abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127645089

Van harte welkom in ons topic over Albert Heijn!

In dit topic kun je al je vragen stellen over het werken bij Albert Heijn, de aanbiedingen van deze week bekijken of even rustig door de nieuwste Allerhande heenbladeren.

De TV Commercials met onze welbekende supermarktmanager zijn hier terug te vinden!

Ook onze fans zijn van harte welkom. Wij, als medewerkers, helpen u graag verder!

AH Plaza

CAO voor het levensmiddelenbedrijf

In deze tabel wordt uitsluitend het starters uurloon weergegeven van Caissière A, Medewerker Verkoop / Medewerker Verkoopklaar / Kwaliteitsmedewerker / Vakantiemedewerker. De laatste kolom betreft het All-in uurloon dat geldt voor medewerkers met een contract van 12 uur of minder per week.

Wat zijn de vastgestelde toeslagen?
Maandag t/m Vrijdag;
6:00-7:00 25%,
20:00-21:00 33,33%,
21:00-6:00 50%

Zaterdag:
6:00-7:00 25%,
18:00-24:00 50%
Zondag: 100%

Wat zijn TvT-uren? TvT-uren zijn Tijd Voor Tijd-uren. Dit is een saldo die kan worden opgehoogd met de uren die jij boven je contract werkt. Het is opgebouwd uit: overwerkuren, meeruren, toeslaguren (in uren omgezet, door-de-weekse dagen, zon- en feestdagen en overwerk) Wanneer je een Korte Parttimer (KPT) bent, contract van niet meer als 48u per periode, dan worden ze met elke periodieke salarisuitbetaling uitbetaald. Wanneer je een contract van meer dan 48u per periode hebt, dan worden ze in periode 3 en 10 uitbetaald.

Wat zijn BCD-uren? BCD uren zijn de uren die je normaliter werkt, maar nu niet kunt werken omdat de werkdag op een feestdag valt en de winkel dus gesloten is. Je krijgt BCD uren uitgekeerd, als je in de afgelopen 12 week 4 gelijknamige dagen hebt gewerkt. Het gemiddelde van het aantal gewerkte uren krijg je uitbetaald als BDC-uren. Bovendien krijg je hier een toeslag van 100% bij.

Wat is de hoogte van de maaltijd-vergoeding? Het maximale bedrag voor de maaltijd-vergoeding is ¤7,50. Dit dien je in de winkel zelf te besteden en alleen aan normaal voedsel. Snoep en dergelijke vallen hier niet onder.

Ik ben mijn Plaza-wachtwoord vergeten, wat nu? Je (Assistent-)Supermarkt Manager of teamleider kan het wachtwoord voor je Plaza-account resetten. Ga daarvoor dus altijd naar hun toe, vragen of het anders kan is onnodig. Het is simpelweg niet mogelijk.

Van het jaar 2013.
- 7 januari
- 4 februari
- 4 maart
- 1 april
- 29 april
- 27 mei
- 24 juni
- 22 juli
- 19 augustus
- 16 september
- 14 oktober
- 11 november
- 9 december

www.ikwerkindesupermarkt.nl

www.supermarkt.nl

www.werkenindesupermarkt.nl

www.vakcentrum.nl

pi_127645156
Daar kon ik niet tegen openen. Kon de wiki link niet vinden.
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
  maandag 10 juni 2013 @ 23:39:57 #3
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_127645194
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 23:35 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

Nee dat past dan nooit op de actiekop. Wacht dan ook op het taakbericht om de winkel op te ruimen voor de extra presentaties.

Je mag gokken wat het gaat worden als je initiele levering verdubbeld :)
Dat worden of de Hamsterweken of de Jokers of Route99. Het zal wel niet een nieuwe voetbalplacemet actie worden :')
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_127645271
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 23:39 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Dat worden of de Hamsterweken of de Jokers of Route999. Het zal wel niet een nieuwe voetbalplacemet actie worden :')
Route999 vind ik mooi. Want je hebt altijd zo'n berg aan 999 tijdens die weken. Hij staat er tussen :)
  maandag 10 juni 2013 @ 23:41:29 #5
386498 Watdoeteenvulploegleider
Watdoeteenvulploegleider
pi_127645276
Haha, was je na aan het denken over een titel? :p
Ik weet er anders ook nog wel een: de ontdekking van het Icafé en het aantal innovatieve ideeën die de pan uitrijzen.

OT, Dat ze maar weer een voetbalplaatjes actir doen, heb je al die zeurende en elkaar de koppen inslaan voor zo een kaartje - kinders weer bij de ingang :D :').
pi_127645325
Laatste bericht uit de vorige topic:

quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 23:35 schreef ikbenschipper het volgende:
1s.gif Op maandag 10 juni 2013 23:33 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:

[..]

Past het dan wel allemaal op de actiekop dan?
En wat is het thema :D

Wij hebben ook een klein magazijn, maarja klein filiaal he!

Nee dat past dan nooit op de actiekop. Wacht dan ook op het taakbericht om de winkel op te ruimen voor de extra presentaties.

Je mag gokken wat het gaat worden als je initiele levering verdubbeld :)
Euhm. Iets met hele koppen voor alleen Coca Cola Regular en heel veel extra placings?

Hier overigens een lekker groot magazijn, doordat we de losplek met een aantal andere winkeliers delen. Wel moet ik erbij zeggen dat 75% van de ruimte daar ingenomen wordt door de retouren en de oude acties van ons. :)
pi_127645343
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2013 23:35 schreef einschtein het volgende:
Wij hebben trekken ook wel eens koppen leeg, zoals chips, zodat we daar (bijvoorbeeld) bier-actie restant van de vorige op kunnen presenteren. :Y

Tevens hebben wij 1 actie-kop meer dan opgegeven. Daar kunnen we verlengde acties op kwijt.
Heb je dan altijd zoveel over? Wel eens aan uitsluiten gedacht? Of wordt dit een actiekop met van alles wat? Daarnaast is het verlengen van acties niet handig, dit neemt hij dan vervolgens mee in de volgende actie prognose (dit gebeurt niet als je actie t/m dinsdag verlengd).
pi_127645346
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 23:41 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Haha, was je na aan het denken over een titel? :p
Ik weet er anders ook nog wel een: de ontdekking van het Icafé en het aantal innovatieve ideeën die de pan uitrijzen.
Nee was opzoek naar de aangepaste wiki ;)
Maar we hebben denk ik wel een nieuw record binnen 3 dagen een topic vol :)
pi_127645421
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 23:42 schreef Fivel het volgende:

[..]

Heb je dan altijd zoveel over? Wel eens aan uitsluiten gedacht? Of wordt dit een actiekop met van alles wat? Daarnaast is het verlengen van acties niet handig, dit neemt hij dan vervolgens mee in de volgende actie prognose (dit gebeurt niet als je actie t/m dinsdag verlengd).
Inderdaad bij uitsluiten moet je trouwens ook nee-verkoop voorkomen anders gaat hij ook meer aanmaken de volgende keer.
  maandag 10 juni 2013 @ 23:43:45 #10
378682 JohnBercow
pi_127645422
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 23:41 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

Route999 vind ik mooi. Want je hebt altijd zo'n berg aan 999 tijdens die weken. Hij staat er tussen :)
Route 99 is wel een leuke actie, vind het alleen jammer dat je presentaties met dozen sinaasappelsap moet bouwen. Ziet er niet echt mooi uit.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_127645468
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2013 23:35 schreef einschtein het volgende:
Wij hebben trekken ook wel eens koppen leeg, zoals chips, zodat we daar (bijvoorbeeld) bier-actie restant van de vorige op kunnen presenteren. :Y

Tevens hebben wij 1 actie-kop meer dan opgegeven. Daar kunnen we verlengde acties op kwijt.
Dat hadden wij vroeger ook. Wij hadden bijvoorbeeld geen bancarella's ingetekend staan en ook geen impulstafels. Wij keken zelf wat we er in wilden hebben aan de hand van de actietekeningen op Plaza om het vervolgens te extra orderen. Het probleem wat je hiermee schept is eigenlijk dat het systeem geen rekening houdt met de extra presentatie. Een verkooptafel genereert extra verkopen, maar voordat het systeem dit goed oppakt is de week al zowat voorbij. Dus moet je constant extra orderen, wat alleen maar extra werk is. Ook heb je vaak momo-beperkingen op actieproducten dus kan je het niet bestellen en automatisch komt er geen drol binnen. Kortom, veel werk en veel nee-verkoop, dus hebben wij tegenwoordig alles netjes ingetekend staan.
  maandag 10 juni 2013 @ 23:45:18 #12
Watdoeteenvulploegleider
pi_127645486
quote:
0s.gif [b]Op maandag 10 juni 2013 23:42 schreef ikbenschipper het volgende :

Maar we hebben denk ik wel een nieuw record binnen 3 dagen een topic vol :)
pi_127645548
quote:

[..]

We hebben nog wel eens wat over. En we mogen niet te veel meer uitsluiten, zijn al meer dan eens op de vingers getikt. ;)

We hebben ook een aantal impulsmanden, waar we de displays nog wel eens in willen verkopen. Zoals de Dettol en Vanish. Bijna leeg? Mooi prijsje van maken, in impulsmand en mooi plekje zoeken.

Verlengen doen wij alleen maar t/m dinsdg, tenzij het echt niet anders kan. Álle verlengde acties worden bijgehouden, om faalacties te voorkomen.
pi_127645559
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 23:43 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Route 99 is wel een leuke actie, vind het alleen jammer dat je presentaties met dozen sinaasappelsap moet bouwen. Ziet er niet echt mooi uit.
Maar het is hem niet. Het is de andere OPWU knaller :)
pi_127645588
quote:

[..]

Vroeger deden wij ook veel aan uitsluiten. Elke dag de bestelling nakijken. Dat kost ontzettend veel tijd, maar je had weinig restanten. Nu laten we eigenlijk alles lopen. In het begin hadden we wel een berg actierestanten, maar na een tijdje nam het behoorlijk af. Het systeem had gewoon wat tijd nodig om te leren, en met uitsluiten ga je dat niet bereiken.
  maandag 10 juni 2013 @ 23:47:05 #16
Watdoeteenvulploegleider
pi_127645594
Ik lees morgen wel weer waar jullie het over hebben gehad, dan haak ik daar wel op in, slapen moet ook gebeuren ;).
pi_127645597
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 23:43 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

Inderdaad bij uitsluiten moet je trouwens ook nee-verkoop voorkomen anders gaat hij ook meer aanmaken de volgende keer.
Wij mogen trouwens sinds een paar maand helemaal niks meer uitsluiten. Door het uitsluiten raakt het systeem in de war en krijg je telkens meer initiële actie ingestuwd volgende keer. Wij hebben dit jaren wel gedaan en moeten dus afkicken; resultaat is wel meer actierestanten aan het einde van de week. Bier sluiten we wel uit, we hebben vaak klantenorders met 100+ en dan neemt ie vrolijk mee in prognose. We hebben nog steeds in totaal 8 containers met Heineken van de laatste actie (ondertussen alweer een maand geleden).
pi_127645624
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 23:44 schreef mujentas het volgende:

[..]

Dat hadden wij vroeger ook. Wij hadden bijvoorbeeld geen bancarella's ingetekend staan en ook geen impulstafels. Wij keken zelf wat we er in wilden hebben aan de hand van de actietekeningen op Plaza om het vervolgens te extra orderen. Het probleem wat je hiermee schept is eigenlijk dat het systeem geen rekening houdt met de extra presentatie. Een verkooptafel genereert extra verkopen, maar voordat het systeem dit goed oppakt is de week al zowat voorbij. Dus moet je constant extra orderen, wat alleen maar extra werk is. Ook heb je vaak momo-beperkingen op actieproducten dus kan je het niet bestellen en automatisch komt er geen drol binnen. Kortom, veel werk en veel nee-verkoop, dus hebben wij tegenwoordig alles netjes ingetekend staan.
Bij ons is het puur voor verlengde acties. Hebben we die niet? Verzinnen we wat anders leuk of creeeren we zelf een second-placing. Wat dan scherp in de gaten wordt gehouden.
  maandag 10 juni 2013 @ 23:48:49 #19
Watdoeteenvulploegleider
pi_127645685
Een actie kop niet opgeven/ over is echt een luxe man!
pi_127645752
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 23:48 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Een actie kop niet opgeven/ over is echt een luxe man!
Wij hebben juist een extra actiekop die we in werkelijkheid niet hebben. Vaak (lees 9/10 keer) is er een bieractie/chips/wc papier wat wij dan in het midden van de winkel (grootte ruimte waar niks staat) zetten.
pi_127645756
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 23:47 schreef Fivel het volgende:

[..]

Wij mogen trouwens sinds een paar maand helemaal niks meer uitsluiten. Door het uitsluiten raakt het systeem in de war en krijg je telkens meer initiële actie ingestuwd volgende keer. Wij hebben dit jaren wel gedaan en moeten dus afkicken; resultaat is wel meer actierestanten aan het einde van de week. Bier sluiten we wel uit, we hebben vaak klantenorders met 100+ en dan neemt ie vrolijk mee in prognose. We hebben nog steeds in totaal 8 containers met Heineken van de laatste actie (ondertussen alweer een maand geleden).
Als je het bier onder klantenorder in momo zet, dan houd het systeem rekening met de verkopen en prognoses.
pi_127645813
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 23:50 schreef mujentas het volgende:

[..]

Als je het bier onder klantenorder in momo zet, dan houd het systeem rekening met de verkopen en prognoses.
Ja volgens handboek wel. Hebben we keer ssc achter aan gestuurd, want het gebeurt dus niet..
  maandag 10 juni 2013 @ 23:52:27 #23
378682 JohnBercow
pi_127645884
Wij sluiten alleen de acties uit die geen assortiment zijn. De rest van de acties laten we lekker door RE afsturen. Houden we wat over dan komt dat ergens op een actiekop te staan. Vaak zijn 2 van de 4 bancarellaplanken niet ingetekend waardoor we dus wat kunnen schuiven. Ook hebben we drie bulkplekken voor bier en toiletpapier en ook nog 2 impulstafels die niet ingetekend zijn. Verder ook nog een aantal niet ingetekende impulsmanden. We hebben dus wel enige ruimte voor restanten of acties die we als filiaal wel willen voeren maar die niet zijn ingetekend bij ons.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_127645886
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 23:50 schreef mujentas het volgende:

[..]

Er klopt wel meer niet wat het handboek zegt. Want hij houd er geen rekening mee.
pi_127645890
Wij hebben er nooit last van en wij maken regelmatig gebruik van klantorders. Het is wel de bedoeling dat de klantenorder binnen een X tijd wordt aangeslagen.
pi_127645900
SSC. Ook zoiets leuks.
pi_127646004
Wij hebben sinds kort een RAD2 abbonement.
Je zou zeggen dat dat betekend dat je 2 RADs per week krijgt (zoals de benaming zegt). Dat is dus niet zo. Soms 5 soms 4 soms 6. Het ligt er gewoon weg aan.
Sinds dat we extra rads hebben stijgt de omzet wel en hebben we ook meer uit de bonusfolder. Maar ik vind het toch een verkeerde benaming.
pi_127646033
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 23:52 schreef mujentas het volgende:
Wij hebben er nooit last van en wij maken regelmatig gebruik van klantorders. Het is wel de bedoeling dat de klantenorder binnen een X tijd wordt aangeslagen.
Ja uit mijn hoofd twee dagen. Dit doen we dan ook altijd, maar helpt niet. Als initiele actie krijgen wij bijvoorbeeld van Heineken 400 kratten!! Ssc stuurt vrolijk terug dat de actieprognose voor dit product hoog is ingesteld (door bijv. reclame op tv/radio/etc). Ik vraag me dan af waarom we niet als initieel 100 kratten krijgen en dan maandag weer nieuwe..
pi_127646097
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 23:54 schreef ikbenschipper het volgende:
Je zou zeggen dat dat betekend dat je 2 RADs per week krijgt (zoals de benaming zegt). Dat is dus niet zo. Soms 5 soms 4 soms 6. Het ligt er gewoon weg aan.
Sinds dat we extra rads hebben stijgt de omzet wel en hebben we ook meer uit de bonusfolder. Maar ik vind het toch een verkeerde benaming.
We kregen daar dat abbonement te veel non-food (met name kleren), wat totaal niet verkocht. Vaak displays met zelfde inhoud als aan begin actie weer naar magazijn gereden. Dit kost vervolgens veel tijd met afprijzen (wat tegenwoordig wat sneller gaat doordat het centraal gebeurd).
pi_127646100
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 23:55 schreef Fivel het volgende:

[..]

Ja uit mijn hoofd twee dagen. Dit doen we dan ook altijd, maar helpt niet. Als initiele actie krijgen wij bijvoorbeeld van Heineken 400 kratten!! Ssc stuurt vrolijk terug dat de actieprognose voor dit product hoog is ingesteld (door bijv. reclame op tv/radio/etc). Ik vraag me dan af waarom we niet als initieel 100 kratten krijgen en dan maandag weer nieuwe..
Ik vraag me ook wel eens af waarom we initieel en eerste levering zoveel NON-Food krijgen. Inmiddels heb ik wel de geniale plek ervoor gevonden in de winkel :)
pi_127646106
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 23:52 schreef mujentas het volgende:
Alhoewel, ik moet daarbij eigenlijk vermelden dat het daarbij puur om artikelen gaat die niet in de bonus zijn. Als ik bijvoorbeeld 50 dozen ES spekken aansla, dan gaat het altijd goed en krijgen we later niets extra ingestuwd omdat het systeem denkt dat je veel gaat verkopen.
pi_127646161
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 23:57 schreef mujentas het volgende:

[..]

Alhoewel, ik moet daarbij eigenlijk vermelden dat het daarbij puur om artikelen gaat die niet in de bonus zijn. Als ik bijvoorbeeld 50 dozen ES spekken aansla, dan gaat het altijd goed en krijgen we later niets extra ingestuwd omdat het systeem denkt dat je veel gaat verkopen.
Dat is logisch daar word naar 13 weken gekeken. Bij acties zijn er veel minder referentie weken daardoor is het effect hoger.
pi_127646216
Dag collega's, ik wil mijn bonuskaart heel erg vaak scannen zodat ik meer ga verdienen, kan dat.
pi_127646252
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 23:54 schreef ikbenschipper het volgende:
Dat betekent eigenlijk 2 reguliere RADs, daarnaast heb je ook nog seizoens RADs en nog een variant. Maar wij hebben geen reguliere RADs, alleen de seizoens varianten.
pi_127646268
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 23:59 schreef LosingMyReligion_ het volgende:
Dag collega's, ik wil mijn bonuskaart heel erg vaak scannen zodat ik meer ga verdienen, kan dat.
Uiteraard, maar dan sta je snel op straat. Dit heeft AH natuurlijk snel in de gaten, want dit is gewoon fraude.
pi_127646294
quote:
Niet vaker dan 1x op een avond, want anders komt er een waarschuwing bij de counter. En dan krijg je een heel erg leuke gesprek. En meer dan 75eur per kwartaal ga je niet mee verdienen.
pi_127646312
Misschien dat ik het toch ga proberen :p haha ik heb trouwens toch een paar vreemde collega's, man man man :P
  dinsdag 11 juni 2013 @ 00:01:17 #38
378682 JohnBercow
pi_127646316
quote:
Euhm, wat denk je zelf?
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_127646340
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 23:56 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

Ik vraag me ook wel eens af waarom we initieel en eerste levering zoveel NON-Food krijgen. Inmiddels heb ik wel de geniale plek ervoor gevonden in de winkel :)
Wij krijgen gelukkig bijna geen non-food. Dit staat pas ingetekend vanaf kop 5 als ik het goed herinner. Soms bestellen we wel eens wat handmatig als het in het bonusboekje staat, maar vaak is het al vanaf maandag niet meer leverbaar.
pi_127646375
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 00:01 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Euhm, wat denk je zelf?
Ik denk vrij weinig op het moment. Maar 75 is inderdaad wel weer weinig. Zucht. Maar wel leuk experiment.
pi_127646384
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 23:55 schreef Fivel het volgende:

[..]

Wij kregen laatst 12 containers initieel Amstel binnen. Want prognose.

Blijkt dat een klantenorder is meegenomen in het maken van de prognose. We zaten t/m donderdag met nog 9 achter.

Stuur gewoon 3/4 op de dag van initieel en de rest van de week waar nodig. Aflevermomenten genoeg. Alsof we in de tijd, tussen openen en eerste aflevermoment, ruim 240 kratten verkopen. Dat je wat achter de hand moet hebben, oke, maar zoveel. Nah.
pi_127646402
quote:
Dag ex-collega. :D
pi_127646411
quote:
Dat heet fraude.

Succes met solliciteren! :W
  dinsdag 11 juni 2013 @ 00:04:05 #44
378682 JohnBercow
pi_127646443
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 00:01 schreef mujentas het volgende:
Soms bestellen we wel eens wat handmatig als het in het bonusboekje staat, maar vaak is het al vanaf maandag niet meer leverbaa
Dat vind ik dus zo vreselijk irritant. Twee weken terug waren de pannen in de aanbieding. Hebben wij er een tafel voor vrij gehouden, bestellen ongeveer 20 colli pannen. Komt er zo goed als niets binnen. Had ik er net zo goed een ander product voor kunnen bestellen. Was de omzet van die tafel hoger geweest.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_127646450
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 00:02 schreef LosingMyReligion_ het volgende:

[..]

Ik denk vrij weinig op het moment. Maar 75 is inderdaad wel weer weinig. Zucht. Maar wel leuk experiment.
75 is de max. Hoe vaak je ook scant, meer als 75 krijg je niet.
pi_127646453
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 00:03 schreef einschtein het volgende:

[..]

Dat heet fraude.

Succes met solliciteren! :W
Haha ja maar waar wordt zoiets gemeld dan?
pi_127646468
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 00:02 schreef einschtein het volgende:

[..]

Wij kregen laatst 12 containers initieel Amstel binnen. Want prognose.

Blijkt dat een klantenorder is meegenomen in het maken van de prognose. We zaten t/m donderdag met nog 9 achter.

Stuur gewoon 3/4 op de dag van initieel en de rest van de week waar nodig. Aflevermomenten genoeg. Alsof we in de tijd, tussen openen en eerste aflevermoment, ruim 240 kratten verkopen. Dat je wat achter de hand moet hebben, oke, maar zoveel. Nah.
Jep zelfde ervaring. Duidelijk verbeterpunt.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 00:05:03 #48
378682 JohnBercow
pi_127646496
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 00:03 schreef mujentas het volgende:

[..]

_O-

:W
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_127646518
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 00:04 schreef LosingMyReligion_ het volgende:

[..]

De teamleiders van de kassa krijgen een melding wanneer een zelfde bonuskaart te vaak wordt gescand binnen een bepaalde tijd..
pi_127646534
quote:
Automatische melding dat een bonuskaart(dus een andere dan de standaard 2610400000012) een aantal keer wordt gebruikt. Althans, zo'n horrorverhaal kreeg ik te horen.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 00:05:53 #51
378682 JohnBercow
pi_127646545
quote:

[..]

Ja bij fraude kom je op een zwarte lijst van frauderende ex-medewerkers. Kun je niet meer binnen een Ahold bedrijf werken ;)
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_127646550
Moet zeggen: er was hier zo'n kerel (best hoge functie, weet niet wat) die liep te jatten bij de AH qua geld. Zijn ze achtergekomen en vervolgens krijgt hij dezelfde functie bij een andere AH in de buurt. Krom toch? Maar true story.
pi_127646556
quote:

[..]

:D
pi_127646571
quote:

[..]

Je mag niet je eigen bonuskaart scannen, waar je MVP aangekoppeld zit, gebruiken bij andere klanten.

En of het nou ergens staat of niet, dat is gewoon logica. Zo simpel is het.

Mocht je dan ooit 'AH' als referentie opgeven en dat checken, tja.
pi_127646578
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 00:05 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Ja bij fraude kom je op een zwarte lijst van frauderende ex-medewerkers. Kun je niet meer binnen een Ahold bedrijf werken ;)
Oke maar lees mijn bericht, hoe is zoiets dan wel weer mogelijk? :p
  dinsdag 11 juni 2013 @ 00:06:47 #56
378682 JohnBercow
pi_127646586
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 00:05 schreef exelletor het volgende:

[..]

Automatische melding dat een bonuskaart(dus een andere dan de standaard 2610400000012) een aantal keer wordt gebruikt. Althans, zo'n horrorverhaal kreeg ik te horen.
Volgens mij komt 2610400000012 met enige regelmaat bij ons als FAAS-waarschuwing voor.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_127646608
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 23:59 schreef mujentas het volgende:

[..]

Dat betekent eigenlijk 2 reguliere RADs, daarnaast heb je ook nog seizoens RADs en nog een variant. Maar wij hebben geen reguliere RADs, alleen de seizoens varianten.
Nope dat betekend dat je de rads krijgt die AH aan en RAD2 koppelt dat zijn er soms wel meer. Seizoen e.d. staat daar los van. Check maar eens de deze week staat in welke rads je bij welke abbo krijgt.
pi_127646614
quote:

[..]

Haha :D
pi_127646621
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 00:06 schreef Schuimpjes het volgende:
Volgens mij komt 2610400000012 met enige regelmaat bij ons als FAAS-waarschuwing voor.
Dat is zo, maar die wordt gewoon genegeerd. :)
pi_127646622
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 00:05 schreef exelletor het volgende:

[..]

Ik werk zelf niet bij de kassa, maar ik dacht dat als je de standaard bonuskaart te vaak scant hier ook melding van krijgt. AH wil daarom ook dat die zo weinig mogelijk wordt gebruikt, dat mensen een eigen bonuskaart nemen.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 00:07:55 #61
378682 JohnBercow
pi_127646648
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 00:06 schreef LosingMyReligion_ het volgende:

[..]

Oke maar lees mijn bericht, hoe is zoiets dan wel weer mogelijk? :p
Geen idee hoe dat mogelijk is. Lijkt me dat frauderende medewerkers, of het nu een vakkenvuller of supermarktmanager is gewoon eruit gebonjoured wordt. Kan me niet voorstellen dat deze persoon dezelfde functie in een andere winkel krijgt.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_127646665
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 00:06 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Dagelijks. Volgens mij is de drempel 3 keer (alhoewel ik niemand hier op gedachten wil brengen).
pi_127646699
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 00:07 schreef Fivel het volgende:
AH wil daarom ook dat die zo weinig mogelijk wordt gebruikt, dat mensen een eigen bonuskaart nemen.
Eigenlijk is 2610400000012 ook bedoeld voor als een apart bonuskaart dat bij de servicebalie ligt en individuele caissieren mogen hem officieel ook niet gebruiken. Maar ja, vind zelf het een beetje naaiend voor de klanten....
pi_127646701
Ja, ik werk bij de kassa maar weet niet hoor (weet sowieso veel niet), maar goed, ik ga het niet doen want het is maar 75 :P maar zullen vast mensen zijn die het hebben gedaan.
pi_127646756
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 00:07 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Geen idee hoe dat mogelijk is. Lijkt me dat frauderende medewerkers, of het nu een vakkenvuller of supermarktmanager is gewoon eruit gebonjoured wordt. Kan me niet voorstellen dat deze persoon dezelfde functie in een andere winkel krijgt.
Ja, is echt zo. :o Volgens mij is het soms lastig om bepaalde mensen in bepaalde functies eruit te kicken (?) maarja
  dinsdag 11 juni 2013 @ 00:10:29 #66
378682 JohnBercow
pi_127646763
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 00:09 schreef LosingMyReligion_ het volgende:
Ja, ik werk bij de kassa maar weet niet hoor (weet sowieso veel niet), maar goed, ik ga het niet doen want het is maar 75 :P maar zullen vast mensen zijn die het hebben gedaan.
Je mag hem zelfs niet bij je hebben als je achter de kassa zit. Lekker in je kluisje leggen, dan ben je binnenkort nog gewoon collega en geen ex-collega.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_127646775
quote:
Neem dan 35% stickers naar huis ofzo... :'( Zelf nooit gefraudeerd bij de AH trouwens, heb af en toe naar me zin, dus hoef nog niet weg. ;)
  dinsdag 11 juni 2013 @ 00:11:00 #68
378682 JohnBercow
pi_127646786
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 00:10 schreef LosingMyReligion_ het volgende:

[..]

Ja, is echt zo. :o Volgens mij is het soms lastig om bepaalde mensen in bepaalde functies eruit te kicken (?) maarja
Als fraude bewezen is dan heb je gewoon dringende reden voor ontslag.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_127646809
quote:
Ja en dat noemen ze dan fraude. Wat tot ontslag op staande voet kan leiden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 00:05 schreef LosingMyReligion_ het volgende:
Moet zeggen: er was hier zo'n kerel (best hoge functie, weet niet wat) die liep te jatten bij de AH qua geld. Zijn ze achtergekomen en vervolgens krijgt hij dezelfde functie bij een andere AH in de buurt. Krom toch? Maar true story.
Daar zou je het verhaal achter moeten kennen. Misschien wel Franshise of juist andersom. Maar over het algemeen kan het niet.
pi_127646905
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 00:07 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

Nope dat betekend dat je de rads krijgt die AH aan en RAD2 koppelt dat zijn er soms wel meer. Seizoen e.d. staat daar los van. Check maar eens de deze week staat in welke rads je bij welke abbo krijgt.
Wij hebben zelf geen reguliere RADs, maar ik zie in de Deze Week nu 2 RADs staan bij het RAD2 abonnement. De cadeaukaarten in week 24 en de picknick week 24-25. Dan krijg je volgende week toch maar 1 nieuwe RAD? En dan gaan de cadeaukaarten de winkel uit.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 00:15:14 #71
378682 JohnBercow
pi_127646973
Als je dan toch zo graag die 75 euro in het kwartaal wilt hebben, geef dan een kaart aan je ouders of de buurvrouw. Dan heb je het geld zo bij elkaar.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_127647060
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 00:05 schreef LosingMyReligion_ het volgende:
Welke stad was dit?

Komt mij bekend voor.
pi_127647187
Sjezus, wat gaat dit topic snel :')
pi_127647264
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 00:17 schreef mujentas het volgende:

[..]

Welke stad was dit?

Komt mij bekend voor.
ik dm je. :P
pi_127647350
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 00:22 schreef LosingMyReligion_ het volgende:

[..]

ik dm je. :P
Nee sorry, ik dacht aan een zekere persoon in Bilthoven :')
pi_127647484
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 00:13 schreef mujentas het volgende:

[..]

Wij hebben zelf geen reguliere RADs, maar ik zie in de Deze Week nu 2 RADs staan bij het RAD2 abonnement. De cadeaukaarten in week 24 en de picknick week 24-25. Dan krijg je volgende week toch maar 1 nieuwe RAD? En dan gaan de cadeaukaarten de winkel uit.
Nope. Volgende week kunnen er ook weer 5 staan :). Hou het maar eens in de gaten. Maar i.d.d. deze week staat hij netjes op 2 :)
pi_127647573
Nee :P. Gebeuren wel meer vreemde dingen op de werkvloer. Zijn ook altijd mannen met vreemde acties :D
pi_127647639
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 00:29 schreef LosingMyReligion_ het volgende:
Zijn ook altijd mannen met vreemde acties
Beetje ons discrimineren hier? ;)
pi_127647640
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 00:29 schreef LosingMyReligion_ het volgende:
Nee :P. Gebeuren wel meer vreemde dingen op de werkvloer. Zijn ook altijd mannen met vreemde acties :D
Vertel :P
pi_127647678
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 00:31 schreef exelletor het volgende:

[..]

KUt feministen ook altijd :+ :X
pi_127647685
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 00:31 schreef exelletor het volgende:

[..]

Tja vrouwen letten alleen maar op mannen he maar dat is natuurlijk niet waar :)
pi_127647814
Wat kopen jullie trouwens van die maaltijd vergoeding? Lasagne uit de magnetron is dus echt niet te eten :r :')
  dinsdag 11 juni 2013 @ 00:37:52 #83
378682 JohnBercow
pi_127647874
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Wat kopen jullie trouwens van die maaltijd vergoeding? Lasagne uit de magnetron is dus echt niet te eten :r :')
Meestal pizza of koken en stomen.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_127647901
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 00:37 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Meestal pizza of koken en stomen.
Bij ons staat enkel een magnetron :')
pi_127647903
quote:
Maaltijdsalade.
Pannekoeken / Poffertjes
Stokbrood met beleg
Tikka Masala met rijst.
Stoommaaltijd
Pizza

+ Toetje + wat te drinken
pi_127647904
quote:
Lasagne uit de magnetron is dus echt niet te eten :r :')
Bolognese en rijkgevuld vind ik best te doen. Verder gewoon chinese en indische maaltijden, pizza uit de oven en af en toe even gezond doen met een stoommaaltijden en anders een maaltijdsalade. Alleen die hamburgers(zowel van Rustlers als van huismerk) vind ik echt niet te doen.
pi_127647915
quote:
Ik neem die Lasagne ook wel eens. Ik stel niet echt hoge eisen, als het vult vind ik het al lang prima.

Die stoommaaltijden zijn trouwens laatst 50 cent gestegen, maar goed de baas betaalt :+

Laatst had ik die spareribs die bij het vlees liggen. Best goed te doen. Vaak nemen we ook hapjes als aardappelwafels, funxmix of pizza ofzo.
pi_127648000
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 00:38 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

Maaltijdsalade.
Pannekoeken / Poffertjes
Stokbrood met beleg
Tikka Masala met rijst.
Stoommaaltijd
Pizza

+ Toetje + wat te drinken
DOnderdag maar een stoommaaltijd proberen dan :D (die dingen gaan in de magnetron toch?)
pi_127648028
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 00:41 schreef d4v1d het volgende:

[..]

DOnderdag maar een stoommaaltijd proberen dan :D (die dingen gaan in de magnetron toch?)
Jeps.

Ligt aan de winkel of de oven wel of niet gebruikt mag worden natuurlijk. Dus sommige opties kunnen natuurlijk niet opgaan :)
pi_127648052
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 00:41 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Ik vind die pangasius met kerrie wel goed te doen. Moet je eens proberen.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 00:43:31 #91
378682 JohnBercow
pi_127648068
Waar is die goede oude tijd van op zaterdag voor 8 man friet en snacks halen bij de snackbar op de hoek en vervolgens het bonnetje declareren bij de baas gebleven? :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 00:42 schreef mujentas het volgende:

[..]

Kip Tandoori of Scampi's zijn ook wel goed te doen.

Je hoeft me in ieder geval niet wakker te maken voor dat rotti achtige spul. Dat ei dat drijft in die bruine saus :{w
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_127648073
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 00:42 schreef mujentas het volgende:
Rosemarijn kip :P
pi_127648118
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 00:43 schreef Schuimpjes het volgende:
Waar is die goede oude tijd van op zaterdag voor 8 man friet en snacks halen bij de snackbar op de hoek en vervolgens het bonnetje declareren bij de baas gebleven? :P
Ja die hebben we denk ik inmiddels 8 jaar geleden achter ons moeten laten :(

quote:
Je hoeft me in ieder geval niet wakker te maken voor dat rotti achtige spul. Dat ei dat drijft in die bruine saus :{w
Roti Kip vind ik wel weer te doen. Niet zo als "vers" maar ok.
pi_127648131
quote:
Waar je ook nog eens af en toe een krat bier bij de diepvries vergat...
  dinsdag 11 juni 2013 @ 00:46:01 #95
378682 JohnBercow
pi_127648163
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 00:43 schreef exelletor het volgende:

[..]

Rosemarijn kip :P
Die is inderdaad ook lekker. Ik neem ook wel eens gewoon nasi goreng, met een satétje en wat kroepoek. Is goed te doen :-)

Maar naarmate je vaak bij AH eet (in mijn geval minimaal 2x per week, meestal vaker) en je in een kleine winkel werkt wordt de keuze enigszins beperkt. Dan ben je ook wel een keer klaar met AH eten :P
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_127648178
quote:

[..]

Kip Tandoori of Scampi's zijn ook wel goed te doen.

Ik heb het nog nooit gegeten, maar dat lijkt mij inderdaad ook echt ranzig.

Naar de snackbar gaan is bij ons op zich nog wel mogelijk, we doen het alleen nooit.
pi_127648198
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 00:46 schreef mujentas het volgende:

[..]

Ik heb het nog nooit gegeten, maar dat lijkt mij inderdaad ook echt ranzig.

Naar de snackbar gaan is bij ons op zich nog wel mogelijk, we doen het alleen nooit.
Voordeel van franchise :)
  dinsdag 11 juni 2013 @ 00:47:24 #98
378682 JohnBercow
pi_127648207
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 00:44 schreef ikbenschipper het volgende:

Ja die hebben we denk ik inmiddels 8 jaar geleden achter ons moeten laten
Ik ken een aantal filialen waar ze nog wel op zaterdag friet gaan halen. Maar met name omdat te veel mensen moeten eten waardoor de wachtijd bij de magnetron te lang wordt en omdat de broodafdeling de ovens ook niet kunnen missen.

[ Bericht 11% gewijzigd door JohnBercow op 11-06-2013 00:49:33 (Goede quote) ]
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_127648325
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 00:47 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Ik ken een aantal filialen waar ze nog wel op zaterdag friet gaan halen. Maar met name omdat te veel mensen moeten eten waardoor de wachtijd bij de magnetron te lang duurt en omdat de broodafdeling de ovens ook niet kunnen missen. Denk dat ik mij maar eens laat overplaatsen voor een weekje :P
Het mag niet meer vanuit het AH beleid. Verbaas me dan echt dat het soms zo lastig is om AH beleid uit te voeren..... Dan koop je een extra magnetron...

Trouwens als je zoveel eters hebt dan is je bedrijfsvoering ook niet goed. Want dat zijn dan wel rare shifts. Wij hebben er nu denk ik op zaterdag nog 6 tot 8 als alles optimaal is. In totaal waren er 1,5 jaar geleden denk ik zo'n 16 :? .
pi_127648328
Maargoed, bedankt voor de tips :D
  dinsdag 11 juni 2013 @ 00:54:17 #101
378682 JohnBercow
pi_127648391
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 00:51 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

Het mag niet meer vanuit het AH beleid. Verbaas me dan echt dat het soms zo lastig is om AH beleid uit te voeren..... Dan koop je een extra magnetron...

Trouwens als je zoveel eters hebt dan is je bedrijfsvoering ook niet goed. Want dat zijn dan wel rare shifts. Wij hebben er nu denk ik op zaterdag nog 6 tot 8 als alles optimaal is. In totaal waren er 1,5 jaar geleden denk ik zo'n 16 :? .
Ik verbaasde me er ook over toen ik het hoorde. Dan plan je dus shifts van minimaal 4,5 uur in. Volgens mij is het veel fijner als je allemaal shiftjes van 3 uur hebt. Geen gezeur met pauzes en iedere shift "verse" mensen.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_127648475
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 00:54 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Ik verbaasde me er ook over toen ik het hoorde. Dan plan je dus shifts van minimaal 4,5 uur in. Volgens mij is het veel fijner als je allemaal shiftjes van 3 uur hebt. Geen gezeur met pauzes en iedere shift "verse" mensen.
Is bij ons eigenlijk hetzelfde nu. Vroeger zat de hele kantine vol, nu zit je regelmatig alleen te eten, soms met z'n 2en.

De meeste parttimers worden zo ingepland dat ze geen pauze hebben.

Een stilzittende medewerker is immers niet productief :P
  dinsdag 11 juni 2013 @ 00:59:57 #103
378682 JohnBercow
pi_127648528
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 00:57 schreef mujentas het volgende:

[..]

Is bij ons eigenlijk hetzelfde nu. Vroeger zat de hele kantine vol, nu zit je regelmatig alleen te eten, soms met z'n 2en.

De meeste parttimers worden zo ingepland dat ze geen pauze hebben.
Op zaterdag eet ik tegenwoordig alleen, met een beetje geluk met een collega van kassa, maar 9 van de 10 keer alleen :(
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_127648530
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 00:54 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Hier en daar hebben we nog wel eens een shift van b.v. 16-22. Maar de meeste hebben we wel weg. Heb je een keer veel zieken kan je daaruit dan weer je rek halen :)
pi_127648585
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 00:59 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Op zaterdag eet ik tegenwoordig alleen, met een beetje geluk met een collega van kassa, maar 9 van de 10 keer alleen :(
Ik probeer meestal met me TLVK om 6 uur te eten. Anders is het ook zo saai. Maar vandaag dachten alle klanten opeens te komen tussen 6 en half 7. En die gaan toch wel voor dus eerst maar kassa gedraaid :)
  dinsdag 11 juni 2013 @ 01:03:30 #106
378682 JohnBercow
pi_127648605
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 01:02 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

Ik probeer meestal met me TLVK om 6 uur te eten. Anders is het ook zo saai
Ik eet altijd om 17:00 uur, maar wij werken dan ook tot 20:30 uur. Vaak komt me (A)SM er wel even bij zitten, maar alleen eten is echt dodelijk. Gelukkig bestaat er Whatsapp :P
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_127648650
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 01:03 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Ik eet altijd om 17:00 uur, maar wij werken dan ook tot 20:30 uur. Vaak komt me (A)SM er wel even bij zitten, maar alleen eten is echt dodelijk. Gelukkig bestaat er Whatsapp :P
Ja wij zijn tot 22:00 open.

Slaaptijd morgen 9-18 met teammiddag van 17-18 van Verkoop.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 01:07:45 #108
378682 JohnBercow
pi_127648715
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 01:05 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

Ja wij zijn tot 22:00 open.

Slaaptijd morgen 9-18 met teammiddag van 17-18 van Verkoop.
Fijne werkdag morgen!
Order! Ordeeeeeeeeer!
  dinsdag 11 juni 2013 @ 07:03:31 #109
Watdoeteenvulploegleider
pi_127651465
Jezus; ik heb weer wat gemist zeg...

Van medewerkers die de intentie hebben om te frauderen :N :') tot welke maaltijden het lekkerste Zijn *O*.
pi_127651768
Morgehhhh
Op naar een nieuwe dag :)
pi_127652128
Laatse dag verbouwing, hsndig om kassameisjes te inplannen mmet 0 vulervaring.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 09:01:45 #112
395894 Hallyu
Dat moette doen.
pi_127652642
Ik kijk eens een keer een avondje niet omdat ik druk bezig was mijn analyse verslag in elkaar te knallen. Zitten we opeens alweer halverwege het volgende topic. ;(

quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 00:32 schreef d4v1d het volgende:

[..]

KUt feministen ook altijd :+ :X
Eeej! Niet zo he! -O-
Beetje respect voor de vrouwelijke werknemers.
pi_127653638
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 00:24 schreef mujentas het volgende:

[..]

Nee sorry, ik dacht aan een zekere persoon in Bilthoven :')
Werk jij daar?
pi_127653973
Is er iemand hier die mij linkjes naar oude toepassingen kan regelen? Winkelweb en R&R e.d.?

Kan naar mijn @ahold e-mailadres gemaild worden, die ik via DM kan sturen. :P
pi_127654389
Hoe is dit topic opeens zo ontploft? Hey wordt een dagtaak om bij te blijven :p

Wij hebben tegenwoordig 2 kleine oventjes in de kantine staan. Precies groot genoeg voor een pizza. De kibbeling van de AH is op zich ook wel een aanrader voor af en toe.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 10:34:57 #116
Watdoeteenvulploegleider
pi_127654679
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 10:24 schreef bigbass het volgende:
Hoe is dit topic opeens zo ontploft? Hey wordt een dagtaak om bij te blijven :p

Wij hebben tegenwoordig 2 kleine oventjes in de kantine staan. Precies groot genoeg voor een pizza. De kibbeling van de AH is op zich ook wel een aanrader voor af en toe.
Wij warmen normaal ons betaald avondeten op in een van de ovens van de bakkerij :) *O*.
pi_127655390
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 10:06 schreef einschtein het volgende:
Is er iemand hier die mij linkjes naar oude toepassingen kan regelen? Winkelweb en R&R e.d.?

Als hier nog interessante linkjes tussen zitten (die niet te zien zijn op plaza), dan wil ik die ook wel graag hebben.
pi_127656602
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 10:56 schreef Fivel het volgende:

[..]

Als hier nog interessante linkjes tussen zitten (die niet te zien zijn op plaza), dan wil ik die ook wel graag hebben.
Stuur me even je e-mailadres (@ahold), inclusief welke winkel je werkt(voor mijn contactpersonen-lijst, wat handiger) via DM en als ik dan wat vind of krijg. Dan stuur ik je ze toe.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 11:47:18 #119
378682 JohnBercow
pi_127657157
quote:

Die heb ik wel, stuur je @ahold maar even naar mij. Weet niet of ik het vandaag kan regelen, maar anders sowieso morgen. Stuur ook even je filiaalnummer mee, sommige linkjes zijn filiaal specifiek :-)

[ Bericht 4% gewijzigd door JohnBercow op 11-06-2013 11:54:32 ]
Order! Ordeeeeeeeeer!
  dinsdag 11 juni 2013 @ 12:28:03 #120
378682 JohnBercow
pi_127658607
Het is weer zover:

quote:
Internal Server Error

The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Please contact the server administrator, you@your.address and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log.

IBM_HTTP_Server/2.0.47.1-PK53584 Apache/2.0.47 (Unix) DAV/2 Server at plaza20-prc1-prd.ah.nl Port 80
:')
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_127658828
Ik heb zelf nog linkjes naar worpen (alleen actie, reguliere worpen is weer alleen voor intern) en pagina met HK nieuws. Beide zijn te vinden via cross, maar dus ook via thuis te benaderen. DM me voor de linkjes
pi_127661700
Ik was net bij college tl, niet mijn eigen winkel, maar daar werkte GSPI niet. Degene was er niet voor geautoriseerd.. Ik ga nog proberen om in eigen winkel erin te komen, maar vrees dat het niet gaat lukken. Jammer, vond de functies die genoemd werden erg interessant.

Andere mogelijkheden om GSPI toch te gebruiken? Ik kan dacht ik wel in FMAS, maar ik weet niet of dit helpt. Tips zijn welkom.
pi_127664405
DW Instore niet meer te vinden via Plaza of DWD. :{

Nog andere manieren, offeh?
pi_127664870
Volgens mij was er voor deze week geen DW Instore.
pi_127668720
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 15:05 schreef Questionmarks het volgende:
Volgens mij was er voor deze week geen DW Instore.
Klopt. Maar als je op DWD op 'instore' zoekt of 'DW', dan is de laatste DW Instore die je vindt die van week 23. :+
pi_127669846
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 16:23 schreef einschtein het volgende:

[..]

Klopt. Maar als je op DWD op 'instore' zoekt of 'DW', dan is de laatste DW Instore die je vindt die van week 23. :+
Volgens mij was er laatst eentje via een nieuwsbericht of taak gepubliceerd.
pi_127670976
quote:

Ik heb vandaag eventjes wat bestandjes en linkjes bij elkaar gezocht.

- Momo
- Pallas
- Haccp
- ELM
- iNotes
- Poortwachter
- Worpen
- WISE

Daarnaast 2 snelkoppelingen voor Toepassingen en R&R.

Bovendien eentje voor GSPI (om de lijst met niet scanbare producten uit te printen). Maar aangezien dit niet ondersteund wordt, kan je hier niet meer voor geautoriseerd worden. Wel is het mogelijk om in te loggen als je nog een oude autorisatie hiervoor hebt of via support.

Verder heb ik ooit nog een keer de vulshiftplanning van Plaza aangepast en iets geavanceerder gemaakt. Misschien handig, misschien ook niet :P

Stuur me je e-mail adres en ik stuur ze door.

Waarschijnlijk ben ik nog wel wat handige dingetjes vergeten, vul maar aan als je er meer weet.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 17:22:10 #128
378682 JohnBercow
pi_127671008
Twee personen hebben mij vandaag een DM gestuurd; Graag even opnieuw sturen met je Ahold adres en filiaal nummer. Mijn DM's zijn allemaal weg :S

Edit: Mijn linkjes zijn waarschijnlijk dezelfde als die van mujentas.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_127671149
DM'etjes verstuurd! Heb overigens ook nog wel een ander idee, maar daar ga ik morgen even mee bezig.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 17:38:43 #130
378682 JohnBercow
pi_127671554
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 17:26 schreef einschtein het volgende:
DM'etjes verstuurd! Heb overigens ook nog wel een ander idee, maar daar ga ik morgen even mee bezig.
Het bestand van mujentas is net iets completer. Heeft dus weinig zin als ik jou ook mijn bestand stuur.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_127671610
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 17:38 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Het bestand van mujentas is net iets completer. Heeft dus weinig zin als ik jou ook mijn bestand stuur.
Is prima. :)
pi_127671920
Ik ken iemand die heeft een vulplanning gemaakt die automatisch alle colli uit momo haalt en in juiste gangpaden zet. Inclusief klantenorders/etc.. Ontzettend uitgebreid. Enige wat je zelf moet invullen zijn de medewerkers die moeten werken en die kan je weer eenvoudig bij elke cluster invullen. Rekent vervolgens de tijd uit wanneer de vuller klaar moet zijn (vulnorm zelf in te stellen).. Erg handig. Stuur me even DM dan kan ik je mailadres geven van de maker, want die moet het filiaal dan toevoegen aan het bestand..
pi_127672042
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 09:52 schreef Crientj het volgende:

[..]

Werk jij daar?
Nee, maar een ex-collega wel :')
pi_127672204
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 17:49 schreef Fivel het volgende:
Ik ken iemand die heeft een vulplanning gemaakt die automatisch alle colli uit momo haalt en in juiste gangpaden zet. Inclusief klantenorders/etc.. Ontzettend uitgebreid. Enige wat je zelf moet invullen zijn de medewerkers die moeten werken en die kan je weer eenvoudig bij elke cluster invullen. Rekent vervolgens de tijd uit wanneer de vuller klaar moet zijn (vulnorm zelf in te stellen).. Erg handig. Stuur me even DM dan kan ik je mailadres geven van de maker, want die moet het filiaal dan toevoegen aan het bestand..
Zoiets heb ik ook, maar dan niet met het automatisch invullen van het aantal colli. Ik ben eigenlijk niet zo heel goed met Excel.
pi_127672278
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 17:57 schreef mujentas het volgende:

[..]

Zoiets heb ik ook, maar dan niet met het automatisch invullen van het aantal colli. Ik ben eigenlijk niet zo heel goed met Excel.
Werkt geweldig. Met één muisklik laad ie alles in (kan soms even duren door de snelheid van momo), maar in de tussentijd kan je dan wat anders doen. Zo hoef je zelf niet in momo elke cluster bij langs wat erg lang kan duren soms.
pi_127672479
Bij Cross duurt het ook vrij lang als ik het mij goed herinner. Nou ja, er zal wel iets tijdwinst zijn maar via momo gaat het ook vrij snel. Voordat je het aantal colli van een pad invult, klik je alvast op het volgende pad zodat deze kan laden en deze staat dan klaar als je het scherm weer terug switcht.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 18:40:12 #137
378682 JohnBercow
pi_127673541
Het zou trouwens wel handig zijn als bij een mutatie in MEDW het systeem automatisch de benodige documenten zou printen zoals contract, verlening BT, BT --> OT etc. Staat ook op iCafé, maar daar werd toen januari 2013 gezegd. Is nog steeds niet doorgevoerd.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_127675530
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 18:40 schreef Schuimpjes het volgende:
Het zou trouwens wel handig zijn als bij een mutatie in MEDW het systeem automatisch de benodige documenten zou printen zoals contract, verlening BT, BT --> OT etc. Staat ook op iCafé, maar daar werd toen januari 2013 gezegd. Is nog steeds niet doorgevoerd.
Zo dat zou echt luxe zijn, nu zit je elke keer weer handmatig naam en adres van de medewerker in het document te vullen.
pi_127676557
Nog een vraag over schapstickers. We hebben vaak 1 of 2 vellen ertussen zitten waarop staat "Team niet bekend" dit zijn vaak stickers van ass. groepen deli/verse worsten/speelgoed/en nog een paar. Hebben jullie ook van die vellen, of ligt het aan de instellingen? Waarom is het anders niet bekend bij welk team dat hoort..?
pi_127678751
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 20:05 schreef Fivel het volgende:
Nog een vraag over schapstickers. We hebben vaak 1 of 2 vellen ertussen zitten waarop staat "Team niet bekend" dit zijn vaak stickers van ass. groepen deli/verse worsten/speelgoed/en nog een paar. Hebben jullie ook van die vellen, of ligt het aan de instellingen? Waarom is het anders niet bekend bij welk team dat hoort..?
Ligt aan de instelling in de computer, weet alleen even niet meer waar je dat ook weer kan aanpassen.
pi_127678819
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 17:21 schreef mujentas het volgende:

[..]

- Momo
- Pallas
- Haccp
- ELM
- iNotes
- Poortwachter
- Worpen
- WISE

Daarnaast 2 snelkoppelingen voor Toepassingen en R&R.

Bovendien eentje voor GSPI (om de lijst met niet scanbare producten uit te printen). Maar aangezien dit niet ondersteund wordt, kan je hier niet meer voor geautoriseerd worden. Wel is het mogelijk om in te loggen als je nog een oude autorisatie hiervoor hebt of via support.

Verder heb ik ooit nog een keer de vulshiftplanning van Plaza aangepast en iets geavanceerder gemaakt. Misschien handig, misschien ook niet :P

Stuur me je e-mail adres en ik stuur ze door.

Waarschijnlijk ben ik nog wel wat handige dingetjes vergeten, vul maar aan als je er meer weet.
na het drama van plaza de laatste 2 dagen stuur ik je graag even mijn mailadres :)
  dinsdag 11 juni 2013 @ 21:04:18 #142
Watdoeteenvulploegleider
pi_127679145
Staat eigenlijk ook ergens waar al die apps voor dienen?

Ookal heb ik ze zowat niet nodig, wil ik het wel weten, ik ben wel geïnteresseerd :) *O*
pi_127679552
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 20:05 schreef Fivel het volgende:
Je kan het aanpassen in DASA > Beheer > Assortimentsgroepen per team (of iets dergelijks).
pi_127679716
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 20:55 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

Ligt aan de instelling in de computer, weet alleen even niet meer waar je dat ook weer kan aanpassen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 21:11 schreef mujentas het volgende:
Assortimentsgroepen per team
Bedankt! Als ik weer aan het werk ben maar even kijken..
  dinsdag 11 juni 2013 @ 21:14:23 #145
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_127679725
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 21:04 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:

Ookal heb ik ze zowat niet nodig, wil ik het wel weten, ik ben wel geïnteresseerd :) *O*
- Momo > Bestellingen en leveringen
- Pallas > Resultaten
- Haccp > Hygieneborging, temperaturen etc
- ELM > El. leeromgeving
- iNotes > Mailaccount
- Poortwachter > Ziekte, verzuim & reïntegratie, contact arbo
- Worpen > schappenplannen
- WISE > alle ht-business
- R&R > Roosters
- SSC > Self service center
- TIB > Inventaris bestellen

Nog wat van de oude stempel:
FBIS > Resultaten
DASA > Assortimentsboek
FALS > Algemene systemen. Kalender, openingstijden, adres, (antiek) dagafsluiting
FAAS > Allerlei afwijkingsmeldingen over kassaopmaak, bonuskaarten, retouren etc
FVOS > Voorraadsysteem
RFBA > Bestellen
GSPI > Goederenstroom Performance Indicatoren. Met gratis kleuterschoolsmileys
FMAS > Autorisaties
MEDW > Medewerkergegevens
FKVW > Kassaopmaak
SRVP > Servicepuntenonderhoud (kassa's, weegschalen, pinterminals)
KOFA > Kosten/facturen
TEXT > Iemand nog ooit gefurd?

[ Bericht 1% gewijzigd door Janneke141 op 11-06-2013 21:24:37 ]
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_127679932
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 16:23 schreef einschtein het volgende:

[..]

De DWinstore week 24 stond in een taakbericht op plaza
pi_127680057
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 21:14 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

- Pallas > Resultaten
- ELM > El. leeromgeving
- iNotes > Mailaccount
- R&R > Roosters

FBIS > Resultaten
DASA > Assortimentsboek
FALS > Algemene systemen. Kalender, openingstijden, adres, (antiek) dagafsluiting
FAAS > Allerlei afwijkingsmeldingen over kassaopmaak, bonuskaarten, retouren etc
FVOS > Voorraadsysteem
RFBA > Bestellen
FMAS > Autorisaties
FKVW > Kassaopmaak
Je vergeet KOFA ;)

Maar vroeger deden ze bij ons ook de uren in TEXT, voordat wij franchise werden. Ik heb het wel eens gezien, maar nooit zelf gedaan. Ik zat toen nog op de middelbare school ;)
pi_127680216
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 21:19 schreef mujentas het volgende:

[..]

Je vergeet KOFA ;)

Maar vroeger deden ze bij ons ook de uren in TEXT, voordat wij franchise werden. Ik heb het wel eens gezien, maar nooit zelf gedaan. Ik zat toen nog op de middelbare school ;)
Klopt TEXT werden vroeger de uren inderdaad gedaan. Heb ik ook nog wel gedaan Maar is al lang geleden.
KOFA is eigenlijk niet meer echt in gebruikt.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 21:23:08 #149
346939 Janneke141
pi_127680230
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 21:19 schreef mujentas het volgende:

[..]

Je vergeet KOFA ;)
Pomtiedom O-)
quote:
Dat heette furren, vandaar mijn wat flauwe opmerking. Deed het wel vaker in de zomervakantie, in een filiaal van 340 medewerkers. Leuk tijdverdrijf.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 21:23:51 #150
Watdoeteenvulploegleider
pi_127680271
quote:

[..]

- Pallas > Resultaten
- ELM > El. leeromgeving
- iNotes > Mailaccount
- R&R > Roosters

FBIS > Resultaten
DASA > Assortimentsboek
FVOS > Voorraadsysteem
RFBA > Bestellen
FMAS > Autorisaties
FKVW > Kassaopmaak
KOFA > Kosten/facturen
Dankjewel, doe je goed :D!
Wat heb jij voor functie binnen AH, als ik vragen mag?
  dinsdag 11 juni 2013 @ 21:24:11 #151
378682 JohnBercow
pi_127680291
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 21:04 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:

quote:
- iNotes > Mailaccount
Even een aanvulling voor Watdoeteenvulploegleider

Tegenwoordig gebruiken we geen iNotes meer maar Google Mail. Hierdoor hebben alle Tls en de (A)SM een eigen persoonlijk emailadres. Voorheen was er alleen een SM adres en een MT adres als ik mij niet vergis. Verder kunnen we nu ook mail checken op onze telefoon (mits beveiligd naar Ahold normen - te vinden in de handboeken) en kunnen we ook thuis inloggen (mits je aan bepaalde regels voldoet en een een "cursus" volgt :') - zie weer het handboek)

Verder is een tijdje terug het systeem Poortwachter vervangen door Verzuimsignaal. De werking van beide systemen is iets anders maar de gedachte erachter is hetzelfde.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_127680390
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 17:21 schreef mujentas het volgende:

[..]

- iNotes
- Poortwachter

Alleen deze 2 gebruiken we in WWM niet meer. Inotes = Google geworden en Poortwachter = verzuimsignaal geworden

Waarbij we dus wel altijd kunnen blijven mailen via GoogleChrome :)
pi_127680537
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 21:24 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

[..]

Even een aanvulling voor Watdoeteenvulploegleider

Tegenwoordig gebruiken we geen iNotes meer maar Google Mail. Hierdoor hebben alle Tls en de (A)SM een eigen persoonlijk emailadres. Voorheen was er alleen een SM adres en een MT adres als ik mij niet vergis. Verder kunnen we nu ook mail checken op onze telefoon (mits beveiligd naar Ahold normen - te vinden in de handboeken) en kunnen we ook thuis inloggen (mits je aan bepaalde regels voldoet en een een "cursus" volgt :') - zie weer het handboek)

Verder is een tijdje terug het systeem Poortwachter vervangen door Verzuimsignaal. De werking van beide systemen is iets anders maar de gedachte erachter is hetzelfde.
Oh ja, nu je het zegt. Franchise gebruikt geen Poortwachter/Verzuimsignaal dus excuseer mij dat ik mij hierin heb vergist :P
pi_127680708
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 21:28 schreef mujentas het volgende:

[..]

Oh ja, nu je het zegt. Franchise gebruikt geen Poortwachter/Verzuimsignaal dus excuseer mij dat ik mij hierin heb vergist :P
Kan gebeuren geen probleem :)
  dinsdag 11 juni 2013 @ 21:31:10 #155
346939 Janneke141
pi_127680730
AH To Go gebruikt Humanet, een externe partij met een eigen webinterface die los staat van alle AH-systemen, en dus ook losstaat van alle AH-gebruikersaccounts. Daar kwam mijn vriend achter toen hij al acht maanden buiten dienst was. Mijn held wilde ook even de Assange uithangen dus hij

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_127680796
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 21:23 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Pomtiedom O-)

[..]

Dat heette furren, vandaar mijn wat flauwe opmerking. Deed het wel vaker in de zomervakantie, in een filiaal van 340 medewerkers. Leuk tijdverdrijf.
Wij hadden de afspraak dat we 's avonds de uren van Houdbaar moesten invullen. Je moest dan ook zelf de toeslaguren die gemaakt werden invullen enzo. Je moest er nog echt bij nadenken en koste ook nog meer tijd dan nu met R&R

Toen werkte we ook nog met kwartierplanningen die we dan moesten maken enzo.... Wat een werk was dat.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 21:33:42 #157
346939 Janneke141
pi_127680870
BCD uitrekenen was helemaal een hel in die tijd.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 21:34:36 #158
Watdoeteenvulploegleider
pi_127680920
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 21:28 schreef mujentas het volgende:

[..]

Wat gebruiken de frannchisers dan? Lijkt me dar zij ook een overzicht willen hebben van medewerkers die aan verzuim doen.
Waarom staat dat eigenlijk niet in MEDW?
  dinsdag 11 juni 2013 @ 21:34:50 #159
378682 JohnBercow
pi_127680933
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 21:32 schreef ikbenschipper het volgende:
Toen werkte we ook nog met kwartierplanningen die we dan moesten maken enzo.... Wat een werk was dat.
Dat verklaard waarschijnlijk ook dat mijn collega nog wel eens opschrijft:
Begintijd 142 tot 200, pauze 02. Totaal 50
Order! Ordeeeeeeeeer!
  dinsdag 11 juni 2013 @ 21:36:08 #160
346939 Janneke141
pi_127681016
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 21:34 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Omdat dat systeem daar niet in voorziet. Je kon een gedeelte terughalen vanuit je administratie van de PEROPS, maar verder was het voor de invoering van Poortwachter-achtige systemen vooral een kwestie van je eigen administratie bijhouden.

Oh ja, en R&R natuurlijk, maar dat gebruiken ook niet alle franchisers.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 21:36:14 #161
378682 JohnBercow
pi_127681024
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 21:34 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Poortwachter en Verzuimsignaal zijn gekoppeld aan een extern bedrijf die ook de Arboarts levert. Volgens mij is (of was) dat ArboUnie.

Maar ziekte wordt ook geregistreerd in R&R, zodat Genpact (Het vroegere Accounting Plaza) het salaristechnisch kan regelen.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_127681065
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 21:33 schreef Janneke141 het volgende:
BCD uitrekenen was helemaal een hel in die tijd.
Dat hoefde ik toen dan weer niet te doen als VerkoperB :)
pi_127681447
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 21:36 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Poortwachter en Verzuimsignaal zijn gekoppeld aan een extern bedrijf die ook de Arboarts levert. Volgens mij is (of was) dat ArboUnie.

Maar ziekte wordt ook geregistreerd in R&R, zodat Genpact (Het vroegere Accounting Plaza) het salaristechnisch kan regelen.
Voorwaarde om R&R te gebruiken was overstappen naar Accounting Plaza/Genpact. Dat zag onze ondernemer niet zo zitten. In eerste instantie wel, ik had R&R helemaal klaargemaakt om te gaan schaduwdraaien, maar op het laatste moment ging het toch uiteindelijk niet door. Dat was rond de tijd dat ze naar Polen gingen verhuizen.

Wij gebruiken een externe arbodienst.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 21:43:35 #164
Watdoeteenvulploegleider
pi_127681459
Wat doen medewerkers verkoop eigenlijk voor "extra's" om het zo te zeggen?

Je hebt verkoopklaar + verkoopafhandeling medewerkers die de winkel openen/sluiten met
respectievelijk de code en de sleutel.

Hoe zit dat met medewerkers verkoop?

Bestaat trouwens de functie commercieel medewerker nog in de XL's?
pi_127681578
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 21:36 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Omdat dat systeem daar niet in voorziet. Je kon een gedeelte terughalen vanuit je administratie van de PEROPS, maar verder was het voor de invoering van Poortwachter-achtige systemen vooral een kwestie van je eigen administratie bijhouden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 21:36 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Eigelijk omschrijf je ook het probleem van PLAZA. Het is een mooi iets alleen draait het met zoveel verschillende systemen uit zoveel verschillen periodes. Waar deze doormiddel van "plaza" als een soort lijm aan elkaar is gezet.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 21:46:34 #166
346939 Janneke141
pi_127681632
Plaza is niets, alleen een webinterface met een serie snelkoppelingen. Alles wat erachter zit draait ook zonder plaza, alleen je kan er niet bij.
Overigens hebben ze bij Jumbo exact dezelfde fout gemaakt met WITS2. Je zou bijna gaan denken dat ze dezelfde softwareleverancier hebben.
pi_127681709
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 21:43 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Wat doen medewerkers verkoop eigenlijk voor "extra's" om het zo te zeggen?

Je hebt verkoopklaar + verkoopafhandeling medewerkers die de winkel openen/sluiten met
respectievelijk de code en de sleutel.

Hoe zit dat met medewerkers verkoop?

Bestaat trouwens de functie commercieel medewerker nog in de XL's?
Een medewerker verkoop doet zijn werk op verkoop. Niet specifiek iets extra's .
Een Senior medewerker verkoop besteld, regelt referentienummers, heeft kennis van de processen op verkoop etc.

Ja commercieel medewerker bestaat in de XL's nog gewoon.
pi_127681760
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 21:46 schreef Janneke141 het volgende:
Plaza is niets, alleen een webinterface met een serie snelkoppelingen. Alles wat erachter zit draait ook zonder plaza, alleen je kan er niet bij.
Overigens hebben ze bij Jumbo exact dezelfde fout gemaakt met WITS2. Je zou bijna gaan denken dat ze dezelfde softwareleverancier hebben.
Zoals ik zeg een soort lijm om het aan elkaar te zetten :)
  dinsdag 11 juni 2013 @ 21:50:12 #169
378682 JohnBercow
pi_127681887
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 21:48 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

Zoals ik zeg een soort lijm om het aan elkaar te zetten :)
Het is in ieder geval geen Bison wat ze gebruiken als lijm, eerder een wat goedkoper B- of C-merk
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_127681907
quote:
De data is gewoon opgeslagen in verschillende databases. Plaza is een middel dat alle data samenbrengt en aan de gebruiker toont op een gebruiksvriendelijke manier. Maar het is gewoon een te complex systeem met teveel verschillende servers lijkt het wel die allemaal hun eigen taakjes hebben.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 21:52:07 #171
Watdoeteenvulploegleider
pi_127682008
quote:
Bij jumbo hebben ze helemaal geen medewerkersportal.
Ze krijgen hun roosters gewoon via de mail.

Waar hebben ze WITS2 voor nodig dan?
  dinsdag 11 juni 2013 @ 21:53:32 #172
346939 Janneke141
pi_127682082
Ik heb het niet over medewerkers. Maar bij Jumbo loopt alles over wits, ook zo'n webinterface, en als die down is kun je zelfs MS Word niet meer benaderen. Nou ja, tenzij je zelf even een omweggetje hebt gemaakt.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 21:56:07 #173
Watdoeteenvulploegleider
pi_127682227
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 21:53 schreef Janneke141 het volgende:
Ik heb het niet over medewerkers. Maar bij Jumbo loopt alles over wits, ook zo'n webinterface, en als die down is kun je zelfs MS Word niet meer benaderen. Nou ja, tenzij je zelf even een omweggetje hebt gemaakt.
Werk jij nog bij ah, of weet je gewoon overal wat van :P?
pi_127682821
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 21:50 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Het is in ieder geval geen Bison wat ze gebruiken als lijm, eerder een wat goedkoper B- of C-merk
Dat gebruiken ze volgens bronnen bij diverse leveranciers voor wel meer dingen
  dinsdag 11 juni 2013 @ 22:23:15 #175
Watdoeteenvulploegleider
pi_127683759
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 21:53 schreef Janneke141 het volgende:
En op zo een webinterface kunnen geen werknemers? Wat gek of niet?

Hoe doen zij dan dingen als formulieren of regels opzoeken of andere zaken waar wij plaza voor gebruiken?
pi_127684276
Net mijn scriptie voor school ingeleverd. Hopelijk dit jaar nog afstuderen :P
  dinsdag 11 juni 2013 @ 22:32:44 #177
Watdoeteenvulploegleider
pi_127684372
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 22:31 schreef mujentas het volgende:
Net mijn scriptie voor school ingeleverd. Hopelijk dit jaar nog afstuderen :P
Wat voor studie, als ik vragen mag? :)

Ik hoop iig voor je dat het je lukt :D! *O*
pi_127684494
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 22:32 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:

[..]

Wat voor studie, als ik vragen mag? :)

Ik hoop iig voor je dat het je lukt :D! *O*
SBRM

Ik was me al een beetje aan het orienteren voor een nieuwe baan, maar eerst maar even het papiertje binnenslepen.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 22:37:04 #179
378682 JohnBercow
pi_127684680
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 22:34 schreef mujentas het volgende:

[..]

SBRM

Ik was me al een beetje aan het orienteren voor een nieuwe baan, maar eerst maar even het papiertje binnenslepen.
Ik ben nog steeds op zoek naar een afstudeeropdracht SBRM per september! Iemand een suggestie, Ahold is helaas geen optie :(
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_127684778
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 22:37 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Ik ben nog steeds op zoek naar een afstudeeropdracht SBRM per september! Iemand een suggestie, Ahold is helaas geen optie :(
Hoezo is dat geen optie?

Ik doe trouwens een scriptie over personeelsverloop binnen AH.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 22:40:46 #181
Watdoeteenvulploegleider
pi_127684921
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 22:34 schreef mujentas het volgende:

[..]

SBRM

Ahhhh hbo small business and retail management, is dat in het engels?

AH TL sluit mooi op je opleiding aan dan :)
Wat wil je gaan doen na je studie?
  dinsdag 11 juni 2013 @ 22:44:44 #182
378682 JohnBercow
pi_127685117
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 22:38 schreef mujentas het volgende:

[..]

Hoezo is dat geen optie?

Ik doe trouwens een scriptie over personeelsverloop binnen AH.
Ik moet van mijn Hogeschool een "concreet vraagstuk op strategisch niveau" oplossen. Strategie wordt bepaald in Zaamdam en daar zijn helaas geen concrete vraagstukken die door een Afstudeerder kunnen worden opgelost. Heb met diverse afdelingen contact gehad.

Mijn Winkelgroep had een opdracht geformuleerd, maar die is door school afgekeurd. Niet strategisch genoeg.
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 22:40 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:

[..]

Een mooie vervolgstap na HBO SBRM is eerder ASM of SM. Een afgestudeerd SBRM'er kan meer dan TL zijn en zou dat ook niet moeten willen.
Order! Ordeeeeeeeeer!
  dinsdag 11 juni 2013 @ 22:44:59 #183
Watdoeteenvulploegleider
pi_127685130
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 22:37 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Iemand deed een tijdje geleden een klantonderzoek en waarom mensen zo weinig van die dingen invullen.

Miss kan je dat doen bij een ander bedrijf?

Just a suggestion :)!
pi_127685188
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 22:40 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:

[..]

Nee, maar het vak Engels is wel onderdeel van de opleiding.

Maar wat ik wil gaan doen als ik ben afgestuurd is een goede vraag. Ik ben er eigenlijk nog niet over uit. Mijn interesses zijn ook enigszins veranderd sinds ik aan de opleiding ben begonnen. Vorige maand heb ik een paar dagen meegelopen in Roosendaal bij het Korps Commandotroepen, dat lijkt mij echt een mooie baan. Ik ben na 3 loodzware dagen uiteindelijk weg gegaan met een negatief advies, maar ik mag het volgend jaar weer proberen. Verder weet ik het eigenlijk nog niet zo. Het is tegenwoordig ook niet makkelijk om een baan te vinden.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 22:46:37 #185
Watdoeteenvulploegleider
pi_127685220
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 22:44 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Een mooie vervolgstap na HBO SBRM is eerder ASM of SM. Een afgestudeerd SBRM'er kan meer dan TL zijn en zou dat ook niet moeten willen.
Ik bedoelde meer van dat wat hij nu is, TL, mooi aansluit bij zijn studie ;).
  dinsdag 11 juni 2013 @ 22:48:05 #186
Watdoeteenvulploegleider
pi_127685309
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 22:46 schreef mujentas het volgende:

[..]

Nee, maar het vak Engels is wel onderdeel van de opleiding.

Maar wat ik wil gaan doen als ik ben afgestuurd is een goede vraag. Ik ben er eigenlijk nog niet over uit. Mijn interesses zijn ook enigszins veranderd sinds ik aan de opleiding ben begonnen. Vorige maand heb ik een paar dagen meegelopen in Roosendaal bij het Korps Commandotroepen, dat lijkt mij echt een mooie baan. Ik ben na 3 loodzware dagen uiteindelijk weg gegaan met een negatief advies, maar ik mag het volgend jaar weer proberen. Verder weet ik het eigenlijk nog niet zo. Het is tegenwoordig ook niet makkelijk om een baan te vinden.
Doen wat je leuk vindt is dan het devies. Er dan hard voor gaan en relevante (online?) Opleidingen doen.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 22:51:43 #187
378682 JohnBercow
pi_127685512
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 22:44 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:

[..]

Iemand deed een tijdje geleden een klantonderzoek en waarom mensen zo weinig van die dingen invullen.

Miss kan je dat doen bij een ander bedrijf?

Just a suggestion :)!
Bedankt voor je suggestie: Kan ik nu al van zeggen dat het niet strategisch genoeg is. Voorbeeld: Het strategische vraagstuk is "Hoe maken wij van onze klanten fans?". Vervolgens is het KTO een middel om de mate van klanttevredenheid / fan-heid te meten. Wordt dit onderzoek dus niet voldoende ingevuld, dan klopt de methode van onderzoek niet. En dat is geen strategie.

Maar goed, ik heb donderdag pas weer school :P
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_127685746
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 22:51 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Bedankt voor je suggestie: Kan ik nu al van zeggen dat het niet strategisch genoeg is. Voorbeeld: Het strategische vraagstuk is "Hoe maken wij van onze klanten fans?". Vervolgens is het KTO een middel om de mate van klanttevredenheid / fan-heid te meten. Wordt dit onderzoek dus niet voldoende ingevuld, dan klopt de methode van onderzoek niet. En dat is geen strategie.

Maar goed, ik heb donderdag pas weer school :P
Stel je winkel is 1000m2. Je zou onderzoek kunnen doen om te kijken of het loont om uit te breiden naar 2500 m2. Het strategisch onderzoek is dan om te kijken of het op de lange termijn rendabel is en wat bijvoorbeeld de ontwikkelingsplannen van de omgeving zijn en of mensen er uberhaubt op zitten te wachten en natuurlijk vergelijken met concurrentie.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 23:01:36 #189
378682 JohnBercow
pi_127686081
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 22:55 schreef mujentas het volgende:

[..]

Stel je winkel is 1000m2. Je zou onderzoek kunnen doen om te kijken of het loont om uit te breiden naar 2500 m2. Het strategisch onderzoek is dan om te kijken of het op de lange termijn rendabel is en wat bijvoorbeeld de ontwikkelingsplannen van de omgeving zijn en of mensen er uberhaubt op zitten te wachten en natuurlijk vergelijken met concurrentie.
Ik heb uiteraard met mijn Hogeschool gesproken en mijn wensen kenbaar gemaakt. Zij weten dat (een deel van) mijn hart bij Albert Heijn ligt en dat ik daar zou willen afstuderen. Aangezien ik op strategisch niveau moet adviseren bij een bedrijf waar de strategie voor de komende periode vast ligt ontraden zij het mij.

Maar zoals ik al aangaf, in Zaandam zijn er momenteel geen opdrachten en in de winkel(groep) ook niet echt. Helaas.

Ik neem aan dat jij je scriptie hebt geschreven over het personeelsverloop bij jouw specifieke filiaal of voor jouw ondernemer. Dat is wat makkelijk, omdat die deels zijn eigen strategie en beleid kan bepalen (met name als het om personeel gaat).

Maar je zou zeggen dat er tegenwoordig binnen de retail voldoende strategische vraagstukken zijn. Omzet om maar iets te noemen. Maar meewerkstagiaires zijn nou eenmaal wenselijker dan een een afstudeerder die niks op de korte termijn toevoegt maar wel op de lange termijn.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_127686341
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 23:01 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Ik heb uiteraard met mijn Hogeschool gesproken en mijn wensen kenbaar gemaakt. Zij weten dat (een deel van) mijn hart bij Albert Heijn ligt en dat ik daar zou willen afstuderen. Aangezien ik op strategisch niveau moet adviseren bij een bedrijf waar de strategie voor de komende periode vast ligt ontraden zij het mij.

Maar zoals ik al aangaf, in Zaandam zijn er momenteel geen opdrachten en in de winkel(groep) ook niet echt. Helaas.

Ik neem aan dat jij je scriptie hebt geschreven over het personeelsverloop bij jouw specifieke filiaal of voor jouw ondernemer. Dat is wat makkelijk, omdat die deels zijn eigen strategie en beleid kan bepalen (met name als het om personeel gaat).

Maar je zou zeggen dat er tegenwoordig binnen de retail voldoende strategische vraagstukken zijn. Omzet om maar iets te noemen. Maar meewerkstagiaires zijn nou eenmaal wenselijker dan een een afstudeerder die niks op de korte termijn toevoegt maar wel op de lange termijn.
Omdat het om een retailopleiding gaat heb ik ook (tegen mijn zin in) mijn onderwerp moeten aanpassen om in mijn onderzoek mee te nemen welk effect het personeelsverloop heeft op de klanttevredenheid.

Weet je afstudeercoordinator niets te verzinnen dan?
  dinsdag 11 juni 2013 @ 23:10:34 #191
378682 JohnBercow
pi_127686616
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 23:05 schreef mujentas het volgende:

[..]

Omdat het om een retailopleiding gaat heb ik ook (tegen mijn zin in) mijn onderwerp moeten aanpassen om in mijn onderzoek mee te nemen welk effect het personeelsverloop heeft op de klanttevredenheid.

Weet je afstudeercoordinator niets te verzinnen dan?
Zij raden aan om maar gewoon te gaan solliciteren. Dus dat doe ik nu ook. Heb gelukkig nog wel even de tijd. Over een maand gaan ook mijn docenten met vakantie.

Het onderwerp van jouw scriptie klinkt wel erg interessant en lijkt me ook wel leuk om een scriptie over te schrijven danwel het onderzoek uit te voeren. Kan dat nog eens voorstellen bij mijn SM / school. Maar het lijkt me onwaarschijnlijk. Zal wel weer te horen krijgen dat het meer bij de opleiding HRM past

Mag ik vragen hoe jij je onderzoek hebt uitgevoerd? Interviews afgenomen met (oud)medewerkers en met klanten?
Order! Ordeeeeeeeeer!
  dinsdag 11 juni 2013 @ 23:17:49 #192
Watdoeteenvulploegleider
pi_127687052
Je mag mij wel een keer interviewen, als dat je helpt *O*.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 23:18:35 #193
378682 JohnBercow
pi_127687091
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 23:17 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Je mag mij wel een keer interviewen, als dat je helpt *O*.
Laat ik eerst maar eens een afstudeeropdracht zien te vinden :7
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_127687106
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 23:10 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Zij raden aan om maar gewoon te gaan solliciteren. Dus dat doe ik nu ook. Heb gelukkig nog wel even de tijd. Over een maand gaan ook mijn docenten met vakantie.

Het onderwerp van jouw scriptie klinkt wel erg interessant en lijkt me ook wel leuk om een scriptie over te schrijven danwel het onderzoek uit te voeren. Kan dat nog eens voorstellen bij mijn SM / school. Maar het lijkt me onwaarschijnlijk.

Mag ik vragen hoe jij je onderzoek hebt uitgevoerd? Interviews afgenomen met (oud)medewerkers en met klanten?
Medewerker enquete en een klanten enquete.

Qua school ben ik echt een luie hond. Daardoor zit ik nu eigenlijk met een probleem wat betreft het inleveren van mijn scriptie. Mijn deadline was blijkbaar ergens in afgelopen januari, maar dat wist ik niet. Ik had ook niets van mijn afstudeerbegeleider vernomen tot ik hem enkele weken terug een mailtje stuurde. Ik heb 2 weken terug verlenging aangevraagd en heb nog niets vernomen. Vandaag is de deadline dus ik ga er gemakshalve maar even van uit dat ik verlenging krijg. Ik ben nog niet klaar, maar ik heb nog enkele weken voordat de definitieve scriptie ingeleverd moet worden.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 23:21:57 #195
Watdoeteenvulploegleider
pi_127687273
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 23:18 schreef mujentas het volgende:

[..]

Qua school ben ik echt een luie hond. Daardoor zit ik nu eigenlijk met een probleem wat betreft het inleveren van mijn scriptie. Mijn deadline was blijkbaar ergens in afgelopen januari, maar dat wist ik niet. Ik had ook niets van mijn afstudeerbegeleider vernomen tot ik hem enkele weken terug een mailtje stuurde. Ik heb 2 weken terug verlenging aangevraagd en heb nog niets vernomen. Vandaag is de deadline dus ik ga er gemakshalve maar even van uit dat ik verlenging krijg. Ik ben nog niet klaar, maar ik heb nog enkele weken voordat de definitieve scriptie ingeleverd moet worden.
Hoeveel uur gaat er in zo'n scriptie zitten?
  dinsdag 11 juni 2013 @ 23:23:56 #196
378682 JohnBercow
pi_127687377
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 23:18 schreef mujentas het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat een van de vragen in je enquete zou zijn "Waarom ben je weggegaan bij Albert Heijn?" Waarschijnlijk zal een veelgehoord antwoord zijn "Omdat ik het salaris te laag vind".

Hier kun je weinig aan veranderen. Dit zijn CAO-afspraken. Het enige waar je volgens mij wat aan kan veranderen is om ervoor te zorgen dat TLs of een ervaren medewerker echt tijd krijgen om een medewerker op te leiden en te begeleiden. Maar ook hier zit weer een restrictie op vanuit het HK, immers hoe minder uren hoe beter....
Order! Ordeeeeeeeeer!
  dinsdag 11 juni 2013 @ 23:25:00 #197
378682 JohnBercow
pi_127687435
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 23:21 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:

[..]

Bij mijn hogeschool is de scriptie 30 EC (studiepunten) waard. 1 EC staat voor 28 studiebelastingsuren. 28 x 30 = 840 uur. :').
Order! Ordeeeeeeeeer!
  dinsdag 11 juni 2013 @ 23:26:59 #198
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_127687541
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 22:55 schreef mujentas het volgende:

[..]

Zo'n onderzoek wordt dan denk ik wel heel erg breed want er zijn zoveel factoren om rekening mee te houden. Bij ons zou zo'n opdracht ook niet goedgekeurd worden. En zodra je het afbakent is het niet per se interessant voor Ahold om te laten onderzoeken (lees: stagevergoeding betalen).
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 23:30:21 #199
378682 JohnBercow
pi_127687723
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 23:26 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Zo'n onderzoek wordt dan denk ik wel heel erg breed want er zijn zoveel factoren om rekening mee te houden. Bij ons zou zo'n opdracht ook niet goedgekeurd worden. En zodra je het afbakent is het niet per se interessant voor Ahold om te laten onderzoeken (lees: stagevergoeding betalen).
Ik hoef nog niet eens een stagevergoeding te ontvangen (zolang ik de gelegenheid krijg om bijv. eerder naar huis te gaan om daarna nog paar uur in de winkel te werken), maar je maakt het jezelf wel (onnodig) heel moeilijk met zo'n opdracht.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_127688029
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 23:21 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:

[..]

Valt niet echt een zinnig woord op te zeggen. Het ligt er maar net aan hoe uitgebreid en nauwkeurig je bent. In ieder geval een HOOP. Ik heb ze niet geteld :') en ik ben ook nog niet klaar.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 23:41:58 #201
Watdoeteenvulploegleider
pi_127688316
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 23:35 schreef mujentas het volgende:

[..]

Valt niet echt een zinnig woord op te zeggen. Het ligt er maar net aan hoe uitgebreid en nauwkeurig je bent. In ieder geval een HOOP. Ik heb ze niet geteld :') en ik ben ook nog niet klaar.
Moet je eens kijken in je logboek ;).
Ik hoop iig voor je dat je dat hebt gemaakt en bijgehouden!
pi_127688363
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 23:41 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:

[..]

Een logboek? Wat? :')
  dinsdag 11 juni 2013 @ 23:43:37 #203
378682 JohnBercow
pi_127688393
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 23:41 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:

[..]

Wat? een logboek? Nog nooit gemaakt voor een schoolopdracht.
Order! Ordeeeeeeeeer!
  dinsdag 11 juni 2013 @ 23:56:49 #204
Watdoeteenvulploegleider
pi_127688986
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 23:42 schreef mujentas het volgende:

[..]

Een logboek? Wat? :')
Hoe weet je dan hoeveel uur je erin hebt gestopt...?

Opschrijven wat je hebt gedaan, wanneer, hoelang = logboek.

Heb jr nergens opgeschreven wat je wanneer hebt gedaan?

Lijkt mij best handig...? :o
  dinsdag 11 juni 2013 @ 23:59:29 #205
378682 JohnBercow
pi_127689111
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 23:56 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:

[..]

Hoe weet je dan hoeveel uur je erin hebt gestopt...?

Opschrijven wat je hebt gedaan, wanneer, hoelang = logboek.

Dat 30 EC gelijk staat aan 840 uur wilt nog niet zeggen dat je er ook echt 840 uur moet besteden. Het zal ze (de Hogeschool) echt een worst wezen volgens mij.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_127689267
Het interesseert de school echt geen moer hoeveel uur iemand in een scriptie stopt. Al steek je er 5 uur in. Het gaat om de inhoud en de kwaliteit.

En mij kan het ook weinig boeien hoeveel uur het heeft gekost. Ik kan verder niets met die informatie.
  woensdag 12 juni 2013 @ 00:06:03 #207
Watdoeteenvulploegleider
pi_127689371
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 00:03 schreef mujentas het volgende:
Het interesseert de school echt geen moer hoeveel uur iemand in een scriptie stopt. Al steek je er 5 uur in. Het gaat om de inhoud en de kwaliteit.

En mij kan het ook weinig boeien hoeveel uur het heeft gekost. Ik kan verder niets met die informatie.
Ah oke, mij lijkt het best handig, ach ja ieder z'n ding ;)
pi_127689437
Inderdaad, ieder zijn ding :D

Maar wat is er handig aan dan? Wat wil je met die informatie?
  woensdag 12 juni 2013 @ 00:08:34 #209
395894 Hallyu
Dat moette doen.
pi_127689473
Het is dat we op de middelbare school nog wel eens verplicht van die liegboeken bij onze projecten moesten stoppen, maar op de hogeschool kraait daar geen haan naar. Blij toe. Zie het nut er echt niet van in.
pi_127689602
Waar staat eigenlijk die link naar het innovatiecafe op Plaza. Ik wilde deze vanmorgen op werk openen, maar kon deze nergens vinden, of is de link alleen zichtbaar voor WWM?
  woensdag 12 juni 2013 @ 00:12:49 #211
378682 JohnBercow
pi_127689635
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 00:11 schreef mujentas het volgende:
Waar staat eigenlijk die link naar het innovatiecafe op Plaza. Ik wilde deze vanmorgen op werk openen, maar kon deze nergens vinden, of is de link alleen zichtbaar voor WWM?
Staat bij mij ook niet op Plaza... Kunt hem het beste even naar jezelf mailen denk ik.
Order! Ordeeeeeeeeer!
  woensdag 12 juni 2013 @ 00:18:01 #212
368515 Rhalius
Verteller
pi_127689816
Lekkere werksituatie.. minder werkuren voor veel medewerkers en maar nieuwe medewerkers aan blijven nemen. Lekker goedkoop maar de kwaliteit gaat zo flink achteruit.

Het is dat het niet wilt lukken een andere baan te vinden, hoop hier wel snel weg te zijn.
Durf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.
pi_127689892
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 00:18 schreef Rhalius het volgende:
Lekkere werksituatie.. minder werkuren voor veel medewerkers en maar nieuwe medewerkers aan blijven nemen. Lekker goedkoop maar de kwaliteit gaat zo flink achteruit.

Het is dat het niet wilt lukken een andere baan te vinden, hoop hier wel snel weg te zijn.
Ja, bij ons precies hetzelfde. Het zorgt echter wel voor meer flexibiliteit, maar ook tot frustratie omdat veel mensen niet meer mogen werken, terwijl ze wel willen.
  woensdag 12 juni 2013 @ 00:25:41 #214
378682 JohnBercow
pi_127690057
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 00:20 schreef mujentas het volgende:

[..]

Ja, bij ons precies hetzelfde. Het zorgt echter wel voor meer flexibiliteit, maar ook tot frustratie omdat veel mensen niet meer mogen werken, terwijl ze wel willen.
En vervolgens gaan ze naast AH bij een andere werkgever werken die vervolgens de medewerkers ook gaat inplannen. En als je dan een keer de medewerker nodig hebt moeten ze ergens anders werken. Vervelend voor de winkel, maar heel begrijpelijk.

Ik heb parttime collega's doe vroeger 15 uur per week werkte (op basis van 6 uur contract) en nu nog maar 6 uur in de week werken. Scheelt 36 uur per periode x 5 of 6 euro. Heel begrijpelijk dat ze dan ergens anders gaan werken en zoiets hebben van "AH kan de ***** krijgen".
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_127690167
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 00:25 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

En vervolgens gaan ze naast AH bij een andere werkgever werken die vervolgens de medewerkers ook gaat inplannen. En als je dan een keer de medewerker nodig hebt moeten ze ergens anders werken. Vervelend voor de winkel, maar heel begrijpelijk.

Ik heb parttime collega's doe vroeger 15 uur per week werkte (op basis van 6 uur contract) en nu nog maar 6 uur in de week werken. Scheelt 36 uur per periode x 5 of 6 euro. Heel begrijpelijk dat ze dan ergens anders gaan werken en zoiets hebben van "AH kan de ***** krijgen".
Ja, dan bellen ze je om te vragen of je extra kan werken ivm zieken en als je vervolgens niet kan worden ze pissig :D
  woensdag 12 juni 2013 @ 00:41:17 #216
378682 JohnBercow
pi_127690491
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 00:29 schreef mujentas het volgende:

[..]

Ja, dan bellen ze je om te vragen of je extra kan werken ivm zieken en als je vervolgens niet kan worden ze pissig :D
Ik word nooit pissig (hoewel na 20 mislukte pogingen iemand te regelen de irritatie en de bloeddruk :') wat hoger wordt), maar waar ik wel een bloedhekel aan heb zijn collega's die vragen of ze extra mogen werken en of we ze als eerste willen bellen in geval van ziekte en drukte, maar als je ze dan belt dan kunnen ze nooit :'). Vraag dan niets.

[ Bericht 4% gewijzigd door JohnBercow op 12-06-2013 00:47:33 ]
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_127693472

Waar komt die 0.5 uur vandaan? Of bugt die app?
  woensdag 12 juni 2013 @ 07:42:22 #218
346939 Janneke141
pi_127693758
In je dienst van donderdag gaat er een half uur pauze vanaf.
pi_127693825
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 07:42 schreef Janneke141 het volgende:
In je dienst van donderdag gaat er een half uur pauze vanaf.
Oh, natuurlijk :') Heb meer koffie nodig. :P
pi_127700061
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 00:08 schreef Hallyu het volgende:
Het is dat we op de middelbare school nog wel eens verplicht van die liegboeken bij onze projecten moesten stoppen, maar op de hogeschool kraait daar geen haan naar. Blij toe. Zie het nut er echt niet van in.
Haha inderdaad liegboeken! Altijd maar verzinnen hoeveel uur je ongeveer bezig was.... Trouwens doe ik nu nog steeds wanneer je zo'n enquete moet invullen over kwaliteit etc. van college :D Ik houd dat echt niet bij, dus altijd natte vingerwerk.
pi_127714275
Helaas, ik kan wel inloggen in GSPI maar kan niet bij de rapporten komen..

Verder heb ik de stickers "Team onbekend" aangepast in dasa, was inderdaad niet aan een team gekoppeld. Daarna meteen maar even in ssc de vraag gesteld waarom de volgorde van stickers niet bepaald kan worden ahv volgorde uit FVOS voor terminals.. Zal nog wel even laten weten wat ze antwoorden..
pi_127721390
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 17:27 schreef Fivel het volgende:
Helaas, ik kan wel inloggen in GSPI maar kan niet bij de rapporten komen..

GSPI werkt inderdaad bij mij ook :) Zelfs de rapporten doen het.

De WISI app krijg ik alleen niet met me PNL ingelogd wel met me oude :)
pi_127721450
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 00:41 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Ik word nooit pissig (hoewel na 20 mislukte pogingen iemand te regelen de irritatie en de bloeddruk :') wat hoger wordt), maar waar ik wel een bloedhekel aan heb zijn collega's die vragen of ze extra mogen werken en of we ze als eerste willen bellen in geval van ziekte en drukte, maar als je ze dan belt dan kunnen ze nooit :'). Vraag dan niets.
Ik begrijp het volledig als mensen er dus iets naast gaan doen. Word er dan ook niet boos om

Dat laatste is wel een irritatie. Of je planned mensen in omdat ze extra willen werken en vervolgens ruilen ze met iedereen omdat ze niet kunnen of willen. Vraag dan niet of ik je meer wil inplannen.
  woensdag 12 juni 2013 @ 20:08:06 #224
Watdoeteenvulploegleider
pi_127721568
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 20:03 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

De WISI app krijg ik alleen niet met me PNL ingelogd wel met me oude :)
Ben je een keer van pnl veranderd dan?
Of hoe kom je aan 2 gb's en ww' s dan :p?
pi_127721685
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2013 20:08 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:

[..]

Je kon vroegáh ook met een andere account inloggen. Maar die worden opgeschoond en kunnen officieel niet eens meer aan gemaakt worden. :P

Die heb ik ook nog liggen, alleen mijn PNL heeft wat meer mogelijkheden.
pi_127721963
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2013 20:08 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:

[..]

Nope :) Maar je wachtwoord voor de terminal veranderd veel trager mee dan die van plaza. Waarschijnlijk staat me oude wachtwoord daarvoor er dus nog op :?
Maar goed gebruik gewoon de inlog zoals vroeger. Ik heb ook een volledige autorisatie voor de andere dus maakt het voor mij niet uit :)
  woensdag 12 juni 2013 @ 20:21:15 #227
Watdoeteenvulploegleider
pi_127722224
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 20:15 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

Nope :) Maar je wachtwoord voor de terminal veranderd veel trager mee dan die van plaza. Waarschijnlijk staat me oude wachtwoord daarvoor er dus nog op :?
Maar goed gebruik gewoon de inlog zoals vroeger. Ik heb ook een volledige autorisatie voor de andere dus maakt het voor mij niet uit :)
Hebben ASM dezelfde autorisaties dan de SM, ook op plaza? (Lijkt me wel trouwens, want anders kan de ASM nooit de SM vervangen :P).

Gek eigenlijk dat je met 20 apps alles bij de hand hebt qua formulieren en controleren van collega's.
pi_127722539
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2013 20:21 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:

[..]

Hebben ASM dezelfde autorisaties dan de SM, ook op plaza? (Lijkt me wel trouwens, want anders kan de ASM nooit de SM vervangen :P).

Gek eigenlijk dat je met 20 apps alles bij de hand hebt qua formulieren en controleren van collega's.
Ja het enige verschil op plaza is persoonlijk, verzuimsignaal (je kan geen collega asm ziekmelden..... (handig..., als je collega uitvalt en je hem in verzuimsignaal wil ziekmelden) en de maillijst.
pi_127723037
Iemand enig idee waarom ik wel op Plaza en op de terminals kan inloggen en Cross continu aangeeft dat men wachtwoord fout is?
pi_127723143
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 20:39 schreef Tuinstoel2 het volgende:
Iemand enig idee waarom ik wel op Plaza en op de terminals kan inloggen en Cross continu aangeeft dat men wachtwoord fout is?
Cross en terminal lopen achter als je wachtwoord hebt aangepast probeer het wachtwoord van daarvoor eens.
pi_127723211
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 20:41 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

Cross en terminal lopen achter als je wachtwoord hebt aangepast probeer het wachtwoord van daarvoor eens.
Werkte ook niet :(
pi_127723296
Ik zou eens proberen je Plaza wachtwoord te veranderen. Misschien dat Cross hem dan wel goed oppikt. :P Had een collega van mij ook altijd.
pi_127723732
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 20:45 schreef einschtein het volgende:
Ik zou eens proberen je Plaza wachtwoord te veranderen. Misschien dat Cross hem dan wel goed oppikt. :P Had een collega van mij ook altijd.
Ik zal het morgen nog eens proberen! Cross is namelijk wel behoorlijk onmisbaar als Plaza er weer eens uit ligt...
pi_127723790
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 20:54 schreef Tuinstoel2 het volgende:

[..]

Ik zal het morgen nog eens proberen! Cross is namelijk wel behoorlijk onmisbaar als Plaza er weer eens uit ligt...
Ik gebruik Cross vaker als Plaza, is tenminste wat stabieler. :P
pi_127725302
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 20:55 schreef einschtein het volgende:

[..]

Ik gebruik Cross vaker als Plaza, is tenminste wat stabieler. :P
Het is ook niet heel moeilijk om stabieler te zijn dan Plaza haha
pi_127726318
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 20:54 schreef Tuinstoel2 het volgende:

[..]

Onmisbaar zou ik het niet willen noemen.

Maar goed, inzake het inloggen; heb je vreemde tekens in je wachtwoord? Misschien dat er dan iets mis gaat met de conversie naar de md5 hash.

In ieder geval, als je op de handterminal wel kan inloggen, is er geen reden waarom je via Cross niet kan inloggen, beide programma's gebruiken dezelfde wachtwoord hash als referentie.
  woensdag 12 juni 2013 @ 21:57:46 #237
378682 JohnBercow
pi_127727182
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 21:24 schreef Tuinstoel2 het volgende:

[..]

Het is ook niet heel moeilijk om stabieler te zijn dan Plaza haha
Ik blijf het onbegrijpbaar vinden dat een internationaal bedrijf als Ahold het voor elkaar krijgt zo'n k*t systeem te maken. Of het nu een heel systeem, of slechts een webinterface is. Het hele systeem deugt voor geen meter.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_127727230
Ik heb ook nog zo'n mooi oud account, met een korte inlog zonder cijfers. Erg handig als je haast hebt; als je niet nauwkeurig bent gaat het inloggen met een pnl-nummer snel fout en dat is soms erg vervelend. Heb de baas er ook nooit over gehoord eigenlijk.
pi_127728535
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 21:57 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Ik blijf het onbegrijpbaar vinden dat een internationaal bedrijf als Ahold het voor elkaar krijgt zo'n k*t systeem te maken. Of het nu een heel systeem, of slechts een webinterface is. Het hele systeem deugt voor geen meter.
Het is bijna logisch dat een groot bedrijf als Ahold dit heeft. Je wil niet weten hoeveel er 'vast' zit in de oude systemen en hoeveel mensen je om moet scholen om met compleet nieuwe programma's te werken. Plaza is alleen een interface die er voor zit geplakt. Ook nog eens uitbesteed aan IBM. Natuurlijk logisch dat Ahold het niet zelf doet, maar ik kan me voorstellen dat zij niet ook de oorspronkelijke programma's hebben gemaakt.
Een compleet nieuw systeem met alle functionaliteiten van de huidige systemen zou ideaal zijn, maar de vraag is of de kosten daarvan (op dit moment) opwegen tegen de baten, alles draait uiteindelijk toch om de cijfertjes onder de streep.
pi_127729919
Je kan in fmas mensen een korte gebruikers naam geven. Heb college tl dit vandaag ook gegeven. Is gewoon gekoppeld aan je PNL. Alles wat je doet in de terminal blijft zelfde. Kan zo niet meteen zeggen hoe het moet. Je kan gebruikers opvragen en daar dan vervolgens een eenvoudige inlognaam aan geven. Wachtwoord van dat account is dan zelfde als inlognaam. Als je dit wilt doen, moet je even zoeken is niet al te moeilijk.
pi_127730221
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 22:21 schreef bigbass het volgende:

[..]

Het is bijna logisch dat een groot bedrijf als Ahold dit heeft. Je wil niet weten hoeveel er 'vast' zit in de oude systemen en hoeveel mensen je om moet scholen om met compleet nieuwe programma's te werken. Plaza is alleen een interface die er voor zit geplakt. Ook nog eens uitbesteed aan IBM. Natuurlijk logisch dat Ahold het niet zelf doet, maar ik kan me voorstellen dat zij niet ook de oorspronkelijke programma's hebben gemaakt.
Een compleet nieuw systeem met alle functionaliteiten van de huidige systemen zou ideaal zijn, maar de vraag is of de kosten daarvan (op dit moment) opwegen tegen de baten, alles draait uiteindelijk toch om de cijfertjes onder de streep.
Dat is inderdaad vraag 1. Vraag 2 is denk ik of we nog wel fatsoenlijk kunnen overschakelen naar een geheel nieuw iets zonder dat het bedrijf voor lang tijd plat zal liggen. Er zijn zoveel nieuwe systemen aan gekoppeld dat ik me echt afvraag of we het ook nog wel "kunnen" aanpassen.
pi_127730399
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 22:46 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

Dat is inderdaad vraag 1. Vraag 2 is denk ik of we nog wel fatsoenlijk kunnen overschakelen naar een geheel nieuw iets zonder dat het bedrijf voor lang tijd plat zal liggen. Er zijn zoveel nieuwe systemen aan gekoppeld dat ik me echt afvraag of we het ook nog wel "kunnen" aanpassen.
Heeft Etos niet overgestapt naar een nieuw systeem een tijd geleden?
pi_127730871
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 22:42 schreef Fivel het volgende:
Je kan in fmas mensen een korte gebruikers naam geven. Heb college tl dit vandaag ook gegeven. Is gewoon gekoppeld aan je PNL. Alles wat je doet in de terminal blijft zelfde. Kan zo niet meteen zeggen hoe het moet. Je kan gebruikers opvragen en daar dan vervolgens een eenvoudige inlognaam aan geven. Wachtwoord van dat account is dan zelfde als inlognaam. Als je dit wilt doen, moet je even zoeken is niet al te moeilijk.
Je moet wel oppassen dat je geen conflicten krijgt. Ik meen mij namelijk te herinneren dat gebruikersnamen die worden aangemaakt nadat je PNL is opgevoerd een conflict veroorzaken waardoor je niet meer vanuit Plaza je toepassingen kan openen.
pi_127736627
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 22:46 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

Het kan altijd, het is alleen een heel moeilijk en duur proces. Aan de ene kant qua kosten van een compleet nieuw systeem, aan de andere kant qua kosten voor het opleiden van al het Ahold personeel. Ik denk dus dat plaza een stap in die richting is, een stap die prima nog een paar jaar mee kan. Als plaza goed in gebruik is wordt het relatief makkelijk om incrementeel alles aan de backend te vernieuwen en samen te brengen onder 1 systeem. Maar zolang de huidige programma's nog niet onwerkbaar verouderd zijn (en dan is de huidige windows 98 interface niet genoeg reden) zal het de investering niet waard zijn denk ik.
pi_127745669
Hoe zit het met gesneden stokbroden? In het filiaal waar ik werk maken ze die gewoon en zijn ze beschikbaar zolang er stokbroden zijn - als ik echter naar een ander filiaal ga maken ze er ene heel groot probleem van. Is dit filiaal gebonden of zou ik dit in elk filiaal voor elkaar moeten kunnen krijgen?
pi_127746994
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 12:13 schreef BlueFlower het volgende:
Hoe zit het met gesneden stokbroden? In het filiaal waar ik werk maken ze die gewoon en zijn ze beschikbaar zolang er stokbroden zijn - als ik echter naar een ander filiaal ga maken ze er ene heel groot probleem van. Is dit filiaal gebonden of zou ik dit in elk filiaal voor elkaar moeten kunnen krijgen?
Stokbrood hoort er normaal tot sluitingstijd te zijn door de brand in de fabriek is de voorraa op dit moment beperkt.
Ik zou er eens naar vragen bij de supermarktmanager. Neem aan dat hij het beleid heeft gemaakt. En anders is het een moment om hem er even van op de hoogte te stellen.
pi_127747266
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 12:54 schreef ikbenschipper het volgende:
Stokbrood hoort er normaal tot sluitingstijd te zijn door de brand in de fabriek is de voorraa op dit moment beperkt.
Ik zou er eens naar vragen bij de supermarktmanager. Neem aan dat hij het beleid heeft gemaakt. En anders is het een moment om hem er even van op de hoogte te stellen.
Het is er ook wel vaak, maar ze doen heel moeilijk over het snijden (dat gaat in een supermarkt dus met zo'n machine wat veeeel makkelijker gaat dan zelf snijden) in sommige filialen..
  donderdag 13 juni 2013 @ 13:12:20 #248
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_127747554
Snijden gaat niet als het stokbrood te warm is. Dan worden de stukjes geplet of loopt de machine vast. Anders dan dat is snijden geen enkel probleem. :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_127747766
Het zou ook kunnen liggen aan de tijd dat je gaat, als jij een paar minuten voor sluitingstijd komt zijn alle machines schoongemaakt, als jij dan een gesneden strokbrood wilt hebben.. ja kunnen ze overnieuw beginnen.
al is het schoonmaken alleen even de kruimels wegvegen
pi_127748021
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 13:12 schreef monsterd. het volgende:
Snijden gaat niet als het stokbrood te warm is. Dan worden de stukjes geplet of loopt de machine vast. Anders dan dat is snijden geen enkel probleem.
Als ik kom zijn ze nooit warm, en nog doen ze moeilijk xD

quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 13:18 schreef UncleSam het volgende:
Het zou ook kunnen liggen aan de tijd dat je gaat, als jij een paar minuten voor sluitingstijd komt zijn alle machines schoongemaakt, als jij dan een gesneden strokbrood wilt hebben.. ja kunnen ze overnieuw beginnen.
al is het schoonmaken alleen even de kruimels wegvegen
Rond 11 uur meestal, 's ochtends..
pi_127749163
Wat ik mij nu even bedenk: kan je SM gewoon je plaza account veranderen in een TL account? Ik wil soms wel eens MOMO gebruiken, maar heb er tot op heden geen toegang tot.

Offtopic; straks de uitslag van mijn examen! Ben benieuwd, jaartje vertraging opgelopen, wil nu toch wel beginnen met SBRM!
pi_127749244
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 13:59 schreef Questionmarks het volgende:
Wat ik mij nu even bedenk: kan je SM gewoon je plaza account veranderen in een TL account? Ik wil soms wel eens MOMO gebruiken, maar heb er tot op heden geen toegang tot.

Offtopic; straks de uitslag van mijn examen! Ben benieuwd, jaartje vertraging opgelopen, wil nu toch wel beginnen met SBRM!
Ja via LOKAUT kan een TL of SM iemand een andere (tijdelijke) functie geven. Dit heeft verder geen invloed op je loon oid. Geloof dat het na 28 dagen weer opnieuw ingesteld moet worden.
  donderdag 13 juni 2013 @ 14:19:55 #253
Watdoeteenvulploegleider
pi_127750002
quote:

Wat Unclesam zegt.

En, wacht ze he! :P nog 3,5 uur en je weet het! *O*.
We horen het wel?
Had je er een beetje een goed gevoel over?
pi_127750083
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 14:01 schreef UncleSam het volgende:

[..]

Ja via LOKAUT kan een TL of SM iemand een andere (tijdelijke) functie geven. Dit heeft verder geen invloed op je loon oid. Geloof dat het na 28 dagen weer opnieuw ingesteld moet worden.
Volgens mij is het tegenwoordig een paar maanden ofzo.

Je kan tevens ook in momo komen door er direct heen te gaan zonder plaza. Vervolgens kan je inloggen met het standaard filiaal account en bijhorend wachtwoord (van voor plaza)
pi_127750542
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2013 14:22 schreef mujentas het volgende:

[..]

Volgens mij is het tegenwoordig een paar maanden ofzo.

Je kan tevens ook in momo komen door er direct heen te gaan zonder plaza. Vervolgens kan je inloggen met het standaard filiaal account en bijhorend wachtwoord (van voor plaza)
Verwijderd ;)

[ Bericht 18% gewijzigd door Fivel op 13-06-2013 14:45:06 ]
pi_127751628
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 00:25 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Probleem is gewoon dat hoe minder iemand in een zaak staat, hoe minder binding ze over het algemeen krijgen met die zaak. Vooral als ze meer willen werken en dit gewoon onmogelijk wordt gemaakt.

Je raakt minder op de hoogte van wijzingen en aanbiedingen, en het werktempo gaat ook vaak omlaag.
Er is nu eenmaal een stukje motivatie nodig.

Ervaren medewerkers kosten nu eenmaal wat meer, maar je kan er van op aan dat het werk goed gedaan wordt. Dat is toch ook wel wat waard.

Gewoon een kwestie van vooruit denken.
Zulke vreemde besparingen op het personeel zal mogelijk wel geld opleveren op de korte termijn, maar als het slecht gaat met de zaak kan er beter gekeken worden wat hier aan gedaan kan worden.
Door zulke besparingen op personeel zal de kwaliteit van de zaak er immers niet beter op worden.

Het voelt gewoon een beetje als een wanhoopsdaad.
pi_127752145
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 15:02 schreef Rhalius het volgende:

[..]

Probleem is gewoon dat hoe minder iemand in een zaak staat, hoe minder binding ze over het algemeen krijgen met die zaak. Vooral als ze meer willen werken en dit gewoon onmogelijk wordt gemaakt.

Je raakt minder op de hoogte van wijzingen en aanbiedingen, en het werktempo gaat ook vaak omlaag.
Er is nu eenmaal een stukje motivatie nodig.

Ervaren medewerkers kosten nu eenmaal wat meer, maar je kan er van op aan dat het werk goed gedaan wordt. Dat is toch ook wel wat waard.

Gewoon een kwestie van vooruit denken.
Zulke vreemde besparingen op het personeel zal mogelijk wel geld opleveren op de korte termijn, maar als het slecht gaat met de zaak kan er beter gekeken worden wat hier aan gedaan kan worden.
Door zulke besparingen op personeel zal de kwaliteit van de zaak er immers niet beter op worden.

Ik ben het wel met je eens, maar het ligt echt niet alleen aan Albert Heijn hoor. De samenleving is ook heel erg veranderd en veel jongeren zijn niet veel meer gewend. Alles wordt voor ze gedaan en zijn vooral erg goed in computerspelletjes en met hun mobieltje en hebben nooit geleerd om hard te werken.
pi_127752339
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 15:18 schreef mujentas het volgende:

[..]

Ik ben het wel met je eens, maar het ligt echt niet alleen aan Albert Heijn hoor. De samenleving is ook heel erg veranderd en veel jongeren zijn niet veel meer gewend. Alles wordt voor ze gedaan en zijn vooral erg goed in computerspelletjes en met hun mobieltje en hebben nooit geleerd om hard te werken.
Volkomen mee eens. Als je naar de vullers van nu en van paar jaar terug keek. Oef wat een verschil qua snelheid met name.
pi_127752526
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 15:23 schreef Fivel het volgende:

[..]

Volkomen mee eens. Als je naar de vullers van nu en van paar jaar terug keek. Oef wat een verschil qua snelheid met name.
Ik word inderdaad wat weemoedig als ik de huidige tijd met toen vergelijk. Vroeger stond er ook een echt team.

Nu neemt het meerendeel niet eens de moeite om met elkaar te praten in de kantine. Iedereen duikt gelijk in zijn mobieltje. Waar ik mij ook wel eens aan stoor is dat het gros gewoon binnen komt lopen en vervolgens niets een goedemiddag ofzo zegt, als een eckte autist.
  donderdag 13 juni 2013 @ 15:29:43 #260
346939 Janneke141
pi_127752586
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 15:02 schreef Rhalius het volgende:
Is het niet, het is gewoon rekenen. De loonkosten zijn met afstand de grootste kostenpost, dus daarin snijden levert gewoon het meeste op. Dit geldt voor uurlonen van vullers, maar ook voor bijvoorbeeld zelfscan.

AH zorgt ervoor (net als de andere grote spelers op de markt, trouwens) dat medewerkers niet meer hoeven na te denken. Alles is al geautomatiseerd of dichtgeregeld in procedures, je mag nog net zelf kiezen of je over links of over rechts je veters strikt. De oude VS'en hadden vele malen meer vrijheid en verantwoordelijkheid dan de TL's van nu. Dat maakt alles en iedereen vervangbaar.
pi_127753048
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 13:03 schreef BlueFlower het volgende:

[..]

Het is er ook wel vaak, maar ze doen heel moeilijk over het snijden (dat gaat in een supermarkt dus met zo'n machine wat veeeel makkelijker gaat dan zelf snijden) in sommige filialen..
Geen beleid dat het niet mag dus ik zou naar de supermarktmanager vragen van de betreffende winkel.
pi_127753254
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 15:29 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Is het niet, het is gewoon rekenen. De loonkosten zijn met afstand de grootste kostenpost, dus daarin snijden levert gewoon het meeste op. Dit geldt voor uurlonen van vullers, maar ook voor bijvoorbeeld zelfscan.
Zelfscan levert in veel winkel geen enorme kostenbesparingen/urenbesparing op. Ik heb begrotingen gezien waar winkels er tot 30 uur per week op vooruit gingen.

quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 15:28 schreef mujentas het volgende:

[..]

Ik word inderdaad wat weemoedig als ik de huidige tijd met toen vergelijk. Vroeger stond er ook een echt team.

Nu neemt het meerendeel niet eens de moeite om met elkaar te praten in de kantine. Iedereen duikt gelijk in zijn mobieltje. Waar ik mij ook wel eens aan stoor is dat het gros gewoon binnen komt lopen en vervolgens niets een goedemiddag ofzo zegt, als een eckte autist.
Een reden dat sommige winkels een verbod hebben op het gebruik van je mobiel in de kantine. Als je dan ook nog zorgt dat het rookbeleid 100% gehandhaafd word kan het nog gezellig worden in de kantine. Misschien maar eens een voetbaltafel ofzo neerzetten.
pi_127753256
quote:
De samenleving is ook heel erg veranderd en veel jongeren zijn niet veel meer gewend. Alles wordt voor ze gedaan en zijn vooral erg goed in computerspelletjes en met hun mobieltje en hebben nooit geleerd om hard te werken.
Vroeger was alles beter. : :7

quote:
Wie vult sneller - een ervaren medewerker die al vijf jaar in de zaak staat, alle producten van alle paden weet te vinden of een net aangenomen scholier van 15 jaar die voor 4 uur in de week eventjes koffie komt vullen? Ik heb bij mezelf echt gemerkt meer dan een jaar nodig te hebben gehad om goed op tempo te komen, ook al dacht ik na twee weken het te snappen.
pi_127753453
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 15:47 schreef exelletor het volgende:

[..]

Vroeger was alles beter. : :7

[..]

Wie vult sneller - een ervaren medewerker die al vijf jaar in de zaak staat, alle producten van alle paden weet te vinden of een net aangenomen scholier van 15 jaar die voor 4 uur in de week eventjes koffie komt vullen? Ik heb bij mezelf echt gemerkt meer dan een jaar nodig te hebben gehad om goed op tempo te komen, ook al dacht ik na twee weken het te snappen.
2 medewerkers van 15 zijn even duur als 1 medewerker van 20
pi_127753822
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 15:47 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

Zelfscan levert in veel winkel geen enorme kostenbesparingen/urenbesparing op. Ik heb begrotingen gezien waar winkels er tot 30 uur per week op vooruit gingen.

[..]

Een reden dat sommige winkels een verbod hebben op het gebruik van je mobiel in de kantine. Als je dan ook nog zorgt dat het rookbeleid 100% gehandhaafd word kan het nog gezellig worden in de kantine. Misschien maar eens een voetbaltafel ofzo neerzetten.
Wij hebben banken en een voetbaltafel staan + dartbord hangen, aanrader!
pi_127754133
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 16:02 schreef Questionmarks het volgende:

[..]

Wij hebben banken en een voetbaltafel staan + dartbord hangen, aanrader!
Wij hadden in mijn eerste winkel ook een dartbord hangen. Onze kantine is alleen niet zo groot :) We hebben het al wel eens gehad over een dartbord.
pi_127754163
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 15:53 schreef UncleSam het volgende:
2 medewerkers van 15 zijn even duur als 1 medewerker van 20
Niet als 1 medewerker van 20 ook toeslag wenst te ontvangen. Bovendien, denk ik niet dat een medewerker van 20 120 colli per uur gaat vullen op koffie/thee.
pi_127754438
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 16:10 schreef exelletor het volgende:

[..]

Niet als 1 medewerker van 20 ook toeslag wenst te ontvangen. Bovendien, denk ik niet dat een medewerker van 20 120 colli per uur gaat vullen op koffie/thee.
Nee dan kan je er zelfs 3 van 15 inzetten :D
  donderdag 13 juni 2013 @ 16:22:10 #269
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_127754652
Wat ik begreep is dat AH gewoon een max. uurloon wil inzetten. Of dat nou 1 x 20 jarige is of 2x 15 jarige is om het even, zolang dat uurloon maar gehaald wordt, toch?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_127754698
Probleem is alleen dat die 3 van 15 alles moeten vragen, nog niks kunnen vinden, klanten nog niet echt kunnen helpen en nog niet zo snel werken. Kan je er net zo goed beter een van 20 neerzetten zodat je weet dat het op datum gevuld wordt en de klanten goed geholpen worden.

Natuurlijk kost het wat extra tijd om klanten goed te helpen en alles goed op datum te vullen, maar dat hoort er nu eenmaal ook bij. Anders krijg je een hoop derving op de lange termijn en klanten die niet te spreken zijn over de service.
pi_127754843
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 16:22 schreef monsterd. het volgende:
Wat ik begreep is dat AH gewoon een max. uurloon wil inzetten. Of dat nou 1 x 20 jarige is of 2x 15 jarige is om het even, zolang dat uurloon maar gehaald wordt, toch?
Erg kort door de bocht. AH heeft voor al zijn winkels een loonsom die gehaald moet worden. Daarnaast is er een "gemiddeld" uurloon gewerkt haal je eerder met 2 15 jarige tenopzichte van 1 20 jarig, als hij 2x zo hard zou werken is je loonsom identiek maar is je gewerkt uurloon aanzienlijk hoger.

Het komt op hetzelfde neer alleen kan je aan diverse knoppen draaien
pi_127754908
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 16:23 schreef Rhalius het volgende:
Probleem is alleen dat die 3 van 15 alles moeten vragen, nog niks kunnen vinden, klanten nog niet echt kunnen helpen en nog niet zo snel werken. Kan je er net zo goed beter een van 20 neerzetten zodat je weet dat het op datum gevuld wordt en de klanten goed geholpen worden.

Natuurlijk kost het wat extra tijd om klanten goed te helpen en alles goed op datum te vullen, maar dat hoort er nu eenmaal ook bij. Anders krijg je een hoop derving op de lange termijn en klanten die niet te spreken zijn over de service.
Ook dat ligt natuurlijk helemaal aan de opleiding van nieuwe medewerkers. Sommige 23 jarige die al jaren bij mij werken en een OT hebben, hebben voor mij niet die toegevoegde waarde en kennis waarop jij nu doelt.
pi_127755356
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 15:47 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

[..]

En de kantinedame terug :) en daarmee de frituur etc.
pi_127755446
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 14:01 schreef UncleSam het volgende:

[..]

Niet meer, nu iets van 125 dagen. Is verhoogd.

Overigens behoort MOMO tot de standaard-apps, dacht ik. Ook voor medewerker verkoop-klaar.
pi_127755481
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 16:45 schreef einschtein het volgende:
Overigens behoort MOMO tot de standaard-apps, dacht ik. Ook voor medewerker verkoop-klaar.
Nope.
pi_127755892
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 16:42 schreef CaveCanem het volgende:

[..]

Oh, ik krijg nu opeens hele fijne herinneringen :) Vroeger (praat wel over jaren geleden) hadden we een caissiere/kantinedame. Die maakte met regelmaat verse soep voor tussen de middag voor ons. En we hadden een lijst met met brood en het soorten beleg wat die dag op brood gegeten kon worden. Soort brood en beleg invullen en het werd gehaald. Wel tegen betaling uiteraard, maar toch. Wat een fijne tijd :)
pi_127755895
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 16:42 schreef CaveCanem het volgende:

[..]

Die gaat zeker niet terugkomen. Koste veel te veel geld. Die frituur zou je hele goede afspraken over moeten maken maar de ervaringen zijn erg slecht (schoonmaken e.d.)
  donderdag 13 juni 2013 @ 17:40:49 #278
Watdoeteenvulploegleider
pi_127757115
quote:

Ben je geslaagd :D?
pi_127758078
quote:

[..]

En leren onthouden is ook zo overbodig te worden. Soms zeggen ze dat nog letterlijk ook.
pi_127759722
Als je ziet hoe snel ze sommige dingen gevuld willen hebben lijkt het wel eens dat ze er niet van uitgaan dat ik het op datum vul of zo.. het kost nu eenmaal tijd om dingen uit het schap te halen en de nieuwe vracht achterin te vullen.
pi_127761144
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 16:59 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Oh, ik krijg nu opeens hele fijne herinneringen :) Vroeger (praat wel over jaren geleden) hadden we een caissiere/kantinedame. Die maakte met regelmaat verse soep voor tussen de middag voor ons. En we hadden een lijst met met brood en het soorten beleg wat die dag op brood gegeten kon worden. Soort brood en beleg invullen en het werd gehaald. Wel tegen betaling uiteraard, maar toch. Wat een fijne tijd :)
Haha heerlijk heh! Dat hadden wij ook! Maar helaas tijden veranderen en inderdaad de kantinedame zal niet terugkomen, maar wel fijne herinneringen eraan. Vond het zo luxe toen ik net bij AH kwam werken! Er heerste ook echt zo'n gezelligheid in de kantine die ik niet had gedacht daar tegen te komen. Deed voordat ik ging studeren altijd werk op het land en in de schuren bij boeren en daar was het altijd supergezellig. Ging ervan uit dat het bij Appie ging verdwijnen, integendeel!

Denk er ook wel vaak aan terug :)
pi_127769082
Wat de neuk is er mis met Plaza? :')
pi_127769132
-

[ Bericht 99% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2013 22:13:08 ]
pi_127769146
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 22:12 schreef d4v1d het volgende:
Wat de neuk is er mis met Plaza? :')
in de AH deed hij ook vreemd, pas toen ik http://plaza.ah.nl deed kwam hij tevoorschijn
Tax wil tetten :)!
pi_127769176
-
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2013 22:13 schreef promisionxexposed het volgende:

[..]

in de AH deed hij ook vreemd, pas toen ik http://plaza.ah.nl deed kwam hij tevoorschijn
web7_prd - Webserver instance for Plaza Prd. Cluster 1

krijg ik gewoon @ plaza.ah.nl Net na het inloggen..
pi_127769298
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 22:13 schreef d4v1d het volgende:
-

[..]

Bereid je maar voor, dat ga je nog heel vaak tegen komen. ;)
pi_127769317
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 22:15 schreef einschtein het volgende:

[..]

Bereid je maar voor, dat ga je nog heel vaak tegen komen. ;)
:')
pi_127769408
Ik vraag me af wat er door het hoofd van degene ging die het concept van 'Plaza' bedacht...

... En wat hij/zij dacht toen die het eindresultaat zag _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2013 22:17:26 ]
  donderdag 13 juni 2013 @ 22:25:47 #289
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_127769863
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 18:57 schreef Rhalius het volgende:
Als je ziet hoe snel ze sommige dingen gevuld willen hebben lijkt het wel eens dat ze er niet van uitgaan dat ik het op datum vul of zo.. het kost nu eenmaal tijd om dingen uit het schap te halen en de nieuwe vracht achterin te vullen.
De vulnormen kloppen bij ons al 2 jaar niet meer.
Flesje bier
pi_127770053
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 22:13 schreef d4v1d het volgende:
-

[..]

Dat snap ik ook nooit. Het wil wel eens helpen om je browser opnieuw op te starten of je cache te legen.
pi_127770095
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2013 22:25 schreef Gezicht het volgende:

[..]

De vulnormen kloppen bij ons al 2 jaar niet meer.
Welke norm hanteren jullie op houdbaar?
pi_127771607
Overigens,

Sommige klanten :')

Natuurlijk wel vriendelijk blijven enzo, maar echt :')_!
pi_127771882
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2013 22:30 schreef mujentas het volgende:

[..]

Welke norm hanteren jullie op houdbaar?
Ben hier ook benieuwd naar.
  donderdag 13 juni 2013 @ 23:12:10 #294
Watdoeteenvulploegleider
pi_127772439
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 22:57 schreef d4v1d het volgende:
Overigens,

Sommige klanten :')

Natuurlijk wel vriendelijk blijven enzo, maar echt :')_!
Wat was er dan?
  donderdag 13 juni 2013 @ 23:13:02 #295
Watdoeteenvulploegleider
pi_127772488
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 23:01 schreef Questionmarks het volgende:

[..]

Mijn post negeren :(!

(Waarin ik mij afvroeg of je geslaagd was ;) ).
  donderdag 13 juni 2013 @ 23:26:15 #296
378682 JohnBercow
pi_127773263
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2013 22:29 schreef mujentas het volgende:

[..]

Dat snap ik ook nooit. Het wil wel eens helpen om je browser opnieuw op te starten of je cache te legen.
Je moet dan inderdaad of je browser opnieuw opstarten of je cache legen. Heb hier helaas (bijna dagelijks) ervaring mee :')
Order! Ordeeeeeeeeer!
  donderdag 13 juni 2013 @ 23:38:17 #297
Watdoeteenvulploegleider
pi_127773958
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 23:26 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Je moet dan inderdaad of je browser opnieuw opstarten of je cache legen. Heb hier helaas (bijna dagelijks) ervaring mee :')
Of cookies verwijderen, wil ook nog wel eens helpen!
  donderdag 13 juni 2013 @ 23:41:41 #298
378682 JohnBercow
pi_127774119
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2013 23:38 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:

[..]

Of cookies verwijderen, wil ook nog wel eens helpen!
Gelukkig krijgen we nog geen cookie melding op Plaza, dat had erbij moeten komen -O-
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_127774214
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2013 22:29 schreef mujentas het volgende:
Bij mij werkt deze link ook:

https://plaza.ah.nl/cgi-bin/final.pl

P.S. Je kan volgende keer ook gewoon uitloggen.

quote:
Wij hebben hier een tijd terug een vulnorm van 60 colli per uur incl actie. Stel: je had 120 colli koek(waarvan een groot deel FIFO) waarvan 60 actie, moest je dus in een uur klaar zijn. En dan moest je het officieel ook nog broertje-zusje gevuld hebben en ook alle restanten nagelopen hebben. :)
pi_127774246
Werk inmiddels weer, op magische wijze.. Heb er zelf niks aan gedaan :D

quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 23:43 schreef exelletor het volgende:

[..]

Bij mij werkt deze link ook:

https://plaza.ah.nl/cgi-bin/final.pl

P.S. Je kan volgende keer ook gewoon uitloggen.
Ik kon nergens op uitloggen drukken. Zag alleen de tekst die ik eerder zei..

[ Bericht 68% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2013 23:45:28 ]
  donderdag 13 juni 2013 @ 23:47:02 #301
378682 JohnBercow
pi_127774344
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 23:44 schreef d4v1d het volgende:
Werk inmiddels weer, op magische wijze.. Heb er zelf niks aan gedaan :D

[..]

Ik kon nergens op uitloggen drukken. Zag alleen de tekst die ik eerder zei..
Die tekst zie je inderdaad vaker. Meestal als je zonder uit te loggen een tabblad sluit en vervolgens weer opnieuw gaat inloggen.
Order! Ordeeeeeeeeer!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')