abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127571999
Originele OP:

quote:
Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.

Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien :)
Korte omschrijving depressie:

quote:
Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.

Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.

Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
Korte uitleg van angststoornissen:

quote:
Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.

Wanneer spreken we van een angststoornis?

Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.

In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:

Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs

Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:

Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis

Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
Vorige delen:

R&P / Depressie & Angst #1
R&P / Depressie & Angst #2
R&P / Depressie & Angst #3
R&P / Depressie & Angst #4
R&P / Depressie & Angst #5
R&P / Depressie & Angst #6
R&P / Depressie & Angst #7
R&P / Depressie & Angst #8
R&P / Depressie & Angst #9
R&P / Depressie & Angst #10
R&P / Depressie & Angst #11
R&P / Depressie & Angst #12
R&P / Depressie & Angst #13
R&P / Depressie & Angst #14 ..... waar we het kabinet NIET leuk vinden
R&P / Depressie & Angst #15 ..... zonder bijwerkingen!
R&P / Depressie & Angst #16
R&P / Depressie & Angst #17
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_127572115
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 00:37 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Ja dat heb ik ook wel.
Maar ik denk dat het bij Fausti wel iets dieper gaat. Die laat volgens mij gewoon helemaal niemand toe in zijn leven.
Zeker, en als ze niet weggaan zorg ik wel dat ze weggaan. Dan laat ik mijn alter ego even op de vrije loop, slechts enkelen is het gelukt. Maar mijn achtergrond is vrij ernstigst, dat word vaak vergeten. En daar komt hij weer het enigste wat ik had was Konstant.
pi_127572187
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 00:43 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Zeker, en als ze niet weggaan zorg ik wel dat ze weggaan. Dan laat ik mijn alter ego even op de vrije loop, slechts enkelen is het gelukt. Maar mijn achtergrond is vrij ernstigst, dat word vaak vergeten. En daar komt hij weer het enigste wat ik had was Konstant.
Je lijkt me iig. een vrij interessante gast, de manier waar op je je hier beschrijft op Fok! En toch heb ik het idee puur op wat je schrijft, hoe je het schrijft, dat ik persoonlijk ergere gevallen ken.

Iedereen denkt dat zijn eigen leed het zwaarste is. Dat is niet zo.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_127572205
Pff, gewoon een volle kop nu en zat net gewoon lekker te tranen.
Rustig aan.
pi_127572212
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 00:45 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Je lijkt me iig. een vrij interessante gast, de manier waar op je je hier beschrijft op Fok! En toch heb ik het idee puur op wat je schrijft, hoe je het schrijft, dat ik persoonlijk ergere gevallen ken.

Dat kun jij dus niet weten, met alle respect.
pi_127572292
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 00:46 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Dat klopt! Dat kan ik ook niet. Er zijn gasten die hun ouders hebben zien afgeslacht voor hun eigen ogen met machetes en zelf verkracht op jonge leeftijd. Tot aan mensen die hun eigen ouders zelf moord hebben zien plegen op jonge leeftijd. Ik kan het inderdaad niet weten, alles wat ik wil zeggen is dat de gedachte dat jouw eigen leed het zwaarste leed niet zo is. Daar geloof ik weer niet in.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  zondag 9 juni 2013 @ 00:50:09 #7
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_127572306
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 00:45 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Stoornissen e.d. zijn wel van het zwaarste kaliber wat je geestelijk kan hebben. Je kunt wel objectief gezien heel erg lijden.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zondag 9 juni 2013 @ 00:51:40 #8
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_127572345
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 00:46 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Met alle respect Fausti, ik denk dat in jouw geval niemand hier dat kan.
Het ene moment post je dingen over hoe je auto's krijgt van een ton, de maffia hitman uithangt en klusjes hebt gedaan voor 3 ton, en het volgende moment ben je blut en moet je leven van een uitkering.
Ik weet er echt niet alles van, maar voor mij kom je vaak over als iemand die een groot deel van de tijd in een droomwereld leeft.
pi_127572352
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 00:50 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Stoornissen e.d. zijn wel van het zwaarste kaliber wat je geestelijk kan hebben. Je kunt wel objectief gezien heel erg lijden.
Jip. Mijn moeder zit dus al meer dan 20 jaar in psychiatrische opvang, en ze weten nog steeds (!) niet wat ze heeft. Maar ze kan niet voor haar zelf zorgen. Het is een cocktail mix van alles door elkaar heen.

Wanneer weet jij of je een 'stoornis' hebt?
  zondag 9 juni 2013 @ 00:54:59 #10
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_127572440
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 00:51 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Jip. Mijn moeder zit dus al meer dan 20 jaar in psychiatrische opvang, en ze weten nog steeds (!) niet wat ze heeft. Maar ze kan niet voor haar zelf zorgen. Het is een cocktail mix van alles door elkaar heen.

Wanneer weet jij of je een 'stoornis' hebt?
Ik persoonlijk of over het algemeen?
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_127572469
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 00:49 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat klopt! Dat kan ik ook niet. Er zijn gasten die hun ouders hebben zien afgeslacht voor hun eigen ogen met machetes en zelf verkracht op jonge leeftijd. Tot aan mensen die hun eigen ouders zelf moord hebben zien plegen op jonge leeftijd. Ik kan het inderdaad niet weten, alles wat ik wil zeggen is dat de gedachte dat jouw eigen leed het zwaarste leed niet zo is. Daar geloof ik weer niet in.
Hier ga ik niet eens op reageren.

quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 00:51 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Met alle respect Fausti, ik denk dat in jouw geval niemand hier dat kan.
Het ene moment post je dingen over hoe je auto's krijgt van een ton, de maffia hitman uithangt en klusjes hebt gedaan voor 3 ton, en het volgende moment ben je blut en moet je leven van een uitkering.
Ik weet er echt niet alles van, maar voor mij kom je vaak over als iemand die een groot deel van de tijd in een droomwereld leeft.
En zo houd je dus mensen uit de buurt, pas dat nu al zo'n 9 jaar toe. Met veel succes overigens...
  zondag 9 juni 2013 @ 00:58:01 #12
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_127572511
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 00:55 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Hier ga ik niet eens op reageren.

[..]

En zo houd je dus mensen uit de buurt, pas dat nu al zo'n 9 jaar toe. Met veel succes overigens...
Maar waarom moet je dit ook toepassen op een anoniem forum dan?
Want je geeft nu toe dat het een verzonnen wereld is?
pi_127572519
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 00:54 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik persoonlijk of over het algemeen?
Die vraag was persoonlijk :). Je zei zelf immers dat je laatst zon grote lijst had ingevuld. Ik ben serieus benieuwd wat er uit komt. Ik heb zo mijn eigen bedenkingen wat er uit 'zou kunnen komen' en ben dus benieuwd wat dat gaat worden ;).
  zondag 9 juni 2013 @ 01:01:09 #14
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_127572576
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 00:58 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Die vraag was persoonlijk :). Je zei zelf immers dat je laatst zon grote lijst had ingevuld. Ik ben serieus benieuwd wat er uit komt. Ik heb zo mijn eigen bedenkingen wat er uit 'zou kunnen komen' en ben dus benieuwd wat dat gaat worden ;).
Over een paar maanden misschien.
pi_127572603
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 01:01 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Over een paar maanden misschien.
Pfffft. Naja, ben erg benieuwd hoe dat zich verder gaat ontwikkelen. Ben er van overtuigd, al ken ik je niet, dat je er wel uit gaat komen en dat die relatie en dergelijke ook wel ooit gaan komen. Al blijf ik je hier en daar wel schoppen :)
pi_127572613
Een shitload voorraad sterke drank, 2 katten, een bijstandsuitkering, enorm goede boxen, toegang tot internet, computer met shitload aan de muziek waar ik van hou.....

Dat wil ik, en dan lekker laveloos zijn de hele dag.
Rustig aan.
pi_127572640
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 01:02 schreef kingtoppie het volgende:
Een shitload voorraad sterke drank, 2 katten, een bijstandsuitkering, enorm goede boxen, toegang tot internet, computer met shitload aan de muziek waar ik van hou.....

Ik dacht dat je liefde wou hebben?
  zondag 9 juni 2013 @ 01:04:03 #18
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_127572645
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 01:02 schreef kingtoppie het volgende:

Ik heb alleen die shitload aan drank en de bijstandsuitkering niet.
En ik ben niet de hele dag laveloos.
pi_127572687
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 01:04 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Ik heb alleen die shitload aan drank en de bijstandsuitkering niet.
En ik ben niet de hele dag laveloos.
Het enige wat ik heb is de goede internet verbinding :D
pi_127572711
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 01:03 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik dacht dat je liefde wou hebben?
2 katten.
(jaja, ik hou overal rekening mee)
Rustig aan.
pi_127572747
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 00:58 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Maar waarom moet je dit ook toepassen op een anoniem forum dan?
Want je geeft nu toe dat het een verzonnen wereld is?
Bouw er een verhaal omheen, zodat niemand door heeft wat er nu echt speelt, pas het ook toe als een afweermechanisme. In de zin er zit waarheid in alleen anders uitgelegd, verteld. Ben dus onherkenbaar voor wie dan ook. En men raakt verward erdoor, wat mij weer rust geeft zodat ik niet herkend word.

Pas het overal in toe, overal. Ben toch nergens veilig.
pi_127572776
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 01:08 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Bouw er een verhaal omheen, zodat niemand door heeft wat er nu echt speelt, pas het ook toe als een afweermechanisme. In de zin er zit waarheid in alleen anders uitgelegd, verteld. Ben dus onherkenbaar voor wie dan ook. En men raakt verward erdoor, wat mij weer rust geeft zodat ik niet herkend word.

Pas het overal in toe, overal. Ben toch nergens veilig.
Je snapt ook wel dat de manier waarop je je nu beschrijft, je geen hulp wil en dus als je klaagt over specifieke hulpverlening die jouw niet kan helpen dat je niet het recht hebt om daar over te klagen. Klinkt als, jezelf in de vingers snijden en dan klagen dat het bloed.
pi_127572815
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 01:09 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Je snapt ook wel dat de manier waarop je je nu beschrijft, je geen hulp wil en dus als je klaagt over specifieke hulpverlening die jouw niet kan helpen dat je niet het recht hebt om daar over te klagen. Klinkt als, jezelf in de vingers snijden en dan klagen dat het bloed.
En jij hebt het recht niet om te veroordelen van iets wat jij niet kent.
  zondag 9 juni 2013 @ 01:12:14 #24
103397 minthy
Lief-ish
pi_127572829
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 00:46 schreef kingtoppie het volgende:
Pff, gewoon een volle kop nu en zat net gewoon lekker te tranen.
Hier ook en het ging gewoon best goed vandaag. Beetje bij familie in de tuin gehangen, met m'n nichtje naar de kinderboerderij geweest voor het eerst, me gewoon gedeisd gehouden na een drukke dag ervoor. Met moeite een meet afgezegd.

Een van m'n grootste angsten is het verkeerd begrepen worden of dat m'n goedbedoelde intenties niet duidelijk zijn. Ik heb net een bericht gestuurd naar iemand, gewoon om een kletsje te beginnen, zoals wel vaker. Dit werd volgens mij verward met nieuwsgierigheid of een "waarom klets je nu ineens wél tegen me?!", een fikse snauw.
Dat kwam hier zo ontzettend hard binnen dat ik er nog van onder de indruk ben en flink heb zitten grienen. Normaal gesproken zou het me ook geraakt hebben maar de laatste maanden zitten de tranen echt abnormaal los...
Echt balen, want ik ben dat gewiebel meer dan zat. En ik durf Facebook niet eens meer te openen, ook bezopen...
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_127572834
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 01:11 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

En jij hebt het recht niet om te veroordelen van iets wat jij niet kent.
Eens! :) Maar waarom klaag je dan als jij je hier verhult in verschillende identities?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')