SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 13 juni 2013 00:40 schreef WSquater het volgende:
Iedereen die 21% BTW betaalt, terwijl je daarvan een gedeelte kan terugvragen waardoor het effectief op 9% neerkomt.
Wat een NSB'ers.quote:Op donderdag 13 juni 2013 00:47 schreef Dribbel_ het volgende:
Vriend van me die bij de marechaussee werkt op Schiphol en als ze daar iemand vinden met te weinig drugs om ze hier op te pakken dan laten ze diegene gewoon vliegen.
om vervolgens een telefoontje te doen naar desbetreffende land om hem daar op te pakken waar het wél strafbaar is.
jij was geen JJ zeker, en daarom weggegaan.quote:Op donderdag 13 juni 2013 01:53 schreef heiden6 het volgende:
Ik heb bij een uitzendbureau gewerkt waar bepaalde klanten per sé een Nederlandse uitzendkracht wilden hebben, dus geen allochtoon om het even zo te zeggen. (Best lastig in die regio voor laaggeschoold werk overigens.) Daar gebruikte men dan de term Jan Jansen voor. Dus als we een vacature binnenkregen van een bedrijf en dat was aan de orde dan zeiden ze gewoon ja maar ze willen een Jan Jansen. En dan wist iedereen dat het geen zin had om een Marokkaan voor te stellen aan het bedrijf. Ik had hier wel een probleem mee maar het heeft ook geen zin om iemand langs te sturen die toch niet aangenomen wordt en ik was als uitvoerende werknemer (intercedent) natuurlijk niet in de positie dat ik daar iets over te zeggen had binnen het bedrijf in het algemeen. Zelf deed ik er in elk geval niet aan mee. Buiten dit had ik nog een half miljoen andere redenen om bij het bedrijf te vertrekken en later is het failliet gegaan.
quote:Op donderdag 13 juni 2013 01:58 schreef spierbal het volgende:
[..]
jij was geen JJ zeker, en daarom weggegaan.
Vanochtend was nog een item op de radio over de praktijken van vleesfabrieken. Bijvoorbeeld hoe ze van 200 gram ham 800 gram weten te maken. Er wordt een boel vocht aan toegevoegd, schijnt het.quote:Op donderdag 13 juni 2013 00:47 schreef spierbal het volgende:
Ik ben ook slager geweest. En al zie je vleesverpakking wat professionail luchtdicht/gasmengsel zit verpakt, en daar tussen zie je een verpakking met gemarineerd vlees wat door de supermarktslager zelf is verpakt... Dan is dat vlees over de datum geweest en opnieuw verpakt.
Je bent toch niet gek!quote:Op donderdag 13 juni 2013 11:46 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Vanochtend was nog een item op de radio over de praktijken van vleesfabrieken. Bijvoorbeeld hoe ze van 200 gram ham 800 gram weten te maken. Er wordt een boel vocht aan toegevoegd, schijnt het.
On-topic: ik heb wel eens gehoord dat ze in het magazijn van een zeer bekende, grote multimediaketen bijzonder onzorgvuldig omspringen met dozen consumentenelectronica. Dondert iets van grote hoogte op de grond, dan wordt dat zo weer teruggeplaatst. Mocht ik ooit een nieuwe tv of iets dergelijks nodig hebben, dan ben ik niet zo gek om 'm daar te kopen...
Ik werk ook voor een bedrijf waar het heel opvallend is, dat er geen dames, oostblokkers of moslims worden voorgesteld.quote:Op donderdag 13 juni 2013 01:53 schreef heiden6 het volgende:
Dus als we een vacature binnenkregen van een bedrijf en dat was aan de orde dan zeiden ze gewoon ja maar ze willen een Jan Jansen. En dan wist iedereen dat het geen zin had om een Marokkaan voor te stellen aan het bedrijf.
.... en later is het failliet gegaan.
blabla. Verhaal al vaker gehoord. Bekend "broodje aap" verhaal.quote:Op donderdag 13 juni 2013 13:04 schreef draadstalig het volgende:
Een vriend van me heeft een chique restaurant, waar hij chefkok is. Ooit een zeikerige klant gehad, welke om een medium rare vroeg. Klant vond de biefstuk in eerste instantie te medium. Nieuwe biefstuk was te rare. Die vriend van heeft een biefstuk gepakt, op de grond gegooid en met ze zool erop getrapt. Biefstuk gebakken, conclusie: Klant had nog nooit zo'n lekkere biefstuk gegeten
Haha dan niet...quote:Op donderdag 13 juni 2013 13:16 schreef emil23 het volgende:
[..]
blabla. Verhaal al vaker gehoord. Bekend "broodje aap" verhaal.
Godver dit is een oud, bekend verhaalquote:Op donderdag 13 juni 2013 13:04 schreef draadstalig het volgende:
Een vriend van me heeft een chique restaurant, waar hij chefkok is. Ooit een zeikerige klant gehad, welke om een medium rare vroeg. Klant vond de biefstuk in eerste instantie te medium. Nieuwe biefstuk was te rare. Die vriend van heeft een biefstuk gepakt, op de grond gegooid en met ze zool erop getrapt. Biefstuk gebakken, conclusie: Klant had nog nooit zo'n lekkere biefstuk gegeten
Hoor je standaard 2x per jaar op een verjaardagquote:Op donderdag 13 juni 2013 13:04 schreef draadstalig het volgende:
Hier bij de shoarmatent op de hoek hebben ze sperma van 3 mannen gevonden in de knoflooksaus. Stond in de krant maar kan het nergens meer vinden.quote:Op donderdag 13 juni 2013 15:53 schreef De-Hamster het volgende:
[..]
Hoor je standaard 2x per jaar op een verjaardag
Het is ook wel een beetje doorgeslagen met die Rob Geus stickers.quote:Op donderdag 13 juni 2013 16:45 schreef ejvdb het volgende:
In een lunchroom waar ik werkte werd om de dag een nieuwe sticker voor de versheid geplakt zodat alles weer 2 dagen goed is. Werd gewoon op gevoel gekeken of producten nog vers waren.
het is volgens mij wettelijk verplicht....quote:Op donderdag 13 juni 2013 17:04 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Het is ook wel een beetje doorgeslagen met die Rob Geus stickers.
Vroeger ging het ook goed.quote:Op donderdag 13 juni 2013 17:05 schreef ejvdb het volgende:
[..]
het is volgens mij wettelijk verplicht....
Toch raar dat de VWA daar nooit een probleem over maakt. Is alleen Rob Geus. Zou wat zijn als alles na 2 dagen al weg moet, ook al is het 3 weken goed. Dan draait elk restaurant met driedubbele personeelsbezetting.quote:Op donderdag 13 juni 2013 17:05 schreef ejvdb het volgende:
[..]
het is volgens mij wettelijk verplicht....
Ook standaard-verjaardag-broodje aap-verhaal.quote:Op donderdag 13 juni 2013 16:16 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Hier bij de shoarmatent op de hoek hebben ze sperma van 3 mannen gevonden in de knoflooksaus. Stond in de krant maar kan het nergens meer vinden.
Ja, vandaar dat ik het ook zei in reactie op iemand die het niet geloofdequote:Op donderdag 13 juni 2013 18:44 schreef emil23 het volgende:
[..]
Ook standaard-verjaardag-broodje aap-verhaal.
Dat is gek genoeg ook in half Nederland gebeurdquote:Op donderdag 13 juni 2013 16:16 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Hier bij de shoarmatent op de hoek hebben ze sperma van 3 mannen gevonden in de knoflooksaus. Stond in de krant maar kan het nergens meer vinden.
Dit komt echt te vaak voor inderdaad, ik werk zelf in een (andere) winkel en als daar iets stukgaat kost het minstens een dag, maar meestal een week voor het gemaakt wordt. Bij de Jumbo doen ze dat binnen een uurquote:Op donderdag 13 juni 2013 02:20 schreef OudeBok het volgende:
Bij Jumbo zijn ze ook van die naaiers.
Iedereen kent de welbekende 4e wachtende in de rij? Kan er nog een kassa bij? regel.
Als er geen kassa is doen ze bij het filiaal hier ( Amsterdam-Noord, Buikslotermeerplein!) alsof de kassa stuk is middels een bordje. Als je dan een paar uur later langskomt, en het team op volle sterkte draait, werkt 'ie wonderbaarlijk genoeg weer. Weet niet in hoe verre klanten ze hier mee terug kunnen pakken, maar goed.
Die persoon ken ik ookquote:Op donderdag 13 juni 2013 18:46 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ja, vandaar dat ik het ook zei in reactie op iemand die het niet geloofdeNet als dat iedereen iemand kent die een opstel over lef moest schrijven en dan na 5 seconde 'dit is lef' inleverde.
Trieste figuren die dat doen.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 08:19 schreef ejfaar het volgende:
Heb bij een servettenfabriek een bijbaantje gehad. Als iemand moest hoesten of zijn neus snuiten pakte die zo'n servetje en verpakte hem gewoon. Ook servetten die op de grond gelegen hadden werden ingepakt. Zo zit je dus bij een luxe restaurant met van die servetten in hoesjes, zijn ze eigenlijk facking smerig![]()
![]()
![]()
Dan nog...quote:Op vrijdag 14 juni 2013 08:33 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Werken vooral mensen van rond de 14/15 jaar
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 08:19 schreef ejfaar het volgende:
Heb bij een servettenfabriek een bijbaantje gehad. Als iemand moest hoesten of zijn neus snuiten pakte die zo'n servetje en verpakte hem gewoon. Ook servetten die op de grond gelegen hadden werden ingepakt. Zo zit je dus bij een luxe restaurant met van die servetten in hoesjes, zijn ze eigenlijk facking smerig![]()
![]()
![]()
alsof klanten dat niet wetenquote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:45 schreef Kper_Norci het volgende:
Bij een autodealer gewerkt, werkplaatsreceptie. Heel wat meegemaakt daar, zowel leuke als minder leuke dingen. De ene tikt lachend 800 euro af voor weet ik het allemaal wat voor onderhoud, een ander gaat om 100 euro keihard flippen en staat me met een mes te bedreigen. Gelukkig hadden we een hoge balie, bijna tot borsthoogte.
In ieder geval zijn er bij een dealer altijd vaste prijzen voor onderhoudsbeurten, overigens wel per model dan. Voor een kleiner model zal de onderhoudsbeurt goedkoper zijn dan voor een grote. Is eigenlijk compleet bullshit, want je doet bij een grote auto precies hetzelfde als bij een kleine, en verschil in tijd is er ook nauwelijks. Maar goed, daar wordt veel geld mee verdiend. Vooral omdat je voor een onderhoudsbeurt voor hooguit 30, 40 euro max aan onderdelen nodig hebt, mits er verder niks aan de hand is dan, maar dan wordt het weer bij het bedrag van de beurt opgeteld. Ook wordt er veel meer tijd berekend dan wat er nodig is. Monteur is meestal half uur eerder klaar dan wat er aan tijd voor staat.
Waar ook veel mee verdiend wordt zijn dus alle reparaties buiten onderhoudsbeurten. Als klant hebt je er weinig invloed op, alhoewel ik wel gemerkt heb dat hoe relaxder de klant zich opstelt, hoe meer kans ie maakt om gematst te worden. En natuurlijk of het een vaste klant is of niet. Een vaste klant kan op meer coulance rekenen dan iemand die 1 keer langs komt voor iets. Maar ik kan nog wel een voorbeeldje geven van wat er gebeurt als een klant zich niet zo tof opstelt.
Zo hadden we een klant met een hele oude Ford Orion. Ding was tijdens de onderhoudsbeurt nog wel goed, alleen de koppeling was aan het eind van zijn leven. Dus dat gaven we ook aan, vooral omdat de klant van plan was om een aantal maanden later met de auto door Groot-Brittannië te gaan toeren. Dat ie de koppeling beter van te voren kon laten vervangen. Komt ie 2 dagen voordat ie naar Engeland wil gaan, ja, kunnen jullie de koppeling nog ff vervangen, aangezien dat ongeveer een dag werk is, hadden wij zoiets van jah, jezus, had je daar niet iets eerder mee kunnen komen, ook omdat het toen in de vakantieperiode was. Maar goed, toch tussen de rest van het werk kunnen proppen, heeft die klant wel 300 euro meer gekost dan wat het normaal zou kosten. Heeft ie zonder morren betaald, dat dan weer wel.
Ook werd er veel verdiend aan leasemaatschappijen, onderdelen die nog lang niet aan vervanging toe waren toch vervangen. Dingen als remschijven, banden, alhoewel we het niet te gek moesten maken anders was de leaserijder de dupe. Alhoewel er tussen de leaserijders ook wel veel stifters tussen zaten hoor, waarvan om de 15 tot 20.000 km de banden vervangen moesten worden. Echter werd de controle door de leasemaatschappijen op een gegeven moment wel strenger, waarschijnlijk kregen ze het in de gaten. Dan kwam er dus iemand van de leasemaatschappij langs om e.e.a. te controleren, of we moesten foto's maken van de banden, als wij aangaven dat die vervangen moesten worden.
Kortom, bij autobedrijven wordt ook maar zat gesjoemeld.
Dat had ik ook gehoord ja. Soms spattert je vlees gewoon de pan uit en blijft er uiteindelijk niets van over.quote:Op donderdag 13 juni 2013 11:46 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Vanochtend was nog een item op de radio over de praktijken van vleesfabrieken. Bijvoorbeeld hoe ze van 200 gram ham 800 gram weten te maken. Er wordt een boel vocht aan toegevoegd, schijnt het.
Dan vind ik dat de regel dan voor overige kassa's moet gelden. Wat een naaiers.quote:Op donderdag 13 juni 2013 02:20 schreef OudeBok het volgende:
Bij Jumbo zijn ze ook van die naaiers.
Iedereen kent de welbekende 4e wachtende in de rij? Kan er nog een kassa bij? regel.
Als er geen kassa is doen ze bij het filiaal hier ( Amsterdam-Noord, Buikslotermeerplein!) alsof de kassa stuk is middels een bordje. Als je dan een paar uur later langskomt, en het team op volle sterkte draait, werkt 'ie wonderbaarlijk genoeg weer. Weet niet in hoe verre klanten ze hier mee terug kunnen pakken, maar goed.
Ikke. Ik post niets over mijn werk, lijkt me niet verstandig.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 17:15 schreef fotostarter het volgende:
Ben benieuwd hoeveel mensen er nu hebben getwijfeld om iets te posten, en het toch maar niet gedaan hebben
Die aktie geldt ook wel voor andere kassa's. Als er 6 kassa's zijn, en eentje is zogenaamd defect, en 4 kassa's zijn open en een klant is daar de 4e in rij, dan zou hij zijn boodschappen gratis moeten krijgen omdat de vijfde nog open had gekund.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 17:58 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Dat had ik ook gehoord ja. Soms spattert je vlees gewoon de pan uit en blijft er uiteindelijk niets van over.
[..]
Dan vind ik dat de regel dan voor overige kassa's moet gelden. Wat een naaiers.
[..]
Ikke. Ik post niets over mijn werk, lijkt me niet verstandig.
Ik ook niet. Ze hebben me zo gevondenquote:Op vrijdag 14 juni 2013 17:58 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Dat had ik ook gehoord ja. Soms spattert je vlees gewoon de pan uit en blijft er uiteindelijk niets van over.
[..]
Dan vind ik dat de regel dan voor overige kassa's moet gelden. Wat een naaiers.
[..]
Ikke. Ik post niets over mijn werk, lijkt me niet verstandig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |