Stel je zorgt ervoor dat een auto met een dagwaarde van ¤40.000,- total loss raakt, dan kost je dat ¤40.000,-.quote:
plus de boetes voor het onverzekerd rijden zonder rijbewijs, dan hebben we het nog niet eens over eventuele schade die je aan personen kunt veroorzakenquote:Op donderdag 13 juni 2013 17:32 schreef erikkll het volgende:
[..]
Stel je zorgt ervoor dat een auto met een dagwaarde van ¤40.000,- total loss raakt, dan kost je dat ¤40.000,-.
Ik zou gewoon een rijbewijsje halen. Zo moeilijk is het niet.
Oke, ja klopt ik ben van plan er een paar maanden op te rijden naar me werk tot ik me auto rijbewijs heb gehaald. Want er rijd geen bus naar me werk.quote:Op donderdag 13 juni 2013 17:32 schreef erikkll het volgende:
[..]
Stel je zorgt ervoor dat een auto met een dagwaarde van ¤40.000,- total loss raakt, dan kost je dat ¤40.000,-.
Dat wordt dus fietsen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 17:35 schreef yesyah het volgende:
[..]
Oke, ja klopt ik ben van plan er een paar maanden op te rijden naar me werk tot ik me auto rijbewijs heb gehaald. Want er rijd geen bus naar me werk.
Jawel, maar je verzekering is dan ongeldig, dus keert niet uit.quote:Op donderdag 13 juni 2013 17:43 schreef yesyah het volgende:
Is het mogelijk te verzekeren zonder rijbewijs?
Over hoeveel km reis afstand enkele reis praten we eigenlijk?quote:Op donderdag 13 juni 2013 17:35 schreef yesyah het volgende:
[..]
Oke, ja klopt ik ben van plan er een paar maanden op te rijden naar me werk tot ik me auto rijbewijs heb gehaald. Want er rijd geen bus naar me werk.
Die heeft ie al (want geen rijbewijsquote:Op donderdag 13 juni 2013 17:46 schreef terrorsjaak het volgende:
Ohja en je kan rijontzegging krijgen
Het risico zit ook meer in de gevolgen van een ongeval en het niet-verzekerd rijden dan in een boete van de politie.quote:Op donderdag 13 juni 2013 18:01 schreef Xetran het volgende:
Zo ver ik mij toen heb ingelezen is het alleen een overtreding en is de boete rond de 300-400 euro.
Yh klopt, je mag je scheel gaan betalen mocht je iemand kapot rijden. Maar als je zoals bijvoorbeeld ik alleen midden in de nacht even op en neer van werk rijd kan 't niet echt veel kwaadquote:Op donderdag 13 juni 2013 18:03 schreef TR08 het volgende:
[..]
Het risico zit ook meer in de gevolgen van een ongeval en het niet-verzekerd rijden dan in een boete van de politie.
Zelfs als TS de brommer via zijn ouders verzekerd hoeft deze alsnog niet uit te keren als hij schade of letsel veroorzaakt. Rijden zonder rijbewijs valt buiten de dekking.
Alleen zo lang je niets of niemand raakt he....quote:Op donderdag 13 juni 2013 18:04 schreef Xetran het volgende:
[..]
Yh klopt, je mag je scheel gaan betalen mocht je iemand kapot rijden. Maar als je zoals bijvoorbeeld ik alleen midden in de nacht even op en neer van werk rijd kan 't niet echt veel kwaad
Als er niemand is? Ik woon niet in de hoofdstad ofzoquote:Op donderdag 13 juni 2013 18:05 schreef TR08 het volgende:
[..]
Alleen zo lang je niets of niemand raakt he....
De uiteindelijke risico afweging ligt bij jou.quote:Op donderdag 13 juni 2013 18:06 schreef Xetran het volgende:
[..]
Als er niemand is? Ik woon niet in de hoofdstad ofzo
Als je geen rijbewijs hebt dan kun je het een bepaalde tijd ook niet meer halen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 17:56 schreef TR08 het volgende:
[..]
Die heeft ie al (want geen rijbewijs)
Ontopic: Het kan wel zijn dat een incident met je scooter ervoor gaat zorgen dat je maaanden (of jaren) later je auto rijbewijs pas mag halen
een auto total los rijden met een scooter?quote:Op donderdag 13 juni 2013 17:32 schreef erikkll het volgende:
[..]
Je verzekering is nooit ongeldigquote:Op donderdag 13 juni 2013 17:43 schreef Flurry het volgende:
[..]
Jawel, maar je verzekering is dan ongeldig, dus keert niet uit.
Ik neem het risico ja, ik probeer alleen uit te leggen waaróm. Als TS de waaghals wil uithangen moet hij het zelf weten. Ik heb over een maand zelf toch rijexamen, dus heel veel maakt het mij niet uit, ik weet dat ik secuur en goed voorzichtig rij.quote:Op donderdag 13 juni 2013 18:09 schreef TR08 het volgende:
[..]
De uiteindelijke risico afweging ligt bij jou.
Er is als jij 's nachts rond rijdt echt geen verbod voor overig wegverkeer om in jouw buurt te komen. Dat jij niemand tegen zegt te komen is prima, maar verandert het verhaal verder niet.
1 incident is genoeg voor TS om hem en zijn ouders te ruineren. Of dat overdag in de stad is of net die ene fietser 's nachts waar op een weg waar dan nooit iemand rijdt doet er niet toe.
Ik geloof dat als je iemand het ziekenhuis in jaagt je wel aardig mag betalen hoor als je zonder rijbewijs rondgaat. Ik zou het immers wel fair vinden mocht dat zo zijn.quote:Op donderdag 13 juni 2013 18:10 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
een auto total los rijden met een scooter?
hihaho
Zelfs al zou het lukken...40k is niet echt een bedrag om je zorgen over te maken.quote:Op donderdag 13 juni 2013 18:10 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
een auto total los rijden met een scooter?
hihaho
ik mis even hoe dat iets te maken heeft met een auto total loss rijden met een 50kilo voorwerpquote:Op donderdag 13 juni 2013 18:14 schreef Xetran het volgende:
[..]
Ik geloof dat als je iemand het ziekenhuis in jaagt je wel aardig mag betalen hoor als je zonder rijbewijs rondgaat. Ik zou het immers wel fair vinden mocht dat zo zijn.
TS doet iets fout met scooter, raakt een auto, auto wijkt uit en rijdt zichzelf total loss tegen een muurtje/paal/whatever.quote:Op donderdag 13 juni 2013 18:15 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ik mis even hoe dat iets te maken heeft met een auto total loss rijden met een 50kilo voorwerp![]()
kan kan kan kanquote:Op donderdag 13 juni 2013 18:15 schreef TR08 het volgende:
[..]
Zelfs al zou het lukken...40k is niet echt een bedrag om je zorgen over te maken.
4 ton omdat je iemand invalide rijdt daarentegen weer wel. En dat kan ook uitstekend met een scooter. Je kunt ook ongelukken veroorzaken met hele nare andere gevolgschade als iemand een gebouw of installatie raakt.
auto doet iets fout, ts heeft geen rbw maakt krijgt toch alle schade vergoed en hoeft niets te betalenquote:Op donderdag 13 juni 2013 18:16 schreef TR08 het volgende:
[..]
TS doet iets fout met scooter, raakt een auto, auto wijkt uit en rijdt zichzelf total loss tegen een muurtje/paal/whatever.
Is niet zo heel moeilijk.
ik probeerde het uit te leggen op een manier die TS ook zou snappenquote:
De jongens die onverzekerd gaan rijden blinken helaas vaak niet uit in verantwoordelijkheidsgevoel en rijvaardigheid. Al denken ze daar zelf vaak heel anders over.quote:
Mensen die wel verzekerd rijden doen dat ook, maar behalve dat; DENKEN zijn wel de vereiste rijvaardigheid te bezitten, ik geloof ts eerder als hij zegt beter op te letten; MOET hij wel..quote:Op donderdag 13 juni 2013 18:20 schreef TR08 het volgende:
[..]
De jongens die onverzekerd gaan rijden blinken helaas vaak niet uit in verantwoordelijkheidsgevoel en rijvaardigheid. Al denken ze daar zelf vaak heel anders over.
Dat TS dit wil proberen toont juist aan dat hij in een groep zit die een hoog risico op ongevallen heeft.
statistisch gezien is de kans dat TS een ongeluk krijgt best reëel.(groot genoeg om je zorgen over te maken) de meeste jongeren die een bromfiets voor dagelijks vervoer gebruiken maken wel eens een slippertje.quote:Op donderdag 13 juni 2013 18:17 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
kan kan kan kan
je kan ook een hartaanval krijgen voordat je iemand aanrijd of bij het stoplicht een pistool tegen je hoofd krijgen, of iemand die wat metaal vervoert maakt het niet goed vast en je krijg een 3 meter lange metalen buis door je nek..
maak jij je daar zorgen over? die kans is namelijk velen malen groter dan dat ts iemand aanrijdt, laat staan invalide rijdt, even realistisch doen
Mensen met een rijbewijs KUNNEN NIET FATSOENLIJK RIJDENquote:Op donderdag 13 juni 2013 18:26 schreef TR08 het volgende:
De ambitie hebben goed op te letten en goed kunnen rijden zijn 2 heel verschillende dingen.
En los daarvan: Ik zie TS vooral zoeken of de boete duur wordt en of hij zijn scootertje kwijt kan raken.
Toegegeven: Hij vraagt nog of hij e.e.a. kan verzekeren maar ik vind het er nou niet allemaal zo vertrouwen wekkend uit zien.
Niet groter dan voor ieder ander persoon; geen verhoogt risico = geen probleemquote:Op donderdag 13 juni 2013 18:27 schreef Curlbrah het volgende:
[..]
statistisch gezien is de kans dat TS een ongeluk krijgt best reëel.(groot genoeg om je zorgen over te maken) de meeste jongeren die een bromfiets voor dagelijks vervoer gebruiken maken wel eens een slippertje.
Hoezo niet groter? Hij gaat rijden met nul opleiding.quote:Op donderdag 13 juni 2013 18:29 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Niet groter dan voor ieder ander persoon; geen verhoogt risico = geen probleem
quote:gelukkig zeg je het zelf als; de meeste (en die hebben al een rijbewijs) doen het, waarom zou ts het vaker doen?
Want?quote:Op donderdag 13 juni 2013 18:28 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Mensen met een rijbewijs KUNNEN NIET FATSOENLIJK RIJDEN
Een goede reden om het dus niet te doen.quote:ts vast ook niet, maar bij hem zijn er DIRECTE risic's aan verbonden
Hoezo geen gevaar kwestie? Je neemt zo maar aan dat hij rijdt als ieder ander die wel een rijbewijs heeft. Dat is pure onzin.quote:het is toch ook gewoon een geldkwestie en niet een gevaar kwestie? Immers met scooterrijbewijs kan ts PRECIES EXACT hetzelfde rijden, een rijbewijs, zeker voor scooter, geeft NUL, 0, ZERO, NADA rijvaardigheid of inzicht.
scooter = GEEEEEEN OOPPPPPPLEEEEEIIIIDINGquote:Op donderdag 13 juni 2013 18:32 schreef TR08 het volgende:
[..]
Hoezo niet groter? Hij gaat rijden met nul opleiding.
[..]
[..]
Want?
[..]
Een goede reden om het dus niet te doen.
[..]
Hoezo geen gevaar kwestie? Je neemt zo maar aan dat hij rijdt als ieder ander die wel een rijbewijs heeft. Dat is pure onzin.
Hier sluit ik bij mij aan, iets in hoofdletters zetten maakt het overigens nog niet waar.quote:Op donderdag 13 juni 2013 18:32 schreef TR08 het volgende:
[..]
Hoezo niet groter? Hij gaat rijden met nul opleiding.
[..]
[..]
Want?
[..]
Een goede reden om het dus niet te doen.
[..]
Hoezo geen gevaar kwestie? Je neemt zo maar aan dat hij rijdt als ieder ander die wel een rijbewijs heeft. Dat is pure onzin.
wat lul je man, je krijgt er ook een praktijk examen bij.quote:Op donderdag 13 juni 2013 18:34 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
scooter = GEEEEEEN OOPPPPPPLEEEEEIIIIDING
dat was VVVVRRROOOOOOOEEEGERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR MAAARRRRR NUUUU NIET MEERRRRRRRRRRRRRquote:Op donderdag 13 juni 2013 18:34 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
scooter = GEEEEEEN OOPPPPPPLEEEEEIIIIDING
Want even om je heen kijken of je niemand aanrijd is al te moeilijk voor je om zelf even te leren doen?quote:Op donderdag 13 juni 2013 18:35 schreef Curlbrah het volgende:
[..]
Hier sluit ik bij mij aan, iets in hoofdletters zetten maakt het overigens nog niet waar.
Ik zie gewoon niet in waarom je grote risico's zou willen aangaan terwijl je ook gewoon een rijbewijs kunt halen / lekker gaan fietsen.
[..]
wat lul je man, je krijgt er ook een praktijk examen bij.
En welke vaardigheden leer je op dat examen?quote:Op donderdag 13 juni 2013 18:35 schreef Curlbrah het volgende:
[..]
Hier sluit ik bij mij aan, iets in hoofdletters zetten maakt het overigens nog niet waar.
Ik zie gewoon niet in waarom je grote risico's zou willen aangaan terwijl je ook gewoon een rijbewijs kunt halen / lekker gaan fietsen.
[..]
wat lul je man, je krijgt er ook een praktijk examen bij.
Ja, ik zie het dagelijksquote:Op donderdag 13 juni 2013 18:37 schreef Xetran het volgende:
[..]
Want even om je heen kijken of je niemand aanrijd is al te moeilijk voor je om zelf even te leren doen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |