Maar niet elke Belg kan basis Vlaams / Nederlands.quote:
En dat heeft de paashaas je ingefluisterd?quote:
Niet haten op Belgiëquote:Op zaterdag 8 juni 2013 18:07 schreef De_Pel het volgende:
"omdat België".
Meer argumenten zijn niet nodig.
als Vlaming begrijp ik wel waarom Walen geen zin hebben in Nederlands... is net alsof ik Ijslands zou moeten leren. Beetje nutteloosquote:Op zaterdag 8 juni 2013 18:05 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Maar niet elke Belg kan basis Vlaams / Nederlands.
Walen spreken geen Nederlands, Vlamingen moeten wel Frans leren.
Het probleem in een notendop.
Heeft niets met haten te maken. Het is gewoon geen goed voetballand, ondanks dat ze nu even een leuke generatie spelers hebben lopen. Zouden die Belgen allemaal Nederlanders zijn, zouden ze een heel stuk meer kans maken om ver te komen.quote:
Je moet toch geen voetballand zijn om te presterenquote:Op zaterdag 8 juni 2013 18:31 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Heeft niets met haten te maken. Het is gewoon geen goed voetballand, ondanks dat ze nu even een leuke generatie spelers hebben lopen. Zouden die Belgen allemaal Nederlanders zijn, zouden ze een heel stuk meer kans maken om ver te komen.
Tennis is individueel en veel minder complex.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 18:32 schreef schurkurk het volgende:
[..]
Je moet toch geen voetballand zijn om te presteren
België was ook geen tennisland en haalde opeens met Kim Clijsters en Justine Henin ook de top in tennis (waarmee ik niet wil zeggen dat we de top in voetbal zullen halen)
Als ik Vlaming zou zijn dan zou ik dat wel een probleem vinden. Als je maar net over de taalgrens bent (die steeds verder opschuift, maar dat terzijde) en je je niet eens verstaanbaar kunt maken in je eigen taal terwijl dat andersom wel wordt verwacht dan zou ik dat een groot probleem vinden.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 18:31 schreef schurkurk het volgende:
[..]
als Vlaming begrijp ik wel waarom Walen geen zin hebben in Nederlands... is net alsof ik Ijslands zou moeten leren. Beetje nutteloos
Ik verwacht wel dat ze gewoon de basis kunnen
N-VA is over hun hoogtepunt, die gaan terug achteruit in peilingen. Zullen de volgende verkiezingen nog wel winnen, maar verdwijnen dan terug tussen de rest, aangezien ook steeds duidelijker wordt dat het grijze muizen zijn die nauwelijks anders zijn dan alle andere partijen. Taal is maar een bijkomstig randprobleem, het echte probleem is, zoals altijd, geld.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 18:44 schreef Pedroso het volgende:
Schijnbaar is dat ook een probleem aangezien de NVA al de grootste partij is en steeds groter wordt.
de arrogantie van de cliche nederlander kent geen grenzen. En misschien is Belgie geen voetballand; we hebben er meer WKs opzitten dan NL; en NL heeft in geen 15 jaar van Bel kunnen winnen. Niet slecht voor een belabberd kutploegje zonder zelfvertrouwen, kortom je weet niets van voetbalquote:Op zaterdag 8 juni 2013 18:31 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Heeft niets met haten te maken. Het is gewoon geen goed voetballand, ondanks dat ze nu even een leuke generatie spelers hebben lopen. Zouden die Belgen allemaal Nederlanders zijn, zouden ze een heel stuk meer kans maken om ver te komen.
dit is jammer genoeg een probleem ja, voor de rest prima ventquote:Op zaterdag 8 juni 2013 19:22 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ontopic wordt België geen wereldkampioen omdat Wilmots tactisch niet veel voorstelt.
We zullen het wel zien w.b. NVA (overigens ook niet mijn partij).quote:Op zaterdag 8 juni 2013 19:22 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
N-VA is over hun hoogtepunt, die gaan terug achteruit in peilingen. Zullen de volgende verkiezingen nog wel winnen, maar verdwijnen dan terug tussen de rest, aangezien ook steeds duidelijker wordt dat het grijze muizen zijn die nauwelijks anders zijn dan alle andere partijen. Taal is maar een bijkomstig randprobleem, het echte probleem is, zoals altijd, geld.
Ontopic wordt België geen wereldkampioen omdat Wilmots tactisch niet veel voorstelt.
Troost je, Nederland komt ook niet ver.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 19:25 schreef misteriks het volgende:
[..]
de arrogantie van de cliche nederlander kent geen grenzen.
Niet iedere NVA kiezer wil de onafhankelijkheid hoor: http://www.knack.be/nieuw(...)le-4000241977425.htmquote:Op zaterdag 8 juni 2013 19:22 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
N-VA is over hun hoogtepunt, die gaan terug achteruit in peilingen. Zullen de volgende verkiezingen nog wel winnen, maar verdwijnen dan terug tussen de rest, aangezien ook steeds duidelijker wordt dat het grijze muizen zijn die nauwelijks anders zijn dan alle andere partijen. Taal is maar een bijkomstig randprobleem, het echte probleem is, zoals altijd, geld.
Wilmots heeft dan wel weer de kwaliteiten die de Duivels naar het huidige niveau hebben gebracht.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 19:22 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Yep, denk dat ze de 1e ronde niet eens doorkomen. Wat dat betreft zal Belgie verder komen, simpelweg meer kwaliteit. Maar wereldkampioen ? Nee, daar geloof ik niet in.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 19:51 schreef sig000 het volgende:
[..]
Troost je, Nederland komt ook niet ver.
quote:Op zaterdag 8 juni 2013 19:25 schreef misteriks het volgende:
[..]
de arrogantie van de cliche nederlander kent geen grenzen. En misschien is Belgie geen voetballand; we hebben er meer WKs opzitten dan NL; en NL heeft in geen 15 jaar van Bel kunnen winnen. Niet slecht voor een belabberd kutploegje zonder zelfvertrouwen, kortom je weet niets van voetbal
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 15% gewijzigd door De_Pel op 08-06-2013 21:57:49 ]Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
Nou nou nou...quote:Op zaterdag 8 juni 2013 22:04 schreef De_Pel het volgende:
Overigens denk ik wel dat het huidige belgische elftal waarschijnlijk het beste team is da België ooit heeft gehad. Als een aantal jongens nog eens flink doorgroeien, ze het calimerocomplex eens loslaten en ze een goede trainer met ballen aanstellen, kunnen ze zich de komende jaren nog wel leuk doorontwikkelen en tot hele nette prestaties komen.
quote:Op zaterdag 8 juni 2013 21:44 schreef De_Pel het volgende:
Maar hoe representatief is die ranking? België komt door die overwinning op Servië waarschijnlijk ook in de top 10, terwijl ze al 11 jaar geen eindronde hebben gehaald en de kans nog altijd bestaat dat het ook nu niet gebeurt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
Weet je de tegenstanders al van Nederland in de groepsfase? Zal vast geen Duitsland en Portugal zijn, maar eerder een Afrikaans land en nog een zwak land zoals België.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 20:16 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Yep, denk dat ze de 1e ronde niet eens doorkomen. Wat dat betreft zal Belgie verder komen, simpelweg meer kwaliteit. Maar wereldkampioen ? Nee, daar geloof ik niet in.
Het is natuurlijk maar een indicatie, maar dat belgië 11 tot 1 jaar geleden geen eindronde heeft gehaald, zegt natuurlijk niet alles over hoe je ze nu moet inschatten.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 22:43 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Maar hoe representatief is die ranking? België komt door die overwinning op Servië waarschijnlijk ook in de top 10, terwijl ze al 11 jaar geen eindronde hebben gehaald en de kans nog altijd bestaat dat het ook nu niet gebeurt.
Beetje kinderachtige reactie, vind je zelf ook niet ? Als de landen in de poule van NL niveau Belgie zijn dan kunnen ze het wel schudden. Maar dat is voor een ander topic.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 22:43 schreef Nober het volgende:
[..]
Weet je de tegenstanders al van Nederland in de groepsfase? Zal vast geen Duitsland en Portugal zijn, maar eerder een Afrikaans land en nog een zwak land zoals België.
De verdediging zal wel beter zijn, maar er zal geen wereldklasse in de aanval meer zijn dan. En dat beslist wedstrijden.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 23:34 schreef De_Pel het volgende:
Waar komt dat negativisme rond Nederland ineens vandaan
Flauwekul. Nederland zit in een tussenfase, en zal zodoende naar verwachting momenteel even niet meedoen om de prijzen, maar om nou te denken dat het niveau van het afgelopen EK ineens de nieuwe norm is, is te onzinnig voor woorden. Jongens als Martins Indi, Maher, Strootman etc. worden niet voor niets door alle topclubs in de gaten gehouden. Denk dat Nederland over 2 jaar beter is dan 2 jaar terug, toen we semi-gedwongen met blok voor de verdediging speelden.
De Pers blijft nog wel even een baas. De poeet wordt ook gewoon een wereldtopperquote:Op zaterdag 8 juni 2013 23:38 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
De verdediging zal wel beter zijn, maar er zal geen wereldklasse in de aanval meer zijn dan. En dat beslist wedstrijden.
Van Persie is 29 toch? Die gaat niet lang meer mee? En je zal wel Boëtius bedoelen? Nou laat die eerst maar eens een heel seizoen uitblinken in de Eredivisie.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 23:42 schreef De_Pel het volgende:
[..]
De Pers blijft nog wel even een baas. De poeet wordt ook gewoon een wereldtopper
31 kan nog precies.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 23:43 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Van Persie is 29 toch? Die gaat niet lang meer mee? En je zal wel Boëtius bedoelen? Nou laat die eerst maar eens een heel seizoen uitblinken in de Eredivisie.
Nou ik heb Boëtius een paar keer gezien. En is best een aardige speler, maar hij is echt lang niet zo goed als je denkt hoor. En laat hem eerst maar eens een paar Europese potjes spelen. Want tegen Breuer goed spelen, maakt je nog geen wereldtopper.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 23:50 schreef De_Pel het volgende:
[..]
31 kan nog precies.
Over Boëtius: als je die jongen 3 wedstrijden heb gezien, heb je al dingen gezien die je normaal gesproken seizoenen lang niet tegenkom in de eredivisie.
Ik ben met wel name benieuwd wat er verder de komende jaren nog achter de aanval zit wat de echte top kan halen. Ik denk dat je met De Vrij, Indi, Ake en Rekik over 5 jaar echt een wereld centrum in je verdediging heb. De backs zijn misschien wat minder, maar niet minder dan ze de afgelopen jaren waren. Ik zie ook niet waarom een middenveld met spelers als Strootman, Vilhena, Maher, Ginkel, Clasie onder zou doen voor het middenveld wat we de afgelopen jaren hebben gehad.
Als bijvoorbeeld van Wolfswinkel eens aan zou kunnen haken nou die naar de PL gaat, heb je over een paar jaar ook weer gewoon een team dat om de titel mee kan doen.
Met bold stukjes ben ik het eens.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 23:56 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Nou ik heb Boëtius een paar keer gezien. En is best een aardige speler, maar hij is echt lang niet zo goed als je denkt hoor. En laat hem eerst maar eens een paar Europese potjes spelen. Want tegen Breuer goed spelen, maakt je nog geen wereldtopper.
En De Vrij wordt echt geen wereldverdediger hoor. Subtop denk ik. Ake en Rekik zullen ook nog wel een keer verhuurd worden aan middenmoters. Je denkt toch niet dat Ake gaat doorbreken bij Chelsea? Zeker niet nu Mourinho daar zit.
Van de middenvelders denk ik dat Maher en Vilhena wel toppers kunnen worden. Strootman is een hele matige speler, daar wordt je geen kampioen mee. Clasie is ook een aardig spelertje, maar subtop maximaal.
Een van Wolfswinkel is al 25 ofzo, en als je dan naar Norwich gaat wordt je echt niet opeens een topspits. Er zullen vast uitzonderingen zijn, maar zo'n geweldenaar is van Wolfswinkel niet. In de aanval denk ik dat misschien Ola John het aardig kan doen.
Dus ik denk dat we gewoon een hele matige lichting hebben en dat we blij mogen zijn als we een kwartfinale op een toernooi halen.
Ik laat me graag verassen wat betreft Ake. Maar volgens mij stellen ze hem daar meer als middenvelder op, tenminste dat las ik laatst in de VI.quote:Op zondag 9 juni 2013 00:08 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Met bold stukjes ben ik het eens.
Overigens vind ik dat stukje over Aké en Mou onzin, als Mou iemand's kwaliteiten ziet laat hij diegene gewoon spelen, overigens schuift Mou vaak een jonge speler bij blessures naar voren door.
Fer kan trouwens ook een wereldtopper worden, is een hele complete middenvelder, en zijn passingkwaliteiten zijn echt net zo goed als die van Strootman.
En Strootman daar ben ik niet zo weg van, maar ik hoor mensen zo positief over hem zijn waardoor ik denk dat ik het gewoon fout heb.
Overigens zit in Ola John ook veel potentie, en kan Achahbar ook nog uitgroeien tot iets moois.
Ook hebben we onze boy Locadia nog die gewoon een koele afmaker is, en ik zie hem gewoon zo over 4 jaar bij Everton in de spits staan.
Ricky is inderdaad niet zó.
Maar hij is pas laat aan zijn kracht gaan werken waardoor hij pas later fysiek klaar was voor een grotere competitie.
Kongolo is trouwens ook een groot talent, een groter talent dan Rekik, Aké, BMI en De Vrij.
Deze jongen is bijzonder sterk in de lucht, sterk, snel, dekt zijn man perfect, en heeft een hele goede voorwaartse drive die wel eens het verschil kan maken in een wedstrijd.
Seriously?quote:Op zaterdag 8 juni 2013 23:56 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Nou ik heb Boëtius een paar keer gezien. En is best een aardige speler, maar hij is echt lang niet zo goed als je denkt hoor.
Nederland heeft momenteel gewoon een heel rijtje heel goede verdedigers. Wie zich hoe ontwikkelen is de vraag, maar als je kan kiezen uit Ake, Rekik, De Vrij, Martins Indi, Bruma, Van der Hoorn, Van Dijk, Kongolo etc. dan doe je het simpelweg al beter dan 90% van de landen.quote:En De Vrij wordt echt geen wereldverdediger hoor. Subtop denk ik. Ake en Rekik zullen ook nog wel een keer verhuurd worden aan middenmoters. Je denkt toch niet dat Ake gaat doorbreken bij Chelsea? Zeker niet nu Mourinho daar zit.
Maher en Vilhena kunnen de absolute top halen inderdaad. Maar vergelijk een Strootman eens met een De Jong of van Bommel toen ze pas een paar eredivisieseizoenen er op hadden zitten, vind je hem dan nog steeds zoveel minder? Clasie weet ik ook niet of hij het gaat halen, maar jij hebt hier met name de afgelopen maanden in je hoofd zitten. Zijn eerste jaar bij Feyenoord was hij echt niet minder dan een Sneijder op die leeftijd. Je weet nooit hoe zo'n jongen zich kan ontwikkelen.quote:Van de middenvelders denk ik dat Maher en Vilhena wel toppers kunnen worden. Strootman is een hele matige speler, daar wordt je geen kampioen mee. Clasie is ook een aardig spelertje, maar subtop maximaal.
Heb er inderdaad geen erg in dat Wolfswinkel al zo oud is. Ik gaf ook al aan dat ik me met name van die 2 posities in de aanval afvraag wat dat gaat worden.quote:Een van Wolfswinkel is al 25 ofzo, en als je dan naar Norwich gaat wordt je echt niet opeens een topspits. Er zullen vast uitzonderingen zijn, maar zo'n geweldenaar is van Wolfswinkel niet. In de aanval denk ik dat misschien Ola John het aardig kan doen.
Ja over Achahbar... Koeman he... Gekke gozer.quote:Op zondag 9 juni 2013 00:14 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik laat me graag verassen wat betreft Ake. Maar volgens mij stellen ze hem daar meer als middenvelder op, tenminste dat las ik laatst in de VI.
Fer een wereldtopper?Dat is echt een hele matige speler. Zit geen techniek of slimheid aan. Is alleen maar kracht en loopvermogen. En Strootman is gewoon een enorme hype omdat hij snel van Sparta via Utrecht naar PSV ging. En ook in Oranje. Maar die jongen is zo vreselijk overschat. Een Eriksen is 2 jaar jonger en speelde hem al helemaal weg in de onderlinge duels.
Ola John heeft wel potentie ja. Maar laat het ook niet altijd zien, en ik weet niet of ze daar bij Benfica geduld hebben. Achahbar heeft nog niet eens een basisplaats bij Feyenoord dus daar verwacht ik ook niet heel veel van. Locadia is wel een goede afmaker ja. Kan wel een goede spits worden.
Kongolo heb ik niet veel zien spelen. Maar dan kan je het ook hebben over Denswil en Bazoer die er over een paar jaar aankomen. Maar qua aanvallend talent is het heel matig.
Vieira.quote:Op zondag 9 juni 2013 00:14 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Fer een wereldtopper?Dat is echt een hele matige speler.
Ik laat me graag verassen hoor, maar het zal me ook niet verbazen als Boëtius een nieuwe Cabral wordt. En het is ook maar afwachten hoe hij terugkomt na zijn terugslag, die iedereen krijgt. Daarbij zal het me verbazen als hij op zijn 24e bij een top-5 club zit. Zal hij daarvoor sowieso een tussenstap moeten maken, want van Feyenoord naar een absolute topclub gaat lastig.quote:Op zondag 9 juni 2013 00:17 schreef De_Pel het volgende:
Seriously?
Natuurlijk is hij lang niet altijd even goed in zijn debuutjaar, waarin hij net terugkomt van een zware blessure en hij tussendoor ook nog hier en daar pijntjes heeft gehad. Ik heb aannames van die jongen gezien die ik me in de eredivisie van geen ander weet te herinneren. Weet vaak ook al waar die bal heen moet voor hij zelf de bal heeft.
ALS hij zich goed door ontwikkeld speelt hij op zijn 24e in de basis bij een top-5 club van Europa.
Ja verdedigend is er veel potentie. En dan vergeet je nog Denswil en Bazoerquote:Op zondag 9 juni 2013 00:17 schreef De_Pel het volgende:
Nederland heeft momenteel gewoon een heel rijtje heel goede verdedigers. Wie zich hoe ontwikkelen is de vraag, maar als je kan kiezen uit Ake, Rekik, De Vrij, Martins Indi, Bruma, Van der Hoorn, Van Dijk, Kongolo etc. dan doe je het simpelweg al beter dan 90% van de landen.
Vergelijk het voor de grap eens met het rijtje Heitinga, Mathijsen, Vlaar, Bouma etc
En dat haalde dan de finale.
Ik vind de Jong en van Bommel ook niet zo geweldig hoor. Veelal schoppen. Ik zie het echt niet bij Strootman. Clasie is wel een aardige voetballer, maar ik denk echt niet dat hij bij een topclub gaat ballen zo. Ik denk dat hij bij een subtopper al moeite moet doen om zich aan het niveau op te trekken.quote:Op zondag 9 juni 2013 00:17 schreef De_Pel het volgende:
Maher en Vilhena kunnen de absolute top halen inderdaad. Maar vergelijk een Strootman eens met een De Jong of van Bommel toen ze pas een paar eredivisieseizoenen er op hadden zitten, vind je hem dan nog steeds zoveel minder? Clasie weet ik ook niet of hij het gaat halen, maar jij hebt hier met name de afgelopen maanden in je hoofd zitten. Zijn eerste jaar bij Feyenoord was hij echt niet minder dan een Sneijder op die leeftijd. Je weet nooit hoe zo'n jongen zich kan ontwikkelen.
Krul is wel een goede keeper. En Cillessen is ook wel een talent, als hij eerste keeper mag worden. Maar de aanval zit het pijnpunt. En die beslissen wedstrijden.quote:Op zondag 9 juni 2013 00:17 schreef De_Pel het volgende:
Heb er inderdaad geen erg in dat Wolfswinkel al zo oud is. Ik gaf ook al aan dat ik me met name van die 2 posities in de aanval afvraag wat dat gaat worden.
En dan heb ik nog niet benoemd dat Krul het in zich heeft om beduidend beter te worden dan Stekelenburg (al keepte die best wel een goed WK).
Narsingh zal ook geen wereldtopper worden. Hij zal op de counter goed zijn, maar in de kleine ruimte is het niet heel geweldig.quote:Op zondag 9 juni 2013 00:17 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Ja over Achahbar... Koeman he... Gekke gozer.
En we moeten Narsingh ook niet vergeten hé, kapot snelle jongen met inzicht, goede voorzet, goede actie, en houdt z'n hoofdje koel.
En er zit toch redelijk wat slimheid in Fer hoor.
Fer was in het begin van het seizoen heeeeeeel goed bezig en zou volgens Louis een basisplek in Oranje krijgen.
Helaas werd hij neergeslagen door een blessure.
Tsja, doen we met Nederland ook.quote:Op zondag 9 juni 2013 00:32 schreef Groby het volgende:
Niet om te haten ofzo, maar we overschatten België wel heel erg. Leuke spelers, maar gewoon geen wereldteam.
Ja ze hebben een goede keeper, geweldige centrale verdedigers. Maar dan weer geen echte backs. Het middenveld is ook veelal van hetzelfde. Grote fysieke jongens. Die Hazard is een geweldige aanvaller en dan de Bruyne is ook een groot talent. En een aardige spits. Ik denk dat ze Oranje ook niet weer heel erg ontlopen in kwaliteit.quote:Op zondag 9 juni 2013 00:32 schreef Groby het volgende:
Niet om te haten ofzo, maar we overschatten België wel heel erg. Leuke spelers, maar gewoon geen wereldteam.
Narsingh is gewoon een aardig spelertje, niets meer, niets minder.quote:Op zondag 9 juni 2013 00:33 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Narsingh zal ook geen wereldtopper worden. Hij zal op de counter goed zijn, maar in de kleine ruimte is het niet heel geweldig.
En Fer is gewoon veel kracht en fysiek. Voetballend geen wonder. Daarom zal hij al niet de top halen.
Nah, na het EK is er alleen maar negativiteit rondom Nederland. België kwalificeert zich eens weer voor het WK en gelijk zijn ze titel-kandidaat.quote:
Je bedoelt Nigel de Jong nu toch?quote:Op zondag 9 juni 2013 00:36 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Narsingh is gewoon een aardig spelertje, niets meer, niets minder.
Fer moet je gewoon goed weten te gebruiken, is niet minder pak hem beet een De Jong.
Ze hebben ook wel redelijke spelers. Maar ik zie ze echt geen wereldkampioen worden. Zeker niet omdat het hun eerste toernooi in jaren is, zal het vooral wennen en ogen uitkijken zijn voor die spelers.quote:Op zondag 9 juni 2013 00:36 schreef Groby het volgende:
[..]
Nah, na het EK is er alleen maar negativiteit rondom Nederland. België kwalificeert zich eens weer voor het WK en gelijk zijn ze titel-kandidaat.
Dat bedoel ik. Over een jaartje of 4 zie ik ze echt wel als kandidaat hoor. Oranje is gewend aan de atmosfeer en zie ik (niet omdat ik Nederlands ben) meer als een kandidaat dan België. Niet dat ik Nederland wereldkampioen zie worden.quote:Op zondag 9 juni 2013 00:38 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ze hebben ook wel redelijke spelers. Maar ik zie ze echt geen wereldkampioen worden. Zeker niet omdat het hun eerste toernooi in jaren is, zal het vooral wennen en ogen uitkijken zijn voor die spelers.
Ach we moeten de invloed van Louis niet onderschattenquote:Op zondag 9 juni 2013 00:41 schreef Groby het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Over een jaartje of 4 zie ik ze echt wel als kandidaat hoor. Oranje is gewend aan de atmosfeer en zie ik (niet omdat ik Nederlands ben) meer als een kandidaat dan België. Niet dat ik Nederland wereldkampioen zie worden.
Heeft in zijn eerste 2 wedstrijden al meer laten zien dan Cabral in 4 jaar. Heeft daarnaast al een terugslag gehad en speelt ondertussen weer gewoon uitstekend. Hij kan altijd nog falen maar ik zie hem zeker de top halen. Pikkie is net 19, al aardige blessures gehad en na amper 20 wedstrijden al volledig bij de voorselectie van Oranje. Die houd Feyenoord echt niet langer dan 2 seizoenen vast, dan gaat hij naar een net-niet-club als Arsenal of Atletico.quote:Op zondag 9 juni 2013 00:32 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik laat me graag verassen hoor, maar het zal me ook niet verbazen als Boëtius een nieuwe Cabral wordt. En het is ook maar afwachten hoe hij terugkomt na zijn terugslag, die iedereen krijgt. Daarbij zal het me verbazen als hij op zijn 24e bij een top-5 club zit. Zal hij daarvoor sowieso een tussenstap moeten maken, want van Feyenoord naar een absolute topclub gaat lastig.
Ik ben het simpelweg niet met deze stelling eens. Je wordt met 11 man kampioen. De rol van de aanval is hierin niet groter, eerder zelfs kleiner dan van de verdediging. Zie PSV dit seizoen, met hun 103 doelpunten.quote:Ja verdedigend is er veel potentie. En dan vergeet je nog Denswil en Bazoer. Maar je wint juist wedstrijden door goede aanvallers, zoals we die de laatste jaren wel hadden. Anders heb je er nog niet zoveel aan.
Dat je spelers van Bommel laag inschat ligt met name aan je spelopvatting. Met 11 technici kom je er ook niet.quote:Ik vind de Jong en van Bommel ook niet zo geweldig hoor. Veelal schoppen. Ik zie het echt niet bij Strootman. Clasie is wel een aardige voetballer, maar ik denk echt niet dat hij bij een topclub gaat ballen zo. Ik denk dat hij bij een subtopper al moeite moet doen om zich aan het niveau op te trekken.
Krul kan simpelweg 2 klassen beter worden dan stekelenburg. Dan is heel je achterste linie dus beter dan die van de 'vorige' generatie.quote:Krul is wel een goede keeper. En Cillessen is ook wel een talent, als hij eerste keeper mag worden.
Nogmaals, dat is jou spelopvatting, maar niet noodzakelijk waarheid.quote:Maar de aanval zit het pijnpunt. En die beslissen wedstrijden.
Ja, Nigel. En nee, ik ook niet. Maar ook zulke spelers heb je gewoon nodig.quote:Op zondag 9 juni 2013 00:37 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Je bedoelt Nigel de Jong nu toch?Dat vind ik ook geen geweldenaar namelijk
Die man is toch maar mooi verantwoordelijk voor de successen van Barcelona de afgelopen jaren en Bayern nuquote:Op zondag 9 juni 2013 00:44 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ach we moeten de invloed van Louis niet onderschatten
Geen van beide in dat klimaat daar in Brazilie, alleen Duitsers kunnen er goed met omgaan.quote:Op zondag 9 juni 2013 00:41 schreef Groby het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Over een jaartje of 4 zie ik ze echt wel als kandidaat hoor. Oranje is gewend aan de atmosfeer en zie ik (niet omdat ik Nederlands ben) meer als een kandidaat dan België. Niet dat ik Nederland wereldkampioen zie worden.
Maar kijk naar de afgelopen jaren. Zelfs met een matige verdediging deden we het goed. Dat komt door de geweldige aanvallers die we hadden. Dat het niet alles is klopt, maar met alleen verdedigers redt je het ook niet. Daarbij zijn die verdedigers nog niet eens allemaal doorgebroken dus volgend jaar zal je er sowieso nog niet heel veel aan hebben. Maar een goede aanval is wel noodzakelijk als je mee wilt doen voor titels. Je komt er niet met 11 technici, maar ook niet met 11 werkertjes.quote:Op zondag 9 juni 2013 00:44 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Heeft in zijn eerste 2 wedstrijden al meer laten zien dan Cabral in 4 jaar. Heeft daarnaast al een terugslag gehad en speelt ondertussen weer gewoon uitstekend. Hij kan altijd nog falen maar ik zie hem zeker de top halen. Pikkie is net 19, al aardige blessures gehad en na amper 20 wedstrijden al volledig bij de voorselectie van Oranje. Die houd Feyenoord echt niet langer dan 2 seizoenen vast, dan gaat hij naar een net-niet-club als Arsenal of Atletico.
[..]
Ik ben het simpelweg niet met deze stelling eens. Je wordt met 11 man kampioen. De rol van de aanval is hierin niet groter, eerder zelfs kleiner dan van de verdediging. Zie PSV dit seizoen, met hun 103 doelpunten.
[..]
Dat je spelers van Bommel laag inschat ligt met name aan je spelopvatting. Met 11 technici kom je er ook niet.
[..]
Krul kan simpelweg 2 klassen beter worden dan stekelenburg. Dan is heel je achterste linie dus beter dan die van de 'vorige' generatie.
[..]
Nogmaals, dat is jou spelopvatting, maar niet noodzakelijk waarheid.
Het zou me echt verbazen als Duitsland niet de wereldkampioen wordt.quote:Op zondag 9 juni 2013 00:46 schreef sig000 het volgende:
[..]
Geen van beide in dat klimaat daar in Brazilie, alleen Duitsers kunnen er goed met omgaan.
En Spanjaarden, Portugezen en Italianen uiteraard.
En Japanners. Die kunnen alles.quote:Op zondag 9 juni 2013 00:46 schreef sig000 het volgende:
[..]
Geen van beide in dat klimaat daar in Brazilie, alleen Duitsers kunnen er goed met omgaan.
En Spanjaarden, Portugezen en Italianen uiteraard.
Godver wat hoop ik op NL die volgend jaar Wereldkampioen wordt. Die speech gaat zo legendarisch wordenquote:Op zondag 9 juni 2013 00:46 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Die man is toch maar mooi verantwoordelijk voor de successen van Barcelona de afgelopen jaren en Bayern nu!
Veel wedstrijdenquote:Op zondag 9 juni 2013 00:50 schreef sig000 het volgende:
[..]
Dat is altijd het mooie aan een WK, het onverwachte.
Ik verwacht ook een beetje een tussenperiode, daarom had ik het over een paar jaar, niet komend jaar al. We hadden de afgelopen periode 3 échte toppers, Sneijder, Robben en van Persie. Daarin werd van Persie nog niet eens optimaal gebruikt. Van der Vaart vond ik daar niet bij horen.quote:Op zondag 9 juni 2013 00:47 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Maar kijk naar de afgelopen jaren. Zelfs met een matige verdediging deden we het goed. Dat komt door de geweldige aanvallers die we hadden. Dat het niet alles is klopt, maar met alleen verdedigers redt je het ook niet. Daarbij zijn die verdedigers nog niet eens allemaal doorgebroken dus volgend jaar zal je er sowieso nog niet heel veel aan hebben. Maar een goede aanval is wel noodzakelijk als je mee wilt doen voor titels. Je komt er niet met 11 technici, maar ook niet met 11 werkertjes.
Ja gewoon redelijk presteren nu met deze lichting dat de lotingen in de toekomst mee gaan vallen. En dan hopen dat er uit de jeugd van Ajax en Feyenoord enzo weer wat goede talenten komen. Misschien nog bij een andere club ook een goede.quote:Op zondag 9 juni 2013 00:52 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Ik verwacht ook een beetje een tussenperiode, daarom had ik het over een paar jaar, niet komend jaar al. We hadden de afgelopen periode 3 échte toppers, Sneijder, Robben en van Persie. Daarin werd van Persie nog niet eens optimaal gebruikt. Van der Vaart vond ik daar niet bij horen.
Waarom zouden over 4 jaar die 3 plaatsen niet kunnen worden ingenomen door 3 andere echte toppers, over welke linie dan ook. Ik denk hierbij in eerste instantie aan Vilhena, Boetius en Maher, maar we zullen zien wie er opstaan.
De rest van het elftal bestaat misschien niet uit dergelijke wereldtoppers, maar hoeft niet minder te zijn dan het elftal van 2010.
Ok manquote:Op zondag 9 juni 2013 01:07 schreef Pedroso het volgende:
Is wel even off topic maar wat een onzin allemaal over Oranje. Alleen Maher heeft misschien het potentieel om de top te gaan halen. De rest is gewoon middelmaat of heeft nog helemaal niets bewezen. Maar droom lekker verder zou ik zeggen.
Heb ik het uiteraard over alles wat achter de generatie Persie,Robben,Sneijder etc. komt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
Peru lukt nog wel met 1 helft voluit.quote:Op zondag 9 juni 2013 01:04 schreef De_Pel het volgende:
Die Belgen hebben gewoon geen flauw idee, met hun hoot hoot level acht komen ze niet voorbij Peru.
Jeetje, dat zijn zwaarwegende argumentenquote:Op zondag 9 juni 2013 01:29 schreef sig000 het volgende:
[..]
Dan komen er extra factoren in het spel.
[ afbeelding ]
De helft van het NL elftal is na de 1e vrije dag al uitgeput, hoe dat bij de Belgen zit, moet nog blijken.quote:Op zondag 9 juni 2013 01:48 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Jeetje, dat zijn zwaarwegende argumenten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
quote:Op zondag 9 juni 2013 02:05 schreef De_Pel het volgende:
Overigens nog een goed argument voor de stelling in TT:
[ afbeelding ]
Doorspelen met een flinke hoofdwond a la De Wolf is baas, met je halve kop aan gruzelementen een wissel weigeren is een onverantwoord risico om je team te benadelen. Zeker als je gewoon goede vervangers achter de hand hebt.Wat?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kompany had een gebroken neus, onverantwoord om door te gaan, maar er waren geen goede vervangers, Vermaelen komt fysiek zwaar tekort, Lombaerts is veeeeeeel te traag en matig.
Maakt met zo'n neus niet zoveel uit.quote:Op zondag 9 juni 2013 02:16 schreef RetRy32 het volgende:
Kompany had een gebroken neus, onverantwoord om door te gaan,
Gebroken neus, gescheurde oogkas en en hersenschudding.quote:Op zondag 9 juni 2013 02:16 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Wat?
Kompany had een gebroken neus, onverantwoord om door te gaan, maar er waren geen goede vervangers, Vermaelen komt fysiek zwaar tekort, Lombaerts is veeeeeeel te traag en matig.
Ik denk ook dat die Brazilianen het de Portugezen wel veel meer gunnen dan Duitsland ja. Daarnaast zijn die odds veel beter voor de belsjinezen.quote:Op zondag 9 juni 2013 03:04 schreef sig000 het volgende:
[..]
Dan geef ik Spanje de meeste kans of Italie wanneer ze die mafkees onder controle krijgen.
Daar heb je een punt ja, in Argentinië heeft Duitsland weer een streepje voor en sinds kort ook Maxima.quote:Op zondag 9 juni 2013 03:07 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Ik denk ook dat die Brazilianen het de Portugezen wel veel meer gunnen dan Duitsland ja. Daarnaast zijn die odds veel beter voor de belsjinezen.
Spanje is de enige die wereldkampioen werd op Afrikaanse bodem, Nederland het enige Europese land dat de wk finale haalde op Zuid-Amerikaanse bodem aangezien Tsjechoslowakije niet meer bestaat (Chili, 1962).quote:Op zondag 9 juni 2013 02:57 schreef Hathor het volgende:
Er is nog nooit een Europees land wereldkampioen geworden op zuid Amerikaanse bodem, dus hou die lulverhalen maar voor je.
Legendarische wedstrijd.quote:Op zondag 9 juni 2013 03:51 schreef Nober het volgende:
Nederland het enige Europese land dat de wk finale haalde op Zuid-Amerikaanse bodem
Ik dénk dat je toch even beter moet lezen, want dat heeft volgens mij niemand gezegd.quote:Op zondag 9 juni 2013 09:57 schreef Vjenne12345 het volgende:
Die kerel wat denkt dat de Vrij potentie heeft om de wereldtop te halen.
De Vrij heeft potentie om wereld top te halenquote:Op zondag 9 juni 2013 13:15 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Ik dénk dat je toch even beter moet lezen, want dat heeft volgens mij niemand gezegd.
Waarin ? Kan ie een beetje Jeu de Boulen ?quote:Op zondag 9 juni 2013 13:26 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
De Vrij heeft potentie om wereld top te halen
Ja hoor, schrijf het 21-jarige talent maar weer af omdat hij fouten maakt.quote:Op zondag 9 juni 2013 13:50 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Waarin ? Kan ie een beetje Jeu de Boulen ?
Ik schrijf hem zeker niet af, vind het de meest talentvolle Nederlandse verdediger. Maar wereldtop zie ik hem niet halen.quote:Op zondag 9 juni 2013 13:51 schreef Cara het volgende:
[..]
Ja hoor, schrijf het 21-jarige talent maar weer af omdat hij fouten maakt.
Waan van de dag
Daar kan ik me wel in vinden. Maar door je jeu de boules opmerking kreeg ik het het idee dat je hem uberhaupt niet als goede verdediger zag. Ik zie hem overigens over 7 jaar nog wel bij een Liverpool terecht komen, net onder de top. Wie weet.quote:Op zondag 9 juni 2013 13:54 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Ik schrijf hem zeker niet af, vind het de meest talentvolle Nederlandse verdediger. Maar wereldtop zie ik hem niet halen.
Omdat er door sommigen wel erg makkelijk gesteld wordt dat er spelers wereldtop gaan halen. De meesten (buiten de oudere garde uiteraard) hebben nog helemaal niets bewezen.quote:Op zondag 9 juni 2013 13:57 schreef Cara het volgende:
[..]
Daar kan ik me wel in vinden. Maar door je jeu de boules opmerking kreeg ik het het idee dat je hem uberhaupt niet als goede verdediger zag. Ik zie hem overigens over 7 jaar nog wel bij een Liverpool terecht komen, net onder de top. Wie weet.
Bruma, Martins Indi en Blind wel.quote:Op zondag 9 juni 2013 13:54 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Ik schrijf hem zeker niet af, vind het de meest talentvolle Nederlandse verdediger. Maar wereldtop zie ik hem niet halen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |