Daar gaat het niet om, je kunt best normaal zaken toevoegen en beargumenteren maar dit soort serieuze topics wordt een enorme scheld partij van heen en weer en jij speelt daar maar wat al te graag in mee, of kiest in ieder geval een kant.quote:Op woensdag 12 juni 2013 02:40 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ik kom over een jaartje wel weer eens langs om te zien hoe het met de huizenmarkt gaat.
Ik snap je punt, lijkt me handiger om dit via PM of DM te doen verder.quote:Op woensdag 12 juni 2013 02:42 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om, je kunt best normaal zaken toevoegen en beargumenteren maar dit soort serieuze topics wordt een enorme scheld partij van heen en weer en jij speelt daar maar wat al te graag in mee, of kiest in ieder geval een kant.
Het zou mooi zijn als de markt tot rust komt.quote:Vrijwel alle marktvorsers zagen dat hun modellen de omslag in de markt van eind 2008 niet hadden voorspeld. Sindsdien zijn ook nog eens tal van beleidswijzigingen doorgevoerd. Zo is de leencapaciteit verminderd, de overdrachtsbelasting verlaagd en de hypotheekrente voor starters beperkt. De modellen zijn hierdoor onbruikbaar geworden. Marktleider Rabobank verwacht pas in september zijn model voor de huizenmarkt te hebben aangepast aan de nieuwe omstandigheden.
Als je de HRA afschaft dan heb je die 6 miljard zo bij elkaar. Goed idee dus!quote:Op woensdag 12 juni 2013 09:04 schreef Krisp het volgende:
Het FD is op dreef: gisteren de opmerking dat banken geen voorspellingen doen, vandaag hebben de banken geen goede rekenmodellen meer:
[..]
Het zou mooi zijn als de markt tot rust komt.Iedereen is gebaat bij duidelijkheid en een vorm van zekerheid. het blijft alleen koffidik kijken: als de HRA versneld wordt afgeschaft zoals Rehn voorstelt ontstaat er weer een nieuwe situatie:
Beetje vaag bericht. Dus ik denk wat is mijngeld voor website dat is dan een website die door de ING beheert wordt. Hier staat dan het hele bericht, met onderaan een linkje naar het ing economisch bureau, waar je verder geen aannames vind hoe men nu precies aan die 4.8% gemiddeld gekomen is. Is dat nu de stand van de huidige economische wetenschap dat ze maar wat cijfers de ruimte in slingeren en al helemaal niets meer onderbouwen. Dan kunnen alle posters in dit topic ook zo bij het ing economisch bureau gaan werken.quote:'Huren stijgen met 4,8 procent'
De huurprijs van een woning stijgt dit jaar naar verwachting gemiddeld 4,8 procent. Dat is de grootste stijging sinds 1994, toen de huren met 5,1 procent stegen.
Zo meldt Mijngeld.nl. De stijging is onder meer het gevolg van de inkomensafhankelijke huurverhoging, waardoor huurders bovenop de inflatie een toeslag betalen.
De inflatie is vorig jaar uitgekomen op 2,5 procent. Huurders met een inkomen tot 33.614 euro betalen daarnaast nog 1,5 procent extra. Voor inkomens tussen 33.614 en 43.000 is de extra huurstijging 2 procent.
Huishoudens met een hoger inkomen betalen 4 procent extra, waardoor de maximale huurstijging op 6,5 procent ligt. In de vrije sector kunnen de huren meer stijgen.
Vorig jaar stegen de huren gemiddeld met 2,8 procent.
Aha, omdat ze niet hun hele onderzoek voor je uitkauwen klopt het niet?quote:Op woensdag 12 juni 2013 12:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Beetje vaag bericht. Dus ik denk wat is mijngeld voor website dat is dan een website die door de ING beheert wordt. Hier staat dan het hele bericht, met onderaan een linkje naar het ing economisch bureau, waar je verder geen aannames vind hoe men nu precies aan die 4.8% gemiddeld gekomen is. Is dat nu de stand van de huidige economische wetenschap dat ze maar wat cijfers de ruimte in slingeren en al helemaal niets meer onderbouwen. Dan kunnen alle posters in dit topic ook zo bij het ing economisch bureau gaan werken.
Als ze van boven opgelegd worden is het idd logisch dat de huurprijzen stijgenquote:Op woensdag 12 juni 2013 13:19 schreef GSbrder het volgende:
Ik vind het wel logisch dat de huurprijzen stijgen. Zeker aangezien (potentiele) kopers moeten uitwijken naar huurwoningen nu ze hun droomhuisje niet gefinancierd krijgen. Een van de weinige lichtpuntjes in de markt.
Zouden die potentiele kopers al niet in een huis wonen. Lijkt mij dat zelfs de meeste starters al ergens wonen wat niet is "Hotel Mama".quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:19 schreef GSbrder het volgende:
Ik vind het wel logisch dat de huurprijzen stijgen. Zeker aangezien (potentiele) kopers moeten uitwijken naar huurwoningen nu ze hun droomhuisje niet gefinancierd krijgen. Een van de weinige lichtpuntjes in de markt.
