Zal ik zeker doenquote:Op vrijdag 21 juni 2013 00:38 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Niet schuldig over voelen, duiven zijn als ratten en planten zich ook net zo snel voort... Papa en mama moeten gewoon elders hun nest maken! Hou het wel goed in de gaten en verwijder iedere poging tot een nieuw nest esap.
Ik dacht even dat deze post ook over de duiven gingquote:Op vrijdag 21 juni 2013 00:40 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Het is een plaag ja...Ik doe mn best om ze plat te drukken en te doden als ik ze zie maar ze vliegen zo snel en zijn zo klein...
Duiven zijn heeeel erg creatief. Gewoon vaak op je balkon zijn dan komen ze niet snel terug.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 08:59 schreef Maraca het volgende:
[..]
Zal ik zeker doenEmmer staat inmiddels binnen en de olielamphouder heb ik maar naar de stort gebracht. De rest van de spullen die buiten staat ga ik maar even afdekken en dan maar wat vaker inspecteren of ze niet creatief zijn geweest.
Ze kunnen toch geen link leggen tussen mij en mijn auto he?
Die druk je niet zomaar dood.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 09:41 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik dacht even dat deze post ook over de duiven ging
ik las vandaag dat tortels zeldzaam zijn geworden. dat er 95% minder duiven zijn.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 11:13 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Duiven zijn heeeel erg creatief. Gewoon vaak op je balkon zijn dan komen ze niet snel terug.
Zeldzaam?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 11:15 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik las vandaag dat tortels zeldzaam zijn geworden. dat er 95% minder duiven zijn.
die 5% zit hier waarschijnlijk.
ik heb een stuk of wat duiven dat dagelijks komt schaften bij mijn kippendames
Ook dat ja.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 11:21 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Het leek me al zo'n bloederige bende worden.
tja, ik verzin het niet hoor, hier wonen ze met zijn allen in onze kastanjeboom en schuiven aan bij de meiden. het stond in de telegraaf:http://www.telegraaf.nl/b(...)eds_schaarser__.htmlquote:Op vrijdag 21 juni 2013 11:25 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Zeldzaam?Het stikt hier van de tortelduiven. Nesten overal. Bij mijn ouders in de tuin, bij een collega van me op haar balkon en op mn werk een nest of 3...
Hmm.. kom eigenlijk nooit op het balkon. Alleen om de was te hangen als het eens mooi weer isquote:Op vrijdag 21 juni 2013 11:13 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Duiven zijn heeeel erg creatief. Gewoon vaak op je balkon zijn dan komen ze niet snel terug.
Tortelduiven of turke tortelduiven, daar zit een verschil in. Die turkse tortels zijn eenkleurig(beetje vaal zalmkleurig) met zo'n zwarte streep in de nek. Gewone tortels zien er anders uit.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 11:25 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Zeldzaam?Het stikt hier van de tortelduiven. Nesten overal. Bij mijn ouders in de tuin, bij een collega van me op haar balkon en op mn werk een nest of 3...
Maar zijn dat ook tortelduiven? Je hebt allerlei soorten duiven: houtduiven, tortelduiven en stadsduiven.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 11:15 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik las vandaag dat tortels zeldzaam zijn geworden. dat er 95% minder duiven zijn.
die 5% zit hier waarschijnlijk.
ik heb een stuk of wat duiven dat dagelijks komt schaften bij mijn kippendames
Andere tortels als ik t topic zo verder lees.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 12:38 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
tja, ik verzin het niet hoor, hier wonen ze met zijn allen in onze kastanjeboom en schuiven aan bij de meiden. het stond in de telegraaf:http://www.telegraaf.nl/b(...)eds_schaarser__.html
Als je er nooit komt waarom dan problemen met een nestje op je balkon?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 12:56 schreef Maraca het volgende:
[..]
Hmm.. kom eigenlijk nooit op het balkon. Alleen om de was te hangen als het eens mooi weer isMisschien moet ik wel gewoon een furby op het balkon zetten
Duidelijk geen verstand van duiven hiero...quote:Op zaterdag 22 juni 2013 14:10 schreef trovey het volgende:
[..]
Tortelduiven of turke tortelduiven, daar zit een verschil in. Die turkse tortels zijn eenkleurig(beetje vaal zalmkleurig) met zo'n zwarte streep in de nek. Gewone tortels zien er anders uit.
een visdraad, hoe moet ik me dat voorstellen? Daar kunnen ze toch ook op zitten?quote:Op zondag 23 juni 2013 11:09 schreef ArtemisQ het volgende:
Hier ook veel last van duiven! Ze zaten de hele tijd op een bepaald randje, daar nu van die plastic stekels opgezet, hopelijk werkt dat, en over de reling van mijn balkon een visdraad gespannen, en dat lijkt wel goed te helpen. Verder nog wat (stukken van) plastic tassen opgehangen, maar die ga ik waarschijnlijk weer weghalen, want dat ziet er echt niet uit.
Heel strak over de reling gespannen, maar als ze erop gaan zitten zakt 't iets naar beneden dus vliegen ze weg. (Dat is het idee tenminste, je moet de draad ook flink straks spannen, anders gaan ze er alsnog op zitten). Kwam 't *ergens* tegen en 't leek me wel een redelijk makkelijke oplossing, en het ziet er naar uit dat 't werkt! (of er zijn op dit moment gewoon weinig duiven, soms zijn er veel en soms vrijwel geen)quote:Op zondag 23 juni 2013 11:11 schreef computergirl het volgende:
[..]
een visdraad, hoe moet ik me dat voorstellen? Daar kunnen ze toch ook op zitten?
Ik heb zelfs Turkse tortels in huis ...en kweken maar als ze de kans zouden kregen....helaas net een maandje geleden een eitje gemist en nu heb ik drie generaties.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 23:50 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Andere tortels als ik t topic zo verder lees.
[..]
Als je er nooit komt waarom dan problemen met een nestje op je balkon?
[..]
Duidelijk geen verstand van duiven hiero...![]()
Van mij mogen ze allemaal 95% verminderen. Heb echt niets met duiven.
Omdat het balkon naast mijn slaapkamer is en ze wel veel herrie makenquote:Op zaterdag 22 juni 2013 23:50 schreef Outpost76 het volgende:
Als je er nooit komt waarom dan problemen met een nestje op je balkon?
Leuk idee, ik had er nog nooit van gehoord.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 17:18 schreef ArtemisQ het volgende:
Irritant, die luis! Ik heb ze op mijn muntplant uit de supermarkt, en ik hoop niet dat ze straks overspringen naar mijn andere planten.
En ik heb laatst op mijn balkon een makkelijke-moestuin-bak gemaakt (3x4 vakken) en die staat nu vol met verschillende groenten en kruiden. Sommigen had ik binnen al wat opgekweekt en overgepot (lijkt goed te zijn gegaan muv de boontjes helaas, maar die stonden ook met veel te veel in een redelijk kleine pot) en een aantal ingezaaid. Vandaag bij het tuincentrum ook wat mini-slaplantjes gekocht, dus binnenkort lekker eten uit mijn eigen tuintje.
neuhh nog lang niet. Zo was het voor we begonnen met klussenquote:
Zo snel mogelijk nieuwe pics dan.quote:Op donderdag 4 juli 2013 14:26 schreef Vicky het volgende:
[..]
neuhh nog lang niet. Zo was het voor we begonnen met klussen
whahah ik heb nog wel een foto van de douche die momenteel op het balkon staatquote:
We willen alles zienquote:Op donderdag 4 juli 2013 15:04 schreef Vicky het volgende:
[..]
whahah ik heb nog wel een foto van de douche die momenteel op het balkon staat
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
quote:Op donderdag 4 juli 2013 15:27 schreef Vicky het volgende:
[..]Ook een manier om je balkon in te richten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Duurt de verbouwing nog lang?
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
quote:Op donderdag 4 juli 2013 15:04 schreef Vicky het volgende:
[..]
jullie douchen op het balkon ?quote:Op donderdag 4 juli 2013 15:04 schreef Vicky het volgende:
[..]
ja tijdelijk... badkamer wordt verbouwd.quote:
is dat niet koud?quote:Op donderdag 4 juli 2013 18:43 schreef Vicky het volgende:
[..]
ja tijdelijk... badkamer wordt verbouwd.
Uhh Ik hoop dat ie voor de vakantie klaar is Trovey
nee hoor.. Tuinslang is aangesloten op de keukenkraan. Heerlijk warm water. En als het regent zet ik er een paraplu boven. Een voordeel: je bent ;s ochtends meteen wakkerquote:
En je vakantie is in december?quote:Op donderdag 4 juli 2013 18:43 schreef Vicky het volgende:
[..]
ja tijdelijk... badkamer wordt verbouwd.
Uhh Ik hoop dat ie voor de vakantie klaar is Trovey
quote:
Gelukkig gaat het binnenkort warmer worden.quote:Op donderdag 4 juli 2013 21:52 schreef Vicky het volgende:
[..]![]()
Augustus maar mijn man doet het allemaal zelfin zijn vrije uurtjes. .. och... zo op het balkon werkt prima
TV / [RTL 4] Help, Mijn Man Is Klusser! #10: Alles is gescript!quote:Op donderdag 4 juli 2013 21:52 schreef Vicky het volgende:
[..]![]()
Augustus maar mijn man doet het allemaal zelfin zijn vrije uurtjes. .. och... zo op het balkon werkt prima
totaal niet nodig. Hij doet het super netjes..quote:Op donderdag 4 juli 2013 22:38 schreef computergirl het volgende:
[..]
TV / [RTL 4] Help, Mijn Man Is Klusser! #10: Alles is gescript!
timing doet het natuurlijk wel.quote:Op donderdag 4 juli 2013 21:52 schreef Vicky het volgende:
[..]![]()
Ga je wel een bikkel van wordenquote:Op donderdag 4 juli 2013 22:44 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
timing doet het natuurlijk wel.
bij mij lag de douche eruit in december in de kerstvakantie
dan ligt buiten douchen niet zo heel erg voor de hand
uhh nee..quote:Op donderdag 4 juli 2013 22:44 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
timing doet het natuurlijk wel.
bij mij lag de douche eruit in december in de kerstvakantie
dan ligt buiten douchen niet zo heel erg voor de hand
Doen we hier morgen.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 18:23 schreef Dandilion het volgende:
Zulk lekker weer vraagt om een BBQ op mijn balkon.:-)
Blauw en donker paars zijn hier aanwezig in zaad vorm.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:13 schreef Outpost76 het volgende:
Wie vroeg hier laatst nou om een akelei soort?
Wat een bloemenprachtquote:Op zondag 21 juli 2013 14:03 schreef kaasplankje het volgende:
Ik denk niet dat er iemand is op onze kade (1km lang) die zoveel bloemen op het balkon heeft als wij.
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is de salie, die hebben we verzopen, ik moet idd nog opruimen.quote:Op zondag 21 juli 2013 14:04 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Wat een bloemenpracht(alleen die ene dode plant moet je even wegmoffelen ergens)
Mooi man!quote:Op zondag 21 juli 2013 14:03 schreef kaasplankje het volgende:
Ik denk niet dat er iemand is op onze kade (1km lang) die zoveel bloemen op het balkon heeft als wij.
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
20 liter haal ik niet met mijn plantjes, gelukkigquote:Op zondag 21 juli 2013 21:44 schreef CherryLips het volgende:
Hier gaat elke dag zo'n twintig liter water doorheen
Ik zal maar niet zeggen wat er hier door heen gaat.quote:Op zondag 21 juli 2013 21:44 schreef CherryLips het volgende:
Dat dacht ik ook maar dat heeft toch blauwe bloemetjes? Aangepast in de post.quote:Op maandag 22 juli 2013 18:56 schreef Doedezemaar het volgende:
Je 'onkruid' is nigella (juffertje in het groen). Je balkon is prachtig!
Hier alleen al aan één kant, de andere wel 30-40 liter.quote:Op zondag 21 juli 2013 21:44 schreef CherryLips het volgende:
Er gaat bij mij idd ook zo iets door heen. Als het niet meer is.quote:Op maandag 22 juli 2013 19:46 schreef trovey het volgende:
[..]
Hier alleen al aan één kant, de andere wel 30-40 liter.Gelukkig heb ik steeds meer planten die ik wel een dagje kan overslaan omdat ze (redelijk) droogtebestendig zijn...die dat niet zijn hebben het nu begeven.
Slachtoffers heb je altijdquote:Op maandag 22 juli 2013 19:48 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Er gaat bij mij idd ook zo iets door heen. Als het niet meer is.
dode plantjes...![]()
Ik heb mn luizen weggekregen met afwasmiddelspray, 3 dagen 2x per dag. Maar de planten vonden het niet zo tofquote:Op maandag 22 juli 2013 15:44 schreef Outpost76 het volgende:
@douche-eendje :
Gewoon biologisch spul kopen tegen die luis. ( http://www.bayergarden.nl/nl-NL/Natria-Introductie.aspx ) Heb ik ook gedaan, meng iets meer dan de richtlijnen en alle luis is inm dood en mn planten kunnen nu dus heerlijk groeien. Ik geef 2x per (s'ochtends en s'avonds) dag flink veel water en er brand bijna niets weg. Alles is vol op aan t groeien en bloeien.
Stokroos vol open:
[ afbeelding ]
Aardappel :
[ afbeelding ]
Tros Tomaat :
[ afbeelding ]
Kaasjes kruid en Komkommer kruid :
[ afbeelding ]
Oost Indische kers :
[ afbeelding ]
IJskruid :
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vlijtig liesje :
[ afbeelding ]
Viooltjes :
[ afbeelding ]
Geen idee :
[ afbeelding ]
Diverse :
[ afbeelding ]
Mijn 1e boontjes:
[ afbeelding ]
Juffertje in t groen :
[ afbeelding ]
Heerlijk warm!:
[ afbeelding ]
(dat was gisteravond rond 19.00)
Klopt die heb ik hier her en der (zag ik net) ook maar leuk is anders.quote:Op maandag 22 juli 2013 19:56 schreef trovey het volgende:
[..]
Slachtoffers heb je altijd....mijn surfina's zijn niet meer, de zon was iets te heftig maar de portulac die nog meer in de zon staan bloeien als nooit tevoren.
Ik kijk na de hittegolf wel wat er over is, nu nieuwe planten neerzetten op die plekken is meteen zelfmoord plegen voor die planten.
Vinden ze niet leuk nee!quote:Op maandag 22 juli 2013 19:56 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik heb mn luizen weggekregen met afwasmiddelspray, 3 dagen 2x per dag. Maar de planten vonden het niet zo tof
Ik heb aan de noordzijde wel wat klaarstaan wat geschikt zijn...begon met een p....en toen ik thuis was wist ik de naam niet meer.quote:Op maandag 22 juli 2013 19:58 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Klopt die heb ik hier her en der (zag ik net) ook maar leuk is anders.
Zou ik idd nu nog niet doen idd.
opschrijven of in je telefoon zetten.quote:Op maandag 22 juli 2013 20:00 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik heb aan de noordzijde wel wat klaarstaan wat geschikt zijn...begon met een p....en toen ik thuis was wist ik de naam niet meer.Uiterlijk belooft dat het goed tegen warmte kan, behaarde vlezige bladeren en paarse bloempjes.
Ik was op een braderie en had alleen mijn portemonnee bij mequote:Op maandag 22 juli 2013 20:02 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
opschrijven of in je telefoon zetten.
Maak eens een foto. Ik is benieuwd.
Dan is t lastig ja. Al kan je ook op papiergeld schrijven.quote:Op maandag 22 juli 2013 20:04 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik was op een braderie en had alleen mijn portemonnee bij me, zal deze week wel even een foto maken, de bloemen zijn net uitgebloeid dus even wachten op nieuwe bloemen
Dat is toch een prima systeem? Mijn moeder behandelt al jaren alle binnenplanten alsof het vetplanten zijn, en nu heeft ze een kamer vol planten die bestand zijn tegen dat sporadische watergeven.quote:Op maandag 22 juli 2013 19:46 schreef trovey het volgende:
Gelukkig heb ik steeds meer planten die ik wel een dagje kan overslaan omdat ze (redelijk) droogtebestendig zijn...die dat niet zijn hebben het nu begeven.
Ja het is al een tijd geleden hoor, luis is goed weg en inmiddels al flink wat water gehadquote:Op maandag 22 juli 2013 19:59 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Vinden ze niet leuk nee!De aarde goed vol gieten een paar keer achter elkaar. Hopen dat het wegspoelt. Dat spul wat ik zei doet biologisch heel goed zn werk en de planten hebben er geen last van. Mits je het niet in de volle zon doet uiteraard.
Had ik ook niet bij me, alleen pinpas en muntgeld.quote:Op maandag 22 juli 2013 20:06 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Dan is t lastig ja. Al kan je ook op papiergeld schrijven.
Is goed.
Wat niet werkt komt niet terug.quote:Op maandag 22 juli 2013 20:40 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Dat is toch een prima systeem? Mijn moeder behandelt al jaren alle binnenplanten alsof het vetplanten zijn, en nu heeft ze een kamer vol planten die bestand zijn tegen dat sporadische watergeven.![]()
Mijn moerasgeneranium is in ieder geval een blijvertje, kortgeleden gekocht en bloeit en groeit als de malle.quote:Op maandag 22 juli 2013 20:56 schreef loecje het volgende:
liefdevol verwaarlozen![]()
krijg je mooie bloeiende planten van.
Elke dag water geven is wat anders als de pot overspoelen met water 3 a 4x per dag.quote:Op maandag 22 juli 2013 20:55 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ja het is al een tijd geleden hoor, luis is goed weg en inmiddels al flink wat water gehad
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |