abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127765973
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 21:18 schreef De_Guidance het volgende:
Heel ontroerend en schattig allemaal. Intussen zijn er vijf mensen dood en proberen sommige mensen bepaalde religieuze groepen tegen elkaar op te zetten .

Wat mij betreft is het leuk geweest, iedereen heeft zijn punt gemaakt.
Als je kijkt naar Erdogan, denk je dan dat er een punt is gemaakt?
pi_127766014
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 21:18 schreef De_Guidance het volgende:
Heel ontroerend en schattig allemaal. Intussen zijn er vijf mensen dood en proberen sommige mensen bepaalde religieuze groepen tegen elkaar op te zetten .

Wat mij betreft is het leuk geweest, iedereen heeft zijn punt gemaakt.
Een punt maken heeft geen zin als de gast waar je je boodschap aan wil overbrengen zich van het domme blijft houden. Ik snap wat je probeert te zeggen, maar ze gaan nu echt niet meer opgeven denk ik zolang er geen grote veranderingen beloofd worden door Tayyip. Erdogan doet nog steeds alsof het om Gezi Parki gaat en ik weet zeker dat hij niet dom is, dus hij houdt zich van het domme.
pi_127766026
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 21:19 schreef Theoden het volgende:

[..]

Ja en nee. Ik ben het met je eens dat het wat raar en misschien zelfs hypocriet is of zo overkomt in ieder geval. Echter is Turkije toch een geval apart. Ja, bevolking is islamitisch, maar niemand kent het als een islamitische staat. Iedereen die er nu iets over kan zeggen kant alleen een seculier Turkije. Ik denk dat dat het grootste verschil is met landen zoals Egypte, Syrie, Iran, Saudi-Arabië enz.
Ooit gezien hoe Turkije wordt neergezet in Hollywood-films?
Het zoveelste achterlijke moslimland.
Derhalve vind ik het gewoon heel verdacht hoe men hierop springt. Zo sprong men ook op Syrië, maar niet op SA of Bahrein.
pi_127766100
Ik ben wel blij aan de andere kant, was bang dat Turkije compleet was vervallen, maar gelukkig is er nog een hele grote groep ontwikkelde mensen. Desalniettemin, Turkije begint wel steeds meer te lijken op Rusland, alle grote bedrijven en media steeds meer in de handen van de uitvoerende macht, in Turkije is het nog niet zo ver gevorderd als in Rusland maar zelfs het leger en de gerechtelijke macht beginnen steeds meer letterlijk uit te voeren wat hen door de politieke macht wordt gevraagd, en ondanks de moed en daadkracht van de groepen vandaag de dag vrees ik dat ze er weinig tegen kunnen doen.
pi_127766108
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 21:20 schreef Theoden het volgende:

[..]

Een punt maken heeft geen zin als de gast waar je je boodschap aan wil overbrengen zich van het domme blijft houden. Ik snap wat je probeert te zeggen, maar ze gaan nu echt niet meer opgeven denk ik zolang er geen grote veranderingen beloofd worden door Tayyip.
Wat wil je eigenlijk voor veranderingen zien?

