abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127737612
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
Sarcasme. Herken het.
pi_127738176
Goeie vraag, Spirit! Dat heb ik me ook wel eens afgevraagd... Alsof het matrasje ruikt naar koffie met een vleugje Red Bull!

Ik ben trouwens blij weer een kindje te hebben in deze tijd van het jaar. 'Nacht'-voedingen voelen veel minder zwaar als het al bijna licht is en de vogeltjes al fluiten...
pi_127738282
Spirit dat had Djen ook :D ... mja lekker bij je houden dan en op een later moment weer proberen?

Zeeman! Gaan we doen vanmiddag!

Kyara lachende dsmetjes.. tis gelukt!
pi_127738296
Shandaly ik zat dus wel midden in de winter snachts al knikkebollend te voeden :p
pi_127738606
Spirit soms laat ik hem dan klaarwakker liggen, spoel beneden het flesje om, ga plassen, en als ik boven kom slaapt hij! En soms is beneden al te horen hoe wakker hij nog is :')

Ik vind het ook fijn dat de nachtvoeding steeds later wordt. Eigenlijk een soort ochtendvoeding inmiddels. Hij maakte wel een schijnbeweging om 3:00 maar toen viel hij weer in slaap en was ik blij dat ik niet had toegegeven. Ik krijg het wel onder de knie, dat moederschap O+
pi_127738822
Kyara yes gelukt O+ dit is er een voor aan de muur :Y Ik vind het zo leuk dat je meiden vaak hetzelfde aanhebben maar dan in een andere kleur oid.

Tico wat lief O+

Shandaly fijn meid :*

Straks naar de huisarts voor L zijn oogje. Het is zo vies en hij zit er steeds aan. Vorige keer kreeg ik niks maar nu wil ik echt druppeltjes of zalf. Ik ga het vandaag niet schoonmaken zodat er een lekkere groene plak op zit :6
pi_127738869
Kyara die foto O+

Fieder herkenbaar. Hopelijk krijg je iets mee en is het snel over. Dat is vaak wel zo.
En een groene plak is goed voor het kweekje wat ze af kunnen nemen.
pi_127739166
Wauw O+ Deze nacht wil ik elke dag wel tot ze doorslaapt O+
22:30, 2:30 en 7:30. Zo houdt ik het wel vol *)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_127739328
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2013 08:29 schreef Tally het volgende:
Doe mij die maar idd :O
  donderdag 13 juni 2013 @ 08:47:48 #10
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_127739420
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2013 08:29 schreef Tally het volgende:
*O* . En voor jou helemaal nodig :* . Merk je echt zoveel verschil met orthiflor?

Hier ook weer stukken beter. Peuter pas om 6 uur voor het eerst en Lauren alleen om 2 uur en 6 uur! Heb dus echt in totaal 6 a 6,5 uur geslapen *O* . Om 6 uur dacht ik alleen dat ze om 4 uur was geweest en snapte ik niet waarom ze niet genoeg had aan haar speen 8)7 :D

En ze draagt maat 68 vandaag :o

pi_127739523
Iedere 2 uur wakker en eten eisen en dan de halve fles laten staan }:|

Grmbl, ik wil slapen!
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 13 juni 2013 @ 08:55:59 #12
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_127739541
Hier was het 23.00, 02.30 en 05.15, daarna niet meer slapen }:| Dat al een paar nachten zo :( maaaaaar we hebben een ritme. 'S nachts dan.
pi_127739797
Ze ligt hier naast me in bed te jengelen en ik denk ze wil weer eten, ik vind je nu even niet zo leuk :@ Blijkt ze poep tot aan haar nek te hebben :@ Ja dan zou ik ook jengelen. Ik ben een slechte moeder ;(
Sarcasme. Herken het.
pi_127739802
As mede door jou ga ik nu terug. :Y Vorige keer zei de ha dat het normaal was voor baby's en dat ik het maar af moest wachten. Maar jij had dus wel wat gekregen en het cb zei ook dat ik nog maar eens moest gaan. Dus ben benieuwd.

Ah pessie O+ ze ziet er prachtig uit in haar nieuwe kleertjes. L is ook aan 68 toe maar 62 gaat nog net. Die heeft hij amper gedragen, sommige dingen maar 1x. Niet zoveel meer kopen dus -O-

Goede nachten *O*
Slechte nachten :*
pi_127739849
Luuk weigerde ook de borst weer vannacht. Dus maar weer een fles warm gemaakt en daar dronk hij 110 van op.
*poef* nu is het weg
pi_127740050
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 09:10 schreef kaatjejannie het volgende:
Luuk weigerde ook de borst weer vannacht. Dus maar weer een fles warm gemaakt en daar dronk hij 110 van op.
Sorry dat ik inbreek in een topic waar ik niks te schaften heb... maar zou jij ajb kunnen reageren op mijn pm's. Ik zou graag de betaling met je willen afronden!
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_127740127
_O-
pi_127740131
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 09:19 schreef geppie het volgende:

[..]

Sorry dat ik inbreek in een topic waar ik niks te schaften heb... maar zou jij ajb kunnen reageren op mijn pm's. Ik zou graag de betaling met je willen afronden!
Doe ik, ik zie ze niet goed op mijn mobiel!
*poef* nu is het weg
  donderdag 13 juni 2013 @ 09:27:02 #19
259886 pessie
pi_127740261
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 09:08 schreef Fieder het volgende:
As mede door jou ga ik nu terug. :Y Vorige keer zei de ha dat het normaal was voor baby's en dat ik het maar af moest wachten. Maar jij had dus wel wat gekregen en het cb zei ook dat ik nog maar eens moest gaan. Dus ben benieuwd.

Ah pessie O+ ze ziet er prachtig uit in haar nieuwe kleertjes. L is ook aan 68 toe maar 62 gaat nog net. Die heeft hij amper gedragen, sommige dingen maar 1x. Niet zoveel meer kopen dus -O-

Goede nachten *O*
Slechte nachten :*
Nou, nu mag je maat 68 kopen :+
Er zijn nog veel dingen in 62 die ze wel past hoor, had in die maat ook al dingen met korte mouwen, en dat past nog wel even. Vooral de lange mouwen worden nu te kort, tijd voor mooi weer :+ . En ik heb vooruitgekocht in 68 :+
pi_127740313
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2013 08:47 schreef pessie het volgende:

[..]

*O* . En voor jou helemaal nodig :* . Merk je echt zoveel verschil met orthiflor?
Het is echt een heel ander kindje O+
Lacht de hele dag. Spuugt nu zelfs lachend :')
Ze heeft alleen veel mama honger, Mama moet soms de hele dag sjouwen :')
Maar met het verschil dat ik dr nu wel weg kan leggen als ze slaapt. O+

En wat een mooi moppie O+
pi_127740379
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 09:08 schreef Spirit82 het volgende:
Ze ligt hier naast me in bed te jengelen en ik denk ze wil weer eten, ik vind je nu even niet zo leuk :@ Blijkt ze poep tot aan haar nek te hebben :@ Ja dan zou ik ook jengelen. Ik ben een slechte moeder ;(
Nee joh gek! Datben je niet :*
  donderdag 13 juni 2013 @ 09:31:11 #22
259886 pessie
pi_127740388
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2013 09:28 schreef Tally het volgende:

[..]

Het is echt een heel ander kindje O+
Lacht de hele dag. Spuugt nu zelfs lachend :')
Ze heeft alleen veel mama honger, Mama moet soms de hele dag sjouwen :')
Maar met het verschil dat ik dr nu wel weg kan leggen als ze slaapt. O+

En wat een mooi moppie O+
Dank je O+

Heb je een draagdoek? Ideaal bij mamahonger lijkt mij. En wat heerlijk dat ze nu lacht *O* en dat een middeltje zoveel verschil kan maken _O_
pi_127740441
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2013 09:31 schreef pessie het volgende:

[..]

Dank je O+

Heb je een draagdoek? Ideaal bij mamahonger lijkt mij. En wat heerlijk dat ze nu lacht *O* en dat een middeltje zoveel verschil kan maken _O_
Ja heb ik. Vandaag maar proberen. Wilde ik gister en toen sliep ze opeens :')
  donderdag 13 juni 2013 @ 09:34:57 #24
259886 pessie
pi_127740503
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2013 09:32 schreef Tally het volgende:

[..]

Ja heb ik. Vandaag maar proberen. Wilde ik gister en toen sliep ze opeens :')
Haha :D . Ik belde gisteren de lk over wakker maken voor voeding 's avonds en uiteindelijk werd ze zelf om 10 uur wakker :') . Baby's, you gotta love them...
pi_127741161
Tally, wat fijn dat die orthiflor zoveel verschil lijkt te maken! Jammer van het spugen, maar ach, als ze er vrolijk onder blijft en verder goed groeit, dan is het hooguit lastig voor jou...
En Lauren in 68!!!!

Vraag: mijn baby wordt tegenwoordig bijzonder vroeg wakker en is dan in de veronderstelling dat het ochtend is en tijd op om te staan :X Ik denk daar anders over, tenminste zolang het voor zes uur/half zeven is. Zit er niks anders op dan accepteren en meeveren of is er iets aan te doen? Na een klein uurtje valt hij wel meestal weer in slaap, maar dat is nou net het moment dat mijn wekker gaat. Ik weiger om eerder met hem naar beneden te gaan en te gaan spelen, tot xx uur is het nacht en blijf je in bed en daar wil ik tenzij ziek oid geen concessies in doen. Zijn kamer is behoorlijk donker maar vogeltjes buiten krijg je natuurlijk niet stil.

Snel erheen, doen alsof het midden in de nacht is door het donker te houden, zelf stil blijven, hem voeden en soepel weer in bed te schuiven werkt niet zo goed. Meestal gaat hij liggen zingen in zijn bed om na een tijdje duidelijk te maken dat hij eruit wil. Er niet heen gaan geeft hetzelfde resultaat. Het is ook niet echt honger volgens mij. Hij drinkt wel, maar puur omdat ik het aanbied.
Tussen ons in leggen is ook geen optie, dat is gezellig en resulteert in knijpen, haren trekken en jengelen als het te lang duurt voor hij eruit mag.

Ik weet niet zo goed meer wat ik verder nog kan doen, maar het slaaptekort begint me een beetje op te breken zo. Zelf op tijd naar bed gaan ja, maar ik wil graag ook een beetje avond voor mezelf en niet meteen na het eten naar bed. Overdag bijslapen kan niet, kind slaapt in totaal maar een uur of drie overdag verdeeld over drie (of soms zelfs vier) korte slaapjes. En ik werk ook gewoon.

Wanneer gaan kinderen eigenlijk over naar twee keer slapen overdag? Dat gaat zeker vanzelf...?
pi_127741263
Luuk slaapt al even 2 keer op de dag eigenlijk. Meestal slaapt hij na de ochtend voeding (tussen 5 en 8 ergens) tot 11 uur. Dan gaat hij om 14.00 uur zijn bed weer in. Dan slaapt hij tot rond 16.30 en dan daarna om 19.30 zijn bed weer in.
*poef* nu is het weg
pi_127741815
Lijkt me heerlijk...hoe regel ik dat!?
pi_127741928
Geen idee. Het ging hier soort van vanzelf. Sofie ligt ook in bed van 13.30 ongeveer. Ik wil ze het liefst tegelijk in bed hebben.
*poef* nu is het weg
pi_127742036
Mineola hier ook soms te vroeg 's ochtends. Eerst probeer ik speen en niet praten. Daarna leg ik hem gewoon tussen ons in. Kan ik in ieder geval nog even liggen... :')

spirit geen slechte mama, zo vaak gehad...wat heeft ie toch wat jengelig irritant enz. Tot je op de klok kijkt half uur na etenstijd.
Ik heb elmo van zeeman, zo leuke shirts :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Zolena op 13-06-2013 10:38:10 ]
pi_127742079
Bram heeft Elmo, Ernie en koekiemonster :D..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_127742230
Maar het was geen etenstijd ;( toch weer gevoed, in bed gelegd, hopen dat ik even kon douchen en net als ik m'n haar inzeep: krijsen, standje luchtalarm. Ik kijken (voordeel van een klein huis) maar echt niks aan de hand. Speen erin, dekentje weer opgetrokken, terug onder de douche: krijsen. Dus afgeraffeld, kind gezegd stil te zijn, en wat denk je: coma -O- Iets met timing enzo...

Sorry voor m'n gezeur, maar ik ben alleen en 3 uur slaap s niet genoeg en als ik het niet neer schrijf ga ik zelf op standje luchtalarm :')
Sarcasme. Herken het.
pi_127742396
Spirit :* Douchen doe ik alleen als manlief thuis is, je snapt waarom :+

Hier net ook een krijsend kind in het winkelcentrum net, om 6:30 gevoed, en om 9:00 vond hij het weer tijd. Tsja. Slechte planning van mijn kant dus. Als het beter weer was, was ik onderweg op een bankje gaan voeden maar het stormde echt, dat wilde ik hem niet aan doen.

(Oh Spirit, ik ga jou nú whatsappen! Alweer vergeten :@ )
pi_127742467
Yay!

Wat sta jij vroeg op zeg :@
Sarcasme. Herken het.
pi_127742558
Oranje kan Luuk niet zo hebben, dus ernie niet gedaan. Heb ze ook maar een maatje groter gedaan. Vond ze zo leuk.

Ik douche ook voornamelijk als mijn man thuis is. Of zo rond 9 uur, dan is Luuk echt diep weg. Het scheelt dan natuurlijk ook dat ik meestal laat moet werken.
*poef* nu is het weg
pi_127742563
Ook gehad spirit. Ik was zo munt dat ik het echt niet meer wist. Mini schoon, gegeten, wilde niet knuffelen alleen maar huilen mini in bed gelegd en ben toen zelf ( bewust...) onder de douche gaan staan meehuilen. Wist het niet meer. Schuldig voelend 10 minuten later opgefrist en fitter kon er weer tegenaan. Mini knockout gewoon doodmoe heet dat. Dus goeie mama dat je je mini in bed heb gelegd.
pi_127742619
Ja, onrustig huilen is hier meestal een teken van vermoeidheid, hebben we ontdekt. Tenminste, als we alle andere mogelijke oorzaken hebben uitgesloten, besluiten we dat hij moe is. :+
  donderdag 13 juni 2013 @ 10:45:55 #37
259886 pessie
pi_127742671
Zijn die shirts ook in kindermaten?
pi_127742872
nee, helaas gaan ze maar tot 86 geloof ik. Ik had al een verdrietige sofie. Die wilde ook koekiemonster
*poef* nu is het weg
pi_127743636
Terug van de huisarts. Ik heb medicijnen voor zn oogje gehad *O* hij wilde eerst niet, omdat je dat een jaar aan moet kijken }:| maar omdat t zo vies was en ook wel iets rood toch medicijnen (en omdat ik door bleef zeuren :+ )

Zwaar he dat gehuil? Ik kan er soms ook boos van worden :@ In bed leggen helpt hier vaak ook maar dan wel met nog minimaal 10 minuten speen erin stoppen en bolletje aaien. Hij is volgens mij nog maar 1 x zelfstandig in slaap gevallen.

C&A heeft ook vaak shirts met Sesamstraat. L heeft Elmo. Nu ook Angry birds dacht ik, of was dat h&m...
pi_127743823
Als vriend er niet is douche ik samen, vindt F leuk en vind ik ook leuk! Wordt ie lekker soezig, daarna fles en dan kan ik daarna écht iets voor mezelf doen omdat hij als een blok in slaap valt.
In totaal wel een uur of anderhalf werk, dus kan niet altijd natuurlijk..

Heb ontdekt dat als ik in de ruimte blijf, F best prima in slaap valt in bed (vandaag :') ). Dus lekker alle was opgevouwen, tussenverdieping opgeruimd, soms speentje weer in zijn mond gestopt, best prima! Denk dat ik maar wat werkjes ga verzinnen die ik boven kan doen. Ik vind het leuker om hem te horen pruttelen en langzaam te zien wegdoezelen terwijl ik iets nuttigs doe, dan een half uur met hem op mijn arm te zitten. Voelt toch een beetje als wachten :@
  donderdag 13 juni 2013 @ 11:27:20 #41
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_127743990
Had het al aangegeven, Isabel denkt dat de dag om 05.15 uur begint, had het nog gerekt maar om 05.45 uur stond ik gedoucht met haar beneden. Ik ben het er ook niet mee eens en ze huilt niet maar begint gewoon te gillen (haar stembanden te checken) en ik wil niet dat Noortje dan wakker wordt.

Als ik alleen ben met haar zet ik r in de wipstoel in de badkamer, maar eigenlijk zorg ik ervoor dat ik klaar ben met douchen voordat de kinderen wakker worden (als ik moet werken, want dan sta ik om 05.30/05.45 op om te douchen en vent niet wakker te maken).
pi_127744139
Suiker dat doe ik ook vaak :Y de was opvouwen. Wij hebben boven ook een tv dus als hij erg onrustig slaapt kijk ik boven tv en ben ik er zo om zn speen terug te stoppen. Als ik er snel bij ben slaapt hij meestal weer door namelijk.
Zo wordt t allemaal steeds een kleeeein beetje makkelijker (op sommige dagen na :') )

Poe Becky vroeg dag bij jou!

KJ, herkenbaar dat jij zegt dat Luuk geen oranje kan hebben. Ik had voor de geboorte allemaal pastelachtige kleertjes gekocht maar nu blijken felle kleuren L beter te staan. Bepaalde tinten groen zijn hier een no-go. En wit is ook niet zo'n succes.
pi_127744211
Mijn vriend dolblij want ik laat de was altijd dagen liggen :')

Ik zie F nog door een roze bril, alles staat hem ge-wel-dig O+ Ik besef dat dit niet waar is, maar ik trek hem gewoon alles aan. Behalve roze.
Die koekiemonster is trouwens inderdaad geweldig met een Bram of Luuk erboven!
pi_127744475
Nin komt meestal rond 3/4 uur 's nachts voor een voeding en dan rond 7 uur. En na de 7 uur voeding slapen we meestal met z'n drietjes nog verder tot 10 uur :@

Het in slaap vallen vinden we hier soms ook niet zo heel erg makkelijk.
Soms met een pink. Ze slaapt lekker in, maar zodra je je pink weghaalt gaat ze met d'r armpjes wapperen en wordt ze weer wakker. Als we d'r neer willen leggen met slapen, wikkelen we haar nu in een flanellen doek en dat scheelt veel, dan slaapt ze een stuk rustiger!
Maar meest van de tijd doen we haar in de draagdoek. Ze slaapt dan heel makkelijk en snel in en je kunt haar ook best goed neerleggen daarna, maar meestal laten we haar gewoon lekker in de doek hangen O+ Dan kunnen we ook heel het huishouden doen en tegelijk lekker knuffelen!
's nachts valt ze altijd heel goed in slaap na de 3/4 uur voeding (zonder 'hulpmiddelen'). 's ochtends na de 7 uur voeding is het meestal eventjes pinken, maar dan slaapt ze ook nog vrij snel weer in.

Ze is trouwens ook steeds vaker wakker overdag, om te spelen en te lachen O+ Dat is wel heel erg leuk, maar soms ook iets lastiger om er weer lekker in slaap te krijgen.

Ohhh en Suiker, F maat 62 al :o Dat past Nin nog (lang) niet, hier nog vooral maat 50 en 56 waarvan 56 vaak nog best ruim zit. En we hebben ook nog een berg dingen in 56 die helemaal nog niet passen zelfs. Vandaag kreeg ik een 62 romper cadeau, ik legde hem over Nin maar die kom nog tot over d'r knieën :D
pi_127744746
Belle :W Wat fijn dat Nin zo goed in de draagdoek slaapt! En de nachten klinken ook goed :Y Leuk he als ze wat wakkerder zijn? O+ Haha voorlopig geen 62 dus! Mooi fijn meisje is het
pi_127744757
Het hangt ook wel van het merk af hoor belle, en Hema rompers passen bijv na het wassen ;)

Maar eh, lachende N? Waar blijft de foto? :D
pi_127744968
Net het hele huis en de was en strijk gedaan met Féline in de Hop tye. Wat is dat ding geweldig zeg O+ Na een minuut is ze al in slaap en ik kan doen wat ik moet doen O+
pi_127746049
belle, hoe veel woog Nin bij de geboorte? En nu? Hier ook sinds kort in maat 50, ik vind het een hele mijlpaal :') We zijn officieel de 3 kilo gepasseerd *O*

En jeutje, wat ben ik jaloers op jouw nachten O+
pi_127746133
Tally, dat klinkt goed! O+
pi_127747517
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 09:56 schreef Mineola het volgende:
Vraag: mijn baby wordt tegenwoordig bijzonder vroeg wakker en is dan in de veronderstelling dat het ochtend is en tijd op om te staan :X Ik denk daar anders over, tenminste zolang het voor zes uur/half zeven is. Zit er niks anders op dan accepteren en meeveren of is er iets aan te doen? Na een klein uurtje valt hij wel meestal weer in slaap, maar dat is nou net het moment dat mijn wekker gaat. Ik weiger om eerder met hem naar beneden te gaan en te gaan spelen, tot xx uur is het nacht en blijf je in bed en daar wil ik tenzij ziek oid geen concessies in doen. Zijn kamer is behoorlijk donker maar vogeltjes buiten krijg je natuurlijk niet stil.

Snel erheen, doen alsof het midden in de nacht is door het donker te houden, zelf stil blijven, hem voeden en soepel weer in bed te schuiven werkt niet zo goed. Meestal gaat hij liggen zingen in zijn bed om na een tijdje duidelijk te maken dat hij eruit wil. Er niet heen gaan geeft hetzelfde resultaat. Het is ook niet echt honger volgens mij. Hij drinkt wel, maar puur omdat ik het aanbied.
Tussen ons in leggen is ook geen optie, dat is gezellig en resulteert in knijpen, haren trekken en jengelen als het te lang duurt voor hij eruit mag.

Ik weet niet zo goed meer wat ik verder nog kan doen, maar het slaaptekort begint me een beetje op te breken zo. Zelf op tijd naar bed gaan ja, maar ik wil graag ook een beetje avond voor mezelf en niet meteen na het eten naar bed. Overdag bijslapen kan niet, kind slaapt in totaal maar een uur of drie overdag verdeeld over drie (of soms zelfs vier) korte slaapjes. En ik werk ook gewoon.

Wanneer gaan kinderen eigenlijk over naar twee keer slapen overdag? Dat gaat zeker vanzelf...?
En hem wat later in bed leggen? Heeft voor hetzelfde geld geen enkele zin hoor, maar dat zou je kunnen proberen.

Saar gaat vanzelf/is vanzelf naar twee slaapjes per dag aan het gaan. Ze slaat ze soms gewoon over. Soms ook niet. Wij gaan altijd redelijk veel met haar mee wat slapen en eten/drinken betreft.
pi_127748363
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 13:11 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

En hem wat later in bed leggen? Heeft voor hetzelfde geld geen enkele zin hoor, maar dat zou je kunnen proberen.

Saar gaat vanzelf/is vanzelf naar twee slaapjes per dag aan het gaan. Ze slaat ze soms gewoon over. Soms ook niet. Wij gaan altijd redelijk veel met haar mee wat slapen en eten/drinken betreft.
Hij ligt nu tussen 18.45-19.15 wel in bed, maar later zou hij niet trekken. Hij is echt moe dan en slaapt ook eigenlijk meteen. Uiterlijk kwart voor acht is het wel stil.
Later naar bed zou wel handig zijn met mijn werk (ik ben om half zeven meestal pas thuis), maar eigenlijk wil ik dat niet omdat wij eten nadat hij in bed ligt. En ik wil niet pas om half negen eten ivm korte avond. Op termijn zal bedtijd idd wel wat later zijn als hij met ons mee eet.

Ik volg hem ook met slaapjes en eten. Leg hem in bed wanneer hij moe is en eetmomenten hangen af van wanneer hij wakker is. Hoe verder op de dag, hoe langer tussen de slaapjes overigens. Het komt regelmatig voor dat hij vanaf drie/vier uur tot bedtijd niet slaapt, waar hij 's ochtends na hooguit anderhalf uur alweer moe is.
pi_127748373
Suiker, dacht ik ook al ;) We hebben hier ook al een paar liggen van de hema, maar die zijn nog te groot (niet tot dr knieën denk ik, maar wel bijna). Enne, foto komt er zo aan! Ik heb ze net gemaakt! Nog even op de computer laden enzo. (Ze lacht zooooo schattig, met d'r oogjes helemaal zo toegeknepen O+)

Tally, handig he die draagdoeken?! Hier hetzelfde dus, ideaal!

L-E *O* boven de 3 kilo!! Goede mijlpaal hoor! Nin woog 2950 bij de geboorte en nu weegt ze 4500! Lekker beertje is het al O+ En jij kunt voorlopig ook nog vooruit met maatjes 50 en 56 dus ;)

Fieder :W Ik probeer een beetje mee te gaan doen hier tussendoor!
pi_127749721
Wow ik ben gewoon uitgeslapen! Rosalie sliep om 23.45 na de laatste fles, en werd pas om 06.30 wakker. Met 1x speentje teruggeven werd het 07.00.

Dat was lekker na 2x om 05.00 een fles te hebben gegeven.

Mineola, ik heb geen advies maar moest aan Susie denken. Anouk was ook herl lang om 05.00 wakker. Volgens mij kreeg zij dat ook niet gewijzigd totdat Anouk het zrlf ging rekken. Je zou het haar eens kunnen vragen.
pi_127751006
Fotospam :@ :

Op de commode, mooie dingen zien:

Lachjes voor tante Wieke (mijn zusje):

Maar de allergrootste lachjes zijn natuurlijk voor mama:
pi_127751039
rammel O+
pi_127751081
Aaah kleine Nin O+
Die 1e foto is heel mooi O+
pi_127751216
Nin O+ Wat is ze leuk belle!
pi_127751277
Ahhh Belle echt te schattig O+ O+ O+ Heeft ze bruine ogen?
pi_127751327
O+ Lieve reacties!

Fieder, ze heeft nu aan de buitenste rand nog blauw, maar rondom haar pupil groen en een paar streepjes bruin erin! Ben heel benieuwd waar het gaat eindigen!
pi_127751341
Mijn baby lacht nog niet, niet bewust althans. Maar dat mag nog wel even duren, want gecorrigeerde leeftijd. Hij kan wel heel goed heel appelig kijken, alsof-ie zojuist uit een ei is gekropen :') En dat is eigenlijk ook wel zo :D
pi_127751413
Hoe oud is ie gecorrigeerd L-E?
pi_127751578
Belle!!! Wat een lachebek! O+ Lacht ze nou vaak? F had twee dagen geleden een enorme opleving van maar liefst een kwartier en sindsdien is het maar weer mager. Soms één lachje, maar ik vermoed dat ik misschien teveel van hem verwacht! Het lijkt ook niet echt speciaal op mij gericht, meer alsof hij gewoon blij is (ook heel fijn om te zien hoor O+).
Wat gaaf zeg die ogen.. hier worden ze grijzer, nog steeds best donker maar echt geen spoortje van een andere kleur dan blauwgrijs. Ik vind alles best *;

L-E hoe zit dat nou dan, dan tel je vanaf de uitgerekende datum toch? Dan zou F dus niet 2 maanden zijn maar een kleine 1,5. Met sommige dingen zoals het lachen en het recht uit zijn ogen kijken kan ik me iets voorstellen bij een gecorrigeerde leeftijd, maar met andere dingen zoals honger, gebruik van het nekje, dingen pakken en bekijken lijkt hij toch wel gewoon netjes op zijn twee maanden te zitten. Nouja, elke baby trekt volgens mij zijn of haar eigen plan! Houdt het verrassend ;)
pi_127752012
Het aantal weken dat het kind te vroeg is trek je af van de huidige leeftijd. L. is nu 7 weken, minus zijn 6 weken te vroeg. Hij is dus 1 week. :')
pi_127752395
Oh :D Nou dan heb jij zeker dingen waarin L een stuk verder is dan volgens zijn gecorrigeerde leeftijd toch?
pi_127752614
Suiker, ze lacht nu wel elke keer wanneer ze wakker is (en soms zelfs in d'r slaap)! Ook heel bewust naar ons O+ Maar ook bewust naar andere mensen en dingen die ze mooi vindt! Denk dat F dat binnen de kortste keren ook gaat doen! Nin gaat er nu zelfs steeds meer geluidjes bijmaken ook, zo lief!

L-E O+ lekker genieten van dat kleine, hij zal ook nu echt sneller groter gaan worden!
pi_127753155
suiker, het verschil zit ook dat F meteen thuis was en de ontwikkeling begon, mijn meisjes hebben 4 weken in het ziekenhuis gelegen is een gesimuleerde baarmoeder om verder te groeien. Weinig ontwikkeling in die weken dus. Maar ze zijn wel verder dan s je volgens de ud rekent id

LE, hoe is het gister gegaan?
pi_127753194
oh en Nin O+
pi_127753277
vanaf hoeveel te vroeg moet je corrigeren?

Bram is eigenlijk ook 2 weken te vroeg, maar dat valt gewoon onder a terme...
pi_127753542
Ja F valt ook onder a terme met 2 weken en 3 dagen te vroeg. Maar hij had bijv nog wel een enorme laag huidsmeer op zich en sliep de eerste week eigenlijk alleen maar. Daarna ging het ineens als een speer. Onze mannen groeien gewoon lekker snel mee O+
pi_127753584
Oh ja, Bram was ook echt smerig!
pi_127753610
volgens mij voor de 36 weken. Na 37 weken is het gewoon a terme en wordt er niks gecorrigeerd.

Bij prematuren rekenen ze ook nog in aantal weken zwangerschap ipv werkelijke leeftijd. J en D zijn met ruim 37 weken thuis gekomen.
pi_127753669
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 15:48 schreef Ticootje het volgende:
vanaf hoeveel te vroeg moet je corrigeren?

Bram is eigenlijk ook 2 weken te vroeg, maar dat valt gewoon onder a terme...
bij mijn weten corrigeren ze alleen wanneer het kindje niet te vroeg geboren is, dus voor de 37 weken zwangerschap. en ze corrigeren niet voor alles. mbt voeding moesten wij niet corrigeren. dus beginnen met vast voedsel tussen de 4 en de 6 maanden. de opinie's verschillen nogal over of dat wel of niet moet juist, ik denk dat het erg van het kindje afhangt ;)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_127753677
Ik dacht dat Luuk helemaal niet vies was, tot ik net de foto's bekeek en vergeleek met de foto's van Sofie. |:(
*poef* nu is het weg
pi_127753759

Overal smeer...

De meiden waren helemaal schoon... Maar daar heb ik geen foto's van.
pi_127753769
Sorry ik vergat op jou te reageren Kyara, maar het klinkt inderdaad logisch dat het heel anders gaat als ze eerst lekker worden gecouveuseerd :? . Hier heeft hij de hele tijd twee hyperactieve ouders om zich heen gehad, haha.

Ik zal even een smeerfoto van F opsnorren. Daar is hij wel een beetje eng (vind ik).
pi_127753826
ZOveel smeer had Luuk niet echt. Ik heb geen foto die toonbaar is..
*poef* nu is het weg
pi_127753871
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 16:02 schreef kaatjejannie het volgende:
ZOveel smeer had Luuk niet echt. Ik heb geen foto die toonbaar is..
Je hebt alleen kutfoto's?

( :') )
pi_127753876
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 53% gewijzigd door kaatjejannie op 13-06-2013 16:22:07 ]
*poef* nu is het weg
pi_127753880
Sorry....

Bijna 5 uur.
pi_127753885
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 16:03 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Je hebt alleen kutfoto's?

( :') )
Nee tietfoto's :D
*poef* nu is het weg
pi_127753895
Hiero, toch eentje met ogen dicht. Met zijn ogen open zie je helemaal geen oogwit, echt best wel eng!! Maar op dat moment vond ik dat helemaal niet natuurlijk. :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_127753914
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 16:04 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Nee tietfoto's :D
Das alleen voor kpd.
pi_127753938
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 16:04 schreef Suikertante het volgende:
Hiero, toch eentje met ogen dicht. Met zijn ogen open zie je helemaal geen oogwit, echt best wel eng!! Maar op dat moment vond ik dat helemaal niet natuurlijk. :)

Das toch geen enge foto?
pi_127753985
Ik vind die ook niet eng suikertante
*poef* nu is het weg
pi_127754012
Tobias was ook helemaal schoon, zo gek vond ik dat..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_127754030
Wat een lange benen al Suiker! En ik vind hem ook niet eng hoor O+

Nin was 4 dagen over tijd en die had geen huidsmeer, of zou dat komen omdat ze onder water geboren is? Dat het er dan meteen afwast?
pi_127754041
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 16:05 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Das toch geen enge foto?
Nee de foto's met ogen open zijn een beetje eng. Vind ik. Zoals deze.
SPOILER
pi_127754058
Sofie (tien dagen te laat) was ook zo goed als schoon.
*poef* nu is het weg
pi_127754112
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 16:07 schreef bellelena het volgende:
Wat een lange benen al Suiker!
Haha we hoeven ook nooit pijpjes om te slaan en alle pakjes met voetjes passen niet :')
pi_127754125
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 16:08 schreef kaatjejannie het volgende:
Sofie (tien dagen te laat) was ook zo goed als schoon.
Tobias was 6 dagen vroeger..
pi_127754156
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 16:09 schreef Morretje het volgende:

[..]

Tobias was 6 dagen vroeger..
Dan gaat die vlieger niet op.. :D
*poef* nu is het weg
pi_127754162
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 16:07 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Nee de foto's met ogen open zijn een beetje eng. Vind ik. Zoals deze.

Nee! Zo zien ze er gewoon uit :D

Ik vind m niet eng in elk geval.
pi_127754199
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 16:10 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Dan gaat die vlieger niet op.. :D
Ik weet ook niet hoe dat zit :P

Kijk:
pi_127754234
Oh, nou dank je O+

Ik vond het van die zeehondenogen :@
Verder wel meteen een klein lief dropje natuurlijk. :Y En mijn vriend heeft ook een klein filmpje gemaakt toen hij op mijn borst lag en als hij beweegt en geluid maakt ziet het er ook heel anders uit.

Morretje jullie zien er allebei heel bruin blozend en gezond uit joh! O+
pi_127754297
Agossie Suiker, ik snap wel dat je de ogen een beetje gek vind, maar het is wel een hele mooie foto zo van pasgeboren O+
pi_127754314
Ik wil een nieuwe...
pi_127754332
Ik heb ook nog een enorm schele luuk op de foto staan. Op de weegschaal

[ Bericht 65% gewijzigd door kaatjejannie op 13-06-2013 20:43:15 ]
*poef* nu is het weg
pi_127754386
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 16:12 schreef Suikertante het volgende:
Oh, nou dank je O+

Ik vond het van die zeehondenogen :@
Verder wel meteen een klein lief dropje natuurlijk. :Y En mijn vriend heeft ook een klein filmpje gemaakt toen hij op mijn borst lag en als hij beweegt en geluid maakt ziet het er ook heel anders uit.

Morretje jullie zien er allebei heel bruin blozend en gezond uit joh! O+
Ik geloof dat ie daar net 10 min oud is.. en als ik naar mijn gezichtsuitdrukking kijk word ik gehecht denk ik :X
En koud dat ik het had! Vandaar het vest ook, en de kachel stond naast me te loeien, iedereen dreef de kamer uit :D
pi_127754420
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 16:15 schreef Morretje het volgende:

[..]

Ik geloof dat ie daar net 10 min oud is.. en als ik naar mijn gezichtsuitdrukking kijk word ik gehecht denk ik :X
En koud dat ik het had! Vandaar het vest ook, en de kachel stond naast me te loeien, iedereen dreef de kamer uit :D
Wat een verschil dan met een ziekenhuisbevallig. Ik ben op al mijn foto's van net na de bevalling half bloot.
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 16:13 schreef Ticootje het volgende:
Ik wil een nieuwe...
Ik heb dat helemaal niet. Zo grappig. Een collega van me is zwanger, en ik ben wel jaloers hoor. Maar meer omdat zij nu binnenkort 4 maanden vrij is.
*poef* nu is het weg
pi_127754474
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 16:14 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik heb ook nog een enorm schele luuk op de foto staan. Op de weegschaal [ afbeelding ]
<3

Ook veel haartjes
En bol!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')