Na een tijdje dit topic doorgelezen te hebben toch maar is even een contributie eraan leveren:)
Begin van de Xbox360-PS3 gen was ik helemaal into de PS3 waarom achteraf ik heb geen idee, veel vrienden hadden de PS3 of gingen deze aanschaffen en dat maakte destijds de keuze.
Na enkele price-drops kocht ik de Xbox 360 en alhoewel ik op dat moment een Sony fanboy was, was ik zeer verrast over de Xbox 360.
Nu speel ik haast geen console meer ivm aanschaf game-pc en vangt me Xbox360 elite stof in zijn doos en de PS3 gebruik ik heel af en toe als blu-ray spelertje.
Maargoed we gaan naar de Xbox One:
Pluspunten voor mij om de Xbox One te halen.
- Ryse: Son of Rome: Door een vriend verteld om deze game in de gaten te houden, omdat deze precies in mijn rijtje games thuishoort. Omdat deze exclusief voor Xbox One is, is dat een puntje voor MS.
- Forza 5 : Tsja de race exclusive van de Xbox, heb ook de GT delen op me PS3 gespeeld, maar moet zeggen Forza is in mijn optiek de leukste van de twee.
- Dead Rising 3: Fan van deze franchise sinds deel 1, daarom ook niet gek dat ik deel 3 ook wil spelen.
- Project Spark: Zag er op de E3 zeer leuk uit en wil deze ook graag proberen.
- Quatum Break: Denk dat dit een leuke IP kan worden, maar wil wel graag eerst wat meer zien.
- World of Tanks: Zal een kwestie van tijd zijn voordat deze naar de One gaat, zat al een tijdje op een console versie te wachten.
- Plants VS Zombies: Grappige gameplay op de E3, kan een leuke game worden.
- De andere multi-platform games: Wolfenstein,Battlefield 4 etc etc.
Nu is er veel gewhine op het internet om de kinect en de eens per 24u per dag online zijn regel.
Mensen voelen zich de kinect opgedrongen, goed dan kan is ieders persoonlijke mening maar ook het feit dat het de prijs omhoog drijft is voor velen een struikelpunt.
Bij de current-gen release werd de Blu-ray je toch ook door Sony opgedrongen, kan me de discussies nog herrineren of dit de prijs van de games niet flink op zou drijven, en dat als Xbox de normale prijzen zou hanteren
Xbox de slag zou winnen.
Nu aan het einde van de cyclus, kennen wij niks anders haast meer dan blu-ray, het is de nieuwe standaard. Als Sony op dat moment niet de Blu-ray in de PS3 had gebouwd, waren we dan nu ook al zo gewend aan de Blu-ray?
Daar kunnen we natuurlijk alleen over gissen, maar in dit tijdperk beginnen we meer en meer met spraak te doen. Bijna elke smartphone, of het nou Androis, IOS, of windows is kun je met je stem besturen.
Waarom is dan het besturen van je console met je stem zo vreemd? Er gaan geruchten dat er geen fysieke aan/uit knop op de console zit alhoewel ik dit betwijfel, maar wat is er nou mis om even te zeggen/schreeuwen XBOX ON!.
Vanaf daar kun je als je niet meer verder wilt met voice de controller pakken en verder door je menu's browsen. (Aanname)
Het Video gedeelte van de kinect:
Hier gaat puur ieders eigen mening tellen, sommige vinden het privacy inbraak omdat ze niet weten of MS de beelden gebruikt of een andere organisatie of dat het niet eens je eigen netwerk verlaat.
Ikzelf heb niks te verbergen in mijn woonkamer, en als je vind dat MS jou niet mag zien dat je kinect adventures doet dan wil je toch ook niet dat je vrienden het zien, of is dat opeens anders?
Hier zal MS gewoon duidelijk over moeten zijn, maar op dit moment lijkt het mij vrij sterk dat MS de beelden kan inzien, en voor de alu hoedjes onder ons als ze je graag willen bespioneren, kunnen ze ook je mobiele telefoon gebruiken.
Het eens per 24u online connectie maken met de servers:
Hier heb ik geen probleem mee, mijn consoles liggen met een kabel verbonden aan het internet, als mijn Xbox One graag eens per 24u contact wilt maken met de servers be my guest, maar het moet niet zo zijn dat je de console speciaal daarvoor
op moet starten want dan moet je aan de buren vragen als je op vakantie gaat of ze niet alleen je hond willen voeren maar ook even de Xbox aan en uit willen zitten.
Ook de precieze wijze hiervan heb ik nog nergens terug kunnen vinden, dus hier ga ik (nog) geen plus en of min van maken.
Ook het niet uit kunnen lenen van je games,
Tsja ikzelf leen nooit games uit of leen ze van vrienden dus hier heb ik persoonlijk geen nadeel aan. Snap wel dat mensen dit vervelend kunnen vinden.
En dan voor de meeste het grootste knelpunt: De prijs.
Ja het is crisis, en ja we letten allemaal op de centjes maar de 499,- is geen explosief hoge prijs, vorige gen was ook 499,- voor de PS3 meen ik mij te herrineren?
Maar het is wel een totaal pakket wat je in huis haalt, samen de TV functies waar ik wel toekomst in zie mits MS met een UPC,Ziggo,KPN in zee gaat. Ikzelf zou best geintresseerd zijn in een FOX/HBO abbonement, maar heb zelf geen TV abbo, omdat
ik nooit TV kijk.
De kinect is bijgeleverd, die moest je bij de Xbox360 toch voor 150,- bijkopen en je console die toen 300-400e was.
Ja de PS4 is 100,- goedkoperen heeft betere hardware ,maar voor mij persoonlijk zitten er geen leuke exclusives bij, velen zullen FF, en Kingdom Hearts etc willen spelen samen met Gran Turismo.
Mischien sla ik bij sommige stukken de plank volledig mis, maar daarvoor is dit een discussie fora, tevens zal ik wel wat punten missen.
Helaas dat het internet vol met flamers, die meteen alles afzeiken omdat het niet in hun straatje past.