Zo'n extra niveau in de pot waar extra water in blijft staan, kun je opheffen door de stop onder de pot eruit te halen....heb ik bij eentje moeten doen, die ving teveel water de afgelopen tijdquote:Op zondag 9 juni 2013 17:48 schreef YogaLove het volgende:
Hmm ja bij mij vangt niks regen, het grote balkon is overdekt.![]()
Wat bedoel je met een 'ingebouwd watergeefsysteem'?
Edit ik heb vanmiddag onder elke pot een schaal/bord/bak gezet zodat niet alles er helemaal meteen doorheen loopt.
http://nepplanten.nl/quote:Op maandag 10 juni 2013 10:36 schreef littledrummergirl het volgende:
ik zoek balkonplanten die op mijn prachtige nieuwemaar bijna volledig zonloze
balkon zullen overleven. Graag iets wat er tof en fleurig uitziet, maar wat wel een beetje foolproof is
![]()
iemand ideetjes?
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
het balkon in kwestie
jaaaquote:Op maandag 10 juni 2013 12:36 schreef morgane het volgende:
Lekker groen uitzicht vanaf je balkon!ik kan je verder helaas niet helpen
is het zo ergquote:
spiritus met groene zeep?quote:Op maandag 10 juni 2013 12:36 schreef morgane het volgende:
Ik heb gisteren de hele middag op het balkon gerommeld, want ik heb voor mijn verjaardag aardbeienplanten, een tomatenplant en zonnebloemen gekregen. Ben helemaal blij
Ik zag wel dat er luis op mijn muntplant zit, weet iemand wat ik daaraan zou kunnen doen? Ik neem aan dat zomaar een bestrijdingsmiddel geen goed idee is aangezien ik er nog mee wil kunnen koken/thee zetten.
http://www.tuinieren.nl/a(...)or-een-schaduwterrasquote:Op maandag 10 juni 2013 10:36 schreef littledrummergirl het volgende:
balkon zullen overleven. Graag iets wat er tof en fleurig uitziet, maar wat wel een beetje foolproof is
![]()
iemand ideetjes?
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
het balkon in kwestie
ah da's een goeie, thnxquote:Op maandag 10 juni 2013 12:47 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
http://www.tuinieren.nl/a(...)or-een-schaduwterras
de meeste buren hebben een stadstuin op de begane grond aka een hele hoop struiken en bomen en op een platgelopen stukje een tuinsetjequote:Op maandag 10 juni 2013 12:46 schreef douche-eendje het volgende:
Mooi plekje ldg! Hebben je buren er planten op staan? Kijk eens wat er bij hun staat en het goed doet.
dan moet ik nog wel even over de bejaardenvibe heenstappenquote:Op maandag 10 juni 2013 13:04 schreef CherryLips het volgende:
Geraniums kunnen volgens mij aardig wat hebben.
Met een flinke waterstraal wegspuiten is altijd een goed begin.quote:Op maandag 10 juni 2013 12:36 schreef morgane het volgende:
Ik heb gisteren de hele middag op het balkon gerommeld, want ik heb voor mijn verjaardag aardbeienplanten, een tomatenplant en zonnebloemen gekregen. Ben helemaal blij
Ik zag wel dat er luis op mijn muntplant zit, weet iemand wat ik daaraan zou kunnen doen? Ik neem aan dat zomaar een bestrijdingsmiddel geen goed idee is aangezien ik er nog mee wil kunnen koken/thee zetten.
Ik heb hele toffe tweekleurige, knalrozequote:Op maandag 10 juni 2013 13:07 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
dan moet ik nog wel even over de bejaardenvibe heenstappenze doen me aan bejaardentehuizen denken
Eenjarige of vaste planten om een combi daarvan? Wat betreft eenjarigen zijn Vlijtige liesjes en zaaibegonia (die kleine soort) zijn goede planten voor een minder zonnige plek en mits genoeg water niet kapot te krijgen en in vele bloemkleuren en bij de begonia zelfs bladkleuren. Wat betreft vaste planten: hosta's, hortensia's en allerlei soorten geraniums (de vaste plant dus niet de pelargonium die men hier eerder noemt) waarvan er ook een aantal prima geschikt zijn voor (half) schaduwplekken). Zo zijn er vast wel meer te vinden.quote:Op maandag 10 juni 2013 10:36 schreef littledrummergirl het volgende:
![]()
iemand ideetjes?
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
het balkon in kwestie
Moet je gewoon verschillende soorten kopen die na elkaar bloeien, bovendien heeft de vaste geranium ook mooi blad.quote:Op maandag 10 juni 2013 13:23 schreef Teslynd het volgende:
De ooievaarsbekken bloeien niet de hele zomer. De Pelargonium-geraniums wel. Daar staat tegenover dat de ooievaarsbekken wintergroen zijn en de gewone geranium gewoon weggegooid kunnen worden. De prijs is tegenwoordig laag genoeg om niet aan overhouden te beginnen (ik haalde altijd luizen in huis, zodat ze toch kapot ging voordat het mei was).
Akelei valt me nu in. Zit nu waarschijnlijk in de bloeitop.
M'n Franse geraniums staan naast een rozenstruik die wemelt van de luis, maar de geraniums niks hoorquote:Op maandag 10 juni 2013 13:20 schreef Teslynd het volgende:
Ik weet niet of het nog zo is, maar de Franse geraniums waren gevoeliger voor luis.
Bejaarden zitten voor het venster achter een geranium die half dood is en een paar kleine blaadjes in stand weet te houden. Dat is de dan de uitgebluste/uitgerangeerde bejaarde. Dat is wat anders dan bakken vol hanggeraniums of goed uitgegroeide gewone geraniums.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |