abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128341453
quote:
17s.gif Op donderdag 27 juni 2013 21:33 schreef Kyara het volgende:

Verder heb ik mijn beco weer afgestoft maar ik kan er niet mee buikdragen. Ik krijg het gespje op mijn rug niet zelf vast :') Maar denk dat J binnenkort wel op mijn rug kan eigenlijk, vind het zelf nog een beetje niks zeg maar.
Daar is een truukje voor!
Kijk even op YouTube, maar eerst het gespte vast en dan dat ding over je hoofd trekken :D
Daarna pas je kind er in :P

En ik hoop idd, dat ze blijft dragen PureEvil. Ze had nu een rekbare doek.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  vrijdag 28 juni 2013 @ 07:49:29 #177
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128350302
Bedankt voor de tip Vlindur, ik ga even zoeken!
pi_128350986
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 21:22 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Idd. Ze heeft me nu ook verwijderd van facebook, (en volgens mij ook geblokkeerd)
nou ja, dan maar niet hoor. :(

@Vlindur, misschien komt ze daar zelf nog wel achter? Want gaat zeer doen als die banden niet goed zitten lijkt me?
:o jeumig..
pi_128370877
Crosspost uit v/a
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 20:10 schreef SupremeEvil het volgende:
Ik heb nog een zand/ecru kleurige tri-cotti draagdoek in de aanbieding, iemand interesse? Maat 42/44, ¤15 incl verzendkosten.
  zaterdag 29 juni 2013 @ 14:48:28 #180
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_128392216
Vraagje (ok.. heel veel vraagjes):
Een Wompat Standard is toch exact hetzelfde als een Wompat Medium, behalve dan dat het rugpand ietsjes korter en iets smaller is?

Ik zit namelijk erg te twijfelen of ik niet toch de Standard zal kopen ipv de Medium.
Ik denk niet dat ik S qua gewicht nog heel lang kan dragen... zeker niet tot de leeftijd van drie jaar, waar de Medium dus wel geschikt voor is.
Maar als ik nou de Standard variant koop, kan S er nu nog eventjes in en kan ik tenminste nog veel plezier van de draagzak hebben als er hier een nieuwe baby komt.

Ze adviseren dat de Wompat Standard tot 18 maanden is. Dan zou S er nog een maand in kunnen. Maar ik vraag me ook af of dat nou echt zo is. Want de breedte van zo'n Wompat Standard is 35 cm. Ik heb gemeten dat dat zelfs iets breder is dan de Manduca. En toch adviseren ze dat de Manduca tot 20 kilo te gebruiken is. Waarom zou dat dan niet kunnen met zo'n Wompat Standard?

Zouden die paar centimeter voor het draagcomfort van jezelf nou veel verschil maken? Of is het puur dat t kind dan niet precies van knie tot knie ondersteund wordt? (Want dat was in de Manduca ook al niet het geval). Twijfels, twijfels...
pi_128392788
Iemand ervaring met een Rose & Rebellion?
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_128397445
quote:
5s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 15:13 schreef Kuukske het volgende:
Iemand ervaring met een Rose & Rebellion?
Wij hebben de kleuterversie van de R&R. Ik ben er zelf iets te smal voor, maar mijn man draagt meestal kleuter en ik de peuter in de doek. Maar hij bevalt prima!
  zaterdag 29 juni 2013 @ 18:33:56 #183
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128398952
quote:
17s.gif Op donderdag 27 juni 2013 21:33 schreef Kyara het volgende:
Begin dus steeds meer een peuterdrager te overwegen, ook voor als ik met de fiets weg ga en als de tweeling ook in een buggy kan.

Ik ken de Tula en Rose & Rebellion van naam. Wat zijn nog meer geschikte peuterdragers?

iemand?

Ik sluit aan bij Kuukske, maar zijn er ook ervaringen met de Tula?
pi_128402787
Ja. Ik heb een peuterTula en ik ben er ontzettend blij mee. Laatst een leenbaby in de Beco gedragen en zelfs met 8 kilo verschil viel op hoe comfortabel de Tula eigenlijk is t.o.v. de Beco. Dikgevulde banden, fijne pasvorm, verstelbaar op de plekken waar het nodig is. En hij is groot (volgens mij een rugpand van 45 bij 45). Dat maakt m heel comfortabel voor mijn tweejarige die ergens tussen de 90cm en 1m zal zijn.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zondag 30 juni 2013 @ 09:19:44 #185
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128413769
Vanaf welke leeftijd/maat kunnen ze er in Vanyel?
pi_128414060
Goeie vraag.
Dot was anderhalf toen we hem kochten. De Beco was inmiddels echt te klein, in de Tula kon ze nauwelijks over het randje kijken. Hebben m wel gebruikt, maar ze vond het niet echt comfortabel. Heeft toch wel een maand of 3 geduurd denk ik voor ie echt goed paste.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_128414149
Google zeg vanaf 12 kilo Kyara.

Ik heb gisteren weer een eind met mijn Ergo gewandeld, maar hij zit me echt niet lekker -O- De schouderbanden zwabberen, hoe strak ik ze ook aantrek. Wat niet helpt is dat M dat hele strakke maar niets vindt en dan luid protesteert. Ik zit enorm in dubio of ik een Manduca moet proberen of toch maar direct voor een peuterdrager moet gaan. Een tweede komt er (voorlopig) toch niet, en ik zal M nog wel een tijd moeten dragen tijdens het wandelen. Een Wompat zou kunnen, maar die vind ik zo lelijk :@ en flink aan de prijs. Een Tula klinkt goed, maar als ik jou dan hoor Vanyel, dat hij met anderhalf nog wat groot is, dan hebben we er komende zomer dus nog weinig aan. Ik zou zo graag eens verschillende dragers willen uitproberen en vergelijken voor ik zo'n aanschaf doe.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zondag 30 juni 2013 @ 10:21:22 #188
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128414312
Hier idem CS. M past echt niet meer in de beco en straks heb ik 2 dreumessen en 1 peuter... Maar 12 kg redt M wel.
pi_128414483
Wat ik vooral lastig vind is dat ik gewoon een rotrug heb, en dat ik moeilijk in kan schatten of comfortabel dragen voor mij niet weggelegd is, of dat het echt zo afhankelijk van de drager is. Maar om nou álles wat er is te kopen en uit te proberen, da's ook weer zo overdreven :P Maar mijn M haalt de 12 kilo ook wel denk ik, dus een peuterdrager zou goed kunnen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_128414691
Ik vond de wompat ook lelijk hoor maar het went :P en hij draagt heerlijk!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 30 juni 2013 @ 10:48:53 #191
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128414692
de rose & rebellion kan vanaf 1,5 tot ruim 3 jaar geloof ik.
pi_128414697
CS je mag mijn wompat lenen na Fee-Nix? ze heeft hem nu
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 30 juni 2013 @ 11:23:19 #193
250838 Fee-nix
pi_128415304
Ik was ook niet zo weg van t uiterlijk van de Wompat :D. Maar ik vind m nu zelfs leuk en hij draagt heel comfortabel! (Het is alleen dus zo, wat al eerder is gezegd, dat 12 kilo gewoon zwaar is en blijft...)
pi_128417197
Maar dat is ook een kwestie van je lijf trainen. Mijn 8 maander weegt ook 11 kg, en die draag ik eigenlijk dagelijks. En ja, dat voel je wel, maar 11kg in een kinderwagen duwen (wat ik dus nooit doe) voel je dan ook lijkt me.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  zondag 30 juni 2013 @ 14:59:30 #195
250838 Fee-nix
pi_128420774
Ik heb de kinderwagen maar iets van drie keer gebruikt denk ik, verder droeg ik S altijd als we ergens heen gingen :). Heerlijk!

Maar omdat ik nu een tijd niet meer heb gedragen (we pakten steeds de buggy, vanaf dat hij een maand of 10 was), vind ik m behoorlijk zwaar op m'n rug. Maar dat zal inderdaad een hoop met 'trainen' te maken hebben!

Heeft er nou echt niemand een antwoord op m'n vraag, trouwens? Nog maar een keertje:

Ze adviseren dat de Wompat Standard tot 18 maanden is. Dan zou S er nog een maand in kunnen. Maar ik vraag me ook af of dat nou echt zo is. Want de breedte van zo'n Wompat Standard is 35 cm. Ik heb gemeten dat dat zelfs iets breder is dan de Manduca. En toch adviseren ze dat de Manduca tot 20 kilo te gebruiken is. Waarom zou dat dan niet kunnen met zo'n Wompat Standard?

Zouden die paar centimeter voor het draagcomfort van jezelf nou veel verschil maken? Of is het puur dat t kind dan niet precies van knie tot knie ondersteund wordt? (Want dat was in de Manduca ook al niet het geval). Twijfels, twijfels...
  zondag 30 juni 2013 @ 15:06:06 #196
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_128420995
Nou morretje die kinderwagen duwen is een eitje en compleet anders dan dragen hoor.
De wagen duwen voel ik niet in mijn rug etc.

Ik heb gewoon geaccepteerd dat mijn rug zwak is en niet uren kan dragen.
Wij hebben trouwens de pre school wompat vanaf dat O. twee was. De toddler versie zou anders niet lang meer mee gaan.

Feenix als ik naar onze wompat kijk zou ik de grotere versie nemen op basis van de lengte van het rugpand.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 30 juni 2013 @ 15:13:31 #197
250838 Fee-nix
pi_128421211
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2013 15:06 schreef laziness het volgende:
Nou morretje die kinderwagen duwen is een eitje en compleet anders dan dragen hoor.

Feenix als ik naar onze wompat kijk zou ik de grotere versie nemen op basis van de lengte van het rugpand.
Idd ik vind een buggy duwen ook een compleet ander verhaal dan dragen :Y .

Jamaar, jamaar... ook als je weet dat ik S niet al te lang meer wil dragen? Het rugpand van de Medium komt nu nog ruim voorbij z'n nekje, dus van de Standard zou ook nog wel op z'n nek vallen.

Het gaat mij er gewoon om dat ik niet een drager wil kopen waar ik S misschien nog drie maandjes mee draag en waar ik een nieuwe baby nog langggg niet mee kan dragen... Dus het liefst zou ik de Standard kopen (omdat een baby daar al vrij snel in kan), maar ik wil wel zeker weten dat het nog verantwoord is om S daar in te zetten. Dat knieholte tot knieholte verhaal zou in ieder geval niet echt meer op gaan. Maar ik heb ook laatst ergens gelezen dat dat niet meer zo vreselijk belangrijk is bij kindjes vanaf 1 jaar, die al kunnen lopen. En dat het belangrijkste dan is dat de knietjes hoger zitten dan de billen.

O en Laziness, heb jij dan een Baby Wompat? En zoja: hoe oud is t kindje dat daar in gaat?
  zondag 30 juni 2013 @ 15:21:17 #198
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_128421493
Oh is dat je overweging.
Ik ging er vanuit dat je kind er juist zo lang mogelijk in moest passen, sorry.

Nee, geen baby wompat. Zoals ik zei hierboven O. is 2,5 jaar en wij hebben een preschool versie.
Ik had een bondolino toen hij baby was.

Ik ken alleen baby toddler preschool. Wat zijn die standard en medium voor maten dan?
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 30 juni 2013 @ 15:46:31 #199
250838 Fee-nix
pi_128422509
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2013 15:21 schreef laziness het volgende:
Oh is dat je overweging.
Ik ging er vanuit dat je kind er juist zo lang mogelijk in moest passen, sorry.

Nee, geen baby wompat. Zoals ik zei hierboven O. is 2,5 jaar en wij hebben een preschool versie.
Ik had een bondolino toen hij baby was.

Ik ken alleen baby toddler preschool. Wat zijn die standard en medium voor maten dan?
O oeps... niet goed gelezen, sorry!

Ja de Standard wordt op sommige sites ook 'Baby' genoemd, had ik gezien (Of ik heb zelf 1 keer ergens 'Standard' gelezen en ik noem m nu gewoon verkeer... dat kan natuurlijk ook...). Op Ooiebeest zag ik in ieder geval dit lijstje:

Baby : 4/6 - 18 months, kledingmaat 68-86 cm
Medium: 1-3 years, kledingmaat 86-92 cm
Toddler: 2-4 years, kledingmaat 92-98 cm
Pre-school:3-5 years, kledingmaat 98-104 cm

[ Bericht 5% gewijzigd door Fee-nix op 30-06-2013 15:52:45 ]
pi_128424311
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2013 15:06 schreef laziness het volgende:

Ik heb gewoon geaccepteerd dat mijn rug zwak is en niet uren kan dragen.
Wij hebben trouwens de pre school wompat vanaf dat O. twee was. De toddler versie zou anders niet lang meer mee gaan.

Tuurlijk is dat anders, maar ik bedoel dat je lijf ook went aan het duwen van de wagen. Ik kreeg er meer pijn in m'n heup van bv..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')