Ze stemmen dan ook meer op CHP omdat ze geen alternatief hebben.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 23:28 schreef IPA35 het volgende:
Ik niet, zij hebben pech.
De CHP komt toch nooit landelijk aan de macht.
Ja, daar kan ik me in vinden.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 23:26 schreef Che_ het volgende:
Volledige vrijheid van religie ben ik voor. De Islam wordt nu onderdrukt, men mag niet overal een hoofddoek dragen.
Ja ik ben serieus. In Turkije mogen moslims wel inmiddels uit de slachtofferrol. In het verleden is het gebeurd, ik zie nu niet in waar 'de islam' onderdrukt zou worden..quote:
Vandaar dat ze zich beter kunnen afscheiden van het barbaarse achterland maar ja, Turken hè.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 23:29 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ze stemmen dan ook meer op CHP omdat ze geen alternatief hebben.
Het achterland is niet barbaars.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 23:30 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Vandaar dat ze zich beter kunnen afscheiden van het barbaarse achterland maar ja, Turken hè.
Veel AKP stemmers zijn liberalen die op hen hebben gestemd omdat ze eindelijk het onderdrukkende leger uit de politiek hebben gewerkt.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 23:32 schreef IPA35 het volgende:
AKP stemmers zijn gewoon barbaren, verpest mijn wereldbeeld nou niet!
Nee. Alcohol mag alleen op bepaalde tijdstippen niet worden verkocht en dat geldt niet eens overal.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 23:30 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Ja, daar kan ik me in vinden.
Maar Erdogan doet natuurlijk meer, zoals die limitaties op alcohol verkoop, tonen van affectie in het openbaar en het beperken van journalisten. Ben jij het ook eens met die eerste twee uit dit rijtje (limitaties op alcoholverkoop en tonen van affectie in openbaar)?
Dat bedoelde ik ook met alcohol, daarom zei ik niet verbod, maar restricties.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 23:37 schreef Che_ het volgende:
Nee. Alcohol mag alleen op bepaalde tijdstippen niet worden verkocht en dat geldt niet eens overal.
Ten tweede, dat tonen van affectie is niet helemaal waar. Je moet rekening houden met het feit dat de meerderheid moslims zijn, andere cultuur. Provocerend gedrag wordt niet met open armen ontvangen.
En trouwens, waar heb je wel volledige vrijheid wat betreft kledingwijze? Hier word je ook opgepakt als je zonder kleren naar buiten gaat.
Pff, wat loop je nu weer met zinnen te gooien waar je makkelijk mee scoort bij de niet ingewijden?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 23:30 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ja ik ben serieus. In Turkije mogen moslims wel inmiddels uit de slachtofferrol. In het verleden is het gebeurd, ik zie nu niet in waar 'de islam' onderdrukt zou worden..
Zoenen is niet provocerend. Kijken die mensen nooit TV? Turkse series?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 23:37 schreef Che_ het volgende:
[..]
Nee. Alcohol mag alleen op bepaalde tijdstippen niet worden verkocht en dat geldt niet eens overal.
Ten tweede, dat tonen van affectie is niet helemaal waar. Je moet rekening houden met het feit dat de meerderheid moslims zijn, andere cultuur. Provocerend gedrag wordt niet met open armen ontvangen.
En trouwens, waar heb je wel volledige vrijheid wat betreft kledingwijze? Hier word je ook opgepakt als je zonder kleren naar buiten gaat.
De meerderheid is moslim omdat het op 't bij de geboorte zo wordt bepaald en t zo op je paspoort komt (is al vreemd) Alleen is men onzichtbaar soms atheist, als je werkelijk een enquete gaat houden (onder erdogan zal niemand publiekelijk de waarheid invullen met zn geheime agenten overal) dan zal het percentage moslims een heel stuk afnemen. Ik ben overigens niet anti geloof, dat even vooropstellen maar de statistieken zijn op deze kimliks gebaseerd en niet op persoonlijke meningen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 23:37 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ik ben geen pro-Erdogan en steun hem ook niet, please note.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 23:38 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik ook met alcohol, daarom zei ik niet verbod, maar restricties.
Anyway, het zijn geen strikvragen ofzo. Ik ben gewoon benieuwd hoe mensen die Erdogan steunen denken. Dan kan ik misschien zelf ook het conflict beter begrijpen.
Dank voor je antwoord iig.
De ingewijden boeien mij niet.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 23:38 schreef Che_ het volgende:
[..]
Pff, wat loop je nu weer met zinnen te gooien waar je makkelijk mee scoort bij de niet ingewijden?
We hadden het over de hoofddoek die niet overal gedragen mag worden, wil jij zeggen van wel dan? Ga aub inhoudelijk er op in ipv weer dingen te veralgemeniseren.
Ambtenaren.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 23:42 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
De ingewijden boeien mij niet.
Jij zei 'de islam wordt onderdrukt' anno 2013 vind ik dat een onzinnige uitspraak.
Verder is het hoofddoekjesverbod enorm versoepeld. Dus ik vroeg mij af waar het nog verboden is?
En concubinesquote:Op dinsdag 4 juni 2013 23:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Volgens de Sharia mag ik 4 vrouwen
Ja. Idd. Hier. Kijk.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 23:41 schreef IPA35 het volgende:
Turkse series... Zijn dan niet 10000 op elkaar gelijkende series over zoetsappige liefde, lange jassen met snorren en pistolen en last but not least lange close-ups van serieus kijkende kerels?
Zijn vaak taboedoorbrekende dingen met grote maatschappelijke impact.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 23:41 schreef IPA35 het volgende:
Turkse series... Zijn dan niet 10000 op elkaar gelijkende series over zoetsappige liefde, lange jassen met snorren en pistolen en last but not least lange close-ups van serieus kijkende kerels?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |