abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127995914
AEX het laatste uur de diepte ingezakt...
Omdat vanavond Bernanke praat en de FED verwachten de beleggers van de AEX dus negatieve uitspraken.
pi_127996163
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 17:56 schreef 0108daniel het volgende:
AEX het laatste uur de diepte ingezakt...
Omdat vanavond Bernanke praat en de FED verwachten de beleggers van de AEX dus negatieve uitspraken.
Welke diepte? Dat is toch gefrobel in de marge?

pi_127998126
Afstort :) verskrikkeluk.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_127998741
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2013 18:55 schreef fedsingularity het volgende:
Afstort :) verskrikkeluk.
Als ik zeg dat ik een nieuwe rekenmasjien moet aanschaffen om voldoende cijfers achter de komma aan te geven, overdrijf ik vast? :P

En maar wachten op Ome Ben.... :(
pi_127998910
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 18:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Welke diepte? Dat is toch gefrobel in de marge?

[ afbeelding ]
Ik zei het laatste uur, dus vanaf 16:30.
pi_127999009
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 19:14 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Ik zei het laatste uur, dus vanaf 16:30.
Sjezus, wel anderhalve punt! Vrouwen en kinderen eerst!
pi_128000051
quote:
10s.gif Op woensdag 19 juni 2013 19:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Sjezus, wel anderhalve punt! Vrouwen en kinderen eerst!
Let nou maar op vanavond met je FED kwab...
pi_128000373
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 19:41 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Let jij nou maar op je groteske woorden, herr guru ;)

Minder dan 0.5% verloop in het laatste uur, is dat tegenwoordig al de diepte? Verder alles goed?
  woensdag 19 juni 2013 @ 19:56:38 #109
14736 ABundy
I can DO it!
pi_128000758
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 19:41 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

We letten allemaal op. Het kan regenen of het kan droog blijven. Was de kip er eerder of het ei? Imtech vandaag 6% omlaag? Waarom? Die gegevens waren toch al bekend en al lang verwerkt in de koersprijs? Lijkt alsof de markt toch doet waar zij zin in heeft
pi_128001023
aangezien http://www.cnbc.com/id/100828661 en een stabiele USD en S&P, gok ik op geen echt nieuws :)

ow, ja, 0.4% vind ik stabiel, daniel might disagree :P Owjee, volledige meltdown ;)
pi_128001294
ofwel surprise, surprise:

quote:
No Change in Fed Purchase Program, Will Buy MBS at $85B/Mo
en ja, achter de komma en in de voetnoten zal vast iets staan. Total melt down of melt up, Daniel? ;)
pi_128001379
Veel interessanter is de persconferentie, of denkt men hier dat er daadwerkelijk schokkende wijzigingen (die niet grootschalig zijn gecommuniceerd) staan in de statement.
pi_128001486
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 20:11 schreef piepeloi55 het volgende:
Veel interessanter is de persconferentie, of denkt men hier dat er daadwerkelijk schokkende wijzigingen (die niet grootschalig zijn gecommuniceerd) staan in de statement.
Denk jij dan echt dat er schokkende wijzigingen uit de conf. call blijken? Lijkt me nogal romantisch, eigenlijk.
pi_128001765
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 20:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Denk jij dan echt dat er schokkende wijzigingen uit de conf. call blijken? Lijkt me nogal romantisch, eigenlijk.
Hangt ervan af wat je als schokkend beschouwd, sommige vinden een 0,5% swing al schokkend.

De persconferenties (Q&A) zijn doorgaans veel interessanter (reageert de markt doorgaans ook meer op), niet perse schokkend in de zin van niet gecommuniceerd. Maar doorgaans levert ook dat niks op wat je nog niet zou kunnen weten.
pi_128001923
Wat ik persoonlijk interessant vind is vooral de toon van journalisten, die lijkt zich de laatste tijd meer kritisch en op het exit scenario te richten gedurende de Q&A.
pi_128001935
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 20:19 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Hangt ervan af wat je als schokkend beschouwd, sommige vinden een 0,5% swing al schokkend.

De persconferenties (Q&A) zijn doorgaans veel interessanter (reageert de markt doorgaans ook meer op), niet perse schokkend in de zin van niet gecommuniceerd. Maar doorgaans levert ook dat niks op wat je nog niet zou kunnen weten.
True, 0.5% gaat serieus nergens over :)

Ik verwacht niet veel nieuws tijdens de Q&A. Gewoon hetzelfde we monitoren de cijfers en beslissen aan de hand daarvan. Zeker als de Bernanck zijn easingsloffen aan de wilgen hangt, laat ie het gewoon over aan Yellen :)
pi_128002021
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 20:23 schreef piepeloi55 het volgende:
Wat ik persoonlijk interessant vind is vooral de toon van journalisten, die lijkt zich de laatste tijd meer kritisch en op het exit scenario te richten gedurende de Q&A.
Persoonlijk denk ik dat dat gewoon de krant is waarin morgen de vis verpakt wordt, en hoemeer journalisten zich dat realiseren hoe hyper ze krijsen.

Waarom is dat interessant?
pi_128002365
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 20:25 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Persoonlijk denk ik dat dat gewoon de krant is waarin morgen de vis verpakt wordt, en hoemeer journalisten zich dat realiseren hoe hyper ze krijsen.

Waarom is dat interessant?
Zowiezo zijn dit soort events ruis in het grote geheel, daar niet van. In de Q&A laat Bernanke af en toe iets van de tong vallen en dat hangt toch vaak samen met de opstelling van journalisten. Dat is het enige interessante aan dit soort 'events' imo.
pi_128002459
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 20:32 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Zowiezo zijn dit soort events ruis in het grote geheel, daar niet van. In de Q&A laat Bernanke af en toe iets van de tong vallen en dat hangt toch vaak samen met de opstelling van journalisten. Dat is het enige interessante aan dit soort 'events' imo.
Verwacht jij dan dat hij dan iets van zijn 'het dooien of vriezen' lijn gaat afwijken? Het is toch juist de journaille en guru buzz die de ruis in deze is? Commissie is king immers, en niet anders?
pi_128002550
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 17:13 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Verwacht dat de beleggers morgen negatief reageren om de uitkomst en dat er een flink short momentje zit aan te komen... zomaar een voorgevoel.
Aan de EUR/USD te zien is dat inderdaad het geval.
Ook de Amerikaanse beurzen zakken verder weg.
pi_128002717
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 20:36 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Aan de EUR/USD te zien is dat inderdaad het geval.
Ook de Amerikaanse beurzen zakken verder weg.
ken jij het begrip "komma"? :D
pi_128003097
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 20:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Verwacht jij dan dat hij dan iets van zijn 'het dooien of vriezen' lijn gaat afwijken? Het is toch juist de journaille en guru buzz die de ruis in deze is? Commissie is king immers, en niet anders?
Haha dino, hier ga ik verder niet op in.

Maar ik geef je wel een voorbeeldje wat ik persoonlijk interessant kan vinden aan een dergelijke Q&A. In de Q&A van de persconferentie (waarbij definitief duidelijk werd dat QE3 zou gaan plaatsvinden) kwam duidelijk naar voren dat de comissie zelf ook niet goed wist wat de costs/benefits zouden zijn. Maar dat een dergelijke stap toch word genomen, mede om achteraf te voorkomen 'wat als'.

Niet schokkend (voor diegene die niet geloven in 'almachtige' autoriteiten iig), maar zeker inzichtgevend.
pi_128003385
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 20:47 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Haha dino, hier ga ik verder niet op in. :p

Maar ik geef je wel een voorbeeldje wat ik persoonlijk interessant kan vinden aan een dergelijke Q&A. In de Q&A van de persconferentie (waarbij definitief duidelijk werd dat QE3 zou gaan plaatsvinden) kwam duidelijk naar voren dat de comissie zelf ook niet goed wist wat de costs/benefits zouden zijn. Maar dat een dergelijke stap toch word genomen, mede om achteraf te voorkomen 'wat als'.

Niks schokkend (voor diegene die niet geloven in 'almachtige' autoriteiten iig), maar zeker inzichtgevend.
Feit, dat zegt me dat ze liever te verruimend dan te beperkend zijn, maar dat is niet echt nieuws toch? Onder streep blijft men stimuleren totdat de economie echt tractie krijgt, en zal met eerder te laat dan te vroeg op de rem gaan staan (over de gevolgen is te twisten). In de tussentijd zal men door rethoriek een beetje remmen op de assetprizes om te voorkomen dat men als bubbelaar de historie in gaat. Feitelijk gas geven, en virtueel remmen, best of both worlds :)

En naar gelang de toekomst zal men het één of het ander met terugwerkende kracht benadrukken.... Als Bernancke echt de brui eraan geeft, gaat die echt geen beslissingen meer nemen de komende 6 maanden, die is gek.
pi_128003529
Inmiddels schiet de USDAUD weer 220 basispunten weg, dat vind ik nou wel nieuws ;)
  woensdag 19 juni 2013 @ 20:55:44 #125
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_128003562
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_128003648
Zijn baard is minder baard, of lijkt dat maar? :D
pi_128003670
Grappig, the economy is bad (goh dat wisten we nog niet)
pi_128003720
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 20:57 schreef 0108daniel het volgende:
Grappig, the economy is bad (goh dat wisten we nog niet)
Ja, een paar percent groei is *kras* ;) Perspectief :) Ik begrijp niet dat we in europa ons niet als lemmingen over de pier van Scheveningen storten :P
pi_128003765
Eventuele mirror: http://www.bloomberg.com/tv/

Gelijk even kijken wat de koersen doen.
pi_128003828
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 20:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Feit, dat zegt me dat ze liever te verruimend dan te beperkend zijn, maar dat is niet echt nieuws toch? Onder streep blijft men stimuleren totdat de economie echt tractie krijgt, en zal met eerder te laat dan te vroeg op de rem gaan staan (over de gevolgen is te twisten). In de tussentijd zal men door rethoriek een beetje remmen op de assetprizes om te voorkomen dat men als bubbelaar de historie in gaat. Feitelijk gas geven, en virtueel remmen, best of both worlds :)
Totdat je de controle kwijt bent, maargoed die discussie is hier al te vaak gevoerd.
pi_128003940
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:00 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Totdat je de controle kwijt bent, maargoed die discussie is hier al te vaak gevoerd.
Feit, maar komt vaak neer op theorie vs. praktijk (ik bedoel 'natuurwetten' vs. 'sociale wetten')
pi_128004070
Wel lachen dat de journalisten in de US gewoon op de vloerbedekking zitten :P - dat zie je niet bij de ECB :)
pi_128004295
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Wel lachen dat de journalisten in de US gewoon op de vloerbedekking zitten :P - dat zie je niet bij de ECB :)
Bernanke is de almachtige, toespraken van Obama zijn tegenwoordig minder interessant.
pi_128004342
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:08 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Bernanke is de almachtige, toespraken van Obama zijn tegenwoordig minder interessant.
Ik begrijp het verband niet, maar denk dat je Obama verwart met Ohama ;P
pi_128004361
Ik begrijp de negatieve (hoewel beperkt) reacties van de beurs niet helemaal. Ook de yields schieten omhoog. Bernanke zegt toch niets nieuws? De reactie is minimaal hoor en kan evengoed een terugval na twee dagen van koerswinst zijn... De FED is iets positiever geworden (hoewel ze over het algemeen te positief zijn) en de geldpersen blijven voorlopig aan.

Het is echt 'madness of the crowds' geworden. Iedereen maakt elkaar gek.

pi_128004410
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:08 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik begrijp het verband niet, maar denk dat je Obama verwart met Ohama ;P
Omaha?
pi_128004494
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:02 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Feit, maar komt vaak neer op theorie vs. praktijk (ik bedoel 'natuurwetten' vs. 'sociale wetten')
Nee hoor, dat is juist het verliezen van controle.

quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:09 schreef Dr.Cooper het volgende:
Ik begrijp de negatieve (hoewel beperkt) reacties van de beurs niet helemaal. Ook de yields schieten omhoog. Bernanke zegt toch niets nieuws? De reactie is minimaal hoor en kan evengoed een terugval na twee dagen van koerswinst zijn... De FED is iets positiever geworden (hoewel ze over het algemeen te positief zijn) en de geldpersen blijven voorlopig aan.

Het is echt 'madness of the crowds' geworden. Iedereen maakt elkaar gek.

[ afbeelding ]
1% up 1% down, zegt toch allemaal niets. Wel interessant (ook voor comissie) is de reactie van de fx/bond-markets de laatste tijd.
pi_128004603
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:09 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Omaha?
Good check :)

quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:10 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Leg eens uit waarom dat hier de wens niet de vader van de gedachte is? Van 2.2 naar 2.3, zoals je zelf aan refereert, is dat verliezen van controle?
pi_128004747
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:10 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

[..]

1% up 1% down, zegt toch allemaal niets. Wel interessant (ook voor comissie) is de reactie van de fx/bond-markets de laatste tijd.
Klopt. Vandaar ook mijn reactie m.b.t. de 'normale' correctie na 2 dagen winst. Voor iets waar (niet mijn woorden) de beurzen al 4-5 weken naar uitkijken en naar aanleiding waarvan ze zo 'voorzichtig' zijn, is de reactie beperkt. Ongeacht wat ik persoonlijk een logische verwachting vind, had ik een heviger reactie verwacht op zoiets wat zo gigantisch is opgeblazen (let op, dit is vooral media-bewoording).
pi_128004761
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:12 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Leg eens uit waarom dat hier de wens niet de vader van de gedachte is?
Als je de controle verliest (discussie punt is imo meer of dat gaat gebeuren) gaan de normale sociale wetten ook niet meer (helemaal) op, want geen middelen. Dat is juist het verliezen van controle.
pi_128004927
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:09 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Omaha?
Warren Buffet
  woensdag 19 juni 2013 @ 21:17:22 #143
344884 monkyyy
pi_128004961
Het doet er ook allemaal niet toe uiteindelijk, wat die man zegt, het is ruis op een lange weg omhoog. Mensen denken dat het ertoe doet, maar dat is niet zo. Klaar.

Dat gezegd hebbende, Brown-Forman is een van de beste bedrijven op de planeet.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:@ c_/
pi_128004982
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:14 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Als je de controle verliest (discussie punt is imo meer of dat gaat gebeuren) gaan de normale sociale wetten ook niet meer (helemaal) op, want geen middelen. Dat is juist het verliezen van controle.
Dat zeg ik, theorie vs. praktijk. Als je iets geleerd hebt sinds 2008 is dat 'geen middelen' niet bestaat. En dat is niet hetzelfde als het adagium/dogma van 'onfalend'. Ze hebben de knop van geldcreatie, of je het er mee eens bent of niet.
pi_128005060
quote:
11s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:17 schreef monkyyy het volgende:
Het doet er ook allemaal niet toe uiteindelijk, wat die man zegt, het is ruis op een lange weg omhoog. Mensen denken dat het ertoe doet, maar dat is niet zo. Klaar.

Dat gezegd hebbende, Brown-Forman is een van de beste bedrijven op de planeet.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:@ c_/
Tuurlijk, heb je ook wat jaren gemist (2001, 2008 bijvoorbeeld)?
pi_128005496
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:17 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Dat zeg ik, theorie vs. praktijk. Als je iets geleerd hebt sinds 2008 is dat 'geen middelen' niet bestaat. En dat is niet hetzelfde als het adagium/dogma van 'onfalend'. Ze hebben de knop van geldcreatie, of je het er mee eens bent of niet.
Verkeerd begrepen dan. De reikwijdte van de knop tot geldcreatie word uiteindelijk ook bepaald door de markt, of je moet er vanuit gaan dat de autoriteiten almachtig zijn of op enig punt bewust de financiele markt/ economie in de afgrond willen storten. De bril is niet zo roze toch?
  woensdag 19 juni 2013 @ 21:24:43 #147
344884 monkyyy
pi_128005524
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:18 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Tuurlijk, heb je ook wat jaren gemist (2001, 2008 bijvoorbeeld)?
Hopelijk kocht niemand bedrijven voor 40x earnings in 2000, terwijl je AAA staatsobligaties voor ~6% kon kopen, maar ja, dat waren wel brute periode's voor aandelen inderdaad.
pi_128005745
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:24 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Verkeerd begrepen dan. De reikwijdte van de knop tot geldcreatie word uiteindelijk ook bepaald door de markt, of je moet er vanuit gaan dat de autoriteiten almachtig zijn of op enig punt bewust de financiele markt/ economie in de afgrond willen storten. Die bril is niet zo roze toch?
Ik denk dat we verschillen over de reikwijdte van 'enig punt' :)
pi_128005774
quote:
7s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:24 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Hopelijk kocht niemand bedrijven voor 40x earnings in 2000, terwijl je AAA staatsobligaties voor ~6% kon kopen, maar ja, dat waren wel brute periode's voor aandelen inderdaad.
De echte beleggert koopt natuurlijk altijd, want de groei houdt nooit op :) - en dan maakt wanneer je exact koopt ook geen flausz aus - al helemaal niet bij inkoop - ook al zegt de echte God Benjamin Graham wat heel anders ;)
pi_128005945
Einde call, opvallend het verschil tussen de FED call en de ECB call, qua losheid enzo :)

En onder de streep is het meest opvallende de USD.AUD en de USD.JPY, de indici en de rest staan ongeveer waar ze twee dagen geleden stonden.

[ Bericht 29% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 19-06-2013 21:39:30 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')