abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127616591
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 13:17 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Kom zeg.. Praatjes + Whatsapp is zo anders.
Waarom? Of ik nou over koetjes en kalfjes praat of chat, lekker boeiend. Het is niet alsof whatsapp een vervanger is geworden van diepgaande gesprekken met je vrienden ofzo.

Misschien zijn we juist wel socialer geworden trouwens, want iets als Skype is toch een perfect middel om dat juist die diepgaande gesprekken te hebben, maar dan met mensen die je in de jaren '80 nog een brief moest schrijven omdat ze zo ver weg waren.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_127616618
quote:
19s.gif Op maandag 10 juni 2013 13:21 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Waarom? Of ik nou over koetjes en kalfjes praat of chat, lekker boeiend. Het is niet alsof whatsapp een vervanger is diepgaande gesprekken met je vrienden ofzo.

Misschien zijn we juist wel socialer geworden trouwens, want iets als Skype is toch een perfect middel om dat juist die diepgaande gesprekken te hebben, maar dan met mensen die je in de jaren '80 nog een brief moest schrijven omdat ze zo ver weg waren.
Makkelijker voor contact met familie uit het buitenland ja. Voor mensen van om de hoek is het asocialer geworden.
pi_127616645
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 13:22 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Makkelijker voor contact met familie uit het buitenland ja. Voor mensen van om de hoek is het asocialer geworden.
Antisocialer bedoel je. Asociaal is onaangepast en storend gedrag.
blablablabla
pi_127616703
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 13:23 schreef Elan het volgende:

[..]

Antisocialer bedoel je. Asociaal is onaangepast en storend gedrag.
Nee, asociaal.
pi_127616799
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 13:22 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Waarom? Omdat je vroeger vaak voor Jan Lul een deurbel stond in te drukken of een vaste telefoon belde? Sociaal zijn is makkelijker geworden met moderne techniek.

En het is niet alsof mensen elkaar nooit meer face-to-face elkaar zien. Sterker nog: zelfs face-to-face kan digitaal. Zojuist nog VC-vergadering gehad met mijn collega's aan de andere kant van de stad en de andere kant van het land. Zie je ook gezichtsuitdrukkingen, kan je ook gebaren maken, eigenlijk bijna net gewoon vergaderen. En over 20 jaar kunnen we vast ook wel hologrammen in real-time tevoorschijn toveren van de gesprekspartners. Is het helemaal net als in het echie.
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_127616826
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 13:25 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Nee, asociaal.
asociaal
niet-aangepast aan het leven in de maatschappij.

Als iedereen kennelijk gewend is om niet eigenlijk alleen via digitale media zaken te bespreken zou je eerder asociaal zijn als je tegen iemand aan gaat staan lullen op straat.
blablablabla
pi_127616975
quote:
19s.gif Op maandag 10 juni 2013 13:27 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Waarom? Omdat je vroeger vaak voor Jan Lul een deurbel stond in te drukken of een vaste telefoon belde? Sociaal zijn is makkelijker geworden met moderne techniek.

En het is niet alsof mensen elkaar nooit meer face-to-face elkaar zien. Sterker nog: zelfs face-to-face kan digitaal. Zojuist nog VC-vergadering gehad met mijn collega's aan de andere kant van de stad en de andere kant van het land. Zie je ook gezichtsuitdrukkingen, kan je ook gebaren maken, eigenlijk bijna net gewoon vergaderen. En over 20 jaar kunnen we vast ook wel hologrammen in real-time tevoorschijn toveren van de gesprekspartners. Is het helemaal net als in het echie.
Net had je het nog over Whatsappen en nu kom je met dit verhaal aan. Zijn twee totaal verschillende voorbeelden die je geeft.
blablablabla
pi_127617129
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 13:31 schreef Elan het volgende:

[..]

Net had je het nog over Whatsappen en nu kom je met dit verhaal aan. Zijn twee totaal verschillende voorbeelden die je geeft.
Ik vergeleek whatsappen met een praatje maken op straat, in de eerste instantie. De rest kwam als reactie op andere dingen.
  maandag 10 juni 2013 @ 13:49:57 #234
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_127617616
quote:
19s.gif Op maandag 10 juni 2013 13:13 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Want? Als ik jou wat te melden heb moet ik maar net zo lang over straat zwerven totdat ik je een keertje tegenkom?
Ik denk niet dat iemand als jij mij wat te melden heeft :{w

Tevens is het oppervlakkige nietszeggende geoneliner wat je met social media bedrijft inderdaad niet sociaal te noemen.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_127617782
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 12:26 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik had ook een hele bak vol casettebandjes vol radionummers, en zoals ik al eerder aanhaalde videobanden vol tv films.

En nu janken de miljonairs over 'downloaders'. :')
Die films had je opgenomen van TV en zullen dus relatief oude films zijn geweest. Nu kun je vaak een nieuwe film downloaden voordat ie nog in de bioscoop is geweest. Niet echt vergelijkbaar dus,
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
pi_127617844
Speelden jullie ook met dit?

blablablabla
pi_127617956
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 13:55 schreef Elan het volgende:
Speelden jullie ook met dit?

[ afbeelding ]
Had wel wagens van die grootte, maar niet zulke mooie.
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
pi_127617991
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 13:49 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ik denk niet dat iemand als jij mij wat te melden heeft :{w
Als dat zo makkelijk gaat bij jou dan heeft je sociale isolement weinig met moderne middelen, maar meer met ouderwetse kleinzieligheid te maken wellicht.......

quote:
Tevens is het oppervlakkige nietszeggende geoneliner wat je met social media bedrijft inderdaad niet sociaal te noemen.
Ik heb geen social media genoemd hoor, of je moet een telefoon en een fax ook een sociaal medium vinden......
  maandag 10 juni 2013 @ 14:08:10 #239
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_127618407
quote:
19s.gif Op maandag 10 juni 2013 13:58 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Als dat zo makkelijk gaat bij jou dan heeft je sociale isolement weinig met moderne middelen, maar meer met ouderwetse kleinzieligheid te maken wellicht.......

[..]
Typerend, mensen trachten te kleineren op persoonlijke zaken. Dan vind jij 'ouderwetsheid' maar zielig, ik vind het menselijk. In tegenstelling tot hoe de (pseudo) technocratie zich opstelt.
quote:
Ik heb geen social media genoemd hoor, of je moet een telefoon en een fax ook een sociaal medium vinden......
Ja een telefoon is tegenwoordig (een extreme vorm van) social media, vol augmentaties.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_127618756
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 14:08 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Typerend, mensen trachten te kleineren op persoonlijke zaken. Dan vind jij 'ouderwetsheid' maar zielig, ik vind het menselijk. In tegenstelling tot hoe de (pseudo) technocratie zich opstelt.

[..]

Ja een telefoon is tegenwoordig (een extreme vorm van) social media, vol augmentaties.
Sorry, nu ik het teruglees staat het er net als een persoonlijke aanval, ik bedoelde het meer als een algemeen iets. Excuses.

Verder gaan we het denk ik toch niet eens worden. De wereld gaat vooruit, ook communicatie, ook techniek. Daar is niets technocratisch aan, dat is gewoon evolutie. Je kan je heftig verzetten en een eenling zijn, of je kan er je weg in proberen te vinden. Ik denk niet dat je van de eerste optie erg gelukkig wordt.
  maandag 10 juni 2013 @ 15:18:55 #241
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_127620926
quote:
14s.gif Op maandag 10 juni 2013 12:28 schreef Elan het volgende:

[..]

Typisch jouw generatie. Bij problemen of lastige situaties direct weglopen en het anderen laten oplossen.
Verschrikkelijk hè, die jeugd van tegenwoordig.

Nee, ik vind het eerlijk gezegd bijna grappig dat jullie schijnbaar serieus zo denken over de mensen die net een decennium na jullie geboren zijn. Wat heb je dan een beperkt wereldbeeld, als je zo makkelijk iedereen in een hokje kan indelen op basis van geboortejaar.

quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 12:38 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Dat 'zelf oplossen heeft de huidige generatie ook nooit geleerd, zoals ik al uitlegde zijn ze heel passief en denken ze amper zelf nog na, dat doen hun gadgets wel voor ze.

Vraag eens een jongere om de weg te vinden of uberhaupt een kennisvraag en ze pakken meteen hun telefoon. Wat wil je dan ook als ze hun schoolopdrachten al maken door stukjes te kopiëren vanaf het internet. Dat neemt al heel wat denkwerk weg.
Oplossingsgericht denken is van alle tijden en moderne technologie kan dat nooit vervangen, alleen ondersteunen.

Ik heb een behoorlijk brede algemene kennis en mij zijn keurig informatiezoekende vaardigheden aangeleerd op de universiteit, zoals het hoort. Dat is echt geen kwestie van stukjes kopiëren (aka plagiaat), maar vereist zorgvuldig omgaan met de schat aan informatie die voorhanden is. Er zijn verregaande plannen om informatievaardigheden ook in het middelbareschoolcurriculum te implementeren, en terecht, want de maatschappij is daar weleens aan toe.

Oh, en als ik ergens de weg naartoe zoek waar ik nooit eerder ben geweest, pak ik mijn telefoon met GPS en loop ik er zo naartoe, ook al is het een uur of verder. Heel handig en je leert er gelijk de kaart van een stad of dorp een beetje van. De volgende keer dat ik weer naar die plaats moet heb ik geen GPS meer nodig. Een jaar of 10 terug moest je brakke routebeschrijvingen van een of andere ANWB-site halen die meestal niet klopten en nóg eerder moest je maar hopen dat iemand die je kende fatsoenlijk de weg kon wijzen. Met het risico dat je gigantisch omrijdt of -loopt.

Overigens zie ik dat je geboren bent in '83 dus je bent nog geen 10 jaar ouder dan ik. Ik zie hier eigenlijk nauwelijks een generatiekloof, meer een verschil in hoe we in het leven staan. :)
pi_127622183
quote:
19s.gif Op maandag 10 juni 2013 13:58 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

[..]

Een telefoon is een medium om te kunnen socializen met de buitenwereld, dus het is wel een social medium.
signatuurloos
pi_127622329
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 13:28 schreef Elan het volgende:

[..]

asociaal
niet-aangepast aan het leven in de maatschappij.

Als iedereen kennelijk gewend is om niet eigenlijk alleen via digitale media zaken te bespreken zou je eerder asociaal zijn als je tegen iemand aan gaat staan lullen op straat.
Volgens mijn normen/waarden is het asociaal zo te gedragen. Je snapt wat ik bedoel te zeggen, toch.
pi_127622466
quote:
13s.gif Op maandag 10 juni 2013 15:18 schreef DecoAoreste het volgende:

Oh, en als ik ergens de weg naartoe zoek waar ik nooit eerder ben geweest, pak ik mijn telefoon met GPS en loop ik er zo naartoe, ook al is het een uur of verder. Heel handig en je leert er gelijk de kaart van een stad of dorp een beetje van. De volgende keer dat ik weer naar die plaats moet heb ik geen GPS meer nodig. Een jaar of 10 terug moest je brakke routebeschrijvingen van een of andere ANWB-site halen die meestal niet klopten en nóg eerder moest je maar hopen dat iemand die je kende fatsoenlijk de weg kon wijzen. Met het risico dat je gigantisch omrijdt of -loopt.
Ik vind het wel grappig dat je het over een ANWB-site hebt. Kun je nagaan hoe het was zonder internet. :P Zelf niet meegemaakt, want ik was nog een kindje.

Gelukkig heb je ook gewoon stratenboeken die elk jaar opnieuw uitkomen met de laatste veranderingen. Dus ook zonder GPS kun je tegenwoordig gewoon nog alles vinden.
signatuurloos
pi_127622623
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 16:02 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Ik vind het wel grappig dat je het over een ANWB-site hebt. Kun je nagaan hoe het was zonder internet. :P Zelf niet meegemaakt, want ik was nog een kindje.

Gelukkig heb je ook gewoon stratenboeken die elk jaar opnieuw uitkomen met de laatste veranderingen. Dus ook zonder GPS kun je tegenwoordig gewoon nog alles vinden.
En elk dorp/stad heeft wel ergens een informatiebord staan met een plattegrond. Vroeger vonden we ook alle straten. :)
pi_127623332
Jammer, begon als een leuk topic en verzandt inderdaad in een zeurtopic over "de jeugd van tegenwoordig versus "de oude lullen".
We leven allemaal hier nu en maken allemaal gebruik van de techniek, die voordelen maar ook nadelen heeft. Op Facebook verdringen de ouderen de jongeren zelfs als je de berichten moet geloven.
En dat die jongeren allemaal lui worden omdat ze toch wel alles krijgen daar geloof ik niets van, niet als ik in mijn directe omgeving kijk tenminste.
Vroeger is ook mijn mooie bromfiets gejat, later mijn auto bekrast, een andere gestolen, twee keer ingebroken...
De (over-)schreeuwers krijgen de aandacht, net zoals negatief nieuws; vroeger een berichtje in het plaatselijke sufferdje of op het 8-uur journaal, tegenwoordig lees je hetzelfde bericht op tig nieuws-sites, en in ieder nieuwsprogramma wordt het uitgebreid besproken, compleet met analyses van er met de haren bijgesleepte "deskundigen". Dat geeft een heel ander beeld. Wen er maar aan zou ik zeggen.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_127623653
quote:
2s.gif Op maandag 10 juni 2013 16:06 schreef aloa het volgende:

[..]

En elk dorp/stad heeft wel ergens een informatiebord staan met een plattegrond. Vroeger vonden we ook alle straten. :)
Ik heb een buitendienstfunctie, zat vroeger met een stratenboek op schoot in de auto, nu zeg ik gewoon waar ik heen wil en ik word tot de voordeur begeleid "uw bestemming bevindt zich links."
Is toch net iets makkelijker.
Wel vergeten mensen dat er altijd een alternatief is voor de techniek. Bellen ze in paniek de ANWB op als hun Tom-Tom het begeven heeft op weg naar hun vakantie-adres.
"Nou meneer,dan koopt u toch gewoon een kaart bij het eerste tankstation dat u tegenkomt." :)
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_127623888
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 01:28 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Terrorsjaak wordt even gedist hier door een 15-jarige :7
Haha :P
  maandag 10 juni 2013 @ 16:50:38 #250
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_127624014
Ik heb de jaren 80 meegemaakt, maar kan er me weinig van herinneren
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')