abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 juni 2013 @ 11:35:24 #1
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_127475955
Deel 7 alweer, vol bolle Britten :)

Wat foto's uit het vorige deel.

Eny, de prins(es) op de erwt, van Stormqueen:

Tom schurkt tegen de tafelpoot O+ van Suusje79

Pluis van Gwywen

Cuteness overload Kper_norci

O+ O+ O+
Sjors en Sjimmie

Shino, de nieuwe kitteh van Tliciouz

en haar andere beauty

DaisyMelody's waterfan:

en tukkend O+

wijlen Bram ;( van megamandy

Loki

Nog verder terug: F&F / Het grote Fok! foto's van Britjes topic #6 14.gif

[ Bericht 90% gewijzigd door SEMTEX op 06-06-2013 11:41:50 ]
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_127478553
Lief dat Brammetje ook nog in de OP staat, dat je alleen van een paar foto's een beestje al zo leuk kan vinden ;(
pi_127478775
Erg mooi dat Bram er nog bij staat, super lieve foto ook!

En tof dat Tom van mij er ook in staat!

Ben erg benieuwd wat voor lieve en mooie foto's er weer in dit topic komen!
pi_127478855
Brammetje. O+

Zou wel leuk zijn Semtex als het echt een zusje van Loki uit hetzelfde nestje is. :Y

En idd, mijn britje is een goedzak. Meneer vind alles prima en zou nooit uithalen, hoe vaak hij ook door die andere kat was gemept hij bleef maar lief voor hem. :') Dus ik kan niet wachten tot zondag, nu maar hopen dat hij geen trauma van de vorige keer heeft opgelopen haha.
All good things are wild and free.
pi_127479173
Dat nooit uithalen is Brit eigen, volgens mijn dierenarts. Die vond het ook totaal niet nodig om handschoenen of andere bescherming aan te doen toen ze op controle moesten. Ze vonden er niks aan en wilden weg komen, maar ze werden totaal niet agressief.

Ik merk het zelf ook, heel vaak als ik op bed lig komen ze erbij liggen. Dan willen ze natuurlijk ook geaaid worden, en om me wakker te maken slaan ze dan heel zachtjes met hun pootjes tegen mijn gezicht. Maar je merkt echt dat ze het heel voorzichtig doen, zonder nageltjes, zo lief ook O+

Ben ook benieuwd hoe het zondag gaat, kijk nu al uit naar de foto's en het verslag ;)
pi_127479566
quote:
2s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:23 schreef Kper_Norci het volgende:
Dat nooit uithalen is Brit eigen, volgens mijn dierenarts. Die vond het ook totaal niet nodig om handschoenen of andere bescherming aan te doen toen ze op controle moesten. Ze vonden er niks aan en wilden weg komen, maar ze werden totaal niet agressief.

Ik merk het zelf ook, heel vaak als ik op bed lig komen ze erbij liggen. Dan willen ze natuurlijk ook geaaid worden, en om me wakker te maken slaan ze dan heel zachtjes met hun pootjes tegen mijn gezicht. Maar je merkt echt dat ze het heel voorzichtig doen, zonder nageltjes, zo lief ook O+

Ben ook benieuwd hoe het zondag gaat, kijk nu al uit naar de foto's en het verslag ;)
Ja dat klopt inderdaad! Ze doen alles zo zacht, rustig en lief. O+

Vond het erg jammer dat het niet klikte, maar ja 2 volwassen katten, het was enigszins te verwachten. Maar die andere leek net als mijn kat ook zo'n sulletje dus ik dacht dat moet wel goed komen. Maar dat was echt een kat from hell. :') Wel een knapperd, was een silver shaded.

pi_127480119
Ook een mooierd idd! Ik vraag me ook wel eens af wat er zou gebeuren als er hier bij mij ook nog eentje bij zou komen. Denk dat Sjors dan zijn gewicht in de strijd gaat gooien, doet ie al als ie met Sjimmie aan het stoeien is :')

Misschien dat het met een kitten anders zou zijn, maar ik denk dat het huis toch net iets te klein is als er een volwassen kat bij zou komen.
pi_127480176
quote:
2s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:48 schreef Kper_Norci het volgende:
Ook een mooierd idd! Ik vraag me ook wel eens af wat er zou gebeuren als er hier bij mij ook nog eentje bij zou komen. Denk dat Sjors dan zijn gewicht in de strijd gaat gooien, doet ie al als ie met Sjimmie aan het stoeien is :')

Misschien dat het met een kitten anders zou zijn, maar ik denk dat het huis toch net iets te klein is als er een volwassen kat bij zou komen.
Zit je er over na te denken om er nog eentje bij te nemen dan?
  donderdag 6 juni 2013 @ 13:52:01 #9
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_127480273
Hmmm misschien is het iets van de Silver Tabby of Silver shaded, want Loki kan écht wel uithalen :') Polle heeft haar laatste jaren regelmatig terror van Loki gehad (Polle was een europees korthaartje dat ik had, een vrouwtje). Ook medicijnen geven aan hem is pure hell: op een gegeven moment zet-ie z'n nagels in je handpalm; zo lekker diep en gemeen, als teken dat-ie die rotpillen niet wil :P Hele antibioticakuur daardoor vernaggeld afgelopen jaar :( Maar verder is het een scheetje hoor :') O+ Melktrappelen, buikje kroelen, aanhankelijk zijn..
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_127480835
quote:
9s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:52 schreef SEMTEX het volgende:
Hmmm misschien is het iets van de Silver Tabby of Silver shaded, want Loki kan écht wel uithalen :') Polle heeft haar laatste jaren regelmatig terror van Loki gehad (Polle was een europees korthaartje dat ik had, een vrouwtje). Ook medicijnen geven aan hem is pure hell: op een gegeven moment zet-ie z'n nagels in je handpalm; zo lekker diep en gemeen, als teken dat-ie die rotpillen niet wil :P Hele antibioticakuur daardoor vernaggeld afgelopen jaar :( Maar verder is het een scheetje hoor :') O+ Melktrappelen, buikje kroelen, aanhankelijk zijn..
Nee echt een silver shaded, hij had verder geen strepen over zijn lichaam lopen zoals Loki. :Y
Ja Polle ken ik wel van je verhalen uit andere topics. O+ ;(

Welke kam gebruiken jullie eigenlijk? Heb er hier al verschillende gehad maar nog steeds geen goede tegen gekomen. Hoor telkens zulke goede verhalen over de furminator, maar ben bank dat ik dan de verkeerde haren weghaal bij de kat. :')
pi_127481181
quote:
14s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:05 schreef tliciouz het volgende:
Welke kam gebruiken jullie eigenlijk? Heb er hier al verschillende gehad maar nog steeds geen goede tegen gekomen. Hoor telkens zulke goede verhalen over de furminator, maar ben bank dat ik dan de verkeerde haren weghaal bij de kat. :')
Ik gebruik zoiets
maar meestal gewoon een zachte babyborstel (vindt ze ook het fijnst).
Echt heel vaak borstel ik niet, eigenlijk. Pluis haart, in tegenstelling tot wat haar naam doet vermoeden, veel minder dan onze vorige Brit.

Ik baal overigens wel. Sinds afgelopen weekend mag Pluis los in onze nieuwe tuin lopen. Omdat er allemaal heggen rondom staan kan ze er wel makkelijk uit, nou ja, als ze maar niet oversteekt vind ik dat niet zo erg (ze is nogal onzeker dus op zich ben ik daar niet zo bang voor). Nu hoor ik van een vriendin verderop in het dorp dat er een kattenmepper rondloopt. Er zijn bij haar in de buurt al 5 katten verdwenen.
Nu baal ik dus zo; moet ik Pluis nou weer aanlijnen? Ze vindt dat verschrikkelijk, dan is ze liever nog binnen! En heel ver buiten onze tuin gaat ze ook weer niet, hooguit tot aan het veldje waaraan onze tuin grenst.
Wat zouden jullie doen?
Pluis gaat sowieso alleen naar buiten als ik zelf ook buiten ben.
  donderdag 6 juni 2013 @ 14:22:43 #12
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_127481563
Pluis aan een tuigje doen? Zo heb ik Polle ooit laten wennen aan onze achtertuin. Tuigje om en de tuin in laten zodra je er bij bent. En anders overwegen je tuin met gaas af te gaan sluiten oid.

Loki heeft zo'n borsteltje:

Ik pak altijd de kant met de harde pinnetjes, en dat vindt-ie heerlijk :)
pi_127481568
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:13 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ik gebruik zoiets [ afbeelding ]
maar meestal gewoon een zachte babyborstel (vindt ze ook het fijnst).
Echt heel vaak borstel ik niet, eigenlijk. Pluis haart, in tegenstelling tot wat haar naam doet vermoeden, veel minder dan onze vorige Brit.

Ik baal overigens wel. Sinds afgelopen weekend mag Pluis los in onze nieuwe tuin lopen. Omdat er allemaal heggen rondom staan kan ze er wel makkelijk uit, nou ja, als ze maar niet oversteekt vind ik dat niet zo erg (ze is nogal onzeker dus op zich ben ik daar niet zo bang voor). Nu hoor ik van een vriendin verderop in het dorp dat er een kattenmepper rondloopt. Er zijn bij haar in de buurt al 5 katten verdwenen.
Nu baal ik dus zo; moet ik Pluis nou weer aanlijnen? Ze vindt dat verschrikkelijk, dan is ze liever nog binnen! En heel ver buiten onze tuin gaat ze ook weer niet, hooguit tot aan het veldje waaraan onze tuin grenst.
Wat zouden jullie doen?
Ja die gebruik ik op dit moment ook icm een handschoen. En geluk dat die van jou niet zoveel haar verliest. Of het hier nu zomer, winter, lente of herfst is de plukken haar vliegen elke dag in het rond. :')

Persoonlijk zou ik of de kat weer aanlijnen of zorgen dat de tuin beter word afgezet. :@

Hier in de buurt lopen ook de meest rare mensen rond en hoor de vreemdste verhalen over kattenhaters, ik moet er echt niet aan denken. En dan heb ik het nog niet over het verkeer etc.
pi_127482093
quote:
14s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:49 schreef tliciouz het volgende:

[..]

Zit je er over na te denken om er nog eentje bij te nemen dan?
Nee, maar dat is het nadeel van kittenfoto's hè, je word er zo hebberig van :')

quote:
14s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:05 schreef tliciouz het volgende:

[..]

Nee echt een silver shaded, hij had verder geen strepen over zijn lichaam lopen zoals Loki. :Y
Ja Polle ken ik wel van je verhalen uit andere topics. O+ ;(

Ik heb zo'n Furminator en dat is echt wel een heel goeie borstel. Ik kan hem ook iedereen aanraden. Vooral de ondervacht komt er goed mee los, eigenlijk de enige borstel waarmee ik die haarlaag goed mee weg krijg. Zeker nu ze vol in de rui zijn scheelt dat een hoop. Je ziet die ondervacht dan als een soort dunne, witte haartjes door de dekvacht heen komen. Met zo'n furminator haal je die heel makkelijk weg.

Let wel op, het is een stalen borstel dus doe voorzichtig, anders doe je je kat pijn. Dus ook niet te lang achter mekaar met de furminator borstelen. Zelf laat ik er ook altijd één of twee dagen tussen zitten, mocht de huid toch licht geïrriteerd zijn. Voor de dekvacht gebruik ik een andere borstel. Daar blijven de haren als het ware aan "plakken".

Als ik klaar ben met borstelen maak ik ook altijd mijn handen goed nat onder de kraan, en ga dan nog ff met natte handen zo over de katten heen, daarmee haal je ook veel haren weg.

quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:13 schreef Gwywen het volgende:

Wat zouden jullie doen?
Woon je toevallig in Brabant? Hier is het verschrikkelijk raak met dierenbeulen. Zelfs 2 weken oude lammetjes worden doodgemarteld. ;(

Zolang jij er bij bent zou ik het dan gewoon zo laten, als je zorgt dat je er altijd zicht op hebt. Ik zou dan wel eerst even controleren op rare dingen, straks ligt er zoals in het artikel een stukje vlees met punaises, of gif, je weet het nooit natuurlijk. En ik zou op zoek gaan naar de mogelijkheid voor een 1 op 1 gesprek met de kattenmepper, alhoewel dat geen gezellig gesprek zou worden vrees ik. Bah.
pi_127483277
Tom en Jerry verharen nu ook heel erg! Ik gebruik 1x per maand de Furminator en voor de rest elke week zo'n borstel zoals hierboven staat, die rode. Als ik het vermoeden heb van vlooien dan gebruik ik een kam erbij want daar heb ik het snelste de vlooien mee te pakken. Gisteren weer geborsteld en er kwam weer een hele berg haar vanaf! Gelukkig vinden ze het fantastisch om geborsteld te worden dus dat scheelt een heel stuk.

Bij mij gebruiken ze hun klauwen ook niet zo snel. Tom al helemaal niet, die ligt zelfs te spinnen bij de dierenarts. Gaat hij spinnend op z'n rug liggen als ze zijn buik wilt voelen want dat vind hij zo lekker! Gek beest hoor maar beter zo dan anders. Jerry gebruikt zijn klauwen alleen als hij het echt zat is om geaait te worden maar dan nog is het heel zachtjes. Vind het altijd super lief dat hij echt m'n hand pakt met zijn pootjes en die dan kopjes of kusje geeft. O+
pi_127483706
quote:
2s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:22 schreef SEMTEX het volgende:
Pluis aan een tuigje doen? Zo heb ik Polle ooit laten wennen aan onze achtertuin. Tuigje om en de tuin in laten zodra je er bij bent. En anders overwegen je tuin met gaas af te gaan sluiten oid.
Pluis en een tuigje, dat is bijna dierenkwellerij, ze vindt het zó vreselijk. Ik denk erover om onze tuin toch maar af te gaan bakenen met gaas. Dat was ik aanvankelijk wel van plan, maar omdat het eigenlijk voor onze andere poes totaal geen nut heeft en Pluis toch niet ver gaat, vond ik het niet meer nodig.
Het zal wel een heidens karwei worden, want dan moet ik het onder de conifeerhaag door gaan spannen.

Ondertussen staat de tuindeur wagenwijd open en liggen de dames allebei binnen te slapen :P
pi_127484096
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 15:23 schreef Gwywen het volgende:

Ondertussen staat de tuindeur wagenwijd open en liggen de dames allebei binnen te slapen :P
Die van mij komen met deze temperaturen overdag ook nauwelijks buiten. Toch een te dikke vacht denk ik. Zodra het licht wordt gaan ze op het balkon naar de vogeltjes loeren, en 's avonds is het muggen jagen, maar overdag hangen ze lekker binnen rond.

Ook leuk trouwens, tussen het balkon van mij en de buren hangt een vogelkastje, waar ieder jaar een nestje pimpelmeesjes in zit, nu ook weer. Ze worden helemaal gek als mama en papa op en neer aan komen vliegen om eten te brengen, je hoort ze dan ook zo klaaglijk mauwen :D
  Moderator donderdag 6 juni 2013 @ 16:03:39 #18
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_127485164
130606_61302_blauwebinkie4.jpg
Soms vraag je je af waar je het lege kwark-kartonnetje hebt gelaten. Gelukkig heeft Binkie het antwoord.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_127485544
_O-

Ik ga voortaan ook eerst maar de katten checken als ik iets kwijt ben :P
pi_127533188
Moet je eens die nieuwe slaap lekker thee van Pickwicj neerzetten! Ik was opeens het zakje kwijt... Tom en Jerry worden er helemaal gek van!
pi_127533460
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 20:34 schreef Suusje79 het volgende:
Moet je eens die nieuwe slaap lekker thee van Pickwicj neerzetten! Ik was opeens het zakje kwijt... Tom en Jerry worden er helemaal gek van!
Dat komt omdat er ook valeriaan in die zakjes zit _O-
pi_127533569
quote:
14s.gif Op donderdag 6 juni 2013 16:03 schreef UIO_AMS het volgende:
[ afbeelding ]
Soms vraag je je af waar je het lege kwark-kartonnetje hebt gelaten. Gelukkig heeft Binkie het antwoord.
Ik moest even goed kijken, dacht dat het een eend was wat ik zo snel zag. :') :D
pi_127533685
Even 2 lieve foto's, vond ze zelf erg mooi. O+

En we hadden laatst bellenblaas geprobeerd, geen succes. :')
pi_127533753
Wat kan ie mooi zitten! En bellen blazen moet ik ook nog eens een keer proberen :D
pi_127536238
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 20:47 schreef tliciouz het volgende:
Even 2 lieve foto's, vond ze zelf erg mooi. O+
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En we hadden laatst bellenblaas geprobeerd, geen succes. :')
[ afbeelding ]
:D! Leuk kastje trouwens.

Wegens issues met m'n ouders kan ik geen ras Brit kopen, MAAR ik ga wel een kitten gratis krijgen deze zomer. Een Brit kruising Noorse boskat :o
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')