dat was toch al omgerekend in die grafiekquote:Op donderdag 13 juni 2013 19:05 schreef Wombcat het volgende:
Je moet kijken naar W/kg, niet naar totaal wattage. Een grotere renner met meer spiermassa trap meer vermogen, maar dat hoeft niet per se verdachter te zijn dan een klein ventje die wat minder watts trapt.
Nee, daar staat het totaal wattage.quote:Op donderdag 13 juni 2013 19:16 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat was toch al omgerekend in die grafiek
Hij houdt rekening met factoren als de hellingsgraad van een col en de luchtdichtheid. Het gewicht van elke renner rekent hij om tot de standaard van 70 kilo"quote:Op donderdag 13 juni 2013 19:24 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee, daar staat het totaal wattage.
Nee, daar staat het totaal wattage voor een gestandaardiseerde renner van 70kg plus een fiets van 8kg. Als je het W/kg wil berekenen moet je het door 70 delen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 19:24 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Stukje daaronder staat dat hij alles heeft omgerekend naar personen van 70kg.quote:Op donderdag 13 juni 2013 19:24 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Omdat dit niks uitmaakt aangezien het gestandaardiseerd is.quote:Op donderdag 13 juni 2013 19:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
Waarom zetten ze dat er dan niet?
Dat is idd verwarrend (en zette me op het verkeerde been). Het is gebruikelijk om het in W/kg uit te drukken, dus ga dan niet een eigen standaard verzinnen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 19:38 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ja, ik kan ook wel gaan zeggen hoeveel meter per minuut iemand aan het rijden is en zien dat een ander sneller of trager is, maar waarom zou ik dat doen als er een standaard is die iedereen gebruikt waarbij je het niet moet herberekenen?
juist wel, want hij neemt ook de hellingsgraad, luchtdicheid en luchtweerstand mee in zijn berekeningquote:Op donderdag 13 juni 2013 19:40 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat is idd verwarrend (en zette me op het verkeerde been). Het is gebruikelijk om het in W/kg uit te drukken, dus ga dan niet een eigen standaard verzinnen.
denk je dat je dan een totaal andere grafiek krijgt?quote:Op donderdag 13 juni 2013 19:51 schreef Fenomeno het volgende:
Er zijn nog zo veel meer factoren die meespelen dat dit niet te vergelijken is. Zwaarte van het parcours, rolweerstand, rendement van de overbrenging in de versnelling etc etc
Hij (Portoleau) heeft deze standaard echter al verzonnen voordat het gebruikelijk werd om W/kg te praten. Tijdens de Tour van 1999 schreef hij al in L'Equipe dat de waarden van Armstrong op Sestrière niet clean te bereiken waren. Het is niet dat ze nu gewoon om interessant te doen een eigen standaard verzinnen, Portoleau gebruikt (en publiceert) deze vorm van berekeningen letterlijk al meer dan 20 jaar.quote:Op donderdag 13 juni 2013 19:40 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat is idd verwarrend (en zette me op het verkeerde been). Het is gebruikelijk om het in W/kg uit te drukken, dus ga dan niet een eigen standaard verzinnen.
Houdt hij ook rekening mee. Ik heb het tijdschrift nog niet in huis, maar hij rekent voor die periode een zwaardere fiets, en Vayer heeft in het verleden het verschil in efficiëntie gemeten tussen oude en moderne fietsen, waar ook voor gecorrigeerd wordt.quote:Op donderdag 13 juni 2013 19:58 schreef Fenomeno het volgende:
Zal niet enorm vertekenen, maar denk dat de fietsen waar gasten als Wiggins, Evans, Conti de laatste jaren mee reden een stuk makkelijker omhoog te krijgen zijn dan het materiaal van Lemond, Hinault, Indurain en Roche.
hoe kom je erbij dat het geleverd kan worden door een schone renner?quote:Op donderdag 13 juni 2013 20:27 schreef Ereinion het volgende:
Dan heb je het niet helemaal begrepen. Het gemiddelde wattage dat Landis over de belangrijkste beklimmingen afleverde kan geleverd worden door een cleane, zeer getalenteerde renner. Dat betekent niet dat dit ook het geval was. Als ik mijn hematocriet naar de 60 opspuit kom ik ook nog steeds niet boven de 6 W/kg uit. Daarnaast leverde Landis volgens dezelfde analyse op twee beklimmingen waarden af die praktisch onmogelijk zijn, dus zelfs volgens deze berekening waren de prestaties van Landis onmogelijk voor een schone renner.
Als er een keer een renner negatief uit een EPO-test komt die toch EPO gebruikte schaf je toch ook niet in een keer alle dopingcontroles af.
Ok, dus het onderzoek is zeer bruikbaar als je wilt weten wat de GEMIDDELDE wattages waren van bepaalde renners.quote:Op donderdag 13 juni 2013 20:27 schreef Ereinion het volgende:
Dan heb je het niet helemaal begrepen. Het gemiddelde wattage dat Landis over de belangrijkste beklimmingen afleverde kan geleverd worden door een cleane, zeer getalenteerde renner. Dat betekent niet dat dit ook het geval was. Als ik mijn hematocriet naar de 60 opspuit kom ik ook nog steeds niet boven de 6 W/kg uit. Daarnaast leverde Landis volgens dezelfde analyse op twee beklimmingen waarden af die praktisch onmogelijk zijn, dus zelfs volgens deze berekening waren de prestaties van Landis onmogelijk voor een schone renner.
Als er een keer een renner negatief uit een EPO-test komt die toch EPO gebruikte schaf je toch ook niet in een keer alle dopingcontroles af.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |