abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127659205
Een aantal maanden geleden is de Vespa LX van een maatje van mij gestolen bij mij thuis voor de deur.
Hij is zo stom geweest om zijn kenteken papieren en zelfs zijn overschrijvings bewijs in de zadelbak te laten liggen, ook die zijn dus weg. Jammer maar helaas.
Donderdag heeft de politie opgebeld dat de scooter is teruggevonden, en gisteren hebben wij de scooter opgehaald. Het kenteken is nog geldig, we hebben er geen kentekenbewijs van en de diefjes hebben het framenummer en dergelijke doorgekrast. Ik heb wat gegoogled, en het lijkt er op dat er niks anders op zit dan een nieuw/2de hands frame te kopen met een kenteken + kentekenbewijs.
Zijn er nog andere opties?
pi_127659299
vraag het de RDW, die gaat over kentekenbewijzen ed.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_127659442
http://www.rdw.nl/Particu(...)nbewijs%20kwijt.aspx

Moeilijk he? Zoeken? Kan gewoon, zowel kenteken als overschrijvingsbewijs.
pi_127659703
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 12:51 schreef Maichel het volgende:
http://www.rdw.nl/Particu(...)nbewijs%20kwijt.aspx

Moeilijk he? Zoeken? Kan gewoon, zowel kenteken als overschrijvingsbewijs.
Daar moeten we een framenummer voor hebben, die is dus weggeslepen.
pi_127660207
Maar hoe heb je bewezen aan de politie dat het jou brommer was dan? Hoe hebben hun nadien kunnen achterhalen dat de inbeslag genomen scooter die van je vriend was dan? Of vertel je me nu dat politie random scooters terug geeft in de hoop dat het klopt?

Dus, op die zelfde wijze zul je bij RDW ook weer een kenteken er bij kunnen krijgen, En framenummer kun je er gewoon in laten graveren?
  dinsdag 11 juni 2013 @ 13:15:48 #6
6468 zuigmarmot
Kratjes kunnen nu ook voorin
pi_127660255
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 12:58 schreef luigi1k het volgende:

[..]

Bij het RDW met documentatie van de politie, en aangifte e.d. naar het RDW, dan kunnen ze in uitzonderingsgevallen een nieuw nummer inslaan.

hoe duur dat is, weet ik niet. Bij auto's kan men dit, en waarom dan niet bij brommers
Reverend John Hicks: No. Those creatures were demons, creatures of
Satan inhabiting the bodies of our dead. And the demons are still
loose in this world, and the dead must be spiked.
pi_127660928
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 13:14 schreef practics het volgende:
Maar hoe heb je bewezen aan de politie dat het jou brommer was dan? Hoe hebben hun nadien kunnen achterhalen dat de inbeslag genomen scooter die van je vriend was dan? Of vertel je me nu dat politie random scooters terug geeft in de hoop dat het klopt?

Dus, op die zelfde wijze zul je bij RDW ook weer een kenteken er bij kunnen krijgen, En framenummer kun je er gewoon in laten graveren?
Het oude verzekeringsbewijs was nog aanwezig, daar stond een kenteken en naam op. Ik vermoed dat dat het is geweest. Ik ben er ook niet van overtuigd dat we hem zo mee hadden mogen nemen.
pi_127664501
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 13:34 schreef luigi1k het volgende:
d een kenteken en naam op. Ik vermoed dat dat het is geweest. Ik ben er ook niet van overtuigd dat we hem zo mee hadden mogen nemen.
maar kentekens worden wel vaker verwisseld bij gestolen voertuigen. En weg gekrast framenummer gaat ook geen uitsluitsel brengen. Politie is dus wel degelijk vaag bezig in deze. :') (Had ergens ook niks anders verwacht maar goed.)
pi_127670051
gewoon een nieuw nummer in laten slaan bij de RDW, kost niet al teveel geld.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 21:21:42 #10
53151 T42
Pinball Wizard
pi_127680159
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 12:58 schreef luigi1k het volgende:

[..]

je kunt nieuwe papieren aanvragen en tada daar staat je frame nummer. en je hebt toch ook bewijs van de politie?
en dan ff laten inslaan
  vrijdag 14 juni 2013 @ 07:56:22 #11
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_127778571
Framenummer lijkt me nog wel te achterhalen. Desnoods sla je het er zelf in.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')