het idee was dat je voor elk gehaald doel een bedragje spaart. bijvoorbeeld 5 euro of 10 euro. Ik heb alleen geen 10 euro over, ook niet per maand. dat is nu eenmaal zo zolang Julian studeert, dus ik heb er dan niet zo'n zin meer in. als we straks op twee inkomens leven en ik geen collegegeld meer betaal is het allemaal weer een beetje makkelijker, dan kan ik ook eindelijk, voor het eerst in mijn werkende leven ,wat geld sparen hoop ik.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:35 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Het hoeven toch niet alleen maar dingen te zijn die geld kosten?Ik neem momenteel twee weken lang de trap op het werk in het kader van m'n day zero-lijst. En het leuke is: bevalt me prima, dus ik blijf het doen
De meeste van mijn doelen zijn niet bepaald haalbaar in 5 minuten (of ze zijn het wel, maar ik stel het vooral heel erg lang uit), dus ik tik er geen 5 per week af en dat tientje per doel kan ik wel missen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:04 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik ben met day zero gestopt want ik had steeds geen geld over voor in het day zero spaarpotje. en toen vond ik het niet leuk meer
ja, ik dus niet, en ik word chagerijnig als ik daar teveel over nadenk.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:44 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
De meeste van mijn doelen zijn niet bepaald haalbaar in 5 minuten (of ze zijn het wel, maar ik stel het vooral heel erg lang uit), dus ik tik er geen 5 per week af en dat tientje per doel kan ik wel missen.
En zo is het maar net!quote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:44 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ja, ik dus niet, en ik word chagerijnig als ik daar teveel over nadenk.
overigens ben ik al vet trots dat we het gewoon redden elke maand, zelfs met J's dure Amerikastage![]()
Je kan ook 1 of 2 euro per doel doen?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:44 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
het idee was dat je voor elk gehaald doel een bedragje spaart. bijvoorbeeld 5 euro of 10 euro. Ik heb alleen geen 10 euro over, ook niet per maand. dat is nu eenmaal zo zolang Julian studeert, dus ik heb er dan niet zo'n zin meer in. als we straks op twee inkomens leven en ik geen collegegeld meer betaal is het allemaal weer een beetje makkelijker, dan kan ik ook eindelijk, voor het eerst in mijn werkende leven ,wat geld sparen hoop ik.
Je hebt toch 1000 dagen?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:44 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
het idee was dat je voor elk gehaald doel een bedragje spaart. bijvoorbeeld 5 euro of 10 euro. Ik heb alleen geen 10 euro over, ook niet per maand. dat is nu eenmaal zo zolang Julian studeert, dus ik heb er dan niet zo'n zin meer in. als we straks op twee inkomens leven en ik geen collegegeld meer betaal is het allemaal weer een beetje makkelijker, dan kan ik ook eindelijk, voor het eerst in mijn werkende leven ,wat geld sparen hoop ik.
Je kan het!!!quote:
Ik zou ze verkopen, kun je een hoop geld mee verdienenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:55 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Je kan het!!!
Koekjes die roepen zijn nl. niet te vertrouwen
Ja en ze zijn niet lekker, want heb er vanochtend al eentje geproefdquote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:55 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Je kan het!!!
Koekjes die roepen zijn nl. niet te vertrouwen
ik word de hele tijd door de winkel geroepen, voor stukken chocolade enzoquote:
Maar je laat je wellicht verleiden tot het eten van vieze koekjes, omdat koekjes?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:57 schreef Nallie het volgende:
[..]
Ja en ze zijn niet lekker, want heb er vanochtend al eentje geproefd
Die van je collegaquote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:57 schreef Nallie het volgende:
[..]
Ja en ze zijn niet lekker, want heb er vanochtend al eentje geproefd
Omdat suikerquote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:00 schreef D. het volgende:
[..]
Maar je laat je wellicht verleiden tot het eten van vieze koekjes, omdat koekjes?
Ja diequote:
ik lees soms die lijstjes en dan denk ik: hoe krijg je het weg?! Zoals bij jouw L. 3 kommen kippensoep!quote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:02 schreef uniekhoorn het volgende:
Ik zit in de zon.... blij
Lijst:
O: (laat om 10.30) vers gehaalde verse kampioentjes (2) helft met kaas, helft met gegrilde kip en rauwkost, half met banaan en helft met koude kalfsragout
T's: kwart meloen
L: bak salade met gekookt ei, beschuit kaas, beker melk, 3 kommen kippensoep
T's: appel, hand kersen, trosje druiven, kiwi, stukje notenkoek, blokje pure choco, wodka cassis
D: Veel geroerbakte spinazie, gegrilde tonijn, gekookte wortelen met verse capucijners, tagliatelle met room en kaas
T: kwark en vla
Paar zoute stokjes
Makkelijkquote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:05 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik lees soms die lijstjes en dan denk ik: hoe krijg je het weg?! Zoals bij jou L. 3 kommen kippensoep!
(Lekker wel, maar ik krijg dat dus niet op...)
Wat voor de ene niets bijzonders is, is voor iemand anders wel een hele grote stap.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:08 schreef D. het volgende:
Ik lees zojuist over die Day Zero, en heb wat lijstjes bekeken, maar er staan ook wat 'flauwe' zaken bij hoor![]()
Maar ook hele leuke
Vertel, wat zijn de flauwe zaken volgens jouquote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:08 schreef D. het volgende:
Ik lees zojuist over die Day Zero, en heb wat lijstjes bekeken, maar er staan ook wat 'flauwe' zaken bij hoor![]()
Maar ook hele leuke
Nee, ik bedoeld dingen die voor iedereen weinig moeite kostenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:09 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Wat voor de ene niets bijzonders is, is voor iemand anders wel een hele grote stap.
Nouja, flauw, weinig uitdagend imhoquote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:10 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Vertel, wat zijn de flauwe zaken volgens jou
Het is natuurlijk allemaal erg persoonlijk.
Meestal zit je geen 2 uur in een saunaquote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:12 schreef D. het volgende:
[..]
Nee, ik bedoeld dingen die voor iedereen weinig moeite kosten
Ik las ergens over naar de sauna gaan, en daarvan kan ik me voorstellen dat dat voor sommige mensen een drempel is, maar een film uit je geboortjeaar kijken (zag ik meerdere malen) is maar 2 uur werk, en nog leuk ook
Het gaat niet alleen maar om dingen die een uitdaging zijn. Sommige mensen zetten er ook dingen die leuk en grappig en makkelijk haalbaar zijn op.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:12 schreef D. het volgende:
[..]
Ik las ergens over naar de sauna gaan, en daarvan kan ik me voorstellen dat dat voor sommige mensen een drempel is, maar een film uit je geboortjeaar kijken (zag ik meerdere malen) is maar 2 uur werk, en nog leuk ook
Een film kijken zei ikquote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:13 schreef the85mc het volgende:
[..]
Meestal zit je geen 2 uur in een sauna
Aha, ja zo heb ik ook niet naar mijn lijst gekeken.quote:
Ja klopt, maar dan is de uitdaging er welquote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:13 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen maar om dingen die een uitdaging zijn. Sommige mensen zetten er ook dingen die leuk en grappig en makkelijk haalbaar zijn op.
Als iedereen er dingen als 'marathon lopen' en 'Elfstedentocht fietsen' op zou zetten, zou het lang duren voor je iets mag doorstrepen
Ha! Die heb ik ook op mijn lijstje staan. Alleen dan wil ik alle voor de oscar voor beste film genomineerde films uit mijn geboortejaar kijken. Krijg je alleen de discussie of de film dan gemaakt moet zijn in mijn geboortejaar of dat het de oscarceremonie uit mijn geboortejaar moet zijn.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:12 schreef D. het volgende:
[..]
Ik gok, tenzij je filmschuw bent, je die film allang gezien hebt zonder dat je het wistquote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:14 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Aha, ja zo heb ik ook niet naar mijn lijst gekeken.
Heb eigenlijk geen moment bij stil gestaan of een doel uitdagend zou zijn.
Meer om sommige dingen eens bewust mee te maken.
True, maar ik wil niet alleen maar harde uitdagingen erop hebben. Of misschien ook wel. Sommige doelen vind ik zelf ook maar stom namelijkquote:
Haha borrel, koekjes.. Volgens mij kun je beter even wat gaan eten, voor je ergens helemaal op los gaatquote:
Dan zou ik voor het jaar van de nominatie gaanquote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:14 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Ha! Die heb ik ook op mijn lijstje staan. Alleen dan wil ik alle voor de oscar voor beste film genomineerde films uit mijn geboortejaar kijken. Krijg je alleen de discussie of de film dan gemaakt moet zijn in mijn geboortejaar of dat het de oscarceremonie uit mijn geboortejaar moet zijn.
Maar ik kijk dus nooit zo bewust naar films, dus ik vind het wel een leuk doel.
Ik kijk veel films maar volgens mij viel dat (toevallig) tegen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:15 schreef D. het volgende:
[..]
Ik gok, tenzij je filmschuw bent, je die film allang gezien hebt zonder dat je het wist
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |