Dit kunnen ze echt niet gaan flikkenquote:'Ook examen Engels gestolen op Rotterdamse school'
Naast het eindexamen Frans zou ook het examen Engels zijn gestolen op de Rotterdamse scholengemeenschap Ibn Ghaldoun.
De politie heeft volgens de krant bevestigd dat er onderzoek wordt gedaan naar onrechtmatigheden bij een ander examen, maar wil niet zeggen om welk examen het gaat.
Mocht het examen daadwerkelijk zijn gestolen, kan dat grote gevolgen hebben voor eindexamenkandidaten in heel Nederland. De examens zouden dan ongeldig kunnen worden verklaard.Eind mei werd het examen Frans gestolen uit een kluis van de scholengemeenschap. Een 22-jarige man werd daarvoor aangehouden en later weer vrijgelaten. De man geldt wel nog als verdachte. Het examen Frans lekte uit via internet, het eindexamen werd met een dag uitgesteld. Ruim 16.000 vwo-leerlingen werden daar de dupe van.
Dat is discriminatiequote:Op zaterdag 8 juni 2013 09:06 schreef LXIV het volgende:
Gaan ze nu nog onderzoeken hoe het mogelijk is dat deze school jarenlang tot de allerslechtste scholen van Nederland behoorde, en dat ineens, nadat in 2011 de kluissleutel gestolen werd, opeens de hoogste resultaten behaalden van Nederland op examens? Of wordt dat in de doofpot gestopt?
Als het moet dan moet het.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 09:01 schreef jordyqwerty het volgende:
Rot toch op, ik ga echt niet nog een keer
Ha lol, jij moet misschien nog een keer.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 09:01 schreef jordyqwerty het volgende:
Rot toch op, ik ga echt niet nog een keer
In een maatschappij waarin 'we' de jeugd willen leren dat eigen verantwoording nemen in het leven zeer belangrijk is, geef je ze nu het volledig tegenovergestelde teken.quote:
quote:Op zaterdag 8 juni 2013 09:30 schreef AlanGarner het volgende:
Als ik dat examen opnieuw had moeten doen, had ik in elk geval allang met andere scholieren de opties voor een collectieve rechtzaak bekeken.
Ja wat had je kneusje? Verantwoordelijkheden dragen.quote:
Doe niet zo agressief joh.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 09:35 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
Ja wat had je kneusje? Verantwoordelijkheden dragen.
Nee dan moet ik hem ook over doen, gaat echt niet gebeuren hoor!!11quote:Op zaterdag 8 juni 2013 09:44 schreef jordyqwerty het volgende:
Verklaar de examens van 2010, 2011 en 2012 ook maar ongeldig, toen gingen de resultaten van de betreffende school al explosief omhoog
Sowieso die school.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 09:44 schreef jordyqwerty het volgende:
Verklaar de examens van 2010, 2011 en 2012 ook maar ongeldig, toen gingen de resultaten van de betreffende school al explosief omhoog
Van zeer zwak naar voldoende inclusief hoge slagingspercentages in een jaar. Seems legit.quote:In 2008 waren de prestaties van de school zwaar onder de maat; de Onderwijsinspectie kwalificeerde de school als "zeer zwak", het laagste kwaliteitsniveau in Nederland. De wethouder van onderwijs Leonard Geluk (CDA) zegde uiteindelijk het vertrouwen in het schoolbestuur op en stuurde een brief aan de ouders en verzorgers van de leerlingen, waarin hij hen adviseerde hun kinderen naar een andere school te brengen. De school stapte daarop naar de rechter. Volgens de rechtbank lag het binnen de bevoegdheden van de wethouder om de ouders te wijzen op het zwakke onderwijsaanbod, maar had hij geen negatief advies mogen geven. Geluk moest zijn woorden terugnemen. De gemeente Rotterdam ging in hoger beroep en in juli 2009 gaf het gerechtshof Geluk alsnog gelijk dat het versturen van de brief en de oproep de leerlingen van school te halen, juridisch gezien niet onrechtmatig was geweest. Naar de ouders en verzorgers van leerlingen van vier andere scholen die ook als zeer zwak waren aangemerkt, had Geluk geen brieven gestuurd, maar ook dat werd door de rechtbank niet als onrechtmatig beoordeeld.
De slagingspercentages voor de eindexamens in 2009 waren hoog. Van het vwo slaagde 100% van de leerlingen, voor de havo bedroeg dit 95% en voor het vmbo 90%. De Onderwijsinspectie beoordeelde de school voor al het onderwijs als voldoende.
Laat ze die hele school maar sluiten.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 09:49 schreef SiIk het volgende:
Ergens toch wel goed dat die beerput nu open is denk ik, maar ik hoop niet dat iedereen die Engels gemaakt heeft hiervan de dupe wordt. Laat ze het maar alleen op die school over doen ofzo.
Dat is niet erg, maar dat alle andere scholen en scholieren er nu ook last van hebben is ontoelaatbaar.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 10:21 schreef Bangarang het volgende:
Whaha die gasten komen zichzelf op de universiteit wel tegen hoor.
Of op de pilotenopleidingquote:Op zaterdag 8 juni 2013 10:21 schreef Bangarang het volgende:
Whaha die gasten komen zichzelf op de universiteit wel tegen hoor.
Had mijn jaar ookquote:
Er zijn maar een paar vwo leerlingen. Dus hey slagingspercentage kan heel erg verschillen per jaar. En 100% is ook niet ondenkbaar.quote:
De inspectie kijkt alleen naar de cijfertjes (waarvan het CE bij 2 van de 4 indicatoren langskomt) om een school als zwak, voldoende etc. te kwalificeren. Tien tegen één dat ze bij het stijgen van de cijfers hebben gedacht dat de school beter les gaf, of dat de school juist extra op de eindexamens is gaan oefenen.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 10:40 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Goed werk van de inspectie de afgelopen jaren
Slagingspercentage zegt inderdaad helemaal niets zonder absolute aantallen.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 10:48 schreef Miousana het volgende:
[..]
Er zijn maar een paar vwo leerlingen. Dus hey slagingspercentage kan heel erg verschillen per jaar. En 100% is ook niet ondenkbaar.
Dan wordt het hoog tijd de statistiek afdeling te versterken.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 10:50 schreef Omentuva het volgende:
[..]
De inspectie kijkt alleen naar de cijfertjes (waarvan het CE bij 2 van de 4 indicatoren langskomt) om een school als zwak, voldoende etc. te kwalificeren. Tien tegen één dat ze bij het stijgen van de cijfers hebben gedacht dat de school beter les gaf, of dat de school juist extra op de eindexamens is gaan oefenen.
...
Zolang er bij de eindexamens bijna geen rekening wordt gehouden met verwachtingswaardes-omdat-MC-vragen heb ik geen hoop voor wat jij voorstelt.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 11:12 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dan wordt het hoog tijd de statistiek afdeling te versterken.
Of op te richten.
Maar die was makkelijk.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 11:48 schreef Ascarona het volgende:
Beter al blijkt dat Wiskunde A ook is gejat! Kan ik die gratis herkansen.
Je docent? Heeft ie je gebeld dan?quote:Op zaterdag 8 juni 2013 11:54 schreef Ascarona het volgende:
[..]
Ik vond hem verschrikkelijk, me docent was er ook boos over.
Als hij gestolen is zal je m toch echt over nieuw moeten gaan doenquote:Op zaterdag 8 juni 2013 11:56 schreef Festa94 het volgende:
Het is vast niet zo erg......... Ik denk gwn normering omghoog oid. Toch?
Meen je diequote:Op zaterdag 8 juni 2013 11:56 schreef Festa94 het volgende:
Het is vast niet zo erg......... Ik denk gwn normering omghoog oid. Toch?
quote:
Hebben jullie soms een ander examen gemaakt of zo?quote:Op zaterdag 8 juni 2013 11:54 schreef Ascarona het volgende:
[..]
Ik vond hem verschrikkelijk, me docent was er ook boos over.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |