abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127503952
Heeft er iemand ervaring met daten met een Hindoestaanse?

Ik heb niet zoveel ervaring in het communiceren met Hindoestanen,
- is er een bepaalde humor die ze niet leuk vinden. (Grappen met een rasciatisch tintje kan ik beter weglaten.)
- waar kan ik het beste uitgaan?
- wat kan ik verwachten van vrienden / vriendinnen?
- hoe gaan de meeste om met cultuurverschillen?

Dank jullie.
pi_127504769
- ze houden niet van humor
- waar het maar leuk is
- dat ze gezellig zijn
- door er niet over na te denken
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_127504820
Hypotheek met lage maandlasten.
"Laten wij bidden voor hen die het moeilijk hebben
maar vooral voor hen die moeilijk doen"
--Herman Finkers
pi_127504959
Zijn erg snel op de teentjes getrapt, heb ik mij laten vertellen...
  vrijdag 7 juni 2013 @ 07:17:21 #5
297177 DrParanoid
U made bro!?
pi_127508618
Je zult een beetje mensenkennis moeten hebben (zodat je kan zien wat ze echt denkt / wilt doen). Hindoestanen zijn niet de meest uitsprekende mensen en zijn ERG beleefd vanuit hun cultuur. Ze zal niet snel nee zeggen, ook al zou het antwoord wel nee moeten zijn (en dan heb ik het niet over seksueel gedrag.)

Disclaimer: Dit is puur uit eigen dagelijkse ervaring met Hindoestanen :)
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
pi_127508769
Ze hebben een rode knop op hun voorhoofd. Als je erop drukt komt de godin sheeva tevoorschijn, die heeft een handleiding. Probeer maar.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_127508807
P.s. Niet te hard drukken anders komen er twee sheevas tevoorschijn waardoor ze asynchroon met echo effect na elkaar lullen.

[ Bericht 0% gewijzigd door firefly3 op 07-06-2013 08:19:30 ]
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_127509097
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 07:46 schreef firefly3 het volgende:
Ze hebben een rode knop op hun voorhoofd. Als je erop drukt komt de godin sheeva tevoorschijn, die heeft een handleiding. Probeer maar.
LOL
  vrijdag 7 juni 2013 @ 08:29:50 #9
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_127509181
Hindoestaans Surinaams of Hindoestaan uit Azie? Is ze in Nederland opgegroeid? Want als ze in Nederland is opgegroeid zou ik haar gewoon als een Nederlandse meisje behandelen. In ieder geval gewoon jezelf blijven.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  vrijdag 7 juni 2013 @ 12:04:51 #10
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_127514867
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 23:52 schreef FAUSTI het volgende:
Zijn erg snel op de teentjes getrapt, heb ik mij laten vertellen...
Ik denk dat jij je wel meer negatieve dingen hebt laten vertellen. Negatieve dingen onthouden van andere bevolkingsgroepen is namelijk het leukste wat er is O+ O+ O+
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 12:05:19 #11
pi_127514881
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 07:46 schreef firefly3 het volgende:
_O- FAKKING GRAPPIG
  vrijdag 7 juni 2013 @ 12:15:59 #12
pi_127515190
Ik heb hindoestaanse aangetrouwde familie:

1. Grappen met een racistisch tintje kan je inderdaad beter weglaten. Behoeft geen verdere uitleg denk ik. Er is niet één bepaalde humor die ze leuk vinden, maar Surinamers houden doorgaans (alle bevolkingsgroepen) meer van slapstick humor en gevatte opmerkingen dan van die doordachte sarcastische taaie Britise humor, als je weet wat ik bedoel...

2. In Rotterdam! Nee hoor, grapje. Maar je snapt dat je ze in steden met een grotere hindoestaanse bevolking sneller tegen zal komen heh? Je kan ze overal ontmoeten.

3. Dat die haar soms zullen pressuren om met een jongen van haar eigen cultuur te gaan. Vriendengroepjes zijn vaak erg hecht. Als ze veel Westerse vriendinnen heeft worden je kansen wel groter. Ook als ze een hogere opleiding doet bijvoorbeeld...
Je kan haar iig het best aanspreken als ze met niet al teveel Hindoestaanse vriendinnen is.

4. Moeilijke vraag, weet ik niet zo goed.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 12:17:41 #13
pi_127515241
Maar waarom wil je eigenlijk zo graag een Hindoestaanse? ;( :?
  vrijdag 7 juni 2013 @ 12:56:11 #14
404057 Amnon
13.1.8.12
pi_127516427
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 12:17 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Volgens mij heeft hij een Hindoestaanse op het oog, dan is het geen kwestie van willen meer maar van moeten he.

Je bent een beetje jaloers begrijp ik? :{
--Herman Finkers
  vrijdag 7 juni 2013 @ 12:58:44 #15
pi_127516515
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 12:56 schreef Amnon het volgende:

[..]

Volgens mij heeft hij een Hindoestaanse op het oog, dan is het geen kwestie van willen meer maar van moeten he.

Je bent een beetje jaloers begrijp ik? :{
Waarom vraagt hij dan ´waar moet ik uitgaan´?

Als ik jaloers was had ik hem geen tips gegeven. Ik mag toch wel vragen waarom hij een hindoestaanse wil.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 13:01:30 #16
pi_127516589
Als hij een specifieke hindoestaanse op het oog heeft dan neem ik het terug.
pi_127516636
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 12:17 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Het is jezelf nogal beperken als je perse voor een Hindoestaanse gaat. Die logica volg ik ook niet helemaal.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 13:04:02 #18
404057 Amnon
13.1.8.12
pi_127516662
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 12:58 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:

[..]

Waarom vraagt hij dan ´waar moet ik uitgaan´?

Als ik jaloers was had ik hem geen tips gegeven. Ik mag toch wel vragen waarom hij een hindoestaanse wil.
Volgens mij bedoeld hij waar hij haar naartoe moet nemen, ik bedoel volgens mij vinden hindoemeisjes een rokerige dorpskroeg niet erg veel aan. Maar misschien denk ik nu in stereotypen.

Hmm ok daar heb je een punt.
--Herman Finkers
pi_127516701
Waar je rekening mee moet houden is dat ze vooral naar status kijken. Een goede baan, een eigen huis, een auto en dan heb je ze zo om. Heeft te maken met het kaste-stelsel en familie :)
Progressive dude
Nu met VERNIEUWDE FOBO
"Better than a thousand hollow words, is one word that brings peace" - Buddha
pi_127545828
Heb een Hindoestaanse gedate en meestal zijn ze slank, knap en zien er tot hun 40e uit alsof ze 20 zijn, maar dan kan het snel gaan (zei ze zelf :D).

Verder zijn ze heel erg vrouwelijk en behoorlijk sexy. Wat totaal niet matcht met het feit dat ze over het algemeen extreem beschermd worden opgevoed. Verwacht dus niet te zoenen op een 1e date of 2e ofzo.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_127548946
Het Hindoestaanse woord voor schoonheid is Koelie. Doe er je voordeel mee ;)

Nee, dat woord juist niet gebruiken. Wellicht doe je er ook verstandig niet meteen een lap rundervlees op te peuzelen voor haar neus.

Verder vind ik "donker" zelden tot nooit relatiewaardig, maar Hindoestaanse meiden O+
  zaterdag 8 juni 2013 @ 10:22:29 #22
pi_127549888
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 08:59 schreef Simpel-Zat het volgende:
Het Hindoestaanse woord voor schoonheid is Koelie. Doe er je voordeel mee ;)

Nee, dat woord juist niet gebruiken. Wellicht doe je er ook verstandig niet meteen een lap rundervlees op te peuzelen voor haar neus.

Verder vind ik "donker" zelden tot nooit relatiewaardig, maar Hindoestaanse meiden O+
Wederom een irrelevante bijdrage aan het topic.
En Koelie wordt door vele bevolkingsgroepen als scheldwoord gebruikt. Sowieso is het niet grappig.

Leeft TS eigenlijk nog? -O-
pi_127630304
1. Droge humor, je moet wel van goede huize komen wil je hun aan het lachen krijgen, ze lachen niet om de domste dingen. Dus een grap van eeeeeeeeeeey neukuh? Dat zit er niet in bij hun.

2.Ga naar een dansie (zo noemen ze dat), je zult daar onmin hindoestaanse chimeids vinden. Maar ook woonplaatsen als Roffa/Agga/Damsko/Ally. Maar ga niet als een player uithangen, want ze bokken je gauw.

3. Vrienden, geloof me mattie, deze zijn jaloers, roddelig en manipulatief. Ze misgunnen je alles. Dus be prepared mijn vriend.... :P

4. Sommige hechten er waarde aan, sommige weer niet. Je moet maar net 1 iemand hebben die een beetje verwesterd is...

(en ga nou niet vragen hoe ik dit zo goed weet.... :P )
I may not be your first, but to be your last would be perfect.....
  maandag 10 juni 2013 @ 22:35:57 #25
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_127641381
Ik vraag me af hoe het met TS is.

Wat ik nog wel wil toevoegen is dat je soms wel moet oppassen met roddelen en druk vanuit haar familie van haar familie (op haar en jou) als ze je niet goed genoeg vinden voor haar. Bij de bruiloft van mijn ouders bleef een deel van mijn vaders familie weg omdat ze mijn moeder niet accepteerde. Mijn ouders zijn beide Hindoestanen, maar mijn vaders familie waren Hindoes en mijn moeders familie waren moslims.
pi_127791478
Ik had tot vorige week een oogje op een Hindoestaanse, maar na haar binnen 1 week al 2 keer afgesproken te hebben zonder dingen erbij te denken, weet ik dat het in haar geval niet gaat gebeuren;

Niet zozeer omdat ze per se Hindoestaans is, maar meer omdat we nauwelijks iets gelijks hebben. Ze is wel aardig hoor en ik keur haar echt niet af, Ik kan hier wel een heel verhaal gaan schrijven, maar dat doe ik niet. Want het geld niet voor alle Hindoestaanse meiden. (Ik heb immers ook een Turkse meid eens gekend die heel anders is dan andere Turkse meiden.)

Bedankt voor alle andere info, ik zal het onthouden voor het geval ik weer een Hindoestaanse tegenkom.

(Ik ben trouwens niet per se opzoek naar een Hindoestaanse.)
pi_127796013
hangt ervan af wat voor hindoestaanse je aan de haak hebt geslagen, je moet iig niet beginnen door te gaan zeggen we gaan lekker een biefstukje eten :')

ik heb zelf 2 hindoestaanse vriendinnen gehad, ze waren allebei aangepast aan de nederlandse maatstaven (als dat nog bestaat :') )dus behalve de tint en de lieve stem (hebben ze vaak) waren ze niet anders.

Je hebt er hindoestaanse tussen zitten die alleen een hindoestaan mee naar huis mogen nemen, dus het verschilt heel erg.

Dus een unaniem advies is bijna niet mogelijk.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_127796311
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 17:09 schreef eXplorer1 het volgende:
hangt ervan af wat voor hindoestaanse je aan de haak hebt geslagen, je moet iig niet beginnen door te gaan zeggen we gaan lekker een biefstukje eten :')

ik heb zelf 2 hindoestaanse vriendinnen gehad, ze waren allebei aangepast aan de nederlandse maatstaven (als dat nog bestaat :') )dus behalve de tint en de lieve stem (hebben ze vaak) waren ze niet anders.

Je hebt er hindoestaanse tussen zitten die alleen een hindoestaan mee naar huis mogen nemen, dus het verschilt heel erg.

Dus een unaniem advies is bijna niet mogelijk.
Jij bent toch zelf hindoestaan?
pi_127808649
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 17:19 schreef Gwniemand het volgende:

[..]

Jij bent toch zelf hindoestaan?
Officieel wel, ben 25%Hindoestaand 25%surinaams en 50% nederlands, weliswaar heb ik een 100% hollandse opvoeding gehad.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_127872188
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 15:00 schreef winston3110 het volgende:
Ik had tot vorige week een oogje op een Hindoestaanse, maar na haar binnen 1 week al 2 keer afgesproken te hebben zonder dingen erbij te denken, weet ik dat het in haar geval niet gaat gebeuren;

Niet zozeer omdat ze per se Hindoestaans is, maar meer omdat we nauwelijks iets gelijks hebben. Ze is wel aardig hoor en ik keur haar echt niet af, Ik kan hier wel een heel verhaal gaan schrijven, maar dat doe ik niet. Want het geld niet voor alle Hindoestaanse meiden. (Ik heb immers ook een Turkse meid eens gekend die heel anders is dan andere Turkse meiden.)

Bedankt voor alle andere info, ik zal het onthouden voor het geval ik weer een Hindoestaanse tegenkom.

(Ik ben trouwens niet per se opzoek naar een Hindoestaanse.)
Hmmz, raar.
Eerst al die vragen naar hoe een "hindoestaanse" in elkaar schuilt.

Na de gesprekken?

Bleek het heel anders te zijn.

Conclusie..

Je bent gescot door haar..... :P
I may not be your first, but to be your last would be perfect.....
pi_127969088
Hindoestaanse meiden vind ik als Nederlandse jongen ook vaak erg aantrekkelijk. Ze hebben veelal een mooi (lief) gezicht en mooi haar. Mijn ervaring is echter dat het als buitenstaander niet makkelijk is om in contact te komen met Hindoestaanse meiden, aangezien de Hindoestaanse gemeenschap zeer hecht is en voor buitenstaanders niet makkelijk toegankelijk is.

Den Haag en Rotterdam kennen grote Hindoestaanse gemeenschappen. In Den Haag wonen veel Hindoestanen in de Schilderswijk/Transvaal (Paul Krugerlaan, Hobbemaplein) en in Laak. Een Hindoestaanse kennis van mij woont daar ook.
Hindoestaanse jongeren gaan vaak naar 'eigen feesten' (bhaitak gana enzo). Hier kom je niet echt makkelijk tussen.

Jaarlijks worden er onder meer in Den Haag diverse Hindoestaanse evenementen georganiseerd, zoals Milan Zuiderpark en Mela. Dergelijke evenementen zijn bij uitstek geschikt om Hindoestaanse mensen te ontmoeten.

Ik weet niet of iemand verder nog tips heeft?
pi_127980570
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 22:18 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Officieel wel, ben 25%Hindoestaand 25%surinaams en 50% nederlands, weliswaar heb ik een 100% hollandse opvoeding gehad.
Hindoestaans is toch geen ras? 25% Indiër bedoel je?

quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 22:35 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Ik vraag me af hoe het met TS is. Wat ik nog wel wil toevoegen is dat je soms wel moet oppassen met roddelen en druk vanuit haar familie van haar familie (op haar en jou) als ze je niet goed genoeg vinden voor haar. Bij de bruiloft van mijn ouders bleef een deel van mijn vaders familie weg omdat ze mijn moeder niet accepteerde. Mijn ouders zijn beide Hindoestanen, maar mijn vaders familie waren Hindoes en mijn moeders familie waren moslims.
Huh, hoe kan je moeder hindoe en moslim tegelijk zijn, of is ze bekeerd?

Niet om wijs te doen hoor, ik vraag het me serieus af; Hindoe zijn heeft toch alleen betrekking op de religie (dus kan in theorie overal vandaan komen) en niet op ras-afkomst? of vergis ik mij nu?

OT: Ligt er, net zoals bij veel religies, maar net aan hoe traditioneel ze is opgevoed. Ik weet niet of TS zelf nedrlands is, maar als dat het geval is en hij heeft de date al, dan zal het met haar traditionele waarden wel meevallen en hoef je je ook niet in allerlei bochten te wringen om het haar naar d'r zin te maken. Zou sowieso niet moeten vind ik, maar dat is een ander verhaal.

edit: oeps, ik had niet gelezen dat het alweer over was :P
Net toen je dacht dat je veilig was..
pi_127980633
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 08:29 schreef Keep_Walking het volgende:
Hindoestaans Surinaams of Hindoestaan uit Azie? Is ze in Nederland opgegroeid? Want als ze in Nederland is opgegroeid zou ik haar gewoon als een Nederlandse meisje behandelen. In ieder geval gewoon jezelf blijven.
Hindoestaans betekent toch altijd afkomstig uit Suriname?
  woensdag 19 juni 2013 @ 11:40:39 #34
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_127980992
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 11:32 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Hindoestaans betekent toch altijd afkomstig uit Suriname?
Nee, mensen die uit India komen zijn ook Hindoestanen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_127981017
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 11:40 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Nee, mensen die uit India komen zijn ook Hindoestanen.
Nee dat zijn Hindoe's.
  woensdag 19 juni 2013 @ 11:41:34 #36
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_127981035
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 11:41 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Nee dat zijn Hindoe's.
Hindoe is afkorting voor Hindoestanen geloof ik.
pi_127981064
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 11:41 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Hindoe is afkorting voor Hindoestanen geloof ik.
quote:
Hindoestanen of Hindostanen (of Hindoestani) zijn een bevolkingsgroep in Nederland en Suriname van Indiase of andere Zuid-Aziatische afkomst.

Hindoestanen dienen niet te worden verward met volgers van het Hindoeisme, hoewel een groot aantal Hindoestanen deze religie aanhangen.
  woensdag 19 juni 2013 @ 11:45:33 #38
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_127981208
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 11:42 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

[..]

Hindoe is dan de benaming voor iemand met dat geloof?
  woensdag 19 juni 2013 @ 11:49:20 #39
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_127981365
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 11:31 schreef KataStrofe het volgende:

Hindoestaans is toch geen ras? 25% Indiër bedoel je?

Huh, hoe kan je moeder hindoe en moslim tegelijk zijn, of is ze bekeerd?

Niet om wijs te doen hoor, ik vraag het me serieus af; Hindoe zijn heeft toch alleen betrekking op de religie (dus kan in theorie overal vandaan komen) en niet op ras-afkomst? of vergis ik mij nu?

Hier op Wikipedia staat het volgende erover:

quote:
Hindoeïsme is de verzamelnaam die vanaf de 19e eeuw wordt gegeven aan diverse godsdiensten van Indiase oorsprong. De meeste hindoes in Nederland zijn Surinaamse Hindoestanen die van Indiase oorsprong zijn. Van de hindoes in Nederland is circa 85% Hindoestaans en de overige 15% is meestal afkomstig uit India. De hindoes kunnen weer onderverdeeld worden in twee stromingen: Sanatana Dharma (75%) en Arya Samaj (25%). Van de Hindoestanen in Nederland is circa 65% Hindoe, 25% moslim en 5% christen. Er zijn in Nederland zo'n 30.000 Hindoestaanse moslims. Van hen is 60% Soenniet en 40% Ahmadiyya. Er zijn ook Hindoestaanse christenen, merendeels bekeerlingen gemaakt onder de hindoes of afkomstig uit Goa, en er zijn thans ook Hindoestaanse atheïsten en agnosten.
Bron: Wikipedia

Ik snap je verwarring en zelf kan ik het ook niet zo goed uitleggen aangezien dit een soort vanzelfsprekendheid voor mij is. Daarom heb ik bovenstaande tekst even erbij gepakt.

Mijn moeders familie zijn op enkele uitzonderingen na Surinaamse/Nederlandse Hindoestaanse moslims, maar mijn moeder zelf is christen (bekeerd in haar jeugd).
pi_127981822
Met de benaming 'Hindoestaans' wordt zowel afkomst als religie aangeduid. Hindoestanen hebben hun roots liggen op het Indiase subcontinent (Bangladesh, India, Nepal), maar dat wil niet zeggen dat zij per definitie aanhanger zijn van het Hindoeïsme. Over het algemeen zijn er twee hoofdgroepen, namelijk hindoe-hindoestanen (weer onder te verdelen in 'arya samaj' en 'sanatan dharm') en moslim-hindoestanen.

Hindoestanen komen dus niet per definitie uit Suriname. Na afschaffing van de slavernij zijn veel mensen uit het toenmalige Brits-Indië per schip (onder andere de Lalla Rookh) in Suriname terecht gekomen om daar contractarbeid te verrichten. Na de onafhankelijkheid van Suriname zijn veel Hindoestanen naar Nederland gekomen, waardoor de meeste Hindoestanen in Nederland van Surinaamse komaf zijn (met Indiase voorouders).
pi_127982094
Ah kijk, dat verklaart een hoop! Weer wat geleerd, thanks beide!! :)
Net toen je dacht dat je veilig was..
pi_127982281
Overigens hebben Hindoestanen in Nederland zich in de loop der jaren aardig vermengd. Zo kan het voorkomen dat iemand een hindoe-hindoestaanse vader heeft en een moslim-hindoestaanse moeder. In India zelf zal dit echter niet zo snel voorkomen.
pi_128052104
Over een kleine anderhalve week is er weer Mela in Amsterdam. Ongetwijfeld kom hier ook een hoop leuke Hindoestaanse meisjes op af.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')