Ja dat spreekt voor zichquote:Op woensdag 19 juni 2013 00:36 schreef Festa94 het volgende:
[..]
Ja oke dat was wel zo (ik denk dat de kans dit jaar kleiner is). Maar ik bedoel meer dat je vervolgnummer uiteindelijk bepaalt of je wel/niet nageplaatst wordt. Als jij bij de eerste loting een zeer hoge vervolgnummer hebt dan heb je geen kans meer om nageplaatst te worden (en dan hoor je ook niet meer bij 50%)
Erasmus MCquote:Op woensdag 19 juni 2013 00:42 schreef Nafi het volgende:
[..]
Ja dat spreekt voor zich![]()
Ik denk dat de kans niet lager dan 40-45% wordt voor B.
Wat is jouw eerste keus trouwens?
Dank je voor de geruststelling Nafi, je bent echt lief!quote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:56 schreef Nafi het volgende:
[..]
Is ook 50%, je moet daaronder bij naplaatsingen kijken. Niet zo stressen joh!
Hey maar Festa94, hoe wordt je lotnummer eigenlijk bepaald? Achternaam/data van inschrijving/geboortedag? Enig idee?quote:Op woensdag 19 juni 2013 00:36 schreef Festa94 het volgende:
[..]
Ja oke dat was wel zo (ik denk dat de kans dit jaar kleiner is). Maar ik bedoel meer dat je vervolgnummer uiteindelijk bepaalt of je wel/niet nageplaatst wordt. Als jij bij de eerste loting een zeer hoge vervolgnummer hebt dan heb je geen kans meer om nageplaatst te worden (en dan hoor je ook niet meer bij 50%)
Dat weet ik niet precies, maar ik denk gwn door loting weer. De loting is onafhankelijk van alles.quote:Op woensdag 19 juni 2013 08:51 schreef Melli het volgende:
[..]
Hey maar Festa94, hoe wordt je lotnummer eigenlijk bepaald? Achternaam/data van inschrijving/geboortedag? Enig idee?
Haha ik wil geneeskunde studeren (wel loting dus)! Ik kreeg gewoon altijd te horen dat ik op de havo hoorde, maar wil gewoon niets anders dan arts worden dus bleef knokken. Daarnaast heb ik altijd veel vrijwilligerswerk en werk ik de zorg gedaan, daarmee heb ik t tot de laatste ronde van decentrale selectie aan de VU Amsterdam gered en wacht nu gespannen op de uitslag! De brief met de uitslag moet voor 1 juli op m'n deurmat vallen! Spannend!!quote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:12 schreef Nafi het volgende:
[..]
Haha dankjewel, al hebben tig mensen hier hogere cijfers![]()
Prima gemiddelde toch, als ik geen lotingsstudie wou doen had ik er ook de moeite niet voor genomen. Oh en ik denk niet dat fok representatief is qua cijfers.
Wat ga je studeren?
Haha jij ook al! Iedereen hier wil geneeskunde studeren, waaronder ook ikquote:Op woensdag 19 juni 2013 22:52 schreef devrouwelijkehenk het volgende:
[..]
Haha ik wil geneeskunde studeren (wel loting dus)! Ik kreeg gewoon altijd te horen dat ik op de havo hoorde, maar wil gewoon niets anders dan arts worden dus bleef knokken. Daarnaast heb ik altijd veel vrijwilligerswerk en werk ik de zorg gedaan, daarmee heb ik t tot de laatste ronde van decentrale selectie aan de VU Amsterdam gered en wacht nu gespannen op de uitslag! De brief met de uitslag moet voor 1 juli op m'n deurmat vallen! Spannend!!
En wat wil jij studeren?
Haha tof! Die toetsen waren goed te doen ja. Bij die toets wist ik inderdaad vaak niet wat ze nou precies wilde horen, maar verder ging t prima! Ik heb er stiekem wel vertrouwen in; er hoeft nog maar 40 man af te vallen van de 250!quote:Op woensdag 19 juni 2013 23:02 schreef Nafi het volgende:
[..]
Haha jij ook al! Iedereen hier wil geneeskunde studeren, waaronder ook ik![]()
Heb je heel goed gedaan meid, zou een heel gedoe geweest zijn als je toch naar de havo was gegaan.
Ik heb trouwens decentraal gedaan bij de EUR, zelfde toetsen als bij de VU. Toetsen waren wel te doen toch? Alleen lezen-begrijpen-concluderen vond ik moeilijk in te schatten. Voor 1 juli ja, erggg spannend idd
Ohjaaa bij de VU deden ze dit jaar nog twee rondes... 40 is nikssss! 40 mensen moeten sowieso wel die 5,5 niet gehaald hebben. Als je een goed gevoel hebt ben je zo goed als binnen, al wil ik je geen valse hoop geven.quote:Op donderdag 20 juni 2013 00:15 schreef devrouwelijkehenk het volgende:
[..]
Haha tof! Die toetsen waren goed te doen ja. Bij die toets wist ik inderdaad vaak niet wat ze nou precies wilde horen, maar verder ging t prima! Ik heb er stiekem wel vertrouwen in; er hoeft nog maar 40 man af te vallen van de 250!
Denk je dat jij t gehaald hebt?
Wat ga jij allemaal doen voor je cv? En ik heb trouwens echt geen idee hoe ik mijn solicitatiebrief moet beginnen daarvoorquote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:34 schreef Melli het volgende:
[..]
Je maakt wel nog een kans hoor, rond de 30/40%. Ik ga ook pas volgend jaar meedoen aan decentraal als ik mijn cv wat in orde heb. Hoop in ieder geval dat wij worden ingeloot en geen decentraal hoeven volgend jaar. Wens je succes met de loting!
Ja 40 mensen is heel weinig! En daar gaan de mensen vanaf die zijn gezakt of juist een 8 gemiddeld hebben gehaald. De mensen die toch wat anders gaan studeren en de mensen die vergeten zich ook echt daadwerkelijk in te schrijven voor de studie als ze wel een plekje toegewezen kregen. Dat alles maakt de kans nog groter. Een 5,5 norm? Bedoel je eindexamen of noemden ze bij jullie ook voor de decentrale een minimumnorm? Die was bij ons nl. onbekend! Ik hoop dat je t haalt! Zal voor je duimenquote:Op donderdag 20 juni 2013 00:23 schreef Nafi het volgende:
[..]
Ohjaaa bij de VU deden ze dit jaar nog twee rondes... 40 is nikssss! 40 mensen moeten sowieso wel die 5,5 niet gehaald hebben. Als je een goed gevoel hebt ben je zo goed als binnen, al wil ik je geen valse hoop geven.
Ik denk ook wel dat ik het heb gehaald, niet echt een toets die slecht ging. Alleen bij de EUR mocht iedereen die zich had aangemeld de toetsen maken dus er deden 800 man mee voor 350 plekken of iets dergelijks.
Jaa dat is echt super voor je, was vergeten dat 8 gemiddeld er ook vanaf ging dus het kan bijna niet misgaan.quote:Op donderdag 20 juni 2013 01:12 schreef devrouwelijkehenk het volgende:
[..]
Ja 40 mensen is heel weinig! En daar gaan de mensen vanaf die zijn gezakt of juist een 8 gemiddeld hebben gehaald. De mensen die toch wat anders gaan studeren en de mensen die vergeten zich ook echt daadwerkelijk in te schrijven voor de studie als ze wel een plekje toegewezen kregen. Dat alles maakt de kans nog groter. Een 5,5 norm? Bedoel je eindexamen of noemden ze bij jullie ook voor de decentrale een minimumnorm? Die was bij ons nl. onbekend! Ik hoop dat je t haalt! Zal voor je duimen
Haha precies! Ik denk dat ik gewoon maar wat ga doen. Hier en daar solliciteren. Hoop dat het wat oplevert. Er zijn ook mensen (uit mijn klas voornamelijk) die let-ter-lijk nooit iets hebben gedaan en toch meedoen met de decentrale selectie. Ik weet niet, dan lijkt het alsof je je kans vergooit man...quote:Op donderdag 20 juni 2013 00:30 schreef Ascarona het volgende:
[..]
Wat ga jij allemaal doen voor je cv? En ik heb trouwens echt geen idee hoe ik mijn solicitatiebrief moet beginnen daarvoor. Dat word nog wat volgend jaar whaha.
Nja op zich heb ik al best veel organisatorische ervaring, me moeder heeft een kroeg en ik moet alle evenementen op zetten daarvoor, daarnaast zit me pa vrij hoog in de directie van de lokale golfvereniging en daar zou ik ook wel terecht kunnen, dus dat zit wel goed.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 18:58 schreef Melli het volgende:
[..]
Haha precies! Ik denk dat ik gewoon maar wat ga doen. Hier en daar solliciteren. Hoop dat het wat oplevert. Er zijn ook mensen (uit mijn klas voornamelijk) die let-ter-lijk nooit iets hebben gedaan en toch meedoen met de decentrale selectie. Ik weet niet, dan lijkt het alsof je je kans vergooit man...
O! Dat is al best watquote:Op vrijdag 21 juni 2013 19:06 schreef Ascarona het volgende:
[..]
Nja op zich heb ik al best veel organisatorische ervaring, me moeder heeft een kroeg en ik moet alle evenementen op zetten daarvoor, daarnaast zit me pa vrij hoog in de directie van de lokale golfvereniging en daar zou ik ook wel terecht kunnen, dus dat zit wel goed.
Alleen medische ervaring... tsja, dan maar solliciteren bij het bejaardentehuis hier op het dorp denk ik.
Heb mijn vriendin nog vandaag gesproken over de decentrale selectie: ze zei dat bij ERA amper 60% decentraal zal aangenomen worden. Dit is haar verteld door iemand die daar bevoegd was. Ze zeiden dat de toetsen 'onder de maat' gemaakt zijn en er ook mensen waren die niets hadden gedaan. Er staat echter op de site van DUO dat dit percentage rond de 80 zal liggen.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 19:06 schreef Ascarona het volgende:
[..]
Nja op zich heb ik al best veel organisatorische ervaring, me moeder heeft een kroeg en ik moet alle evenementen op zetten daarvoor, daarnaast zit me pa vrij hoog in de directie van de lokale golfvereniging en daar zou ik ook wel terecht kunnen, dus dat zit wel goed.
Alleen medische ervaring... tsja, dan maar solliciteren bij het bejaardentehuis hier op het dorp denk ik.
Zonder ervaring gaan aankloppen lijkt mij idd je kans vergooien, maarja hun keuze he.
Gaan we weer, zeiksnor.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 13:55 schreef Iwanius het volgende:
Nou zeg dat wel! Ik verbaas mij eigenlijk dat je zo laag scoort met simpele leervakken als Aardrijkskunde en Biologie. Geen aanleg voor?
Biologie is geen leervak op het VWO. Vooral die meerkeuzevragen vereisen dat je echt alles goed begrijp en kan nadenken of de stof. Misschien nog wel meer dan bij scheikunde.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 13:55 schreef Iwanius het volgende:
Nou zeg dat wel! Ik verbaas mij eigenlijk dat je zo laag scoort met simpele leervakken als Aardrijkskunde en Biologie. Geen aanleg voor?
TOEGELATEN!quote:Op donderdag 20 juni 2013 01:29 schreef Nafi het volgende:
[..]
Jaa dat is echt super voor je, was vergeten dat 8 gemiddeld er ook vanaf ging dus het kan bijna niet misgaan.
Ja bij ons waren vooraf duidelijk eisen gesteld, een 5,5 gemiddeld voor de 5 toetsen en maximaal 1 onvoldoende. Bij jullie zullen ze het dan misschien zo aanpassen dat er precies 210 mensen decentraal binnenkomen.
Wederzijds, ik hoop ook dat jij erin komt! Laat maar weten hier ergens als je de uitslag hebt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |