abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_127368835
Welkom in het centrale Miles Kane topic!

Het is de bedoeling in dit topic het werk van Miles Kane bij zowel The Rascals als zijn eigen solo-werk te bespreken en bediscussiëren.

Wie is Miles Kane?
Miles Peter Kane (born 17 March 1986) is an English musician, best known as the co-frontman of The Last Shadow Puppets and former frontman of The Rascals. He was formerly the vocalist and lead guitarist for The Rascals, but announced the band's break-up in August 2009. He is currently pursuing a solo career, and continues to be a part of his side-project The Last Shadow Puppets.

Dinsdag 21 juni 2011 geeft Miles Kane een optreden in Bitterzoet, Amsterdam. Dit concert is uitverkocht.

Discografie

The Little Flames:

Goodbye Little Rose (single, 2005)

01. Goodbye Little Rose
02. Things That Make The Morning Call

Put Your Dukes Up John (single, 2005)

01. Put Your Dukes Up John
02a. The Lengths You Go To [Live]
02b. Uniform [Live]
03. Skinny Bones [Live]

Isobella (single, 2007)

01. Isobella
02. Werewolf Rumble
03. Shadow Walks

The Day Is Not Today (album, 2007)
nooit verschenen

01. Isobella
02. The Day Is Not Today
03. If Tomorrow Never Comes
04. Seven Days
05. October Skies
06. Strager To You
07. Meols Reggae
08. Close My Eyes
09. In Another Life
10. That Brat's A Fiend
11. The Girl Of Last Year

The Rascals:

Out of Dreams (EP, 2007)

01. Out of Dreams
02. Lying Under the Second Seal
03. Ratcatcher
04. Is It Too Late?

Suspicious Wit (single, 2008)

01. Suspicious Wit
02. So It Repeats
03. Better In The Shadows

Rascalize (album, 2008)

01. Rascalize
02. Out of Dreams
03. Bond Girl
04. The Glorified Collector
05. Fear Invicted Into The Perfect Stranger
06. Does Your Husband Know You Are On The Run
07. I'd Be Lying To You
08. Freakbeat Phantom
09. People Watching
10. Stockings To Suit
11. How Do I End This?
12. I'll Give You Sympathy

Freakbeat Phantom (EP, 2008)

01. Freakbeat Phantom
02. Shades Of Embarrassment
03. A Hand In The Shadow
04. Secret Affair

I'll Give You Sympathy (single, 2008)

01. I'll Give You Sympathy [Single Version]
02. Leaving Soon [Early Demo]

Solowerk:

Inhaler (single, 2010)

01. Inhaler
02. Rainbow Woman

Come Closer (single, 2011)

01. Come Closer
02. Before It's Midnight
03. Come Closer [Steve Mason Remix]

Rearrange (single, 2011)

01. Rearrange
02. Morning Comes
03. Rearrange [Skreamix]

Colour Of The Trap (album, 2011)

01. Come Closer
02. Rearrange
03. My Fantasy
04. Counting Down The Days
05. Happenstance
06. Quicksand
07. Inhaler
08. Kingcrawler
09. Take The Night
10. Telepathy
11. Better Left Invisible
12. Colour Of The Trap

MUZ / Miles Kane & The Rascals #1 - Rearranged
MUZ / Miles Kane #2

Voor zijn werk bij The Last Shadow Puppets verwijs ik je graag door naar MUZ / The Last Shadow Puppets #4
pi_127373733
Bol.com heeft hem gewoon nog niet :N
Dit account is niet meer in gebruik.
  FOK!fotograaf dinsdag 4 juni 2013 @ 14:35:30 #3
145146 Andyy
pi_127401613
Hoezo krijg ik steeds reclame voor hem door Google Ads?
Heb de gepersonaliseerde ads uitgezet. Maar hier in Utrecht bij de Plato hebben ze 'm liggen :Y
  dinsdag 4 juni 2013 @ 14:40:25 #4
159761 Arn0
Abbey Road
pi_127401818
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 14:35 schreef Andyy het volgende:
Hoezo krijg ik steeds reclame voor hem door Google Ads?
Heb de gepersonaliseerde ads uitgezet. Maar hier in Utrecht bij de Plato hebben ze 'm liggen :Y
The Kane achtervolgt je, of je het nu wilt of niet.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  FOK!fotograaf dinsdag 4 juni 2013 @ 14:52:52 #5
145146 Andyy
pi_127402356
Toen het nog aan stond kreeg ik alleen maar reclame voor dat album :')
Maar ik ga 'm wel halen erdoor, klonk wel goed een nummer er van
  FOK!fotograaf donderdag 6 juni 2013 @ 20:58:03 #6
145146 Andyy
pi_127495148
Goed album _O_
Mijn eerste CD in tijden, maar helaas niet afgerekend door dat leuke meisje bij de Plato in Utrecht ;(
pi_127543577
Binnen op 66 in de Nederlandse albumcharts, wat zo'n beetje betekent dat ik 25% van de verkoopaantallen heb gegenereerd. In de moordende concurrentiestrijd met de eerste week van QOTSA en Disclosure is het album wel op weg naar een plek in de top 5 in Engeland, waar een succesalbum nog meer dan 100 verkochte exemplaren inhoudt.
pi_127544296
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 23:47 schreef Aisumasen het volgende:
Binnen op 66 in de Nederlandse albumcharts, wat zo'n beetje betekent dat ik 25% van de verkoopaantallen heb gegenereerd. In de moordende concurrentiestrijd met de eerste week van QOTSA en Disclosure is het album wel op weg naar een plek in de top 5 in Engeland, waar een succesalbum nog meer dan 100 verkochte exemplaren inhoudt.
haha. Aan de promotie zal het in ieder geval niet liggen. Kreeg zonet zelfs een YouTube advertentie voor het nieuwe album. En Miles houdt m'n Facebook ook al de hele week bezet :')
pi_127788222
"En om volledig te zijn: de platen die hij nog vóór ‘the Puppets’ maakte met The Rakes en the Little Flames waren aardig, maar nergens memorabel."

http://3voor12.vpro.nl/ni(...)-fuck-daft-punk.html

Wat een muzikale duizendpoot is het toch ook, hij deed zelfs een geheime samenwerking met The Rakes! _O-

Zonder dollen, als je een phoner met Miles Kane moet doen heb je wel behoorlijk misgegrepen...
  zaterdag 15 juni 2013 @ 12:53:28 #10
38070 Kabouter_Krulleput
Kabouter_Krulleput
pi_127822635
Straks op Pinkpop. Wellicht ('onder voorbehoud') hier z'n optreden te volgen: http://www.cultura.nl/
I don't really come from outer space || Last.fm
pi_127822820
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 23:47 schreef Aisumasen het volgende:
Binnen op 66 in de Nederlandse albumcharts, wat zo'n beetje betekent dat ik 25% van de verkoopaantallen heb gegenereerd. In de moordende concurrentiestrijd met de eerste week van QOTSA en Disclosure is het album wel op weg naar een plek in de top 5 in Engeland, waar een succesalbum nog meer dan 100 verkochte exemplaren inhoudt.
Ik zou idd wel eens willen weten hoeveel je nou moet verkopen om in die lijsten te staan....
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_127828143
Akoestische sessie is al live! en dan straks vast de stream van het optreden :)
pi_127828268
Ik hoop het!
pi_127828333
Toch niet dus :'(
Erg jammer dit
pi_127828397
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 16:23 schreef Jacobuspower het volgende:
Toch niet dus :'(
Erg jammer dit
Later nog wel volgens 3voor12
  zaterdag 15 juni 2013 @ 16:55:04 #16
159761 Arn0
Abbey Road
pi_127829199
"21:15 - 00:15 Nog niet bekend (maar in ieder geval ergens in deze 3 uur de show van Miles Kane)"

Gelukkig zijn ze erg specifiek met hun tijdstip :D
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zaterdag 15 juni 2013 @ 17:02:31 #17
38070 Kabouter_Krulleput
Kabouter_Krulleput
pi_127829405
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 16:55 schreef Arn0 het volgende:
"21:15 - 00:15 Nog niet bekend (maar in ieder geval ergens in deze 3 uur de show van Miles Kane)"

Gelukkig zijn ze erg specifiek met hun tijdstip :D
}:|
I don't really come from outer space || Last.fm
pi_127830145
Hier iig alvast het akoestische optreden bij 3 on stage
'What Condition Am I In' 'Out of Control' en DFWYA
http://3voor12.vpro.nl/lu(...)rogram.26706162.html
pi_127838357
http://3voor12.vpro.nl/main/0110.html?iframe=true
Nu bezig, geen idee hoe lang al.
pi_127847518
http://3voor12.vpro.nl/lu(...)rogram.26708194.html

Wederom een 8/10. D'r in en d'r uit. Hands down het beste wat er de hele dag te zien was. Schandalig publiek. Ook deze Nederlandse gig niet gemist. Het allemaal waard.
pi_127856351
Vrijdag 25 oktober: Miles Kane in Paradiso _O_
Kaartverkoop is al begonnen

[ Bericht 10% gewijzigd door Jacobuspower op 16-06-2013 12:21:10 ]
pi_127857028
quote:
4s.gif Op zondag 16 juni 2013 12:15 schreef Jacobuspower het volgende:
Vrijdag 25 oktober: Miles Kane in Paradiso _O_
Kaartverkoop is al begonnen
*O*
Close call met Editors op 24 oktober :X
pi_127857048
Binnen op 66? 100 verkocht ofzo? :'(
I'm a peace-loving decoy, ready for retaliation
pi_127857524
Kaartjes gekocht. _O_
  zondag 16 juni 2013 @ 14:29:26 #25
192683 AMDB
Visionair.
pi_127860910
Ik ga er nog eens rustig over nadenken. Komende weken het album maar eens een paar keer opzetten.
  zondag 16 juni 2013 @ 14:31:14 #26
159761 Arn0
Abbey Road
pi_127860988
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 14:29 schreef AMDB het volgende:
Ik ga er nog eens rustig over nadenken. Komende weken het album maar eens een paar keer opzetten.
:{w

The Kane live is een no-brainer.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zondag 16 juni 2013 @ 15:52:43 #27
192683 AMDB
Visionair.
pi_127863602
quote:
14s.gif Op zondag 16 juni 2013 14:31 schreef Arn0 het volgende:

[..]

:{w

The Kane live is een no-brainer.
Laatste optreden kon me weinig bekoren. Muziek kan me steeds minder bekoren. Te gemaakt. Weinig authentiek. Past totaal niet bij hem (of wat ik graag bij hem zie).

Z'n Gallagher-arrogantie is uitermate stuitend, hij heeft absoluut nog niet bewezen zo arrogant te mogen zijn, daarnaast kan hij het ook niet.
  zondag 16 juni 2013 @ 16:47:12 #28
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_127865158
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 15:52 schreef AMDB het volgende:

[..]

Z'n Gallagher-arrogantie is uitermate stuitend, hij heeft absoluut nog niet bewezen zo arrogant te mogen zijn, daarnaast kan hij het ook niet.
Kan je dat uitleggen? Ik vind hem verre van arrogant.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_127882339
Pinkpop. Zal altijd een zwak voor het festival hebben, een ontzettend leuk familiefestival, maar man man wat een muzikale treurnis dit jaar. Alleen al de opener op het hoofdpodium: een obligate Mediterraanse feestact die bekende nummers in een toeterjasje giet, plat volksvermaak waar zelfs Kees van Hondt nog geen brood van lust. Of de veel, veel, véél, 3FM-'one hit wonders' waarbij iedereen het hitje afwacht, die vervolgens op 3/4de van de set gespeeld wordt, waarna het publiek massaal naar de aanwezige hamburger- dan wel friet-tent afdruipt. Of de 'headliner' - die een vrijwel identieke set geeft als een jaar of 2 aldaar - met lege plekken op het terrein waar tijdens andere edities bij menig act in de vooravond al niet meer doorheen te komen was. Dagtickets voor dumpprijzen.

Er waren welgeteld drie andere acts op een hele dag de moeite waard: de Coachella-headliner Phoenix voor een halfvol veld op het 'kleine' podium, en - gedeeltes van… - Palma Violets, die speelden toen het grootste gedeelte van het publiek nog amper de drukte bij het station/de campings verlaten kon hebben, en The Gaslight Anthem, alhoewel niet mijn smaak. En dan zijn de recensenten zuur zeker. Goed, de dag had één doel:

Miles Kane. Als ik goed tel soloshow nummer 11 voor mij. Weer een best andere show dan ik vorige maand in Brussel zag - en waar ik allang iets over had moeten typen - met nieuwe eindjes voor een boel nummers, andere show-elementen, uitgebreidere uitro's, en een ongelooflijk strakke setlist. Het is telkens uitkijken naar die nieuwe songs, wat een beesten van een tracks. Opener 'You're Gonna Get It' doet 'Better Left Invisible' verbleken. 'Better Than That' en 'Taking Over' nu al gemetseld in het Miles Kane-oeuvre alsof je de shows niet anders kent. 'Don't Forget Who You Are' het leukste anthem van dit jaar. 'Give Up' met uitgebreid tussenstuk een ware live-favoriet. En 'Darkness In Our Hearts' kan ik niet eens omschrijven zo goed: oogverblindend, met een hoofdrol voor drummer Jay Sharrock.

Met veel van het eerste album ben ik live een beetje klaar. 'Kingcrawler' had ik al nooit zo hoog zitten, en heb ik nu écht genoeg van, maar gek genoeg blijft het live toch elke keer weer een goede stemming zetten. 'Counting Down The Days' daarentegen… WAAROM?! Het begint op een klucht te lijken. Midden in de set, alles slaat dood als een Brand-biertje in de zon van het Pinkpop-terrein. Jammer dat zoiets ten koste gaat van 'Out Of Control', die hij daarvoor wel live deed voor 3FM en later tijdens de 3VOOR12/3FM-sessie. Of van 'Get Right', 'The Competition' of een van de andere recente rockende B-kanten.

Ik heb hem één keer eerder voor een ietwat minder enthousiast publiek gezien - ik geloof op een dag na exact een jaar geleden op het Indian Summer Festival - en daar merkte je dat hij wist dat er duidelijk minder uit te halen was dan normaal gesproken. Niet dat hij zichzelf niet helemaal gaf, maar zo'n korte openluchtshow midden op een zonnige dag voor een publiek wat niet beter wist of ze naar Sidney Samson stonden te kijken doet zelfs 'Inhaler' nog stilvallen. Het publiek op Pinkpop kwam helaas overeen. Dit was de tweede keer achter elkaar dat hij in Nederland voor een uitgeblust publiek stond. Op de beelden, en aan het gejuich te horen, lijkt het alsof de tent goed vol was, maar je kunt je niet voorstellen dat je tijdens 'Come Closer' rustig helemaal naar voren kunt lopen zoals deze middag het geval was. Maar in vergelijking met Indian Summer Festival was dit absoluut geen verplicht nummertje. Een hete tent - perfecte plaatsing - in de namiddag, met een meer dan dankbare frontman die na de laatste noot nog even terugkomt om het publiek voor een allerlaatste keer te doen opruien. Wat kan ik nog toevoegen aan afsluiter 'Come Closer': die gaat gewoon nooit vervelen, en nu nog sterker dan ooit met 'balls out'-beukrock aan het eind. Hij is gezegend met al deze liedjes in één set: de ultieme festival-act.

Bizar genoeg viel me pas na 5 nummers op dat er iets miste… De toetsenist Ben Parsons moest verstek laten gaan door ziekte. Geen (gitaar)-effecten, geen toetsen/synths/orgels, geen harmonieen, geen hoed. Er stond een ouderwetse vierkoppige rockgroep. Het feit dat me pas tijdens de missende toeters in 'First Of My Kind' opviel dat de band met een man minder speelde moet misschien genoeg zeggen: het was nog even strak als altijd, alleen 'Don't Forget Who You Are' moest licht aan kracht inboeten door de missende elementen, en 'My Fantasy' werd overgeslagen, terwijl ze aan het eind nog een minuut of 3 op de klok hadden.

De show - eindelijk officieel aangekondigd na Jan Smeets de dagkaarten tot op de laatste druppel wist uit te persen, hehe - in Paradiso gaat een van de beste rock-shows dit jaar op Nederlandse bodem worden.

  vrijdag 21 juni 2013 @ 11:12:38 #30
349176 Marnixos
vrienden noemen me kut kind.
pi_128072716
TT klopt niet, albumtitel is Don't Forget Who You Are :) Heeft er iemand hier al kaartjes gekocht voor Paradiso 25 oktober? Nieuwe album is overigens te gek, ben verslaafd
katten zijn lief
  woensdag 26 juni 2013 @ 15:26:36 #31
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_128282381
Eigenlijk vind ik alleen nummer 1, 2 en 10 leuk (Taking Over, Don't Forget Who You Are en Give Up). De rest boeit me niet :{.
2000 light years from home
  woensdag 26 juni 2013 @ 15:29:25 #32
159761 Arn0
Abbey Road
pi_128282502
Ik vind het album niet slecht maar.. Ik heb weinig behoefte om het op te zetten, dat wel :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_128282904
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 11:12 schreef Marnixos het volgende:
TT klopt niet, albumtitel is Don't Forget Who You Are :) Heeft er iemand hier al kaartjes gekocht voor Paradiso 25 oktober? Nieuwe album is overigens te gek, ben verslaafd
Was een bewussie ;). Miles Facebook vond het namelijk ook lastig om de goede albumtitel neer te zetten toen ze aankondigde dat het album in de winkel lag :P.

Vind het album best wel prima, maar heb vooral veel zin om hem weer live te gaan zien _O_
pi_128283651
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 15:29 schreef Arn0 het volgende:
Ik vind het album niet slecht maar.. Ik heb weinig behoefte om het op te zetten, dat wel :P
Jeetje, wat is dit nu? Heb track 5-8 inmiddels verwijderd, maar 1-4 en 9-11 + bonustracks staan nog altijd op A-rotatie.

En fúck, wat zijn ze live goed.
  woensdag 26 juni 2013 @ 16:11:53 #35
159761 Arn0
Abbey Road
pi_128284048
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juni 2013 16:00 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Jeetje, wat is dit nu? Heb track 5-8 inmiddels verwijderd, maar 1-4 en 9-11 + bonustracks staan nog altijd op A-rotatie.

En fúck, wat zijn ze live goed.
Haha ja, het is precies wat jij zegt. De individuele tracks speel ik regelmatig af (inclusief bonustracks) maar het is eeuwig zonde van die overbodige nummers.

En ik blijf Don't Forget Who You Are de meest catchy single van dit jaar vinden _O_
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_128284125
Is er eigenlijk al bekend wat de derde(?) single gaat worden.
Anders nomineer ik hierbij graag 'Darkness in Our Hearts' O+
pi_128288392
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 16:14 schreef Jacobuspower het volgende:
Is er eigenlijk al bekend wat de derde(?) single gaat worden.
Anders nomineer ik hierbij graag 'Darkness in Our Hearts' O+
Laatste keer dat ik checkte 'Tonight' helaas :'). Het zou natuurlijk 'Better Than That' moeten zijn. (Die jij noemde is slechts het beste nummer van de plaat ;)).
  FOK!fotograaf maandag 1 juli 2013 @ 02:19:27 #38
145146 Andyy
pi_128447540
Fuck yeah, Miles Kane in de nieuwe Top Gear _O_
pi_128752253

Uhm, ja, 'Taking Over' dus. (Hey, in mijn verdediging vermeldde ik dat elders al vrij spoedig daarna :+).
pi_128784961
Set van Miles Kane op Glastonbury was tof. John Peel Stage, de enige echte grote tent voor live-muziek op het terrein, in de vooravond. Wel een beetje gehaast, minder knipogen naar de meisjes en jongen vooraan dan normaal gesproken, de drumtechnicus zat nog op de drumkruk toen 'Gandalf Jim' de show al aankondigde, korte ombouwtijd (15 minuten) - hoorde al even wat korte line-checks van nummers en drumpatronen vlak voor de set van Local Natives daarvoor - en daardoor veel gekut met techniek. Zoals ik het snel begreep hoorden wij wat drummer Jay Sharrock had moeten horen en vice versa. Lichte paniek, maar professioneel als altijd door het eerste nummer heen geworsteld. Geen 'You're Gonna Get It', maar weer eens 'Kingcrawler' als opener. (Eerder die maand wisselde het als eens tussen 'Tonight' en 'Taking Over'). De toch altijd kritische crew was ongeremd enthousiast over de show, dus veel zullen de hobbelingen op de weg niet hebben uitgemaakt.

Voltallig Arctic Monkeys inclusief vriendinnen/aanstaande echtgenoten aan de zijkanten, al was Helders drukker met zijn telefoon dan afkijken hoe een goede live-performance gedaan wordt. De andere kant leek even bezet door een 60's verkleedpartijtje, maar het bleken The Strypes. Wel droog dat je Miles Kane in Engeland gaat zien, op Glastonbury nota bene, en dat je stuit op het meest statische publiek wat je ooit gezien hebt bij hem. Publiek ging pas richting het eind helemaal uit z'n plaat, maar dat had een andere reden. Het klopt wel dat de tent helemaal vol stond, er luid werd meegezongen en er naar het bleek tot ver buiten de tent mensen een blik probeerde op te vangen van de beste rock and roll-act van Engeland.

De 'nieuwe Eugene McGuinness' - George Moran, ondertussen alweer langer in de band dan de tijd van eerstgenoemde - doet het voortreffelijk. Spot-on harmonie vocalen, hij voegt best wel iets toe aan het geluid, 'Better Than That' is daar een mooi voorbeeld van. Hij heeft alleen z'n kapsel aan hoeven te passen, daarna paste hij precies in de band ;). Wederom een aantal variaties in de live-nummers, ze blijven het maar uitbouwen. De setlist was louter hits, hits, hits, check dit:

Kingcrawler
Rearrange
Better Than This
First Of My Kind
Darkness In Our Hearts
Inhaler
Taking Over
Give Up
Don't Forget Who You Are
Standing Next To Me [met Alex Turner]
Come Closer


Je kunt je een set niet meer voorstellen zonder die nieuwe liedjes, waar het elke recente show weer naar uitkijken is. Van deze selectie in 45 minuten gepropt kun je er eigenlijk al geen enkele meer skippen, en dan mist 'Out Of Control' (lijkt ondertussen wel een Brussel-exclusiviteit geworden) ook, al was dat hier niet helemaal op de juiste plek geweest misschien. Had dus liever 'You're Gonna Get It' ipv 'Kingcrawler' gehad. Niet de uitgebreide drumsolo/gitaar-intermezzo in de brug van 'Give Up', de klok tikte door. Ook geen 'Counting Down The Days' - halleluja! Dingen als 'My Fantasy' en 'Quicksand' staan al een tijdje in de ijskast. Hoogtepunt van de set zoals gewoonlijk: 'Darkness In Our Hearts', wow. Jay Sharrock, ik noem hem nog maar eens. Ik kan tegenwoordig 'First Of My Kind' live waarderen, leuke plaat. Oh, ja, Ben Parsons was terug op toetsen na in de lappenmand gezeten te hebben tijdens onder andere Pinkpop, dus ook weer op de toeters tijdens laatstgenoemde.

Dan naar het eind… Je weet dat 'Come Closer' nog moet komen, maar plots klinken daar wat strijkers uit een synth en hoor je iemand snel wat noten van een té bekend in de oren klinkende klassieke gitaarsolo en -intro doen. "About five years ago, me and my friend Alex Turner…". De tent explodeerde figuurlijk. Huilende lads, gillende meisjes. Een fokking Last Shadow Puppets-reünie, en een échte. Kijk, ik wist het (helaas) al… Maar het publiek kreeg een gevoel "het zal toch niet"… bij de introductie, en terwijl iedereen naar de voor The Kane rechterkant keek - waar heel AM stond te kijken, en waar hij dan ook zijn blik op worp - kwam Alex Turner ineens van de ándere kant dan verwacht het podium oplopen. (Ik moet zeggen dat hij er wel echt als een prick uitzag nu, haha). Daar stonden ze ineens weer samen. Turner met tamboerijn in hand, slechts één "check check" in de mic, zonnebril op, geen blik richting het publiek, en ze gingen van start. Ze wisten precies hoe ze de act moesten spelen. Laatste couplet als vanouds samen bij één microfoon, één van hun beide keek mij iets té verguld tijdens dat moment… George Moran deed een voortreffelijke gitaarsolo. Kreeg steeds tienermeisjes tegen m'n rug aan, plus crowdsurfers (lol) dus dat is af te zien aan de beelden hieronder. Turner liep af, duidelijk zichtbaar 'One For The Road' (titel nieuw AM-nummer) op de achterkant van z'n leren jack, sloeg een arm om één van de Wayfarer-jochies heen en de rest van de RayBan-clan volgde backstage. 'Standing Next To Me' door Miles Kane en Alex Turner in 2013 op Glastonbury: dit ga ik nog een tijdje onthouden.

'Come Closer' leek voor het eerst een nawoord. De frontman - strak in UK-vlag pak, veel zuchtende meisjes en oudere vrouwen die zich gedroegen als jonge meisjes om mij heen - smeet Sharrock's drumstel nog eventjes aan gort aan het eind. (Op Hard Rock Calling een dag later moesten ze met vervangende onderdelen spelen :') ). De show werd volledig uitgezonden en gestreamd door de BBC. Dank jullie wel voor het opnemen hè. We doen het met mijn materiaal:


(Geluid-stress is hier te zien).


(Helders op 0:15, toen de WiFi effe wegviel).


(De tamboerijn die uit de maat klinkt was een of andere komediant in het publiek).

[ Bericht 0% gewijzigd door Aisumasen op 10-07-2013 15:07:00 (effe ander YouTube-linkje) ]
  woensdag 10 juli 2013 @ 17:35:33 #41
385064 1ofthemFaces
Stylish Kid in the Riot
pi_128803846
Matige plaat van een sympathieke gast.
Hij blijft de minder getalenteerde schaduwpop.
pi_129499699
Jaa, Miles Kane op Lowlands _O_ *O*
Is er iets veranderd in het schema Aisumasen? :P
pi_129501259
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 11:31 schreef Jacobuspower het volgende:
Jaa, Miles Kane op Lowlands _O_ *O*
Is er iets veranderd in het schema Aisumasen? :P
Last-minute verrassing uit de hoge hoed ;). Het gesprek wat Arn0 en ik - 3 maanden terug alweer :o - met hem hadden in Brussel krijgt nu een nóg grappigere dimensie.

Gig nummer 4 met het nieuwe album voor mij.
pi_129522310
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 12:18 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Last-minute verrassing uit de hoge hoed ;). Het gesprek wat Arn0 en ik - 3 maanden terug alweer :o - met hem hadden in Brussel krijgt nu een nóg grappigere dimensie.

Gig nummer 4 met het nieuwe album voor mij.
Ik vind het in ieder geval een onverwachte, maar zeker welkome verrassing :)!
Hoezo dan?

Wordt voor mij de eerste keer, ben ontzettend benieuwd na al je verhalen.
Darkness in Our Hearts live O+
pi_129523467
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 12:18 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Last-minute verrassing uit de hoge hoed ;). Het gesprek wat Arn0 en ik - 3 maanden terug alweer :o - met hem hadden in Brussel krijgt nu een nóg grappigere dimensie.

Gig nummer 4 met het nieuwe album voor mij.
Ik heb niet allemaal gevolgd maar wat is de grap?
pi_129523534
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 21:39 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

Ik vind het in ieder geval een onverwachte, maar zeker welkome verrassing :)!
Hoezo dan?

Wordt voor mij de eerste keer, ben ontzettend benieuwd na al je verhalen.
Darkness in Our Hearts live O+
quote:
17s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 22:00 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Ik heb niet allemaal gevolgd maar wat is de grap?
Het was al grappig omdat hij geen enkel idee had waar hij wanneer en waarom zou spelen, en dat nu Lowlands ook nog eens aangekondigd wordt. Ik leg uit. Indian Summer Festival was al diep weggestopt en vergeten. "That was one of the quieter ones, right?". Een optreden aan een grote plas zei hem niets meer. Hij vroeg zich af, "why the effort", om helemaal naar Brussel af te reizen als Nederlander. "No gig in 'The Dam" soon?" (Waarom verbaasde het me niet dat hij de stad 'The Dam' noemde :') ). Hij leek er van overtuigd, "we're playing next month, right?" Goed, géén gig in Nederland de maanden daarna. Oh ja, toch wel, "Pinkfest"… En zou Lowlands er nog van komen? Nope, al elders in die tijd. Maar gelukkig, "Paradiso in November is bubbling under the radar. Always good crowds".

De grap is dus dat zelfs de man zelf vaak niet op de hoogte is. (Al is dit daadwerkelijk een last-minute dingetje aangezien z'n tourmanager het vorige maand ook nog niet wist). Nog grappiger is dat het exáct hetzelfde verhaal als in 2011, haha. Zei hij dat hij ook al elders zou zijn tijdens Lowlands, alleen Paradiso in de pijplijn 3 maanden later. (Met als verschil dat ook dát niet klopte en de Paradiso-gig ("downstairs") ineens Bitterzoet werd, wat allemaal niet zo erg was uiteraard).

't is me wat.

pi_129523642
Wel tof dat je hem gewoon ontmoet hebt :D
pi_129523879
quote:
17s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 22:03 schreef debeterebob het volgende:
Wel tof dat je hem gewoon ontmoet hebt :D
Haha, kan de ontmoetingen sinds 2008 niet meer op 2 handen tellen, maar denk maar niet dat zijn geheugen daar beter op wordt ;).
pi_129523918
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 22:07 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Haha, kan de ontmoetingen sinds 2008 niet meer op 2 handen tellen, maar denk maar niet dat zijn geheugen daar beter op wordt ;).
Hoe komt dat contact dan zo dan?
pi_129524141
quote:
17s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 22:08 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Hoe komt dat contact dan zo dan?
Hij speelde met The Rascals nog in zaaltjes met 200-300 man publiek in Nederland, zat na afloop altijd gewoon aan de bar, klaar om het nachtleven in te gaan. En sindsdien heb ik een Miles Kane-radar ontwikkeld ;).
pi_129524272
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 22:01 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

[..]

Het was al grappig omdat hij geen enkel idee had waar hij wanneer en waarom zou spelen, en dat nu Lowlands ook nog eens aangekondigd wordt. Ik leg uit. Indian Summer Festival was al diep weggestopt en vergeten. "That was one of the quieter ones, right?". Een optreden aan een grote plas zei hem niets meer. Hij vroeg zich af, "why the effort", om helemaal naar Brussel af te reizen als Nederlander. "No gig in 'The Dam" soon?" (Waarom verbaasde het me niet dat hij de stad 'The Dam' noemde :') ). Hij leek er van overtuigd, "we're playing next month, right?" Goed, géén gig in Nederland de maanden daarna. Oh ja, toch wel, "Pinkfest"… En zou Lowlands er nog van komen? Nope, al elders in die tijd. Maar gelukkig, "Paradiso in November is bubbling under the radar. Always good crowds".

De grap is dus dat zelfs de man zelf vaak niet op de hoogte is. (Al is dit daadwerkelijk een last-minute dingetje aangezien z'n tourmanager het vorige maand ook nog niet wist). Nog grappiger is dat het exáct hetzelfde verhaal als in 2011, haha. Zei hij dat hij ook al elders zou zijn tijdens Lowlands, alleen Paradiso in de pijplijn 3 maanden later. (Met als verschil dat ook dát niet klopte en de Paradiso-gig ("downstairs") ineens Bitterzoet werd, wat allemaal niet zo erg was uiteraard).

't is me wat.

Mooi verhaal _O_
Doet me ook een beetje denken aan de quote van Alex uit de Glasto-NME. Dat ie vaak geen flauw idee heeft hoe het festival überhaupt heet waar ze spelen en dat ie soms niet eens weet waar ze nou echt zijn :P.

Ben wel benieuwd welke tent Miles gaat krijgen, ik zeg Grolsch.
Het wordt trouwens sowieso zaterdag of zondag :)
pi_129524384
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 22:14 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

Mooi verhaal _O_
Doet me ook een beetje denken aan de quote van Alex uit de Glasto-NME. Dat ie vaak geen flauw idee heeft hoe het festival überhaupt heet waar ze spelen en dat ie soms niet eens weet waar ze nou echt zijn :P.

Ben wel benieuwd welke tent Miles gaat krijgen, ik zeg Grolsch.
Het wordt trouwens sowieso zaterdag of zondag :)
Ik vrees ook Grolsch. Alpha-middag zou net zo suf zijn. Al met al moeten we ons best doen om de eer voor Miles hoog te houden :P.
pi_129524502
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 22:16 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Ik vrees ook Grolsch. Alpha-middag zou net zo suf zijn. Al met al moeten we ons best doen om de eer voor Miles hoog te houden :P.
Ik ben er inderdaad ook bang voor. Maar als we een beetje ons best doen moet dat sowieso wel goed komen. Ben benieuwd of ie weer een showtje weg gaat geven bij de 3fm studio :P.

Mooiste zou natuurlijk India afsluiter zijn _O_ zou die makkelijk aankunnen
pi_129525118
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 22:18 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

Ik ben er inderdaad ook bang voor. Maar als we een beetje ons best doen moet dat sowieso wel goed komen. Ben benieuwd of ie weer een showtje weg gaat geven bij de 3fm studio :P. [..]
Hehe. Die stomme container met dagjesmensen heeft-ie op Pinkpop al gedaan. Heb er geen moeite voor gedaan, maar gaf-ie wel effe de enige akoestische versie tot nu toe van 'What Condition Am I In?' en de bijna net zo unieke 'Out Of Control' weg!


Net zoals op Lowlands 2011. Andersom kwam hij op Pinkpop 2013 ook weer even langs bij 3FM:


Nu we toch bezig, FaceCulture had de reputatie altijd een beetje stuntelig en tegen het amateuristische aan te zitten, maar ze weten altijd wel het beste in een artiest naar boven te halen. Sympathiek interview, met onderwerpen waar hij doorgaans niet over praat, startend met The Little Flames:


quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 22:18 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]
Mooiste zou natuurlijk India afsluiter zijn _O_ zou die makkelijk aankunnen
Dat zou perfect zijn, maar ja, 2 jaar terug India en dan nu weer geeft ook niet een al te best beeld af.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 22:37:23 #55
192683 AMDB
Visionair.
pi_129525535
Op Lowlands vanaf het eerste nummer de beuk erin.
pi_129527467
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 22:29 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Hehe. Die stomme container met dagjesmensen heeft-ie op Pinkpop al gedaan. Heb er geen moeite voor gedaan, maar gaf-ie wel effe de enige akoestische versie tot nu toe van 'What Condition Am I In?' en de bijna net zo unieke 'Out Of Control' weg!


Net zoals op Lowlands 2011. Andersom kwam hij op Pinkpop 2013 ook weer even langs bij 3FM:


Nu we toch bezig, FaceCulture had de reputatie altijd een beetje stuntelig en tegen het amateuristische aan te zitten, maar ze weten altijd wel het beste in een artiest naar boven te halen. Sympathiek interview, met onderwerpen waar hij doorgaans niet over praat, startend met The Little Flames:


[..]

Dat zou perfect zijn, maar ja, 2 jaar terug India en dan nu weer geeft ook niet een al te best beeld af.
Ja die akoestische set is inderdaad erg goed! Weet vooral nog van de LL 2011 opname dat er een gast was die schreeuwde om een Last Shadow Puppets nummer :').

Maar bedoelde inderdaad de 3fm studio. Weet nog dat ik op vrijdag over het terrein liep en langs de 3fm studio liep en opeens een wel heel bekend accent hoorde. Was best geinig om hem daar zo te horen.

Goed interview, zeker weten! Faceculture heeft ook een uitgebreid interview met de Monkeys toen ze in Paradiso stonden die ook erg prima is. Leuk wat ie zegt over de Little Flames inderdaad, dat ie daar z'n gitaar geluid heeft gevonden. Is duidelijk te horen in bijvoorbeeld Isobella ( O+ ):
pi_129569181
De Bravo!!! _O_

Zaterdagmiddag 17:15.
pi_129570741
Belangrijker is dat India - Bravo gemakkelijker te rennen is dan India - Grolsch/Alpha. I.v.m. optredens van The Veils en Unknown Mortal Orchestra ervoor en erna.
pi_129579109
Looooool, die man brengt me nog eens op álle festivals in Nederland waar ik niet wil zijn :').

Miles Kane naar Into The Great White Jopen, Vlieland.
pi_129589547
De Bravo is echt perfect voor Miles, gaat een mooi feestje worden *O* !
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 09:16 schreef AMDB het volgende:
Belangrijker is dat India - Bravo gemakkelijker te rennen is dan India - Grolsch/Alpha. I.v.m. optredens van The Veils en Unknown Mortal Orchestra ervoor en erna.
En dit wordt inderdaad wel een beetje krap..

quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 14:26 schreef Aisumasen het volgende:
Looooool, die man brengt me nog eens op álle festivals in Nederland waar ik niet wil zijn :').

Miles Kane naar Into The Great White Jopen, Vlieland.
Miles lijkt me echt niet op dat festival passen maar we gaan het zien. Wel grappig dat er al een aankondiging voor deze festival gig is op z'n facebook maar nog niet van Lowlands
pi_129590795
De Bravo!!! _O_. Had eerlijk waar niet eens meer aan die optie gedacht. Het duurde vanochtend ook even voordat ik hem zag staan in de line-up. En gewoon een uur, geen beknibbel op 'Quicksand' of - nog veel erger - 'You're Gonna Get It', en zonder 'Dreading Down The Days' past 'Out Of Control' of 'My Fantasy' er ook nog eens in. Jammer dat 'Inhaler' bij recente gigs weer richting einde gedaan wordt, was erg verfrissend in het midden tijdens de drie gigs met het nieuwe album die ik reeds zag. Voor velen hier denk ik de eerste keer in bijna 2 jaar? Je zal het niet geloven, maar sinds die laatste keer in de Melkweg is zijn set weer zoveel beter geworden. Je moet die T In The Park-show op YouTube maar eens zien, daar treedt hij bijna buiten zichzelf tijdens de live-break van 'Give Up'. Tof publiek ook. Jullie moeten maar alvast even oefenen op de nieuwe break in 'Rearrange' die hij sinds dit jaar doet ;). Had ik al gezegd dat ik 'First Of My Kind' live erg heb leren waarderen? (Jeetje, er blijft niets over voor het verslag van de Brussel-gig, ooit).


De Bravo. Beter kon niet. Het schema aan de andere kant, die is echt niet te doen. Van álle acts die ik wil zien in deze line-up gaan er twee van de drie must-sees halfbakken worden.
pi_129593862
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 21:11 schreef Aisumasen het volgende:
De Bravo!!! _O_. Had eerlijk waar niet eens meer aan die optie gedacht. Het duurde vanochtend ook even voordat ik hem zag staan in de line-up. En gewoon een uur, geen beknibbel op 'Quicksand' of - nog veel erger - 'You're Gonna Get It', en zonder 'Dreading Down The Days' past 'Out Of Control' of 'My Fantasy' er ook nog eens in. Jammer dat 'Inhaler' bij recente gigs weer richting einde gedaan wordt, was erg verfrissend in het midden tijdens de drie gigs met het nieuwe album die ik reeds zag. Voor velen hier denk ik de eerste keer in bijna 2 jaar? Je zal het niet geloven, maar sinds die laatste keer in de Melkweg is zijn set weer zoveel beter geworden. Je moet die T In The Park-show op YouTube maar eens zien, daar treedt hij bijna buiten zichzelf tijdens de live-break van 'Give Up'. Tof publiek ook. Jullie moeten maar alvast even oefenen op de nieuwe break in 'Rearrange' die hij sinds dit jaar doet ;). Had ik al gezegd dat ik 'First Of My Kind' live erg heb leren waarderen? (Jeetje, er blijft niets over voor het verslag van de Brussel-gig, ooit).


De Bravo. Beter kon niet. Het schema aan de andere kant, die is echt niet te doen. Van álle acts die ik wil zien in deze line-up gaan er twee van de drie must-sees halfbakken worden.
Had er inderdaad ook helemaal niet meer aan gedacht maar dit is wel echt het beste dat we hadden kunnen krijgen _O_. De Bravo werkt ook eigenlijk heel goed voor dit soort feest/dansbare rockacts, Foals deed het een jaar of 2/3 geleden in de Bravo ook erg goed! Voor mij inderdaad weer de eerste keer sinds de Melkweg in 2011 en wordt de vierde keer in totaal :D Ik ben ontzettend benieuwd, zeker na de verhalen en de verschillende live opnames die ik heb gezien. Ben benieuwd of Miles de Bravo een beetje vol gaat krijgen, verwacht het eerlijk gezegd wel.

Heb je het over het renmomentje waar we het al eerder over hadden: The Veils, Miles en Unkown Mortal Orchestra? Of bedoel je andere must-sees? Beetje off-topic maar soit ;)
pi_129593910
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 22:31 schreef Jacobuspower het volgende:

Heb je het over het renmomentje waar we het al eerder over hadden: The Veils, Miles en Unkown Mortal Orchestra? Of bedoel je andere must-sees? Beetje off-topic maar soit ;)
Hij zit er al de hele dag over te huilen op WhatsApp :'(
pi_129594417
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 22:31 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

Had er inderdaad ook helemaal niet meer aan gedacht maar dit is wel echt het beste dat we hadden kunnen krijgen _O_. De Bravo werkt ook eigenlijk heel goed voor dit soort feest/dansbare rockacts, Foals deed het een jaar of 2/3 geleden in de Bravo ook erg goed! Voor mij inderdaad weer de eerste keer sinds de Melkweg in 2011 en wordt de vierde keer in totaal :D Ik ben ontzettend benieuwd, zeker na de verhalen en de verschillende live opnames die ik heb gezien. Ben benieuwd of Miles de Bravo een beetje vol gaat krijgen, verwacht het eerlijk gezegd wel.

Heb je het over het renmomentje waar we het al eerder over hadden: The Veils, Miles en Unkown Mortal Orchestra? Of bedoel je andere must-sees? Beetje off-topic maar soit ;)
India zat goed vol in 2011, denk dat het Lowlands-publiek ook wel zit te wachten op Miles Kane op de zaterdagnamiddag in de Bravo. Zag er lichtjaren terug Klaxons, en in de 8 eerdere Lowlands-edities die ik deed ongetwijfeld nog meer rock-gerelateerde acts, laag podium, goed donker te maken, erg compact vooraan.

Ja, en die. Het lot tart me. Wat AMDB zegt. (Naja, beide andere acts alweer 2 keer gezien dit jaar _O-).
pi_129594427
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 22:32 schreef AMDB het volgende:

[..]

Hij zit er al de hele dag over te huilen op WhatsApp :'(
Haha, hij heeft er ook maar moeilijk mee hé!
Maar ja als ie toch naar dat festival op dat verlate eiland moet gaan om z'n reputatie niet te verpesten, kan ie daar net zo goed The Veils mee pakken en dat is dan al een probleem minder :6

First World Problems
pi_129594617
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 22:43 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

India zat goed vol in 2011, denk dat het Lowlands-publiek ook wel zit te wachten op Miles Kane op de zaterdagnamiddag in de Bravo. Zag er lichtjaren terug Klaxons, en in de 8 eerdere Lowlands-edities die ik deed ongetwijfeld nog meer rock-gerelateerde acts, laag podium, goed donker te maken, erg compact vooraan.

Ja, en die. Het lot tart me. Wat AMDB zegt. (Naja, beide andere acts alweer 2 keer gezien dit jaar _O-).
Denk het inderdaad ook wel. Nou 'lichtjaren', niet overdrijven :P Dat was in 2009 toen was ik er ook al :) Of worden we langzamerhand al Lowlandsveteranen en voelt het daarom zo lang geleden ;(
pi_129594962
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 22:49 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

Denk het inderdaad ook wel. Nou 'lichtjaren', niet overdrijven :P Dat was in 2009 toen was ik er ook al :) Of worden we langzamerhand al Lowlandsveteranen en voelt het daarom zo lang geleden ;(
Ik had werkelijk waar het idee dat het 2007 op z'n laatst geweest zou moeten zijn. *doet Google aanzetten. Toen zeiden ze af. Sowieso lijmen de edities steeds meer aan elkaar, bizar dat de 'Humbug'-première pas 4 jaar geleden was.


Filmpje ter compensatie. Arctic Monkeys plus aanhang aan de zijkant waar George staat. (Waarin alle frustraties over het gekut met het geluid van de drums eruit kwam op de laatste slag.)
pi_129594983
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 22:49 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

Denk het inderdaad ook wel. Nou 'lichtjaren', niet overdrijven :P Dat was in 2009 toen was ik er ook al :) Of worden we langzamerhand al Lowlandsveteranen en voelt het daarom zo lang geleden ;(
Lichtjaren terug, gewoon 4 lichtjaren dus. Een lichtjaar is even lang als een normaal jaar.
pi_129595060
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 22:58 schreef AMDB het volgende:

[..]

Lichtjaren terug, gewoon 4 lichtjaren dus. Een lichtjaar is even lang als een normaal jaar.
Lol, nu moet jij ook compenseren met een filmpje :D. (Miles Kane-gerelateerd, hou het netjes).
pi_129595329
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 23:00 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Lol, nu moet jij ook compenseren met een filmpje :D. (Miles Kane-gerelateerd, hou het netjes).
pi_129595386
Prick!
pi_129595415
Ik haat mezelf, waarom post ik dit?! :'( Zo slecht ;(
pi_129595543
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 22:57 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Ik had werkelijk waar het idee dat het 2007 op z'n laatst geweest zou moeten zijn. *doet Google aanzetten. Toen zeiden ze af. Sowieso lijmen de edities steeds meer aan elkaar, bizar dat de 'Humbug'-première pas 4 jaar geleden was.


Filmpje ter compensatie. Arctic Monkeys plus aanhang aan de zijkant waar George staat. (Waarin alle frustraties over het gekut met het geluid van de drums eruit kwam op de laatste slag.)
Dat heb ik ook inderdaad. Toen ik zag dat de Klaxons er in 2009 waren besefte ik me inderdaad ook dat dat het Humbug jaar was, lijkt al weer een eeuwigheid geleden (of lichtjaren AMDB? :P)

Die Live versie van Come Closer is wel echt baas zeg :7
En Miles die met dat drumstel gaat gooien :')

En om ook maar On-topic te blijven met een filmpje. In 2011 hadden we eigenlijk een best unieke set voor die tijd: Live debuut van Kaka Boom en het toen nog zeldzame Happenstance :)
pi_129596515
Ja, dat was te gek. Ook 'Before It's Midnight'. Première van 'Kaka Boom' zelfs! Wat een tune is dat. Toen moest hij nog wel een beetje opvullen om het uur vol te maken, nu heeft hij een tergend luxeprobleem. Die kun je hem geven, hij schudt de setlist áltijd op, doet alle B-kanten die geschikt zijn (en waar zijn tenen niet bij krommen bij het noemen daarvan, zoals bij 'Do I Want You?' het geval was :o).

De drumstel-episode kreeg een vervolg de shows daarna, zoals hier op 3:40. (Zie ook de vervangende onderdelen van de drums, 'nuff said :')).

pi_129706023
Summer Sonic Festival, 2005:

  maandag 5 augustus 2013 @ 09:40:07 #77
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_129706661
Lowlands 2011 is de enige keer dat ik hem gezien heb. Halve set, aangezien we te laat waren, half buiten de tent. Niet echt optimaal, maar heb nu kaartjes voor oktober :).
2000 light years from home
  maandag 5 augustus 2013 @ 11:58:57 #78
192683 AMDB
Visionair.
pi_129710361
quote:
Haha _O-
Eerst naar Vlieland en dan hetzelfde weekend naar Maastricht _O-
pi_129710401
Ja, de hoge hoed is een diepe. _O- _O- _O-. (Zo te zien stond het al sinds het weekend op de lokale sites, lol).

Heb me er al bij neergelegd dat ik mijn winning streak na 5 jaar zal verliezen. Ben niet in 't land dan.
pi_129711130
Wacht, als ik er nou "op het Nederlandse vasteland" van maak, zit ik nog altijd goed 8-). Pfoei.

edit: Shit, maar dan had Pinkpop ook niet gehoeven.
  maandag 5 augustus 2013 @ 12:35:17 #82
192683 AMDB
Visionair.
pi_129711172
Nog nooit een gig van Miles in de Randstad gemist :P
pi_129724025
Gek genoeg komt het me maar wat goed uit dat hij precies die dag in Maastricht staat, dus nu ik wat geschoven heb met de planning ben ik de lachende derde _O-.

Oi, niemand die Little Flames-opnames gezien? Goud! Moet wel vanuit het kamp zelf komen, zie ook de andere uploads, inclusief artwork en volledig boekje van het nooit gedrukte album.
pi_129747962
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 18:41 schreef Aisumasen het volgende:
Gek genoeg komt het me maar wat goed uit dat hij precies die dag in Maastricht staat, dus nu ik wat geschoven heb met de planning ben ik de lachende derde _O-.

Oi, niemand die Little Flames-opnames gezien? Goud! Moet wel vanuit het kamp zelf komen, zie ook de andere uploads, inclusief artwork en volledig boekje van het nooit gedrukte album.
Jawel hoor, heb ze wel gezien. Geniaal dat die opeens uit het niets opduiken!

En dat heb je weer goed geregeld dan :P. Welke dag staat ie er dan?
Wel leuk dat ie op een gratis festival komt maar waarom dan weer net in het 'Nep-Belgenland'... Antwerpen is nog dichterbij voor mij :')
pi_129765285
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 11:50 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

Jawel hoor, heb ze wel gezien. Geniaal dat die opeens uit het niets opduiken!

En dat heb je weer goed geregeld dan :P. Welke dag staat ie er dan?
Wel leuk dat ie op een gratis festival komt maar waarom dan weer net in het 'Nep-Belgenland'... Antwerpen is nog dichterbij voor mij :')
Lol, hoe bedoel je hoofdstedelijke arrogantie :P. Paradiso staat-ie weer in het grootste dorp van Nederland ;).

Hij staat de zondagavond.
pi_129765623
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 20:23 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Lol, hoe bedoel je hoofdstedelijke arrogantie :P. Paradiso staat-ie weer in het grootste dorp van Nederland ;).

Hij staat de zondagavond.
Haha, ik wist al dat er zo'n opmerking zou komen :P. Gelukkig wel ja, dan speelt ie weer om de hoek in het dorpscafe ;).
pi_129950626

Wat de... Dit kan tegenwoordig ook allemaal maar gewoon.
pi_129959431
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 20:20 schreef Aisumasen het volgende:

Wat de... Dit kan tegenwoordig ook allemaal maar gewoon.
Wut?! Eerste keer zonder Alex?
En waarom houdt ie dit soort dingen niet lekker exclusief :{
pi_129960062
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 23:06 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

Wut?! Eerste keer zonder Alex?
En waarom houdt ie dit soort dingen niet lekker exclusief :{
Hij verbrak de bro-code! Hij dacht vast dat niemand het zou tapen, spontaan akoestisch gigje tijdens een lads vacation op Ibiza.

pi_129960262
Wat een ophef....
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_129960265
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 23:20 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Hij verbrak de bro-code! Hij dacht vast dat niemand het zou tapen, spontaan akoestisch gigje tijdens een lads vacation op Ibiza.

[ afbeelding ]
Inderdaad, wat is dit nou :{.
Dan onderschat Miles z'n fans en 2013 een beetje ;)
  maandag 19 augustus 2013 @ 16:55:41 #92
192683 AMDB
Visionair.
pi_130242239
Is die show op Lowlands wel opgenomen?
  maandag 19 augustus 2013 @ 17:05:26 #94
192683 AMDB
Visionair.
pi_130242275
Volgens mij niet... Zonde. Het was écht heel erg goed. Publiek ging hard. Twee spontane circle pits, spontane sit-down. Miles wist niet wat hem overkwam.
pi_130246352
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 17:05 schreef AMDB het volgende:
Volgens mij niet... Zonde. Het was écht heel erg goed. Publiek ging hard. Twee spontane circle pits, spontane sit-down. Miles wist niet wat hem overkwam.
_O_ Was sowieso al een geweldig optreden, maar dat einde maakte het geniaal. Hij had die sit-down niet eens in de gaten geloof ik, totdat hij zich weer omdraaide natuurlijk. Hele Bravo ineens voor 'm op de knieën :Y
I don't really come from outer space || Last.fm
pi_130249685
Is dat een festival ding? Een sit down?
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_130275769
Ontzettend goede show van Miles op Lowlands. Ik stond nagenoeg vooraan en het ging daar lekker los.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik van tevoren er niet eens zo mee bezig was, totdat ik zaterdagochtend wakker werd op de camping. :)

De band zag er gelikt uit, er werd goed en strak gespeeld en de setlist was goed. De nieuwe nummers kwamen aardig uit de verf en zijn live een stuk beter dan op plaat, maar het waren toch de oudjes die mij het meeste raakte.

Toen ik 'Give Up' vorig jaar voor het eerst hoorde kreeg ik bijna plaatsvervangende schaamte omdat ik het zo'n niemendalletje vond, maar eerlijk is eerlijk; wat een sensatie is dat nummer live! Is ook van toepassing op 'Don't Forget Who You Are' en 'Darkness In Our Hearts' trouwens.

Mooie fijne show. Ik ben blij dat Miles eindelijk wat meer succes begint te oogsten in Nederland. Het is hem gegund. Toch ben ik hem een klein beetje verloren het afgelopen jaar. De urgentie is voor mij een beetje weg dus ik ga de Paradiso show dan ook overslaan.

Btw; JAY SHARROCK!!! *;
pi_130281406
http://3voor12.vpro.nl/nieuws/2013/Lowlands/LL13-Miles-Kane.html

Beetje een zeikrecensie, maar het zal wel kloppen. Vooraan was het geluid prima en ging het publiek ook best los. Hoe het publiek achteraan reageerde weet ik ook niet.
I don't really come from outer space || Last.fm
pi_130781131
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juni 2013 18:02 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Het zou natuurlijk 'Better Than That' moeten zijn. [..]
Ben blij dat ze bij hun positieven zijn gekomen! 'Better Than That' is de nieuwe single, en de clip met de hele band is al geschoten.
pi_130821359
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2013 16:59 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Ben blij dat ze bij hun positieven zijn gekomen! 'Better Than That' is de nieuwe single, en de clip met de hele band is al geschoten.
Dat wordt dan ook al weer de vierde single toch? Give Up, Don't Forget, Taking Over en nu Better Than That
pi_130821516
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 19:18 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

Dat wordt dan ook al weer de vierde single toch? Give Up, Don't Forget, Taking Over en nu Better Than That
Yes, kun je ook niet omheen met zo veel hits op één album. Ze missen nu alleen de radioballad 'Out Of Control'...

Ook weer bezig met nieuw materiaal, dus ongetwijfeld de traditionele EP met nieuw materiaal ergens volgend jaar.
pi_130821704
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 19:22 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Yes, kun je ook niet omheen met zo veel hits op één album. Ze missen nu alleen de radioballad 'Out Of Control'...

Ook weer bezig met nieuw materiaal, dus ongetwijfeld de traditionele EP met nieuw materiaal ergens volgend jaar.
Ben benieuwd. Hij blijft maar bezig hé!
En over 1,5 maand al weer live in Paradiso ^O^
pi_130937441
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 14:26 schreef Aisumasen het volgende:
Looooool, die man brengt me nog eens op álle festivals in Nederland waar ik niet wil zijn :').

Miles Kane naar Into The Great White Jopen, Vlieland.
Haha, ze hebben het me bijna onmogelijk proberen te maken, maar jullie dachten toch niet dat ik een Miles Kane-optreden op Nederlands grondgebied zou missen hè...

pi_130943694
quote:
6s.gif Op zondag 8 september 2013 02:09 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Haha, ze hebben het me bijna onmogelijk proberen te maken, maar jullie dachten toch niet dat ik een Miles Kane-optreden op Nederlands grondgebied zou missen hè...

[ afbeelding ]
Heel goed ^O^
Was het wat? En alvast veel succes vandaag :P
pi_130945237
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 12:41 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

Heel goed ^O^
Was het wat? En alvast veel succes vandaag :P
Oeffffff... ("Hangover" is "h.o." in Miles Kane-slang, je leert elke dag weer wat).

Zoals je verwacht: de Lowlands-set, voor een beleefd publiek wat niet veel liedjes kende, erg veel speelplezier van de band. Absolute hoogtepunten het nieuwe materiaal. Maar natuurlijk is ook hier de band niet helemaal op z'n plek, alleen al het dedain van de DJ om dat niemendalletje van dat Excelsior-bandje met een standaard blues-schemaatje wat drie noten overeenkomt met anthem van het jaar 'Don't Forget Who You Are' in te starten na afloop moet genoeg zeggen.

Paradiso gaan ze platwalsen, staat met rode stip in hun agenda.
pi_130945760
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 13:24 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Oeffffff... ("Hangover" is "h.o." in Miles Kane-slang, je leert elke dag weer wat).

Zoals je verwacht: de Lowlands-set, voor een beleefd publiek wat niet veel liedjes kende, erg veel speelplezier van de band. Absolute hoogtepunten het nieuwe materiaal. Maar natuurlijk is ook hier de band niet helemaal op z'n plek, alleen al het dedain van de DJ om dat niemendalletje van dat Excelsior-bandje met een standaard blues-schemaatje wat drie noten overeenkomt met anthem van het jaar 'Don't Forget Who You Are' in te starten na afloop moet genoeg zeggen.

Paradiso gaan ze platwalsen, staat met rode stip in hun agenda.
Dat komt mooi uit, want zo staat ie ook in mijn agenda ^O^
Weet je toevallig of het al een beetje opschiet met de kaartverkoop?
pi_130949995
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 13:37 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

Dat komt mooi uit, want zo staat ie ook in mijn agenda ^O^
Weet je toevallig of het al een beetje opschiet met de kaartverkoop?
Ik weet het eerlijk gezegd niet. Denk dat het gestaag loopt, en het net zoals in de Melkweg in 2011 op de avond zelf uitverkocht of er niet ver vandaan zal raken. Ze zien het zelf als de klapper van de tour in ieder geval.

Nieuwe kapsel is goed live in actie trouwens.
  zondag 8 september 2013 @ 15:32:30 #109
159761 Arn0
Abbey Road
pi_130950096
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 11:50 schreef Jacobuspower het volgende:
Wel leuk dat ie op een gratis festival komt maar waarom dan weer net in het 'Nep-Belgenland'... Antwerpen is nog dichterbij voor mij :')
Deze nepBelg is opweg naar nep-Belgenland :D Wat vanuit Antwerpen met de trein geen pretje is trouwens. Kortste weg is via.. Brussel :')

Maar heb er wel zin in. Hopelijk het publiek ook. Wel al om 7u, geen Kane-waardig uur maar goed :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_130950181
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 15:32 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Deze nepBelg is opweg naar nep-Belgenland :D Wat vanuit Antwerpen met de trein geen pretje is trouwens. Kortste weg is via.. Brussel :') [..]
Zolang jij geen twee uur lang in een metro-achtig stoptreinboemeltje hoeft te zitten nadat je er al 3 uur treinen op hebt zitten, mag je echt nergens over klagen.
pi_130953988
3voor12 Onze vriend Atze was niet echt enthousiast: http://3voor12.vpro.nl/ni(...)WO13-Miles-Kane.html
"Over een paar jaar gaat Miles Kane ons in interviews vertellen hoe mis het in deze periode eigenlijk met hem was. Het is vast iets met drugs of ego." :')
  FOK!fotograaf zondag 8 september 2013 @ 20:11:24 #112
145146 Andyy
pi_130959287
1:30
Lijkt er inderdaad wel een beetje op. Eerste zin
  zondag 8 september 2013 @ 21:28:05 #113
192683 AMDB
Visionair.
pi_130964775
quote:
9s.gif Op zondag 8 september 2013 17:29 schreef Jacobuspower het volgende:
3voor12 Onze vriend Atze was niet echt enthousiast: http://3voor12.vpro.nl/ni(...)WO13-Miles-Kane.html
"Over een paar jaar gaat Miles Kane ons in interviews vertellen hoe mis het in deze periode eigenlijk met hem was. Het is vast iets met drugs of ego." :')
Nou, de show op LL13 was geweldig, maar Atze heeft hier een punt. In de tour van z'n vorige album was ik hem na 3x spuugzat. Nu vond ik LL13 geweldig maar zit ik te twijfelen of ik een Paradiso kaartje ga kopen... Weet zeker dat ik weer uitgekeken ga raken namelijk.

Op LL was ik meer bezig met springen op de muziek dan met naar de band kijken, dus ook geen tijd gehad om me te ergeren :P
pi_130965248
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 21:28 schreef AMDB het volgende:

[..]

Nou, de show op LL13 was geweldig, maar Atze heeft hier een punt. In de tour van z'n vorige album was ik hem na 3x spuugzat. Nu vond ik LL13 geweldig maar zit ik te twijfelen of ik een Paradiso kaartje ga kopen... Weet zeker dat ik weer uitgekeken ga raken namelijk.

Op LL was ik meer bezig met springen op de muziek dan met naar de band kijken, dus ook geen tijd gehad om me te ergeren :P
Ja ik kan me er ook wel iets bij voorstellen. Maar om dan meteen dit soort vage conclusies te trekken, is wat mij betreft een beetje onnodig..
pi_130973928


Pinkpop? Lowlands? Into The Great Wide Open? Nee, op Bruis fokking Maastricht deed Miles Kane een van de leukste shows die ik hem dit jaar heb zien spelen (6 and counting). Op een veredelde braderij steeg hij weer eens boven zichzelf uit, en bewees opnieuw waarom hij een van de meest interessante rock and roll-acts van het moment is.
pi_130995663
quote:
Prima clip. Had ook wel zoiets verwacht eigenlijk.

Ik herken Miles trouwens echt niet meer met z'n nieuwe coupe :') Maar vertel, waarom was Maastricht zo goed dan, het zal vast niet aan het publiek hebben gelegen :P
  maandag 9 september 2013 @ 19:28:40 #118
159761 Arn0
Abbey Road
pi_130995991
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 19:22 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

Prima clip. Had ook wel zoiets verwacht eigenlijk.

Ik herken Miles trouwens echt niet meer met z'n nieuwe coupe :') Maar vertel, waarom was Maastricht zo goed dan, het zal vast niet aan het publiek hebben gelegen :P
Nou, dan heb jij duidelijk de Limburgse jongens die speciaal een van Lowlands gerecycleerd bordje met daarop "Circle Pit!!!" geschreven hadden niet gezien. Gezellig een geforceerde circle pit, allemaal wachten tot het juiste moment in het nummer en dan met zijn allen op elkaar botsen en vallen. En dan "crowdsurfen" als in een jongen blijven ronddragen omdat niemand van het publiek hem wil overnemen.

Nee, het publiek was top :D
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  maandag 9 september 2013 @ 19:31:45 #119
192683 AMDB
Visionair.
pi_130996138
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 19:28 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Nou, dan heb jij duidelijk de Limburgse jongens die speciaal een van Lowlands gerecycleerd bordje met daarop "Circle Pit!!!" geschreven hadden niet gezien. Gezellig een geforceerde circle pit, allemaal wachten tot het juiste moment in het nummer en dan met zijn allen op elkaar botsen en vallen. En dan "crowdsurfen" als in een jongen blijven ronddragen omdat niemand van het publiek hem wil overnemen.

Nee, het publiek was top :D
_O- _O- Zó herkenbaar. Crowdsurfers zijn irritant :')
  maandag 9 september 2013 @ 19:35:49 #120
192683 AMDB
Visionair.
pi_130996363
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 19:28 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Nou, dan heb jij duidelijk de Limburgse jongens die speciaal een van Lowlands gerecycleerd bordje met daarop "Circle Pit!!!" geschreven hadden niet gezien. Gezellig een geforceerde circle pit, allemaal wachten tot het juiste moment in het nummer en dan met zijn allen op elkaar botsen en vallen. En dan "crowdsurfen" als in een jongen blijven ronddragen omdat niemand van het publiek hem wil overnemen.

Nee, het publiek was top :D
Herkenbaar inderdaad, kreeg er tijdens Lowlands nog eentje op m'n nek..
Maar oke, dan neem ik mijn woorden terug
pi_130996493
quote:
13s.gif Op maandag 9 september 2013 19:35 schreef AMDB het volgende:
Matige clip trouwens.
Lol, serieus?! Meer treffend, retro en feelgood kon je 'em niet krijgen, alles zit er in. (En lol @ George op 0:15 die weer eens te laat is).

quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 19:22 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

Prima clip. Had ook wel zoiets verwacht eigenlijk.

Ik herken Miles trouwens echt niet meer met z'n nieuwe coupe :') Maar vertel, waarom was Maastricht zo goed dan, het zal vast niet aan het publiek hebben gelegen :P
Toch wel, publiek op ITGWO was beleefd, paar pitjes hier en daar, maar de vonk sloeg gewoon niet over. ITGWO kreeg geen extra lange 'jam' op 'Give Up', niet eens de coda op 'Come Closer', geen 'Rearrange' singalong. Maastricht wel, en meer. Gisterenavond kreeg het ik het gevoel dat alle aanwezigen inclusief de band de hele dag naar de show uit hadden gekeken. Het onderlinge plezier (o.a. Miles schaterlachend omdat hun geluidsman ineens vooraan stond om het geluid beter te beoordelen en een sprintje moest trekken om iets bij te stellen), de spontaniteiten (Miles die de bekkens van held en drummer Jay met z'n gitaar bespeelde), de eindeloze reeks van technische problemen (Miles zonder gitaar tijdens 'Darkness In Our Hearts' (!), extra lang intro 'Rearrange') deed niets denken aan een routineklus. Deze muzikanten zijn zúlke professionals en goed op elkaar ingespeeld. Een bizar schema, en toch elke avond weer opgeladen om een topprestatie te leveren. Ze geven altijd alles wat ze in zich hebben.

Setlist is voor de festivals is bijna niet te verbeteren, all killer, no filler. In de zalen straks de 'ballads' ('My Fantasy' en 'Out Of Control') en een rockende B-kant ('I Don't Need You At All') en wat andere extras, en hij gaat z'n beste shows tot nu toe tegemoet.
pi_131000680
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 00:06 schreef Aisumasen het volgende:
[ afbeelding ]

Pinkpop? Lowlands? Into The Great Wide Open? Nee, op Bruis fokking Maastricht deed Miles Kane een van de leukste shows die ik hem dit jaar heb zien spelen (6 and counting). Op een veredelde braderij steeg hij weer eens boven zichzelf uit, en bewees opnieuw waarom hij een van de meest interessante rock and roll-acts van het moment is.
Dat haar ...... :N
Dit account is niet meer in gebruik.
  maandag 9 september 2013 @ 21:21:45 #124
192683 AMDB
Visionair.
pi_131001974
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 19:39 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Lol, serieus?! Meer treffend, retro en feelgood kon je 'em niet krijgen, alles zit er in. (En lol @ George op 0:15 die weer eens te laat is).

Nja, niet zo boeiend gewoon.
pi_131029628
Voorprogramma van Miles in Paradiso wordt dus Soul Sister Dance Revolution.
pi_131302137
Achterstallig onderhoud deel 1:


(en via iemand anders:)


Veel is er hierboven al over het optreden in de Bravo-tent op Lowlands gezegd: publiek was teleurstellend eerste helft, wat kenmerkend is voor Lowlands anno 2013, en de laatste 4 nummers ineens zo hyped dat de frontman er nog lang over na sprak en zelfs tot weken daarna beelden zocht van de 'circle pits' en 'sitdowns' tijdens 'Give Up' en 'Come Closer'. (En die heeft hij dan ook persoonlijk ontvangen ondertussen).

Setlist de beste 'greatest hits'-set die je je kan voorstellen, met 'Telepathy' als vreemde eend in de bijt:

quote:
Taking Over
Kingcrawler
Rearrange
Better Than That
First of My Kind
You're Gonna Get It
Quicksand
Darkness In Our Hearts
Telepathy
Inhaler
Don't Forget Who You Are
Give Up
Come Closer
Alles singles en de beste album-tracks, met uitzondering van de ballads ('Out Of Control' of gewoon 'My Fantasy' op de plek 'Telepathy' had niet misstaan, maar dit is muggenziften).

(Note to self: setlist vorige week had iets andere volgorde geloof ik, Arno?).
pi_131302616
Yep, paar verschillen:

quote:
Taking Over
Kingcrawler
Rearrange
Better Than That
Quicksand
Telepathy
You're Gonna Get It
Darkness In Our Hearts
First of My Kind
Inhaler
Don't Forget Who You Are
Give Up
Come Closer
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_131610373
Concert in Paradiso is inmiddels uitverkocht.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_131611270
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 09:04 schreef Felixa het volgende:
Concert in Paradiso is inmiddels uitverkocht.
En terecht. Nog iets eerder dan verwacht nog. AB in Brussel ook!
  vrijdag 27 september 2013 @ 10:04:26 #131
192683 AMDB
Visionair.
pi_131611418
Hoef ik ook niet meer te beslissen of ik ga :P
pi_131623773
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 19:39 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Setlist is voor de festivals is bijna niet te verbeteren, all killer, no filler. In de zalen straks de 'ballads' ('My Fantasy' en 'Out Of Control') en een rockende B-kant ('I Don't Need You At All') en wat andere extras, en hij gaat z'n beste shows tot nu toe tegemoet.
Oh ja, dit was te verwachten... :P 'Tonight' en 'What Condition Am I In?' toegevoegd... Verder inderdaad 'My Fantasy' en 'Out Of Control' terug. 'Colour Of The Trap' weer akoestisch als toegift.
pi_131944972
Oh. De show, op de kop af alweer een maand geleden, op Into The Great Wide Open zelf was allemaal weer te min voor 3VOOR12, maar de kans om de volledige opname in het archief te zetten laten kunnen ze natuurlijk niet aan hun voorbij laten gaan: http://3voor12.vpro.nl/ni(...)erug-Miles-Kane.html
pi_132026632
Nog 2 weken.

quote:
Bombshells
You're Gonna Get It
Taking Over
Rearrange
What Condition Am I In?
First of My Kind
Quicksand
Better Than That
Kingcrawler
Darkness In Our Hearts
Take The Night from Me
My Fantasy
Tonight
Give Up / Sympathy For The Devil
Out of Control
Inhaler
Don't Forget Who You Are

Colour of the Trap [akoestisch]
Come Closer
19 nummers, een uur en 25 minuten, wat een setlist. Ik hoop dat hij snel bij z'n positieven komt en ons de enige waardige opener, namelijk 'You're Gonna Get It', schenkt in Paradiso en de nieuwste toevoeging - jawel, 'Bombshells'... - achterwege laat. Hier wat pre-buzz:

pi_132026797
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 19:15 schreef Aisumasen het volgende:
Oh. De show, op de kop af alweer een maand geleden, op Into The Great Wide Open zelf was allemaal weer te min voor 3VOOR12, maar de kans om de volledige opname in het archief te zetten laten kunnen ze natuurlijk niet aan hun voorbij laten gaan: http://3voor12.vpro.nl/ni(...)erug-Miles-Kane.html
Ik was het hierbij niet eens met 3voor12 en vond het een erg toffe show. Jammer dat die filmpjes van 3voor12 het niet doen op mijn computer, want ik zou graag deze (en andere shows) terug willen kijken. Toch maar eens achteraan gaan wat er mis is met mn browser, zodat ik ook terug kan genieten van Miles Kane op itgwo O+
pi_132332099
Iemand interesse in 2 papieren kaartjes? Zou zelf graag willen, maar gaat waarschijnlijk niet gebeuren -O-
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 22:54:04 #137
159761 Arn0
Abbey Road
pi_132342136
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 10:04 schreef AMDB het volgende:
Hoef ik ook niet meer te beslissen of ik ga :P
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 19:25 schreef Piles het volgende:
Iemand interesse in 2 papieren kaartjes? Zou zelf graag willen, maar gaat waarschijnlijk niet gebeuren -O-
Grijp je kans :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_132342763
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 22:54 schreef Arn0 het volgende:

[..]

[..]

Grijp je kans :P
Alsof die zure jongen niet via zijn connecties kan binnenkomen :P.
pi_132501352
Terwijl de setlist in Europa flink gemankeerd is en hij maar liefst 4 songs geschrapt heeft, inclusief de nieuwe toevoegingen, ben ik me door een backlog van-heb-ik-jou-daar aan concertvideo's aan het heenwerken. Veel over gezegd, veel over geschreven, maar dít was Miles Kane op Into The Great Wide Open, Vlieland:

pi_132501989
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 19:25 schreef Piles het volgende:
Iemand interesse in 2 papieren kaartjes? Zou zelf graag willen, maar gaat waarschijnlijk niet gebeuren -O-
Ja ik!

Pm gestuurd
Dit account is niet meer in gebruik.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 16:40:52 #143
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_132517233
Yeah, zin in :P .
2000 light years from home
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:01:42 #144
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_132545970
quote:
Bijzonder saai filmpje als je de live-beelden zou weglaten :'). En kan iemand mij uitleggen waarom Miles er 10 jaar ouder uitziet dan dat hij is?
2000 light years from home
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:43:47 #145
38070 Kabouter_Krulleput
Kabouter_Krulleput
pi_132548800
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:01 schreef Merkie het volgende:

[..]

Bijzonder saai filmpje als je de live-beelden zou weglaten :'). En kan iemand mij uitleggen waarom Miles er 10 jaar ouder uitziet dan dat hij is?
Omdat-ie op een jonge Paul Weller wil lijken met z'n nieuwe haircut. Lange haren stonden 'm beter.
I don't really come from outer space || Last.fm
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 23:11:43 #146
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_132568875
Ik hoopte vanavond de enigszins zure nasmaak van het eerste optreden die ik van Miles Kane meemaakte (LL '11) weg te spoelen. Nou, dat is dubbel en dwars gelukt zeg!

Niet gedacht dat het concert van vanavond zo dicht in de buurt van de epicness wat Arctic Monkeys 2011 (Paradiso) heette zou komen.

Miles had de hele zaal in zijn broekzak de zak van zijn pak zitten _O_
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 23:32:42 #147
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_132569574
Wat een show, holy shit _O_
Malheureusement le fromage de cacahouète.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 26 oktober 2013 @ 00:06:04 #148
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_132570880
Het was weer vermakelijk ^O^
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_132572717
Iedereen vooraan: bedankt. Geniaal.
I don't really come from outer space || Last.fm
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 08:32:11 #150
159761 Arn0
Abbey Road
pi_132575810
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 00:53 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Iedereen vooraan: bedankt. Geniaal.
Graag gedaan. Wat was het vet _O_

By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_132576532
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 00:53 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Iedereen vooraan: bedankt. Geniaal.
Dat stukje tussen Don't Forget Who You Are en het encore was tof. :)
With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi.
pi_132579009
Holy shit! Wat is The Kane toch een held _O_
  maandag 28 oktober 2013 @ 16:20:02 #153
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_132659145
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 10:19 schreef Steffie het volgende:
Dat stukje tussen Don't Forget Who You Are en het encore was tof. :)
Geweldig dat we met zijn allen net zo lang door bleven gaan totdat hij terugkeerde ja, echt een compliment voor het publiek! Ik had verwacht dat het na een minuutje al wel zou afnemen, maar het bleef uit volle kracht gezongen worden totdat hij weer tevoorschijn kwam.

De "Balcony! Floor! Balcony! Floor!" stukjes en de door Miles geregisseerde circle pit (bij "Give Up") vond ik ook erg geslaagd :)

Volgens mij ben ik afgelopen vrijdagavond fan geworden. Terwijl ik voorheen hem af en toe op zette omdat ik het "best aardig" vond.
  maandag 28 oktober 2013 @ 17:53:54 #154
159761 Arn0
Abbey Road
pi_132662548
Ik vond ook echt heerlijk, ik denk achteraf gezien het beste concert wat ik van hem heb gezien. Wat een performer is het toch, wow.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  maandag 7 april 2014 @ 23:20:27 #157
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_138634868
Haal de aanstekers maar vast tevoorschijn ;)
pi_141539791
Achterstallig onderhoud deel oneindig:

quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 00:06 schreef Aisumasen het volgende:
[ afbeelding ]

Pinkpop? Lowlands? Into The Great Wide Open? Nee, op Bruis fokking Maastricht deed Miles Kane een van de leukste shows die ik hem dit jaar heb zien spelen (6 and counting). Op een veredelde braderij steeg hij weer eens boven zichzelf uit, en bewees opnieuw waarom hij een van de meest interessante rock and roll-acts van het moment is.

Groot gedeelte van de set.


'Rearrange', met een valse start.


'Quicksand' pro-shot


'Give Up', toen nog met Frankie Goes To Hollywood in de brug :D.



'Darkness In Our Hearts'. Geen show van Miles Kane zonder dat z'n Gibson niet meer wilt meewerken. Frontman zonder gitaar tijdens de solo vanaf 03:30.


'You're Gonna Get It'. Geen show van Miles Kane zonder dat één of meerdere gitaren... (01:30)

Dan Paradiso, alle songs die uniek zijn en/of zeldzaam in de set zitten:


Toen dik half jaar moeten wachten, maar met een dampende nieuwe set met louter hits als 40 minuten durend voorprogramma van Arctic Monkeys in Finsbury Park:



Dan afgelopen zaterdag, Best Kept Secret. Mooi naar: 3 nummers staan online op 3VOOR12, zo'n beetje de rest van de nummers is (semi-)live uitgezonden, maar die digitale uitzending had storing. Mooie opname op in rook. Miles Kane was een beetje schor, en de geluidsmix doet de band niet veel eer aan, maar een leuke snapshot alhier:


En een bizarre keus om akoestisch te doen live bij 3FM, maar hij doet wel gevarieerde sessies:


Dan is d'r ook nog mijn oog, heb natuurlijk 'Counting Down The Days' voor jullie weten te vangen. (Je moet wat improviseren als je de rest van de songs al 10 keer op tape hebt staan lol). Let vooral op het intro:


En ook deze ging er weer goed op:

pi_141859121
Het optreden van Miles Kane op de Werchter livestream klonk goed! Hij speelde een nieuw lied en voor 'You're Gonna Get It' had hij nog een stukje QOTSA - Feel Good Hit Of The Summer gestopt.
Nou moet ik eerlijk bekennen dat ik niet al je linkjes aanklik, Aisumasen, maar heeft hij dit wel eens eerder gedaan? Het was een leuke verrassing :)
pi_141861457
Nu in de herhaling op http://www.skynet.be/nl/f(...)r-2014/live-stream#2. Kort koppie heeft ie!
pi_141866197
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 19:20 schreef Tourniquet het volgende:
Nu in de herhaling op http://www.skynet.be/nl/f(...)r-2014/live-stream#2. Kort koppie heeft ie!
Ik was het ook al aan het kijken. Goede show O+
pi_141882986
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 18:06 schreef BillDauterive het volgende:
Het optreden van Miles Kane op de Werchter livestream klonk goed! Hij speelde een nieuw lied en voor 'You're Gonna Get It' had hij nog een stukje QOTSA - Feel Good Hit Of The Summer gestopt.
Nou moet ik eerlijk bekennen dat ik niet al je linkjes aanklik, Aisumasen, maar heeft hij dit wel eens eerder gedaan? Het was een leuke verrassing :)
Haha, schande ;)!

20ste solo-gig, amper 2 weken terug nog gezien, beide dingen kwamen als een complete verrassing! Iemand die de live-stream weet te regelen?
pi_148874463

Gloednieuw, Geoff Zanelli & Mark Ronson met Miles Kane.
  woensdag 28 maart 2018 @ 13:27:31 #165
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_178146735
Watch This Space!

....

Aisu, take it away O-)
pi_178321199
quote:
4s.gif Op woensdag 28 maart 2018 13:27 schreef Xurk het volgende:
Watch This Space!

....

Aisu, take it away O-)
Dat is sowieso niet de titel van het album :P. De slotzin van de nieuwsbrief ("nieuwe tourdata, meer nieuws volgt, watch this space!") is hilarisch genoeg opgevat door het altijd amateuristische BuzzE (https://www.nu.nl/muziek/(...)en-gaat-tournee.html) als titel nieuwe album. Album staat gepland voor september, en een snippet van de lead-single is hier te horen in het tweede gedeelte: https://strangedaysindeed(...)m-his-upcoming-album
  vrijdag 6 april 2018 @ 09:34:17 #167
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_178340559
Dat duurde langer dan ik dacht :D

quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 12:22 schreef Aisumasen het volgende:
Dat is sowieso niet de titel van het album :P. De slotzin van de nieuwsbrief ("nieuwe tourdata, meer nieuws volgt, watch this space!") is hilarisch genoeg opgevat door het altijd amateuristische BuzzE (https://www.nu.nl/muziek/(...)en-gaat-tournee.html) als titel nieuwe album. Album staat gepland voor september, en een snippet van de lead-single is hier te horen in het tweede gedeelte: https://strangedaysindeed(...)m-his-upcoming-album
OMG, echt? :') Ik heb dat als albumtitel bij drie verschillende persberichten gezien... wat een #fail :+

Ik ben toch weer erg benieuwd, ben na album #2 (en vooral na het epische Paradiso concert) definitief fan geworden.
pi_178567894


[ Bericht 75% gewijzigd door Aisumasen op 17-04-2018 02:16:22 (YouTube-link) ]
  dinsdag 17 april 2018 @ 03:37:01 #169
192683 AMDB
Visionair.
pi_178568485
"Not available in your country"

Welk jaar leven we ook alweer in :')
pi_178576463
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 03:37 schreef AMDB het volgende:
"Not available in your country"

Welk jaar leven we ook alweer in :')
Doet het hier gewoon.
  dinsdag 17 april 2018 @ 14:19:55 #171
192683 AMDB
Visionair.
pi_178577439
quote:
4s.gif Op dinsdag 17 april 2018 13:42 schreef Leonos het volgende:

[..]

Doet het hier gewoon.
Woon niet in NL:-)

Vanavond maar even op andere kanalen zoeken!
pi_178591158
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 09:34 schreef Xurk het volgende:
Dat duurde langer dan ik dacht :D [..]
En weet je wat korter gaat duren dan we dachten :P?

Derde solo-album 'Coup De Grace' komt 8 juni 2018 uit.
  woensdag 18 april 2018 @ 08:33:50 #173
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_178593232
Woohoo! Ik ben erg benieuwd! :Y
pi_178593607
Lijkt me een uitstekende timing!

Loaded valt me absoluut mee namelijk :Y
  zondag 29 april 2018 @ 02:44:40 #175
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_178802967
Loaded is een prima nummertje. Wel weer zin in het nieuwe album. Vond het tweede album een stuk beter te pruimen dan de eerste, dus laten we hopen dat die trend zich doorzet.
2000 light years from home
  maandag 30 april 2018 @ 09:46:40 #177
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_178828124
"Loaded" klinkt nice, "Coup de Grace" minder. Laatstgenoemde is op het eerste gezicht te simpel / repetitief qua lyrics.
pi_178829742
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 09:46 schreef Xurk het volgende:
"Loaded" klinkt nice, "Coup de Grace" minder. Laatstgenoemde is op het eerste gezicht te simpel / repetitief qua lyrics.
Dat is typisch het Miles Kane trucje, beetje gillen en dingen herhalen. Het is dat hij live zo leuk is maar anders. :P
  maandag 30 april 2018 @ 13:21:50 #179
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_178833100
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 11:21 schreef Kijana het volgende:
Dat is typisch het Miles Kane trucje, beetje gillen en dingen herhalen. Het is dat hij live zo leuk is maar anders. :P
Miles Kane live _O_
pi_179671491
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 02:23 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

En weet je wat korter gaat duren dan we dachten :P?

Derde solo-album 'Coup De Grace' komt 8 juni 2018 uit.
Heerlijk, memo "album komt 8 juni uit" waar ze "aankondiging van het album is 8 juni" bedoelden. Gesigneerd roze vinyl voor de liefhebber: https://shop.virginemi.com/mileskane/



1. Too Little Too Late
2. Cry On My Guitar
3. Loaded
4. Cold Light of the Day
5. Killing the Joke
6. Coup De Grace
7. Silverscreen
8. The Wrong Side of Life
9. Something to Rely On
10. Shavambacu

Heb 'em al live gezien vorige maand, zal daar nog eens wat woorden over neerzetten. Voorproefje:


De man is terug, en hoe!
pi_179673854
Oh ja, en Europese data inclusief NL/België in ieder geval in september/oktober.
  vrijdag 8 juni 2018 @ 20:02:44 #182
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_179679657
Is de daadwerkelijke release date nu dan wel bekend? Nederland in september/oktober? Check! Hopelijk weer Paradiso (of Melkweg) O+
pi_179679865
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 20:02 schreef Xurk het volgende: Hopelijk weer Paradiso (of Melkweg) O+
Bij! :7
pi_179724015
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 20:02 schreef Xurk het volgende:
Is de daadwerkelijke release date nu dan wel bekend? Nederland in september/oktober? Check! Hopelijk weer Paradiso (of Melkweg) O+
...of Melkweg ;)... Oude Zaal! _O_

https://www.ticketmaster.nl/event/miles-kane-tickets/223045
https://www.melkweg.nl/nl/agenda/miles-kane-01-10-2018/

[ Bericht 0% gewijzigd door Aisumasen op 11-06-2018 11:01:51 ]
  maandag 11 juni 2018 @ 11:04:13 #185
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_179724109
Nice!!
pi_179724139
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 20:02 schreef Xurk het volgende:
Is de daadwerkelijke release date nu dan wel bekend? [..]
Oh ja, essentieel onderdeel vergeten in bericht hierboven, ja :P. 10 augustus 2018.
  maandag 11 juni 2018 @ 11:07:34 #187
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_179724149
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 11:06 schreef Aisumasen het volgende:

Oh ja, essentieel onderdeel vergeten in bericht hierboven, ja :P. 10 augustus 2018.
Jammer dat het nog even duurt, maar die twee maanden vliegen vast voorbij ;)
pi_179724237
Zo jammer :'( Die avond sta ik bij Halestorm in 013 :(
pi_179784487
Miles Kane op Lowlands, mooi! Toch even lekker meepakken!
pi_179799945
Ticket sale gaat gelukkig niet hard, ik was compleet vergeten dat het vandaag is. :+

Wie zijn de special guests trouwens?
  maandag 18 juni 2018 @ 22:37:01 #191
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_179884092
Ik kan niet echt luisteren naar 'coo-duh-grah' zonder gekromde tenen.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_179885702
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 22:37 schreef TC03 het volgende:
Ik kan niet echt luisteren naar 'coo-duh-grah' zonder gekromde tenen.
We weten het, je bent geen fan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 17:00:58 #193
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_179898731
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 23:35 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

We weten het, je bent geen fan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Idd dat. Zodra het refrein komt tap ik twee keer op mijn oor.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ten percent faster with a sturdier frame
  dinsdag 26 juni 2018 @ 09:20:09 #194
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_180053315
Zo, ticket voor 1 oktober in the pocket! Nu nog het album tot me nemen binnenkort :9
  maandag 23 juli 2018 @ 11:53:10 #195
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_180671243
Vanochtend voor het eerst "Cry On My Guitar" gehoord, lekker nummer!
pi_180995236
Nog een paar dagen tot release derde solo-album.



Eind mei z'n eerste shows sinds 2014 gezien, in Engeland. Hele leuke opwarm-tour, veel plaatsjes in de middle of shit in jeugdhonken, tourbus in het midden van de steegjes voor de deur van de zaal wat tevens de ingang van de lokale pub is, Miles die door het publiek heen richting het podium moet banjeren, zulke taferelen. (https://www.instagram.com/p/BjL9S3zn3S8/)

Na de 2 avonden met Arctic Monkeys in Berlijn de volgende dag vers richting Stoke-on-Trent te Engeland getogen. Doordeweekse dag, zaal The Sugarmill (400 man) vulde zich vlak voor aanvang van de hoofdact met puur locals van alle leeftijden en één Nederlander met één leeftijd, en het publiek verdween gelijk weer daarna richting bed voor de wekker om 06:00. Een podium zo klein dat z'n roadie de gitaren door het publiek aangaf vóór het podium. Een soundcheck die in de namiddag door het volledig uitgestorven, failliete stadje galmde omdat de deuren van de zaal gewoon openstonden, iedereen kon binnenwandelen. (Wat later die tour ook nog wel eens gebeurde.)

Ik moest nog van een extra ticket af zien te komen, omdat een kennis van me de show niet kon halen, en ze in Engeland e-tickets vertikken. Waarom niet de soundcheck op de achtergrond hebben terwijl ik online moest kijken naar de vraag en aanbod. Ik stond er nog geen 3 minuten toen plots de muziek wegstierf en de man zelf ineens naast me stond, in z’n eentje. Ik keek op, en een kortgeknipte 30-er met lekker oud geworden Noord-Engelse kop vroeg of we elkaar niet eens eerder ontmoet hadden. Die openingszin gebruikt hij al bijna een decennium. Heel slim, kun je nooit op misgaan. Hij beloofde snel naar Nederland te komen voor een festival in augustus en een show in oktober, en zoals we ondertussen weten is deze jongen goudeerlijk.

De dag daarna richting Coventry, wat toen het bewolkt werd en de temperatuur tot 18 graden daalde en het begon te regen nog veel meer deprimerend leek. Van die The Office UK-leader beelden. Maar het bleek een propere stad - in de woorden van Liam Gallagher toen hij een paar dagen op BBC's Biggest Weekend speelde - met een historisch centrum en genoeg bars met goedkoop bier en degelijk eten. Zelfs Arn0 vertelde mij nog nooit zulke goede burgers gegeten te hebben, en hij is een fijnproever.

1 uur en 15 minuten van Stoke naar Coventry per trein. Naast me in de trein zat de co-frontman van late 70’s disco/soul-band Odyssey (5 zilveren platen in Engeland, 2 hits in Amerika), essentiële details. Die gekke Engelse artiesten brengen je nog eens op plekken, want ik kwam weer langs Wolverhampton, waar Blur me 6 jaar eerder naartoe had gesleept voor een intieme reünie-show. Daar stapte ik nu over om met een korte wandeling 20 pond te verdienen. Wie had gedacht dat een Miles Kane concertverslag je tips zou kunnen opleveren: Engelse treinen hebben een dom systeem. Geen ‘flat fees’ zoals we in Nederland kennen, maar de prijs kan gemakkelijk “twee keer de helft” zijn als je net even een half uur eerder of later boekt. Maar behalve dat, vaak als je 2 losse tickets boekt ben je veel goedkoper uit dan dat je één ticket boekt, soms is het zelfs exact dezelfde trein. Er is een handige site om te zien hoe je het het beste kunt splitten: https://splitticketing.trainsplit.com/ En dan alsnog zelf via de maatschappijen boeken, en niet via deze website, want die vragen commissie.

Hebben we het ondertussen al over de set gehad? Nee, dat zal wel weer niet hè. De zaal The Kasbah in Coventry was iets groter (1000 man), met een jong publiek wat deze vrijdagavond kwam om te feesten in hun Fred Perry-gear, uiteraard wederom enkel locals/studenten. De dag daarvoor was een jongerencentrum met gelicentieerde bar, dit was meer zo’n afgetrapt theater met muf tapijt. De muziek, de muziek…

De intro-tape, bijvoorbeeld? Erg Britpop/lad-rock gefocust, is ook logisch. Oasis’ versie van ‘Cum On Feel The Noize’ Ian Brown's F.E.A.R, The Clash's ‘London Calling’, Neil Young's ‘Revolution Blues’, gewoon simpel scoren. Pint Strongbow in de lucht, Pretty Green-shirtje aan, en de fabriek effe vergeten voor een avondje. T. Rex's 'Light Of Love’ (The Reflex Revision-versie uit 2017) was een voltreffer, dat klinkt zo erg als een onuitgebracht Miles Kane-liedje anno 2018, qua sound, qua stem, alles.

Voorprogramma The Mysterines (ook uit de Wirral) bracht simpele classic rock, denk Sheer Mag, met een frontvrouw met een verrassend stemgeluid, liedjes niet erg bijzonder (https://www.youtube.com/watch?v=sHGSp9RcWMw). In Coventry was er één show een ander voorprogramma: de band FUR uit uit Brighton. Het intrigeerde me, die irritante kapsels, die gespeelde “twee” (Engels)-heid, een verzameling pastiches, maar wel gewoon goede liedjes. Beetje de Britse versie van The Creases dus. Maar in het geval van FUR geen Britpop-namaak, maar verrassend genoeg Buddy Holly/Everly Brothers (https://www.youtube.com/watch?v=IXllKXhFMEs). Maar die views kloppen niet. De Like tot view-verhouding ook niet, en al het wereldwijde commentaar ook niet. Deze band speelt in pubs in Engeland en is nog nooit op de nationale radio gedraaid. 6K Likes op Facebook. Was in ieder geval een succes als voorprogramma.

Nu echt de show: Miles Kane heeft een volledig nieuwe band en een volledig nieuwe crew. Zijn oude drummer Jay Sharrock, ’s lands beste rock-drummer, verdoet zijn tijd nu in quarter life crisis band Yota (https://www.instagram.com/p/Biw2r8ynBEe/) en zijn vervanger is Victoria Smith (drumster Soulwax, Jamie T, en 10 jaar geleden Ipso Facto, voorprogramma TLSP in Paradiso). Op bas is er Nathan Sudders (The Whip en Guy Farvey). En de gitarist/keyboard-speler (ze hebben geen vijfde man op het podium meer) is Dominic John, die eerder in The Bohicas speelde, wat weer de band was van de broer van Eugene McGuinness, die van eind 2010 tot begin 2012 in Miles Kane’s band speelde.

Miles had een hilarisch diva intro met ‘Ric Flair’-fragmenten (https://twitter.com/RayBrownFashion/status/660832681308127233) en het Star Wars-intro, en wilde er gelijk inrammen ‘Inhaler’:


Een dag later in Coventry had hij een nog uitgebreider intro, en startte hij met ‘Loaded’:


Beide avonden groots ‘Coup De Grace’ in neon-letters achter hem. Het publiek in Stoke-on-Trent was doods, de genoemde opener 'Inhaler' (zelfde als laatste tour in 2014, dat kan eigenlijk niet hè…) slaagde er niet in om het publiek enthousiast te krijgen, en het duurde tot aan 'Better Than That' dat een groepje het voortouw nam en de rest van het publiek meeging, grote singalongs tijdens 'Rearrange' en 'Don't Forget Who You Are' tot gevolg. Uiteindelijk kwam het wel goed. Paar geestige opmerkingen naast me, “ask him to play ‘Aviation’, muwhahaha”, dat is te verwachten.

Stoke was al met al nog een beetje tegenvallend. De nieuwe crew, de nieuwe band, alles was anders. Het gemis van Jay Sharrock was een aderlating, dat had ik je vooraf kunnen vertellen. De nieuwe drumster is heel erg strak, maar totaal niet creatief, en was die allereerste shows 2,5 maand terug verre van de motor van de band, geen probleemoplosser. Ik wil benadrukken dat ze zeer capabel is, ze speelde voor Jamie T, Soulwax, ze speelt hard, zoals gezegd strak, maar de fills waren slordig en elk foutje tijdens deze verkapte oefen-set begon bij haar. Ze vergat de pompende kick-drum tijdens het refrein van anthem ‘Don’t Forget Who You Are’, het nummer zakte zo erg in elkaar dat de roadie ineens vooraan opdook en z’n ogen gericht had om te kijken wat er mis was met de drums, dat overdrijf ik niet.

Ik heb de oude band rond de 25 keer gezien, en dat was door de honderden shows samen een echt verbond, die hadden elke show weer een andere nuance, een andere break, waar de rest bij inviel alsof ze met elkaar getrouwd waren. Dat krijg je niet terug tijdens de eerste of tweede show, het was heel duidelijk dat ze nog kort bij elkaar waren. Ze keken elkaar soms onzeker aan, dingen gingen fout, niemand die het voortouw nam om het te fixen. Miles keek ook continu op de setlist, steevast na elk liedje, dat is logisch. Om een vergelijking te maken: er ging niet vaak wat fout bij de oude band, maar een klein voorbeeld is bijvoorbeeld dat afschuwelijke ‘Counting Down The Days’ op Best Kept Secret in 2014, hier door mij vastgelegd:


Miles was tijdelijk doof, z’n in-ears zaten niet goed, ik weet het niet, maar hij begon volledig uit de maat. Drummer Jay Sharrock lacht, kijkt naar de crew en zegt “what?!” en binnen 2 seconden heeft híj zich aangepast aan de oorspronkelijke leidende factor door zich effe in te houden en af te wachten tot Miles op de 1 is zodat hij daar ook kan invallen, en alles is op de rails. Goed, als flink contrast, een voorbeeld van de shows die ik dit jaar zag met de nieuwe band. Hier vanaf 4:11:


‘Taking Over’ heeft een intro van 4 bars, dan beginnen de vocalen voor 8 bars, en dan komen de drums er in. Dat intro kun je live zo lang loopen als je wilt, natuurlijk. Miles is de leidende factor, en als hij begint met zingen kunnen ze pas verder, de band valt wel in wanneer dat zo ver is. 4 bars intro, Miles is ver van z’n mic, is nog niet eens begonnen, maar na de 4 bars intro begint ze af te tikken zoals tijdens de 8 bars intro-vocalen hoort… Dat is nog te redden, maar plots gaat ze na 4 bars al in het couplet, Miles is nog altijd niet begonnen met zingen. Wat doe je dan? Je loopt het, begint later met zingen, iedereen weer op hetzelfde niveau, vanaf het refrein gaat alles goed. Op 4:32 zie je Miles een “loop”-gebaar maken, pak ‘em maar op vanaf daar. Dus hij begint uiteindelijk met zingen, en na 4 zinnen… plots het refrein (wat zij moet inleiden met een fill), en Miles moet snel invallen! Ze deden nog 1 op 1 wat ze geleerd waren in de oefenruimte.

De band moest er echt nog inkomen dus. ‘Kingcrawler’ in het begin werd tergend langzaam gespeeld, het duurde en duurde maar, evenals ‘Rearrange’. Matte versies. Ook ‘Better Than That’ ging tegen het eind de fout in. Allemaal te horen op mijn tape, helemaal onderaan gelinkt. Er is dus ook geen vijfde lid. De toetsenist speelt ook gitaar waar nodig, en hij en de bassist (en tegenwoordig ook de drumster) doen een beetje achtergrondvocalen, maar verre van zo prominent als vroeger Eugene McGuinness of zelfs de nieuwe Eugene in 2012-2014. Zijn “trademark” grote rock sound moest nog flink inboeten deze shows, en je mist op bepaalde nummers echt een extra gitarist die ritme speelt als Miles soleert.

In het begin zei ik cynisch dat hij natuurlik een extreem-linkse lesbische drumster moest nemen als erfenis van z’n opgeblazen akkefietje met een vrouwelijke journaliste tijdens de TLSP “Serge Gainsbourg goes wrong in 2016”-persronde, maar dat bleek flauw. Anderhalve maand later speelde hij op TRNSMT in Schotland en bleken de vlieguren samen de vruchten al af te werpen. Retestrak, ondertussen wel degelijk de motor:


En ‘Inhaler’ wordt sneller gespeeld dan Jay Sharrock het ooit heeft ingezet in 2010-2014. Niet dat dat per se iets positiefs is, maar niet alles wordt versloomd.

In Stoke-on-Trent en Coventry was de set nog kort, geen toegift, maar het publiek was klaar voor meer. Het was duidelijk dat dit een kleine zaaltjes opwarm tournee was. Ondertussen is zijn UK headline-tournee aangekondigd, waar hij in elke stad in 5 keer grotere zalen staat, die hij met gemak uitverkoopt. De setlist is enkel hits, en hij laat er zelfs nog een paar weg. 1 uur en 5 minuten. De set verschilde over de 2 avonden, 'Telepathy' in Stoke-on-Trent en 'Give Up' in Coventry als rotatie-song. Ondertussen, begin augustus, heeft hij ‘Telepathy’ en zelfs ‘First Of My Kind’ niet meer gespeeld sinds die shows. Wel is ‘You’re Gonna Get It’ eens gedaan, toen co-writer Paul Weller met hem mee kwam doen in Brighton eind juni. Toen deden ze ook het ultieme cliché ‘Get It On' samen, welke een show daarna nog eens live werd gedaan zónder Weller maar mét de frontvrouw van voorprogramma The Mysterines.

De set zelf zit goed in de elkaar. Het merendeel van kant B van het spoedig uit te komen album zijn voornamelijk prachtige ballads, maar live speelde hij vooral de nieuwe punky liedjes van kant A, die allemaal even hard binnenkwamen. Vooral ‘Too Little Too Late’ klonk gelijk al als een van de oude singles. Richting het einde zat ‘Colour Of The Trap’, een klassieker waar elke fan op zat te wachten, maar welke een nieuwe drumloop als ondersteuning heeft, wat van mij achterwege gelaten had mogen worden.


Het slotstuk was simpel: DFWYA in ‘Coup De Grace’. Die laatste trek ik slecht met dat refrein, maar de Gang Of Four/The Clash-vibe komt live wel goed over, inclusief een euforisch, uitgerekte climax waar hij later die tour het publiek bij insprong.


En natuurlijk als absolute afsluiter ‘Come Closer’, een van de beste rock-singles van de jaren ’10.

‘Loaded’ was een betere opener dan ‘Inhaler’ deze shows, al was het de tweede avond in Coventry wel anders geweest, omdat het publiek daar er vanaf het begin voor ging. Een geweldige lead-single, een welkome aanvulling in zijn catalogus, eentje die meer airplay had mogen krijgen.


‘Taking Over’ blijft een ondergewaardeerde knaller, bij ‘Kingcrawler’ kakte het dus een beetje in en hoeft 7 jaar na dato van mij niet meer, maar ‘Cry On My Guitar’ was zelfs ongeveer 2 maanden voor release al eentje die je er goed bij kon hebben. De Marc Bolan-vibe deed het gelijk goed.



‘Give Up’ in Coventry ipv ‘Telepathy’ op avond 1 was een goede zet, niet mijn favoriet, wel een publieksfavoriet. Maar beide avonden ging het pas echt helemaal los tijdens ‘Better Than That’. En dat ‘Rearrange’ avond 2 naar voren werd gehaald was ook een gouden zet. Een luide “let it out, let it out”-chant en riff-singalong volgde:


'My Fantasy' die vorige tours niet altijd meer werd gespeeld daarna, voor de afwisseling:


‘Counting Down The Days’ is een smet die hij veel beter kan inruilen voor 'Quicksand', maar ‘Too Little Too Late’ is het tofste punk-y liedje wat hij gedaan heeft in jaren, dit gaat een live-favoriet worden:


‘First Of My Kind’ ging er lekker op, maar miste de live-trompet die de toetsenist in de vorige band zo mooi deed. Trivia-feitje: de enige show waar die toetsenist niet bij was, was op Parels Voor De Zwijnen Pop in Landgraaf, 2013. Toen miste hij al duidelijk, en nu hij helemaal niet meer in de band zit al helemaal natuurlijk. Richting het einde van de show even een rustmoment met ‘Colour Of The Trap’, en daarna ‘Cold Lights Of Day’, ook alweer een up tempo nieuwe, aardig liedje:


De omschreven uitsmijter ‘Don't Forget Who You Are’, ‘Coup De Grace’ en ‘Come Closer’ bracht het tot een explosief einde. Na afloop in Coventry kwam de man zelf de zaal weer in om de feesten met het publiek van de dansavond, f-f-f-Friday night.

Zoals we gewend zijn tijdens de shows veel interactie met het publiek. Er was dan wel een hek vooraan, maar in Coventry stond hij zo’n beetje in het publiek te spelen, en werd het zo heet dat hij zonder shirt met enkel z’n leren jas aan het ronddartelen was. In deze zaaltjes kom je zo dichtbij dat je kunt zien dat hij tegenwoordig een mini-pedaaltje meeneemt. En nu we het toch over z’n gear hebben: ondertussen is z’n oude vertrouwde ES-335 Gibson weer terug, maar deze 2 shows speelde hij voor het eerst louter op een nieuwe gitaar, een Gibson SG.

Setlist Stoke-on-Trent:

Inhaler
Taking Over
Kingcrawler
Cry On My Guitar
Telepathy
Better Than That
My Fantasy
Loaded
Counting Down The Days
Too Little Too Late
First of My Kind
Rearrange
Colour Of The Trap
Cold Lights Of Day
Don't Forget Who You Are
Coup De Grace
Come Closer

Setlist Coventry:

Loaded
Inhaler
Taking Over
Kingcrawler
Cry On My Guitar
Give Up
Better Than That
Rearrange
My Fantasy
Counting Down The Days
Too Little Too Late
First of My Kind
Colour Of The Trap
Cold Lights Of Day
Don't Forget Who You Are
Coup De Grace
Come Closer

Leuk tourtje dus, die me gerust deed stellen dat het allemaal wel goed gaat komen met MK3, met als hoogtepunt begin juli de show die op dezelfde avond van de 1/16de finale van Engeland tegen Columbia op het WK voetbal plaatsvond. 19:00 lokale tijd startte de wedstrijd, en het publiek (en buurtgenoten) konden het op een groot scherm buiten de zaal volgen. Natuurlijk stond Miles Kane daar gewoon tussen ( https://www.instagram.com/p/BkyCm6mAJ0e/ ). Zo’n wedstrijd is dan gemiddeld iets voor 21:00 klaar, en dan zou de show gelijk starten. Maar het werd 1-1, en ze verlengden, en Engeland rekende uiteindelijk af met het penalty-trauma rondstreeks 22:00, en toen moest de show nog beginnen. Die avond verliep ongeveer zo: https://twitter.com/KieranLUFC_/status/1014284581867085824

Lowlands heeft dus een zeer waardige Freddy-headliner en dat we ‘em nog/weer in zo’n kleine zaal als Melkweg Oude Zaal kunnen zien voordat hij de grote zaal of Paradiso weer uitverkoopt is een luxe.

  dinsdag 7 augustus 2018 @ 08:16:32 #198
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_180996920
Prima verslag, de lokale NS in Engeland zal mij niet pakken. Leuk dat je na 7 alinea's toch even de muziek aanstipt.

Ben wel benieuwd naar het album, de ballads van MK kunnen mij doorgaans niet echt bekoren en als dat de helft is kan het wellicht een lange zit worden.

Tevens, als ik naar dat BKS2014 filmpje kijk vraag ik me af hoe je in 4 jaar tijd 8 jaar ouder kan worden.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_181013056
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 08:16 schreef TC03 het volgende:
Prima verslag, de lokale NS in Engeland zal mij niet pakken. Leuk dat je na 7 alinea's toch even de muziek aanstipt.

Ben wel benieuwd naar het album, de ballads van MK kunnen mij doorgaans niet echt bekoren en als dat de helft is kan het wellicht een lange zit worden.

Tevens, als ik naar dat BKS2014 filmpje kijk vraag ik me af hoe je in 4 jaar tijd 8 jaar ouder kan worden.
En zoals altijd met een knipoog, hehe ;).

Ja, dat begon plots eind 2013 heel erg in te treden, wat ook kwam door dat korte kapsel, en in 2014 leek hij al 4 jaar ouder dan het jaar daarvoor, maar nu gaat het helemaal rap. Het rock ’n’ roll-leven… qua fysicaliteit en energie op het podium is hij er in ieder geval nog niet op achteruit gegaan.


Hm, het is meer energiek dan ballads nu ik het rijtje eens langsga: punk-opener, glam rock track, pop/rock track, punk-y-track, kant A sluit af met een prachtig downtempo nummer. Kant B opent explosief met onze favoriete post-disco ‘Coup De Grace’ en daarna weer een schreeuwende punk-y track, hierna wederom een ‘mooier’ liedje maar wel een die elektrische begeleiding heeft, een rock-track, en een up-tempo shuffle ballad.

Track 1, 2, 4, 5, 8 and 9 zijn geschreven door Miles Kane en Jamie T, track 3 ook met Lana Del Rey erbij. Track 6, 7 en 10 zijn met de TLSP tour-band/Mini Mansions geschreven (Miles Kane, Loren Humphrey, Tyler Parkford en Zach Dawes). Dus die hebben beide én ballads én rock-tracks gedaan. Punt van kritiek zou kunnen zijn dat er weinig cohesie tussen de nummers is, zelfs niet in de productie. Alleen track 1 en 2 klinken qua sound al heel anders. De vlammende opener is ondertussen ook uit in de studio-versie: Too Little Too Late, a song by Miles Kane on Spotify

Er zullen weer bijzondere akoestische sessies volgen, want wie doet nu zo'n liedje akoestisch :D? Hier voor de Vlaamse publieke omroep vorige week tijdens een persdag in Brussel (Nederland weer afwezig):



Zelfs de doorgaans zure cynici van The Independent zijn overstag, "Miles Kane is back, in case you didn't hear, with a belter of a record: Coup De Grace is Kane's best work to date: punchy, cohesive and lots of fun."
(https://www.independent.c(...)-hauff-a8473216.html)
pi_181016702
Nog 3 dagen. Lek blijft lang uit, doen ze goed.

Mooi verslag, meteen zin in de Melkweg!

[ Bericht 35% gewijzigd door MilanILF op 07-08-2018 21:41:01 ]
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 21:46:49 #201
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_181017204
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 19:23 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

En zoals altijd met een knipoog, hehe ;).

Ja, dat begon plots eind 2013 heel erg in te treden, wat ook kwam door dat korte kapsel, en in 2014 leek hij al 4 jaar ouder dan het jaar daarvoor, maar nu gaat het helemaal rap. Het rock ’n’ roll-leven… qua fysicaliteit en energie op het podium is hij er in ieder geval nog niet op achteruit gegaan.


Hm, het is meer energiek dan ballads nu ik het rijtje eens langsga: punk-opener, glam rock track, pop/rock track, punk-y-track, kant A sluit af met een prachtig downtempo nummer. Kant B opent explosief met onze favoriete post-disco ‘Coup De Grace’ en daarna weer een schreeuwende punk-y track, hierna wederom een ‘mooier’ liedje maar wel een die elektrische begeleiding heeft, een rock-track, en een up-tempo shuffle ballad.

Track 1, 2, 4, 5, 8 and 9 zijn geschreven door Miles Kane en Jamie T, track 3 ook met Lana Del Rey erbij. Track 6, 7 en 10 zijn met de TLSP tour-band/Mini Mansions geschreven (Miles Kane, Loren Humphrey, Tyler Parkford en Zach Dawes). Dus die hebben beide én ballads én rock-tracks gedaan. Punt van kritiek zou kunnen zijn dat er weinig cohesie tussen de nummers is, zelfs niet in de productie. Alleen track 1 en 2 klinken qua sound al heel anders. De vlammende opener is ondertussen ook uit in de studio-versie: Too Little Too Late, a song by Miles Kane on Spotify

Er zullen weer bijzondere akoestische sessies volgen, want wie doet nu zo'n liedje akoestisch :D? Hier voor de Vlaamse publieke omroep vorige week tijdens een persdag in Brussel (Nederland weer afwezig):



Zelfs de doorgaans zure cynici van The Independent zijn overstag, "Miles Kane is back, in case you didn't hear, with a belter of a record: Coup De Grace is Kane's best work to date: punchy, cohesive and lots of fun."
(https://www.independent.c(...)-hauff-a8473216.html)
Die linkshandige gitarist kan ik wel waarderen. :) Het blijft wel verbazingwekkend dat hij een albumtitel kiest die hij consequent verkeerd uitspreekt. Is dat kunst of gewoon lichtelijk bizar?
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_181017692
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 21:46 schreef TC03 het volgende:

[..]

Die linkshandige gitarist kan ik wel waarderen. :) Het blijft wel verbazingwekkend dat hij een albumtitel kiest die hij consequent verkeerd uitspreekt. Is dat kunst of gewoon lichtelijk bizar?
Ja, vette tone heeft hij ook, zoals hier vanaf 4:10:


Vorige band speelde Miles op dat stuk nog mee, en deden beide gitaristen slechts de akkoorden.

Ja, het is nog mooier, élk Engelstalig radio-interview begint met de interviewer die "koep the grace" uitspreekt, dan twijfelt, Miles vraagt of het goed is uitgesproken, waarop Miles zegt "nou ja, het is 'coup de gra'"...
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 23:02:13 #203
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_181019290
Zoals altijd weer genoten van je post, Aisu!

Sufferd dat ik ben, heb ik nu pas door dat er niet in de grote zaal van de Melkweg wordt opgetreden :') Maar buy heb ik er wel nóg meer zin in :D
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 08:24:26 #204
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_181072801
Album staat op Spotify.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_181073096
Lekker verslag aisu!
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 20:35:17 #206
192683 AMDB
Visionair.
pi_181087742
Wow, puik album hoor, positief verrast :) Stukken beter dan vorig werk!

Deze 3 nummers zijn echt top:
Cry on my Guitar
Cold Light of the Day
Wrong Side of LIfe
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 20:48:33 #207
192683 AMDB
Visionair.
pi_181101352
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 20:48 schreef AMDB het volgende:
En ook een mooie 3.6 uit 4 van Pitchfork

https://pitchfork.com/reviews/albums/miles-kane-coup-de-grace/
Zit wel een kern van waarheid in.
Album is voor de zoveelste keer kapot geproduceerd, en dan zegt hij dat hij naar punk heeft geluisterd. :P
Cold Light of the Day is wel leuk, de rest is wel oké. Live zal het allemaal wel veel leuker klinken.
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 13:32:19 #209
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_181102094
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 20:48 schreef AMDB het volgende:
En ook een mooie 3.6 uit 4 van Pitchfork

https://pitchfork.com/reviews/albums/miles-kane-coup-de-grace/
Die mensen nemen zichzelf veel te serieus.

Ik vind het een verrassend energiek album. Bepaalde bands gaan zich na een tijdje te serieus nemen en stoppen dan ineens met gitaren, daar heeft Miles Kane gelukkig geen last van. :)
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_181123645
1/5 van the Guardian, ik moet toch maar eens gaan luisteren
pi_181124344
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 10:24 schreef IAmKloot het volgende:
1/5 van the Guardian, ik moet toch maar eens gaan luisteren
Wat een zielige review.
pi_181124381
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 10:24 schreef IAmKloot het volgende:
1/5 van the Guardian, ik moet toch maar eens gaan luisteren
Ook weer een te vereffenen rekening. Trouwens The Observer (2/5 voor TLSP 2 jaar terug), niet The Guardian: die gaf een reële 3 sterren.
pi_181320018
Komt er nog een verslag van Ll? Begreep dat het erg sterk was.

Edit: vergeten dat je natuurlijk eerst even bij moet komen
  maandag 1 oktober 2018 @ 10:45:10 #214
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_182248643
Tonight!
  maandag 1 oktober 2018 @ 13:40:05 #215
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_182252281
Franstalige support act "Juniore" ben ik nu aan het luisteren. Prima achtergrondmuziek, maar ben wel benieuwd of het in de zaal niet te saai is.
  maandag 1 oktober 2018 @ 23:12:23 #216
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_182264247
Nog meer mensen die er vanavond bij waren? Een show van krap een uur, wat wel erg jammer was (geen toegift ook). Maar het was wél weer op en top genieten. Niet zo weggeblazen als een aantal jaar terug in Paradiso maar toen had ik ook 0 verwachtingen en nu was ik door de vorige keer vrij hyped. Dus ja ;)

Hoogtepunten waren toch wel "Don't Forget Who You Are" en "Come Closer". Geen idee hoe spontaan het was, maar beide nummers werden nadat ze eigenlijk al klaar waren, nog eens voor een verlengde outro ingezet omdat het publiek de hooks maar bleef scanderen :Y

Ik had me al een paar jaar niet meer in een pit begeven maar dat is vanavond ruimschoots goed gemaakt ook :+
pi_182264578
Miles was goed, Juniore was goed. Top avond.
pi_182848676
Weer eentje waar hij de oorlog niet mee gaat winnen, maar altijd goed om nieuw materiaal te horen:

LA Five Four (309), a song by Miles Kane on Spotify

https://vimeo.com/297371478

Uit de sessies van het laatste album.

[ Bericht 14% gewijzigd door Aisumasen op 31-10-2018 00:52:07 (video toegevoegd) ]
pi_185583686
Oh ja, en daar gáán we weer, Pinkpop straks dus :').
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')