Inderdaad alleen toen ging alles nog met briefjes.quote:Op maandag 10 juni 2013 07:27 schreef Waaghals het volgende:
net zo kut als deze tijd, alleen wordt het nu geromantiseerd.
Het ligt eraan waar je woont. Voor mijn kinderen is de moeder ook 6 van de 7 dagen thuis, hebben geen GSM of spelcomputer, kijken in de zomer sowieso geen tv en in de winter enkel sesamstraat voor het eten, ik laat ze de hele dag buiten spelen (4 en 7) zonder dat ik controleer wat ze aan het doen zijn en de achterdeur is altijd open (voordeur gebruiken we niet).quote:Op maandag 10 juni 2013 08:10 schreef essnhills het volgende:
De meeste dingen die hier worden genoemd over de jeugd in de jaren 80 herken ik ook allemaal.
Mijn moeder was thuis als we uit school kwamen, we speelden zodra het ook maar het een beetje mooi weer was buiten, hadden geen gsm of spelcomputer, we keken hooguit een uurtje per dag tv, en dan niet iedere dag.
Alles moest op de fiets, meester had altijd gelijk, spelen, stoeien en vechten kon ook, de deut zat nooit op slot, hele winters in de sneeuw en op het ijs gestaan, zomers met je broertjes, neefjes, nichtjes en vriendjes de hele dag, zonder toezicht zodra je kon zwemmen, de hele dag varen, vissen en zwemmen.
Alleen ben ik geboren in 1990, dus is dat wel typisch jaren 80 dan?
Het respect voor ouderen lijkt idd verdwenen. Maar dat is een kwestie van geen opvoeding.quote:Op maandag 10 juni 2013 11:14 schreef BaajGuardian het volgende:
Nog 2 dingen die ik ben vergeten:
-Als kind had je onvoorwaardelijk respect voor oudere mensen, vooral voor oude van dagen. Als je daar een bek tegen opzetten trokken ze je aan je oren mee naar je ouders, en iets ergers bestond er niet dus sprak je netjes met twee woorden tegen die mensen.
-Sowieso sprak iedereen heel rustig en beheerst, tegenwoordig spreekt men 90% van wat men zegt in afkortingen dan wel half marokkaans oid.
quote:Op zondag 9 juni 2013 22:27 schreef Sack_Blabbath het volgende:
en die rubberen plop-dingen waarmee je je ogen vacuüm je schedel uit kon trekken.
Ik vertrek ook naar een dorp zodra mijn oudste buiten kan spelen. En als dat lastig wordt vertrek ik naar het buitenland.quote:Op maandag 10 juni 2013 09:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het ligt eraan waar je woont. Voor mijn kinderen is de moeder ook 6 van de 7 dagen thuis, hebben geen GSM of spelcomputer, kijken in de zomer sowieso geen tv en in de winter enkel sesamstraat voor het eten, ik laat ze de hele dag buiten spelen (4 en 7) zonder dat ik controleer wat ze aan het doen zijn en de achterdeur is altijd open (voordeur gebruiken we niet).
Maar in een grote stad als Utrecht kan zoiets nu niet meer.
Polygoon journaal in de bioscoop, samen met de collecte voor het bio vakantie-oordquote:Op maandag 10 juni 2013 11:14 schreef BaajGuardian het volgende:
Nog 2 dingen die ik ben vergeten:
-Sowieso sprak iedereen heel rustig en beheerst, tegenwoordig spreekt men 90% van wat men zegt in afkortingen dan wel half marokkaans oid.
Voor die opvoeding zijn wij dus verantwoordelijk...onze generatie heeft de huidige jeugd voortgebracht.quote:Op maandag 10 juni 2013 11:23 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Het respect voor ouderen lijkt idd verdwenen. Maar dat is een kwestie van geen opvoeding.
Je hoort het ook in oude nederlandse films goed, of uberhaupt opnames in die tijd hoe zelfs de jeugd een heel duidelijke uitspraak had, heel rustig en zonder scheldwoorden ertussen, je hoort nu niets anders dan 'ja die k dit k dat fucking hier shit daar' toen was het ergste wat iemand in zn zin gebruikte wellicht 'klote' en dat al niet vaak. (nouja tokkies mischien wel, maar nu is dus de meerderheid tokkie geworden op scholen)quote:Op maandag 10 juni 2013 11:28 schreef Adfundum het volgende:
[..]
Polygoon journaal in de bioscoop, samen met de collecte voor het bio vakantie-oord
Prachtige stem had die man.
http://upload.wikimedia.o(...)_eerste_bewoners.ogg
Ik ben 30 en schaam mij voor mijn generatie.quote:Op maandag 10 juni 2013 11:41 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Voor die opvoeding zijn wij dus verantwoordelijk...onze generatie heeft de huidige jeugd voortgebracht.
Overigens is het ook onze generatie die eerst zelf van alle vrijheden heeft geprofiteerd om vervolgens die voor de huidige jongere generaties te beknotten. Ministers die zelf een eeuwigheid studeerden staan nu vooraan om jongeren op te jagen.
Ben ik het niet mee eens. Ik heb het trouwens niet over generaties (voor zover die bestaan).quote:Op maandag 10 juni 2013 12:02 schreef Adfundum het volgende:
Dat is van alle tijden. Dat zeiden onze opa's en oma's over onze generatie, dat zullen de jongeren van nu over de volgende generatie zeggen. Alleen het corrigeren is een beetje weggevallen.
Socrates zei het zelfs al.
Je bedoelt waarschijnlijk door het einde praten. Vond ik zelf nooit zo erg, dus veel liedjes hadden een halve seconde DJ-stem aan het einde.quote:Op maandag 10 juni 2013 12:08 schreef 46 het volgende:
Top40 opnemen op een cassettebandje, en als ze er toevallig door heen praten, kon je wachten op de volgende week om het nog een x te proberen
Wat doe je in dit topic dan..quote:Op maandag 10 juni 2013 12:09 schreef DecoAoreste het volgende:
In dit topic: nostalgische ouwe lullen en onzekere pubertjes.
Elk tijdperk heeft zo zijn charmes. Opgroeien met de opkomst van het internet was ideaal voor mij, maar daar open ik over 15 jaar wel een nostalgisch topic over ofzo.
(ben uit '92 btw)
Lex Harding.quote:Op maandag 10 juni 2013 12:08 schreef 46 het volgende:
Top40 opnemen op een cassettebandje, en als ze er toevallig door heen praten, kon je wachten op de volgende week om het nog een x te proberen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |