Ik vind dat altijd een moeilijke, een man heeft natuurlijk 9 van de 10 keer een fysieke voorsprong op de vrouw, net als wanneer een van mijn kinderen mij zou slaan ( wat gelukkig zelden tot nooit gebeurd) ik ze ook geen tik terug geef, in dit huis wordt geen fysiek of mentaal geweld gebruikt.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:36 schreef karton2 het volgende:
Ik kan het begrijpen als het 'een reactie op' is. Zelfde geldt voor uitdelen van een tik aan een vrouw nadat de man er één heeft onvangen.
Zelf vind ik (be)dreigen en klappen uitdelen nogal kansloos overigens.
Hier kan ik me in vinden, als de vrouw een gevaar voor zichzelf of een ander is ( misschien dan niet met iets kapot maken ) dat er dan fysiek geweld gebruikt mag worden.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:36 schreef jogy het volgende:
Nou, in gevallen van nood zou ik het nog wel eens willen kunnen begrijpen denk ik. En dan heb ik het over een situatie vanaf de ernst van dat er een vrouw met een hamer je auto wil bewerken of iets dergelijks, die mag best een poffert op haar oog krijgen of in ieder geval op de grond gewerkt worden en de hamer afgepakt. Dat soort zaken. Of als je een geschift vrouwpersoon tegenover je hebt die je familie bedreigt.
Maar in een discussie of als een vrouw mij probeert te slaan en het krachtverschil is van zodanig niveau dat het totaal geen bedreiging is dan gaat het niet verder dan geweldloos tegenhouden, dus stopt het gewoon bij de arm pakken en ervoor zorgen dat ze niet kan slaan/schoppen.
Ik vind het in principe ook nog niet een een man/vrouw issue maar gewoon wanneer het niveau verschil in kracht zodanig verschilt dat de aangevallene geen enkel reëel risico loopt op verwondingen dan zou ik al niet gaan vechten/slaan.
Nee, vandaar dat er ook staat of andersom.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:40 schreef Waaghals het volgende:
Dit topic suggereert dat het wel ok is om mannen fysiek te bedreigen
heb het weggehaald, overheen gelezenquote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:41 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nee, vandaar dat er ook staat of andersom.
quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:35 schreef HostiMeister het volgende:
Het is enkel te rechtvaardigen als het voorkomt uit verdediging van jezelf. Anders nooit, ongeacht geslacht.
En hoe gaat de relatie vervolgens verder?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:40 schreef FAUSTI het volgende:
Als ze fysiek word, dan is dat te rechtvaardigen. Echter enkel gepast geweld in deze... ter verdediging van jezelf.
Leuk en aardig die 'oneerlijke strijd' maar haar verantwoordelijkheid is net zo groot als die van de man en daar wordt óók een vrouw opafgerekend.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:38 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik vind dat altijd een moeilijke, een man heeft natuurlijk 9 van de 10 keer een fysieke voorsprong op de vrouw, net als wanneer een van mijn kinderen mij zou slaan ( wat gelukkig zelden tot nooit gebeurd) ik ze ook geen tik terug geef, in dit huis wordt geen fysiek of mentaal geweld gebruikt.
Daarbij heb ik veel meer kracht dan een kind dus het is een oneerlijke "strijd"
in sommige gevallen nietquote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:47 schreef Neuroscience het volgende:
Ik heb het topic dat de aanleiding was voor dit topic gevolgd en verbaasde me over bepaalde reacties van seksegenoten. Je blijft met je tengels van vrouwen af.
quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:47 schreef Neuroscience het volgende:
Ik heb het topic dat de aanleiding was voor dit topic gevolgd en verbaasde me over bepaalde reacties van seksegenoten. Je blijft met je tengels van vrouwen af.
Uiteraard maar dit topic gaat alleen over fysiek geweld, niet mentaalquote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:46 schreef Shodan het volgende:
De werkelijke misvatting is dat schelden (of andere vormen van geestelijk geweld) geen pijn doet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |