Ik vroeg me vooral af in welk opzicht TS vind dat hij / zij in zijn / haar privacy geschonden is. Ik zie geen 'privacy' in een zakelijk gesprek.quote:Op woensdag 5 juni 2013 17:03 schreef sanger het volgende:
De wetgeving is hierin duidelijk, minimaal 1 van de gesprekspartners dient op de hoogte zijn. Er mag geen sprake zijn van heimelijk afluisteren.
Ik ga er gemakshalve even vanuit dat de collega van de meeluisteraar er vanaf wist
Omdat het zakelijk is? Wat een rare conclusie. Alsof zakelijke gesprekken niet vertrouwelijk kunnen zijn.quote:Op woensdag 5 juni 2013 17:05 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik vroeg me vooral af in welk opzicht TS vind dat hij / zij in zijn / haar privacy geschonden is. Ik zie geen 'privacy' in een zakelijk gesprek.
Zielig ventje ben je, krijg je niet genoeg aandacht thuis?quote:
Kan wel, maar een zakelijk gesprek is niet per definitie vertrouwelijk.quote:Op woensdag 5 juni 2013 17:09 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Omdat het zakelijk is? Wat een rare conclusie. Alsof zakelijke gesprekken niet vertrouwelijk kunnen zijn.
Vooruitziende blik.quote:Op woensdag 5 juni 2013 16:51 schreef Queller het volgende:
[..]
En dat heeft met mijn opmerking te maken, want....?
Ik ben het overigens niet met je eens dat dat in alle gevallen geldt, maar dat terzijde.
Haar privacy had ook niet geschonden geweest als het een persoonlijk gesprek zou zijn geweest.quote:Op woensdag 5 juni 2013 17:05 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik vroeg me vooral af in welk opzicht TS vind dat hij / zij in zijn / haar privacy geschonden is. Ik zie geen 'privacy' in een zakelijk gesprek.
quote:Op woensdag 5 juni 2013 16:31 schreef Lucky_Lovely het volgende:
[..]
Natuurlijk ga ik stappen ondernemen als de wetgeving aangeeft dat er sprake is van schending van privacy! Maar het is nog steeds wel zo dat het gesprek op zich niet persoonlijk is geweest. Waarschijnlijk zou ik bepaalde dingen wellicht wat anders hebben geformuleerd als ik had geweten dat er nog iemand meeluisterde.
Waarom? Je geeft zelf aan dat het slechts een irritatie betreft en dat verder geen grote gevolgen aan kleven. Ze hebben misschien niet netjes gehandeld maar je reactie hierop getuigd van weinig volwassenheid. Gewoon aangeven dat je hier niet van gediend bent en het hier bij laten.quote:
Een gesprek dat je zelf voert opnemen mag ook gewoon.quote:Op woensdag 5 juni 2013 17:25 schreef MacorgaZ het volgende:
Gesprekken opnemen mag meestal niet zonder toestemming, maar mee laten luisteren lijkt me wel, net als dat je ook gewoon tijdens het gesprek alles zou kunnen opschrijven en dat doormailen naar je baas ofzo.
Wel wat raar dat het niet wordt gezegd in ieder geval, maar mag gewoon.
Zolang 1 van de deelnemers maar op de hoogte is mag het gesprek opgenomen worden.quote:Op woensdag 5 juni 2013 17:25 schreef MacorgaZ het volgende:
Gesprekken opnemen mag meestal niet zonder toestemming
Klinkt meer als een meningsverschil waarin jij aan het kortste eind trekt.quote:Op woensdag 5 juni 2013 16:38 schreef Lucky_Lovely het volgende:
Ik zei dat ik nog iets wilde doorgeven en ze merkte op dat zij zich niet wilde bemoeien met het gesprek. Ze had het gesprek al gehoord en vond dat haar collega juist had gehandeld. Ik vroeg of ze ook mijn kant van het verhaal heeft gehoord. Ja, zei ze. Ik stond namelijk op de luidspreker.
Je kunt opnemen wat je wilt.quote:Op woensdag 5 juni 2013 17:28 schreef MacorgaZ het volgende:
He, serieus? Wtf.
Ik ben de Amerikaanse wetgeving gewend, daar moet je het juist aan de tegenpartij vragen.
Wat maakte dit gesprek dan vertrouwelijk?quote:Op woensdag 5 juni 2013 17:09 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Omdat het zakelijk is? Wat een rare conclusie. Alsof zakelijke gesprekken niet vertrouwelijk kunnen zijn.
Je mag het inderdaad niet zonder toestemming publiceren, maar als bewijs in een rechtzaak is het bijvoorbeeld wel toegestaan.quote:Op woensdag 5 juni 2013 17:30 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Je kunt opnemen wat je wilt.
Maar als de tegenpartij niet op de hoogte is kun je er verder niet zo heel veel mee.*
*uitzonderingen daar gelaten
En hoe pak je ze daarmee terug? Hoe is TS nu 'gepakt' door het meeluisteren?quote:Op woensdag 5 juni 2013 18:20 schreef geevee het volgende:
Dit is moreel verwerpelijk maar wel toegestaan als 1 van de partners op de hoogte is!
Voor een volgende gesprek kan je ze terugpakken door het op te nemen of aan jouw kant ook mee te laten luisteren.
Precies wat ik ook bedoel, wat is nu uberhaupt het probleem hier?quote:Op woensdag 5 juni 2013 18:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En hoe pak je ze daarmee terug? Hoe is TS nu 'gepakt' door het meeluisteren?
Het zijn toch zakelijke gesprekken hier...quote:Op woensdag 5 juni 2013 18:25 schreef geevee het volgende:
Degene die terugbelt word nu ook ongevraagd afgeluisterd en kan zich ook zwaar in de privacy aangetast voelen.
Welke privacy? TS heeft met een bedrijf te maken, nu vertegenwoordigd door iemand aan de telefoon. Een collega die meeluistert doet dat vanuit het belang van het bedrijf. Het is niks anders dan dat degene die TS te woord stond aan de telefoon na afloop het gesprek bespreekt met een of meer collega's. Of is dat ook schending van de privacy?quote:Op woensdag 5 juni 2013 18:25 schreef geevee het volgende:
Degene die terugbelt word nu ook ongevraagd afgeluisterd en kan zich ook zwaar in de privacy aangetast voelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |