succes ermee.quote:Ik wil mijn studie baseren op salaris
Ik ken wel wat bioinformatici, en niemand verdient dikke bakken met geld.quote:
Hoeveel euro is "dikke bakken met geld"?quote:Op donderdag 13 juni 2013 16:27 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Ik ken wel wat bioinformatici, en niemand verdient dikke bakken met geld.
Ervaren bio informaticus. Dan hebben we het niet over starters. Tevens neem ik aan dat het om masterstudenten gaat? Want met een bachelor in bio-inf word je (zover ik weet) niet serieus genomen. Dan is 3100 p/m niet slecht, maar een informaticus, van een hbo, medior, verdient al snel tussen de 3000 en 3500 p/m. Zonder een master.quote:Op donderdag 13 juni 2013 16:35 schreef PandaDrop het volgende:
[..]
Hoeveel euro is "dikke bakken met geld"?
Meer dan 50000,- euro per jaar?
Loon voor een ervaren bio-informaticus is volgens mij ongeveer 3100 euro per maand.
Volgens HSL kan je gelijk beginnen met werken als je de studie tot bio-informaticus hebt afgerond.
3100 is niet heel overtuigend hoog hoor, het is niet laag, zeker niet, maar voor een 'ervaren' iemand mag je hopen dat je nog meer verdient na jaren opleiding.quote:Op donderdag 13 juni 2013 16:35 schreef PandaDrop het volgende:
[..]
Hoeveel euro is "dikke bakken met geld"?
Meer dan 50000,- euro per jaar?
Loon voor een ervaren bio-informaticus is volgens mij ongeveer 3100 euro per maand.
Volgens HSL kan je gelijk beginnen met werken als je de studie tot bio-informaticus hebt afgerond.
100% eensquote:Op donderdag 13 juni 2013 16:38 schreef Grumpey het volgende:
[..]
3100 is niet heel overtuigend hoog hoor, het is niet laag, zeker niet, maar voor een 'ervaren' iemand mag je hopen dat je nog meer verdient na jaren opleiding.
Maar goed, iemand heeft al gezegd: dit is een kansloos topic. Net alsof je vanuit deze motivatie een zware studie met succes afrond.
Wijs maar de fouten, dan verbeter ik zequote:Op donderdag 13 juni 2013 16:29 schreef Pinterman het volgende:
Hebben jullie de OP wel gelezen?
Ik denk dat er niet veel meer dan een studie stratenmaker inzit voor TS.
Is Technische Informatica op het hbo een goede optie? Het lijkt me wel erg leuke opleiding. Heb zelf al als hobby wat geknutseld met microcontrollers en ik beheers wel basis programmeren. Het enige wat mij niet bevalt is dat er ook netwerken(cisco) in het curriculum zit.quote:
Zwart tuinbestrating aanleggen...goudmijntje.quote:Op donderdag 13 juni 2013 16:29 schreef Pinterman het volgende:
Hebben jullie de OP wel gelezen?
Ik denk dat er niet veel meer dan een studie stratenmaker inzit voor TS.
1) tandheelkundequote:Op donderdag 13 juni 2013 20:54 schreef EdwardNewgate het volgende:
Wo is het tandheelkunde. De techniek heeft veel werk maar betaalt niet zo geweldig in Nederland. Iemand met een finance master krijgt het meest.
Ik hoop verder niet dat je je keuze hierop laat beinvloeden.
MBO weet ik niet.quote:Op donderdag 13 juni 2013 15:42 schreef FoolWithMokey het volgende:
Beste,
Ik wil mijn studie baseren op salaris. Dus welke studies hebben het hoogste salaris op mbo, hbo en wo?
Ook wil ik weten welke studies hoge baankansen hebben.
Mvg,
Die sites slaan nergens op. Ik snap niet dat dit toegestaan is om te publiceren want er klopt weinig van.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:32 schreef PAAC het volgende:
Hier en hier wat info over startsalarissen.
Zelf heb ik bedrijfswiskunde gedaan (HBO) en had wel een leuk beginners salaris.
Maar daar komt wel bij dat ik voor mijn werk naast mijn HBO diploma ook actief mijn MLO opleiding (Klinische chemie) gebruik.
Baankans voor bedrijfwiskunde is voornamelijk afhankelijk van hoe goed je zelf bent met het toepassen ervan.
