Dat ligt aan hoe je dat bedoeld.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 16:21 schreef hilversum1981 het volgende:
En 500 onder je behoefte is goed? Of is minder beter?
niet zo lang hoorquote:Op zaterdag 8 juni 2013 16:37 schreef hilversum1981 het volgende:
En als je, zoals ik, heel lang veel te ver onder je behoefte hebt gegeten, en je gaat dan netjes op 500 onder behoefte zitten. Hoe lang duurt het dan voordat je lichaam dat oppikt en je gaat afvallen?
Dat is voor iedereen anders, denk ik. Ik heb het zelf een tijdje gedaan en viel ongeveer 1 tot 1.5 kilo af per twee weken.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 16:37 schreef hilversum1981 het volgende:
En als je, zoals ik, heel lang veel te ver onder je behoefte hebt gegeten, en je gaat dan netjes op 500 onder behoefte zitten. Hoe lang duurt het dan voordat je lichaam dat oppikt en je gaat afvallen?
Er zijn echt tientallen sites waar je dat kan doen, effe googlen denk ik. Ik heb zelf een app gebruikt, myfitnesspal, die heeft echt goed geholpenquote:Op zaterdag 8 juni 2013 17:04 schreef hilversum1981 het volgende:
Top. Bedankt voor de info.
Waar kan ik mijn behoefte per dag berekenen zodat ik weet waar ik 500 calorieën onder moet gaan zitten?
Ik ben man, weeg 115 kg en ben 1,82 m lang. Ik probeer elke dag HIIT te doen. Verder heb ik een zittend beroep (IT).
http://www.freedieting.com/tools/calorie_calculator.htmquote:Op zaterdag 8 juni 2013 17:04 schreef hilversum1981 het volgende:
Waar kan ik mijn behoefte per dag berekenen zodat ik weet waar ik 500 calorieën onder moet gaan zitten?
Ik ben man, weeg 115 kg en ben 1,82 m lang. Ik probeer elke dag HIIT te doen. Verder heb ik een zittend beroep (IT).
Wat doe je naast HIIT? Dat is namelijk maar 4 minuten.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 17:04 schreef hilversum1981 het volgende:
Insanity is geen HIIT.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 18:52 schreef hilversum1981 het volgende:
Ik doe insanity. Dus elke dag 45-60 minuten.
hoeveel kcal eet je gewoonlijk ongeveer?quote:Op zaterdag 8 juni 2013 22:29 schreef hilversum1981 het volgende:
Lekker betrouwbaar.
De app calorie teller: 2800 calorieën per dag.
De app my fitnesspal: 1870 calorieën per dag....
Ligt eraan hoe intens je beweging is. Dat is kennelijk een breed begrip.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 22:29 schreef hilversum1981 het volgende:
Lekker betrouwbaar.
De app calorie teller: 2800 calorieën per dag.
De app my fitnesspal: 1870 calorieën per dag....
Lezen! Heel veel lezen! En dan zelf een conclusie trekken die bij je past. Begin bij een artikel en klik van daaruit eens verder op van alles dat je tegen komt. Zoek bijv eens op 'insanith in combination with diet'.quote:
Nee, want dat verschilt per dag.quote:Op zondag 9 juni 2013 15:11 schreef hilversum1981 het volgende:
Er is dus niet een standaard (vrijwel correcte) manier om je dagelijkse behoefte uit te rekenen?
Het zou een chemisch wonder zijn dat je veel te weinig eet en niet afvalt. Alleen bij serieuze uithongering heb je de 'spaarstand'. Als er wordt gezegd dat ze weinig eten, dan eten ze veel tussendoortjes, zeer calorierijk eten of beiden.quote:Op zondag 9 juni 2013 16:53 schreef hilversum1981 het volgende:
Maar het vervelende is dus, ik moet afvallen. Dus als het klopt dat ik nu veel te weinig eet, moet ik steeds een beetje meer gaan eten, totdat ik ga afvallen??? Het voelt zo tegenstrijdig...
je lichaam denkt dat je niet genoeg eten hebt stom gezegd dus gaat hij opslaan om die "hongersnood" door te komen.quote:Op zondag 9 juni 2013 21:35 schreef hilversum1981 het volgende:
Huh???
Maar iedereen roept als ik mijn eetschema benoem, je eet te weining, daarom val je niet af. Je lichaam staat in spaar / honger / nood stand.
En toch val ik niet af.
Dat kan haast niet dat je helemaal niks afvalt.quote:Op zondag 9 juni 2013 21:56 schreef hilversum1981 het volgende:
Dat is helder.
Maar wat ik niet snap: als ik én te weinig eet (of dat nou verstandig is of niet), én elke dag sport. Hoe is het dan mogelijk dat ik nog steeds niet afval. Met én calorieën die ik tekort kom, én calorieen die ik elke dag nog eens extra verbrand.
Ik snap dat dus echt niet.
Ten eerste je moet je niet richten op kilo's; richt je op vetpercentage en een buikje bijvoorbeeld. Als dat minder wordt gaat het goed. Als je veel sport krijg je er ook spiermassa bij; dat zijn goede kilo's.quote:Op zondag 9 juni 2013 21:35 schreef hilversum1981 het volgende:
Huh???
Maar iedereen roept als ik mijn eetschema benoem, je eet te weining, daarom val je niet af. Je lichaam staat in spaar / honger / nood stand.
En toch val ik niet af.
Wat ik eet en sport:quote:Op zondag 9 juni 2013 22:32 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ten eerste je moet je niet richten op kilo's; richt je op vetpercentage en een buikje bijvoorbeeld. Als dat minder wordt gaat het goed. Als je veel sport krijg je er ook spiermassa bij; dat zijn goede kilo's.
Verder moet je niet al te weinig eten en vooral ook niet elke dag hetzelfde. Af en toe wat meer en af en toe een stuk minder. Dan raakt je lichaam minder gewend aan een bepaald regime. Als je lichaam went aan een bepaald regime gaat gewoon de interne thermostaat wat lager, of je bouwt wat minder spieren op.. of erger, je eet eigen spiermassa op...
Dus je moet voldoende eten om je spiermassa te behouden of zelfs wat op te bouwen, maar niet zo veel dat je geen vet kwijtraakt of vet opneiuw opslaat. Het gaat dus om balans. Als je 20 km hebt hardgelopen heb je gewoon echt even goed eten nodig.
Maar als je elke dag sport en niet zo veel eet, dan is het onmogelijk dat je geen vet gaat verliezen.
Maargoed; wat is dan je eetschema en sportschema?
alleen maar carbs en vet eten en je afvragenquote:Op zondag 9 juni 2013 23:36 schreef hilversum1981 het volgende:
[..]
Wat ik eet en sport:
yoghurt met ananas als ontbijt, tussendoor een banaan of boterham met vleeswaren. Brood als lunch (bruin pistolet met file american en een bruin bolletje met gekookt ei). Tussendoor dan een muslibol of een stuk fruit en dan gewoon avondeten, niet meer dan één keer opscheppen. Ik drink over de dag minimaal 2 liter water, en dan nog een liter tijdens insanity. Ik doe insanity elke dag na mijn werk, en voor het eten. Toetje eet ik nooit. Als ik trek heb in de avond neem ik een banaan of een beetje magere vruchtenyoghurt. Een of 2 keer per week neem ik een glas alcohol.
Meer langzame carbs, o.a. verzels ja.quote:
Zorgt voor kleinere insuline pieken, maar hij zal er niet meer of minder van afvallen. ..quote:Op maandag 10 juni 2013 11:38 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Meer langzame carbs, o.a. verzels ja.
Kwark eten ipv yoghurt en je ontbijt vullen met muesli of noten. Blijf van die pistoletjes en mueslibollen af. Eet volkorenbrood met kip / kalkoen / ei (voor de eiwitten want die eet je te weinig) en probeer ook wat groenten tussendoor / bij je lunch erbij te eten. Wat is "gewoon avondeten"?quote:Op zondag 9 juni 2013 23:36 schreef hilversum1981 het volgende:
[..]
Wat ik eet en sport:
yoghurt met ananas als ontbijt, tussendoor een banaan of boterham met vleeswaren. Brood als lunch (bruin pistolet met file american en een bruin bolletje met gekookt ei). Tussendoor dan een muslibol of een stuk fruit en dan gewoon avondeten, niet meer dan één keer opscheppen. Ik drink over de dag minimaal 2 liter water, en dan nog een liter tijdens insanity. Ik doe insanity elke dag na mijn werk, en voor het eten. Toetje eet ik nooit. Als ik trek heb in de avond neem ik een banaan of een beetje magere vruchtenyoghurt. Een of 2 keer per week neem ik een glas alcohol.
Mijn boerenverstand zegt: je lichaam heeft ook rust nodig om te herstellen en sterker te worden.quote:Op maandag 10 juni 2013 13:28 schreef Mister123 het volgende:
Je bent nu al de 2e die zegt, minder insanity te doen. Wat is het nadeel van 6 keer per week.
Mijn boerenverstand zegt: 3 keer een uur cardio is goed, 6 keer is beter...
Krachttraining = spieropbouw = meer verbranden bij cardio. + insanity is best zwaar, je lichaam heeft ook rust nodig om te herstellen.quote:Op maandag 10 juni 2013 13:28 schreef Mister123 het volgende:
Je bent nu al de 2e die zegt, minder insanity te doen. Wat is het nadeel van 6 keer per week.
Mijn boerenverstand zegt: 3 keer een uur cardio is goed, 6 keer is beter...
En als je zegt: minimaal 22 cal per dag (sport meegerekend) bedoel je dan.
Elke dag 2200 cal per dag eten, of je nou sport die dag of niet...
Of bedoel je 2200 cal eten, en als je met sporten 600 cal verbrand, moet ik dus 2800 cal eten?
Ik vind het gewoon lekkerder om een bak met kwark met fruit te eten voor mijn eiwitten. Dat moet genoeg zijn, mits je wil gaan bodybuilden...quote:Op maandag 10 juni 2013 13:40 schreef Mister123 het volgende:
Oh ja, ik neem elke dag na mijn training een wey eiwitshake trouwens. Die als aanvulling op mijn eten.
Zorg eerst maar eens dat je voeding optimaal is.quote:Op maandag 10 juni 2013 13:40 schreef Mister123 het volgende:
Oh ja, ik neem elke dag na mijn training een wey eiwitshake trouwens. Die als aanvulling op mijn eten.
Gebruik eens translate.google.nl en vertaal eiwit naar het engels....quote:Op maandag 10 juni 2013 14:38 schreef turbofokker het volgende:
Is een eiwitshake hetzelfde als een proteïnenshake? Ik zit net een eetplan te lezen, en daar wordt aangeraden om proteinen te gebruiken om zelf een shake te maken met yoghurt, bevroren fruit. Ik heb nog wel eiwitshake. Kan ik dat hiervoor ook gebruiken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |