Was het maar waarquote:Op maandag 10 juni 2013 01:36 schreef Automatique het volgende:
De verkopen gaan boven verwachting goed.
Minstens 10 telefoons verkopenquote:Op maandag 10 juni 2013 03:16 schreef Av- het volgende:
Verkopen gaan boven verwachting goed?Wat hadden ze voor verwachtingen dan..?
http://t.crackberry.com/b(...)and-galaxy-s4-francequote:Op maandag 10 juni 2013 03:16 schreef Av- het volgende:
Verkopen gaan boven verwachting goed?Wat hadden ze voor verwachtingen dan..?
En doen andere dat niet dan?quote:Op maandag 10 juni 2013 11:33 schreef Automatique het volgende:
Even serieus hé.
Een P/E ratio van 5 is toch vrij gunstig te noemen?
En ik zie daadwerkelijk in dat het bedrijf uit een diepe dal gaat komen, want ze gaan hun systeem ook verkopen aan andere systemen naast telefoons.
Een p/e ratio van 5 voor een bedrijf dat het gaat redden is goedkoop. Een p/e ratio van 5 voor een bedrijf dat binnen 2 tot 3 jaar kapot gaat is duur.quote:Op maandag 10 juni 2013 11:33 schreef Automatique het volgende:
Even serieus hé.
Een P/E ratio van 5 is toch vrij gunstig te noemen?
En ik zie daadwerkelijk in dat het bedrijf uit een diepe dal gaat komen, want ze gaan hun systeem ook verkopen aan andere systemen naast telefoons.
Hun QNX is sterk modulegericht, i.t.t. Android en iOs.quote:
Puike beheersing van server voor bedrijven, in tegenstelling tot iOS en Android. En hub-systeem voor berichten, wat Android en iOS ook niet hebben.quote:Wat maakt blackberry zo speciaal ten opzichte van andere mobieltjes? Eh?
Maar als dit publiekelijke feitelijke informatie is, waarom staat het aandeel dan niet hoger?quote:Op maandag 10 juni 2013 12:44 schreef Automatique het volgende:
[..]
Hun QNX is sterk modulegericht, i.t.t. Android en iOs.
[..]
Puike beheersing van server, in tegenstelling tot iOS en Android. En hub-systeem voor berichten, wat Android en iOS ook niet hebben.
Daarom heb ik dit topic geopend, om te weten komen wat er tegenhoudt om dit aandeel te kopen.quote:Op maandag 10 juni 2013 12:45 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Maar als dit publiekelijke feitelijke informatie is, waarom staat het aandeel dan niet hoger?
Ik denk dat je de patentenportefeille vergeet, die zou wel eens meer leidend kunnen zijn dan wat anders.quote:Op maandag 10 juni 2013 19:15 schreef monkyyy het volgende:
De vragen die ik zou stellen zijn onder andere:
• Hoeveel Blackberry's heeft het bedrijf vorig jaar verkocht?
• Wat was de bruto winst per Telefoon?
• Hoe groot is het marktaandeel van Blackberry in de telefoon-sector?
• Hoeveel omzet draait die hele sector?
• Groeit die sector? In een groeiende sector groeit je omzet namelijk als je marktaandeel hetzelfde blijft.
• Als die groeit, hoe hard?
• Wat is Blackberry's voordeel tegenover haar concurrenten? Waarom zou iemand voor een Blackberry telefoon gaan en niet een andere? IS het prijs, kwaliteit of de relatie met haar klanten?
• Kun je een redelijke schatting maken van de omzet, bruto winst in voor de komende 5 jaar schatten?
• Zijn er momenteel misschien betere mogelijkheden die ik met mijn geld kan doen, waarbij ik eenzelfde rendement verwacht, met minder onzekerheden?
Als ik deze vragen niet kan beantwoorden, dan investeer ik niet in Blackberry. Dat is hoe ik dit vraagstuk zou benaderen.![]()
Ik weet trouwens niet welke cijfers jij bekijkt, ik lees dit in het 2013 jaarverslag: Revenues zijn van Fiscal Year2011 tot FY2013 (eindigde 31 maart 2013) van bijna 20 miljard naar 11 miljard gegaan. Gross margins zijn gedaald van 44% naar 31% In FY2013 draaiden ze $1,23 verlies per aandeel. Bron: Consolidated Statements of Operations pagina ~114 Heb je de cijfers misschien van een andere bron, bijvoorbeeld Yahoo of google finance of artikels op blogs en nieuwssites? Heel gevaarlijk om die voor waarheid aan te nemen, altijd dubbel checken door te kijken in de jaarverslagen en kwartaal verslagen!![]()
Hopelijk verschaft dit wat duidelijkheid.
quote:Op maandag 10 juni 2013 20:28 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ow, en ze zullen wel geen aandelen met geleend geld gaan inkopen, dus fail.
Ik vraag mij af waarom je dat een relevante vraag vindt, gelet op de perspectieven.quote:Op maandag 10 juni 2013 19:15 schreef monkyyy het volgende:
De vragen die ik zou stellen zijn onder andere:
• Hoeveel Blackberry's heeft het bedrijf vorig jaar verkocht?
Zie openingspost. Kosten per telefoon worden op 130 euro geraamd, terwijl ze voor 550 euro verkocht worden.quote:• Wat was de bruto winst per Telefoon?
quote:• Hoe groot is het marktaandeel van Blackberry in de telefoon-sector?
Ja, de sector groeit.quote:• Groeit die sector? In een groeiende sector groeit je omzet namelijk als je marktaandeel hetzelfde blijft.
quote:• Als die groeit, hoe hard?
Kwaliteit (beter doordacht systeem tegenover iOS en Android, maar minder apps) en relatie met haar klanten (BIS enterprise ondersteuning).quote:• Wat is Blackberry's voordeel tegenover haar concurrenten? Waarom zou iemand voor een Blackberry telefoon gaan en niet een andere? IS het prijs, kwaliteit of de relatie met haar klanten?
Voorlopig dat die nog fors zal stijgen, dankzij de Z10, Q10 en Q5, hetgeen betekent dat de P/E ratio nog lager zou uitkomen bij gelijkblijvende prijs per aandeel.quote:• Kun je een redelijke schatting maken van de omzet, bruto winst in voor de komende 5 jaar schatten?
Dit topic richt zich op Blackberry.quote:• Zijn er momenteel misschien betere mogelijkheden die ik met mijn geld kan doen, waarbij ik eenzelfde rendement verwacht, met minder onzekerheden?
Je vragen zijn beantwoord.quote:Als ik deze vragen niet kan beantwoorden, dan investeer ik niet in Blackberry. Dat is hoe ik dit vraagstuk zou benaderen.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |