abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 juni 2013 @ 07:27:41 #176
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_127609573
net zo kut als deze tijd, alleen wordt het nu geromantiseerd.
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_127609586
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 07:27 schreef Waaghals het volgende:
net zo kut als deze tijd, alleen wordt het nu geromantiseerd.
Inderdaad alleen toen ging alles nog met briefjes.
pi_127609601
Met de draaiende betonmolen op de aanhanger van de Mercedes het briefje van de soos inleveren.
pi_127609621
Uitkering gestopt? Dan gewoon dwars door de pui naar binnen met de Jaguar. :7
  maandag 10 juni 2013 @ 07:51:33 #180
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_127609711
[dit staat voor mij (in willekeurige volgorde) nog het meeste bij van de roerige jaren 80 (ben zelf van wijnjaar '69)

de mijnstakingen van 1984 in England

de krakersrellen in Amsterdam

de historische toespraak van Ronald Reagan in Berlijn

de opkomst van Hans Janmaat begin jaren 80
en op een meer opgewekte toon....

het ongelovelijke succes van deze band

wie speelde het niet in de jaren 80?

[ Bericht 6% gewijzigd door rechtsedirecte op 10-06-2013 08:31:29 ]
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_127609847
De meeste dingen die hier worden genoemd over de jeugd in de jaren 80 herken ik ook allemaal.

Mijn moeder was thuis als we uit school kwamen, we speelden zodra het ook maar het een beetje mooi weer was buiten, hadden geen gsm of spelcomputer, we keken hooguit een uurtje per dag tv, en dan niet iedere dag.

Alles moest op de fiets, meester had altijd gelijk, spelen, stoeien en vechten kon ook, de deut zat nooit op slot, hele winters in de sneeuw en op het ijs gestaan, zomers met je broertjes, neefjes, nichtjes en vriendjes de hele dag, zonder toezicht zodra je kon zwemmen, de hele dag varen, vissen en zwemmen.

Alleen ben ik geboren in 1990, dus is dat wel typisch jaren 80 dan?
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  maandag 10 juni 2013 @ 08:46:38 #182
352863 HaywoodJablome
Any minute now
pi_127610169
gebreide beenwarmers waren de SHIT.
Tevens: schotse rokken en penny loafers O+
If I had known it was harmless, I would have killed it myself.
  maandag 10 juni 2013 @ 09:00:09 #183
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_127610322
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 08:10 schreef essnhills het volgende:
De meeste dingen die hier worden genoemd over de jeugd in de jaren 80 herken ik ook allemaal.

Mijn moeder was thuis als we uit school kwamen, we speelden zodra het ook maar het een beetje mooi weer was buiten, hadden geen gsm of spelcomputer, we keken hooguit een uurtje per dag tv, en dan niet iedere dag.

Alles moest op de fiets, meester had altijd gelijk, spelen, stoeien en vechten kon ook, de deut zat nooit op slot, hele winters in de sneeuw en op het ijs gestaan, zomers met je broertjes, neefjes, nichtjes en vriendjes de hele dag, zonder toezicht zodra je kon zwemmen, de hele dag varen, vissen en zwemmen.

Alleen ben ik geboren in 1990, dus is dat wel typisch jaren 80 dan?
Het ligt eraan waar je woont. Voor mijn kinderen is de moeder ook 6 van de 7 dagen thuis, hebben geen GSM of spelcomputer, kijken in de zomer sowieso geen tv en in de winter enkel sesamstraat voor het eten, ik laat ze de hele dag buiten spelen (4 en 7) zonder dat ik controleer wat ze aan het doen zijn en de achterdeur is altijd open (voordeur gebruiken we niet).
Maar in een grote stad als Utrecht kan zoiets nu niet meer.
The End Times are wild
  maandag 10 juni 2013 @ 11:14:26 #184
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_127612997
Nog 2 dingen die ik ben vergeten:

-Als kind had je onvoorwaardelijk respect voor oudere mensen, vooral voor oude van dagen. Als je daar een bek tegen opzetten trokken ze je aan je oren mee naar je ouders, en iets ergers bestond er niet dus sprak je netjes met twee woorden tegen die mensen.
-Sowieso sprak iedereen heel rustig en beheerst, tegenwoordig spreekt men 90% van wat men zegt in afkortingen dan wel half marokkaans oid.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_127613299
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 11:14 schreef BaajGuardian het volgende:

-Als kind had je onvoorwaardelijk respect voor oudere mensen, vooral voor oude van dagen. Als je daar een bek tegen opzetten trokken ze je aan je oren mee naar je ouders, en iets ergers bestond er niet dus sprak je netjes met twee woorden tegen die mensen.
-Sowieso sprak iedereen heel rustig en beheerst, tegenwoordig spreekt men 90% van wat men zegt in afkortingen dan wel half marokkaans oid.
Het respect voor ouderen lijkt idd verdwenen. Maar dat is een kwestie van geen opvoeding.
pi_127613399
De voornaamste verschillen met de jeugd van nu was dat je toen inventief moest zijn om jezelf een dag te vermaken, buiten. Nu wordt voor kinderen de hele dag volgepland en voorgekauwd. Ik geloof niet dat we daar een betere/leukere generatie van krijgen.

Het nare was de subjectieve niet te controleren indoctrinatie op school over wat goed en slecht was. Nu is de jeugd veel beter in staat een eigen beeld te vormen.

Verder hadden wij zo nu en dan last van een handje vol tokkies en zigeuners. Nu heb je zo af en toe geen last van een handje vol Marokkanen.
quote:
14s.gif Op zondag 9 juni 2013 22:27 schreef Sack_Blabbath het volgende:
en die rubberen plop-dingen waarmee je je ogen vacuüm je schedel uit kon trekken.
_O-

quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 09:00 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het ligt eraan waar je woont. Voor mijn kinderen is de moeder ook 6 van de 7 dagen thuis, hebben geen GSM of spelcomputer, kijken in de zomer sowieso geen tv en in de winter enkel sesamstraat voor het eten, ik laat ze de hele dag buiten spelen (4 en 7) zonder dat ik controleer wat ze aan het doen zijn en de achterdeur is altijd open (voordeur gebruiken we niet).
Maar in een grote stad als Utrecht kan zoiets nu niet meer.
Ik vertrek ook naar een dorp zodra mijn oudste buiten kan spelen. En als dat lastig wordt vertrek ik naar het buitenland.
pi_127613432
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 11:14 schreef BaajGuardian het volgende:

Polygoon journaal in de bioscoop, samen met de collecte voor het bio vakantie-oord
Prachtige stem had die man.
http://upload.wikimedia.o(...)_eerste_bewoners.ogg
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_127613480
oeps, dubbelpost
pi_127613757
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 11:23 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Het respect voor ouderen lijkt idd verdwenen. Maar dat is een kwestie van geen opvoeding.
Voor die opvoeding zijn wij dus verantwoordelijk...onze generatie heeft de huidige jeugd voortgebracht.

Overigens is het ook onze generatie die eerst zelf van alle vrijheden heeft geprofiteerd om vervolgens die voor de huidige jongere generaties te beknotten. Ministers die zelf een eeuwigheid studeerden staan nu vooraan om jongeren op te jagen.
  maandag 10 juni 2013 @ 11:44:45 #190
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_127613832
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 11:28 schreef Adfundum het volgende:

[..]

Polygoon journaal in de bioscoop, samen met de collecte voor het bio vakantie-oord
Prachtige stem had die man.
http://upload.wikimedia.o(...)_eerste_bewoners.ogg
Je hoort het ook in oude nederlandse films goed, of uberhaupt opnames in die tijd hoe zelfs de jeugd een heel duidelijke uitspraak had, heel rustig en zonder scheldwoorden ertussen, je hoort nu niets anders dan 'ja die k dit k dat fucking hier shit daar' toen was het ergste wat iemand in zn zin gebruikte wellicht 'klote' en dat al niet vaak. (nouja tokkies mischien wel, maar nu is dus de meerderheid tokkie geworden op scholen)

Goed voorbeeld is hoe tatjana sprak in flodder, dat is dat echte pure nederlands uit de jaren 80.
Zinnetjes als 'nou zeg dat is stom'

Heel kinderlijk rustgevend.
pi_127614020
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 11:41 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Voor die opvoeding zijn wij dus verantwoordelijk...onze generatie heeft de huidige jeugd voortgebracht.

Overigens is het ook onze generatie die eerst zelf van alle vrijheden heeft geprofiteerd om vervolgens die voor de huidige jongere generaties te beknotten. Ministers die zelf een eeuwigheid studeerden staan nu vooraan om jongeren op te jagen.
Ik ben 30 en schaam mij voor mijn generatie. :') Vind je het gek dat kinderen nowadays geen dank je wel meer kunnen zeggen.
  maandag 10 juni 2013 @ 11:56:22 #192
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_127614091
Of je in de meeste gevallen nieteens gedag zeggen, jongere kinderen wel, volwassenen en ouderen bijna altijd, maar jongeren.. ze kijken zelfs heel bang naar je als je hoi zegt.. ik verzin het niet. :')

(en vervolgens snel weer in hun mobiele telefoon, waar ze waarschijnlijk een knop op hebben om de politie te alarmeren oid)
pi_127614127
Aso's waren minder asociaal dan tegenwoordig. Weinig allochtonen.
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
pi_127614226
Dat is van alle tijden. Dat zeiden onze opa's en oma's over onze generatie, dat zullen de jongeren van nu over de volgende generatie zeggen. Alleen het corrigeren is een beetje weggevallen. En alleen degenen met het grofste taalgebruik vallen op. Als iemand niet scheldt merk je het niet.
Socrates zei het zelfs al.
pi_127614294
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 12:02 schreef Adfundum het volgende:
Dat is van alle tijden. Dat zeiden onze opa's en oma's over onze generatie, dat zullen de jongeren van nu over de volgende generatie zeggen. Alleen het corrigeren is een beetje weggevallen.
Socrates zei het zelfs al.
Ben ik het niet mee eens. Ik heb het trouwens niet over generaties (voor zover die bestaan).
  maandag 10 juni 2013 @ 12:08:17 #196
347535 46
Kent Farm.
pi_127614375
Top40 opnemen op een cassettebandje, en als ze er toevallig door heen praten, kon je wachten op de volgende week om het nog een x te proberen :D
Wat een bakker met 40 broden verdient, verdient een hoer met 1 snee!
  maandag 10 juni 2013 @ 12:09:05 #197
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_127614398
In dit topic: nostalgische ouwe lullen en onzekere pubertjes.

Elk tijdperk heeft zo zijn charmes. Opgroeien met de opkomst van het internet was ideaal voor mij, maar daar open ik over 15 jaar wel een nostalgisch topic over ofzo. :D

(ben uit '92 btw)
pi_127614505
quote:
99s.gif Op maandag 10 juni 2013 12:08 schreef 46 het volgende:
Top40 opnemen op een cassettebandje, en als ze er toevallig door heen praten, kon je wachten op de volgende week om het nog een x te proberen :D
Je bedoelt waarschijnlijk door het einde praten. Vond ik zelf nooit zo erg, dus veel liedjes hadden een halve seconde DJ-stem aan het einde.
  maandag 10 juni 2013 @ 12:13:40 #199
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_127614539
quote:
14s.gif Op maandag 10 juni 2013 12:09 schreef DecoAoreste het volgende:
In dit topic: nostalgische ouwe lullen en onzekere pubertjes.

Elk tijdperk heeft zo zijn charmes. Opgroeien met de opkomst van het internet was ideaal voor mij, maar daar open ik over 15 jaar wel een nostalgisch topic over ofzo. :D

(ben uit '92 btw)
Wat doe je in dit topic dan..
pi_127614565
quote:
99s.gif Op maandag 10 juni 2013 12:08 schreef 46 het volgende:
Lex Harding. :{w

Overigens was ik meer van de Nationale Hitparade waar Felix Meurders sommige platen die hij niets vond echt totaal met de grond gelijk maakte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')