Omdat de volgende generatie Turken religieus wordt opgevoed als Erdogan zijn zin krijgt. Dan is er geen seculiere Turk meer over.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:38 schreef Che_ het volgende:
Hoezo denk jij dit en wat zal er dan verdwijnen?
Omdat Erdogan de volgende generatie Turken religieus op wil voeden.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:40 schreef ClapClapYourHands het volgende:
En dit concludeer je op basis van...?
Wat een onzinquote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:40 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Omdat de volgende generatie Turken religieus wordt opgevoed als Erdogan zijn zin krijgt. Dan is er geen seculiere Turk meer over.
Hoezo niet? Wat zal er dan precies verdwijnen? Wat versta jij onder seculier. Even uitgebreider.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:40 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Omdat de volgende generatie Turken religieus wordt opgevoed als Erdogan zijn zin krijgt. Dan is er geen seculiere Turk meer over.
De bewoners van (het huidige) Turkije worden al tientallen jaren religieus opgevoedquote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:41 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Omdat Erdogan de volgende generatie Turken religieus op wil voeden.
Probeer je mij nu te vertellen dat mensen met een Islamitische opvoeding seculieren kunnen zijn?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:41 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Wat een onzinDe mensen in Turkije zijn hartstikke nationalistisch. Dan neem je dat seculiere niet zomaar weg.
Ja.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:42 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Probeer je mij nu te vertellen dat mensen met een Islamitische opvoeding seculieren kunnen zijn?
De meeste mensen in Turkije zijn islamitisch, ook de seculiere.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:42 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Probeer je mij nu te vertellen dat mensen met een Islamitische opvoeding seculieren kunnen zijn?
Mensen met een christelijke opvoeding kunnen ook seculier zijn dus wat is het probleem?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:42 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Ja...quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:42 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Maar hij moet wel dimmen en inbinden.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:44 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Dat je op de AKP stemt betekent niet dat je een staat als Iran wilt in Turkije. Erdogan doet het gewoon goed en de oppositie is compleet onbruikbaar.
Het is gewoon een sidik yarisi momenteel tussen Erdogan en de demonstranten. Kijken wie de grootste heeft.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:47 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Maar hij moet wel dimmen en inbinden.
Onze scholen zijn alleen "Christelijk" in naam. Verder heeft het Christendom geen Sharia-wetgeving. Islam is niet verenigbaar met een seculiere staat.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:44 schreef superworm het volgende:
Mensen met een christelijke opvoeding kunnen ook seculier zijn dus wat is het probleem?
Dat Christendom geen Sharia kent. Als iemand Islamitisch opgevoed wordt wordt die persoon geleerd dat Sharia wetgeving de wet van God is.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:44 schreef superworm het volgende:
Mensen met een christelijke opvoeding kunnen ook seculier zijn dus wat is het probleem?
Ja, cultureel zeker. In Istanbul zie ik minder hoofddoekjes dan in Amsterdam. Turken daar drinken gewoon alcohol. Dat is heel wat anders dan Islamisme zoals in andere Islamitische landen. Turkije is gewoon uniek door Ataturk. Echter, als gewone scholen vervangen worden door Koranscholen is dat het einde van de seculiere staat omdat het draagvlak daarvoor ondermijnd wordt.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:43 schreef Hierro het volgende:
De meeste mensen in Turkije zijn islamitisch, ook de seculiere.
Onzin. Ik ben zelf zeer zwaar gereformeerd opgevoed en dat is toch echt een soort sharia, het heet alleen anders. Maar ook leven volgens de wetten van God.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:52 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Onze scholen zijn alleen "Christelijk" in naam. Verder heeft het Christendom geen Sharia-wetgeving. Islam is niet verenigbaar met een seculiere staat.
[..]
Dat Christendom geen Sharia kent. Als iemand Islamitisch opgevoed wordt wordt die persoon geleerd dat Sharia wetgeving de wet van God is.
[..]
Vertel mij eens hoe die Christelijke wetgeving dan heet? En waar die in de bijbel staat? En waarom geen enkel Christelijk land deze wetgeving heeft ingevoerd. Het is gewoon niet waar. Er is geen equivalent van Sharia in het Christendom.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:54 schreef superworm het volgende:
Onzin. Ik ben zelf zeer zwaar gereformeerd opgevoed en dat is toch echt een soort sharia, het heet alleen anders. Maar ook leven volgens de wetten van God.
Nou, goede Islamitische opvoeding heb jij gehad dan. Zeker vergelijkbaar met mijn Christelijke opvoeding: 10 minuten bijbelverhaaltje 2x per week. Dat is alleen in naam een religieuze opvoeding.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:55 schreef Bortecinem het volgende:
Ik ben Islamitisch opgevoed maar ik weet pas sinds een paar jaar wat een Sharia is.
Oh allemaal dus, omdat er een paar met hoofddoek ook demonstreren? Goeie logica.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:57 schreef Baker_Boy het volgende:
In Izmir lopen bij de demonstranten ook vrouwen met hoofddoeken. Ook in die laag van de bevolking zijn ze het autoritaire gedrag van Erdogan zat.
Waar gebruik ik het woord allemaal?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:59 schreef Che_ het volgende:
[..]
Oh allemaal dus, omdat er een paar met hoofddoek ook demonstreren? Goeie logica.
Noem aub 1 land die sharia volledig toepast?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:57 schreef Pharmacist het volgende:
En waarom geen enkel Christelijk land deze wetgeving heeft ingevoerd.
Dat is omdat jullie niet volgens Jezus levenquote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:57 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Vertel mij eens hoe die Christelijke wetgeving dan heet? En waar die in de bijbel staat? En waarom geen enkel Christelijk land deze wetgeving heeft ingevoerd. Het is gewoon niet waar. Er is geen equivalent van Sharia in het Christendom.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |