abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 juni 2013 @ 01:36:30 #1
391594 Automatique
Alles gaat vanzelf.
pi_127608338
Blackberry heeft de telefoons Z10 en Q10 gelanceerd.

De verkopen gaan boven verwachting goed. En ik geloof ook zelf in hun product. Ik denk serieus dat Blackberry de komende tijd weer flink gaat groeien.

Nu zag ik dat ze een flinke winstmarge op hun telefoons hadden. De toetsellen kosten zo'n 150 euro per stuk om te fabriceren. Die worden echter wel voor rond 550 euro per stuk verkocht. Blackberry kan dus straks forse winstcijfers rapporteren. En ze hebben geen schulden, voorzover ik weet.

Nu heb ik naar de aandeel Blackberry gekeken, en de Profit/Earnings staat rond 5.

Dit is toch absurd goedkoop? Wat zijn de bedenkingen om geen aandelen Blackberry te kopen?
Neen.
pi_127608798
Het is een dood platform.
pi_127608877
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 01:36 schreef Automatique het volgende:

De verkopen gaan boven verwachting goed.
Was het maar waar :')
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_127609086
Wat zijn de vooruitzichten? Vooral nu de 'ping' messenger dienst ook naar Android en iPhone gebracht wordt. Huidige strategie van RIM is niet echt iets om enthousiast over te zijn...als aandeelhouder...lijkt me
pi_127609092
Hebben ze al een nieuwe bestseller die het gaat maken?
Je weet het niet? Nokia was ook bijna dood.
Te degelijk bouwen is geen goed verdienmodel. :N

[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2013 03:16:46 ]
pi_127609097
Verkopen gaan boven verwachting goed? :') Wat hadden ze voor verwachtingen dan..?
Leest een hoop, post een beetje.
  maandag 10 juni 2013 @ 06:13:49 #7
283159 pl4kkie
Het is FOK!
pi_127609386
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 03:16 schreef Av- het volgende:
Verkopen gaan boven verwachting goed? :') Wat hadden ze voor verwachtingen dan..?
Minstens 10 telefoons verkopen :D!
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
  maandag 10 juni 2013 @ 07:38:25 #8
132191 -jos-
Money=Power
pi_127609639
BlackBerry? Bestaat dat nog dan?
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_127609648
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 07:38 schreef -jos- het volgende:
BlackBerry? Bestaat dat nog dan?
Het kan maar zo uit het graf opstaan. :)
pi_127609656
Ah, we hebben iemand die zijn Blackberry-aandelen wil slijten :D
  maandag 10 juni 2013 @ 11:32:45 #11
391594 Automatique
Alles gaat vanzelf.
pi_127613545
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 03:16 schreef Av- het volgende:
http://t.crackberry.com/b(...)and-galaxy-s4-france

http://www.thegadgetmaste(...)itch-over-in-droves/
Neen.
  maandag 10 juni 2013 @ 11:33:27 #12
391594 Automatique
Alles gaat vanzelf.
pi_127613566
Even serieus hé.

Een P/E ratio van 5 is toch vrij gunstig te noemen? :?

En ik zie daadwerkelijk in dat het bedrijf uit een diepe dal gaat komen, want ze gaan hun systeem ook verkopen aan andere systemen naast telefoons.
Neen.
pi_127614718
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 11:33 schreef Automatique het volgende:
Even serieus hé.

En ik zie daadwerkelijk in dat het bedrijf uit een diepe dal gaat komen, want ze gaan hun systeem ook verkopen aan andere systemen naast telefoons.
En doen andere dat niet dan?

Wat maakt blackberry zo speciaal ten opzichte van andere mobieltjes? Eh?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_127615012
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 11:33 schreef Automatique het volgende:
Even serieus hé.

Een p/e ratio van 5 voor een bedrijf dat het gaat redden is goedkoop. Een p/e ratio van 5 voor een bedrijf dat binnen 2 tot 3 jaar kapot gaat is duur.

Dus het bedrijf is alleen goedkoop als je gelooft in een comeback van BBRY. Ik ben zelf niet onder de indruk van de Z10 en de Q10 dus ik vind het geen interessant aandeel.
  maandag 10 juni 2013 @ 12:44:55 #15
391594 Automatique
Alles gaat vanzelf.
pi_127615423
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 12:20 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

En doen andere dat niet dan?
Hun QNX is sterk modulegericht, i.t.t. Android en iOs.
quote:
Wat maakt blackberry zo speciaal ten opzichte van andere mobieltjes? Eh?
Puike beheersing van server voor bedrijven, in tegenstelling tot iOS en Android. En hub-systeem voor berichten, wat Android en iOS ook niet hebben.

Aan de andere kant denk ik dat er minder grote bedrijven zijn, omdat er steeds meer ZZP'ers zullen zijn, en dus minder behoefte is aan een grootschalig beheer van bedrijfmobiels.
Neen.
pi_127615453
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 12:44 schreef Automatique het volgende:

[..]

Hun QNX is sterk modulegericht, i.t.t. Android en iOs.

[..]

Puike beheersing van server, in tegenstelling tot iOS en Android. En hub-systeem voor berichten, wat Android en iOS ook niet hebben.
Maar als dit publiekelijke feitelijke informatie is, waarom staat het aandeel dan niet hoger?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 10 juni 2013 @ 12:48:15 #17
391594 Automatique
Alles gaat vanzelf.
pi_127615521
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 12:45 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Maar als dit publiekelijke feitelijke informatie is, waarom staat het aandeel dan niet hoger?
Daarom heb ik dit topic geopend, om te weten komen wat er tegenhoudt om dit aandeel te kopen.

Juist daarom. Ik had gehoopt dat je mij meer kon vertellen (staat er iets daarover in Bloomberg? :P)

Verder is dit ook een interessante link: http://www.thegadgetmaste(...)te-this-year-by-333/
Neen.
  maandag 10 juni 2013 @ 18:59:32 #18
391594 Automatique
Alles gaat vanzelf.
pi_127628197
Niemand die tegenargumenten heeft? :?
Neen.
  maandag 10 juni 2013 @ 19:15:58 #19
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_127629021
De vragen die ik zou stellen zijn onder andere:

• Hoeveel Blackberry's heeft het bedrijf vorig jaar verkocht?
• Wat was de bruto winst per Telefoon?
• Hoe groot is het marktaandeel van Blackberry in de telefoon-sector?
• Hoeveel omzet draait die hele sector?
• Groeit die sector? In een groeiende sector groeit je omzet namelijk als je marktaandeel hetzelfde blijft.
• Als die groeit, hoe hard?
• Wat is Blackberry's voordeel tegenover haar concurrenten? Waarom zou iemand voor een Blackberry telefoon gaan en niet een andere? IS het prijs, kwaliteit of de relatie met haar klanten?
• Kun je een redelijke schatting maken van de omzet, bruto winst in voor de komende 5 jaar schatten?
• Zijn er momenteel misschien betere mogelijkheden die ik met mijn geld kan doen, waarbij ik eenzelfde rendement verwacht, met minder onzekerheden?

Als ik deze vragen niet kan beantwoorden, dan investeer ik niet in Blackberry. Dat is hoe ik dit vraagstuk zou benaderen. :)

Ik weet trouwens niet welke cijfers jij bekijkt, ik lees dit in het 2013 jaarverslag: Revenues zijn van Fiscal Year2011 tot FY2013 (eindigde 31 maart 2013) van bijna 20 miljard naar 11 miljard gegaan. Gross margins zijn gedaald van 44% naar 31% In FY2013 draaiden ze $1,23 verlies per aandeel. Bron: Consolidated Statements of Operations pagina ~114 Heb je de cijfers misschien van een andere bron, bijvoorbeeld Yahoo of google finance of artikels op blogs en nieuwssites? Heel gevaarlijk om die voor waarheid aan te nemen, altijd dubbel checken door te kijken in de jaarverslagen en kwartaal verslagen! ;)

Hopelijk verschaft dit wat duidelijkheid.

[ Bericht 0% gewijzigd door monkyyy op 10-06-2013 19:21:11 ]
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_127630123
Zijn die rechtszaken al achter de rug die men had aangespannen nav die grote storing?
pi_127630917
http://market-ticker.org/akcs-www?post=221606

Denninger vindt de beveiliging een behoorlijke plus voor BlackBerry.
Zeker in het huidige spionage klimaat.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_127633356
quote:
2s.gif Op maandag 10 juni 2013 19:15 schreef monkyyy het volgende:

• Hoeveel omzet draait die hele sector?
• Groeit die sector? In een groeiende sector groeit je omzet namelijk als je marktaandeel hetzelfde blijft.
• Wat is Blackberry's voordeel tegenover haar concurrenten? Waarom zou iemand voor een Blackberry telefoon gaan en niet een andere? IS het prijs, kwaliteit of de relatie met haar klanten?
• Kun je een redelijke schatting maken van de omzet, bruto winst in voor de komende 5 jaar schatten?
• Zijn er momenteel misschien betere mogelijkheden die ik met mijn geld kan doen, waarbij ik eenzelfde rendement verwacht, met minder onzekerheden?

Als ik deze vragen niet kan beantwoorden, dan investeer ik niet in Blackberry. Dat is hoe ik dit vraagstuk zou benaderen. :)

Ik weet trouwens niet welke cijfers jij bekijkt, ik lees dit in het 2013 jaarverslag: Revenues zijn van Fiscal Year2011 tot FY2013 (eindigde 31 maart 2013) van bijna 20 miljard naar 11 miljard gegaan. Gross margins zijn gedaald van 44% naar 31% In FY2013 draaiden ze $1,23 verlies per aandeel. Bron: Consolidated Statements of Operations pagina ~114 Heb je de cijfers misschien van een andere bron, bijvoorbeeld Yahoo of google finance of artikels op blogs en nieuwssites? Heel gevaarlijk om die voor waarheid aan te nemen, altijd dubbel checken door te kijken in de jaarverslagen en kwartaal verslagen! ;)

Hopelijk verschaft dit wat duidelijkheid.
Ik denk dat je de patentenportefeille vergeet, die zou wel eens meer leidend kunnen zijn dan wat anders.

Ow, en ze zullen wel geen aandelen met geleend geld gaan inkopen, dus fail.
pi_127637219
blackberry heeft idd de beste smartphone. enige is dat ze laat zijn, minder apps, gelukkig zijn android apps makkelijk te porten. de vraag is of je kan verwachten van klanten dat ze dat zelf doen.
aan de andere kant heeft de beste smarthpone met het beste smartphone besturingssyteem maar 5% marktaandeel of zelfs minder. de verwachtingen zijn extreem laag.
Een verdubbeling naar 10%, nog steeds ver achter apple of samsung kan al leiden tot een grote stijging in het aandeel zelf.
  maandag 10 juni 2013 @ 21:34:56 #24
256829 Sokz
Livin' the life
pi_127637324
Nogal objectief he. Ik vind zelf iOs / iphone het chillst en heb ervaring met de wat oudere blackberries en de wat nieuwere samsungs.

quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 20:28 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ow, en ze zullen wel geen aandelen met geleend geld gaan inkopen, dus fail.
~O> Buffet belt blackberry though. (verkopen die wandtelefoons?)
  maandag 10 juni 2013 @ 21:50:09 #25
391594 Automatique
Alles gaat vanzelf.
pi_127638196
quote:
2s.gif Op maandag 10 juni 2013 19:15 schreef monkyyy het volgende:

Ik vraag mij af waarom je dat een relevante vraag vindt, gelet op de perspectieven.
Blackberry heeft lange tijd geen nieuwe modellen laten zien, totdat de Q10 en Z10 ten tonele verschenen. Dus de situatie van vorig jaar is niet echt vergelijkbaar met dit jaar.

Zie ook dit: http://www.thegadgetmaste(...)itch-over-in-droves/

Daarmee is het de verwachting dat ze flink veel meer telefoons verkopen, t.o.v. 2012 en 2011.

quote:
Zie openingspost. Kosten per telefoon worden op 130 euro geraamd, terwijl ze voor 550 euro verkocht worden.
quote:

Stijgende dus.
quote:
Ja, de sector groeit.
quote:

Afgelopen jaren hard gegroeid dus. Outlook voor komende jaren ziet positief uit.

Forse groei wordt er voorspeld.
quote:
Kwaliteit (beter doordacht systeem tegenover iOS en Android, maar minder apps) en relatie met haar klanten (BIS enterprise ondersteuning).
quote:
Voorlopig dat die nog fors zal stijgen, dankzij de Z10, Q10 en Q5, hetgeen betekent dat de P/E ratio nog lager zou uitkomen bij gelijkblijvende prijs per aandeel.
quote:
Dit topic richt zich op Blackberry.
quote:
Je vragen zijn beantwoord.

Wat is je mening?
Neen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')