Je moet het inderdaad zo zien dat de dood van het hert (Baratheon) ook de Direwolf is gestorven (Stark).quote:Op donderdag 13 juni 2013 13:37 schreef Ang3l het volgende:
[..]
heel ff voor mij he... symboliek? Het hert is het logo van de Baratheon's toch? Hoezo zitten die nu achter de dood van de Starks? Het was niet Joffrey Baratheon, het was Tywin Lannister. Als t nou een leeuw was geweest die de wolf had gedood zeg ik "Ja, inderdaad... wat een voorteken!". Of gaan we alle troubles nu herlijden tot aan de dood van Robert Baratheon?
Robert Baratheon had toch ook een koning gedood daarvoor al? Waarom is ZIJN dood dan de anleiding van de grote oorlog? Dat zie ik niet helemaal?quote:Op donderdag 13 juni 2013 13:43 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Dan nog moet er een koning dood, wil er een nieuwe koning komen
Dat vind ik al logischer dan dat de dood van Robert Baratheon alles in gang heeft gezet qua oorlogen om de troon. Volgens mij is het hele gezeik al veel eerder begonnen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 13:45 schreef megamandy het volgende:
[..]
Je moet het inderdaad zo zien dat de dood van het hert (Baratheon) ook de Direwolf is gestorven (Stark).
Wat daarna met de Direwolfpups gebeurde, gebeurde ook ongeveer met de kinderen van Stark.
Nymeria - Arya = verdwaald
Lady - Sansa = "gestorven" (Sansa zelf is ook beetje bij beetje gestorven qua karakter)
Grey Wind - Robb = dood
etc. Laatst had hier iemand een hele goede post van Reddit neergegooid, daar stonden veel mooie voorbeelden in van de cinematografie van de serie.
Tijdens Robert's Rebellion tegen de Targaryens. Ik hoop dat je wel weet wie de koning toen vermoord heeft.quote:Op donderdag 13 juni 2013 13:45 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Robert Baratheon had toch ook een koning gedood daarvoor al? Waarom is ZIJN dood dan de anleiding van de grote oorlog? Dat zie ik niet helemaal?
Het is toch echt zijn dood die vrij direct heeft geleid tot de dood van Ned Stark, hoor.quote:Op donderdag 13 juni 2013 13:45 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Robert Baratheon had toch ook een koning gedood daarvoor al? Waarom is ZIJN dood dan de anleiding van de grote oorlog? Dat zie ik niet helemaal?
Robert sterft. Hierdoor wil Ned Stannis op de troon zetten. Omdat Ned dit wil wordt hij gedood door Joffrey. Omdat Joffrey Ned laat doden, verklaart het Noorden de oorlog aan King's Landing. Omdat het Noorden de oorlog verklaard, verklaart Balon Greyjoy ook de oorlog om een graantje mee te pikken in alle chaos.quote:Op donderdag 13 juni 2013 13:45 schreef Ang3l het volgende:
[..]
En wie heeft Robert gedood? Cersei (indirect). Dus dan kun je nog steeds een leeuw de schuld gevenquote:Op donderdag 13 juni 2013 13:48 schreef DO2 het volgende:
[..]
Het is toch echt zijn dood die vrij direct heeft geleid tot de dood van Ned Stark, hoor.
Het gaat er niet zozeer om wie er hier schuldig is, Ang3l.quote:Op donderdag 13 juni 2013 14:00 schreef Ang3l het volgende:
[..]
En wie heeft Robert gedood? Cersei (indirect). Dus dna kun je nog steeds een leeuw de schuld geven
Ja, en ik snap die van megamandy, maar voor een symbool als "de start van alle oorlogen" dan had ik een leeuw de wolf laten dodenquote:Op donderdag 13 juni 2013 14:01 schreef DO2 het volgende:
[..]
Het gaat er niet zozeer om wie er hier schuldig is, Ang3l.
Het is gewoon een symbolische verwijzing. Meer niet.
Daar zeg je zoietsquote:
Dat gaat veel te ver, inderdaad.quote:Op donderdag 13 juni 2013 14:03 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja, en ik snap die van megamandy, maar voor een symbool als "de start van alle oorlogen" dan had ik een leeuw de wolf laten dodenPersoonlijk.
Nou poe inderdaad. Per ongeluk een aflevering van een fantasieserie missen. Wellicht moet ik mezelf maar op knuppen aan een hoge boom zodat jullie mij in de brand kunnen stek en met honkbalknuppels kapot kunnen slaan. Dat zou een verdiend loontje zijn voor deze gróve misstap.quote:Op donderdag 13 juni 2013 13:37 schreef Pek het volgende:
[..]
Voor een Moderator is het wel een aanfluiting natuurlijk, maar dat terzijde
En dan spijkeren we het koppie van dat mormel in je avatar op je nek.quote:Op donderdag 13 juni 2013 14:11 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Nou poe inderdaad. Per ongeluk een aflevering van een fantasieserie missen. Wellicht moet ik mezelf maar op knuppen aan een hoge boom zodat jullie mij in de brand kunnen stek en met honkbalknuppels kapot kunnen slaan. Dat zou een verdiend loontje zijn voor deze gróve misstap.
Ja ik had het net al voorzichtig gegoogeldquote:Op donderdag 13 juni 2013 14:11 schreef megamandy het volgende:
In de extra's van de blu-rays staat wel de geschiedenis van de familie van The Hound. Volgens mij had de vader van The Mountain & The Hound toen hij nog kennelmeester was met zijn honden iemand van de familie Lannister gered van een leeuw
Dus ze bestaan wel.
Nah, dat vind ik nou weer een beetje té.quote:Op donderdag 13 juni 2013 14:15 schreef ems. het volgende:
[..]
En dan spijkeren we het koppie van dat mormel in je avatar op je nek.
quote:Op donderdag 13 juni 2013 14:25 schreef Weakling het volgende:
[ afbeelding ]
schaamteloze Reddit rip #42341
De Vader van Tywin werd in de Westerlands aangevallen door een leeuw en werd uiteindelijkquote:Op donderdag 13 juni 2013 14:06 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Daar zeg je zoiets
Waar zouden de leeuwen eigenlijk wel voorkomen? Want zowel Reyne als Lannister hebben ze in hun vaandel staan.
Zoals Megamnady zei, ja.quote:Op donderdag 13 juni 2013 15:31 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
De Vader van Tywin werd in de Westerlands aangevallen door een leeuw en werd uiteindelijk
gered door de opa van Sandor/ Gregor Clegane.
In de Westerlands kwamen dus leeuwen voor.
quote:Op donderdag 13 juni 2013 15:42 schreef planethugo het volgende:
Ben wel benieuwd wanneer we Casterly Rock eens te zien gaan krijgen, is dat een optie voor S4? Antwoord mag in een spoiler en een simpel ja of nee voldoet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou wel in die eerste topics oppassen voor spoilers. Deze topics zijn namelijk door mensen geschreven die de boeken hebben gelezen en daarom ook nieuwsgierig waren naar de serie die eraan zat te komenquote:
Ik wou net zeggen. Bloedlink topic dat!quote:Op donderdag 13 juni 2013 15:52 schreef megamandy het volgende:
[..]
Ik zou wel in die eerste topics oppassen voor spoilers. Deze topics zijn namelijk door mensen geschreven die de boeken hebben gelezen en daarom ook nieuwsgierig waren naar de serie die eraan zat te komen
quote:Op donderdag 13 juni 2013 15:43 schreef Sloggi het volgende:
[..]ok thnxSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |