abonnement Unibet Coolblue
  zondag 9 juni 2013 @ 22:30:44 #1
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_127601157





De meesten die hier regelmatig posten dragen dry denim, oftewel denim wat onbewerkt is. Er zit geen wassing overheen, en door de broek heel lang te dragen en pas na een hele lange tijd te wassen creëer je zelf de slijtage, waardoor je dus een eigen "wassing" creëert.

De meeste dry's hebben echter al wel een proces achter de rug om de krimp eruit te krijgen. Dit noemt men sanforized denim. Van deze broeken koop je over het algemeen een waistmaat die TTS (True To Size) is, of die 1 of zelfs 2 maten kleiner is, dit omdat sommige merken enorm uitlopen. Qua inseam (lengte) ook TTS of 1 maat langer (voor eventuele "rest"krimp of omdat je expres een cuff (omslag) wil maken).

Een mooi voorbeeld hiervan is APC, mensen kopen die soms zo smal qua waist dat de bovenste knoop niet eens dicht kan. Na een paar dagen/weken dragen lopen ze dan enorm uit, soms wel 2 - 3 waistmaten. Andere merken lopen weer minder uit, maar dry's doen dat over het algemeen altijd wel.

De broeken die te groot gekocht worden zijn unsanforized en worden over het algemeen shrink to fit genoemd, Levi heeft zelfs een hele STF lijn. Deze zijn helemaal niet bewerkt, waardoor ze bij de eerste keer wassen enorm krimpen, 2 - 3 maten is geen uitzondering. Door deze bij aankoop te soaken (letterlijk: onderdompelen) haal je de krimp eruit, dit kan door ze gewoon in een wasbak met warm water te leggen voor een tijdje, maar ook door met de broek aan in bad te gaan zitten en hem dan rond je lichaam te laten krimpen.

Wat bekende merken op een rijtje per prijscategorie:

>250 euro:
• Iron Heart
• Momotaro
• Samurai
• Somét
• Sugar Cane
• The Flathead

150 - 250 euro:
• Artist Denim
• Atelier La Durance
• Denham
• Iron Heart
• Japan Blue
• Naked & Famous
• Red Cloud

<150 euro:
• A.P.C.
• Cheap Monday
• Edwin
• Levi
• Naked & Famous
• Nudie Jeans
• The Unbranded Brand

Even in een notendop wat jeans-informatie. :)







Ali_Ilegali - Momotaro X N&F Collab, Red Cloud S400, Oldblue Co. 23oz., Sage 18 oz. Marcher, Oldblue '44 repro

Analoog - Momotaro 0701, N&F Skinny Guy Japan Heritage.

Atta-boy - APC Petit Standard, Samurai S5000VX, Oldblue Co.

BacardiRazzSinas - Warehouse 1000xx.

BigSmurf - Momotaro 0201, ALD Prescott Broken Twill, Indigofera Mack Broken Twill

Blaxje - N&F WeirdGuy Selvedge Chino, A.P.C New Standard, Nudie Thin Finn Dry Selvedge, Nudie Thin Finn Dry Black Coated.

Bobr - ALD Prescott Broken Twill.

Bokkepoot - , N&F Weird Guy Elephant 2, N&F Weird Guy Japan Heritage, Nudie Regular Ralf Dry Selvedge , Roy RS2 , Momotaro 201, Nudie Lab Neo , , Samurai S5000GX-K Wind , Edwin ED-35 Rainbow selvage

Brummi3_NL - Momotaro 0701, ALD Frontier BB, Nudie Lab 16 BB, Thin Finn Dry Grey Coated.

Cpt. - A.P.C. New Standard.

DeGrote - Denham Skin VJS, Indigofera Ryman Unwashed Shirt.

don-diablo - Momotaro 0201, N&F WG Japan Heritage , Levi's 511 commuter, APC PS

doo. - Momotaro 0701

DutchErrorist - Levi 501 STF, en meer STF's.

Ditty - Nudie Tight Long John denim stretch, Railcar Viper X003

Gaijin - Nudie Slim Jim Organic Dry Dark, APC Petit Standard

Grachtenpinguin - Nudie Slim Jim Organic Dry Dark, Japan Blue x Momotaro 0400, Denimasa 600IR

Ieppeh - APC Petit Standard, Tellason Ladbroke Grove

Jetlife - APC New Standards, Naked and Famous Japan Heritage, Tellason Ladbroke Grove

JopJuh - Tellason 15.5 oz Kuroki Denim.

Kaaspeer - ALD Princeton, Jean Shop Rocker Slim

Kasanova_ - N&F Slim Guy Nep Selvage, Nudie Grim Tim Red Selvage.

kipknots - Tellason Gustave, N&F Weird Guy Blue Weft

MartiniNL - Naked&Famous Left Hand Twill, Momotaro 0705SP,Nudie Grim Tim Org. Dry Selvage

Michhas - Edwin ED-57, Tellason Ladbroke Grove

M1stral - Momotaro 0201, 0701, 0702 en G007.

Neraice - Nudie Slim Jim Organic Dry Embu.

Nezhi - Cheap Monday Tight Original.

One_conundrum - Red Cloud S400 17oz.

omelette- APC New Standard

Patroon - Nudie Average Joe Dry Dirt Organic, Nudie Slim Jim Dry Black Coated.

RinkeNL - LVC 67 505, Samurai S710XX.

SatanicWarrior - Pace P-006 Dry Selvage, Nudie Average Joe Dry Selvage, Nudie Grim Tim Dry Stretch Selvage.

Sinji - Samurai 710xx.

T_Fuff - Sage 18 oz. Marcher, ALD Prescott, Artist Denim.

ThePlaneteer - Edwin Nashville , Edwin ED-47 Rainbow selvage.

xSanjay - APC Petit Standard, N&F SG Natural Indigo

Vipi - ALD Prescott, Denim Demon Sarves, Red Cloud R400S 21oz

vault_tec - Unbranded 21 oz.

Zwartemarktplaats: Bristol.

Pedroo : Rogue Territory SK 12.5 oz ,Naked & Famous Skinny Guy LHT

Em-dee-em-aa: Rogue Territory SK 12.5 oz. Naked & Famous Skinny Guy LHT, Atelier LaDurance Princeton Japan Blue ( :') prewash)




Ali_Ilegali (Oldblue)


Atta-boy (APC)


bokkepoot (Naked & Famous)


DeGrote (Denham)


don-diablo (Momotaro)


JetLife (APC NS)


LSDreamer (ALD)


RinkeNL (Edwin ED-47)



T_Fuff (Atelier la Durance Royston)


DutchErrorist (Levi's 501 STF)



OP-style made by: Bobr ^O^
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_127601380
Yes we do.
pi_127604190
Om mijn vraag uit het vorige deel nog maar een keer te stellen: Iemand ervaring met bestellen via rakuten danwel een proxy? Zit te twijfelen of ik direct van rakuten bestel of via sutocorp. Voordeel van sutocorp is wel dat je de douane eerder omzeilt.
pi_127604855
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 23:21 schreef RinkeNL het volgende:
Om mijn vraag uit het vorige deel nog maar een keer te stellen: Iemand ervaring met bestellen via rakuten danwel een proxy? Zit te twijfelen of ik direct van rakuten bestel of via sutocorp. Voordeel van sutocorp is wel dat je de douane eerder omzeilt.
Alleen met die andere japanse proxy tijd gelee en yahoo.jp, maar ze zeggen dat sutocorp flexer is :)
Anders via de engels rakuten proberen en mailen naar de shop ivm douanekosten ;)
We fear that which we cannot see
pi_127605960


Iedereen aan de slubby denim hier
  maandag 10 juni 2013 @ 00:36:37 #6
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_127607166
Japan Heritage?
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_127607333
Oui!
  maandag 10 juni 2013 @ 12:09:41 #8
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_127614417
Update time

201 is privé broek, N&F is voor mijn werk en stof vergaderaar en de RRDS is ook voor mijn werk :)









'




De electric blue is echt door aan het breken op de 201 :)
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  maandag 10 juni 2013 @ 12:14:10 #9
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_127614554
Hoe heet die guy nou? Een loodgieter of zo iets die zijn Raws gewoon een tijd op zijn dak plempte.
Stond volgens mij ook in het Denham boekje.
  maandag 10 juni 2013 @ 12:18:15 #10
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_127614678
Ik moet zeggen dat ik er niet echt in geloof, draag je broeken gewoon normaal, ze zullen van het zonlicht iets verkleuren, en van de regen vergaan dus zo boeiend is het niet.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  maandag 10 juni 2013 @ 12:23:14 #11
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_127614808
quote:
7s.gif Op maandag 10 juni 2013 12:18 schreef bokkepoot het volgende:
Ik moet zeggen dat ik er niet echt in geloof, draag je broeken gewoon normaal, ze zullen van het zonlicht iets verkleuren, en van de regen vergaan dus zo boeiend is het niet.
Zo had ik een keer foto's gezien van een gozer in Arizona die dat met z'n broek had gedaan, maar zoveel verschil was er niet gelijk waarneembaar. Dragen helpt toch het beste.
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_127615073
quote:
10s.gif Op maandag 10 juni 2013 12:09 schreef bokkepoot het volgende:
Update time

201 is privé broek, N&F is voor mijn werk en stof vergaderaar en de RRDS is ook voor mijn werk :)

[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
'[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

De electric blue is echt door aan het breken op de 201 :)
Gaat lekker bok :) Hoeveel wear in alle 3?
We fear that which we cannot see
  maandag 10 juni 2013 @ 12:44:13 #13
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_127615386
In hoeverre zijn soaks nou echt killing voor je contrast fades? Want af en toe een bad is voor het denim an sich goed, maar als je er niet aan zit verder verlies je toch ook nauwelijks indigo en starch?
  maandag 10 juni 2013 @ 13:06:19 #14
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_127616056
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 12:32 schreef Ali_Ilegali het volgende:

[..]

Gaat lekker bok :) Hoeveel wear in alle 3?
Geen idee, ik schat 4 weken voor de N&F en de RRDS heb ik al 4 jaar, Momotaro zal een maandje of 5/6 zijn.
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 12:44 schreef BigSmurf het volgende:
In hoeverre zijn soaks nou echt killing voor je contrast fades? Want af en toe een bad is voor het denim an sich goed, maar als je er niet aan zit verder verlies je toch ook nauwelijks indigo en starch?
Is niet echt een regel voor, het ligt erg aan de denim. Je kunt een soak doen maar als het niet nodig is en je contrast fades wil, niet doen.

Maar aan de andere kant, mijn N&F elephant 2 is regelmatig compleet doorweekt geweest en het contrast spat er echt vanaf dus.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_127626745
Was toch een onderzoek gedaan dat het voor de fades niet uit maakt als je je broek om de 2 maanden wast?
Kan geen kwaad iig.

Dit had ik nog liggen boven:




Nog helemaal ongedragen :9
Dacht er eerst aan om dat evisu maniacs er af te halen en hem gewoon te dragen. Maar misschien verkoop ik hem gewoon, kan ik van dat geld dat denim jacket kopen wat don poste. Vind die mooier denk ik.
Faka G
  maandag 10 juni 2013 @ 19:18:01 #16
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_127629121
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 18:20 schreef Atta-boy het volgende:
Was toch een onderzoek gedaan dat het voor de fades niet uit maakt als je je broek om de 2 maanden wast?
Kan geen kwaad iig.

Dit had ik nog liggen boven:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Nog helemaal ongedragen :9
Dacht er eerst aan om dat evisu maniacs er af te halen en hem gewoon te dragen. Maar misschien verkoop ik hem gewoon, kan ik van dat geld dat denim jacket kopen wat don poste. Vind die mooier denk ik.
Zou haast zeggen dat het bijna dezelfde was maar met wat fades.
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_127629964
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2013 19:18 schreef don-diablo het volgende:

[..]

Zou haast zeggen dat het bijna dezelfde was maar met wat fades.
Heeft die ook 2 verschillende kleuren stitching? Ik vind dat oranje achtige niet zo mooi in combinatie met het witte.
Verder idd hetzelfde model.
Faka G
  maandag 10 juni 2013 @ 19:49:57 #18
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_127631006
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2013 19:33 schreef Atta-boy het volgende:

[..]

Heeft die ook 2 verschillende kleuren stitching? Ik vind dat oranje achtige niet zo mooi in combinatie met het witte.
Verder idd hetzelfde model.
Ja geloof het wel. Geel en oranje. Viel mij niet zo op.
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_127631972
Gewoon geel vind ik mooi, in mijn herinnering was ie dat ook :9
Jammer dat ie 2 kleuren is.
Nu maar eens flink twijfelen welke ik leuker vind, die ADL of m'n evisu jasje
Faka G
pi_127632281
Sowieso die ALD, die is baas, vind dat model mooier (nouja, eigenlijk beide wel tof :') )
dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.
pi_127633299
Vindt dit model niet zo tof tbh, atta.. Zijn dopere jackets te vinden!
pi_127634378
Fit is gewoon een type 3 jacket, dat vind ik juist heel cool. Alleen ik vind de stitching niet echt mooi. Had veel liever alleen gele stitching gehad.
Dat evisu maniacs op de achterkant zou ik er dan wel nog afhalen denk ik.
Maar denk dat ik hem weg doe.
Faka G
pi_127676222
Nudie Perry Dry Jacket opgepikt vandaag, gelijk mn Momotaro achtergelaten. Krijgt nu dezelfde sizing als mijn NF weirdguy. :)
  dinsdag 11 juni 2013 @ 20:33:59 #24
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_127677763
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 19:55 schreef MartiniNL het volgende:
Nudie Perry Dry Jacket opgepikt vandaag
Die met selvage? Die is wel gaaf :)
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_127678607
Heeft geen selvage voor zover ik zie, zal er morgen wel even een foto van schieten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')