Blijkbaar mag je hier ook al niet eens meer kritisch zijn.quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Aha, omdat ze niet hun hele onderzoek voor je uitkauwen klopt het niet?
Heb je ook inhoudelijk redenen om te twijfelen aan de uitkomst? immers dat de stijging (flink) boven de inflatie zou gaan uitkomen leek mij geen nieuws.
Ik kan van alles bedenken zoals je ziet.quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:41 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Andere mix van het woning bestand, dwz meer huurwoningen in de hogere huursector?
Wie zegt dat het een gewogen gemiddelde is?
Had jij ook wel kunnen bedenken Basp1
Ik heb een idee, mail ze eens, en vraag het
Je neemt het zelf over van de site van ING hoor. Ik zou een klachtenmailtje aan jezelf sturenquote:Op woensdag 12 juni 2013 14:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik kan van alles bedenken zoals je ziet.![]()
Maar het is toch opvallend te noemen dat een bank zomaar iets neer kan plempen dit zonder kritische noten wordt overgenomen.
Ik mail ze niet want dadelijk gaan mijn kosten voor mijn bankrekening daar weer omhoog omdat ze zulke dingen voor mij/dit topic moeten gaan uitzoeken.![]()
Hebben ze geen webcare die vanzelf hier terecht komt?
pas je op? dit filmpje is gepost door vastgoedzeepbel, strax krijg je een ban.quote:Op woensdag 12 juni 2013 09:04 schreef Krisp het volgende:
Het FD is op dreef: gisteren de opmerking dat banken geen voorspellingen doen, vandaag hebben de banken geen goede rekenmodellen meer:
[..]
Het zou mooi zijn als de markt tot rust komt.Iedereen is gebaat bij duidelijkheid en een vorm van zekerheid. het blijft alleen koffidik kijken: als de HRA versneld wordt afgeschaft zoals Rehn voorstelt ontstaat er weer een nieuwe situatie:
Volgens mij is het enigste wat ik van die site heb overgenomen die 4.8% gemiddelde huurstijging waarbij ik mijn vraagtekens plaats hoe ze er nu precies aan komen. Verder haal ik als bron een aedes onderzoek aan waaruit ik een gemiddelde huurverhoging haal (alleen niet vermeld uit welke tabel ik het in dat onderzoek heb geplukt) en wel mijn berekenmethodieken / logica plaats. Die 70% sociale huur / 30 % niet sociaal, heb ik geen bron voor gegeven.quote:Op woensdag 12 juni 2013 15:03 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Je neemt het zelf over van de site van ING hoor. Ik zou een klachtenmailtje aan jezelf sturen
Volgens mij mis je het punt dat het niet een site is die iets van ING overneemt, maar dat het een site van ING zelf isquote:Op woensdag 12 juni 2013 15:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Volgens mij is het enigste wat ik van die site heb overgenomen die 4.8% gemiddelde huurstijging waarbij ik mijn vraagtekens plaats hoe ze er nu precies aan komen. Verder haal ik als bron een aedes onderzoek aan waaruit ik een gemiddelde huurverhoging haal (alleen niet vermeld uit welke tabel ik het in dat onderzoek heb geplukt) en wel mijn berekenmethodieken / logica plaats. Die 70% sociale huur / 30 % niet sociaal, heb ik geen bron voor gegeven.
Hier neemt iemand mij de woorden uit de mond. Vast iemand uit N-H: de nuchterheid zelve.quote:Op woensdag 12 juni 2013 20:24 schreef fedsingularity het volgende:
In hoeverre zit de 10-jarige staatsobligatie gekoppeld aan de hypotheekrente?
As dit een voorbode is voor de hypotheekrente lijkt me dat slecht nieuws voor de toch al fragiele huizenmarkt.
Wtf? Sinds wanneer zijn stijgende prijzen 'goed' voor de economie? Ik zou het veel beter vinden als Nederland eens ging hervormen i.p.v. zit te bidden tot de god van de te hoge huizenprijzen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:19 schreef GSbrder het volgende:
Iedereen die zich tot de nok toe vol kon laten laden met schuld heeft dat reeds gedaan, vandaar de crash... want als er geen nieuwe toevoer is van deelnemers aan de basis van de piramide stort deze in.quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:26 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Zouden die potentiele kopers al niet in een huis wonen. Lijkt mij dat zelfs de meeste starters al ergens wonen wat niet is "Hotel Mama".
Het ging me om de huurprijzenquote:Op donderdag 13 juni 2013 18:03 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Wtf? Sinds wanneer zijn stijgende prijzen 'goed' voor de economie? Ik zou het veel beter vinden als Nederland eens ging hervormen i.p.v. zit te bidden tot de god van de te hoge huizenprijzen.
Leg mij eens uit waarom hoge huizenprijzen goed zijn voor de economie? Hebben we niet zeer recentelijk geleerd dat de daarmee gepaard gaande 'te hoge schulden' juist slecht zijn voor de economie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |