Als je al terug in de tijd zou kunnen reizen, waarom zou je dan in hemelsnaam bij je ouders gaan aanbellen?quote:Op woensdag 5 juni 2013 10:21 schreef AF_ het volgende:
Stel ik reis terug een maand voor mijn geboorte, en ik bel aan bij mijn, op dat moment toekomstige, ouders.
Nee hoor, 'op hemelvaart in het jaar 33 na Christus is Jezus van Nazareth in een tijdmachine gestapt, en we weten niet precies wanneer hij terug komt, maar hij komt zeker een keer terug.'quote:Op woensdag 5 juni 2013 10:37 schreef theguyver het volgende:
Er is al een 2e tijdlijn op het moment als je aan tijdreizen begint.
Ook is het nu al mogelijk maar ... het is niks, als je een vliegtuig pakt en een ronde om de planeet maakt zonder te landen maak je al tijdsverschil, al is het zoveelste van een honderste van een seconden.
Ik zal ff de bron hiervan zoeken.
Als voorbeeldquote:Op woensdag 5 juni 2013 10:25 schreef DroogDok het volgende:
Paradoxen genoeg m.b.t. tijdreizen naar het verleden inderdaad. Door je aanwezigheid kan je een keten van gebeurtenissen in gang zetten die ertoe leiden dat de tijdreismachine nooit wordt uitgevonden, wat betekend dat je niet naar het verleden had kunnen reizen, waardoor de machine welk uitgevonden had kunnen worden, etc.
[..]
Als je al terug in de tijd zou kunnen reizen, waarom zou je dan in hemelsnaam bij je ouders gaan aanbellen?
Maak de paradox dan wat leuker, reis terug in de tijd naar voor je geboorte en vermoord je ouders. Dan kun je niet geboren zijn want geen ouders. Maar als je niet geboren bent kun je niet terug in de tijd reizen om je ouders te vermoorden dus wel ouders.quote:
Holy shitquote:Op woensdag 5 juni 2013 10:56 schreef TallMan het volgende:
[..]
Maak de paradox dan wat leuker, reis terug in de tijd naar voor je geboorte en vermoord je ouders. Dan kun je niet geboren zijn want geen ouders. Maar als je niet geboren bent kun je niet terug in de tijd reizen om je ouders te vermoorden dus wel ouders.
dudequote:Op woensdag 5 juni 2013 11:00 schreef TheThirdMark het volgende:
Teruggaan in de tijd en je eigen moeder bezwangeren. Eens kijken wat dat oplevert
Je bent duidelijk niet bekend met tijdreizen. Als je voor je geboorte terug in de tijd ga kom je natuurlijk in je moeders buik terecht. Rare fetish heb jijquote:Op woensdag 5 juni 2013 10:21 schreef AF_ het volgende:
Stel ik reis terug een maand voor mijn geboorte, en ik bel aan bij mijn, op dat moment toekomstige, ouders.
zeer onlogische eerste zin..quote:Op woensdag 5 juni 2013 11:44 schreef ajacied4lf het volgende:
De mening en visie van Niburu over tijreizen mag natuurlijk niet ontbreken: http://niburu.co/index.ph(...)aranormaal&Itemid=40![]()
En het is allemaal zo onwerkelijk, maarja, dat was klonen ook.
Een geniaal broertje, ofzo, denk ikquote:Op woensdag 5 juni 2013 11:00 schreef TheThirdMark het volgende:
Teruggaan in de tijd en je eigen moeder bezwangeren. Eens kijken wat dat oplevert
quote:Op woensdag 5 juni 2013 10:37 schreef theguyver het volgende:
Er is al een 2e tijdlijn op het moment als je aan tijdreizen begint.
Ook is het nu al mogelijk maar ... het is niks, als je een vliegtuig pakt en een ronde om de planeet maakt zonder te landen maak je al tijdsverschil, al is het zoveelste van een honderste van een seconden.
Ik zal ff de bron hiervan zoeken.
..en toen was er FOK!quote:Op woensdag 5 juni 2013 11:44 schreef ajacied4lf het volgende:
De mening en visie van Niburu over tijreizen mag natuurlijk niet ontbreken: http://niburu.co/index.ph(...)aranormaal&Itemid=40![]()
En het is allemaal zo onwerkelijk, maarja, dat was klonen ook.
Die heb ik zo niet bij de hand.quote:Op woensdag 5 juni 2013 12:19 schreef theguyver het volgende:
[..]![]()
btw vette avatar..linkje naar video clip pm plz
Net als die ene aflevering van futurama.quote:Op woensdag 5 juni 2013 11:00 schreef TheThirdMark het volgende:
volgens de relativiteitstheorie van Einstein moet je voor tijdreizen sneller gaan dan het licht dus..quote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:38 schreef 95Fhetsysteem het volgende:
Kotszakjes voor tijdens het tijdreizen?
Als tijdreizen naar het verleden mogelijk is, dan is het ook mogelijk om in de zelfde tijd te reizen?
Oftewel een soort van teleport van bijvoorbeeld je huis naar je werk?
Zorgen dat je een paar duizend gulden hebt, naar 1980 gaan. Investeren in Microsoft, terug gaan naar 2001, een miljoen, of een miljard ofzo opnemen en teruggaan naar 1980.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 08:45 schreef Ryan3 het volgende:
Zit net 22/11/63 van Stephen King te lezen...
Vroeg me wel af stel dat je in dezelfde setting als in het boek terugreist naar zeg: 1980.
Zonder guldentjes op zak dus...
Volgens mij kun je elke avond weer terug naar 2013... Ik zou niet weten hoe je snel aan voldoende guldens komt om je verblijf te bekostigen... Iemand een idee?
In 22/11/63 is dat probleem wel opgelost voor Jake, omdat Al Templeton al eerder was gegaan... Daarbij ze gaan steeds terug in de tijd naar 6 september 1958, en in Amerika kun je gokken dat het een lust is, en meteen uitbetaald krijgen (je wint vanwege je voorkennis)... In het Nederland van zeg 6 september 1980, kan dat eenvoudig niet...
Hoe kom je nu aan een paar duizend gulden dan?quote:Op zaterdag 8 juni 2013 12:08 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Zorgen dat je een paar duizend gulden hebt, naar 1980 gaan. Investeren in Microsoft, terug gaan naar 2001, een miljoen, of een miljard ofzo opnemen en teruggaan naar 1980.
Voor de lichtdeeltjes duurt die reis 0 seconden, voor ons 8 minuten.quote:Op woensdag 5 juni 2013 10:49 schreef theguyver het volgende:
haha ik bedoel het als Theorie he,
we kunnen in ieder geval wel het verleden zien, als je kijkt naar de zon.
dan kijk je ongeveer 8 minuten in het verleden.
een zonnestraal doet er + - 8 minuten over om ons te bereiken.
Ja iedereen doet het nu...quote:Op woensdag 5 juni 2013 11:51 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Tijdreizen kan toch en gebeurt toch ook? Het schijnt dat de tijd heel anders verloopt voor anderen als je snel van ze vandaan of naar ze toe beweegt.
Als je bijvoorbeeld een afstandsbediening had die een signaal sneller dan de snelheid van het licht kon verzenden.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 13:10 schreef Purplesparks het volgende:
Als je sneller dan het licht gaat zou een bepaalde vorm van tijdreizen mogelijk moeten zijn toch? In de vorm dus dat je je geleidelijk aan het verleden terug kan zien.(geen invloed op uitoefenen) slechts beelden.
mijn idee was meer van dat als zonlicht hier op aarde schijnt, toevallig op je persoonlijk. Dan wordt een gedeelte van het licht geabsorbeerd en een gedeelte weerkaatst(of haal ik hier nu dingen door elkaar?) Maar in het geval van weerkaatsing van dat licht en je zou dat kunnen inhalen zou je lijkt mij dan in principe je verleden kunnen zien.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 13:12 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Als je bijvoorbeeld een afstandsbediening had die een signaal sneller dan de snelheid van het licht kon verzenden.
En je wil je tv aanzetten, dan gaat je tv al eerder aan dan wanneer jij op het knopje hebt gedrukt.
Als je door een wormhole oid zonder tijdverlies naar een plek op bv. een lichtjaar afstand van de aarde kon reizen en je hebt een voldoende sterke telescoop, dan zie je jezelf en de gebeurtenissen in de wereld van een jaar geleden jaquote:Op zaterdag 8 juni 2013 13:17 schreef Purplesparks het volgende:
[..]
mijn idee was meer van dat als zonlicht hier op aarde schijnt, toevallig op je persoonlijk. Dan wordt een gedeelte van het licht geabsorbeerd en een gedeelte weerkaatst(of haal ik hier nu dingen door elkaar?) Maar in het geval van weerkaatsing van dat licht en je zou dat kunnen inhalen zou je lijkt mij dan in principe je verleden kunnen zien.
Naja, qua beeld alleen toch? dit is me altijd nog steeds gedeeltelijk onduidelijk. Maja ik gebruik het standaard smoesje dat mijn iq niet 150 of erboven is zoals vele Fokkers wel claimen. :pquote:Op zaterdag 8 juni 2013 13:30 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Als je door een wormhole oid zonder tijdverlies naar een plek op bv. een lichtjaar afstand van de aarde kon reizen en je hebt een voldoende sterke telescoop, dan zie je jezelf en de gebeurtenissen in de wereld van een jaar geleden ja
Tijdreizen geeft wel meer leuke effecten: stel dat je een minuut terug zou reizen in de tijd. Dan bestond je een minuut geleden in tweevoud.
Ja omdat het licht je later bereikt zie je het beeld van toen, dat klopt ja. Alleen als je terugreist in de tijd kun je werkelijk even in tweevoud bestaan.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 13:34 schreef Purplesparks het volgende:
[..]
Naja, qua beeld alleen toch? dit is me altijd nog steeds gedeeltelijk onduidelijk. Maja ik gebruik het standaard smoesje dat mijn iq niet 150 of erboven is zoals vele Fokkers wel claimen. :p
Maar besta je dan ook werkelijk 2 keer? of maar 1 of 0 keer. lijkt mij dat je nog steeds alleen bestaat en dat je 2e ik, als een soort van film aan je voorbij speelt.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 13:37 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ja omdat het licht je later bereikt zie je het beeld van toen, dat klopt ja. Alleen als je terugreist in de tijd kun je werkelijk even in tweevoud bestaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |