Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur even een PM/DM naar GotC als je je hebt aangemeld
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2013 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Ten commandments for the runner
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor onze core-stabiliteit deden we de mei-planking-challenge. Maar er is meer! Nu is er de juni-abs-challenge! Nog meer core! Doe je mee?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Facebook groep
[ Bericht 0% gewijzigd door MaleDuck op 11-06-2013 07:44:05 ]
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
Ik ben net weer een maand of twee begonnen met hardlopen en heb voor het eerst (jaja voor het eerst) de 10km gelopen! Gelukkig nog onder het uur, maar toch als roker was ik trots op mijn 57 min.
Het enige nadeel was dat de eerste 6km gewoon lekker gingen alleen daarna trok ik toch echt aan het kortste eind en werd ik ingehaald door mijn vader die 54 is en een pens van hier tot Tokio heeft. Je snapt wel dat dit soort situaties je ego vernietigen, en niet zo zuinig ook.
Weet iemand een goede oplossing om (toch vrij snel) je conditie op de langere afstanden stabiel te krijgen?
Ik ben net weer een maand of twee begonnen met hardlopen en heb voor het eerst (jaja voor het eerst) de 10km gelopen! Gelukkig nog onder het uur, maar toch als roker was ik trots op mijn 57 min.
Het enige nadeel was dat de eerste 6km gewoon lekker gingen alleen daarna trok ik toch echt aan het kortste eind en werd ik ingehaald door mijn vader die 54 is en een pens van hier tot Tokio heeft. Je snapt wel dat dit soort situaties je ego vernietigen, en niet zo zuinig ook.
Weet iemand een goede oplossing om (toch vrij snel) je conditie op de langere afstanden stabiel te krijgen?
Ik vind het wat overdreven. Ten eerste was het een grapje, maar inderdaad neemt iedereen hier alles blijkbaar erg serieus. Ten tweede, iemand ophalen om te gaan hardlopen is nou niet echt grof geweld. Als ik zou voorstel met een knokploeg te gaan snap ik de reactie, maar dit dus niet. Verder had k volgens mij nog nooit iets tegen haar gezegd, dus 'blijven hakken' doe ik zeker niet.
Zou het zelf reuzegezellig vinden als jullie langskwamen!
Knokploeg Nijverdal is onderweg
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
Had iemand al 'stoppen met roken' gezegd? En misschien wat rustiger opbouwen, al is ook deze informatie wat summier en lijkt het alsof je in 2 maanden van 0 naar 10 bent gegaan.
Blijven meeposten hier in dat geval, iedereen die hier binnenkomt als roker wordt na verloop van tijd een ex-roker
Hehe, lets hope so, er zit nog een ander complex achter maar dat is uiteindelijk ook maar een slecht excuus Toch maar is geestelijke voorbereidingen treffen
Hehe, lets hope so, er zit nog een ander complex achter maar dat is uiteindelijk ook maar een slecht excuus Toch maar is geestelijke voorbereidingen treffen
Als je de motivatie kan vinden om jezelf 3 x per week de deur uit kan schoppen om te rennen, kun je ook wel de motivatie opbrengen om je peuken de deur uit te trappen.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
Als je er echt serieus werk van wil maken om niet ingehaald te worden door je vader, stop je vanzelf wel
Daarbij, ga een schema volgen (zie OP) en loop niet elke keer op je max. Dat zal ook schelen
Op maandag 10 juni 2013 14:49 schreef motorbloempje het volgende: Had iemand al 'stoppen met roken' gezegd? En misschien wat rustiger opbouwen, al is ook deze informatie wat summier en lijkt het alsof je in 2 maanden van 0 naar 10 bent gegaan.
Liep al wel zo nu en dan de 5km. Volgens mijn laatste Endomondo tripje in 25 min. Daarnaast doe ik op zaterdag ook GRID, combinatie van toch redelijk hardcore cardio en kracht. Die 10km kwam eigenlijk gewoon uit het niets, meegesleurd en wel. Maar merk wel als ik met vrienden, familie en vriendinnen loop dat de competitie aan is zeg maar
Liep al wel zo nu en dan de 5km. Volgens mijn laatste Endomondo tripje in 25 min. Daarnaast doe ik op zaterdag ook GRID, combinatie van toch redelijk hardcore cardio en kracht. Die 10km kwam eigenlijk gewoon uit het niets, meegesleurd en wel. Maar merk wel als ik met vrienden, familie en vriendinnen loop dat de competitie aan is zeg maar
Dan hoop ik niet dat je altijd met familie of vrienden loopt want als je steeds op je max loopt dan is het vragen om blessures. Zoek een schema en bouw lekker rustig op, en schrijf je in met familie en/of vrienden voor een wedstrijd en ga dan de competitie aan.
Dan hoop ik niet dat je altijd met familie of vrienden loopt want als je steeds op je max loopt dan is het vragen om blessures. Zoek een schema en bouw lekker rustig op, en schrijf je in met familie en/of vrienden voor een wedstrijd en ga dan de competitie aan.
Staat inderdaad op de planning, probeer nu 2 keer per week te lopen 5-7km. En dan op zaterdag nog GRID. In juli is de volgende 10km loop dus dan wil ik het eigenlijk wel onder de 55 gaan lopen
Yea, doe al een poging om te minderen, maar ik vind het gewoon lekker Ik zoek de ideale combinatie
Ik rook ook nog... Ik heb bier en lekker weer als trigger. Als ik aan het borrelen ben, wil ik na mijn eerste slok een peuk opsteken. Hetzelfde met lekker weer; zodra ik op het terras zit (zelfs met een watertje) dan wil ik roken. Totaal irrationeel. Ik heb perioden dat ik 4 dagen niks rook en dan in het weekend ineens een pakje. Hele slechte gewoonte!
Aan de andere kant; ik ben geen topsporter...
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
Als je er echt serieus werk van wil maken om niet ingehaald te worden door je vader, stop je vanzelf wel
Daarbij, ga een schema volgen (zie OP) en loop niet elke keer op je max. Dat zal ook schelen
Dat merkte ik dus heel erg bij de 10, de eerste 6 gingen redelijk, daarna stierf ik half af Maar inderdaad ik moet gewoon een punt achter mij carrière als beroepsroker knallen. Alleen mede door mijn dikkere jeugd ben ik bang dat het er weer vol aankomt (zie omgeving).
Als je er echt serieus werk van wilt maken dan begin je eens aan meer te denken dan alleen 'winnen' en schouderklopjes, maar om je lichaam en het heelhouden daarvan; zowel mbt roken en het uit het niets 10k gaan lopen/mee laten sleuren vanwege het wedstrijdelement.