abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 woensdag 12 juni 2013 @ 13:18:32 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_127703240
Het college van Rotterdam wil de komende 7 jaar 90 miljoen euro investeren in de ontwikkeling van het Stadionpark rondom de Kuip. Daarmee moet het gebied in die periode uitgroeien tot het sporthart van de stad en een internationaal vooraanstaand gebied voor breedtesport en topsport.

Dat maakte sportwethouder Antoinette Laan woensdag bekend tijdens een presentatie over de toekomst van Varkenoord en Park de Twee Heuvels. De ontwikkeling hangt nauw samen met de keuze voor nieuwbouw van stadion de Kuip, waarvoor het college met een bedrag van 165 miljoen euro garant wil staan. Dat betekent dat de gemeente daar de komende jaren een bedrag van 15 miljoen euro in investeert.

Het Stadionpark moet een 'stevige impuls geven' aan de lokale en regionale economie, stelt de wethouder. De injectie moet zorgen voor werkgelegenheid, stageplaatsen, maatschappelijke projecten, de bereikbaarheid van Zuid, het imago van de stad en de sportparticipatie. 'In het Stadionpark versterken sport, onderwijs, (studenten)huisvesting, kantoorfuncties en horeca elkaar', stelt de wethouder. Vooral het nieuwe stadion moet het gebied naar een hoger plan tillen.

Daarnaast komen er nieuwe, multifunctionele sportvelden voor voetbal, cricket, korfbal en hockey. Ook komt er een 8-baans atletiekbaan en een centrum voor indooratletiek (130 meter); zijn er mogelijkheden voor vechtsport en dans. Daarnaast moet er voor minimaal 36 miljoen worden geïnvesteerd in het aanpassen van de buitenruimte en de infrastructuur rondom het nieuwe stadion.

De ontwikkeling van het gebied wordt ook gezien als een van de motoren voor de kwaliteitssprong die het gemeentebestuur in Rotterdam-Zuid wil maken. 'Bovendien heeft het Stadionpark grote betekenis bij het stimuleren van een actieve leefstijl', vindt Laan. 'Sporten is in de eerste plaats leuk, maar het is ook gezond en bevordert de leerprestaties.'

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 12 juni 2013 @ 13:24:41 #2
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_127703464
Kijk Rotterdam is lekker bezig, naast dat ze al 650 miljoen moeten bezuinigen, komt er nog een bezuinigingsronde van 150 miljoen aan.
Prima timing om een nieuw trapveldje aan te leggen.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_127703636
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 13:24 schreef goed_volk het volgende:
Kijk Rotterdam is lekker bezig, naast dat ze al 650 miljoen moeten bezuinigen, komt er nog een bezuinigingsronde van 150 miljoen aan.
Prima timing om een nieuw trapveldje aan te leggen.
Het is juist goed om te blijven investeren. Als je de stad laat verpauperen en niets doet ten tijde van crisis werk je afbraak en negatieve beeldvorming alleen maar verder in de hand.

Ik denk ook dat door het organiseren van sportevenementen de stad extra geld kan binnenhalen. Grote optredens krijgen we ook al bijna niet meer hier door de corrupte werking van die Ziggodome dus dan maar richten op sportevenementen.
blablablabla
  Trouwste user 2022 woensdag 12 juni 2013 @ 13:29:58 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_127703673
Ik kan het economisch niet inschatten. Vind het wel een mooi project als het rendabel blijkt te zijn.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 12 juni 2013 @ 13:35:16 #5
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_127703885
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 13:28 schreef Elan het volgende:

[..]

Het is juist goed om te blijven investeren. Als je de stad laat verpauperen en niets doet ten tijde van crisis werk je afbraak en negatieve beeldvorming alleen maar verder in de hand.

Ik denk ook dat door het organiseren van sportevenementen de stad extra geld kan binnenhalen. Grote optredens krijgen we ook al bijna niet meer hier door de corrupte werking van die Ziggodome dus dan maar richten op sportevenementen.
Klopt, de vraag is alleen waarin je investeert. Ik ben er zeer zeker voor investeren in sport en jongeren, maar als je essentiële zorg wegbezuinigd aan de andere kant, kun je je afvragen of je wel echt iets tegen verpaupering aan het doen bent.

Rotterdam maakt sinds de laatste 1,5 a 2 jaar soms vreemde sprongen en laat zich leiden door de waan van de dag. Dit is weer zo'n voorbeeld van het straatje aan de voorkant lekker oppoetsen, maar achter de voordeur de boel in laten storten.

Beter denken ze eens een keer wat beter na, voordat ze meteen vertrekkende beslissingen nemen. Allemaal populistische politiek van een paar dolle wethouders, naar mijn idee. Voor wat betreft werkgelegenheid, doet het me sterk denken aan de taferelen die zijn ontstaan met de bouw van De Rotterdam.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
  woensdag 12 juni 2013 @ 13:35:17 #6
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_127703887
Een leuke administratieve truc om een voetbal-ploegje een enorme subisidie te geven jhit de zak van de burgers. Bah.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_127704484
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 13:35 schreef goed_volk het volgende:

[..]

Klopt, de vraag is alleen waarin je investeert. Ik ben er zeer zeker voor investeren in sport en jongeren, maar als je essentiële zorg wegbezuinigd aan de andere kant, kun je je afvragen of je wel echt iets tegen verpaupering aan het doen bent.

Rotterdam maakt sinds de laatste 1,5 a 2 jaar soms vreemde sprongen en laat zich leiden door de waan van de dag. Dit is weer zo'n voorbeeld van het straatje aan de voorkant lekker oppoetsen, maar achter de voordeur de boel in laten storten.

Beter denken ze eens een keer wat beter na, voordat ze meteen vertrekkende beslissingen nemen. Allemaal populistische politiek van een paar dolle wethouders, naar mijn idee. Voor wat betreft werkgelegenheid, doet het me sterk denken aan de taferelen die zijn ontstaan met de bouw van De Rotterdam.
Wat mensen doen is besluitvorming en economische cijfers op landelijk niveau vergelijken met die het gemeentelijk beleid.
Het kan crisis zijn in het land maar de stad kan er prima voor staan. Tweede Maasvlakte is bijna gerealiseerd dus er zal ook weer meer geld uit de haven gaan komen. En uiteindelijk zal die 90 miljoen ook tot op de laatste cent verantwoord moeten gaan worden.

Eerlijk gezegd heb ik helemaal niet het idee dat het economisch zo slecht gaat met de stad anders zou er ook geen honderden miljoenen in dat nieuwe CS gepompt zijn om nog maar te zwijgen over talloze projecten zoals een volledige renovatie van De Hoogstraat en die Markthal.

En dan is er ook nog de discussie voor garantstelling rond het stadion. Een gemeente die failliet of bijna failliet is hoeft daar niet eens over te debateren in de Gemeenteraad toch?
blablablabla
  woensdag 12 juni 2013 @ 13:55:05 #8
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_127704872
Tja, projecten als een Markthal en een CS waren natuurlijk al ver voor de crisis aanbesteed, dus at is wel een heel ander verhaal, net als de Tweede Maasvlakte.
Waar het mij om gaat is dat de financiën op een duurzame manier in balans gebracht worden. En daar heeft Rotterdam toch wat moeite mee, blijkt.

Zelfde als meneer Karakus die hele winkelstraten en kantoorgebouwen leegtrekt, om het andere gebouw ermee te vullen. Prima hoor, maar wat gebeurt er dan met de ruimte die achterblijft? Daar is geen middenstand voor om het op te vullen, waardoor je op een andere plek weer verpaupering krijgt. Dat is het macro-niveau waarop Rotterdam zijn zaken regelt, maar zo gebeurt het ook op micro-niveau.
pi_127706091
quote:
14s.gif Op woensdag 12 juni 2013 13:55 schreef goed_volk het volgende:
Tja, projecten als een Markthal en een CS waren natuurlijk al ver voor de crisis aanbesteed, dus at is wel een heel ander verhaal, net als de Tweede Maasvlakte.
Waar het mij om gaat is dat de financiën op een duurzame manier in balans gebracht worden. En daar heeft Rotterdam toch wat moeite mee, blijkt.

Zelfde als meneer Karakus die hele winkelstraten en kantoorgebouwen leegtrekt, om het andere gebouw ermee te vullen. Prima hoor, maar wat gebeurt er dan met de ruimte die achterblijft? Daar is geen middenstand voor om het op te vullen, waardoor je op een andere plek weer verpaupering krijgt. Dat is het macro-niveau waarop Rotterdam zijn zaken regelt, maar zo gebeurt het ook op micro-niveau.
2008 volgens mijn bron

Markthal zelfs in 2010.

De vraag is of er sprake is van een economische crisis is binnen de gemeente, zaken rondom zorg worden veelal landelijk besloten en zeggen helemaal niets over de individuele financiële situatie of het huishoudboekje van de steden.

Zoals Amsterdam welig tiert door de groei van Schiphol heeft Rotterdam met de Tweede Maasvlakte ook een nieuwe inkomstenbron aangeboord.
blablablabla
pi_127862378
En toch blijft het vreemd dat enerzijds Rotterdam flink moet bezuinigen vanwege allerlei tekorten maar anderzijds wel spreekt over het spenderen van Gemeentegeld aan dit soort projecten.

Het conflicteert en doet mij denken wat nu in Brazilië gebeurd inzake het bouwen van allerlei splinternieuwe stadions voor het komende WK terwijl anderzijds dit geld met gemak heel veel problemen op het gebied van armoede zou kunnen worden besteedt.(stromend water,woningen,logistiek in de Braziliaanse favelas)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2013 15:15:40 ]
pi_127864797
Rotterdam moet bezuinigingen net als alle andere gemeente in Nederland.

De nieuwe kuip zal wel nieuwe werkgelegenheid aan trekken.
Maar je kan beter het ergens anders aan uit geven. Ik vindt het schandalig dat rijke voetballers worden voorgetrokken en de arme mensen kunnen lekker stikken. Daar kunnen ze beter het geld aan uit geven.
Maar nee voetbal gaat weer voor dat dit kan in Nederland

Ze mogen van mij weer over de nieuwe kuip praten als het weer goed gaat in Nederland.

Leuk de regering in Nederland met de VVD :r :r :r Die toch de plan gaat goedkeuren als Rotterdam eruit is.
pi_127999895
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 16:32 schreef Breaker.Faker het volgende:
Rotterdam moet bezuinigingen net als alle andere gemeente in Nederland.

De nieuwe kuip zal wel nieuwe werkgelegenheid aan trekken.
Maar je kan beter het ergens anders aan uit geven. Ik vindt het schandalig dat rijke voetballers worden voorgetrokken en de arme mensen kunnen lekker stikken. Daar kunnen ze beter het geld aan uit geven.
Maar nee voetbal gaat weer voor dat dit kan in Nederland

Ze mogen van mij weer over de nieuwe kuip praten als het weer goed gaat in Nederland.

Leuk de regering in Nederland met de VVD :r :r :r Die toch de plan gaat goedkeuren als Rotterdam eruit is.
Dit is juist voor de arme mensen, die gaan naar het stadion wat het doel wel is lijkt me, vooral bij Feyenoord :)
pi_128277289
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 13:35 schreef mvdejong het volgende:
Een leuke administratieve truc om een voetbal-ploegje een enorme subisidie te geven jhit de zak van de burgers. Bah.
Kijk, jij denkt verder dan de gemiddelde bezoeker van FOK! ^O^
pi_128279540
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 13:28 schreef Elan het volgende:
Als je de stad laat verpauperen
Nog meer? Kan dat?
pi_128279605
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 13:29 schreef tong80 het volgende:
Ik kan het economisch niet inschatten. Vind het wel een mooi project als het rendabel blijkt te zijn.

Of het rendabel is of niet, het komt er toch wel.
Toch wel leuk, de Toppers in concert in De Kuip.
pi_128791649
Is het nou vandaag of morgen dat bijltjesdag voor de nieuwe Kuip?
  woensdag 10 juli 2013 @ 12:21:00 #17
403744 leona1
no comment
pi_128791957
Donderdag dan moet de raad stemmen. Ik vind en hoop dat ze het niet doen want in deze tijden vind ik het niet normaal dat voetbal clubs voor miljoenen subsidies krijgen waar de rest elke cent moet omdraaien!
pi_129249967
Zoveel dagen na de stemming en we weten inmiddels dat de boel is afgeblazen en men het advies heeft gekregen om met een vernieuwend en beter plan te komen en het dan nog een keer te proberen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')