abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127698553
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_127698636
Je hebt PM :)
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_127698814
oh, ik vind kwienoaaa ook niet superbijzonder ofzo. Maar ik dacht ik doe eens wild en varieer een beetje. Ik ben een lamme tak en meestal kook ik rijst, want rijst is lekker en rijst is makkelijk O-)

Maar mijn lijstje voor vandaag:

O: omelet
T: 1/2 bak kwark met rabarber :9
L: gemengde salade, kip, kappertjes, ui en paprika & dressing
T: havermoutshake met T: bietjessap
T: bananabread
S: hobbelen
D: sweet potato fries, salade, stukje kip
T: 1/2 bak kwark
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  Vis een optie? woensdag 12 juni 2013 @ 11:31:54 #4
70532 loveli
N
pi_127699180
:') _O-
crap in = crap out
pi_127699526
Lekker lijstje Aurum! Sweet potato fries :9

Ik voel mn knie weer }:| negeren helpt vooralsnog niet.
Dus komende week maar ff niet hardlopen...en weer oefeningen doen

Oh en automatenkoffie is echt vies :r
Be someone that makes you happy
pi_127699874
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 11:40 schreef Nallie het volgende:
Lekker lijstje Aurum! Sweet potato fries :9

Ik voel mn knie weer }:| negeren helpt vooralsnog niet.
Dus komende week maar ff niet hardlopen...en weer oefeningen doen

crap }:|

Misschien toch te snel meteen zo hard gerend?
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_127699895
Pff, ben je vrij, moet je alsnog veel regelen (heb ik daarvoor vakantie?)
Ben ook m'n laatste gewaarmerkte kopie van diploma kwijt.
pi_127700644
Zegguh Mufasa, het is tijd voor je ontbijt.

Al mijn collega's zijn er niet vandaag. Dat is saai tijdens de lunch, die nu ook al weer op is. Nu de zin in zoetigheid nog weerstaan.
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_127701522
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 11:23 schreef _aurum_ het volgende:
oh, ik vind kwienoaaa ook niet superbijzonder ofzo. Maar ik dacht ik doe eens wild en varieer een beetje. Ik ben een lamme tak en meestal kook ik rijst, want rijst is lekker en rijst is makkelijk O-)

Maar mijn lijstje voor vandaag:

O: omelet
T: 1/2 bak kwark met rabarber :9
L: gemengde salade, kip, kappertjes, ui en paprika & dressing
T: havermoutshake met T: bietjessap
T: bananabread
S: hobbelen
D: sweet potato fries, salade, stukje kip
T: 1/2 bak kwark
Quinoa vind ik nou typisch iets wat vooral lekker was op vakantie. Dan maak je het thuis klaar en denk je: "Nah, da's niet hetzelfde." :P
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_127701839
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 11:49 schreef Novem het volgende:

[..]

crap }:|

Misschien toch te snel meteen zo hard gerend?
Ja ik ben weer te snel gegaan denk ik.. |:(
Naja misschien t weekend even echt rustig proberen dan! Kneuzenmodus :P
pi_127702302
Nallie misschien sowieso keer rustdag houden qua sport? Mijne is morgen :P

Planning:
O: grote bruine bol ham/ei/tomaat/sla/kaas
T: havermoutkoekje
L: punt hartige taart, 150 gr wortelsalade, Klein schaaltje yoghurt met ananas
T: appel
T: ?
D: ? Afhankelijk van hoe laat ik op het station Ben...
S: pump
T: bakje kwark
  woensdag 12 juni 2013 @ 12:59:38 #12
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_127702483
Lekker, quinoa met klont roomboter erdoor met een salade van tomaatjes en avocado erbij :9.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_127702489
Lekkere lunch Perr!

Ik doe wel rustdagen hoor. Heb maandag alleen ff uurtje hometrainer gedaan, omdat ik verder helemaal niet beweeg anders.
  woensdag 12 juni 2013 @ 13:05:53 #14
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127702725
Trainer: ik zou je wel in een doosje willen doen en meenemen naar RET-trainingen want jij bent het schoolvoorbeeld van hoe RET werkt :)

Blij *O*
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
  woensdag 12 juni 2013 @ 13:09:01 #15
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_127702853
Ik ken RET als de lokale Rotterdamse vervoerder. Maar dat zal ie wel niet bedoelen denk ik :').
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 12 juni 2013 @ 13:10:48 #16
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127702936
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2013 13:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ken RET als de lokale Rotterdamse vervoerder. Maar dat zal ie wel niet bedoelen denk ik :').
nee hij bedoelt rationeel-emotieve therapie: oftewel het bewustzijn dat het niet een bepaalde gebeurtenis is die maakt dat je je ergens rot over voelt maar je gedachten daarover. En die gedachten kun je wél beïnvloeden :)
And eternity in an hour.
pi_127702985
Is dat voor je werk?

Zelfde principe als faalangstreductie trouwens :)
pi_127703063
Ik ben zo kwaad dat ik het gewoon in mn borst voel :X

(Ex doet weer eens stom ;( )
compact en kleverig.
pi_127703086
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2013 13:10 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

nee hij bedoelt rationeel-emotieve therapie: oftewel het bewustzijn dat het niet een bepaalde gebeurtenis is die maakt dat je je ergens rot over voelt maar je gedachten daarover. En die gedachten kun je wél beïnvloeden :)
ja, dat zou handig zijn, tov mn ex kan ik nog steeds niet relativeren :')
compact en kleverig.
  woensdag 12 juni 2013 @ 13:14:41 #20
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127703091
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 13:12 schreef Nallie het volgende:
Is dat voor je werk?

Zelfde principe als faalangstreductie trouwens :)
via mijn werk maar het helpt me privé en heeft dus ook invloed op mn werk :P mooi principe :Y
And eternity in an hour.
  woensdag 12 juni 2013 @ 13:16:25 #21
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127703155
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2013 13:13 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik ben zo kwaad dat ik het gewoon in mn borst voel :X

(Ex doet weer eens stom ;( )
ik was gisteren zo kwaad dat ik duizelig werd :X en eigenlijk om niets ook nog. Ben jij gebonden aan die ex? Samen kinderen toch?
And eternity in an hour.
pi_127703352
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 12:10 schreef Quinazoline het volgende:

Al mijn collega's zijn er niet vandaag. Dat is saai tijdens de lunch, die nu ook al weer op is. Nu de zin in zoetigheid nog weerstaan.
heb je echt zoveel zoete trek? enig idee hoe het komt?

@Nallster: buh, balen van je knie -O-

Ik ben eindelijk aan het lunchen, net een awesome mail de deur uit gedaan /productief *O*
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_127703385
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 12:10 schreef Quinazoline het volgende:

Okay, een paar uur later… dan maar tijdens mijn lunch. :P
Met het squaten waarbij de knieen voorbij de tenen komen zou er extreem veel druk moeten staan op het kniegewicht, tenminste dat is wat er beweerd wordt.
Een veel aangehaalde onderzoek is dat van Fry, Smith, and Schilling (2003), waarbij de druk op het kniegewricht in kaart werd gebracht. Scenario 1 was dat er een bord werd geplaatst tegen het onderbeen van de onderzochte populatie, die het naar voor verplaatsen van de knie tegenhield tijdens het squaten. En scenario 2 waarbij de deelnemers wel de knieën voorbij de tenen mochten laten gaan tijdens de squat.
Het tegengaan van het naar voren plaatsen van de knie resulteerde een 22% afname van gewrichtsdruk in de knie, maar een toename van 1070% in de heup en onderrug. Dit omdat er dan meer mobiliteit vanuit de heup, het bekken en de onderrug wordt gevraagd. Biomechanisch gezien moet er dan meer gecompenseerd worden vanuit de heup, het bekken en onderrug om de squat uit te voeren. En het moet biomechanisch ook bij je lichaam passen, iemand met lange benen zal sneller met zijn knieën voorbij de tenen gaan.
Plus, hoe trainen olympische gewichtsheffers met de squat? In een volledige ass to the grass positie, met knieën voorbij de tenen.

Fry, A.C., Smith J.C., and Schilling, B.K. Effect of knee position on hip and knee torques during the barbell squat, 2003.
pi_127703409
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2013 13:16 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

ik was gisteren zo kwaad dat ik duizelig werd :X en eigenlijk om niets ook nog. Ben jij gebonden aan die ex? Samen kinderen toch?
ja, klopt.
Ik zit gewoon te janken nu :') ;(
compact en kleverig.
pi_127703715
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2013 13:22 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ja, klopt.
Ik zit gewoon te janken nu :') ;(
mjaah, frustererend is dat. Dat soort dingen kosten altijd erg veel energie.

Ben nog altijd blij dat ik geen kinderen/huis etc had met mijn ex. Wat een headcase was dat zeg :X Dan heb ik het nu een heel stuk beter *;
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')