Zwart.quote:Op zondag 9 juni 2013 19:59 schreef Juicyhil het volgende:
Staat ook in de voorwaarden dat je tenminste een hele dag rood moet staan
Oh jaquote:
Staat zelfs netjes op de websitequote:Uitsluitend bij Kwartaallimiet moet u minimaal 1 werkdag (00u-24u) per 3 maanden positief staan op uw rekening. Dit geldt niet bij Continu Limiet, Rekening Courant Krediet en Studentenbetaallimiet.
Naja waarschijnlijk moest je 24 uur positief staan 'voor' 1 juni, aangezien de website aangeeft:quote:Op zondag 9 juni 2013 20:03 schreef sebanja het volgende:
sorry verkeerd geformuleerd...
nee ik moest 1 juni positief staan en om 0:04 stond ik positief tot op heden, maar nu is hij beeindigd en zit ik met rekeningen..
Als jij dan een dag te laat bent, dan heb je die limiet overschreden hequote:Positief saldo vereist voor*
Wel op vrij korte termijnquote:Op zondag 9 juni 2013 20:11 schreef Peter het volgende:
Bekijk het positief, je moet nu gedwongen leren om een positief saldo te hebben. En dus te sparen.
Naja als je bijvoorbeeld 1k in het rood kan staan en het lukt je 'net' om eens in drie maanden een positief saldo te krijgen, dan zal dat vast niet ver boven de 0 uitkomen. Als je het dan ineens met ~1000 minder moet doen (dus met zo'n ¤100), dan red je het vast nietquote:
Dus je komt één maand even wat geld tekort en je staat meteen rood?quote:Op zondag 9 juni 2013 20:21 schreef sebanja het volgende:
ik kan met mijn geld omgaan. maar was mijn baan verloren en zat in een uitkering waar je niet veel krijgt. daardoor had ik ook dat ik in het rood kon staan. nu heb ik weer sinds kort een baan maar mijn salaris heb ik daar pas volgende maand van.
Vraag een voorschot aan je baas.quote:Op zondag 9 juni 2013 20:21 schreef sebanja het volgende:
ik kan met mijn geld omgaan. maar was mijn baan verloren en zat in een uitkering waar je niet veel krijgt. daardoor had ik ook dat ik in het rood kon staan. nu heb ik weer sinds kort een baan maar mijn salaris heb ik daar pas volgende maand van.
Een maand? Waar haal je dat uit?quote:Op zondag 9 juni 2013 20:33 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Dus je komt één maand even wat geld tekort en je staat meteen rood?
Leer eens even de tering naar de nering te zetten.
Ouderwetsch, ik weet het, maar dat zou toch moeten lukken als je meteen na één maand WW weer rood staat?
Prijs je gelukkig, je hebt in ieder geval weer een nieuwe baan.
Of laat aan de bank zien dat je weer genoeg vaste inkomsten zult hebben om dat krediet af te betalenquote:
Foutje, drie maanden kennelijk. Maar mijn punt staat nog steeds.quote:
Zie ik ook niet staan.quote:Op zondag 9 juni 2013 20:47 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Foutje, drie maanden kennelijk. Maar mijn punt staat nog steeds.
Een maand voordat het wordt ingetrokken krijg je ook een brief, waarom heb je op dat moment geen actie ondernomen?quote:Op zondag 9 juni 2013 19:57 schreef sebanja het volgende:
Mensen,
Ik zit met het volgende probleem:
Ik heb een kwartaallimiet bij ing en ik moet dus 1x in de 3 maanden een positief saldo hebben.
Nu is het zo dat ik een paar minuten na de termijn van 3 maanden positief stond. Nu heb ik een brief gekregen en kan ik niet meer rood staan terwijl ik nog rekeningen moet betalen.
Ik sta nog positief maar na de huur en vaste lasten sta ik in de min en dat kan dus niet meer. Ik heb ook geprobeerd om het geld eraf te pinnen en dat lukte niet.
Help wat moet ik doen?
Kan ik weer een aanvraag doen bij ing of is er nog een andere oplossing?
Actie ondernemen is niet noodzakelijkerwijs hetzelfde als meteen geld storten. Wat zei de ING toen je ze benaderde met de vraag over wat te doen? Waarschijnlijk heb je ze niet benaderd en dan is het logisch dat je nu inderdaad geen opties meer hebt. Had je ze wel benaderd, dan was wellicht een kleine lening mogelijk geweest (doorlopend krediet ofzo), zodat kort positief staan mogelijk was geweest. Nu is lenen om een andere lening af te lossen zelden een oplossing, maar je had er in ieder geval tijd mee kunnen rekken.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:42 schreef sebanja het volgende:
Omdat ik toen nog niet over financiële middelen beschikte. Het was echt pas op het laatste moment, helaas paar minuten te laat.
Dit.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:02 schreef geevee het volgende:
Vervelend T.S. misschien kun je de bank overtuigen dat je weer een baan hebt en daardoor langer zwart blijft staan en dat er regelmatig geld op gestort gaat worden,banken zijn over het algemeen gevoelig op zekerheid.
Daarna moet je toch eens je uitgaven patroon bekijken en naar beneden bijstellen vergeet niet dat je de rente over de tijd dat je rood stond nog moet betalen,vaak is die 15 a 16%.
Succes ermee.
Ik zie je al aankloppen bij de bank, ''Ja ik wil eigenlijk alleen maar voor twee maanden een rekening bij jullie. Oh en ik wil graag rood staan tot 1000 euro. Kan dat?''quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:30 schreef sebanja het volgende:
Ik heb ze gebeld en regels zijn regels dus ik kan geen kwartaallimiet meer aanvragen. Ik heb nu geprobeerd een continue limiet aan te vragen maar helaas voldoet mijn inkomen niet aan de eis die zij stellen. Is het een optie om over te stappen naar een andere bank en daar in het rood te staan, het is enkel voor het overbruggen van een maand of 2. En welke bank raden jullie mij aan?
Je huisbellen om te vragen of je een maandje later kan betalen en de rest van de maand macaroni eten.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:41 schreef sebanja het volgende:
ja dat is ook raar.. maar je moet begrijpen dat de wanhoop nabij is en ik niemand in mijn omgeving hebt die mij even een x bedrag kan lenen.. Ik moet iets doen anders kan ik echt mijn vaste lasten niet betalen pff..
De gebruikelijke regel is dat er eerst een tijdje salaris moet binnenkomen op de rekening voordat je rood kunt staan. Een tijdje is gemiddeld een maand of 3.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:41 schreef sebanja het volgende:
ja dat is ook raar.. maar je moet begrijpen dat de wanhoop nabij is en ik niemand in mijn omgeving hebt die mij even een x bedrag kan lenen.. Ik moet iets doen anders kan ik echt mijn vaste lasten niet betalen pff..
Volgens mij heeft ze mogelijk een BKR-codering agv het laatste akkefietje. Dus misschien krijgt ze voorlopig nergens een doorlopend krediet.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:32 schreef cricket het volgende:
[..]
De gebruikelijke regel is dat er eerst een tijdje salaris moet binnenkomen op de rekening voordat je rood kunt staan. Een tijdje is gemiddeld een maand of 3.
Ga in ieder geval bellen met instanties voor je een herinnering krijgt, dan toon je je goede wil.. maar zorg wel dat je iets te bieden hebt. Wanneer betaal je wat af?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:41 schreef sebanja het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |