Als je er bij zou kunnen wel. Maar zonder melkkanaaltjes dicht te drukken lijkt dat me erg moeilijk.quote:Op woensdag 5 juni 2013 10:18 schreef de_boswachter het volgende:
Kun je als vrouw jezelf eigenlijk borstvoeding geven door aan je eigen tepel te zuigen?
Ohh daar heb ik ook geen idee van hoor! Sowieso geen besef van tijd. Als mijn vriend 's ochtends vraagt hoe vaak/laat ze heeft gedronken weet ik het echt niet. Ze komt soms nog 3 keer per nacht, gaat allemaal op de automatische piloot.quote:Op woensdag 5 juni 2013 10:31 schreef LadyBlack het volgende:
En in serieuzer nieuws; ik heb geen idee hoeveel voedingen ik doe, zou niet weten hoe ik ze moet tellen als E de halve dag op mn schoot bivakkeert
Hier ook hoor. Ik weet soms niet eens wie heeft gedronken. Kan best zijn dat 1 meisje al maanden doorslaapt zonder dat ik er erg in hebquote:Op woensdag 5 juni 2013 10:44 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Ohh daar heb ik ook geen idee van hoor! Sowieso geen besef van tijd. Als mijn vriend 's ochtends vraagt hoe vaak/laat ze heeft gedronken weet ik het echt niet. Ze komt soms nog 3 keer per nacht, gaat allemaal op de automatische piloot.
En die droom
Haha. Ik moest hier echt om lachenquote:Op woensdag 5 juni 2013 12:47 schreef Kyara het volgende:
[..]
Hier ook hoor. Ik weet soms niet eens wie heeft gedronken. Kan best zijn dat 1 meisje al maanden doorslaapt zonder dat ik er erg in heb
quote:Op woensdag 5 juni 2013 12:47 schreef Kyara het volgende:
[..]
Hier ook hoor. Ik weet soms niet eens wie heeft gedronken. Kan best zijn dat 1 meisje al maanden doorslaapt zonder dat ik er erg in heb
Bram wordt iets onrustig.... Echt melden door te gaan huilen heb ik nog niet meegemaakt... J wel, toen hij een fles stond te maken.quote:Op woensdag 5 juni 2013 14:02 schreef kaatjejannie het volgende:
Luuk meldt zichzelf eigenlijk niet echt, dus wij hebben wel een redelijke structuur. Hij drinkt meestal rond 10.30-13.30-16.30-19.30 en 23.00 uur. Dan de nacht kijken we wat hij doet.
quote:Snoepfabrikant maakt lolly met moedermelksmaak
Het Texaanse bedrijf Lollyphile heeft een lolly op de markt gebracht met de smaak van moedermelk.
Foto: Thinkstock
''We vonden dat het onze verantwoordelijkheid was om uit te vinden welke smaak een schreeuwend, boos kind kan veranderen in een rustig en tevreden kind'', zegt Lollyphile-oprichter Jason Darling dinsdag tegen Los Angeles Times.
Om de perfecte lolly te creëren proefde Darling de moedermelk van vier van zijn vriendinnen, die net moeder waren geworden.
''Het smaakt een beetje naar amandelmelk, maar dan zoeter'', aldus Jason. In de lolly's zit overigens geen echte moedermelk. ''Zie je al legers moeders voor je die allemaal aan het kolven zijn? Dat zou een logistieke nachtmerrie opleveren.''
De moedermelk-lolly is volgens de krant niet de enige opvallende smaak die Lollyphile verkoopt. Zo biedt het bedrijf lolly's met de smaak van absint, hete saus, tequilla, ahornsiroop/bacon of chocolade/bacon.
Door: NU.nl/WTF.nl
Mijn bekkenfysio zegt dat er geen enkel bewijs is dat het herstel sneller gaat als je geen bv geeft. De hormonen die zorgen voor verweking van banden en zulks worden namelijk alleen gemaakt tijdens de zwangerschap. Niet door het geven van borstvoeding.quote:Op woensdag 5 juni 2013 10:44 schreef Morretje het volgende:
Ik weet het ook niet. Mijn bekkenfysio vroeg het gisteren, stiekem was ze aan het polsen denk ik of ik het nog volhou, deed uitspraken als: ja, hij is natuurlijk wel helemaal afhankelijk van jou, je lijf heeft langer nodig om te herstellen als je bv geeft, als je stopt zul je merken dat het herstel sneller gaat, enz enz.
