Als er geen afbeeldingen van een fiets op staan of een bord, dan is het een suggestiestrook en heeft het geen juridische waardequote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:45 schreef SiGNe het volgende:
Als het een rood fietspad was had je daar niet eens mogen stoppen maar had je op de weg zelf moeten stoppen.
Gezien de onderbroken strepen betreft het hier een suggestiestrook, desondanks mag TS de snorfiets niet hinderen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:43 schreef Peter het volgende:
Was het een fietssuggestiestrook of een fietstrook? Stonden er op de strook wel of geen afbeeldingen van een fiets? Dat maakt nogal uit voor de vraag of je, waar jij stond, stil mocht staan of niet.
En wellicht een google-maps locatie?
Dat kun je niet zien aan de wel of niet onderbroken streep. Het missen van de fietsafbeelding is relevant. Dit blijkt dus een fietssuggestiestrook te zijn. TS parkeerde dus gewoon tegen de stoep aan, vóór het bord wat hem verbiedt te parkeren.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:50 schreef Keukendrol het volgende:
[..]
Gezien de onderbroken strepen betreft het hier een suggestiestrook, desondanks mag TS de snorfiets niet hinderen.
Maar er is wel een verbod om het overig verkeer te hinderen bij het uitvoeren van een bijzondere verrichting, zoals het stoppen of uitwijken. Op welk punt je dat doet is niet relevant.quote:
m.i. is dat alleen fout als het een gevaarlijke situatie oplevert. Parkeren in een bocht staat niet meer als verboden in de wet genoemdquote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:54 schreef Peter het volgende:
[..]
Dat kun je niet zien aan de wel of niet onderbroken streep. Het missen van de fietsafbeelding is relevant. Dit blijkt dus een fietssuggestiestrook te zijn. TS parkeerde dus gewoon tegen de stoep aan, vóór het bord wat hem verbiedt te parkeren.
Dan is relevant of TS al stil stond of niet. Staat hij stil, dan is hij al geparkeerd en rijdt de snorder dus tegen een correct geparkeerde auto aan.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar er is wel een verbod om het overig verkeer te hinderen bij het uitvoeren van een bijzondere verrichting, zoals het stoppen of uitwijken. Op welk punt je dat doet is niet relevant.
Niet helemaal, want je moet voordat je een bijzondere verrichting begint eerst wachten tot dit veilig kan. Als ik plotseling op zo'n situatie op de rem trap en stil sta waarna een auto die achter me rijdt op me in klapt, kan ik ook moeilijk zeggen: ja, ik stond al stil, dus geparkeerd, dus het is jouw schuld. (los van genoeg afstand houden etc)quote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:55 schreef Peter het volgende:
[..]
Dan is relevant of TS al stil stond of niet. Staat hij stil, dan is hij al geparkeerd en rijdt de snorder dus tegen een correct geparkeerde auto aan.
Heb je uberhaupt je knipperlichten aangehad om te laten zien dat je aan de kant van de weg ging staan voor achterop rijdend verkeer?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:56 schreef kurd0w het volgende:
Ik stond stil en wilde net de gevaarlichten aan doen toen ik de knal hoorde....
Je stond iig niet op een fietspad of strook, dus let op dat je dat niet in je verzekeringspapieren zo noemt, anders ben je sowieso fout.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:56 schreef kurd0w het volgende:
Ik stond stil en wilde net de gevaarlichten aan doen toen ik de knal hoorde....
Oke, wat moet ik dan opschrijven? Hoe heet dat gedeelte van de weg dan? Om half 9 komt desbetreffend meneer naar mij toe om de formulieren in te vullen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:59 schreef Peter het volgende:
[..]
Je stond iig niet op een fietspad of strook, dus let op dat je dat niet in je verzekeringspapieren zo noemt, anders ben je sowieso fout.
Het heet een fietssuggestiestrook. Officieelquote:Op dinsdag 4 juni 2013 18:01 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Oke, wat moet ik dan opschrijven? Hoe heet dat gedeelte van de weg dan? Om half 9 komt desbetreffend meneer naar mij toe om de formulieren in te vullen.
Bij een rood fietspad gaat het altijd om een fietsstrook. Auto's mogen wel over de onderbroken lijn maar alleen om bijv. een parkeerplaats op te zoeken.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:49 schreef Peter het volgende:
[..]
Als er geen afbeeldingen van een fiets op staan of een bord, dan is het een suggestiestrook en heeft het geen juridische waarde.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |