Tally, wat fijn dat die orthiflor zoveel verschil lijkt te maken! Jammer van het spugen, maar ach, als ze er vrolijk onder blijft en verder goed groeit, dan is het hooguit lastig voor jou...
En Lauren in 68!!!!
Vraag: mijn baby wordt tegenwoordig bijzonder vroeg wakker en is dan in de veronderstelling dat het ochtend is en tijd op om te staan

Ik denk daar anders over, tenminste zolang het voor zes uur/half zeven is. Zit er niks anders op dan accepteren en meeveren of is er iets aan te doen? Na een klein uurtje valt hij wel meestal weer in slaap, maar dat is nou net het moment dat mijn wekker gaat. Ik weiger om eerder met hem naar beneden te gaan en te gaan spelen, tot xx uur is het nacht en blijf je in bed en daar wil ik tenzij ziek oid geen concessies in doen. Zijn kamer is behoorlijk donker maar vogeltjes buiten krijg je natuurlijk niet stil.
Snel erheen, doen alsof het midden in de nacht is door het donker te houden, zelf stil blijven, hem voeden en soepel weer in bed te schuiven werkt niet zo goed. Meestal gaat hij liggen zingen in zijn bed om na een tijdje duidelijk te maken dat hij eruit wil. Er niet heen gaan geeft hetzelfde resultaat. Het is ook niet echt honger volgens mij. Hij drinkt wel, maar puur omdat ik het aanbied.
Tussen ons in leggen is ook geen optie, dat is gezellig en resulteert in knijpen, haren trekken en jengelen als het te lang duurt voor hij eruit mag.
Ik weet niet zo goed meer wat ik verder nog kan doen, maar het slaaptekort begint me een beetje op te breken zo. Zelf op tijd naar bed gaan ja, maar ik wil graag ook een beetje avond voor mezelf en niet meteen na het eten naar bed. Overdag bijslapen kan niet, kind slaapt in totaal maar een uur of drie overdag verdeeld over drie (of soms zelfs vier) korte slaapjes. En ik werk ook gewoon.
Wanneer gaan kinderen eigenlijk over naar twee keer slapen overdag? Dat gaat zeker vanzelf...?