abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127496409
... een middenmanagementsfunctie, het besturen van Zuidzorg. Van die 1,7 ton is 1,52 ton de oprotpremie, het salaris bedraagt dus 18 000 Euro per 7 weken werken wat neerkomt op 1,34 ton per jaar.

http://www.skipr.nl/actue(...)org-170000-euro.html

Zuidzorg is een aanbieder van:
• Kraamzorg
• Jeugdgezondheidszorg
• Voedingsvoorlichting en dieetadvisering
• Zorg thuis (zoals huishoudelijke hulp, verzorging en verpleging)

Dat moet toch goedkoper kunnen, nietwaar? Zorg kost nu eenmaal geld, laten we er in godsnaam voor zorgen dat zo veel mogelijk van dat geld naar de zorg zelf gaat en zo weinig mogelijk geld naar de organisatie van de zorg. Als zo'n bedrijf zo veel geld heeft voor topsalarissen (gerelateerd aan de functie!) en oprotpremies dan moeten de verzekeringsbedrijven maar eens een hartig woordje spreken met deze bedrijven, er zijn immers heel erg veel van dit soort bedrijfjes.

Hier ook een leuk voorbeeldje van geldverspilling:
http://www.artsennet.nl/o(...)887/Sorry-dokter.htm
Deze arts probeerde een ziekenhuisopname te regelen voor een bejaarde vrouw die niet behandeld hoefde te worden maar die tijdelijk niet in staat was om zelfstandig te leven.
Hier de procedure:

Het Zorgbemiddelingsbureau van de Zorgorganisatie die het Verpleeghuis beheert:
Nee, dokter. Dat kan niet. Korte opnames in een verpleeghuis moeten tegenwoordig via het ziekenhuis. O, u heeft al een chirurg gesproken? Dan kan die vást wat regelen!
De Chirurg, 1:
Tuurlijk joh. Onzin om dat vrouwtje bij ons op te nemen! Ik regel wel wat op papier. Ik moet er een DBC aan hangen, geloof ik. Komt goed.
De Chirurg, 2:
Sorry, collega, ik heb voor mijn beurt gesproken. Zonder opname in ons ziekenhuis kan onze transferverpleegkundige helemaal niets. Maar ze zegt dat je het Zorgkantoor van de Zorgverzekeraar even moet bellen. Die gaan daarover.
Het Zorgkantoor van de Zorgverzekeraar:
Nee, dokter, als er geen ziekenhuisopname is geweest moet het CIZ een indicatie stellen. Dus wij kunnen daar, helaas, helaas, niets mee. Maar als u het CIZ belt kan het vaak wel snel, hoor. Dan worden de papieren achteraf geregeld. Sorry dat ik u niet verder kan helpen.
Het CIZ:
Een kortdurende opname in het verpleeghuis? Maar dat zit niet meer in de AWBZ, hè. Dat zit tegenwoordig in de basisverzekering. Dus daar gaan wij niet over. Daar moet haar zorgverzekeraar toestemming voor geven. Nee, ha,ha,ha. Niet het Zorgkantoor. De Zorgverzekeraar.
De Zorgverzekeraar, 1.
Verpleeghuis? Maar dan moet u bij het CIZ zijn. Toch? Niet bij een kortdurende opname? Hoe bedoelt u? Momentje, ik ga even overleggen… Weet u wat, zal ik u straks even terugbellen?
De Zorgverzekeraar, 2.
Ja, inderdaad, dat hoort tegenwoordig bij ons. In welk ziekenhuis is ze opgenomen? Niet opgenomen? Dat moet eerst wel, hoor! Er is wel een website. Daar kunt u misschien kijken voor de uitzonderingen. Wacht, ik geef u het rechtstreekse nummer van onze Relatiebeheerder Ziekenhuizen. Die weet er vast meer van. Maar ja het is vrijdag hè en kwart voor vijf. Ik denk niet dat hij er nog is, hoor! Ik geef u ook zijn e-mail adres, kunt u hem vast een mailtje sturen, voor maandag! Fijne dag nog en prettig weekend!
De Relatiebeheerder Ziekenhuizen van de Zorgverzekeraar, 1:
U bent verbonden met Zorgverzekeraar X. Dit gesprek kost 10 eurocent per minuut, plus eventueel de kosten van uw mobiele telefoon. Om u zo goed mogelijk van dienst te zijn, vragen wij u het volgende keuzemenu helemaal af te luisteren en uw burgerservicenummer…
De Relatiebeheerder Ziekenhuizen van de Zorgverzekeraar, 2:
Dit is de voicemail van de Relatiebeheerder Ziekenhuizen van Zorgverzekeraar X. Spreekt u na de toon…
De Relatiebeheerder Ziekenhuizen van de Zorgverzekeraar, 3:
Ik stuur een mail. Dat de tijd begint te dringen. De stuit wordt rood en de thuiszorg vertrouwt het kuchje niet. Graag per ommegaande contact.

Dat was vorige week.

Hoeveel medewerkersuren zouden hieraan verloren gaan? Niet aan dit ene geval maar aan god weet hoeveel soortgelijke gevallen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 6 juni 2013 @ 21:24:35 #2
356891 Abed
hooggeleid
pi_127496791
Och meid.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
  donderdag 6 juni 2013 @ 22:14:46 #3
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_127499925
Nee, want 'dat hebben ze nodig' en anders 'komen goede managers niet' :')
Ook geen sig dus
pi_127500746
Ik stel voor dat we in deze draad de komende jaren alle voorbeelden gaan verzamelen van geldverspilling in de zorg die we tegen komen. Dan krijgen we een beter overzicht in plaats van zoals de politici van incident naar incident te gaan.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_127501295
Hier loopt al een topic over.

NWS / Werken in de zorg, het loont.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')