Danger.Mouse | zondag 9 juni 2013 @ 22:11 |
![]() Dit is een gezellig clubje Fok!ers die allemaal 1 ding gemeen hebben: motorrijden is onze hobby! We hebben al verschillende meets ...bla bla bla bla... maar weken vooruit plannen is er meestal niet bij. ![]() Heb je zin om eens mee te rijden, dan zien we je graag! Ook voor een gezellig praatje over motoren kun je hier terecht ![]() Agenda: 29 Juni 2013 - Motorrijders newbierit! In de planning: - Allroad rit, interessepeiling hier: Klikkerdeklik - Rit in Twente - Internationale kampeer-rit ![]() • Honda CBR600F '94 - (dribbel79) • Honda Transalp XL600V '90 - (Roderick2085) • Kawasaki ER-6N '06 - (koffiekoekje) • Kawasaki ZR-7 '01 - (ikookhier) • Suzuki GS500e- (Cocktailprikker) • Suzuki GSX750F '03 - (Paxlie) • Suzuki GSX750F '05 - (bwt) • Suzuki Hayabusa GSX-1300R '00 - (stinkie) • Suzuki TL1000R - KTM LC4 400 Super-Motard - pic2- (cageon) • Triumph Street Triple R '09 - (BazzieK) • Yamaha SZR660 - (-XX-) • Yamaha XJ600 '91 - (Geerd) • Yamaha YZF 750 - (-Den_Haag-) ![]() • Cagiva V-Raptor 1000 '07 - (JK1982) • Honda Transalp XL600V '94 - (Anne) • Honda Transalp XL600V '99 - (Dekatria) • Honda VFR800Fi '00 - (Maegrim) • Kawasaki Ninja 250R '10 - (Mickeys) • Kawasaki ZX6R 636 '05 - (Danger.Mouse) • Kawasaki ZX10R '05 - (peterzx9r) • Suzuki GS500 '94 - (Vinniiee) • Suzuki GSX600F '97 - (WhiteJoker) • Suzuki GSX600F '98 - (lipjes) • Suzuki SV650S '01 - (Tankiej) • Suzuki SV650S '07 - (mstx) • Yamaha FZ6 Fazer '06 - (Joooo-pi) • Yamaha SRX 600 '86 - (Skv) • Yamaha XJ900 '92 - (whY...) • Yamaha XT660Z Tenere '12 - (Salatrel) ![]() ![]() Gewoon melden in het topic. Iedereen is in principe welkom, maar we willen wel van tevoren wel graag weten wie er allemaal komen. ![]() Er wordt afhankelijk van het seizoen en de weersomstandigheden vrij vlot gereden, maar z�ker niet achterlijk hard. Als je het te snel vindt gaan meld je dit even aan degene die voorop rijdt. En anders wachten we wel op je. Ga zeker niet proberen de rest bij te houden, dit kan leiden tot ongelukken. ![]() Door het hele land, de ene keer wordt er in Zeeland gereden en dan weer in Friesland. ![]() Dit varieert. Soms al 2 � 3 weken van te voren, maar het gebeurt ook regelmatig dat we een dag van tevoren afspreken of soms zelfs dezelfde dag nog. ![]() Nou, de meeste leden houden er wel van om een beetje mooi op de foto te komen, maar er worden zeker geen wedstrijdjes gehouden en aan opnaaierij doen we ook niet. Ons motto is: Op de openbare weg valt niets te winnen, alleen te verliezen. ![]() Hier is geen vaste persoon voor aangewezen, eigenlijk iedereen die een digitale camera bij zich heeft maakt foto's. ![]() Meestal wordt er van tevoren een route gemaakt en voorgereden door een Fok!MC'er. Het kan ook zijn dat iemand al bekend is in de buurt en dan rijdt diegene gewoon voorop. ![]() Nee, dit is naar aanleiding van eerdere incidenten ten strengste verboden. ![]() Dat staat meestal in het profiel van de Fok!MC'er. Zo niet, dan wil deze persoon dit graag anoniem houden. ![]() Degene die de laatste post heeft geplaatst maakt het nieuwe topic. Dit is in de vorm van "Motorclub topic <deel> + topictitel naar keuze". Indien dit niet binnen 5 minuten wordt gedaan kan een andere FokMC'er dit doen (zie lijstje met motoren hierboven). De OP kan je in deze Wiki vinden ![]() ![]() Ja dat mag, misschien ooit. Het enige wat je hiervoor moet doen is een foto aanleveren en het merk, model + bouwjaar van je motor en smeken tot je een ons weegt. Nieuwelingen moeten eerst bewijzen dat ze een jaar lang kunnen posten alvorens er moeite wordt gedaan om de OP aan te passen. ![]() Als er een rit aankomt, ga dan niet meer onnodig onderhoud doen. Het is al meerdere keren voorgekomen dat hierdoor mensen hun motor mollen en niet mee kunnen rijden! Degene die dit toch doet zal met skeelers achter de motor moeten halen voor de gehele rit ![]() ![]() • Alles van nul tot ?2.500,00 • Occasions • Speurders • Marktplaats • Duitse motoren op Mobile.de • Duitse motoren op Scout24 • BPM-Calculator • Tarieven snelheidsovertredingen Onderdelen, kleding & aftermarket parts • RAD, groot Belgisch verzendhuis in motorkleding en accessories met enorm assortiment • Motowebshop, voordelig Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires. • Motozoom, groot Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires met enorm assortiment • Louis, groot Duits verzendhuis in motorkleding en accesoires met enorm assortiment ------------ (moederbedrijf, maar goedkoper dan Motozoom!) • Martijns, Rotterdamse winkel in motorkleding en accessoires • Bikebandit, groot Amerikaans verzendhuis in accessoires • Superpole uitlaten • Japarts, onderdelen Japanse motorfietsen. Vaak 10-15% goedkoper. Nu ook accessoires! • Vortex - bloedmooie goodies voor je motor! • Evotech - bloedmooie goodies voor je motor! • Motorolie te koop • Ontwerp je eigen TankPad • Ontwerp je eigen motorpak • Reflectiestickers Database met alle specificaties van motorfietsen sinds 1970 • Bikez Motorreparatie • Motorcycle repair • Vele Motor gebruiks/service handleidingen Motorfietsen voor grote mensen • Klik! Motorfilmpjes!! • Duc and WSBK movies, manuals and more. Disclaimer: Niet gesponsorde links. Gebruik maken van de aangeboden diensten is op eigen risico ![]() Tevens maakt FOK! meer kapot dan je lief is. ![]() | |
BlackLining | zondag 9 juni 2013 @ 22:22 |
Belastinggeld ![]() Dat ze maar eens tempo maken ermee. | |
Salatrel | zondag 9 juni 2013 @ 22:26 |
bij mij is het al binnen hoor ![]() | |
BlackLining | zondag 9 juni 2013 @ 22:35 |
Nee. Gek genoeg heb ik een correctie over 2011 die ik heb ingediend ergens half mei al wel weer verrekend gehad ![]() | |
GeneraalOnbenul | zondag 9 juni 2013 @ 22:36 |
Meh de ketting van de SV hangt iets te vaak op half 7 ![]() ![]() | |
Dekatria | zondag 9 juni 2013 @ 22:51 |
Gewoon heule kettingset doen. | |
WallyPower118 | zondag 9 juni 2013 @ 22:55 |
Dit, kan het 1x mooi op elkaar inslijten en gaat het langer mee. Anders blijf je dingen vervangen omdat je ouwe zooi je nieuwe dingen sneller laat slijten.. | |
klawie | zondag 9 juni 2013 @ 23:03 |
ik heb een tijdje meegekeken met motor cross en daar deden ze de voortandwiel bij elke beurt zodat de ketting langer meeging | |
Sounddragon | zondag 9 juni 2013 @ 23:18 |
Ik vervang wat nodig is, no more, en ik doe niet korter met onderdelen als normaal. Ik houd alleen geld 'over' ![]() Dit hok heeft een cardan, probleem opgelost. eerste voordeel wat Ik eraan gevonden heb, dat dan weer wel ![]() | |
BlackLining | zondag 9 juni 2013 @ 23:20 |
Gaat voor straatgebruik niet op. Als de ketting nog steeds gaar is, is binnen 2000 kilometer het nieuwe voortandwiel dat ook weer. En dan is de ketting nog een stapje verder dan ie al was. Altijd de hele kettingset. Slijt gelijkmatig, dus de kettingwielen zijn doorgaans net zo ver heen als de ketting zelf mits de ketting enigszins onderhouden is. In mijn ketting zitten een aantal schakels die niet soepel meer rond willen. Dus die gaat in de volgende serie mee ![]() | |
Gummiebeer | zondag 9 juni 2013 @ 23:21 |
Als de ketting en achtertandwiel nog goed is, is er geen enkele geldige reden om alles te vv. Dus gewoon lekker die voortandwiel vv en verder klapperen. Edit: Lekkere tegenstrijdige adviezen weer. ![]() | |
BlackLining | zondag 9 juni 2013 @ 23:22 |
Als het tandwiel niet lekker meer is, is het vrijwel onmogelijk dat de ketting nog in orde is. Andersom is logischer. Tandwiel nog goed als de ketting gaar is. Maar ook dat niet te lang, want dat tandwiel trekt gewoon krom en slijt in als de ketting te ver uitgerekt is. | |
WallyPower118 | zondag 9 juni 2013 @ 23:22 |
Maar als je ketting steeds slap hangt, dan zou ik eerder de ketting verdenken dan je tandwiel. Als er eenmaal ongelijke rek in een ketting zit dan kan t erg snel gaan.. | |
Gummiebeer | zondag 9 juni 2013 @ 23:24 |
Laten we effe eerlijk wezen: Een SV is geen pk monster in vergelijking met een zeg maar een ss fiets. Gewoon effe regelmating de speling controleren. Mocht de ketting teveel gaan lubberen dan kan je altijd es kijken of je de hele zut vervangt. | |
BlackLining | zondag 9 juni 2013 @ 23:25 |
Als ie steeds slap hangt zou ik de kettingspanners (of degene die de ketting spant) verdenken. Let er overigens op dat kettingen niet overal even lang zijn. Klinkt een beetje korm, dat snap ik, maar neit alle schakels zijn even lang. Dat rekt naar verloop van tijd. Je kunt dus je kettingspanning instellen, het achterwiel een keer rond draaien en er dan weer compleet naast zitten. Dat is ook de reden dat je bij het spannen eerst het strakste punt zoekt (dus, slapste deel van de ketting om het achtertandwiel, niet tussen de tandwielen) en dan op het strakte punt spant, niet op het zwakste. Een ketting die iets los staat is niet erg. Een ketting die te strak gaat, kan je bak kapot trekken. | |
Gummiebeer | zondag 9 juni 2013 @ 23:26 |
Klint heul niet krom, tis de waarheid. Geen enkele ketting is overal gelijk. | |
BlackLining | zondag 9 juni 2013 @ 23:26 |
70 pk in wisselend vermogen en richting is meer dan genoeg om een ketting uit te rekken. Zeker bij een V-twin die op elke slag een dreun uitdeelt, in plaats van een vier in lijn die dat gelijkmatiger doet. Overigens zelfs een 25kW vier in lijn rekt een ketting na verloop van tijd gewoon uit. Lees even eerst de hele post... | |
Gummiebeer | zondag 9 juni 2013 @ 23:27 |
Vermogen is gelijkmatig op de uitgaande as. Maakt geen moer uit of het een Twin of 4 in lijn is. | |
Gummiebeer | zondag 9 juni 2013 @ 23:29 |
Deed ik. En ik blijf erbij dat een strontje nieuwe ketting niet overal gelijk is. Als ik mijn ketting span pak ik het strakste gedeelte om te spannen, dan zit je altijd goed. | |
BlackLining | zondag 9 juni 2013 @ 23:29 |
Gemiddeld vermogen wel ja. Merk jij als bereider niet veel van, omdat je ketting en de demping van je tandwielset nogal veel opvangt. Maar, zelfs een 25kw motor, vier in lijn of V-twin, rekt een ketting gewoon uit naar verloop van tijd. Hij zal een ketting niet uit elkaar trekken, maar een speling van een tiende milimeter op een aantal van de schakels is genoeg om een ketting weg te kunnen flikkeren. Dan heb je dus niet gelezen, want ik zeg nergens dat een nieuwe ketting dat wel is. Echter, zeggen "een ketting is niet overal even lang" klinkt gewoon vaag als je niet weet hoe het slijtageproces van een ketting eruit ziet, en niet weet dat een ketting op bepaalde stukken verder versleten kan zijn dan op andere stukken. En gezien het probleem, een steeds doorhangende ketting, denk ik dat dat effect over het hoofd gezien wordt. Vandaar de extra uitleg. | |
WallyPower118 | zondag 9 juni 2013 @ 23:30 |
Dit is nou dus echt een ![]() Waarom denk je dat fabrikanten komen met big-bang, screamers en small bang motoren? puur om de krachtpulsen om het achterwiel te moduleren om zo een betere tractie en feedback van de motor te verkrijgen. Big-Bang is bijvoorbeeld dat alle cilinders binnen een halve slag arbeid leveren, zodat de achterband te tijd heeft om weer te herstellen voor de volgende arbeidsslag en zo betere feedback en tractie te leveren. | |
Gummiebeer | zondag 9 juni 2013 @ 23:30 |
Het is trouwens niet de ketting die zozeer slijt. De tandwielen slijten met als gevolg dat de ketting gaat slijten door onvoldoende controle. ![]() | |
BlackLining | zondag 9 juni 2013 @ 23:31 |
Nee, de tandwielset slijt. En daarom vervang je dus altijd de tandwielset en niet alleen de tandwielen. Kettingwielen, voor de mierenneukers onder ons ![]() | |
WallyPower118 | zondag 9 juni 2013 @ 23:31 |
Heb is eerder dat de tandwielen slijten doordat de ketting rekt en daarom die ketting niet meer mooi in de tanden past | |
Gummiebeer | zondag 9 juni 2013 @ 23:32 |
Dan snap ik de ![]() Met al die blablabla blijft het vermogen op de uitgaande as gelijk, ongeacht type blok, niet? | |
BlackLining | zondag 9 juni 2013 @ 23:32 |
Maar de tandwielen slijten ook door het constante gedouw en getrek aan de tanden. Daardoor gaan ze langzaam scheef staan en krijg je een zaagblad. Uiteindelijk slijt dus gewoon de hele set en daarom:
| |
Gummiebeer | zondag 9 juni 2013 @ 23:34 |
Naja, t zal wel. Ik vv altijd de voorste tandwiel aangezien die sneller slijt, want kleiner dus meer rpm dus meer slijtage. Mss ligt het dan aan de Alp, maar ik kan met 2 voortandwielen weg alvorens het geheel te vv. | |
BlackLining | zondag 9 juni 2013 @ 23:35 |
Je bent het met me eens dat het fire-patroon van een V-twin nogal anders is dan van een vier in lijn, toch? En dat twee cilinders van 500 cc die (deels) tegen elkaar inbeuken wat schokkeriger zijn dan vier cilinders van 250 cc die elkaar ondersteunen, lijkt me. Een versnellingsbak heeft alleen maar tandwielen of hooguit een ketting. Geen demping. Kijk vervolgens eens op je verdere aandrijflijn: Ketting met redelijke speling (vangt klappen op!) en vaak nog rubberen dempingsdelen in voortandwiel, of tussen het achtertandwielblok en de achtervelg zelf. Dáár vindt de demping plaats. Op het achterwiel merk je er (vrijwel) niks van, op de uitgaande as echter wel. De demping zit pas in de eindoverbrenging. | |
Gummiebeer | zondag 9 juni 2013 @ 23:37 |
Dit is puur om de veerweg op te vangen van een allroad, die veert immers meer in dan een ss. | |
WallyPower118 | zondag 9 juni 2013 @ 23:37 |
Het vermogen wel ja, maar bij hebben geen elektromotoren die een mooi continu vermogen leveren. het vermogen van een motor word geleverd in de vorm van een sinus, die alleen gedempt wordt door de masssa van het vliegwiel en de aandrijflijn. Dus voor een V-twin het zelfde vermogen te laten leveren als een 4 cilinder binnen een arbeidscyclus moeten de sinusoïden 2X zo groot zijn als bij een 4 cilinder om gelijk te blijven. Dus de piekbelasting op je ketting is dan in theorie 2x zo groot. | |
BlackLining | zondag 9 juni 2013 @ 23:38 |
Maargoed, aan Generaal Onbenul: Een ketting rekt dus op bepaalde delen meer uit dan op andere delen. Zo kan het dat je de ketting spant, het achterwiel een keer ronddraait en de ketting weer los hangt. Spannen doe je dus op het punt dat de ketting het strakste staat. Resultaat daarvan is, dat de ketting met vlagen te los staat. Span je op het losse stuk, dan is je resultaat dat je ketting met vlagen te strak staat. En dan gaat die trekken aan de uitgaande as, en dat is funest voor je blok. Liever te los, dan te vast. Beste blijft gewoon de hele set verwisselen. Als je iets doet, moet je het goed doen. Anders komt het gegarandeerd terug. | |
BlackLining | zondag 9 juni 2013 @ 23:40 |
Dat is niet de enige reden van speling op een ketting. Dat is de reden dat als ie op het strakste punt staat (overigens is dat niet helemaal ingeveerd, dan komt ie weer losser te staan) er nog steeds speling moet zijn op de ketting. | |
Gummiebeer | zondag 9 juni 2013 @ 23:40 |
Laten we het hier maar op houden idd. Maar als kostenbesparing zal je eerst effe alleen je voortandwiel vv inspecteren als die goed versleten is. Edit: Tis veur mij ook veulste laat om discussie te houden ![]() | |
BlackLining | zondag 9 juni 2013 @ 23:41 |
Ja, maar als ze met een versleten voortandwiel gereden heeft, is die ketting hoogstwaarschijnlijk ook gewoon versleten. Die wordt namelijk met elke rondgang uit elkaar getrokken op het voortandwiel. Motorrijden is nou eenmaal een dure hobby.. | |
Gummiebeer | zondag 9 juni 2013 @ 23:42 |
En das weer een kwestie van inspectie en onderhoud. ![]() | |
Gummiebeer | zondag 9 juni 2013 @ 23:44 |
Effe iets anders. Vandaag een Harley rijder gespot met hempie, kort broekie en slippers. Tevens zo'n zomerpetje onder z'n pothelmpie. Gast uitbundig zwaaien ![]() ![]() | |
klawie | zondag 9 juni 2013 @ 23:47 |
maar de voorste tandwiel draait toch vaker rond als de rest en daardoor slijt hij toch harder | |
Gummiebeer | zondag 9 juni 2013 @ 23:50 |
U gaat door voor de koelkast! ![]() Klein editje op zijn plaats: Voorste tandwiel is meestal bij de betere wel harder dus slijtvaster. Neemt nog niet weg dat de voorste tandwiel sneller slijt ivm de rest. | |
klawie | zondag 9 juni 2013 @ 23:52 |
dan kan je hem toch beter een keer eerder los vervangen dan gaat de rest ook langer mee | |
Gummiebeer | zondag 9 juni 2013 @ 23:54 |
Zie ninja edit. | |
WallyPower118 | zondag 9 juni 2013 @ 23:55 |
Dat had dan ik dit geval eerder moeten gebeuren, nu is de ketting al ongelijk gerekt, dus nu zal die slechte ketting je mooie nieuwe tandwiel sneller laten slijten | |
klawie | zondag 9 juni 2013 @ 23:55 |
oke nu begrijp ik het | |
klawie | zondag 9 juni 2013 @ 23:56 |
ik moet er binnekort ook aan geloven maar eerst op vakantie ![]() kan het trouwens kwaad om met een gare ketting rond te rijden | |
Gummiebeer | zondag 9 juni 2013 @ 23:56 |
True. Daarom altijd af en toe inspecteren. Als je voorste tandwiel al zaagtanden laat zien ben je te laat. Kan je gelijk de hele zeut vv | |
Gummiebeer | zondag 9 juni 2013 @ 23:58 |
Kans dat de ketting over een aantal tanden schiet, en zodoende dat je ketting nog gaarder wordt en tandwielen steeds gaarder worden. | |
klawie | zondag 9 juni 2013 @ 23:59 |
dat moet ik denk ik maar voor lief nemen | |
WallyPower118 | zondag 9 juni 2013 @ 23:59 |
De kans op breken en vastlopen wordt wel groter. En als een ketting breekt, dan zal ie niet mooi netjes recht van je brommer aflopen ![]() | |
Gummiebeer | zondag 9 juni 2013 @ 23:59 |
Dan gewoon na je vakantie de gehele set vv. | |
klawie | maandag 10 juni 2013 @ 00:00 |
nieuw zweepje ![]() | |
Gummiebeer | maandag 10 juni 2013 @ 00:01 |
Meestal klapt die dan in je achterwiel en dan maak je een hendige sjieke slip ![]() | |
klawie | maandag 10 juni 2013 @ 00:01 |
je is goedhart motoren | |
Gummiebeer | maandag 10 juni 2013 @ 00:02 |
Kettingset kan je heul goed zelf vv, scheelt een zooi kosten ![]() | |
klawie | maandag 10 juni 2013 @ 00:03 |
achter moet ook het nodige gebeuren dus dat maakt niet uit ![]() | |
WallyPower118 | maandag 10 juni 2013 @ 00:03 |
Meestal dan net als je een vrachtwagen hebt ingehaald of op een haarspeldbocht afrijdt ![]() | |
klawie | maandag 10 juni 2013 @ 00:04 |
neej doe ik liever niet als iemand me de eerste keer helpt wel maar ander breng ik hem gwn weg | |
WallyPower118 | maandag 10 juni 2013 @ 00:05 |
Moet je wel de beschikking hebben over een kettingpons ( of heel erg goed zijn met hamers ![]() | |
klawie | maandag 10 juni 2013 @ 00:05 |
ervaring mee? | |
Gummiebeer | maandag 10 juni 2013 @ 00:05 |
Tja, je woont te ver weg anders had ik je geholpen. Maar het stelt echt geen kut voor. Gewoon aan beginnen ![]() | |
Gummiebeer | maandag 10 juni 2013 @ 00:06 |
Oneindige ketting ![]() ![]() | |
klawie | maandag 10 juni 2013 @ 00:06 |
lol ik kom je halen en brengen en je krijgt bloemen mee voor je meissie krat bier voor jou mooie deal toch | |
Gummiebeer | maandag 10 juni 2013 @ 00:07 |
![]() | |
klawie | maandag 10 juni 2013 @ 00:08 |
kijk moet nl ook remschijven doen pm tegen die tijd wel | |
Gummiebeer | maandag 10 juni 2013 @ 00:09 |
Is goed, ik hoor t wel tegen die tijd ![]() | |
WallyPower118 | maandag 10 juni 2013 @ 00:10 |
Nee geen oneindige ketting, je hebt 2 soorten sluitingen: 1 moet je met een pons dicht slaan en de andere, die ik minder vertrouw, is met een visje, een speciale schakel die open en dicht geklikt kan worden met een tang... | |
klawie | maandag 10 juni 2013 @ 00:10 |
jij gaat nog heel vaak bloemen en bier krijgen ![]() | |
BlackLining | maandag 10 juni 2013 @ 00:10 |
Op het moment dat dát gebeurd, ben je rijkelijk te laat met het vervangen van de complete set en raad ik aan onderhoud aan de motor voortaan maar gewoon door de dealer te laten doen. ![]() | |
Gummiebeer | maandag 10 juni 2013 @ 00:12 |
Crap, ik heb een oneindige ketting. Die vertrouw ik meer dan visjes of met een pons te kutten.
![]() ![]() | |
klawie | maandag 10 juni 2013 @ 00:12 |
ik weet dat ik telaat ben maar vakantie is heel duur ![]() | |
BlackLining | maandag 10 juni 2013 @ 00:15 |
Als ie echt over gaat slaan moet je geen meter meer rijden. Maar dan heb je het écht hard verneukt. Een versleten ketting sjort wat aan je versnellingsbak. Die kan wel wat hebben, maar leuk vindt ie het zeker niet. Je zult merken wat ik bedoel als de nieuwe set erop ligt en goed gespannen en gesmeerd is. De bak loopt en schakelt dan veel soepeler. | |
Gummiebeer | maandag 10 juni 2013 @ 00:16 |
Klawie, maak es een pic van je gare ketting en tandwielen | |
WallyPower118 | maandag 10 juni 2013 @ 00:16 |
Als een ketting gewoon goed geponst is, dan is ie precies t zelfde als een oneindige, boven zou ik nooit een oneindige kunnen monteren omdat de ketting bij mij door de achterbrug heen gaat | |
Gummiebeer | maandag 10 juni 2013 @ 00:17 |
Kan dat dus niet met jouw racert? Kheb dan ook alleen ervaring met allroads ![]() | |
BlackLining | maandag 10 juni 2013 @ 00:18 |
Achterbrug kan eruit he ![]() Ik zit ook te overwegen om volgende keer een oneindige ketting erop te leggen. Moet de brug er toch uithalen, want ik moet wat bijstellen aan de vering en daar kan ik nu niet bij. Ben het wat betreft dat visje met je eens trouwens, dat hoort op een trapfiets. Niet op een motor. | |
Gummiebeer | maandag 10 juni 2013 @ 00:20 |
Vergeet dan niet effe de lagers te controleren van de link, ligt toch al los ja. | |
WallyPower118 | maandag 10 juni 2013 @ 00:21 |
Google maar eens een foto van een 600rr. Het is fysiek gewoon onmogelijk, zelfs als je de brug eruit haalt | |
BlackLining | maandag 10 juni 2013 @ 00:23 |
Precies ![]() Ik heb een andere shock liggen voor achter, maar om die kwijt te kunnen moet ik even met een dremel aan de slag onder de accubak, wat overbodig plastic weghalen. Als ik even de brug eruit haal, kan ik er gewoon onder gaan zitten. Veel makkelijker. En dan kan ik er ook meteen bij ![]() Zag bij het vervangen van mijn wielen ook dat er ietwat speling zit op het lager van het achterste kettingwielblok. Heb het wel weer in elkaar gezet, maar die kan ik mooi meebestellen met de nieuwe ketting. Waarschijnlijk volgende week dat die erop komt. En als ik dan toch bezig ben, meteen maar even het voorwiellager ![]() | |
Gummiebeer | maandag 10 juni 2013 @ 00:23 |
Waar zit het probleem dan precies? Heb gegoogled, maar ik zie het probleem niet echt. | |
klawie | maandag 10 juni 2013 @ 00:23 |
zal ik morgen effe doen | |
klawie | maandag 10 juni 2013 @ 00:25 |
merk het gauw zat en anders laat ik me eigen gwn weg slepen moet je zien breekt morgen me ketting | |
Gummiebeer | maandag 10 juni 2013 @ 00:25 |
Daarom. ![]() ![]() | |
BlackLining | maandag 10 juni 2013 @ 00:27 |
Ik zie het ook niet. Moet natuurlijk ook wel de as eruit waar de brug in hangt hé Wally ![]() ![]() | |
Gummiebeer | maandag 10 juni 2013 @ 00:28 |
Hoppa! Gelijk effe je as invetten enzo. Op elke motor kan een oneindige ketting, tis alleen effe wat meer werk. Soms wel es jaloers op de cardan rijders onder ons. | |
klawie | maandag 10 juni 2013 @ 00:30 |
wat is het verschil eigelijk ![]() ![]() | |
Gummiebeer | maandag 10 juni 2013 @ 00:31 |
Oneindig is gewoon een voorgeklinkte ketting, dus zoals die op je bike ligt. Normaal moet je zelf klinken of met visjes werken, dus 2 losse eindjes aanelkaar maken. | |
WallyPower118 | maandag 10 juni 2013 @ 00:31 |
Ik zal er morgen op terugkomen met een grafische illustratie.. | |
BlackLining | maandag 10 juni 2013 @ 00:32 |
Behalve dan dat visjes thuishoren op een trapfiets of een Ducati, maar niet op een motor ![]() | |
Gummiebeer | maandag 10 juni 2013 @ 00:32 |
doe dat es, ben wel benieuwd hoe het eruit ziet bij jou. | |
Gummiebeer | maandag 10 juni 2013 @ 00:32 |
Of Harley, want die rijden toch niet. ![]() | |
WallyPower118 | maandag 10 juni 2013 @ 00:37 |
Toch nog ff gegoogled: http://www.mcnews.com.au/(...)ingarmWheel_700p.jpg Ik zie zo niet hoe ik hier een oneindige ketting omheen moet krijgen ![]() | |
Gummiebeer | maandag 10 juni 2013 @ 00:37 |
Kettingschakel Gamma Clip style schakel ( met "visje" ) voor de Gamma ketting. Bron: http://www.americanbikesh(...)etting+en+toebehoren ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Gummiebeer | maandag 10 juni 2013 @ 00:39 |
Wat een kutsysteem zeg.. ![]() | |
BlackLining | maandag 10 juni 2013 @ 00:39 |
![]() Goed, je hebt gelijk. Qua frame is het niet zo'n probleem, was even de mogelijkheid van een uit de hand gelopen brug vergeten inderdaad ![]() | |
Gummiebeer | maandag 10 juni 2013 @ 00:40 |
![]() En dan een fatsoenlijke brommert aanschaffen ![]() | |
WallyPower118 | maandag 10 juni 2013 @ 00:40 |
Gewoon geen oneindige ketting kopen ![]() | |
Gummiebeer | maandag 10 juni 2013 @ 00:42 |
True true. Zoals ik zei, ik ben niet zo thuis met racerts. ![]() | |
BlackLining | maandag 10 juni 2013 @ 02:06 |
Zo, M7 helicoil kitje besteld, kan ik van de week ergens de schroefgaten in de nokkenasbruggen die ik dolgedraaid heb fixen ![]() ![]() Edit: Ook weer typisch dat ik dan M7 nodig heb hoor. Vrijwel alle winkels hebben leverbaar van M4 tot M6, en dan M8 tot M14 ![]() [ Bericht 13% gewijzigd door BlackLining op 10-06-2013 02:16:39 ] | |
Geerd | maandag 10 juni 2013 @ 02:17 |
Achterbrug er af ketting erop, achterbrug er weer op toch? | |
Dekatria | maandag 10 juni 2013 @ 08:10 |
Gewoon kettingpons eroverheen, en hoppetee. | |
stinkie | maandag 10 juni 2013 @ 08:30 |
ik hen harder met een visje gereden dan jouw fiets gaat, dus maak je maar geen zorgen ![]() | |
Vrieskist | maandag 10 juni 2013 @ 08:36 |
even kruislings quoten uit het newbierit-topic.Precies, de 210 was een "verouderd" apparaat. En ik vond het prijsverschil ook te klein om dan de 340 niet te kopen. Ik heb nu alleen kaarten van West Europa, en ik zie mezelf daarbuiten ook niet rijden op de motor. Mocht ik ooit meer kaarten nodig hebben, dan kan ik die ook wel ergens vinden ![]() | |
Maegrim | maandag 10 juni 2013 @ 10:14 |
De 210 is behoorlijk sloom ja ![]() | |
pindaplukker | maandag 10 juni 2013 @ 10:28 |
haha lees dit: http://www.autoblog.nl/ni(...)ragen-snelheid-59592 | |
motorbloempje | maandag 10 juni 2013 @ 10:35 |
![]() | |
lipjes | maandag 10 juni 2013 @ 10:35 |
Ondanks dat het niet mag van het weekend toch een stukje gereden samen met vriendin. Ze is heel erg tevreden over haar motor ![]() Oh en de Zumo 350 is goed spul | |
WallyPower118 | maandag 10 juni 2013 @ 10:49 |
Dat ze bij 148 al de plaat niet meer scherp hebben.. ![]() ![]() | |
dribbel79 | maandag 10 juni 2013 @ 10:54 |
zaterdag naar Kleve geweest, leuk ritje binnendoor... kan / wil iemand mee helpen met het vervangen van mijn nokkenas ketting?? als ik de cbr start lijkt het wel een diesel man... | |
vannelle | maandag 10 juni 2013 @ 10:55 |
Waar woon je? | |
motorbloempje | maandag 10 juni 2013 @ 11:13 |
Alleen jammer dat Kleve zo'n bejaardendorp is ![]() ![]() | |
dribbel79 | maandag 10 juni 2013 @ 11:14 |
precies, maar het de goedkoopste oplossing voor 's avonds op kunnen scheppen met "ben vandaag naar duitsland geweest" ![]() en ik ben een dusdanig grote geografie-mogool dat dat het enige dorp is wat ik weet te vinden :S | |
dribbel79 | maandag 10 juni 2013 @ 11:14 |
Veenendaal | |
vannelle | maandag 10 juni 2013 @ 11:20 |
Niet echt in de buurt dus. Maar als jij naar omgeving Bergen op Zoom kan komen wil ik je best helpen. Veenendaal heb ik trouwens ook nog gewoond, Middellaan en Boompjesgoed. | |
Salatrel | maandag 10 juni 2013 @ 12:28 |
omdat het in nederland al op de borden staat zeker ![]() | |
dribbel79 | maandag 10 juni 2013 @ 13:46 |
ook | |
Tankiej | maandag 10 juni 2013 @ 14:23 |
Dat is dichtbij. Jammer genoeg heb ik er ook geen verstand van hoe ik dat zou moeten vervangen, anders wilde ik best helpen ![]() Ik wil nu ook wel helpen, maar ik kan je niet de garantie geven dat de motor weer goed loopt nadat hij weer in elkaar zit. Als ik hem weer in elkaar krijg ![]() | |
motorbloempje | maandag 10 juni 2013 @ 14:24 |
Als je er een beetje geld voor over hebt, kijk dan eens bij Boksmotyre in Duiven ![]() | |
BlackLining | maandag 10 juni 2013 @ 14:25 |
Gewoon op de Redneck manier doen: http://www.motormeuk.nl/b(...)okkenas-ketting.html Edit: Overigens een prima manier, alleen natuurlijk wel gewoon klinken en niet lassen ![]() | |
dribbel79 | maandag 10 juni 2013 @ 14:34 |
"i'd rather be drinkin' beer and ridin' it" hehe | |
klawie | maandag 10 juni 2013 @ 14:40 |
net voor het eerst met koffer gereden en vloog opeens met 140 de vangrail in me nieuwe koffer bekrast ![]() | |
Tankiej | maandag 10 juni 2013 @ 14:43 |
Jij vloog met 140 de vangrail in of alleen je nieuwe koffer? ![]() Ik denk het laatste, anders poste je dit vast niet | |
klawie | maandag 10 juni 2013 @ 14:44 |
lol alleen me koffer hoorde een klap keek naar achter en zag opeens een koffer rollen op de vluchtstrook | |
Tankiej | maandag 10 juni 2013 @ 14:45 |
![]() Volgende keer beter vast zetten? ![]() | |
klawie | maandag 10 juni 2013 @ 14:46 |
dacht dat mij grondplaat het zelfde was maar achteraf is het denk toch een tikkeltje anders morgen effe de andere grondplaat erop schroeven | |
motorbloempje | maandag 10 juni 2013 @ 14:47 |
Sorry, maar ![]() ![]() ![]() Hoe krijg je dat voor elkaar? | |
BlackLining | maandag 10 juni 2013 @ 14:47 |
![]() | |
klawie | maandag 10 juni 2013 @ 14:49 |
gelukkig niets of niemand verder geraakt en met 1 hand op de koffer weer naar huis gereden | |
BlackLining | maandag 10 juni 2013 @ 14:50 |
Not sure if trollin? | |
klawie | maandag 10 juni 2013 @ 14:56 |
lol nee ben wel binnedoor terug gereden | |
KneusTeun | maandag 10 juni 2013 @ 16:50 |
Net ff de Sallandse heuvelrug gedaan, oftewel de mooie weg die vol zit met wielrenners en bussen oude vellen. ![]() | |
Salatrel | maandag 10 juni 2013 @ 17:00 |
beetje posbank achtig dus ![]() | |
picodealion | maandag 10 juni 2013 @ 17:06 |
Is er al een rubber-side up lijstje voor deze maand? Ik zet mijn geld in op klawie. | |
Maegrim | maandag 10 juni 2013 @ 17:31 |
Ik op jou ![]() | |
picodealion | maandag 10 juni 2013 @ 17:54 |
Nou, wat een vertrouwen. Dat ik in April en Mei al op de lijst stond wil niet zeggen.. oh. ![]() | |
motorbloempje | maandag 10 juni 2013 @ 17:58 |
Je bent net omgepleurd? | |
picodealion | maandag 10 juni 2013 @ 17:59 |
Nee, maar ik snap dat ik een verwachtingspatroon schep. | |
Salatrel | maandag 10 juni 2013 @ 17:59 |
je mag mijn kentekenplaat en knipperlicht eventueel wel op de schadelijst zetten ![]() | |
BlackLining | maandag 10 juni 2013 @ 18:28 |
Huh wat? Ik had maar één keer meegekregen? ![]() Ik ben 'al' een maand of 4 niet meer met het rubber naar boven gegaan ![]() | |
picodealion | maandag 10 juni 2013 @ 18:43 |
April was gewoon laten zakken bij het straatje keren op een helling, niks bijzonders. | |
BlackLining | maandag 10 juni 2013 @ 18:46 |
Oh, dat heb ik volgens mij wel gehoord. Niets bijzonders, maar toch lullige schade hoor ![]() | |
picodealion | maandag 10 juni 2013 @ 18:46 |
Daarom heb ik valbeugels ![]() | |
BlackLining | maandag 10 juni 2013 @ 18:51 |
Mwa, ik vind dat op mijn motor niet mooi. Als ik eraf donder is dat toch altijd op lage snelheid, ben pas één keer rijdend afgestapt. HIj valt bij mij op het onstekingsdeksel, of het startkoppelingsdeksel. De cilinders blijven buiten schot, daar zit het stuur voor. Dus het is één van die deksels en een stuurgewicht wat de klap opvangt in mijn geval. Alleen als ie rechtsom valt, en de uitlaat landt iets op een verhoging, dan trekt ie de achterbrug krom. Het zou niet de eerste Bandit zijn die zo op zijn einde komt. Al heb ik de vaste ophanging van de uitlaat inmiddels vervangen door zo'n rubberen ring, dus hij kan nu veel meer hebben ![]() Maargoed, ding is al ouder, dus hij heeft al genoeg battlescars. Ik kan me echt niet druk maken over een krasje meer of minder. Het is jammer dat het gebeurd, maar ik zal er niet wakker om liggen. | |
Chokeme | maandag 10 juni 2013 @ 19:41 |
Volgens mij is hij ondanks het gebrek aan kvs niet te warm geworden, hij zat op 70 graden toen ie uit viel. Ik denk dat mijn tank vacuüm trekt, stond vandaag weer stil en nadat ik de tankdop open en dicht deed startte hij weer. Was de vorige keer ook zo. Beetje typisch alleen dat het (gecombineerde) waarschuwingslampje voor olie en temp dan gaat branden. Als ik lucht in de tank laat is het lampje ook weer uit. Heb alleen geen idee waar die lucht vandaan moet komen. Op mijn brommer zat een slang van het balhoofd naar de tankdop. Maar dat is hier dus anders. Straks maar ff rijden klooien. | |
Chokeme | maandag 10 juni 2013 @ 19:42 |
Misschien kun je er crash bars opzetten? Ik heb die voorop zitten (puur voor de kappen). Misschien zijn er ook wel grotere te krijgen. | |
BlackLining | maandag 10 juni 2013 @ 19:48 |
Even een paar woorden later cutten ![]() Overigens heb ik geen kappen, ik rij een naked ![]() | |
BlackLining | maandag 10 juni 2013 @ 19:51 |
Hmm, als de benzine op aan het gaan is, gaat ie armer lopen. Dan wordt het blok een stuk warmer in ieder geval. Misschien slaat daarom het lampje aan. Lijkt me sterk hoor, maar da's de enige verklaring die ik kan bedenken als het echt aan de benzinetank ligt. | |
Chokeme | maandag 10 juni 2013 @ 19:52 |
Aha ![]() Zaterdag viel hij uit terwijl ik 3 km ervoor afgetankt had, dus dat armer lopen zal het niet zijn denk ik. | |
klawie | maandag 10 juni 2013 @ 19:54 |
ik heb met de er-5 gehad dat de iets was met de tank ontluchting | |
BlackLining | maandag 10 juni 2013 @ 20:03 |
Dat kan wel, want je hebt het over vacuum trekken van de tank. Dat kan alleen maar beter met een volle tank. Er ligt dan nog maar een dun laagje benzine in de vlotterbakken (we hebben het over een fiets met carbs toch?) en dan wordt het mengsel te arm. Maar om dat te meten, moet je al een temperatuurmeter in de cilinders hebben, anders gaat dat niet snel genoeg. Zo groot is dat temperatuursverschil ook niet. Je moet achter dat arm lopen niet teveel zoeken, maar het was de enige min of meer 'mogelijke' link tussen vacuumproblemen en een temperatuur-LED die ik kan bedenken. [ Bericht 3% gewijzigd door BlackLining op 10-06-2013 20:10:13 ] | |
Salatrel | maandag 10 juni 2013 @ 20:10 |
te arm lopen en dan chokeme als nick hebben ![]() | |
Chokeme | maandag 10 juni 2013 @ 20:13 |
Ok, ja is met carbs. En die link zou ik anders ook niet kunnen leggen idd. Fuck ja ![]() | |
Chokeme | maandag 10 juni 2013 @ 20:18 |
Misschien dat hij de olie niet rondpompt als hij om 1 of andere reden te weinig brandstof krijgt. | |
BlackLining | maandag 10 juni 2013 @ 20:58 |
Nou, was dat rubber-up lijstje er nou al? Want dan kan ik erbij ![]() ... Was wel te voet ![]() ![]() Liep even de schuur in om de lengte van de beugel van de achterveer die volgende week onder de Bandit moet op te meten. Stap de drempel over, ga ik voluit op mijn bek ![]() ![]() | |
Salatrel | maandag 10 juni 2013 @ 21:10 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Dekatria | maandag 10 juni 2013 @ 21:16 |
Uitkijken voor gladheid morgenochtend dus. | |
pindaplukker | maandag 10 juni 2013 @ 21:53 |
Zieke cam voor op de motor/helm, voor weinig geld! Als mijn belasting centjes binnen zijn, ga ik die zeker halen ![]() ![]() | |
Salatrel | maandag 10 juni 2013 @ 22:04 |
die batterij is nog zwakker als die van de gopro. | |
Daantke | maandag 10 juni 2013 @ 22:13 |
Ziet er wel echt top uit voor dat geld! | |
KneusTeun | maandag 10 juni 2013 @ 22:17 |
alleen ook zo'n gezwel! waarom kunnen ze de body niet wat meer een "druppel vorm" vorm geven? | |
StateOfMind | maandag 10 juni 2013 @ 22:28 |
Na jaaaaaren tegen mezelf gezegd te hebben dat ik ooit wel een keer mijn motor rijbewijs wil gaan halen, heb ik van de week besloten dat ik, zodra ik weer werk heb, flink ga sparen voor én mijn motor rijbewijs, én motorkleding + helm, én een motor natuurlijk ![]() | |
Dekatria | maandag 10 juni 2013 @ 22:31 |
Ik zeg doen. | |
StateOfMind | maandag 10 juni 2013 @ 22:33 |
Dat ga ik ook zekers doen, dat staat al vast ![]() | |
Salatrel | maandag 10 juni 2013 @ 22:37 |
PTA / Motorrijles #63 - Op naar het voorjaar | |
motorbloempje | maandag 10 juni 2013 @ 22:39 |
Ah joh, die helm is overrated. | |
klawie | maandag 10 juni 2013 @ 22:41 |
mogen ze bij jullie zonder helm rijden dan ??? | |
StateOfMind | maandag 10 juni 2013 @ 22:41 |
Thanks | |
motorbloempje | maandag 10 juni 2013 @ 22:49 |
Nee. | |
BlackLining | dinsdag 11 juni 2013 @ 00:10 |
Doen ![]() Motorrijbewijs halen is één van de beste dingen die je als mens kunt doen ![]() | |
Gummiebeer | dinsdag 11 juni 2013 @ 10:39 |
Even een mooie Fail met hoofdletter dus. Ik klaagde altijd over de Metzeler banden, zwabberen enzo..kutband blablabla. Nu eens goed de ketting opnieuw gespannen en er dus achter komen dat 1 van de kettingspanners niet helemaal lekker zat..bleek dus het achterwiel scheef getrokken. Echt een half jaar met scheef achterwiel gereden. ![]() ![]() Kan nu tenminste weer met losse handjes rijden zonder getrek naar rechts. ![]() | |
picodealion | dinsdag 11 juni 2013 @ 11:20 |
Na 10 jaar hetzelfde tegen mezelf zeggen heb ik afgelopen April ook eindelijk mijn rijbewijs gehaald. Je gaat er geen spijt van krijgen ![]() | |
BlackLining | dinsdag 11 juni 2013 @ 11:26 |
![]() Jij hebt in dat halve jaar je ketting niet gespannen, lager gecontroleerd, of wat dan ook? Check ook even je remschijf en remblokken achter. Die kunnen niet lachen met dat soort grapjes. | |
crossover | dinsdag 11 juni 2013 @ 11:37 |
Geef dan wat meer uit voor de Sony HDR-AS15. Maakt echt sublieme beelden, beter dan de gopro voor minder geld. Plus een handige beeldstabilisator. | |
Gummiebeer | dinsdag 11 juni 2013 @ 12:10 |
Ik trek het hok in de winter wel uitelkaar. Lagers moeten sowieso effe vv worden en ik doe het nog met trommelrem achter. ![]() Op zich viel het nog mee, scheef in als een paar mm. Als het wiel er echt goed scheef op zit draait die uberhaupt niet meer. Neemt niet weg dat dit een dikke fail was van mij ![]() | |
Gummiebeer | dinsdag 11 juni 2013 @ 12:12 |
Kwam deze cam tegen bij de MM gisteren voor ¤60. Zal het wat zijn? Ongeveer zelfde lompheid als een Gopro 3 qua afmeting. http://www.rollei-actionc(...)id=405&tx_oid=95&L=1 | |
BlackLining | dinsdag 11 juni 2013 @ 12:15 |
Ik bestel binnenkort eens een cameraatje mee als ik weer eens wat bestel van DX. Kan me er dan voor 20 euro geen bult aan vallen en in (vrij waarschijnlijke) scenario dat het prut is, kan ik er alsnog wel wat mee, want we willen hier wat camerabewaking rond het huis ophangen ![]() | |
Salatrel | dinsdag 11 juni 2013 @ 12:31 |
dan zou ik in die prijsklassen toch voor zoiets gaan: http://www.videocamerasho(...)ullet-hd-2-lite.html | |
pindaplukker | dinsdag 11 juni 2013 @ 12:36 |
Dat ding heeft echt een schijt vorm, is alleen relaxt op je helm. Maar als je de cam ergens wilt neerleggen, rolt het zo weg ![]() | |
Gummiebeer | dinsdag 11 juni 2013 @ 12:37 |
Kan ook leuke beelden opleveren dan. ![]() | |
pindaplukker | dinsdag 11 juni 2013 @ 12:40 |
Het vrouwtje zal maar de verkeerde pakken, dan heb je helemaal leuke beelden ![]() | |
BlackLining | dinsdag 11 juni 2013 @ 12:42 |
![]() ![]() | |
Gummiebeer | dinsdag 11 juni 2013 @ 12:43 |
KPD is een deurtje verder ![]() | |
Maegrim | dinsdag 11 juni 2013 @ 15:18 |
Nog nooit de ketting van de vfr hoeven spannen, volgens 3 verschillende monteurs is ie prima ![]() Doorrijden tot ie eraf pleurt blijkbaar | |
Dekatria | dinsdag 11 juni 2013 @ 15:22 |
Had me vanmorgen toch een droeftoeter ![]() "HEY WAAROM BEN JE NEE AAN HET SCHUDDEN" -"Omdat je geen richting aangaf" "DAT DEED IK WEL" Snelweg op, die gast haalt daar ook weer halsbrekende acties uit (rechtsinhalen over 3 rijstroken enz)... en toen kwam er een file, en reed ik er rustig voorbij ![]() | |
motorbloempje | dinsdag 11 juni 2013 @ 15:23 |
Je maakt wat mee! | |
Dekatria | dinsdag 11 juni 2013 @ 15:30 |
Schaamteloos geript van de MAG FB:
| |
Vrieskist | dinsdag 11 juni 2013 @ 15:40 |
Spannen van ketting is ook wel apart op de VFR ![]() | |
KneusTeun | dinsdag 11 juni 2013 @ 18:44 |
![]() Vind hem wel nice! leuk voor erbij ![]() | |
Salatrel | dinsdag 11 juni 2013 @ 19:03 |
Die taartschep ![]() | |
KneusTeun | dinsdag 11 juni 2013 @ 19:30 |
die kan er wel af ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 11 juni 2013 @ 19:32 |
Met een max. van 15¤, stelletje cheapskates ![]() | |
BlackLining | dinsdag 11 juni 2013 @ 19:34 |
BodW motor special op Nederland 1 ![]() | |
KneusTeun | dinsdag 11 juni 2013 @ 19:44 |
Damn, das allemaal bij Enschede ook die overleden rijder ![]() | |
Gummiebeer | dinsdag 11 juni 2013 @ 19:52 |
BodW was altijd omgeving Twente, Achterhoek en Drenthe ![]() Maarja, ik was weer te laat. Laatste 2 minuten gezien ![]() | |
BlackLining | dinsdag 11 juni 2013 @ 19:55 |
Ooh, dat laatste stukje, die motoragent ![]() Wat een betweter zeg ![]() | |
Gummiebeer | dinsdag 11 juni 2013 @ 19:56 |
Triest idd. ![]() Vandaag wel lief gezwaaid naar oom agent, kreeg een knikje terug ![]() Erger was de wannabee Harley rijder op een Shadow. Zwaaide niet terug. De 3 wieler die erachter reed dan wel weer. ![]() | |
KneusTeun | dinsdag 11 juni 2013 @ 20:02 |
Ik kom er veel tegen die niet zwaaien, maar ik zal die "motor"scooter toen voor Glaner niet vergeten ![]() ![]() | |
Gummiebeer | dinsdag 11 juni 2013 @ 20:22 |
Die had echt een wtf momentje ![]() Vandaag genoeg gekke dingen meegemaakt. Ik stond weer voor jan lul bij de kruising bij aquadrome, het ding weigert gewoon op groen te springen (gelijk effe MAG en gemeente een mail verstuurd) rijd er een bejaarde met dr koekblik het fietspad op. ![]() Dan nog een bmw turk op de westerval die dacht snel te zijn met zijn gare 316 ![]() Een gefrustreerde fs650 rijdert nabij boekelo die in onoverzichtelijke bochten ging inhalen omdat ik en nog een alp rijder een beetje zaten te spelen. Verder het normale spul, gare koekblikkers belachelijk maken in de file, af en toe een bermpje pakken en nog effe heerlijk ongeneerd hard over een gravel weggetje, want dat stuift nu zo mooi. ![]() | |
BlackLining | dinsdag 11 juni 2013 @ 20:28 |
Ik heb me vandaag toch aardig misdragen eigenlijk ![]() Het was echt belachelijk druk en warm, overal. En dan moest ik net over van die enkelbaans weggetjes.. Heb er nogal wat ingehaald op/over de doorgetrokken streep, net erlangs persen, nog mooi langs een stoepje en toch weer vooraan staan. Bij 70km/h alsnog tussen de file rijden, etcetera. Niet echt netjes, maar goed ![]() Ohja, er wilde nog één of andere Toyota Avensis ofzo racen bij een stoplicht ![]() ![]() | |
Salatrel | dinsdag 11 juni 2013 @ 20:32 |
heeft iemand nog een MF sticker over voor deze wegpiraat? | |
Vinniiee | dinsdag 11 juni 2013 @ 20:32 |
Ik reed altijd al tot 70 km/h tussen de file door, ik dacht dat dat de regel was ![]() ![]() Anywaaaay; vandaag lekker stukkie gereden. Dan denk je 'laat ik eens gek doen en hier in gaan', en dan een mooi stuurweggetje tegemoet gaan ![]() Laatste stukkie over de snelweg naar huis, even vol gas invoegen omdat 2 vrachtwagens aan het inhalen waren en geeen zin had om daar achter te gaan rijden ![]() | |
stinkie | dinsdag 11 juni 2013 @ 20:33 |
Gus, help eens. Een golfje uit begin 2000 haalde me in. Naast me bleef ie hangen en schakelde terug. Iemand enig idee wat ie bedoelde ![]() | |
BlackLining | dinsdag 11 juni 2013 @ 20:33 |
Kijk, zo één rijd zich nou kapot. | |
Bokkepootje | dinsdag 11 juni 2013 @ 21:00 |
Vandaag nog 4 politieagenten op van die KTM achtige motoren gezien, die deden allemaal een kneedown in de bocht, kreeg van allemaal een vriendelijk handje opgestoken. Het zijn net mensen | |
Anne | dinsdag 11 juni 2013 @ 21:01 |
SD mag er ook wel eentje. * Anne gaat in ieder geval nooit meer achterop ![]() Met 180+ over een 80 weg en dat terwijl we beide (tegen mijn principes in eigenlijk, dus wat dat betreft eigen schuld) geen motorbroek aan hadden. ![]() | |
picodealion | dinsdag 11 juni 2013 @ 21:05 |
Lever dat kleurtje ook maar in. Jij moet toch het goede voorbeeld geven hier? | |
Gummiebeer | dinsdag 11 juni 2013 @ 21:07 |
Ik leef nog steeds. ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 11 juni 2013 @ 21:19 |
Doe mij er 2 dan ![]() | |
BlackLining | dinsdag 11 juni 2013 @ 21:27 |
Ik vind het nou eenmaal bij motorrijden horen dat je je zo nu en dan eens misdraagt ![]() Als ik netjes wil rijden pak ik wel de auto ![]() | |
Dekatria | dinsdag 11 juni 2013 @ 21:27 |
Als in: allroads? | |
Gummiebeer | dinsdag 11 juni 2013 @ 21:31 |
Vind ik ook. Het kan, je bent tot niemand last want je bent zo weer weg, neemt weinig plek undsoweiter. ![]() | |
Anne | dinsdag 11 juni 2013 @ 21:31 |
Wat betreft de motorkleding heb je gelijk. Schaamschaam. Maar de rest is niet aan mij te verwijten heur. | |
KneusTeun | dinsdag 11 juni 2013 @ 21:31 |
vandaag op blik op de weg noemde ze nog "die sukkels van het motor-forum" whaha | |
Bokkepootje | dinsdag 11 juni 2013 @ 21:51 |
Ja daar leek het inderdaad op, ben er niet zo thuis in dat soort motoren ![]() | |
pindaplukker | dinsdag 11 juni 2013 @ 21:52 |
ik heb dat ene cameraatje toch besteld ![]() | |
BlackLining | dinsdag 11 juni 2013 @ 22:01 |
![]() Werkt wel zoiets. Als die mij tot stoppen zouden dwingen zou ik van de motor rollen van het lachen ![]() | |
vannelle | dinsdag 11 juni 2013 @ 22:02 |
Ik vind 180 wel zo veilig zonder goede kleding, mét goede kleding was het vast harder gegaan. ![]() | |
Maegrim | dinsdag 11 juni 2013 @ 22:08 |
Wanneer gaan we op vakantie? ![]()
| |
rulerofdeath | dinsdag 11 juni 2013 @ 22:11 |
fixed | |
Yreal | dinsdag 11 juni 2013 @ 22:13 |
mooi spul | |
klawie | dinsdag 11 juni 2013 @ 22:49 |
kan het kwaad als je een beetje diesel in je motor pleurt behalve het roken ??? | |
Vinniiee | dinsdag 11 juni 2013 @ 22:50 |
Hoe kun je nou diesel tanken als je met de motor bent? ![]() | |
klawie | dinsdag 11 juni 2013 @ 22:53 |
lol ik heb geen diesel getankt maar een vriend rijdt een diesel en die had voor 40 liter benzine getankt nu haal ik 60 liter brandstof uit de auto zonde om weg te brengen dacht in een motor kan het toch geen kwaad ??? | |
Maegrim | dinsdag 11 juni 2013 @ 22:54 |
da's geen beetje diesel, da's een derde ![]() | |
Vinniiee | dinsdag 11 juni 2013 @ 22:54 |
Ik snap maar half wat je zegt; gebruik effe interpunctie of zo. En nee, een benzinemotor is een benzinemotor, daar gooi je geen diesel in ![]() | |
klawie | dinsdag 11 juni 2013 @ 22:55 |
heb het een beetje verdunt ook een keer in me auto gegooid helft van die zooi erin en de andere helft gwn tanken ging goed maar weet niet hoe het gaat met de motor | |
einschtein | dinsdag 11 juni 2013 @ 22:56 |
Vanavond nog een ritje gehad met 8-tal MF'ers. Had er eentje zo'n Hayabusa met allemaal verchroomde-spul. Goddomme. ![]() | |
BlackLining | dinsdag 11 juni 2013 @ 23:40 |
En jij beweerde automonteur te zijn? ![]() | |
Gummiebeer | dinsdag 11 juni 2013 @ 23:46 |
Had je wel je zonnebril op? | |
Gummiebeer | dinsdag 11 juni 2013 @ 23:47 |
Ik zou zeggen, probeer het es! Wel effe je bevinden hier neer kalken graag, kennen we ook es lachen ![]() | |
BlackLining | dinsdag 11 juni 2013 @ 23:56 |
Ik zou inderdaad gewoon eens gaan rijden. Zorg dan wel dat je een goed afgelegen weg zoekt waar je weinig last hebt van andere mensen. Ik denk dat rustig rechtdoor kachelen nog het beste is voor die motor om te kijken of ie nog wil ![]() | |
Gummiebeer | dinsdag 11 juni 2013 @ 23:59 |
Ik denk dat het ook weinig kwaad kan. Andersom dan wel weer, je wil geen benzine in een diesel hok. | |
klawie | woensdag 12 juni 2013 @ 00:03 |
lol ik ben het maar in een auto lukt het gwn hij rookt maar hij hoeft toch niet voor de keuring en tis 7 tientjes vindt ik zonde om weg te brengen en er nog voor moeten betalen ook binnekort weet ik ook of het in een motor kan | |
picodealion | woensdag 12 juni 2013 @ 00:03 |
gast | |
klawie | woensdag 12 juni 2013 @ 00:04 |
nee dat snap ik diesel smeert nl en benzine is heel schraal vandaar dat dat niet gaat lol dit soort dingen ben ik beun de haas eerste klas maar daar komen jullie nog wel achter ![]() | |
Maegrim | woensdag 12 juni 2013 @ 00:08 |
als je maar van m'n motor afblijft ![]() | |
klawie | woensdag 12 juni 2013 @ 00:13 |
ik ga me proberen in te houden ![]() | |
Gummiebeer | woensdag 12 juni 2013 @ 00:14 |
Gewoon inpleuren klawie. Mocht het niet lekker lopen kan je altijd effe doorspoelen. | |
klawie | woensdag 12 juni 2013 @ 00:16 |
dacht ik ook gaat het niet pleur ik er een flesje in en ben ik van het gezeik af | |
Gummiebeer | woensdag 12 juni 2013 @ 00:16 |
![]() | |
BlackLining | woensdag 12 juni 2013 @ 00:20 |
Als het niet werkt zou ik inderdaad gewoon de tuinslang op de carburateur zetten en even de handel doorspuiten ja. Dan wordt ie goed schoon van binnen, wel ff zorgen dat de cilinders vol water zitten als je start. En dit, natuurlijk, maar dan over míjn motor ![]() | |
Gummiebeer | woensdag 12 juni 2013 @ 00:21 |
Das dan ook wel weer het andere uiterste. ![]() | |
klawie | woensdag 12 juni 2013 @ 00:22 |
met je verkeerde been uit bed gestapt vandaag??? trek gwn de tank eraf die spoel ik door en dan gooi ik er een flesje doorheen na 5 km merk je niks meer | |
Sounddragon | woensdag 12 juni 2013 @ 00:57 |
Troll.. must be A ![]() | |
Dekatria | woensdag 12 juni 2013 @ 06:18 |
Ik tank altijd diesel, ik snap niet wat het probleem is. | |
Salatrel | woensdag 12 juni 2013 @ 07:31 |
ja ik ook... lees overal dat diesel zuiniger is dan benzine en het is bovendien goeiekoperder | |
Vinniiee | woensdag 12 juni 2013 @ 07:33 |
Ik rij op LPG. | |
Salatrel | woensdag 12 juni 2013 @ 07:41 |
kan best. gastankje achterop en gaan ![]() | |
StateOfMind | woensdag 12 juni 2013 @ 07:59 |
Oe die is nice ![]() Zonder koffers helemaal. Kan iemand mij als leek zijnde uitleggen wat nou precies het verschil is tussen een Supersport, Sport Tour en een Touring motor? Ik zat zelf te denken aan een Suzuki GSX750-achtige motor als ik eenmaal mijn rijbewijs heb, maar er zijn zoveel verschillende soorten en types te koop die allemaal op elkaar lijken, maar blijkbaar in verschillende klasses vallen. Uiteindelijk wil ik de motor gaan gebruiken voor woon/werk verkeer, maar ook voor mijn plezier en zowel op de snelweg als de binnenwegen. Lange en korte ritten. | |
Vrieskist | woensdag 12 juni 2013 @ 08:26 |
Maegrim heeft zijn VFR wel toegetakeld met al die koffers, nog even en hij ruilt hem in voor een Deauville. Even de verschillen in moddel, naar mijn idee: 1) sport: plat liggen, hoogtoerig, hoog pose-gehalte ![]() 2) sport tour: zit tussen sport en tour in, VFR van Maegrim en mij valt daar wel in. De GSX ook toch? Ik denk dat de bandit (sport) ook in dit segment valt. 3) tour: meer vermogen bij lagere toeren, rechtop zitten, beschermd tegen de elementen. Sounddragon is de nieuwe expert op dit gebied ![]() | |
Tankiej | woensdag 12 juni 2013 @ 08:33 |
Ligt er aan welke GSX je bedoelt ![]() De GSX-R is een supersport, de GSX-F een sport/tour en dan heb je ook nog 'gewoon' GSX en dat is een naked. De bandit valt ook binnen naked. Sport/tour is inderdaad bijvoorbeeld een VFR, mijn SV650s is ook een sport/tour. | |
Salatrel | woensdag 12 juni 2013 @ 08:43 |
Die fiets van stinkie heb ik op marktplaats ook al eens in segment sport tour zien staan | |
Tankiej | woensdag 12 juni 2013 @ 08:52 |
Dat vind ik niet heel opmerkelijk.. Het is inderdaad een GSX-R, maar veel zien motoren waarbij de clipons boven de kroonplaat zitten als een sport/tour. Als ik foto's van een hayabusa zie, dan komen de clipons inderdaad boven de kroonplaat uit ![]() | |
StateOfMind | woensdag 12 juni 2013 @ 09:05 |
Duidelijk ![]() Kunnen jullie mij een lijst of een overzicht geven van alle merken en types en modellen die onder de categorie 'Sport Tour' vallen aub? Dan kan ik alvast beginnen met research en een longlist en een shortlist voor mezelf maken (en mezelf alvast verlekkeren ![]() GSX-F dan. Zo'n supersport hoeft van mij niet zo nodig en een naked bike trekt mij ook niet. | |
Tankiej | woensdag 12 juni 2013 @ 09:26 |
Een overzicht van alle merken en types die sport/tour zijn is een beetje lastig, dat zijn er teveel om op te noemen ![]() Maar in ieder geval: Honda CBR-F & VFR Suzuki GSX-F, SV & RF Yamaha FZS/Fazer (iets meer tour dan sport) BMW F800ST | |
stinkie | woensdag 12 juni 2013 @ 09:30 |
http://lmgtfy.com/?q=motor+type+sport+tour | |
BlackLining | woensdag 12 juni 2013 @ 09:32 |
Naked valt dan ook weer een beetje onder sport/tour. Kenmerk is dat je het motorblok kunt zien, en ze sturen vrij scherp. Van jou SV650 is er dan verder ook weer een SXV650 variant, en da's dan ook weer een naked. ![]() In sporttour is veel te krijgen. Bij Suzuki is dat vrijwel alles waar wel een S (Street) maar geen R (Race) in de naam zit ![]() | |
Tankiej | woensdag 12 juni 2013 @ 09:37 |
Je bedoelt SV650N ipv SXV650 lijkt me? De SXV is een SM, hele andere motor ![]() Die van mij is een SV650S | |
StateOfMind | woensdag 12 juni 2013 @ 09:40 |
Daar kan ik vast wat mee, helemaal gezien het feit dat ik voorheen alleen de Suzuki GSX en de Honda CBR kende (en de Kawasaki Ninja, maar dat is dan geloof ik weer een supersport). Niet aan gedacht ![]() | |
stinkie | woensdag 12 juni 2013 @ 09:41 |
Hayabusa is trouwens een gsx1300R ipv gsx-r / gsx-f | |
StateOfMind | woensdag 12 juni 2013 @ 09:45 |
Motorshopper, staat genoteerd. Er zijn idd ontzettend veel verschillende modellen en types, voor mij als leek is het lastig om door de bomen het bos te zien. Al hoort dat wel een beetje bij de voorpret van het rondkijken en zoeken, net zoals bij een auto kopen. Sinds ik de beslissing genomen heb, struin ik zo nu en dan al regelmatig wat verkoopsites af. | |
Maegrim | woensdag 12 juni 2013 @ 09:46 |
het rek ligt er met 6 bouten weer af gelukkig ![]() | |
Vrieskist | woensdag 12 juni 2013 @ 09:48 |
Ik heb ook veel uren op motorshopper doorgebracht, gewoon vanaf en tot prijs invullen en kijken wat je voor dat geld kan krijgen. Je kan ook altijd nog eens naar een motorzaak stappen en daar rondkijken. Zo ben ik uiteindelijk aan de VFR geraakt ![]() Dat scheelt, arme VFR ![]() Kom je met of zonder koffers naar de newbierit? ![]() | |
Maegrim | woensdag 12 juni 2013 @ 09:51 |
Koffers vol perenijsjes toch? | |
Vrieskist | woensdag 12 juni 2013 @ 09:53 |
Nou vooruit, dan mag het ![]() | |
Salatrel | woensdag 12 juni 2013 @ 10:41 |
mijn leenmotor voor vandaag ![]() ![]() choke benzinekraantje alles zit erop ![]() | |
Salatrel | woensdag 12 juni 2013 @ 10:42 |
ik voel me net BL op dit barrel | |
BlackLining | woensdag 12 juni 2013 @ 10:50 |
Een Bandit 400 ja? ![]() Deelt overigens alleen de naam met de B6 en B12 ![]() Edit: Oh, wacht, Honda CB450? ![]() | |
Salatrel | woensdag 12 juni 2013 @ 10:52 |
CB450S ja ![]() | |
Salatrel | woensdag 12 juni 2013 @ 10:54 |
140 op de teller snelweg jonguh alleen het schakelen met die adventure boots valt niet meer ![]() | |
BlackLining | woensdag 12 juni 2013 @ 10:56 |
Sterkte ![]() | |
Salatrel | woensdag 12 juni 2013 @ 10:58 |
heb ook nog even bij de helmen staan kijken... ik zat te twijfelen tussen een "allroadhelm" en een systeemhelm maar al die allroadhelmen hebben volgens mij een dubbelD ring sluiting en dat bevalt me niet zo ![]() | |
BlackLining | woensdag 12 juni 2013 @ 11:07 |
Ik bedoelde eigenlijk SFV650 ![]() Verwarrend wel hoor, al die types ![]() | |
StateOfMind | woensdag 12 juni 2013 @ 11:27 |
Ik kwam net een Yamaha YZT 600R Thundercat tegen op internet en ik moet zeggen dat ik daar, qua uiterlijk van het model, zeer gecharmeerd van ben ![]() Ook de Suzuki GSX750F en de Honda VFR750F hebben mijn aandacht. Maar eerst werk zien te vinden ![]() | |
BlackLining | woensdag 12 juni 2013 @ 11:29 |
Yamaha zou ik niet pakken. Daar lazeren de kentekenplaten en knipperlichten zomaar vanaf ![]() ![]() | |
Salatrel | woensdag 12 juni 2013 @ 11:30 |
alleen bij 1pitters hoor ![]() | |
StateOfMind | woensdag 12 juni 2013 @ 12:07 |
Maar goed, bij auto's zijn er bepaalde merken en modellen waar je beter met een boog omheen kunt lopen vanwege onbetrouwbaar/slechte kwaliteit e.d. Is dat in de wereld van de (sport tour) motoren ook zo? En die opmerking over Yamaha's, is dat een geintje of kan ik die idd beter links laten liggen? Excuses voor mijn (stomme) n00b vragen ![]() | |
Anne | woensdag 12 juni 2013 @ 12:09 |
Die garpjes over Yamaha zijn inside-jokes ja ![]() | |
BlackLining | woensdag 12 juni 2013 @ 12:11 |
Haha, nee hoor, ik zit Sala gewoon te kutten. Zo zul je eerdaags ook wel weer een of andere goedkope afkraakpoging jegens mijn Bandit voorbij zien komen ![]() ![]() Merken waar je vandaan moet blijven als je iets betrouwbaars wilt zijn Harley en Ducati maar die zul je toch niet snel aanschaffen denk ik. Verder als je een leuk type motor gevonden hebt, zoek hem even op op Google ![]() | |
KneusTeun | woensdag 12 juni 2013 @ 12:16 |
Gewoon deze houden! Honda degelijkheid ![]() Laat je de Tenere staan en hoop je dat ze er niet achter komen ![]() CB450s, heb er mooie versie van gezien! Edit: afbeelding kan ik niet meer vinden ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door KneusTeun op 12-06-2013 12:21:10 ] | |
Gummiebeer | woensdag 12 juni 2013 @ 12:20 |
Gewoon een oer Transalp aanschaffen SOM ![]() | |
StateOfMind | woensdag 12 juni 2013 @ 12:21 |
Gelukkig maar, ik als (nog) leek zijnde weet (nog) nergens van ![]() Harleys en Duc's vallen ruim buiten het budget, al wil ik wel ooit een V-Rod hebben ![]() Hopelijk vind ik snel werk (morgen sollicitatiegesprek), want hoe eerder ik een rijbewijs en een motor heb, des te beter. Want sinds ik de beslissing heb genomen om er eindelijk voor te gaan, spookt er nog maar 1 ding door mijn kop ![]() | |
Gummiebeer | woensdag 12 juni 2013 @ 12:33 |
Stiekum vind ik de CBX750F best leuk.. Ik ontwikkel er gevoelens voor ![]() Top Gun! crap, dat was dus de cb750f2 ![]() | |
BlackLining | woensdag 12 juni 2013 @ 12:33 |
Hou je bij de kosten ook rekening met een pak en helm? Dat is ook een flinke investering namelijk. | |
Salatrel | woensdag 12 juni 2013 @ 12:38 |
zo duur is een tanktop en een 3kwartsbroek niet hoor ![]() | |
Danger.Mouse | woensdag 12 juni 2013 @ 12:41 |
Hadden we het over diesel tanken? klikker de klik, fothermuckers Vind hem er eigenlijk nog niet eens zo slecht uitzien ![]() | |
Vrieskist | woensdag 12 juni 2013 @ 12:41 |
Gewoon slippers man! | |
KneusTeun | woensdag 12 juni 2013 @ 12:47 |
Was da niet interceptor? honda VF750? Edit: laat maar | |
StateOfMind | woensdag 12 juni 2013 @ 12:54 |
I know, dat kost een flinke duit, maar het is je enige bescherming en dus erg belangrijk. Daarom wil ik ook na het halen van het rijbewijs ook eerst de kleding kopen en dan pas de motor. Helm en pak samen zit je al gauw tussen de 750 en de 1000 euro ongeveer. Maar ik ben niet merkengeil gelukkig, dus ik hoef niet persé een peperduur merkje op mijn helm en pak. | |
BlackLining | woensdag 12 juni 2013 @ 13:02 |
Gratis tip: koop je pak al tijdens je lessen ![]() Anders sta je na iedere les 3 uur lang onder de douche andermans zweetlucht van je af te wassen ![]() | |
picodealion | woensdag 12 juni 2013 @ 13:05 |
Dit. En voor 1000 heb je een heel erg degelijk pak + helm ![]() | |
StateOfMind | woensdag 12 juni 2013 @ 13:06 |
Goede tip, wel zo fris idd. Ik weet soieso al dat ik een losse broek en een losse jas wil, geen overall dat vind ik niks. Maar ik ben er nog niet uit of het leer of textiel wordt. | |
Salatrel | woensdag 12 juni 2013 @ 13:36 |
ik zou een zwart leren combipak kopen en dan hartje zomer in de volle zon bijzondere verrichtingen gaan doen | |
Salatrel | woensdag 12 juni 2013 @ 13:36 |
ik heb nog een zgan leren combipak te koop trouwens ![]() | |
Vrieskist | woensdag 12 juni 2013 @ 13:42 |
Haha, tijdens mijn lessen in juni/juli was mijn textielpak ook veel te warm hoor. Btw is leer niet iets voor supersport / harleys? | |
Salatrel | woensdag 12 juni 2013 @ 13:43 |
op een naked kan het ook wel hoor ![]() ![]() | |
KneusTeun | woensdag 12 juni 2013 @ 13:44 |
Ik gebruik bij de hitte en rustig ritje me leren jas plus een kevlar broek op all road, is beter dan complete enduro outfit. | |
Vrieskist | woensdag 12 juni 2013 @ 13:44 |
Ik bedoel ook qua style etc. | |
motorbloempje | woensdag 12 juni 2013 @ 13:48 |
Lekkende keerring. Altijd fijn. ![]() ![]() | |
Salatrel | woensdag 12 juni 2013 @ 13:49 |
wat kost nou zon keerring van BMW? pond of 400? | |
motorbloempje | woensdag 12 juni 2013 @ 13:50 |
![]() ![]() | |
Danger.Mouse | woensdag 12 juni 2013 @ 14:07 |
Godver de godver, gisteren een spijker in m'n band geparkeerd ![]() ![]() ![]() | |
Danger.Mouse | woensdag 12 juni 2013 @ 14:08 |
Bijna vol. Ik ga een Sala-rijles-volplemp-topic doen. | |
Danger.Mouse | woensdag 12 juni 2013 @ 14:08 |
SCHLUSSS |