Als startende(?) piloot heb je direct een studieschuld van 1 ton en de banen liggen niet voor het oprapen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:01 schreef Shreyas het volgende:
[..]
MBO weet ik niet.
HBO:
Hogere luchtvaartschool (piloot)
Accountancy
WO:
Tandheelkunde/Geneeskunde/Diergeneeskunde
Econometrie
Startsalaris van piloten is gigantisch hoog, 4000 netto (6000 bruto) is twee keer zo veel als van een gemiddelde universitair opgeleide starter. Die studieschuld heb je inderdaad ja. Wat betreft de banen, het merendeel van de huidige piloten zijn zeer ervaren en vaak tussen 55 en 65 jaar (zeg maar de babyboomers). Over tien jaar zijn die allemaal met pensioen en is er een groot tekort aan piloten.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:01 schreef dubbeltjeswasgeld het volgende:
[..]
Als startende(?) piloot heb je direct een studieschuld van 1 ton en de banen liggen niet voor het oprapen.
Accountants/specialisten verdienen wel aardig, maar zeker niet bovengemiddeld ivgm gelijkwaardige functies.
Als je voor het grote geld dan moet je bestuurder/partner worden in het bedrijfsleven. Dus je moet sws uitblinken in je vakgebied en goede netwerkvaardigheden hebben.
De echte rijken zijn de ondernemers.
Uhm juist niet. Er zal dan een tekort aan ervaren piloten zijn wanneer de huidige piloten met pensioen gaan. Daarnaast geldt dit voor alle beroepen(vergrijzing). Echter als piloot in spe heb je enorm veel concurrentie met maar beperkt aantal banen en om aan ervaring te komen moet je uren kopen. Zelfs daarvoor moet je natuurlijk de kans voor krijgen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:10 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Startsalaris van piloten is gigantisch hoog, 4000 netto (6000 bruto) is twee keer zo veel als van een gemiddelde universitair opgeleide starter. Die studieschuld heb je inderdaad ja. Wat betreft de banen, het merendeel van de huidige piloten zijn zeer ervaren en vaak tussen 55 en 65 jaar (zeg maar de babyboomers). Over tien jaar zijn die allemaal met pensioen en is er een groot tekort aan piloten.
"Ik wil een goed verdienende baan"quote:Op donderdag 13 juni 2013 15:42 schreef FoolWithMokey het volgende:
Beste,
Ik wil mijn studie baseren op salaris. Dus welke studies hebben het hoogste salaris op mbo, hbo en wo?
Ook wil ik weten welke studies hoge baankansen hebben.
Mvg,
"Nee ik ben gewoon nieuwsgierig"quote:Op donderdag 13 juni 2013 18:01 schreef FoolWithMokey het volgende:
Trouwens ik was gewoon nieuwsgierig naar hoogste salarissen op het mbo, hbo en wo. Niet om mijn studie op te baseren maar gewoon uit nieuwsgierigheid. Heb wel een aantal websites bezocht, maar die kwamen ongeloofwaardig over.
"Ik wil een goed verdienende baan"quote:Op donderdag 13 juni 2013 18:05 schreef FoolWithMokey het volgende:
[..]
Is Technische Informatica op het hbo een goede optie? Het lijkt me wel erg leuke opleiding. Heb zelf al als hobby wat geknutseld met microcontrollers en ik beheers wel basis programmeren. Het enige wat mij niet bevalt is dat er ook netwerken(cisco) in het curriculum zit.
Kun jij programmeren? Test mij!
Nee hoor, dit geldt bijvoorbeeld niet voor de IT sector. Omdat de opleiding Informatica met al zijn varianten (kunstmatige intelligentie, informatiekunde, technische informatica, informatiewetenschappen, etc.) nog niet zo lang bestaan (eigenlijk pas de afgelopen 15-20 jaar is die opleiding in trek) hebben veel babyboomers (die toch vooral in de jaren 70 hebben gestudeerd) deze opleiding niet gedaan. Er stromen dus relatief weinig IT-ers uit en er stromen er relatief veel in.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:47 schreef dubbeltjeswasgeld het volgende:
[..]
Uhm juist niet. Er zal dan een tekort aan ervaren piloten zijn wanneer de huidige piloten met pensioen gaan. Daarnaast geldt dit voor alle beroepen(vergrijzing).
Vliegtuigen zullen toch blijven vliegen hoor, als er 1000 vliegtuigen per dag vliegen in 2014 zullen dat er geen 500 zijn in 2019 als er minder piloten zijn.quote:Echter als piloot in spe heb je enorm veel concurrentie met maar beperkt aantal banen en om aan ervaring te komen moet je uren kopen. Zelfs daarvoor moet je natuurlijk de kans voor krijgen.
Jawelquote:Beginnend piloot verdient echt niet zoveel. Zelfs met dat bedrag duurt het lang voordat je 1 ton hebt afgelost...
Elke airport heeft daar maar een paar van nodig, dus daar vind je bijna nooit een baan, zeker niet omdat je zelf al aangeeft dat het een heerlijke baan is met weinig werkuren en relatief hoog salarisquote:Je kan beter luchtverkeersleider worden. Opleiding wordt betaald(2300 p/m tijdens opleiding), 20-uur ww, salaris dat kan oplopen tot 250k salaris p/j en vervroegd op pensioen.
Jij hebt veel te rooskleurig beeld over piloten. Startsalaris van een piloot ligt op 2500-4000 bruto. Google maar eens op werkloosheid piloten. Volgens mij maak je meer kans om een luchtverkeersleider te worden dan dat je een piloot wordt. Als je door de selectie van luchtverkeersopleiding komt dan heb je al een baan.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 04:38 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Nee hoor, dit geldt bijvoorbeeld niet voor de IT sector. Omdat de opleiding Informatica met al zijn varianten (kunstmatige intelligentie, informatiekunde, technische informatica, informatiewetenschappen, etc.) nog niet zo lang bestaan (eigenlijk pas de afgelopen 15-20 jaar is die opleiding in trek) hebben veel babyboomers (die toch vooral in de jaren 70 hebben gestudeerd) deze opleiding niet gedaan. Er stromen dus relatief weinig IT-ers uit en er stromen er relatief veel in.
[..]
Vliegtuigen zullen toch blijven vliegen hoor, als er 1000 vliegtuigen per dag vliegen in 2014 zullen dat er geen 500 zijn in 2019 als er minder piloten zijn.
[..]
Jawel
http://www.intermediair.nl/carriere/een-baan-vinden/beroepen-functies/piloot-3750-euro-netto
[..]
Elke airport heeft daar maar een paar van nodig, dus daar vind je bijna nooit een baan, zeker niet omdat je zelf al aangeeft dat het een heerlijke baan is met weinig werkuren en relatief hoog salaris
Ik ontken niet dat er nu een grote werkloosheid heerst betreft piloten. Ik zeg alleen dat die werkloosheid van relatief korte duur is. Over tien jaar is er een ernstig tekort aan piloten die werkelijk overal vandaan gehaald gaan worden, misschien worden de opleidingskosten dan deels betaald door een vliegtuigmaatschappij die je meteen een contract aanbiedt.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 08:36 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Jij hebt veel te rooskleurig beeld over piloten. Startsalaris van een piloot ligt op 2500-4000 bruto. Google maar eens op werkloosheid piloten. Volgens mij maak je meer kans om een luchtverkeersleider te worden dan dat je een piloot wordt. Als je door de selectie van luchtverkeersopleiding komt dan heb je al een baan.
Startsalaris van een WO Informatica ligt rond de 2600-2900 euro per maand. Dat is nauwelijks boven het gemiddelde. Meeste technische studies (Civiel, Werktuigbouwkunde, LTR, Technische Bestuurs-/Bedrijfskunde) starten met 3000+ euro per maandquote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:48 schreef obsama het volgende:
Informatica voor WO en hbo. Lastechniek op MBO
De werkelozen van nu zullen dan aan de slag kunnen. Wellicht zal er geen eens tekort zijn. Misschien zijn piloten over 10 jaar overbodig, tja, als jij voorspellingen obv niks doe dan kan ik dat ook.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 18:32 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik ontken niet dat er nu een grote werkloosheid heerst betreft piloten. Ik zeg alleen dat die werkloosheid van relatief korte duur is. Over tien jaar is er een ernstig tekort aan piloten die werkelijk overal vandaan gehaald gaan worden, misschien worden de opleidingskosten dan deels betaald door een vliegtuigmaatschappij die je meteen een contract aanbiedt.
En Google jij maar eens op salaris van een piloot. Alleen medisch specialisten en tandartsen verdienen meer.
Stel jij bent vliegtuigmaatschappij en je kan kiezen uit iemand die 32 jaar is en piloot is geworden in 2003 en tien jaar niet als piloot heeft gewerkt (aka werkloos is) of iemand van 22 en die net piloot is geworden in 2012? Het mag duidelijk zijn dat het veel gunstiger is te investeren in de jongere piloot die nog veel langer mee kan en die je veel beter intern kan opleiden en sturen.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 20:26 schreef dubbeltjeswasgeld het volgende:
[..]
De werkelozen van nu zullen dan aan de slag kunnen. Wellicht zal er geen eens tekort zijn. Misschien zijn piloten over 10 jaar overbodig, tja, als jij voorspellingen obv niks doe dan kan ik dat ook.
Ik weet niet welke Google jij gebruikt hoor maar:quote:Volgens Google is de gemiddelde startsalaris 3k bruto per maand.
In amerika heb je stages waar 6000 usd per maand aan stagiares worden uitbetaald. Denk aan consultancy en ict bedrijven(facebook, google etc)
Dat is niet genoeg om een gigantische studieschuld terug te betalen én lekker te leven. En er zijn geen aanwijzingen dat het over een aantal jaar beter zal gaan voor de arbeidsmarkt voor piloten. Voor nu staan er nog zat op de luchthaven bagage te slepen.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 20:36 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Stel jij bent vliegtuigmaatschappij en je kan kiezen uit iemand die 32 jaar is en piloot is geworden in 2003 en tien jaar niet als piloot heeft gewerkt (aka werkloos is) of iemand van 22 en die net piloot is geworden in 2012? Het mag duidelijk zijn dat het veel gunstiger is te investeren in de jongere piloot die nog veel langer mee kan en die je veel beter intern kan opleiden en sturen.
[..]
Ik weet niet welke Google jij gebruikt hoor maar:
http://lmgtfy.com/?q=startsalaris+piloot
Derde hit: 3750 netto (=5500 euro bruto)
Vijfde hit: 3200 netto (= 4700 euro bruto)
Zesde hit: De startsalaris van een piloot bij de KLM is ongeveer 49.000 euro per jaar (dat is dus
ongeveer 4000 euro bruto).
Laten we het er maar op houden dat het startsalaris van een piloot 4000 euro bruto is. Dus dat is anderhalf keer zoveel als een universitair opgeleide starter in een Bèta richting,
Kijk eens verder dan je neus lang is. Bronnen die alleen netto-bedragen noemen neem ik bij voorbaat niet serieus en de functie is ook niet bekend.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 20:36 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Stel jij bent vliegtuigmaatschappij en je kan kiezen uit iemand die 32 jaar is en piloot is geworden in 2003 en tien jaar niet als piloot heeft gewerkt (aka werkloos is) of iemand van 22 en die net piloot is geworden in 2012? Het mag duidelijk zijn dat het veel gunstiger is te investeren in de jongere piloot die nog veel langer mee kan en die je veel beter intern kan opleiden en sturen.
[..]
Ik weet niet welke Google jij gebruikt hoor maar:
http://lmgtfy.com/?q=startsalaris+piloot
Derde hit: 3750 netto (=5500 euro bruto)
Vijfde hit: 3200 netto (= 4700 euro bruto)
Zesde hit: De startsalaris van een piloot bij de KLM is ongeveer 49.000 euro per jaar (dat is dus
ongeveer 4000 euro bruto).
Laten we het er maar op houden dat het startsalaris van een piloot 4000 euro bruto is. Dus dat is anderhalf keer zoveel als een universitair opgeleide starter in een Bèta richting,
Ik geef toe dat die studieschuld, oftwel de hoge studiekosten die niet vergoed worden door DUO, het grootste nadeel is van de pilotenopleiding en dat is ook wat mensen er veelal van weerhoudt om piloot te worden.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 20:55 schreef EdwardNewgate het volgende:
[..]
Dat is niet genoeg om een gigantische studieschuld terug te betalen én lekker te leven. En er zijn geen aanwijzingen dat het over een aantal jaar beter zal gaan voor de arbeidsmarkt voor piloten. Voor nu staan er nog zat op de luchthaven bagage te slepen.
Het is een gigantische gok om een pilotenopleiding te volgen als je geen rijke ouders hebt. Het is ook pas verstandig om het te doen als je een bachelor hebt. Dan heb je iets om op terug te vallen.
De rijke piloten komen allemaal uit de golden age of zijn minimaal 10 jaar al aan het werk.
Als jij alleen je eigen bronnen serieus neemt, kun je beter in je eentje gaan discussiëren.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 21:16 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Kijk eens verder dan je neus lang is. Bronnen die alleen netto-bedragen noemen neem ik bij voorbaat niet serieus en de functie is ook niet bekend.
Hij heeft wel gelijk dat bronnen die netto bedragen geven nergens op slaan. Bruto is het enige waar je naar moet kijken als je salarissen vergelijkt en bekijkt.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 21:17 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Als jij alleen je eigen bronnen serieus neemt, kun je beter in je eentje gaan discussiëren.
Veel plezier met je monoloog.
Haha, volgens mij ben je gwn een voorlichter van een vliegopleiding.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 21:17 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Als jij alleen je eigen bronnen serieus neemt, kun je beter in je eentje gaan discussiëren.
Veel plezier met je monoloog.
Technische Bedrijfskunde heeft, vaak, een profiel voor informatica. Informatica is meer dan code kloppen.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 18:35 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Startsalaris van een WO Informatica ligt rond de 2600-2900 euro per maand. Dat is nauwelijks boven het gemiddelde. Meeste technische studies (Civiel, Werktuigbouwkunde, LTR, Technische Bestuurs-/Bedrijfskunde) starten met 3000+ euro per maand
En het feit dat je praktisch werkeloos bent na de opleiding waardoor de tonnen schuld die je bent aangegaan niet terugbetaald kan worden en je er elk jaar wel een bizarre rente over betaaltLquote:Op vrijdag 14 juni 2013 21:16 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik geef toe dat die studieschuld, oftwel de hoge studiekosten die niet vergoed worden door DUO, het grootste nadeel is van de pilotenopleiding en dat is ook wat mensen er veelal van weerhoudt om piloot te worden.
De schuld is 80.000-110.000 euro. Hoe kom je aan ''tonnen'', de schuld is net aan een ton.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 14:22 schreef Ryon het volgende:
[..]
En het feit dat je praktisch werkeloos bent na de opleiding waardoor de tonnen schuld die je bent aangegaan niet terugbetaald kan worden en je er elk jaar wel een bizarre rente over betaaltL
Het is geen oplichterij, ik geef toe dat je NU praktisch werkeloos bent, lees mijn posts er maar op na, dus daar bestaat geen discussie over. Ik zeg alleen dat een grote groep piloten tussen de 55 en 65 jaar is. Er treden straks, over 5-10 jaar enorm veel piloten uit er ontstaat dan een gat in de markt.quote:Het piloot worden ding is al vaker besproken op dit forum en andere fora, maar dat is momenteel echt puur oplichterij. Tenzij je kan vliegen voor de marine of de luchtmacht moet je er zo ver mogelijk vandaan blijven.
Ja maar er is een nog grotere groep tussen de 22-30. Er zijn niet allemaal plaatsen voor hun, ook niet over 5-10 jaar. Er stromen duidelijk meer mensen in de opleidingen dan er met pensioen gaan dus het zal altijd krap worden om een baan te vinden.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 14:40 schreef Shreyas het volgende:
Het is geen oplichterij, ik geef toe dat je NU praktisch werkeloos bent, lees mijn posts er maar op na, dus daar bestaat geen discussie over. Ik zeg alleen dat een grote groep piloten tussen de 55 en 65 jaar is. Er treden straks, over 5-10 jaar enorm veel piloten uit er ontstaat dan een gat in de markt.
80.000? Ook als je de kerosine zelf zou uitpissen ben je dan buitengewoon goedkoop uit. Onder andere n.a.v een aantal topics hier heb ik een beetje rondgevraagd bij kennissen wat die nou in totaal hebben moeten lappen en ondanks dat niet iedereen daar even open over was, kwam wel duidelijk naar voren dat zij voor een schuld beneden de ton getekend zouden hebben. Je mag daar wel nog een paar tientjes bij optellen.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 14:40 schreef Shreyas het volgende:
[..]
De schuld is 80.000-110.000 euro. Hoe kom je aan ''tonnen'', de schuld is net aan een ton.
[..]
Het is geen oplichterij, ik geef toe dat je NU praktisch werkeloos bent, lees mijn posts er maar op na, dus daar bestaat geen discussie over. Ik zeg alleen dat een grote groep piloten tussen de 55 en 65 jaar is. Er treden straks, over 5-10 jaar enorm veel piloten uit er ontstaat dan een gat in de markt.
Hoe ga je met technische natuurkunde geld verdienen? Op onderzoek doen na dan maar dat is over het algemeen geen vet pot.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 16:31 schreef Ryon het volgende:
In het onvolprezen kwaliteitsblad Elsevier staat deze week trouwens de HBO & WO arbeidsmarktgids voor net afgestudeerden. Weinig verrassingen en gebrekkige methodologie (zoals altijd) maar wel interessant om door te kijken als je nu opzoek bent naar een studie.
Aangezien 5.95¤ toch een smak geld is een korte samenvatting:
Geneeskunde en tandheelkunde bieden (traditiegetrouw) het meeste perspectief op een baan. Gevolgd door de HTS opleidingen, academische bèta opleidingen en daarna de academische gamma opleidingen.
WO alfa (archeologie, kunstgeschiedenis, Engelse taal & cultuur en geschiedenis als negatieve uitschieters) het minste perspectief, gevolgd door de hbo gamma opleidingen (de sociale studies).
Wil je baangarantie, een vast contract, bovengemiddeld hoogsalaris en goede secundaire arbeidsvoorwaarden dan kan je het beste technische natuurkunde gaan studeren op hbo niveau. Hoewel je als academicus uiteindelijk meer kan verdienen (afhankelijk van de specialisatie), hebben de HTS varianten het qua vraag gemakkelijker.
Dat laatste klopt helemaal, maar dat is ook het fundamentele verschil tussen wo en hbo. Een hbo opleiding heeft als doel om echt iemand voor een bepaald beroep op te leiden. Waardoor de aansluiting met de arbeidsmarkt ook zo gunstig is. Als wo'r ben je in de eerste plaats wetenschapper (onderzoeker) maar heb je uiteindelijk wel veel meer toegang tot verschillende functies ondanks dat er geen directe aansluiting os. Met de academische variant is het mogelijk om op een geheel andere plek terecht te komen dan de hbo variant. Een plek die wel (zeker binnen de economische sector) aanzienlijk beter kan betalen.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 17:39 schreef hattricker het volgende:
[..]
Hoe ga je met technische natuurkunde geld verdienen? Op onderzoek doen na dan maar dat is over het algemeen geen vet pot.
Als je via een wo of hbo opleiding een goed betaalde baan wilt vinden zul je meestal toch uitkomen in de dienstensector.
Volgens mij wordt er vooral heel erg veel gegraaid bij private bedrijven die door de overheid of via gedwongen lidmaatschappen (zorgverzekering) worden gefinancierd en private bedrijven die vroeger overheidsbedrijven waren. Je hoeft je gelukkig niet tot de arbeidsmarkt in dit kleine landje te beperken, je kan ook in Duitsland, Frankrijk, de UK, de USA etc. gaan werken. Daar kom je waarschijnlijk beter tot je recht als je als natuurkundige op een praktische manier aan de slag wil.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 15:23 schreef Zomerwiet het volgende:
Bij de overheid kun je nog steeds redelijk graaien, voornamelijk op bestuursniveau
Het is maar net wat je er mee doet. Als je voor een investeringsbank gaat werken of je werkt mee aan de ontwikkeling van leuke lucht- en ruimtevaartspeeltjes dan kan je toch best een goed salaris krijgen, nietwaar?quote:Op zaterdag 15 juni 2013 17:39 schreef hattricker het volgende:
[..]
Hoe ga je met technische natuurkunde geld verdienen? Op onderzoek doen na dan maar dat is over het algemeen geen vet pot.
Met dank aan het protectionisme van deze sector (toelatingsbeperking). Hoog tijd om hier eens iets aan te doen.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 16:31 schreef Ryon het volgende:
In het onvolprezen kwaliteitsblad Elsevier staat deze week trouwens de HBO & WO arbeidsmarktgids voor net afgestudeerden. Weinig verrassingen en gebrekkige methodologie (zoals altijd) maar wel interessant om door te kijken als je nu opzoek bent naar een studie.
Aangezien 5.95¤ toch een smak geld is een korte samenvatting:
Geneeskunde en tandheelkunde bieden (traditiegetrouw) het meeste perspectief op een baan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |