abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127491318
Hallo,

Ik heb een nieuwe laptop nodig en ik doe met name videobewerking. Omdat ik veel onderweg ben heb ik liever een laptop dan een desktop. Nu heb ik wat research gedaan en als ik het goed heb is bij videobewerking een i7 processor aan te raden, alsmede flink wat intern geheugen .

Voor het bewerken van mijn video's gebruik ik Sony Vegas icm Adobe Aftereffects en daarbij zijn al mijn video's van Full HD formaat. Dit gaat momenteel niet optimaal op mijn laptop wat ook de hoofdreden voor de upgrade is.

Nu zat ik aan deze laptop te denken en vroeg ik me af of dit een geschikte keus is:

http://mycom.nl/laptops/n(...)638g50-3rd-i7-3632qm

Het enige potentiele nadeel is de kleine HD maar ik heb een flinke externe HD waar ik genoeg op kan slaan.
  donderdag 6 juni 2013 @ 19:53:39 #2
400409 DomineeGremdaat
Kent U die uitdrukking?
pi_127491942
Acer sowieso niet nemen!
Kapitein Høken was een monster kearl
pi_127491945
Ga op zoek naar een laptop met een ssd.

En deze is wel 17inch de vraag is of je zo'n bakbeest wil
Ons aller kapitein haque is ook aanwezig
pi_127492378
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 19:53 schreef Haque het volgende:

En deze is wel 17inch de vraag is of je zo'n bakbeest wil
Inderdaad, dat strookt niet helemaal met "Omdat ik veel onderweg ben ..."
  donderdag 6 juni 2013 @ 20:13:21 #5
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_127492770
Hoe is je externe HD aangesloten en gaat dat wel snel genoeg zijn ?
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_127493081
Deze Dell als je goedkoop wilt klaar zijn: http://www.dell.com/nl/p/(...)s1&l=nl&s=dhs&~ck=mn

Dan wel de core i7 versie nemen. Er zijn ook nog wat trucjes om hem goedkoper te maken via Tweakers

Als je bereid bent iets meer uit te geven, deze Asus: http://tweakers.net/pricewatch/329507/asus-n56vz-s4195h.html
pi_127493796
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 20:19 schreef Dasjonny het volgende:
Deze Dell als je goedkoop wilt klaar zijn: http://www.dell.com/nl/p/(...)s1&l=nl&s=dhs&~ck=mn

Dan wel de core i7 versie nemen. Er zijn ook nog wat trucjes om hem goedkoper te maken via Tweakers

Als je bereid bent iets meer uit te geven, deze Asus: http://tweakers.net/pricewatch/329507/asus-n56vz-s4195h.html
Goede tips, ik vraag me alleen af of het uberhaubt wel handig is wat ts wilt, want videobewerking op een 56Wh accu is ongeveer een half uurtje :p
pi_127494502
Wachten op laptops met Intels Haswell professoren. Grafisch meer kracht voor laptops.
pi_127494534
Althans, als je een model zonder videokaart neemt. Maar ook met is het gewoonweg een stuk sneller en tevens zuiniger in energieverbruik.
pi_127494826
Allereerst bedankt voor de reacties. Wordt gewaardeerd. Ze roepen echter wel nieuwe vragen op:

quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 19:53 schreef DomineeGremdaat het volgende:
Acer sowieso niet nemen!
Waarom niet?

quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 20:13 schreef Aaargh! het volgende:
Hoe is je externe HD aangesloten en gaat dat wel snel genoeg zijn ?
Ik render op de interne HD en daarna exporteer ik de bestanden naar de externe. Werkt prima.

quote:
14s.gif Op donderdag 6 juni 2013 20:47 schreef Dimens het volgende:
Wachten op laptops met Intels Haswell professoren. Grafisch meer kracht voor laptops.
Enig idee wanneer die uitkomen? En zijn die bij release niet peperduur?
pi_127495047
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 20:53 schreef Writersright het volgende:
Allereerst bedankt voor de reacties. Wordt gewaardeerd. Ze roepen echter wel nieuwe vragen op:

[..]

Waarom niet?

[..]

Ik render op de interne HD en daarna exporteer ik de bestanden naar de externe. Werkt prima.

[..]

Nee. Een processor wordt nauwelijks goedkoper. Maar die komen nu steeds meer op de markt.
pi_127495271
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 20:53 schreef Writersright het volgende:

De eerste modellen zijn al leverbaar bij bedrijven zoals BTO en anderen die Clevo barebones gebruiken. Veelal komt Dell vrij snel met nieuwe modellen en daarna volgt de rest. Het duurt meestal 1 a 2 maanden voordat deze leverbaar zijn. Fabrikanten zullen sowieso proberen ze voor het volgende schooljaar ze in de winkels te hebben gezien er dan veel omzet te halen valt.
pi_127503330
Waarom geen macbook pro?
pi_127511372
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 23:20 schreef superdrufus het volgende:
Waarom geen macbook pro?
Die liggen behoorlijk wat boven mn budget en daarnaast bevalt windows me prima.
pi_127511973
Voor wat betreft je vraag over Acer laptops: de bouwkwaliteit daarvan staat echt te boek als mager. Dus zeker als je hem intensief gaat gebruiken en onderweg meeneemt zou ik Acer links laten liggen. Heb er zelf 2 gehad en bij beiden problemen met afbrekende dingen, gammele aansluitingen en na verloop van tijd is bij beiden de videokaart kuren gaan vertonen. Daarnaast was bij beide laptops de koeling verre van optimaal, dus zeker als je hem gaat belasten met videobewerking zou ik naar wat anders kijken. Die van mij waren een beetje mid-range, maar ook van andere modellen (zowel goedkoop als high-end) kom je dezelfde ervaringen tegen.
Dit zijn mijn persoonlijke ervaringen, maar door tijdens de problemen op internet te zoeken kwam ik erachter dat ik zeker niet de enige was...
pi_127512178
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 10:10 schreef Writersright het volgende:

[..]

Je beseft je wel dat je met een nieuwe laptop windows 8 erbij krijgt :p is wel erg wennen hoor. Ik weet niet hoeveel haast het heeft maar je zou ook windows 8.1 even kunnen afwachten en de haswell processor zoals ze hierboven noemden.
pi_127512226
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 10:33 schreef ohmoetdatzo het volgende:
Voor wat betreft je vraag over Acer laptops: de bouwkwaliteit daarvan staat echt te boek als mager. Dus zeker als je hem intensief gaat gebruiken en onderweg meeneemt zou ik Acer links laten liggen. Heb er zelf 2 gehad en bij beiden problemen met afbrekende dingen, gammele aansluitingen en na verloop van tijd is bij beiden de videokaart kuren gaan vertonen. Daarnaast was bij beide laptops de koeling verre van optimaal, dus zeker als je hem gaat belasten met videobewerking zou ik naar wat anders kijken. Die van mij waren een beetje mid-range, maar ook van andere modellen (zowel goedkoop als high-end) kom je dezelfde ervaringen tegen.
Dit zijn mijn persoonlijke ervaringen, maar door tijdens de problemen op internet te zoeken kwam ik erachter dat ik zeker niet de enige was...
Dankje voor de duidelijk uitleg. Vervelend van die problemen maar welk merk heb je nu dan?
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 10:40 schreef Haque het volgende:

[..]

Je beseft je wel dat je met een nieuwe laptop windows 8 erbij krijgt :p is wel erg wennen hoor. Ik weet niet hoeveel haast het heeft maar je zou ook windows 8.1 even kunnen afwachten en de haswell processor zoals ze hierboven noemden.
8.1 wordt toch een gratis update? Als ik nu 8 zou hebben zou 8.1 dus ook hebben wanneer het uitkomt.
pi_127512237
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 10:41 schreef Writersright het volgende:

[..]

Dankje voor de duidelijk uitleg. Vervelend van die problemen maar welk merk heb je nu dan?

[..]

8.1 wordt toch een gratis update? Als ik nu 8 zou hebben zou 8.1 dus ook hebben wanneer het uitkomt.
Klopt, maar het kan meevallen en het kan tegenvallen ;)
pi_127512535
Ik heb nu sinds kort een dell (15r SE) en tot nu toe tevreden maar kan over duurzaamheid dus nog niet zoveel zeggen. Het voelt allemaal wel wat steviger en minder plastic dan de doorsnee acer. Naar wat ik begreep is de kwaliteit van Asus nog een stapje beter, maar voor mij heeft prijs/kwaliteit en goede gebruikersreviews uiteindelijk de doorslag gegeven toch voor de dell te gaan.
Op mijn werk zijn ook veel dell laptops in omloop en de ervaringen daarmee zijn wisselend, maar dat kan ook komen door de gare software waarmee gewerkt wordt. Er is er in elk geval nog nooit 1 uit elkaar gevallen en er zitten ertussen die al ruim 5 jaar meegaan en overal mee naartoe gesleept worden.
Als ik jou was zou ik sowieso nog even wachten op de nieuwe generatie (zal binnen nu en 2 maanden wel overal verkrijgbaar zijn) en dan je keuze maken.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 10:56:41 #20
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_127512663
Neem een Macbook pro met de grote Flash drive.
Je kan dan met FCPX werken, en het werken met de SSD is veel sneller dan een HD
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 10:57:22 #21
45206 Pietverdriet
pi_127512684
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 10:10 schreef Writersright het volgende:

[..]

Geen FCPX
  vrijdag 7 juni 2013 @ 10:57:54 #22
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_127512699
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 10:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Neem een Macbook pro met de grote Flash drive.
Je kan dan met FCPX werken, en het werken met de SSD is veel sneller dan een HD
E.v.t. met en snelle een externe Thunderbolt RAID drive.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 11:02:19 #23
45206 Pietverdriet
pi_127512834
Ik vraag me sowieso af, als je serieus bezig bent met video bewerking, waarom je dan sony vegas gebruikt. Das leuk en goed voor de vakantievideo's van oom Henk, maar als je verder wilt met videobewerking zal je toch FCPX of Adobe premiere gebruiken
pi_127512935
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 10:52 schreef ohmoetdatzo het volgende:
Ik heb nu sinds kort een dell (15r SE) en tot nu toe tevreden maar kan over duurzaamheid dus nog niet zoveel zeggen. Het voelt allemaal wel wat steviger en minder plastic dan de doorsnee acer. Naar wat ik begreep is de kwaliteit van Asus nog een stapje beter, maar voor mij heeft prijs/kwaliteit en goede gebruikersreviews uiteindelijk de doorslag gegeven toch voor de dell te gaan.
Op mijn werk zijn ook veel dell laptops in omloop en de ervaringen daarmee zijn wisselend, maar dat kan ook komen door de gare software waarmee gewerkt wordt. Er is er in elk geval nog nooit 1 uit elkaar gevallen en er zitten ertussen die al ruim 5 jaar meegaan en overal mee naartoe gesleept worden.
Als ik jou was zou ik sowieso nog even wachten op de nieuwe generatie (zal binnen nu en 2 maanden wel overal verkrijgbaar zijn) en dan je keuze maken.
Ja en wat kostte jouw Dell en wat kost een Acer met de zelfde prestaties?
Oke, Acer heeft inderdaad laptops die wat mindere bouwkwaliteit hebben, maar die heeft Asus ook in het lagere segment. Voor kwaliteit betaal je nou eenmaal meer.

Die mensen die roepen dat Acer bagger maakt moeten eens van hun zolderkamer af komen. We leven niet meer in 2004 jongens
pi_127513146
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:05 schreef Haque het volgende:
Die mensen die roepen dat Acer bagger maakt moeten eens van hun zolderkamer af komen. We leven niet meer in 2004 jongens
De laatste keer dat ik een Acer bij iemand thuis zag, had het allemaal problemen. Dat was in het weekend.

Maar verder zal het wel de enige met problemen zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')