Je moet ook de politieke realiteit inzien en je afvragen of het het waard is om ervoor in een neerwaartse spiraal te komen waardoor alles nog veel erger wordt dan eerst.
pi_127766137
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2013 21:20 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Derhalve vind ik het gewoon heel verdacht hoe men hierop springt. Zo sprong men ook op Syrië, maar niet op SA of Bahrein.
Ik maak me er niet zo druk om en denk ook niet dat er veel achter zit. Ik weet wel 100% dat dit gewoon onder het volk zelf is begonnen, zonder invloed van buitenaf. Lees dat linkje een paar posts terug. Ik denk echt dat dat alles heel mooi samenvat en beschrijft. Niks aan toe te voegen.
  donderdag 13 juni 2013 @ 21:23:02 #232
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_127766155
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2013 21:20 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Turkije is in het nieuws in de VS, dus liften die Hollywood sterren mee op de publiciteit. Denk dat je er niet al te veel achter moet zoeken. Als de mensenrechten in SA opeens vol in de publiciteit komt daar in de VS dan zal je ze ook daar over horen.
pi_127766211
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 21:22 schreef DeParo het volgende:
Ik ben wel blij aan de andere kant, was bang dat Turkije compleet was vervallen, maar gelukkig is er nog een hele grote groep ontwikkelde mensen. Desalniettemin, Turkije begint wel steeds meer te lijken op Rusland, alle grote bedrijven en media steeds meer in de handen van de uitvoerende macht, in Turkije is het nog niet zo ver gevorderd als in Rusland maar zelfs het leger en de gerechtelijke macht beginnen steeds meer letterlijk uit te voeren wat hen door de politieke macht wordt gevraagd, en ondanks de moed en daadkracht van de groepen vandaag de dag vrees ik dat ze er weinig tegen kunnen doen.
Dat is een duidelijk te negatief beeld van Turkije. Er is een autocratische minister-president, maar uiteindelijk kan die nog altijd verwijderd worden door een normaal democratisch proces. Zo makkelijk komen de Russen niet van Putin af.
pi_127766285
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 21:23 schreef YazooW het volgende:

[..]

Turkije is in het nieuws in de VS, dus liften die Hollywood sterren mee op de publiciteit. Denk dat je er niet al te veel achter moet zoeken. Als de mensenrechten in SA opeens vol in de publiciteit komt daar in de VS dan zal je ze ook daar over horen.
Ik denk dat je twee keer moet nadenken voor je doelbewust een land de vernieling in wil werken.

Erdoğan vind ik ook niet ideaal, maar soms moet je even de politieke realiteit inzien. De protesten waren niet per se slecht er is ook een punt duidelijk gemaakt maar op een gegeven moment is het klaar lijkt mij.
pi_127766302
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2013 18:22 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Hij had het over een fles alcohol. Doelend op een bacardi ofzo. Jullie doelend op Efes. Daar zit een aardigheid aan verschil tussen.
Hij rekende het uit voor een student, rekende ook nog verkeerd en vergeleek het met de landelijke minimumloon. Hij zei bovendien dat de landelijke minimumloon 500TL is, maar het is eigenlijk 773TL, zie http://www.muhasebetr.com/2013-asgari-ucret.html.

Ik heb het berekend met de aanname dat je zo goedkoop mogelijke alcoholische dranken consumeert die ook nog redelijk verkrijgbaar is. Zuiverder alcohol krijg je door te stoken en is daarom duurder.

Dit zou dan maandelijks iets van 250TL zijn, als je de 20 liter alcohol met Efes bier wil halen.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_127766315
quote:
Denk dat ik dit ergens op dag 1 of 2 al heb gezegd. Ik ben in Nederland geboren en mijn ouders zijn Turks. Ik ben nog nooit zo trots geweest op Turkije en het Turks zijn als de afgelopen paar dagen. Het is precies wat jij zegt. Ik had het een beetje opgegeven, maar de afgelopen dagen hebben mij wel aardig wakker weten te schudden. Ik geloof in ieder geval weer dat het mogelijk isis om een seculier, modern en een ECHT democratisch Turkije te hebben.

Niet vandaag, niet morgen, niet over 3 jaar, maar het is mogelijk.
pi_127766338
Het land uit gooien dat verwesterd tuig.
pi_127766383
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 21:26 schreef PSV1990- het volgende:
Het land uit gooien dat verwesterd tuig.
Ga jij maar lekker ergens trollen of terug naar Tunesië ofzo.
  donderdag 13 juni 2013 @ 21:27:10 #239
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_127766390
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2013 21:25 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Ik denk dat je twee keer moet nadenken voor je doelbewust een land de vernieling in wil werken.

Erdoğan vind ik ook niet ideaal, maar soms moet je even de politieke realiteit inzien. De protesten waren niet per se slecht er is ook een punt duidelijk gemaakt maar op een gegeven moment is het klaar lijkt mij.
Maar zullen ze met hun opmerkingen doelbewust onrust willen veroorzaken of zijn ze gewoon uit op wat gratis publiciteit? Welke Hollywood sterren hebben zichzelf eigenlijk over Turkije uitgelaten?
pi_127766421
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 21:25 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Hij rekende het uit voor een student, rekende ook nog verkeerd en vergeleek het met de landelijke minimumloon. Hij zei bovendien dat de landelijke minimumloon 400TL is, maar het is eigenlijk 773TL, zie http://www.muhasebetr.com/2013-asgari-ucret.html.

Ik heb het berekend met de aanname dat je zo goedkoop mogelijke alcoholische dranken consumeert die ook nog redelijk verkrijgbaar is. Zuiverder alcohol krijg je door te stoken en is daarom duurder.

Dit zou dan maandelijks iets van 250TL zijn, als je de 20 liter alcohol met Efes bier wil halen.
Heb al wat cijfers gepost waarbij dit niet opgaat.
pi_127766435
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 21:25 schreef Theoden het volgende:

[..]

Denk dat ik dit ergens op dag 1 of 2 al heb gezegd. Ik ben in Nederland geboren en mijn ouders zijn Turks. Ik ben nog nooit zo trots geweest op Turkije en het Turks zijn als de afgelopen paar dagen. Het is precies wat jij zegt. Ik had het een beetje opgegeven, maar de afgelopen dagen hebben mij wel aardig wakker weten te schudden. Ik geloof in ieder geval weer dat het mogelijk isis om een seculier, modern en een ECHT democratisch Turkije te hebben.

Niet vandaag, niet morgen, niet over 3 jaar, maar het is mogelijk.
Nou prachtig, mooie emoties.

Terug naar de realiteit nu, wat valt hier nog uit te halen? Gewoon tot in de eeuwigheid doorgaan? Of verwacht je iets concreets?
pi_127766442
Erdogan is de man !!
pi_127766464
quote:
Wat je daar aan kan doen is lid worden van de europese unie, dan heb je regels e.d die de democratie waarborgen net als in griekenland en hongarije
pi_127766479
betogers waren gister aan het dansen en zingen hahah gekke hippies niet serueis te nemen
pi_127766484
Erdogan heeft een final waarschuwing gegeven ^O^
pi_127766513
Waarom woon jij niet in Saoudi-Arabie ofzo PSV1990 ?
  donderdag 13 juni 2013 @ 21:29:17 #247
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_127766516
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 21:28 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

Wat je daar aan kan doen is lid worden van de europese unie, dan heb je regels e.d die de democratie waarborgen net als in griekenland en hongarije
Europese Unie en democratie... juist ja...
pi_127766517
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 21:23 schreef HiZ het volgende:

[..]

Dat is een duidelijk te negatief beeld van Turkije. Er is een autocratische minister-president, maar uiteindelijk kan die nog altijd verwijderd worden door een normaal democratisch proces. Zo makkelijk komen de Russen niet van Putin af.
Toen Poetin aan de macht kwam was dat ook via de democratische route. Hij vormde Rusland zodanig om dat het economisch gestel niet meer ten onder ging aan het 'open' beleid dat was opgesteld door Jeltsin. Dat is verder niet te vergelijken met de situatie van Erdogan, wel dat hij het land economisch heeft hervormd, maar dat heeft hem ook de mogelijkheid gegeven meer naar zijn hand te zetten. Hij zat ook in de positie dat het leger zijn situatie elk moment kon bedreigen (kan me nog herinneren dat enkele tijd terug zo'n beetje de hele legertop werd opgepakt omdat ze een coup hadden beraamd). Die veranderingen hebben, in mijn ogen, Erdogan en Turkije veel autocratischer gemaakt dan dat het was zoals hij het voorstelde.

Ik denk wel dat Erdogan kan rekenen op de meeste stemmen, maar dat kon (en misschien zelfs kan) Poetin ook, ik verwacht kortom niet dat Erdogan via een normaal democratisch proces afstand zal doen van zijn troon.
pi_127766518
Mooi!!
pi_127766527
Om 22:30 Turkse tijd heeft Erdogan een gesprek met 2 Taksim federasyonu vertegenwoordigers. Ik ben benieuwd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')