Een ''echte gamer'' ?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:53 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Een echte gamer heeft geen interesse in tv onzin, die wil gamen, nee niet met kinect zwaaiend als een mongool in de lucht, nee met een keyboard of muis en toetsenbord. Gister was er weer zo'n meisje op Spike TV, die zat een kinect spel te spelen, een muziek spelletje. Ja, leuk voor je moeder maar niks voor een gamer. En dan dat smartglass...Je kan dus tijdens het gamen een ms smartglass gebruiken om iets in je game te activeren....Ehm...Ik heb toch zo'n controller in m'n handen? Hallo? Iemand? Nee?
Nee, leuk hoor Microsoft, beetje mikken op families die met hoge uitzondering een game willen spelen maar mbt hardcore gamers slaan ze echt de plank mis. De PS4 gaat gewoon 2x zo krachtig zijn als de Xbox en dan loop je gewoon hopeloos achter...
De XBOX One GPU zou 1200 gflops worden, de PS4 1800. Maar het gerucht gaat dat MS problemen heeft met het ESRAM geheugen, waardoor ze de CPU en GPU terug moeten klokken. Daarnaast gebruikt het OS nog ergens rond de 10% GPU. Dus dan kom je op ongeveer 2x terecht ja.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:10 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Een ''echte gamer'' ?
Definieer eens?
Ik heb bij de MS presentatie gisteren amper tot geen Kinect gezien, wel toffe games die met de controller te spelen zijn.
Smartglass is gewoon een handige tool voor degenen die dat leuk vinden.
Voor wat betreft hardcore gamers slaan ze de plank mis? Heb je de MS presentatie van gisteren uberhaupt wel gezien?
2 x zo krachtig?
In de praktijk (games) heb ik het verschil iig nog niet gezien.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:13 schreef kipknots het volgende:
[..]
De XBOX One GPU zou 1200 gflops worden, de PS4 1800. Maar het gerucht gaat dat MS problemen heeft met het ESRAM geheugen, waardoor ze de CPU en GPU terug moeten klokken. Daarnaast gebruikt het OS nog ergens rond de 10% GPU. Dus dan kom je op ongeveer 2x terecht ja.
Daarnaast heeft de PS4 meer en sneller geheugen beschikbaar (de XBOX One gebruikt 3GB ram voor het OS, PS4 voor zover bekend minder, plus DDR3 vs GDDR5). ]
Het verschil is echt groot tussen de 2.
Dat komt omdat ms teveel bezig was met tv tv tv tv tv en crappy pre rendered trailersquote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:14 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
In de praktijk (games) heb ik het verschil iig nog niet gezien.
Je hebt de MS E3 presentatie dus niet gezien begrijp ik.....quote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:16 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Dat komt omdat ms teveel bezig was met tv tv tv tv tv en crappy pre rendered trailers
Ja dat heb ik wel gezien. Ze hadden alleen beetje gameplay van Dead Rising wat er niet bijzonder uitzag, BF4 dat niet heel spectaculair was in vergelijking met BF3 en nog een pauper game van respawn entertainment wat gewoon current gen was.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:17 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Je hebt de MS E3 presentatie dus niet gezien begrijp ik.....
Forza 5 niet gezien?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:17 schreef kipknots het volgende:
Er is ook nog niet veel gameplay te zien geweest en al helemaal niet twee versies van hetzelfde spel.
Maar het beste wat ik heb gezien voor de XBOX is Ryse en naar mijn idee zagen onder andere Killzone, FFXV en the Division er toch een stuk beter uit.
Was er van Forza meer te zien dan het clipje wat ik op GameTrailers heb zitten kijken met die McLaren erbij? Forza kan mij als racefanaat en Forza fanboy van het eerste uur al niet zo meer bekoren. Hetzelfde geldt voor Gran Turismo trouwens. Dan vond ik Drive Club interessanter, ondanks dat ze doen alsof het vooruitstrevender is dan het in werkelijkheid is.quote:
Er was een replay te zien iig van de ingame engine, zag er echt top uit als je het mij vraagt.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:22 schreef twi het volgende:
[..]
Was er van Forza meer te zien dan het clipje wat ik op GameTrailers heb zitten kijken met die McLaren erbij? Forza kan mij als racefanaat en Forza fanboy van het eerste uur al niet zo meer bekoren. Hetzelfde geldt voor Gran Turismo trouwens. Dan vond ik Drive Club interessanter, ondanks dat ze doen alsof het vooruitstrevender is dan het in werkelijkheid is.
Hetgene wat me wel direct opviel was toen ze uitlegden dat de AI geen echte AI meer was, maar zich aanpaste aan echt spelersgedrag... ja 1 seconde later zag hoe twee "AI"-auto's elkaar van de baan afbeuktenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:28 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Er was een replay te zien iig van de ingame engine, zag er echt top uit als je het mij vraagt.
Ik vond dat juist wel cool eigenlijk.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:29 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Hetgene wat me wel direct opviel was toen ze uitlegden dat de AI geen echte AI meer was, maar zich aanpaste aan echt spelersgedrag... ja 1 seconde later zag hoe twee "AI"-auto's elkaar van de baan afbeukten
Leuk idee, maar dan krijg je niet alleen suicide drivers in MP, maar ook in SP!
De stap die de X360 maakte ten opzichte van de Xbox vond ik grafisch al niet heel groot, deze stap gaat vermoedelijk nog minder indruk op me maken. Ik moest net zelfs Googlen of ik bij Forza 3 of Forza 4 was gestopt met spelen, dat blijkt dus 4 te zijn.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:28 schreef PBateman1978 het volgende:
Er was een replay te zien iig van de ingame engine, zag er echt top uit als je het mij vraagt.
Dat is natuurlijk weer onzin, de programmeurs en designers zullen altijd het uiterste van de hardware van een console vragen. Of dat nu via gedetailleerdere textures of modellen is, of via meer animaties of special effects.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:37 schreef Ame_thyst het volgende:
Racegames vragen wat dat betreft ook niet echt veel van een console/pc natuurlijk als deze een beetje fatsoenlijk geprogrammeerd zijn.
Paar auto's renderen en een landschapje zou toch geen probleem mogen zijn.
het was dan ook goed nieuwsquote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:48 schreef JimmyJames het volgende:
Net even de Sony conference gezien. Dingen die volstrekt normaal zouden moeten zijn, zoals tweedehandse games en niet altijd online te hoeven zijn, daar werd nog met het meeste enthousiasme op gereageerd..
Verder vond ik die post-apocalyptische shooter wel interessant. Ik ben erg benieuwd naar Nintendo vanmiddag.
Het is ook meer het verschil met Microsoft dat het enthousiasme bewerkstelligt dan de features waar Sony daadwerkelijk mee komt. De games van Sony zien er in mijn ogen wat interessanter uit, voor de rest is het meer napraterij en de prijs. De Xbox One is zo slecht nog niet, maar komt in Europa door het cultuurverschil gewoon niet helemaal uit de verf. Sony speelt daar heel slim op in, en dat was in de vorige generaties andersom.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:48 schreef JimmyJames het volgende:
Net even de Sony conference gezien. Dingen die volstrekt normaal zouden moeten zijn, zoals tweedehandse games en niet altijd online te hoeven zijn, daar werd nog met het meeste enthousiasme op gereageerd..
The division is multi, maar dit was de PS4 versie.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:20 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Forza 5 niet gezien?
The Division is multi toch?
Dat zeg ik niet, vergeleken met een game als GTA richt een game als Forza zich op een aantal specifieke punten en kan er daarom veel mooier uitzien als een game als GTA*. (tientallen voetgangers met elk afzonderlijk een AI en physics, meer dan 1 weg waar je op kan rijden, achtergronden waar je ook daadwerkelijk heen kan rijden ipv een foto kunnen zijn)quote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:42 schreef twi het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk weer onzin, de programmeurs en designers zullen altijd het uiterste van de hardware van een console vragen. Of dat nu via gedetailleerdere textures of modellen is, of via meer animaties of special effects.
Zal wel moetenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:10 schreef maxburger het volgende:
Goeiemorgen! Allemaal een beetje wakker?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |