abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128003648
Zijn baard is minder baard, of lijkt dat maar? :D
pi_128003670
Grappig, the economy is bad (goh dat wisten we nog niet)
pi_128003720
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 20:57 schreef 0108daniel het volgende:
Grappig, the economy is bad (goh dat wisten we nog niet)
Ja, een paar percent groei is *kras* ;) Perspectief :) Ik begrijp niet dat we in europa ons niet als lemmingen over de pier van Scheveningen storten :P
pi_128003765
Eventuele mirror: http://www.bloomberg.com/tv/

Gelijk even kijken wat de koersen doen.
pi_128003828
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 20:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Feit, dat zegt me dat ze liever te verruimend dan te beperkend zijn, maar dat is niet echt nieuws toch? Onder streep blijft men stimuleren totdat de economie echt tractie krijgt, en zal met eerder te laat dan te vroeg op de rem gaan staan (over de gevolgen is te twisten). In de tussentijd zal men door rethoriek een beetje remmen op de assetprizes om te voorkomen dat men als bubbelaar de historie in gaat. Feitelijk gas geven, en virtueel remmen, best of both worlds :)
Totdat je de controle kwijt bent, maargoed die discussie is hier al te vaak gevoerd.
pi_128003940
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:00 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Totdat je de controle kwijt bent, maargoed die discussie is hier al te vaak gevoerd.
Feit, maar komt vaak neer op theorie vs. praktijk (ik bedoel 'natuurwetten' vs. 'sociale wetten')
pi_128004070
Wel lachen dat de journalisten in de US gewoon op de vloerbedekking zitten :P - dat zie je niet bij de ECB :)
pi_128004295
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Wel lachen dat de journalisten in de US gewoon op de vloerbedekking zitten :P - dat zie je niet bij de ECB :)
Bernanke is de almachtige, toespraken van Obama zijn tegenwoordig minder interessant.
pi_128004342
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:08 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Bernanke is de almachtige, toespraken van Obama zijn tegenwoordig minder interessant.
Ik begrijp het verband niet, maar denk dat je Obama verwart met Ohama ;P
pi_128004361
Ik begrijp de negatieve (hoewel beperkt) reacties van de beurs niet helemaal. Ook de yields schieten omhoog. Bernanke zegt toch niets nieuws? De reactie is minimaal hoor en kan evengoed een terugval na twee dagen van koerswinst zijn... De FED is iets positiever geworden (hoewel ze over het algemeen te positief zijn) en de geldpersen blijven voorlopig aan.

Het is echt 'madness of the crowds' geworden. Iedereen maakt elkaar gek.

pi_128004410
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:08 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik begrijp het verband niet, maar denk dat je Obama verwart met Ohama ;P
Omaha?
pi_128004494
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:02 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Feit, maar komt vaak neer op theorie vs. praktijk (ik bedoel 'natuurwetten' vs. 'sociale wetten')
Nee hoor, dat is juist het verliezen van controle.

quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:09 schreef Dr.Cooper het volgende:
Ik begrijp de negatieve (hoewel beperkt) reacties van de beurs niet helemaal. Ook de yields schieten omhoog. Bernanke zegt toch niets nieuws? De reactie is minimaal hoor en kan evengoed een terugval na twee dagen van koerswinst zijn... De FED is iets positiever geworden (hoewel ze over het algemeen te positief zijn) en de geldpersen blijven voorlopig aan.

Het is echt 'madness of the crowds' geworden. Iedereen maakt elkaar gek.

[ afbeelding ]
1% up 1% down, zegt toch allemaal niets. Wel interessant (ook voor comissie) is de reactie van de fx/bond-markets de laatste tijd.
pi_128004603
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:09 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Omaha?
Good check :)

quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:10 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Leg eens uit waarom dat hier de wens niet de vader van de gedachte is? Van 2.2 naar 2.3, zoals je zelf aan refereert, is dat verliezen van controle?
pi_128004747
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:10 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

[..]

1% up 1% down, zegt toch allemaal niets. Wel interessant (ook voor comissie) is de reactie van de fx/bond-markets de laatste tijd.
Klopt. Vandaar ook mijn reactie m.b.t. de 'normale' correctie na 2 dagen winst. Voor iets waar (niet mijn woorden) de beurzen al 4-5 weken naar uitkijken en naar aanleiding waarvan ze zo 'voorzichtig' zijn, is de reactie beperkt. Ongeacht wat ik persoonlijk een logische verwachting vind, had ik een heviger reactie verwacht op zoiets wat zo gigantisch is opgeblazen (let op, dit is vooral media-bewoording).
pi_128004761
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:12 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Leg eens uit waarom dat hier de wens niet de vader van de gedachte is?
Als je de controle verliest (discussie punt is imo meer of dat gaat gebeuren) gaan de normale sociale wetten ook niet meer (helemaal) op, want geen middelen. Dat is juist het verliezen van controle.
pi_128004927
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:09 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Omaha?
Warren Buffet
  woensdag 19 juni 2013 @ 21:17:22 #143
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_128004961
Het doet er ook allemaal niet toe uiteindelijk, wat die man zegt, het is ruis op een lange weg omhoog. Mensen denken dat het ertoe doet, maar dat is niet zo. Klaar.

Dat gezegd hebbende, Brown-Forman is een van de beste bedrijven op de planeet.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:@ c_/
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_128004982
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:14 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Als je de controle verliest (discussie punt is imo meer of dat gaat gebeuren) gaan de normale sociale wetten ook niet meer (helemaal) op, want geen middelen. Dat is juist het verliezen van controle.
Dat zeg ik, theorie vs. praktijk. Als je iets geleerd hebt sinds 2008 is dat 'geen middelen' niet bestaat. En dat is niet hetzelfde als het adagium/dogma van 'onfalend'. Ze hebben de knop van geldcreatie, of je het er mee eens bent of niet.
pi_128005060
quote:
11s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:17 schreef monkyyy het volgende:
Het doet er ook allemaal niet toe uiteindelijk, wat die man zegt, het is ruis op een lange weg omhoog. Mensen denken dat het ertoe doet, maar dat is niet zo. Klaar.

Dat gezegd hebbende, Brown-Forman is een van de beste bedrijven op de planeet.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:@ c_/
Tuurlijk, heb je ook wat jaren gemist (2001, 2008 bijvoorbeeld)?
pi_128005496
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:17 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Dat zeg ik, theorie vs. praktijk. Als je iets geleerd hebt sinds 2008 is dat 'geen middelen' niet bestaat. En dat is niet hetzelfde als het adagium/dogma van 'onfalend'. Ze hebben de knop van geldcreatie, of je het er mee eens bent of niet.
Verkeerd begrepen dan. De reikwijdte van de knop tot geldcreatie word uiteindelijk ook bepaald door de markt, of je moet er vanuit gaan dat de autoriteiten almachtig zijn of op enig punt bewust de financiele markt/ economie in de afgrond willen storten. De bril is niet zo roze toch?
  woensdag 19 juni 2013 @ 21:24:43 #147
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_128005524
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:18 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Tuurlijk, heb je ook wat jaren gemist (2001, 2008 bijvoorbeeld)?
Hopelijk kocht niemand bedrijven voor 40x earnings in 2000, terwijl je AAA staatsobligaties voor ~6% kon kopen, maar ja, dat waren wel brute periode's voor aandelen inderdaad.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_128005745
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:24 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Verkeerd begrepen dan. De reikwijdte van de knop tot geldcreatie word uiteindelijk ook bepaald door de markt, of je moet er vanuit gaan dat de autoriteiten almachtig zijn of op enig punt bewust de financiele markt/ economie in de afgrond willen storten. Die bril is niet zo roze toch?
Ik denk dat we verschillen over de reikwijdte van 'enig punt' :)
pi_128005774
quote:
7s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:24 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Hopelijk kocht niemand bedrijven voor 40x earnings in 2000, terwijl je AAA staatsobligaties voor ~6% kon kopen, maar ja, dat waren wel brute periode's voor aandelen inderdaad.
De echte beleggert koopt natuurlijk altijd, want de groei houdt nooit op :) - en dan maakt wanneer je exact koopt ook geen flausz aus - al helemaal niet bij inkoop - ook al zegt de echte God Benjamin Graham wat heel anders ;)
pi_128005945
Einde call, opvallend het verschil tussen de FED call en de ECB call, qua losheid enzo :)

En onder de streep is het meest opvallende de USD.AUD en de USD.JPY, de indici en de rest staan ongeveer waar ze twee dagen geleden stonden.

[ Bericht 29% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 19-06-2013 21:39:30 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')