Oké. Misschien komt het omdat ik Windows 7 en 8 gewend ben, maar keer als ik achter een Mac zit valt het me op hoe netjes het is afgewerkt en hoe consistent de UI is. Totaal geen gedateerd gevoel.quote:Op woensdag 12 juni 2013 11:29 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
De inconsistente 2D/3D, glossy cartoony icoontjes overal. Het deprimerende grijs-met-gradient van de interfaces. De restanten van Aqua in de gloeiende blauwe kloppen en checkboxes. Linnen en leer overal (goed, ik zit nog op Lion). De clusterfuck van losse panes in iWork. iPhoto met reflecties overal en een 3D carrousel om een fotoboek te keizen. Überhaupt het 3D dock.
Waarbij ik overigens niet zeg dat ik te spreken was over Windows 7, en al helemaal niet over 8. Wel over Windows Phone, maar daarvan hebben ze de simpliciteit overboord gegooid bij Windows 8 door er 1000 verschillende kleuren tegelijk overheen te gooien.
Maar Windows Phone kan door zijn strakheid vaak kil aanvoelen, en dat lijkt Apple een stuk beter gedaan te hebben met iOS 7. Behalve de icoontjes. Begin niet over de icoontjes.
Aan de andere kant ben ik ook gek omdat ik de brushed metal look voor OS X windows nog steeds mooi vind.
Voor de minder technische mensen onder ons: wat maakt dit uit? (En wat is het verschil?)quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:50 schreef donroyco het volgende:
twitter:twotribes twitterde op dinsdag 11-06-2013 om 17:12:55New iOS7 design: Nobody seems to notice that Apple is silently paving the way to go full vector graphics for everything. No pixel resources. reageer retweet
Voordelen: niet langer twee (voor normaal en retina) of zelfs 4 (iPad en iPhone, normaal en Retina) verschillende afbeeldingen per element opslaan, makkelijker uit te breiden naar andere schermgrotes / resoluties, neemt minder ruimte inquote:Op woensdag 12 juni 2013 11:39 schreef Operc het volgende:
[..]
Voor de minder technische mensen onder ons: wat maakt dit uit? (En wat is het verschil?)
True, het is niet superzwaar, zeker niet met de huidige hardware. Maar ik denk wel dat het een reden kan zijn waarom hier niet vanaf het begin voor gekozen is. Apple was toen al tijden met 'resolution independence' in OS X aan het spelen.quote:
moet zeggen dat ik dubbele resolutie niet bijster sprekend vind voor resolutieonafhankelijkheid. Het is 2 keer vergroot waardoor je niet bijvoorbeeld met een schuifbalk je hele interface kan schalen. Dit is in bijvoorbeeld met css (web design) al mogelijk.quote:Op woensdag 12 juni 2013 11:56 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
True, het is niet superzwaar, zeker niet met de huidige hardware. Maar ik denk wel dat het een reden kan zijn waarom hier niet vanaf het begin voor gekozen is. Apple was toen al tijden met 'resolution independence' in OS X aan het spelen.
Nou ja, zoals G_W terecht opmerkt zit er ook in OSX nog aqua stylelementen. Aqua is sinds wat... tiger al overboord?quote:Op woensdag 12 juni 2013 11:34 schreef TC03 het volgende:
Windows 8 heeft bij wijze van spreken nog steeds stijlelementen van Windows 3.1 als je maar diep genoeg de menu's in gaat.
Dat was altijd het eerste dat ik weghaalde op een nieuwe installatie van 10.4quote:Op woensdag 12 juni 2013 11:29 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Aan de andere kant ben ik ook gek omdat ik de brushed metal look voor OS X windows nog steeds mooi vind.
quote:Op woensdag 12 juni 2013 17:22 schreef Dark_Angelus het volgende:
Middagje in de appel store gezeten, toch naar huis gegaan met de 13' rMBP
Net thuis, maar so far so good. Is het i7 model trouwens van de 13'.quote:Op woensdag 12 juni 2013 17:27 schreef vandermar het volgende:
[..]en hoe bevalt hij? Of ben je net thuis
Goed bezig.quote:Op woensdag 12 juni 2013 17:22 schreef Dark_Angelus het volgende:
Feli met de aankoopquote:Op woensdag 12 juni 2013 17:22 schreef Dark_Angelus het volgende:
Dus degenen die een os afzeiken wat ze zelf nog niet gebruikt hebben, hebben groot gelijk, en degene die zijn keuze verantwoordt met argumenten is kansloos?quote:Op woensdag 12 juni 2013 17:43 schreef Susteren het volgende:
Vandaag had zo'n gast uit m'n klas de "illegale beta" van ios7 op z'n iPhone, iedereen natuurlijk erop haten (gewoon omdat het kan) en hij 100 redenen noemen waarom het beter is dan android en wat wel niet allemaal verbeterd is, vrij kansloos
Hoe kan die beta nou illegaal zijn?quote:Op woensdag 12 juni 2013 17:43 schreef Susteren het volgende:
Vandaag had zo'n gast uit m'n klas de "illegale beta" van ios7 op z'n iPhone, iedereen natuurlijk erop haten (gewoon omdat het kan) en hij 100 redenen noemen waarom het beter is dan android en wat wel niet allemaal verbeterd is, vrij kansloos
quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:33 schreef retorbrapi het volgende:
Zoiets vind ik veel mooier:
[ afbeelding ]
Bohquote:Op woensdag 12 juni 2013 17:22 schreef Dark_Angelus het volgende:
Wauwquote:Op woensdag 12 juni 2013 19:05 schreef TwyLight het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Beter idd.
Evenals dit:
[ afbeelding ]
Mooie aankoop die rMBPquote:Op woensdag 12 juni 2013 19:35 schreef Dark_Angelus het volgende:
Even 22855 foto's importeren, 532GB. Eens kijken of de fans gaan blazen
Ja heb lang getwijfeld, maar zeker omdat hij hier aan het thunderbolt scherm komt te hangen voor de mobiele variant gegaan. Wel met i7 en 512gb SSD.quote:
quote:Op woensdag 12 juni 2013 19:38 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Ja heb lang getwijfeld, maar zeker omdat hij hier aan het thunderbolt scherm komt te hangen voor de mobiele variant gegaan. Wel met i7 en 512gb SSD.
i7 is dus alleen bij 13' retina. Zoveel verschil is dat toch niet met i5?quote:Op woensdag 12 juni 2013 17:36 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Net thuis, maar so far so good. Is het i7 model trouwens van de 13'.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |