abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 25 december 2014 @ 14:50:21 #26
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_147951036
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 14:01 schreef Blik het volgende:
Is het hebben van een huurauto op Curacao een must, als je ook nog wat andere dingen wilt doen dan op het strand liggen? Vriendin is dan zwanger en we hebben een kind van bijna 3 jaar oud
Een auto is echt een must als je iets van t eiland wilt zien.
Als je enkel bij t hotel blijft is t niet nodig, maar een ritje naar een supermarkt of t centrum, een ander strand.. Heb je echt een auto voor nodig.
  donderdag 25 december 2014 @ 15:27:15 #27
62913 Blik
The one and Only!
pi_147951808
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 14:50 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Een auto is echt een must als je iets van t eiland wilt zien.
Als je enkel bij t hotel blijft is t niet nodig, maar een ritje naar een supermarkt of t centrum, een ander strand.. Heb je echt een auto voor nodig.
Ok, gewoon de standaard verhuurbedrijven pakken, of zijn er lokale aanbieders die goed en goedkoop zijn?

En hoe zit het met Bonaire?
  donderdag 25 december 2014 @ 15:39:37 #28
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_147952055
Ik gok dat de auto's van de lokale verhuurders een stuk brakker zullen zijn.
Die hadden wij destijds en hadden met diverse zaken van de auto problemen. Dus als je beetje relaxed wikt zitten zou ik voor een normaal verhuurbedrijf gaan :Y

Bonaire durf ik niets over te zeggen.

[ Bericht 50% gewijzigd door Cue_ op 25-12-2014 15:46:51 ]
pi_147952136
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 15:27 schreef Blik het volgende:

[..]

Ok, gewoon de standaard verhuurbedrijven pakken, of zijn er lokale aanbieders die goed en goedkoop zijn?

Wij hadden toen een autootje bij Budget gehuurd, beviel prima. Auto is wel echt heel fijn om te hebben, kan je ook nog eens naar de verschillende strandjes verspreid over de westkant van het eiland. Beviel ons beter dan bij Jan Thiel en omgeving.
Too much is never enough!
  woensdag 7 januari 2015 @ 16:01:47 #30
62913 Blik
The one and Only!
pi_148431154
Kickje, 3 weken ABC-eilanden zojuist geboekt. Vliegen met KLM op Curacao en vliegen terug vanaf Aruba naar Amsterdam. Tussendoor gaan we ook nog naar Bonaire. Verdeling wordt ongeveer 11 dagen Curacao/Bonaire en 10 dagen Aruba. Accommodatie voor 1 week Aruba ligt al vast (gekoppeld aan bruiloft), de rest moeten we nu gaan regelen. Dit allemaal met zwangere vriendin en zoontje van ruim 2 jaar.

Zijn er, naast airbnb, nog andere sites die ik moet raadplegen voor goede accommodaties. Zwembadje erbij zou fijn zijn :)
pi_148431240
Ik ben in september 4 dagen naar Curacao geweest voor mn werk. Enige wat ik me kan herinneren aan het klimaat is dat het vies vochtig en warm daar was. Ik kon er niet aan wennen en was elke dag blij als ik weer in mn hotelletje met airco zat...behalve toen ik aan het privestrandje lag maar dan mag je zweten :)
  Admin woensdag 7 januari 2015 @ 17:27:36 #32
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_148434455
Je mag altijd zweten. Het is immers warm.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_148434468
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 16:01 schreef Blik het volgende:
Kickje, 3 weken ABC-eilanden zojuist geboekt. Vliegen met KLM op Curacao en vliegen terug vanaf Aruba naar Amsterdam. Tussendoor gaan we ook nog naar Bonaire. Verdeling wordt ongeveer 11 dagen Curacao/Bonaire en 10 dagen Aruba. Accommodatie voor 1 week Aruba ligt al vast (gekoppeld aan bruiloft), de rest moeten we nu gaan regelen. Dit allemaal met zwangere vriendin en zoontje van ruim 2 jaar.

Zijn er, naast airbnb, nog andere sites die ik moet raadplegen voor goede accommodaties. Zwembadje erbij zou fijn zijn :)
Wat zoek je? 4*. met kinderen, zonder kinderen, aan het strand, in willemstad.. all-in, juist niet?
dag
pi_148444705
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 16:01 schreef Blik het volgende:
Kickje, 3 weken ABC-eilanden zojuist geboekt. Vliegen met KLM op Curacao en vliegen terug vanaf Aruba naar Amsterdam. Tussendoor gaan we ook nog naar Bonaire. Verdeling wordt ongeveer 11 dagen Curacao/Bonaire en 10 dagen Aruba. Accommodatie voor 1 week Aruba ligt al vast (gekoppeld aan bruiloft), de rest moeten we nu gaan regelen. Dit allemaal met zwangere vriendin en zoontje van ruim 2 jaar.

Zijn er, naast airbnb, nog andere sites die ik moet raadplegen voor goede accommodaties. Zwembadje erbij zou fijn zijn :)
Kijk ff naar Mirador appartementen. Hebben wij vorig jaar 3 weken heerlijk gezeten!
Be brave. Be kind.
  woensdag 7 januari 2015 @ 21:53:18 #35
62913 Blik
The one and Only!
pi_148446204
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 17:27 schreef Peter het volgende:

[..]

Wat zoek je? 4*. met kinderen, zonder kinderen, aan het strand, in willemstad.. all-in, juist niet?
Ik denk dat we eerder iets voor onszelf willen hebben en niet in 1 van de ketens willen zitten. Tenzij dat juist een aanrader is op Curacao? Zo ja, dan iets leuks aan het strand met zwembad, zeker niet all-in en met kinderen (we zijn zelf tenslotte met een kind)

Zo nee, is airbnb de way to go of zijn er ook goede andere alternatieven?
  donderdag 8 januari 2015 @ 09:38:31 #36
62913 Blik
The one and Only!
pi_148457916
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:24 schreef Esje-lief het volgende:

[..]

Kijk ff naar Mirador appartementen. Hebben wij vorig jaar 3 weken heerlijk gezeten!
Ziet er wel aardig uit, ga ik meenemen :)
pi_148466739
Ik zat zelf in een adults only hotel, wel aan te raden als je geen kinderen mee hebt..
dag
pi_148480592
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:38 schreef Blik het volgende:

[..]

Ziet er wel aardig uit, ga ik meenemen :)
Aardige Nederlands paar, we hebben de auto ook gehuurd. Mochten snorkel spullen lenen. 10 minuten van de boulevard en lekker rustig in de woonwijk. Ik zou zo terug gaan!!
Be brave. Be kind.
pi_156476249
Het is hier weer heerlijk vertoeven :)
dag
pi_156477080
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 17:15 schreef Peter het volgende:
Het is hier weer heerlijk vertoeven :)
Ah heerlijk, ik geloof het meteen? Waar zit je precies? Ik ga begin volgend jaar eens een ander eiland proberen, Barbados.
pi_156490472
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 17:58 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ah heerlijk, ik geloof het meteen? Waar zit je precies? Ik ga begin volgend jaar eens een ander eiland proberen, Barbados.
piscadera bay
dag
pi_165237466
Kickje, ben er nu en moet zeggen dat het wel bevalt. Alleen is het strand van Jan Thiel wel een invasie van tatoeages :')
pi_165240126
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2016 00:29 schreef spiritusbus het volgende:
Kickje, ben er nu en moet zeggen dat het wel bevalt. Alleen is het strand van Jan Thiel wel een invasie van tatoeages :')
Boeie..je komt er toch voor het strand en het water
pi_165241476
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 07:55 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Boeie..je komt er toch voor het strand en het water
en dan lig je naast Henk en Ingrid die aan de blikjes bier, chips en rosé zitten terwijl ze paffen als een schoorsteen, hun afval op het strand dumpen, Hazes luid uit de telefoon klinkt en ze Maikul en Chantal over het hele strand naschreeuwen.
dag
pi_165247611
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2016 10:32 schreef Peter het volgende:

[..]

en dan lig je naast Henk en Ingrid die aan de blikjes bier, chips en rosé zitten terwijl ze paffen als een schoorsteen, hun afval op het strand dumpen, Hazes luid uit de telefoon klinkt en ze Maikul en Chantal over het hele strand naschreeuwen.
Wow knap staaltje vooroordelen in 1 hele zin.
pi_165247654
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 15:38 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Wow knap staaltje vooroordelen in 1 hele zin.
Gewoon observatie van medelanders op Curaçaose stranden :Y
dag
pi_165252734
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2016 10:32 schreef Peter het volgende:

[..]

en dan lig je naast Henk en Ingrid die aan de blikjes bier, chips en rosé zitten terwijl ze paffen als een schoorsteen, hun afval op het strand dumpen, Hazes luid uit de telefoon klinkt en ze Maikul en Chantal over het hele strand naschreeuwen.
Ik vond het juist meer van die types die Sterre en Lente over het strand naschreeuwen. Voor de rest klopt het wel. Ligt er overigens wel aan in welke periode je gaat. Nu buiten de schoolvakanties zal dat wel meevallen.
  Moderator vrijdag 2 juni 2017 @ 17:53:45 #48
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_171401491
Kick voor snorkelen op Curaçao:

There are some great snorkeling opportunities in Curacao, where you will encounter many fishes and find some healthy coral reefs.

The shoreline access in Curacao is very easy with sandy beaches.

The vast majority of the beach snorkeling on Curaçao is in ideal depths for snorkelers.

Very often you will be snorkeling alongside limestone and fossilized coral cliffs, exploring the sea life that grows on the sides.

The sea floor does not often get much deeper than 20 feet close to shore.

Despite all the sandy beaches, most Curacao snorkeling is in crystal clear water.

At most locations if you stick to the left side of the bay you will find good underwater visibility.

This is because the wind and wave direction is normally from left to right, so sand from the beach clouds the visibility on the right.

For the same reason, sea life tends to be better on the left side of the bays because when the wind kicks up it normally pounds the right side of the bays, doing damage to the corals.

Curacao is close to the equator, and the water stays very warm. Generally, from December through March, the water temperatures are just below 80°F, and they can get as high as 84°F from April to November.

The trade winds in Curacao normally blow from the east. So even when the winds are blowing strongly you can expect to find lots of calm snorkeling spots.

Because of this you can commonly get in more snorkeling during a trip compared to islands that are more exposed to the winds and weather. You still have to be careful though; wind conditions can change and even switch directions.



Some favorite Curacao snorkeling spots are:

· Tugboat - Likely the most visited and well-known snorkel location on Curacao, Tugboat is wonderful. If you book a snorkeling boat tour, this is where they will probably take you. But you need not pay to access this great spot unless you love a boat trip because it's accessible by car.

· Kenepa Chiki- If you are looking for a gorgeous west end Curacao beach with great snorkeling, look no further. You will swim with the fish and explore live coral reef. And you could be lucky enough to see a large school of squid or catch a glimpse of an octopus hiding in a hole, like we did.

· Klein Curacao - Some of the best snorkeling available from Curacao is on this small island. Klein Curacao lies six miles southeast of the main island. Of course you must take a boat to the island, but it makes for a great day to a beautiful destination.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_171401559
Ook nog een tip voor snorkellaars, probeer eens en easybreath masker ipv een losse snorkel en duikbril. Kun je ook gewoon door je neus ademen. (en er zit een terugslagklep in waardoor je onder kunt duiken zonder dat het ding vol loopt.)
dag
  zaterdag 9 september 2017 @ 10:57:15 #50
111575 lubje25
lubjes' stash do not nick
pi_173672364
Wij gaan in Januari voor het eerst naar Curaçao. Hebben jullie nog tips? Leuke cafés/beachclubs/restaurants/live muziek en zulks?
Donder op man, ik pak gewoon mijn klomp
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')