abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127587239
Hmm ja bij mij vangt niks regen, het grote balkon is overdekt. :{

Wat bedoel je met een 'ingebouwd watergeefsysteem'?

Edit ik heb vanmiddag onder elke pot een schaal/bord/bak gezet zodat niet alles er helemaal meteen doorheen loopt.
  zondag 9 juni 2013 @ 17:52:42 #27
62419 CherryLips
chocoholic
pi_127587370
Ik loop gewoon een paar keer heen en weer met m'n gieter :P
En veel schotels.

M'n rozen zaten toch onder de luis? Ze waren een tijdje verdwenen, net toen ik spul bij het tuincentrum had gehaald. Ze waren weer terug, gisteravond spul erop gespoten... Goed spul! Ik heb volgens mij iets te veel gebruikt (en ook niet echt een afstand van 30 cm aangehouden, was ik vergeten...). Maar die hele plant + pot liggen nu vol met dode luizen :') Ze zijn nog niet allemaal het hoekje om, maar ik wacht even met de volgende lading, moest volgens de gebruiksaanwijzing dus laat ik me daar maar eens aan houden.
Tap tap tap
  zondag 9 juni 2013 @ 18:12:22 #28
244933 trovey
Nachtoele
pi_127587978
Ik heb heb meeldauw op mijn veldsla. }:| ...echt alleen daarop en op de laatste violen. Geen bladluis te zien hier, blijkbaar doen alle insecten die ik zie hier hun werk.

Aanvulling op mijn vorige post: droogtebestendige planten op de plekken die het meeste te lijden hebben van uitdroging (Zuiden, vol zon).
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zondag 9 juni 2013 @ 18:14:46 #29
244933 trovey
Nachtoele
pi_127588052
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 17:48 schreef YogaLove het volgende:
Hmm ja bij mij vangt niks regen, het grote balkon is overdekt. :{

Wat bedoel je met een 'ingebouwd watergeefsysteem'?

Edit ik heb vanmiddag onder elke pot een schaal/bord/bak gezet zodat niet alles er helemaal meteen doorheen loopt.
Zo'n extra niveau in de pot waar extra water in blijft staan, kun je opheffen door de stop onder de pot eruit te halen....heb ik bij eentje moeten doen, die ving teveel water de afgelopen tijd :P ...uiteraard stop op de goede plek in enveloppe met naam erop bewaard voordat ik denk "Wat is dat :? ...weg ermee :{w "
Optimist tot in de kist
  maandag 10 juni 2013 @ 10:36:41 #30
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_127612053
ik zoek balkonplanten die op mijn prachtige nieuwe O+ maar bijna volledig zonloze -O- balkon zullen overleven. Graag iets wat er tof en fleurig uitziet, maar wat wel een beetje foolproof is :@

iemand ideetjes?

het balkon in kwestie O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 10 juni 2013 @ 12:36:50 #31
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_127615174
Lekker groen uitzicht vanaf je balkon! *O* ik kan je verder helaas niet helpen :P

Ik heb gisteren de hele middag op het balkon gerommeld, want ik heb voor mijn verjaardag aardbeienplanten, een tomatenplant en zonnebloemen gekregen. Ben helemaal blij *O*

Ik zag wel dat er luis op mijn muntplant zit, weet iemand wat ik daaraan zou kunnen doen? Ik neem aan dat zomaar een bestrijdingsmiddel geen goed idee is aangezien ik er nog mee wil kunnen koken/thee zetten.
pi_127615248
quote:
99s.gif Op maandag 10 juni 2013 10:36 schreef littledrummergirl het volgende:
ik zoek balkonplanten die op mijn prachtige nieuwe O+ maar bijna volledig zonloze -O- balkon zullen overleven. Graag iets wat er tof en fleurig uitziet, maar wat wel een beetje foolproof is :@

iemand ideetjes?

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
het balkon in kwestie O+
http://nepplanten.nl/
  maandag 10 juni 2013 @ 12:41:16 #33
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_127615291
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 12:36 schreef morgane het volgende:
Lekker groen uitzicht vanaf je balkon! *O* ik kan je verder helaas niet helpen :P
jaaa O+ midden in de stad en je hoort alleen maar de bomen ruisen en de vogels fluiten O+. Jammer van de zon, maar wel een lekker plekje :Y
  maandag 10 juni 2013 @ 12:41:58 #34
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_127615313
quote:
is het zo erg :'( ?
  † In Memoriam † maandag 10 juni 2013 @ 12:45:52 #35
37843 lady-wrb
kortaf
pi_127615457
quote:

Ik heb gisteren de hele middag op het balkon gerommeld, want ik heb voor mijn verjaardag aardbeienplanten, een tomatenplant en zonnebloemen gekregen. Ben helemaal blij *O*

Ik zag wel dat er luis op mijn muntplant zit, weet iemand wat ik daaraan zou kunnen doen? Ik neem aan dat zomaar een bestrijdingsmiddel geen goed idee is aangezien ik er nog mee wil kunnen koken/thee zetten.
spiritus met groene zeep?
pi_127615467
Mooi plekje ldg! Hebben je buren er planten op staan? Kijk eens wat er bij hun staat en het goed doet.
  † In Memoriam † maandag 10 juni 2013 @ 12:47:04 #37
37843 lady-wrb
kortaf
pi_127615490
quote:

iemand ideetjes?

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
het balkon in kwestie O+
http://www.tuinieren.nl/a(...)or-een-schaduwterras
  maandag 10 juni 2013 @ 12:49:01 #38
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_127615540
quote:
ah da's een goeie, thnx *O* er is hoop
  maandag 10 juni 2013 @ 12:50:23 #39
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_127615578
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 12:46 schreef douche-eendje het volgende:
Mooi plekje ldg! Hebben je buren er planten op staan? Kijk eens wat er bij hun staat en het goed doet.
de meeste buren hebben een stadstuin op de begane grond aka een hele hoop struiken en bomen en op een platgelopen stukje een tuinsetje :P
pi_127615740
Fuchsia's slinken in de zon. Geraniums kunnen zonloos.

Begane grond vollegrondsteelt en balkon pottenteelt zijn niet te vergelijken. Meestal is het op balkon ook lichter dan beneden.
pi_127615979
Geraniums kunnen volgens mij aardig wat hebben.
Tap tap tap
  maandag 10 juni 2013 @ 13:07:37 #42
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_127616099
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 13:04 schreef CherryLips het volgende:
Geraniums kunnen volgens mij aardig wat hebben.
dan moet ik nog wel even over de bejaardenvibe heenstappen :P ze doen me aan bejaardentehuizen denken :@
  maandag 10 juni 2013 @ 13:09:18 #43
244933 trovey
Nachtoele
pi_127616153
quote:

Met een flinke waterstraal wegspuiten is altijd een goed begin. :P
Optimist tot in de kist
pi_127616270
quote:
99s.gif Op maandag 10 juni 2013 13:07 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

dan moet ik nog wel even over de bejaardenvibe heenstappen :P ze doen me aan bejaardentehuizen denken :@
Ik heb hele toffe tweekleurige, knalroze O+
Tap tap tap
  maandag 10 juni 2013 @ 13:13:35 #45
244933 trovey
Nachtoele
pi_127616305
quote:

iemand ideetjes?

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
het balkon in kwestie O+
Eenjarige of vaste planten om een combi daarvan? Wat betreft eenjarigen zijn Vlijtige liesjes en zaaibegonia (die kleine soort) zijn goede planten voor een minder zonnige plek en mits genoeg water niet kapot te krijgen en in vele bloemkleuren en bij de begonia zelfs bladkleuren. Wat betreft vaste planten: hosta's, hortensia's en allerlei soorten geraniums (de vaste plant dus niet de pelargonium die men hier eerder noemt) waarvan er ook een aantal prima geschikt zijn voor (half) schaduwplekken). Zo zijn er vast wel meer te vinden. ;)
Optimist tot in de kist
  maandag 10 juni 2013 @ 13:17:11 #46
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_127616440
ik zit nu hier een beetje te kijken :) best uitgebreid assortiment O+
http://www.tuinplantenweb(...)schaduw-tot-schaduw/

ik ben er al achter dat niet alle geraniums van die bejaardendingen zijn :P ooievaarsbekken vind ik mooi :Y

en ik denk dat ik een combi van vaste en eenjarige planten neem :) en t liefst dan ook nog dingen die ook zonder bloemen nog n beetje fleurig zijn. iets met mooi blad ofzo.

dit is mn eerste plantenkoopactie ever _O- valt het op
pi_127616533
Ik weet niet of het nog zo is, maar de Franse geraniums waren gevoeliger voor luis.

Bejaarden zitten voor het venster achter een geranium die half dood is en een paar kleine blaadjes in stand weet te houden. Dat is de dan de uitgebluste/uitgerangeerde bejaarde. Dat is wat anders dan bakken vol hanggeraniums of goed uitgegroeide gewone geraniums.
pi_127616672
De ooievaarsbekken bloeien niet de hele zomer. De Pelargonium-geraniums wel. Daar staat tegenover dat de ooievaarsbekken wintergroen zijn en de gewone geranium gewoon weggegooid kunnen worden. De prijs is tegenwoordig laag genoeg om niet aan overhouden te beginnen (ik haalde altijd luizen in huis, zodat ze toch kapot ging voordat het mei was).

Akelei valt me nu in. Zit nu waarschijnlijk in de bloeitop.
  maandag 10 juni 2013 @ 13:30:11 #49
244933 trovey
Nachtoele
pi_127616925
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 13:23 schreef Teslynd het volgende:
De ooievaarsbekken bloeien niet de hele zomer. De Pelargonium-geraniums wel. Daar staat tegenover dat de ooievaarsbekken wintergroen zijn en de gewone geranium gewoon weggegooid kunnen worden. De prijs is tegenwoordig laag genoeg om niet aan overhouden te beginnen (ik haalde altijd luizen in huis, zodat ze toch kapot ging voordat het mei was).

Akelei valt me nu in. Zit nu waarschijnlijk in de bloeitop.
Moet je gewoon verschillende soorten kopen die na elkaar bloeien, bovendien heeft de vaste geranium ook mooi blad. ;) Ik hoop dat mijn moerasgeranium in mijn moerasbak nog gaat bloeien dit jaar, staat er net in dus altijd even afwachten.
Optimist tot in de kist
pi_127617330
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 13:20 schreef Teslynd het volgende:
Ik weet niet of het nog zo is, maar de Franse geraniums waren gevoeliger voor luis.

Bejaarden zitten voor het venster achter een geranium die half dood is en een paar kleine blaadjes in stand weet te houden. Dat is de dan de uitgebluste/uitgerangeerde bejaarde. Dat is wat anders dan bakken vol hanggeraniums of goed uitgegroeide gewone geraniums.
M'n Franse geraniums staan naast een rozenstruik die wemelt van de luis, maar de geraniums niks hoor :P
De rozenstruik als het goed is ook niet meer, heb ze even bespoten :')
Tap tap tap
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')