LOLquote:Op vrijdag 7 juni 2013 07:46 schreef firefly3 het volgende:
Ze hebben een rode knop op hun voorhoofd. Als je erop drukt komt de godin sheeva tevoorschijn, die heeft een handleiding. Probeer maar.
Ik denk dat jij je wel meer negatieve dingen hebt laten vertellen. Negatieve dingen onthouden van andere bevolkingsgroepen is namelijk het leukste wat er isquote:Op donderdag 6 juni 2013 23:52 schreef FAUSTI het volgende:
Zijn erg snel op de teentjes getrapt, heb ik mij laten vertellen...
quote:Op vrijdag 7 juni 2013 07:46 schreef firefly3 het volgende:
Ze hebben een rode knop op hun voorhoofd. Als je erop drukt komt de godin sheeva tevoorschijn, die heeft een handleiding. Probeer maar.
Volgens mij heeft hij een Hindoestaanse op het oog, dan is het geen kwestie van willen meer maar van moeten he.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 12:17 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Maar waarom wil je eigenlijk zo graag een Hindoestaanse?![]()
Waarom vraagt hij dan ´waar moet ik uitgaan´?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 12:56 schreef Amnon het volgende:
[..]
Volgens mij heeft hij een Hindoestaanse op het oog, dan is het geen kwestie van willen meer maar van moeten he.
Je bent een beetje jaloers begrijp ik?
Het is jezelf nogal beperken als je perse voor een Hindoestaanse gaat. Die logica volg ik ook niet helemaal.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 12:17 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Maar waarom wil je eigenlijk zo graag een Hindoestaanse?![]()
Volgens mij bedoeld hij waar hij haar naartoe moet nemen, ik bedoel volgens mij vinden hindoemeisjes een rokerige dorpskroeg niet erg veel aan. Maar misschien denk ik nu in stereotypen.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 12:58 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Waarom vraagt hij dan ´waar moet ik uitgaan´?
Als ik jaloers was had ik hem geen tips gegeven. Ik mag toch wel vragen waarom hij een hindoestaanse wil.
Wederom een irrelevante bijdrage aan het topic.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 08:59 schreef Simpel-Zat het volgende:
Het Hindoestaanse woord voor schoonheid is Koelie. Doe er je voordeel mee
Nee, dat woord juist niet gebruiken. Wellicht doe je er ook verstandig niet meteen een lap rundervlees op te peuzelen voor haar neus.
Verder vind ik "donker" zelden tot nooit relatiewaardig, maar Hindoestaanse meiden![]()
Jij bent toch zelf hindoestaan?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 17:09 schreef eXplorer1 het volgende:
hangt ervan af wat voor hindoestaanse je aan de haak hebt geslagen, je moet iig niet beginnen door te gaan zeggen we gaan lekker een biefstukje eten![]()
ik heb zelf 2 hindoestaanse vriendinnen gehad, ze waren allebei aangepast aan de nederlandse maatstaven (als dat nog bestaat)dus behalve de tint en de lieve stem (hebben ze vaak) waren ze niet anders.
Je hebt er hindoestaanse tussen zitten die alleen een hindoestaan mee naar huis mogen nemen, dus het verschilt heel erg.
Dus een unaniem advies is bijna niet mogelijk.
Officieel wel, ben 25%Hindoestaand 25%surinaams en 50% nederlands, weliswaar heb ik een 100% hollandse opvoeding gehad.quote:
Hmmz, raar.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:00 schreef winston3110 het volgende:
Ik had tot vorige week een oogje op een Hindoestaanse, maar na haar binnen 1 week al 2 keer afgesproken te hebben zonder dingen erbij te denken, weet ik dat het in haar geval niet gaat gebeuren;
Niet zozeer omdat ze per se Hindoestaans is, maar meer omdat we nauwelijks iets gelijks hebben. Ze is wel aardig hoor en ik keur haar echt niet af, Ik kan hier wel een heel verhaal gaan schrijven, maar dat doe ik niet. Want het geld niet voor alle Hindoestaanse meiden. (Ik heb immers ook een Turkse meid eens gekend die heel anders is dan andere Turkse meiden.)
Bedankt voor alle andere info, ik zal het onthouden voor het geval ik weer een Hindoestaanse tegenkom.
(Ik ben trouwens niet per se opzoek naar een Hindoestaanse.)
Hindoestaans is toch geen ras? 25% Indiër bedoel je?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 22:18 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Officieel wel, ben 25%Hindoestaand 25%surinaams en 50% nederlands, weliswaar heb ik een 100% hollandse opvoeding gehad.
Huh, hoe kan je moeder hindoe en moslim tegelijk zijn, of is ze bekeerd?quote:Op maandag 10 juni 2013 22:35 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Ik vraag me af hoe het met TS is. Wat ik nog wel wil toevoegen is dat je soms wel moet oppassen met roddelen en druk vanuit haar familie van haar familie (op haar en jou) als ze je niet goed genoeg vinden voor haar. Bij de bruiloft van mijn ouders bleef een deel van mijn vaders familie weg omdat ze mijn moeder niet accepteerde. Mijn ouders zijn beide Hindoestanen, maar mijn vaders familie waren Hindoes en mijn moeders familie waren moslims.
Hindoestaans betekent toch altijd afkomstig uit Suriname?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 08:29 schreef Keep_Walking het volgende:
Hindoestaans Surinaams of Hindoestaan uit Azie? Is ze in Nederland opgegroeid? Want als ze in Nederland is opgegroeid zou ik haar gewoon als een Nederlandse meisje behandelen. In ieder geval gewoon jezelf blijven.
Nee, mensen die uit India komen zijn ook Hindoestanen.quote:Op woensdag 19 juni 2013 11:32 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Hindoestaans betekent toch altijd afkomstig uit Suriname?
Nee dat zijn Hindoe's.quote:Op woensdag 19 juni 2013 11:40 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Nee, mensen die uit India komen zijn ook Hindoestanen.
Hindoe is afkorting voor Hindoestanen geloof ik.quote:
quote:Op woensdag 19 juni 2013 11:41 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Hindoe is afkorting voor Hindoestanen geloof ik.
quote:Hindoestanen of Hindostanen (of Hindoestani) zijn een bevolkingsgroep in Nederland en Suriname van Indiase of andere Zuid-Aziatische afkomst.
Hindoestanen dienen niet te worden verward met volgers van het Hindoeisme, hoewel een groot aantal Hindoestanen deze religie aanhangen.
Hindoe is dan de benaming voor iemand met dat geloof?quote:
Hier op Wikipedia staat het volgende erover:quote:Op woensdag 19 juni 2013 11:31 schreef KataStrofe het volgende:
Hindoestaans is toch geen ras? 25% Indiër bedoel je?
Huh, hoe kan je moeder hindoe en moslim tegelijk zijn, of is ze bekeerd?
Niet om wijs te doen hoor, ik vraag het me serieus af; Hindoe zijn heeft toch alleen betrekking op de religie (dus kan in theorie overal vandaan komen) en niet op ras-afkomst? of vergis ik mij nu?
Bron: Wikipediaquote:Hindoeïsme is de verzamelnaam die vanaf de 19e eeuw wordt gegeven aan diverse godsdiensten van Indiase oorsprong. De meeste hindoes in Nederland zijn Surinaamse Hindoestanen die van Indiase oorsprong zijn. Van de hindoes in Nederland is circa 85% Hindoestaans en de overige 15% is meestal afkomstig uit India. De hindoes kunnen weer onderverdeeld worden in twee stromingen: Sanatana Dharma (75%) en Arya Samaj (25%). Van de Hindoestanen in Nederland is circa 65% Hindoe, 25% moslim en 5% christen. Er zijn in Nederland zo'n 30.000 Hindoestaanse moslims. Van hen is 60% Soenniet en 40% Ahmadiyya. Er zijn ook Hindoestaanse christenen, merendeels bekeerlingen gemaakt onder de hindoes of afkomstig uit Goa, en er zijn thans ook Hindoestaanse atheïsten en agnosten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |