Erger dan in Amsterdam?quote:Op maandag 10 juni 2013 00:48 schreef Adfundum het volgende:
[..]
Nog meegedaan met de krakersrellen in Nijmegen, Piersonstraat? Zo'n beetje de grootse krakersrellen in Nederland...
In 1980 ben ik onderweg naar Amsterdam uit de trein gehaald vanwege verdacht uiterlijk.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:48 schreef Adfundum het volgende:
[..]
Nog meegedaan met de krakersrellen in Nijmegen, Piersonstraat? Zo'n beetje de grootse krakersrellen in Nederland...
Volgens mij wel, heel krakend Nederland kwam naar Nijmegen om een veldslag met de ME te leveren.quote:
Toen zat ik al teveel in het regelen van rookwaar voor Doorneroosje.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:53 schreef Adfundum het volgende:
[..]
Volgens mij wel, heel krakend Nederland kwam naar Nijmegen om een veldslag met de ME te leveren.
In 1982 was dat.
Fuck dat moet mooi geweest zijn.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:53 schreef Adfundum het volgende:
[..]
Volgens mij wel, heel krakend Nederland kwam naar Nijmegen om een veldslag met de ME te leveren.
In 1982 was dat.
Daar had ik het van de week nog met een collega overquote:Op zondag 9 juni 2013 23:16 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Waar zijn de zure regen en het gat in de ozonlaag trouwens gebleven?
In de jaren 80 kwamen de coffeeshops op, eerst was het nog vanuit kraakpandjes maar toen kon je ineens een gedoogd bedrijf gaan beginnen.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:58 schreef Adfundum het volgende:
Lol, enige plek waar je fatsoenlijke wiet kon kopen.
Veel in de jaren 80 gekraakte panden hebben een legale status gekregen.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Fuck dat moet mooi geweest zijn.
Er zit nu nog wel een aardig bolwerk bij Amsterdam nabij Muiderpoort in dat gekraakte dierenasiel.
Naja zal ik ff wat oprakelen;quote:Op zondag 9 juni 2013 23:12 schreef Palomar het volgende:
Ik ben van 1981 en kan me de periode midden tot eind jaren 80 nog wel redelijk herinneren. Wel vanuit de ogen van een kind uiteraardWat ik nog herinner:
- We speelden met action figures van Mask, GI Joe, Transformers etc.
- Op TV had je 'Sky Channel' waar coole tekenfilms als Inspector Gadget, He Man op waren en ook zo'n show met Linda de Mol.
- Als computer kregen we een MSX. De sluit je aan op de tv en werkt met cassettebandjes als opslag.
- Er waren nog niet zoveel automerken, waardoor ik als kind alle automerken en types uit mijn hoofd wist
- De dreiging van een kernbom was ik me ook al van bewust.
- Neerstorten van de Space Shuttle ook bewust meegemaakt.
De electrosmog.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:01 schreef nicknicknickname het volgende:
[..]
Daar had ik het van de week nog met een collega over![]()
Hoor je nu helemaal niets meer van, nu moeten we het doen met het broeikaseffect.
Waar hebben we het over een paar jaar over?
Terrorsjaak wordt even gedist hier door een 15-jarigequote:Op zondag 9 juni 2013 21:23 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat jij echt de jaren 80 hebt beleefd? Ik denk gewoon uit gevoel dat jij uit '87 '88 '89 komtGewoon gevoel want iemand met de naam terrorsjaak lijkt me niet echt zo 'volwassen' vat het niet persoonlijk op
Is dat je kloon?quote:Op maandag 10 juni 2013 01:28 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Terrorsjaak wordt even gedist hier door een 15-jarige
Mensen zijn nu ook apathischer en geven veel minder om de zaken die destijds wel belangrijk waren voor mensen.quote:Op zondag 9 juni 2013 21:33 schreef Zapata het volgende:
[..]
Dat niet idd maar wel veel meer protesten. En bekijk de troonwisselingsbeelden van 1980 eens
Ik snap deze zin niet?quote:Op maandag 10 juni 2013 01:36 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Mensen zijn nu ook apathischer en geven veel meer om de zaken die destijds wel belangrijk waren voor mensen.
Ik ben van '66, dus heb mijn pubertijd/studietijd in de jaren '80 beleefd.quote:Op zondag 9 juni 2013 21:21 schreef vigen98 het volgende:
Voor de mensen die het echt beleefd hebben hoe waren de jaren 80? Was het echt super leuk of een saai tijdperkje? Ik denk personelijk dat de jaren 80 geweldig warenAlleen bestond ik helemaal niet eens die tijd, pas in 1998
Maar hoe was de sfeer zeg maar in de jaren 80 zonder al die technologie? En bijvoorbeeld Sinterklaas of Kerstmis waren in die tijd ook leuker denk ik.
Dus eigenlijk wat ik wil zeggen: WAS HET TOF?
O ja, heb m al aangepast. Moet zo duidelijker zijnquote:Op maandag 10 juni 2013 01:38 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ik snap deze zin niet?
*edit: Het is overigens wel een goede diepzinnige die zo uit de jaren 80 zou kunnen komen.
De leeftijd maakt aardig verschil hoe je het beleeft denk ik.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:46 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik ben van '66, dus heb mijn pubertijd/studietijd in de jaren '80 beleefd.
Dat was toen toch echt minder dan nu, dat rode licht tenminste. Fietslampjes waren toen structureel kapot waar nu best veel mensen met ledjes rondrijden.quote:Op maandag 10 juni 2013 07:15 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
-Fieters nog bleven wachten voor het rode licht en in het donker zelfs verlichting hadden.
Daarnaast was het mode om een verkeersbord, gele zuil met blauwe pijl en uit de grond gereden parkeermeter thuis te hebben.quote:Op maandag 10 juni 2013 07:17 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Dat was toen toch echt minder dan nu, dat rode licht tenminste. Fietslampjes waren toen structureel kapot waar nu best veel mensen met ledjes rondrijden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |