abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127516278
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
  Moderator vrijdag 7 juni 2013 @ 12:51:49 #2
18653 crew  D.
pi_127516287
Vanmorgen mijn 20 dagen foto met de 10 dagen foto vergeleken, en mijn motivatie was even weg -O-
  vrijdag 7 juni 2013 @ 12:51:54 #3
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_127516289
BBQ
Niet: speklappen, hamburgers, stokbrood, vette salades, sauzen
Wel: Gegrilde hele paprika, gegrilde courgette, champignons, ui, aubergine, kipfilet, biefstuk, varkenshaas, groentesalade en lekker vers fruit, eventueel ananas grillen op de bbq.

Heerlijk!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  Moderator vrijdag 7 juni 2013 @ 12:53:11 #4
18653 crew  D.
pi_127516319
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 12:51 schreef uniekhoorn het volgende:
BBQ

Dan kun je net zo goeds niet bbq'en :P
pi_127516325
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 12:37 schreef An24 het volgende:

[..]

Hoezo helaas BBQ? Daar hoeft toch niets mis mee te zijn? Vraag maar aan Vaiz :+
Mafkezen met jullie groentespiesjes :N
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  Moderator vrijdag 7 juni 2013 @ 12:53:48 #6
18653 crew  D.
pi_127516339
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 12:53 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Wat hij zegt 8-)
  Vis een optie? vrijdag 7 juni 2013 @ 12:55:40 #7
70532 loveli
N
pi_127516408
quote:
BBQ
Wel: Gegrilde hele paprika, gegrilde courgette, champignons, ui, aubergine, kipfilet, biefstuk, varkenshaas, groentesalade en lekker vers fruit, eventueel ananas grillen op de bbq.

Heerlijk!
Ik mis de zalm en met bruin bier afgebluste rib-eye :9
crap in = crap out
pi_127516494
Groentespiesjes!!! Yum. Asperge, ui, paprika, champignon, heerlijk! En een lekker biefstukje, kipsateetje! Lekker! Wou dat vriendlief thuis was dan had de BBQ echt wel aangegaan vanavond!

Ik hou niet van speklappen!
  Moderator vrijdag 7 juni 2013 @ 13:00:17 #9
18653 crew  D.
pi_127516562
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 12:55 schreef loveli het volgende:

[..]

Ik mis de zalm en met bruin bier afgebluste rib-eye :9
Zalm is goed?

Vroeg het me af omdat ik het gisteren gekocht had en nog over heb :P
pi_127516616
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 13:00 schreef D. het volgende:

[..]

Zalm is goed?

Vroeg het me af omdat ik het gisteren gekocht had en nog over heb :P
Lekker gekruid zalmpje in folie en dan op de BBQ! Had eigenlijk best zalm mee kunnen nemen bij de AH bedenk ik me nu.
pi_127516644
Ik ben meestal al dronken op een bbq voordat het eten klaar is
Worry is a misuse of imagination
  Moderator vrijdag 7 juni 2013 @ 13:03:37 #12
18653 crew  D.
pi_127516645
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 13:02 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Lekker gekruid zalmpje in folie en dan op de BBQ! Had eigenlijk best zalm mee kunnen nemen bij de AH bedenk ik me nu.
Ik heb gerookte, voor op de boterham :P
pi_127516683
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 13:03 schreef Probability het volgende:
Ik ben meestal al dronken op een bbq voordat het eten klaar is
:D ik heb me dan al volgestopt met stokbrood :P
Be someone that makes you happy
pi_127516786
Ik ga zo een een lekker stuk watermeloen snijden voor mezelf! Alleen de meloen past niet meer in de koelkast dus daar mpet ik even wat op bedenken!
pi_127516827
Nu het warm is en de tuindeuren de hele dag openstaan hoor ik echt de HELE dag de twee kinderen van de buren huilen, een kind van 1 en een kind van 3 ofzo. Nou heb ik er geen last van, maar ik hoor die pa en ma de hele tijd steeds gefrustreerder raken en tegen ze schreeuwen dat ze moeten ophouden enzo, wat een hel :')

Oeh en stokbrood met ladingen aioli/kruidenboter/olijfolie/satesaus :9

:')
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
  vrijdag 7 juni 2013 @ 13:11:39 #16
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_127516895
Lijst dan maar:
O: salade met tonijn en gekookt ei, boterham met banaan, beschuit kaas, beker melk
L: 2 appels, 2 nectarines, 2 beschuiten met gekookt ei, halve paprika
T's: krentenbol met kaas, paar halve liters, slagroomhoorn vers bij de bakker vandaan :9
D: uit eten, denk pizzaria. Dan een pizza met tonijn/asperges/ui/pepers/paprika
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_127516993
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 13:04 schreef Nallie het volgende:

[..]

:D ik heb me dan al volgestopt met stokbrood :P
Is meestal ook het geval met gourmetten :')
Worry is a misuse of imagination
pi_127517053
Ik maakt altijd pasta salade bij de bbq... met zalm en ananas. Beetje mayo lekker wat peper. Yum! Maar niet heel gezond..
pi_127517076
Oh ik wil nu BBQen!
  Vis een optie? vrijdag 7 juni 2013 @ 13:17:23 #20
70532 loveli
N
pi_127517082
Daarom doe ik niet aan stokbrood tijdens BBQ's. Wel aan rijkgevulde* salade :9

*uitgebakken spekjes, geitekaas, mozzarella, pijnboompitjes, etc.
crap in = crap out
pi_127517119
quote:
BBQ

Heerlijk!
ik vond dat ik t gisteren nog vrij netjes had gedaan :') 3 stokbroodjes (dun) kipsate (zonder saus) halve hamburger, worstje en garnalen op een stokje en n hoop komkommer en radijs. Geen sausjes en niet zo overdreven veel vlees als normaal :') al had ik vanmorgen wel last van m'n darmen, niet meer gewend denk ik...

Lijstje tot nu toe

O: yoghurt met banaan
T: kop koffie
L: radijsjes en 2 sneeën brood met stroop

Planning:

S: 30 min cardio en KT bij de sportschool
T: meloen
D: pannenkoeken bij de tennisclub van dochter. Liever niet, dus ik hoop dat ze iets van salade hebben ofzo, maar eigen eten meenemen is ook weer zoiets :@
compact en kleverig.
pi_127517154
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 12:53 schreef V1z0R het volgende:

[..]

:+ er was ook heel veel ander lekkers :6

Joycie: probeer dan idd minder goed te vermijden of anders niet te veel te eten. Of je eet voor je weg gaat nog even een hoopje groenten weg :+
  Vis een optie? vrijdag 7 juni 2013 @ 13:19:53 #23
70532 loveli
N
pi_127517191
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 13:18 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ik vond dat ik t gisteren nog vrij netjes had gedaan :') 3 stokbroodjes (dun) kipsate (zonder saus) halve hamburger, worstje en garnalen op een stokje en n hoop komkommer en radijs. Geen sausjes en niet zo overdreven veel vlees als normaal :') al had ik vanmorgen wel last van m'n darmen, niet meer gewend denk ik...

Lijstje tot nu toe

O: yoghurt met banaan
T: kop koffie
L: radijsjes en 2 sneeën brood met stroop

Planning:

S: 30 min cardio en KT bij de sportschool
T: meloen
D: pannenkoeken bij de tennisclub van dochter. Liever niet, dus ik hoop dat ze iets van salade hebben ofzo, maar eigen eten meenemen is ook weer zoiets :@
Geklusts ei vragen, zodat jij aan de omelet kunt terwijl de rest aan de pannekoeken zit? Zelfde vorm, deels zelfde ingredienten en net zo moeilijk klaarmaken. Veel minder carbs.
crap in = crap out
pi_127517285
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 13:19 schreef An24 het volgende:

[..]

:+ er was ook heel veel ander lekkers :6

Joycie: probeer dan idd minder goed te vermijden of anders niet te veel te eten. Of je eet voor je weg gaat nog even een hoopje groenten weg :+
De wraps met garnaaltjes was goed te doen inderdaad :P

Nee, was wel lekker :Y
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_127517522
Op het balkon in het veel te warm :( En er vliegen allemaal prikbeesten.... Naja eest maar eens binnen aan de slag na 3 uur nog maar eens kijken of ik de zon in ga!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')