abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127900103
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 07:44 schreef cafca het volgende:
Tja, en toch zou ik niemand die groepen aanraden, gezien de prijs/kwaliteitsverhouding. Krijg je op een gegeven moment toch spijt van.Voor dat budget zou ik dan adviseren om op zoek te gaan naar een scherpe aanbieding met Tiagra of een 2e hands fiets, al is dat voor dames idd wel lastiger
Juist vanwege de prijs-kwaliteit is het wel aan te raden. Hoe hoger je komt, hoe slechter qua prijs-kwaliteit. We hebben het hier over iemand die voor het eerst een racefiets koopt en een budget heeft van 600 euro.

Dat wij weten dat Ultegra veel fijner schakelt, dat doet er niet echt toe of wel?

Hoe hoger in het segment hoe fijner het schakelt en vooral hoe lichter het hele systeem is. Maar ze werken gewoon allemaal zoals het moet en duurzaam zijn ze ook. En hoe hoger in het segment, hoe kleiner het kwaliteitsverschil met een lagere gruppo.
Geen reden dus om een versleten 105 tweedehands te kopen. Tja, als je een 105 kunt vinden met weinig kilometers erop, dat is een ander verhaal.

Een fiets die net niet nieuw meer is is ineens al veel goedkoper. Dus als je een tweedehands kunt vinden met minder dan 1000 km, tja dan heb je een goede deal. Maar dat is altijd zo. Echter heeft een fiets niet zoals een auto een odometer.

Maar als het over nieuw gaat kun je gerust voor 600 euro een Sora of zelfs een 2300 kopen. Geen reden om dit jaar helemaal niets te kopen en te wachten tot je bijv 900 euro uit wilt geven.

Je kunt je afvragen of je beter nu 900 euro uit kunt geven ipv 600 en zo iets meer kwaliteit kunt kopen, maar dat is aan de persoon die het budget bepaald. Niet aan ons. Voor 600 euro budget zit je gewoon op een 2300 en wordt Sora soms al lastig.

Tja, als je een duur koolstofframe koopt en er zit een Sora op, dan kun je je afvragen of je je geld wel aan het goede uitgeeft. Maar dat is hier niet het geval.

Met een 2300 kun je alles wat je met een Ultegra ook kunt. En het is ook niet zo dat we in Nederland overal klimmetjes hebben waar je elke minuut bij moet schakelen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Pandarus op 17-06-2013 13:48:25 ]
pi_127900518
Ik denk persoonlijk dat je relatief gezien voor een 2300 meer betaalt dan voor een Tiagra, en zoals ik al zei: ik denk dat je er spijt van krijgt.
pi_127901430
Tja dat is natuurlijk onzin omdat het steeds meer geld kost om een betere gruppo te maken. En beter betekent vooral lichter. Daar zit hem het grootste prijsverschil.
Verder schakelt een goed afgestelde 2300 beter dan een slecht afgestelde Tiagra. En met tweedehands heb je nu eenmaal geen afstelling, service, etc.
Als een Sora echt goed afgesteld is schakelt deze niet zoveel minder dan een Ultegra. Alleen is men soms nogal wat lui in het goed afstellen van een Sora tov het afstellen van een Ultegra 'want het is maar een Sora'.

Afstelling van de fiets is veel belangrijker dan schakelen. Ik heb zelf genoeg ritjes waar ik maar twee keer schakel. Twee keer omhoog schakelen als ik begin met fietsen en twee keer naar beneden als ik weer thuis ben.
Een fiets waar je niet fijn op zit daar fiets je gewoonweg veel minder op.

En voor 600 euro koop je nu eenmaal niet een fiets met Tiagra of beter.

Als je nu maar 600 euro uit wilt geven en je denkt daar de komende jaren serieus mee te kunnen fietsen zonder op een gegeven moment iets beters te willen kopen, tja dat is een andere discussie.

Voor 1000 tot 1500 euro koop je de beste racefiets die geld kan kopen. Geef je meer uit dan is dat luxer, lichter, en bling'ier, maar niet beter. Met 600 euro koop je een fiets die gewoon iets minder is. Maar dan betaal je ook een stuk minder voor.
Als een persoon dan alsnog een budget van 600 euro heeft dan zal daar wel een reden voor zijn.
En dat is zeker wel begrijpelijk als deze persoon nog nooit op een racefiets gezeten heeft.

Wat de beste optie voor deze persoon is kan ik niet zeggen. Maar het is onzinnig om een nieuwe fiets met 2300 of sora per definitie uit te sluiten.
Of iemand spijt gaat krijgen van het uitgeven van maar 600 euro ipv 1500 euro, dat kunnen zowel jij als ik niet zeggen.


Mensen die 105 of Ultegra gewend zijn en nog nooit op een fiets met Sora gezeten hebben zijn altijd verrast dat he niet zo slecht is als ze zich voorgesteld hadden. Google het maar na.

[ Bericht 2% gewijzigd door Pandarus op 17-06-2013 14:38:16 ]
  maandag 17 juni 2013 @ 15:39:32 #179
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_127905148
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 14:10 schreef Pandarus het volgende:
Tja dat is natuurlijk onzin omdat het steeds meer geld kost om een betere gruppo te maken. En beter betekent vooral lichter. Daar zit hem het grootste prijsverschil.
Verder schakelt een goed afgestelde 2300 beter dan een slecht afgestelde Tiagra. En met tweedehands heb je nu eenmaal geen afstelling, service, etc.
Als een Sora echt goed afgesteld is schakelt deze niet zoveel minder dan een Ultegra. Alleen is men soms nogal wat lui in het goed afstellen van een Sora tov het afstellen van een Ultegra 'want het is maar een Sora'.

Afstelling van de fiets is veel belangrijker dan schakelen. Ik heb zelf genoeg ritjes waar ik maar twee keer schakel. Twee keer omhoog schakelen als ik begin met fietsen en twee keer naar beneden als ik weer thuis ben.
Een fiets waar je niet fijn op zit daar fiets je gewoonweg veel minder op.

En voor 600 euro koop je nu eenmaal niet een fiets met Tiagra of beter.

Als je nu maar 600 euro uit wilt geven en je denkt daar de komende jaren serieus mee te kunnen fietsen zonder op een gegeven moment iets beters te willen kopen, tja dat is een andere discussie.

Voor 1000 tot 1500 euro koop je de beste racefiets die geld kan kopen. Geef je meer uit dan is dat luxer, lichter, en bling'ier, maar niet beter. Met 600 euro koop je een fiets die gewoon iets minder is. Maar dan betaal je ook een stuk minder voor.
Als een persoon dan alsnog een budget van 600 euro heeft dan zal daar wel een reden voor zijn.
En dat is zeker wel begrijpelijk als deze persoon nog nooit op een racefiets gezeten heeft.

Wat de beste optie voor deze persoon is kan ik niet zeggen. Maar het is onzinnig om een nieuwe fiets met 2300 of sora per definitie uit te sluiten.
Of iemand spijt gaat krijgen van het uitgeven van maar 600 euro ipv 1500 euro, dat kunnen zowel jij als ik niet zeggen.


Mensen die 105 of Ultegra gewend zijn en nog nooit op een fiets met Sora gezeten hebben zijn altijd verrast dat he niet zo slecht is als ze zich voorgesteld hadden. Google het maar na.

An, hier hebben we een echte Sora fanboy. Doorgaan, vooral doorgaan zou Barry Stevens zeggen. Maar veel meer onzin dan dit lees je toch niet vaak. En goede en slechte afstellingen met elkaar vergelijken...... Een Campa super record rammelt ook hoor wanneer die niet goed afgesteld staat.

En daarnaast slijt dat 2300 en Sora spul als de nete, wanneer je wat kilometers maakt. Geloof me maar.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_127908606
Je hebt gewoon geen idee waar je het over hebt. Een Sora of 2300 slijt niet sneller dan een Tiagra of 105. Een Dura-ace trouwens, die gaat ongeveer half zo lang mee als de goedkopere afmontage.

Als je op marktplaats een tweede hands tiagra koopt dan heb je geen winkel waarbij je die af kunt laten stellen. Dus waarom zou die tweedehands dan beter zijn dan een nieuwe Sora?

Echt winkelverkoper-onzinpraat dit. Die gruppo's zijn ontworpen voor wedstrijdfietsers en daarom zijn ze beter. Dus vooral voordeel in dat ze lichter zijn. Daar gaat het meeste geld in zitten. Niet in duurzaamheid oid. Het gaat om marginal gains. Daarom zijn de afmontages in de hogere segmenten vooral 'beter', beter voor wedstrijdfietsers en serieuze amateurs.

Verder is de 2013 Sora al bijna hetzelfde als Tiagra van een paar jaar geleden geleden. Het grootste verschil zit hem in die duimknop die er nu bij beide niet meer is.
Het zijn echt gewoon grotendeels dezelfde ontwerpen en ze zijn allemaal even duurzaam.

Het is echt onzin om te zeggen dat iemand die voor het eerst een racefiets koopt zich gaat irriteren aan dat hij of zij 'maar Sora' heeft.
pi_127908702
Ga maar eens 45 per uur rijden of volle bak bergop. En dan schakelen. Ultegra schakelt véél beter.

Ik kan het weten, reed eerst met Sora/2300 en nu met op m'n ene fiets Ultegra 6600 en m'n andere de nieuwe 6700.

Sora is zelfs makkelijker af te stellen dan Ultegra, bij 9-speed komt dat niet zo precies. Daarbij komt dat de gebruikte constructie techniek van Ultegra veel beter is dan Sora.

De gebruikte materialen zijn lichter en beter. Lagers zijn beter en gaan langer mee. Ook gaan de cassettes en tandwielen langer mee omdat die van een hardere legering zijn.

Wat je beweert over dat fietsen meer dan 1500 euro niet beter zijn is ook niet juist.
Ik rij nu op een Trek met een nieuwwaarde van zo tegen de 2000 euro met m'n beste wielen en de onderdelen (ander stuur, zadel, bandjes etc.) die ik erop gezet heb. Dat ding rijdt ontzettend goed.

Ik heb ook wel op een Cervelo S3 en Specialized Tarmac S-Works gefietst. Beide met Dura Ace en lichte wieltjes. Beide fietsen zitten rond de 7000 euro qua prijs.

Reken maar dat die beter fietsen. Ze zijn lichter en stijver, wat veel beter fietst.
pi_127908776
Gast, check de context.

Dura-ace gaat half zo lang mee als Sora.

Verder vergelijk je nu Sora met Ultegra. Kijk eens naar het prijsverschil. Dat is groter dan het hele budget. En ja, je schakelt dan iets fijnen. Moet iemand die eigenlijk 600 euro uit wil geven dan ineens 1000 euro meer gaan uitgeven?

Voor 7000 euro heb ik een motor. Reken maar dat ik dan harder ga. Het is echt onzin om een fiets van 7000 euro te kopen omdat die 200 gram lichter is.
  maandag 17 juni 2013 @ 17:17:38 #183
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_127909439
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 17:03 schreef Pandarus het volgende:
Gast, check de context.

Dura-ace gaat half zo lang mee als Sora.

Voor 7000 euro heb ik een motor. Reken maar dat ik dan harder ga. Het is echt onzin om een fiets van 7000 euro te kopen omdat die 200 gram lichter is.
Oeps, je bedoelde zeker 3 kilo? En die hoeft echt geen 7000 euro te kosten hoor. Nog niet de helft. Maar zelfs van ervaringsdeskundigen neem jij nog niets aan zo te horen. En fietsen waar jij het over hebt wegen tegen de tien kg. Voor minder dan 2K koop je echt een fiets van onder dan 8 kg.

quote:
Je hebt gewoon geen idee waar je het over hebt. Een Sora of 2300 slijt niet sneller dan een Tiagra of 105. Een Dura-ace trouwens, die gaat ongeveer half zo lang mee als de goedkopere afmontage.
Dus alleen om dat het lichter is is het duurder? Naaldlagers ipv kogels dat maakt niet uit? PD staal of duurzaam gesmeed alu zonder flex maakt ook niks uit? en of je nu 8 grove kransjes hebt met een brakke ketting of een verfijnde soepel schakelende ketting ook niet?

quote:
Als je op marktplaats een tweede hands tiagra koopt dan heb je geen winkel waarbij je die af kunt laten stellen. Dus waarom zou die tweedehands dan beter zijn dan een nieuwe Sora?
Dus een FM repareert op stelt af alleen die fietseen die hij zelf verkocht heeft?

quote:
Echt winkelverkoper-onzinpraat dit. Die gruppo's zijn ontworpen voor wedstrijdfietsers en daarom zijn ze beter. Dus vooral voordeel in dat ze lichter zijn. Daar gaat het meeste geld in zitten. Niet in duurzaamheid oid. Het gaat om marginal gains. Daarom zijn de afmontages in de hogere segmenten vooral 'beter', beter voor wedstrijdfietsers en serieuze amateurs.
Dus een duurdere groep rijdt niet fijner dan een Shimano 2300 om eens wat te noemen?

quote:
Verder is de 2013 Sora al bijna hetzelfde als Tiagra van een paar jaar geleden geleden. Het grootste verschil zit hem in die duimknop die er nu bij beide niet meer is.
Het zijn echt gewoon grotendeels dezelfde ontwerpen en ze zijn allemaal even duurzaam.
Al bijna hetzelfde...... Ja zo gaat dat meestal. Zelfs bij Campa waar de huidige Chorus de Record van een paar jaar geleden was.

Dus allemaal even duurzaam en het loopt en schakelt allemaal even soepel. Ja? Een Skodia Fabia brengt je ook (bijna) overal maar ik rij toch liever 1000 km in eeen iets hoger segment.

quote:
Het is echt onzin om te zeggen dat iemand die voor het eerst een racefiets koopt zich gaat irriteren aan dat hij of zij 'maar Sora' heeft.
Ga eens bij een club fietsen, en dan zal er echt geen commentaar geleverd worden maar als je al die karretjes uit een hoger segment ziet, ........ moet je je daar vooral niet aan storen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_127909752
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 17:17 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Oeps, je bedoelde zeker 2 kilo? En die hoeft echt geen 7000 euro te kosten hoor. Nog niet de helft. Maar zelfs van ervaringsdeskundigen neem jij nog niets aan zo te horen.
Lees je wel? En wat maakt die 2 kilo uit? Ik wil best wel wat ervaringen van mensen horen, ervaringen maken je nog niet tot deskundige, maar jij komt hier even blaten zonder de context te lezen of te weten waar je het over hebt.

quote:
Dus alleen om dat het lichter is is het duurder? Naaldlagers ipv kogels dat maakt niet uit? PD staal of duurzaam gesmeed alu zonder flex maakt ook niks uit? en of je nu 8 grove kransjes hebt met een brakke ketting of een verfijnde soepel schakelende ketting ook niet?
Leugenaar. Dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg dat ze vooral duurder zijn omdat de onderdelen lichter moeten zijn. Dat Sora zo versleten is is gewoon onzin. Oudere Sora's fietsen na 20 000 km nog gewoon rond.

quote:
Dus een FM repareert op stelt af alleen die fietseen die hij zelf verkocht heeft?
Ja. Tenzij je er speciaal voor betaald. Maar wat is dan het nut van een tweedehands?

quote:
Dus een duurdere groep rijdt niet fijner dan een Shimano 2300 om eens wat te noemen?
Jawel, maar de vraag is maar of iemand die nog nooit op een racefiets gezeten heeft het verschil tussen een 2300 en een Sora of een Tiagra en een 105 merkt. Verder schakel je in Nederland nauwelijks dus duurzaamheid is veel belangrijker dan hoe fijn het schakelt.
Dan ga je een prijs-kwaliteit afweging maken. En het budget is 600 euro.

quote:
Al bijna hetzelfde...... Ja zo gaat dat meestal. Zelfs bij Campa waar de huidige Chorus de Record van een paar jaar geleden was.

Dus allemaal even duurzaam en het loopt en schakelt allemaal even soepel. Ja? Een Skodia Fabia brengt je ook (bijna) overal maar ik rij toch liever 1000 km in eeen iets hoger segment.
Wat is een Skodia?

quote:
Ga eens bij een club fietsen, en dan zal er echt geen commentaar geleverd worden maar als je al die karretjes uit een hoger segment ziet, ........ moet je je daar vooral niet aan storen.
Lekker belangrijk wat iemand vindt met een fiets van 7000 euro met z'n electrische dura ace. Zijn vaak ook de gasten met 10 kg overgewicht.
Lekker belangrijk dat ze met de extra 4000 euro die ze uitgegeven hebben 2 minuten eerder boven komen op Alpe d'Huez in het geval dat ze die ook echt zouden gaan fietsen. 4000 euro voor 2 minuten 1 keer per jaar?
En confortabeler fietst zo een pure performance fiets ook niet.
Onzin dus.

[ Bericht 2% gewijzigd door Pandarus op 17-06-2013 17:31:59 ]
pi_127910091
Tja, mag hopen dat je betere kwaliteit krijgt als je meer betaalt. Maar voor iemand die net begint met recreatief wielrennen zal het vaak de meerprijs niet waard zijn lijkt mij. Een beginneling zal niet met enorm hoge gemiddeldes rond gaan rijden. Bovendien is het hier zo vlak als wat; je kan bij wijze van spreken duizenden km's rijden zonder dat je hoeft te schakelen. Soms zie je hier posts waarin men zelfs tiagra niet goed genoeg vindt (voor een beginner) en adviseert om toch echt minimaal voor 105 te gaan.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_127910163
Tja, mensen reflecteren alles op zichzelf. Voor hun is 105 de sweet spot qua prijs-kwaliteit. En dat adviseren ze dan ineens ook anderen want 'ga maar eens 45 km/h', tja...
pi_127913019
Mijn ervaring is gewoon dat ik achteraf gezien liever een tweedehands fiets met Tiagra had gekocht dan de nieuwe fiets met 2200/Sora die ik toen had gekocht.

Je krijgt voor 600 euro een baggerframe met bagger alu-voorvork, baggerwielen en bagger groep.

Beter koop je voor die centen een tweedehands frame van beter aluminium, carbon voorvork, Tiagra groep en iets betere wieltjes. Daar heb je langer meer lol van.

Jij begint trouwens met stellen dat Ultegra niet veel beter is dan Sora, wat je reinste onzin is. Daarom noem ik het schakelen met 45 in het uur als voorbeeld.
pi_127914139
Misschien kan ze voor die 600 euries beter een fixie kopen ;)
  maandag 17 juni 2013 @ 20:07:08 #189
545 dop
:copyright: dop
pi_127916594
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 17:35 schreef Pandarus het volgende:
Tja, mensen reflecteren alles op zichzelf. Voor hun is 105 de sweet spot qua prijs-kwaliteit. En dat adviseren ze dan ineens ook anderen want 'ga maar eens 45 km/h', tja...
wat verwacht je dan eigenlijk voor advies als je een ervaren fietser om advies vraagt?
we denken allemaal aan hoe we zelf begonnen en dat we toch snel verlekkerd naar nog mooiere spulletjes gingen kijken.

ik snap wel dat er door de meeste hier in de richting van tiagra en 105 word gedacht.
natuurlijk is een deel van de verschillen in groepen ook gewoon slimme marketing.
maar hoe opjectief ben je zelf hoeveel ervaing heb jij , waar sprak jij met je gevoel , waar met verstand en waar met ervaring ?

heb jij wel alle groepen getest en gereden weet je van alles precies hoe het zit , of spreek je net als alle andere puur van uit je eigen ervaring , en strookt die niet helemaal met wat het gemiddelde fietser hier vind?

als jou ervaring of idee wat anders is als dat van een ander , wil dat niet gelijk zeggen dat die ander, helemaal ongelijk heeft en er niets van snapt.

ik ben het met je eens dat er snel word gedacht mooier duurder beter, maar het is gewoon onzin dat 2300 of sora duurzamer zijn als een duurdere groep , dat is erg afhankelijk van het type onderdeel en wat je er mee doet.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  maandag 17 juni 2013 @ 20:39:11 #190
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_127918232
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 02:55 schreef Pandarus het volgende:
Ik heb zelf nog nooit gehad dat ik over een tak ofzo heen ging en dat dat een probleem gaf vanwege dunne banden.

ik kom zelf uit mtb/bmx en mijn eerste maanden op een roadbike was toch wel heeeeel anders, en elke dag bijna wel een paar cm glijden in de bochten
pi_127918354
As we hier niet bereid zijn om mensen een eerlijk en serieus advies te geven kunnen we hier beter een slotje op doen.

Ik heb nooit gezegd dat een Sora duurzamer is dan een 105. Maar ze gaan allemaal lang genoeg mee. Ik heb nog nooit bewijs gezien dat Sora of 2300 in de praktijk ook echt sneller slijt.

Als we het over dura ace hebben, dat is echter zo een high end performance oriented dat je minder lang mee gaat.

Een Ultegra heeft inderdaad onderdelen die op papier langer mee gaan dan een Sora.
Maar aluminium tandwielen slijten minder snel dan titanium tandwielen. Dus duurder is niet altijd duurzamer.
En verder kun je ook niet zeggen dat een systeem welke op papier duurzamere onderdelen heeft zelf in de praktijk ook net zo duurzaam is.
Op een Sora kun je gerust 10 000 km mee fietsen (wel een paar keer de ketting vervangen). En voor een fiets van 600 euro is dat best acceptabel.

Verder hangt de duurzaamheid meer af van onderhoud dan van wat type afmontage het precies is.

Dus ja, als je vindt dat iemand met een budget niet moet kijken naar een nieuwe 2300 fiets en er dan maar eentje met een slecht onderhouden half versleten Ultegra moet kopen, tja. En dan moet je alsnog een fietsenwinkel betalen voor onderhoud en afstelling, wat je normaal gratis krijgt bij een nieuwe fiets.

Misschien is het voor deze persoon een goed idee om nu een weggooifiets van 100 tot 300 euro te kopen. En dan te sparen om later een echt goede fiets met een budget van zo een 1200 euro. Misschien ook niet. Als je een racefiets wil die je zo af en toe eens gaat gebruiken kun je er gerust eentje van 600 euro kopen welke Sora of 2300 heeft. Liever Sora dan 2300 natuurlijk, maar dat is logisch.

[ Bericht 5% gewijzigd door Pandarus op 17-06-2013 20:51:10 ]
  maandag 17 juni 2013 @ 20:48:33 #192
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_127918685
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:41 schreef Pandarus het volgende:

10 000 km mee fietsen (wel een paar keer de ketting vervangen). En voor een fiets van 600 euro is dat best acceptabel.

gewoon elk jaar nieuwe fiets?
pi_127918881
Nee, je hebt dan wat slijtage op bepaalde onderdelen. Trouwens, ik heb haar niet horen zeggen dat ze 10 000 km per jaar gaat fietsen.
  maandag 17 juni 2013 @ 21:00:51 #194
545 dop
:copyright: dop
pi_127919474
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:41 schreef Pandarus het volgende:
As we hier niet bereid zijn om mensen een eerlijk en serieus advies te geven kunnen we hier beter een slotje op doen.
er is een wereld van verschil tussen eerlijk en opjectief
we geven hier geen adviezen om er zelf ons voordeel mee te doen of om een ander te benadelen
en we zijn zo opjectief als onze ervaring dat toe staat , dat heeft niets met oneerlijk te maken
quote:
Liever Sora dan 2300 natuurlijk, maar dat is logisch.
wat is daar dan in eens zo logisch aan, zijn er dan toch wel degelijk verschillen die er toe doen , en kan een hoger groepje ook voor een beginner best intresant zijn?

[ Bericht 0% gewijzigd door dop op 17-06-2013 21:14:18 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  maandag 17 juni 2013 @ 21:16:17 #195
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_127920583
De muur van een Duitse bunker is dunner dan de plaat voor de kop van Panda-Rus die op alle groepen, frames, wielen en banden gereden moet hebben, gezien zijn stellige advies.

Veel geluk, I give up. Oh en een Skodia dat maakte mijn aaipet ervan.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_127920763
Reported.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 17:03:57 #197
262799 Bee.
Ploink!
pi_127952874
Nou jongens, wat een reacties allemaal. Het is moeilijk om een beslissing te nemen zo, waarschijnlijk word ik van een fietsenmaker ook niet veel wijzer.

Het is dus zo dat ik nog nooit eerder op een racefiets heb gezeten. Fietsen vind ik wel heerlijk en ik denk dat het me ook zeker zal bevallen. Maar aangezien dit dus mijn eerste fiets zal zijn, en het toch een beetje een gok blijft of het iets is waar ik langer mee door wil gaan, is mijn budget beperkt. Normaal gesproken fiets ik dus op zo'n omafiets, dus het zal wel even wennen zijn. Maar ik kan gewoon fietsen, dus dit moet ook wel lukken toch haha?

Op Marktplaats is veel aan racefietsen te vinden, maar ik heb echt te weinig verstand van fietsen om op basis van wat foto's en de info van een verkoper een weloverwogen beslissing te maken. Ik ben ook echt niet op zoek naar een perfecte fiets, hij hoeft alleen maar goed onderhouden te zijn en geschikt zijn voor mij :).

Kortgezegd wil ik dus eigenlijk het liefst wat advies over waar ik op moet letten bij het kopen van een fiets. Het liefst wil ik dat de fiets gewoon een paar jaar meegaat, zodat ik daarna kan beslissen of ik een mooiere/betere/duurdere etc. wil. Ik heb begrepen dat ik met mijn budget (ong. 600) het best naar een tweedehands kan gaan kijken, dit doe ik dan wel het liefst bij een fietsenwinkel/fietsenmaker.

Ohja, en was van plan in de zomer lekker wat te fietsen en daarnaast vooral in het weekend, dus zo snel zal het niet gaan met de kilometertjes.

Nou, heel verhaal. Hopelijk kunnen jullie me een beetje verder helpen!

[ Bericht 4% gewijzigd door Bee. op 18-06-2013 17:14:06 ]
  dinsdag 18 juni 2013 @ 17:21:17 #198
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_127953635
gewoon kijken voor een tweedehands, elke fiets is goed genoeg voor wat recreatief gebruik, racefietsers zijn nou zeikerige watjes die meer geven om het labetje dan harder trappen :+

Ik heb een jaren 80 batavus en een moderne duizenden euro kostende carbon fiets..

Rijd die carbon fiets nou echt zo veel beter? Alleen met lange ritten en superrrrstrak afvalt, anders pak ik gewoon de oude zware stalen roestbak, je moet nog steeds trappen om vooruit te komen ;)
pi_127956045
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 17:21 schreef Life2.0 het volgende:
gewoon kijken voor een tweedehands, elke fiets is goed genoeg voor wat recreatief gebruik, racefietsers zijn nou zeikerige watjes die meer geven om het labetje dan harder trappen :+

Ik heb een jaren 80 batavus en een moderne duizenden euro kostende carbon fiets..

Rijd die carbon fiets nou echt zo veel beter? Alleen met lange ritten en superrrrstrak afvalt, anders pak ik gewoon de oude zware stalen roestbak, je moet nog steeds trappen om vooruit te komen ;)
De afmontage is dan ook veel belangrijker dan het frame... Al heb je nog een frame van 10.000 euro, zet er linglongs onder, en het fietst als een zwabber.

Vandaar dat er ook hier altijd advies wordt gedaan om naar de afmontage te kijken, niet naar het frame. :)
  dinsdag 18 juni 2013 @ 19:12:03 #200
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_127957448
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 18:29 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

De afmontage is dan ook veel belangrijker dan het frame... Al heb je nog een frame van 10.000 euro, zet er linglongs onder, en het fietst als een zwabber.

Vandaar dat er ook hier altijd advies wordt gedaan om naar de afmontage te kijken, niet naar het frame. :)
Ben ik niet mee eens; een frame maakt of breekt je fiets, bevalt je stem of vork niet, vervang je hem, ketting versleten, vervangen, maar als je frame niet lekker rijd; einde verhaal

(en wil je nu stellen dat mijn stalen racefiets betere afmontage heeft? :+ )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')