Maar ik weet het niet, als ik niet echt in de buurt ben, wel thuis maar andere dingen aan het doen ben, drinkt ie ongeveer om de 3 uur. Ben ik er wel drinkt hij veel vaker. Heel normaal en ik ervaar dat ook niet als beklemmend ofzo..
Die nachten echterOok dan houdt hij het ritme van om de 3 uur erin.. en dat al 7 maanden
Gisteren viel ik naast hem in slaap toen ik hem in slaap voedde voor de nacht, om 19.30 u dus
quote:Op woensdag 5 juni 2013 18:58 schreef Asyniur het volgende:
Mijn collega (mama van tweeling die net zo oud is als mijn jongste) geeft nog 2x per dag bv en sinds deze week is ze weer begonnen met kolven voor een vriendin van haar die mama is geworden van een premature tweeling
Ja hè?quote:
Nou hou je maar vast, hier is hij anderhalf en hij komt nog steeds 's nachtsquote:Op woensdag 5 juni 2013 10:44 schreef Morretje het volgende:
Ik weet het ook niet. Mijn bekkenfysio vroeg het gisteren, stiekem was ze aan het polsen denk ik of ik het nog volhou, deed uitspraken als: ja, hij is natuurlijk wel helemaal afhankelijk van jou, je lijf heeft langer nodig om te herstellen als je bv geeft, als je stopt zul je merken dat het herstel sneller gaat, enz enz.
Maar ik weet het niet, als ik niet echt in de buurt ben, wel thuis maar andere dingen aan het doen ben, drinkt ie ongeveer om de 3 uur. Ben ik er wel drinkt hij veel vaker. Heel normaal en ik ervaar dat ook niet als beklemmend ofzo..
Die nachten echterOok dan houdt hij het ritme van om de 3 uur erin.. en dat al 7 maanden
Gisteren viel ik naast hem in slaap toen ik hem in slaap voedde voor de nacht, om 19.30 u dus
Nee joh, haar meisjes zijn ruim 13 maanden. Dan is 200cc een makkie hoor uit 2 borstenquote:Op woensdag 5 juni 2013 19:16 schreef Kyara het volgende:
Wow, 200 per kolfbeurt is wel goed zeg.
Maar in het begin had ik ook een vriezer vol. Ooit...
Ze zei letterlijk dat bv veel van je lijf vraagt en dat herstel daarom minder snel zou gaan. Klonk plausibel. Hormonen heeft ze het niet over gehad maar wist ik idd.quote:Op woensdag 5 juni 2013 18:58 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Mijn bekkenfysio zegt dat er geen enkel bewijs is dat het herstel sneller gaat als je geen bv geeft. De hormonen die zorgen voor verweking van banden en zulks worden namelijk alleen gemaakt tijdens de zwangerschap. Niet door het geven van borstvoeding.
Osteopaat heeft er ook niks over gezegd.
XM, het gaat helemaal goed komen hoor! Je hebt ons!![]()
Wauw Kyara, kijk je meiden gaan zeg!
Hoe vaak Huubke nog drinkt nu met bijna 14 maanden? Uhm even grofweg geteld: minstens 5-6 voedingen per dag als ik thuis ben en als ik aan het werk ben eentje minder.
Mijn collega (mama van tweeling die net zo oud is als mijn jongste) geeft nog 2x per dag bv en sinds deze week is ze weer begonnen met kolven voor een vriendin van haar die mama is geworden van een premature tweeling
Mijn dochter sliep pas echt door rond dr 2e verjaardag, maar die werd standaard 1 keer wakker. Slapen van 11 tot 6 met 3 onderbrekingen trek ik echt niet, ik merk dat ik dan in standje 'spaar' ga.quote:Op woensdag 5 juni 2013 19:22 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Nou hou je maar vast, hier is hij anderhalf en hij komt nog steeds 's nachts
Wat lief!quote:Op woensdag 5 juni 2013 23:53 schreef Shandaly het volgende:
Wilde even deze delen... Kijk dat handje! <3
[ afbeelding ]
Kan gewoon. Maar gezond is andersquote:Op donderdag 6 juni 2013 08:35 schreef Kyara het volgende:
euhm, iemand enig idee hoe het zit met red bull en bv? Tico?
Zware nacht gehad en lust geen koffie.... insert gaapsmiley
Goed aangepakt! Fijn dat het werktquote:Op donderdag 6 juni 2013 08:22 schreef Asyniur het volgende:
XM, wat ga je goed zeg!
Shandaly
Morretje, ik ben ook een beetje klaar met de nachtvoedingen. Ik ben begonnen met de laatste voeding geven rond 22:30/23:00 (dan meldt hij zichzelf) en daarna geen voedingen meer aanbieden.
Als hij wakker wordt/huilt, dan ga ik naast het bedje zitten en aai hem weer in slaap. Vaak slaapt hij alweer na een paar tellen. Dat sterkte mij in de gedachte dat hij het drinken niet nodig heeft, maar wel even een aai van zijn moeder.
In het begin haalde ik hem uit bed maar dat werkte averechts want dan werd hij heel boos als ik niet van de kamer afliep om naar onze slaapkamer te gaan
Ik heb voor mezelf in gedachten een grens aangegeven tot waar ik het in eerste instantie wilde rekken (bijv vind ik 5 uur wel oke? of pas 6 uur?).
Het komt er op neer dat ik de eerste dagen elke nacht eventjes aan zijn bed zat, maar na een paar dagen was de kamer oplopen en een aai geven voldoende en vannacht heb ik door kunnen slapen van 22:30u tot 6:30u.
Toen werd ik wakker van 2 jongens die dierengeluiden aan het maken waren
Harry: Huubke, hoe doet een koe? Huubke: boe Harry: goed zo <insert applaus>, Huubke hoe doet een kip? Huubke: toktok etc
Wow, 21 maanden, wat goed. Had er geen idee van dat jij nog steeds voedde. Mooi beschrevenquote:Op donderdag 6 juni 2013 21:08 schreef Mevr_Mus het volgende:
Ik geloof dat ik hier, na 21 maanden bv en vooral lurken hier afscheid kom nemen. Onze laatste voeding, 's ochtends in bed is eruit. S vindt het veel interessanter om 's ochtends Een glas water te drinken. Ik vind het fijn dat het nu zo lijkt te eindigen. Het een mooie tijd, een tijd om weemoedig op terug te kijken
Misschien heb je hier wat aan. Ik heb vaak techniek 2 toegepast. Maar ik had toch ook geen kindje in de buurt om voor te zorgen en kon dus wel een tijdje voor de tv blijven zitten.quote:Op donderdag 6 juni 2013 21:17 schreef XcUZ_Me het volgende:
Clusterkolven nog nooit gedaan. Dat maar proberen. Heb m'n lk al gesmst of ik ff kan bellen met een vraag, maar ze reageert niet. Morgen komen zowel de vk als de wijkverpleging. Dan ook maar ff vragen en ondertussen vannacht maar vaak de wekker zetten...
Mooi!!quote:Op donderdag 6 juni 2013 21:08 schreef Mevr_Mus het volgende:
Ik geloof dat ik hier, na 21 maanden bv en vooral lurken hier afscheid kom nemen. Onze laatste voeding, 's ochtends in bed is eruit. S vindt het veel interessanter om 's ochtends Een glas water te drinken. Ik vind het fijn dat het nu zo lijkt te eindigen. Het een mooie tijd, een tijd om weemoedig op terug te kijken
Ja, met die kwam Phaidra ook al aan. Dat ga ik maar eens proberen.quote:Op donderdag 6 juni 2013 21:25 schreef Kyara het volgende:
[..]
Misschien heb je hier wat aan. Ik heb vaak techniek 2 toegepast. Maar ik had toch ook geen kindje in de buurt om voor te zorgen en kon dus wel een tijdje voor de tv blijven zitten.
http://www.moedermelknetw(...)0power%20pumping.php
Uitproberen. Je leert je kindje steeds beter kennen en kan steeds beter zien of ze nog honger heeft of niet. Komt echt goed.quote:Op donderdag 6 juni 2013 21:29 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja, met die kwam Phaidra ook al aan. Dat ga ik maar eens proberen.
Timing is alleen tamelijk belabberd. Dag vol kraamtranen en erg moe.
Hoe weet ik nou hoeveel ze voortaan nodig heeft per voeding?
Ik voel me echt heel dom nu![]()
Dat had ik tot voor kort ook. Gek genoeg voelt het nu gewoon goed. Het overvalt me vaak hoe groot S. de laatste tijd is geworden, hij is hard bezig een peutertje te worden. We komen nu gewoon is een andere fasequote:Op donderdag 6 juni 2013 21:33 schreef bitterend het volgende:
Ik zat net te denken...21 maanden, R is nu bijna 19 maanden ik kan me niet voorstellen dat ze binnenkort stopt met drinken...ik word eigenlijk licht panisch als ik denk dat het binnenkort afgelopen kan zijn![]()
![]()
stom ik weet het![]()
Nou dat is inderdaad zo'n verschil!! Ik kon echt wel janken als E een golfje bv terugspuugdequote:Op donderdag 6 juni 2013 22:30 schreef laziness het volgende:
Kv is niet zo hard bij elkaar gesprokkeld dus minder zuur om weg te gooien als je teveel klaar maakt.
Herkenbaar!quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:53 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Nou dat is inderdaad zo'n verschil!! Ik kon echt wel janken als E een golfje bv terugspuugdeAls ze haar fles kv liet staan goot ik het haast trots door de gootsteen
He jakkie, ik hoop dat wat hulp je weer kan opbeuren vandaag. Drink en eet je wel voldoende? Naar genoeg rust zal ik niet vragen, want je bent er aardig druk mee..... Probeer verder zo weinig mogelijk te doen in huis en de boel de boel te laten voor zover dat gaat.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 08:56 schreef XcUZ_Me het volgende:
Laatste sessies kolf ik minder dan voorheen. Ik moet zeggen dat ik het wel echt moeilijk begin te vinden om vol te houden.
quote:Op vrijdag 7 juni 2013 09:37 schreef XcUZ_Me het volgende:
Had net na douchen 70, terwijl ik eerder rond deze tijd 75/85 kolfde. Zit er gewoon bij tv te kijken. Vooral rechts loopt het terug en schiet het ook moeilijker aan. Ik houd dit niet lang meer vol.
Is ze al sterker? Kan ze misschien een paar slokken doen? Kindje aan de borst schiet veel makkelijker toe dan de kolf.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 09:37 schreef XcUZ_Me het volgende:
Had net na douchen 70, terwijl ik eerder rond deze tijd 75/85 kolfde. Zit er gewoon bij tv te kijken. Vooral rechts loopt het terug en schiet het ook moeilijker aan. Ik houd dit niet lang meer vol.
Soms probeert ze het wel, maar meer dan 2/3 slokken is het niet. Dan valt ze weer in slaap.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 09:45 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Is ze al sterker? Kan ze misschien een paar slokken doen? Kindje aan de borst schiet veel makkelijker toe dan de kolf.
Maar schiet je dan wel makkelijk toe? Want dan maakt het niet uit dat ze gaat slapen. Kun je meteen de kolf erop zetten.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 09:51 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Soms probeert ze het wel, maar meer dan 2/3 slokken is het niet. Dan valt ze weer in slaap.
Hier ging het ook zo idd. Dan dacht ik: ik kán niet meer, het werkt toch niet. En dan ging het opeens weer beter.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 12:29 schreef Gulara het volgende:
Even eenvoor XM, ik vind dat je het super doet! En helemaal begrijpelijk dat je er flink doorheen zit.
Er zouden eigenlijk geen milliliterstreepjes op een flesje moeten zitten voor dit soort momenten. Want dat kan idd heel demotiverend zijn.
En zo herkenbaar dat willen stoppen. Hier ook gehad (om andere redenen). Bij mij hielp het om per dag te bekijken ("ik ga vandaag nog niet stoppen, misschien morgen") en dan hielpen één of twee goeie dagen me er doorheen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |